Daar kan je het beste zelf achterkomen. Elke dag even beetje warmup doen, kort rondje rennen en kijken hoe het aanvoelt. Als het slecht voelt stop je en ga je gewoon douchen ofzo. Als het goed voelt loop je iets verder. Hardlopen zou altijd ontspannen moeten zijn, dat is zeg maar het uitgangspunt. Als dat al vanaf het begin niet zo is dan moet je ingrijpen. Dat het in de loop van een run slecht aanvoelt is typischerwijs natuurlijker en minder zorgwekkend (zeker voor een beginner).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:06 schreef Caland het volgende:
Nouja, ze voelen vooral kneiterhard aan eigenlijk. Steeds van die korte steekjes als ik veel heb gelopen. Eigenlijk het standaard-gevoel dat je hebt bij last van je kuiten hebt denk ik, had dat ook wel eens met voetbal.
Als het een onderliggend mechanisch probleem is (heup/knie) of verkeerde schoenen helpt rust niet. Maar het steeds weer blijven proberen gaat ook geen oplossing bieden. Ik denk dat als je al langdurig last van je kuit hebt je het beste eens een fysio er naar kan laten kijken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:27 schreef Aukje83 het volgende:
Maar ik zie dat wel erg vaak. Mensen die 'iets' aan hun been voelen en dan denken dat het shin splints is en er dan maar mee kappen. Hardlopen moet je juist veel doen en vaak doen, veel kleine pogingen. Teveel rust werkt averechts.
Tot les 27 moet je intervallen en vertelt Evy wanneer je moet lopen of wandelen, bij les 28-29-30 moet je al 30 minuten aan één stuk lopen en heeft Evy dus niks meer te zeggen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:35 schreef Alrac4 het volgende:
ik heb de lessen van Evy van 0-5 km gedownload, maar deze lopen maar tot les 27, terwijl op het schema staat dat er ook nog lessen 28-32 moeten zijn.
weet iemand waar ik deze vandaan kan halen?
Relaxt, met je eigen muziek! Evy's muziek loopt niet fijn, ik probeer alleen een beetje naar haar te luisteren.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:17 schreef Schild het volgende:
[..]
Tot les 27 moet je intervallen en vertelt Evy wanneer je moet lopen of wandelen, bij les 28-29-30 moet je al 30 minuten aan één stuk lopen en heeft Evy dus niks meer te zeggen.
quote:Op maandag 6 juni 2011 16:43 schreef Caland het volgende:
Zeg maar gerust kutmuziek, als je dan toch zo'n serie maakt doe dan iig de moeite om elke les andere nummers te gebruiken.
Een loopschema kun je makkelijk googelen. Ik loop zelf met Start to run op de mp3 maar dat is wel baggermuziek.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:52 schreef Stienn het volgende:
Na lang twijfelen toch maar eens begonnen aan hardlopen. Vorige week schoenen gekocht en deze week een beetje gaan lopen. Nu woon ik in de buurt van een kanaal en heb je een rondje van ongeveer 3 km. Dit loop ik nu een beetje in het tempo van 2 min lopen en 1 min pauze.
is dat een beetje een goed begin? Langzaam uitbreiden zodat ik het uiteindelijk in 1 keer door kan hardlopen.
6.53 km/u is wel heel erg langzaam, dus dat kan niet kloppenquote:Op maandag 6 juni 2011 20:40 schreef lunko1979 het volgende:
Ik heb vandaag mijn Ipod-Nike device gekalibreerd. Ik dacht dat hij voorheen al vrij nauwkeurig was, maar als ik 2x hetzelfde rondje loop en 1x geeft hij 6.2 km aan en de volgende keer 6.9km is dat toch wel een verschil.
Vandaag eerst gekalibreerd en daarna 3km gelopen in 20 minuten. Vervolgens geeft hij (ik denk) mijn gemiddelde snelheid aan, 6.53km per uur. Maar als ik 3km in 20 minuten loop, dan loop ik er toch 9 per uur? +/-??
Hoe kan dit?? Iemand?
Oooh dat. Ja idd, dat is even wennen.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:32 schreef lunko1979 het volgende:
6.53 min/km, ik snap hem al, ik doe dus 6 minuten en 53 seconden over 1 km.
Da's dus een andere manier van rekenen, beetje vaag wel....
Ik mag niet meedoen..quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:23 schreef Lush-lady het volgende:
Nog 10 dagen en dan is de ladiesrun in Rotterdam, ik loop de 10k. Wie loopt er hier nog meer mee???
In dit artikel vind je wat informatie over steken in je zij. Ik had het laatst ook. Had toen uren niet gegeten dus dat kon het niet zijn, was al wel lang intensief aan het rennen en herken me wel in hetgeen hier gezegd wordt over de ademhaling. Wellicht heb je er wat aan?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:44 schreef heloef het volgende:
Ik ben vandaag wezen hardlopen rond het meer. Het was niet een compleet succes (is ook de eerste keer sinds jaren dat ik iets aan sport doe) heb het grootste gedeelte gewoon gesnelwandelt. Voelde wel de steken in mijn zij terugkomen die ik vroeger ook kreeg tijdens het voetballen (reden waarom ik ben gestopt met sporten) is er een manier om dit te voorkomen?
Blessures zuigen.quote:Op maandag 13 juni 2011 09:37 schreef slacker_nl het volgende:
Gister weer gelopen, ging beter dan de dag ervoor. Na 4 km begon m'n achillespees weer beetje latig te doen. Vandaag rust, morgen weer even kijken hoe en wat.
Een maatje!quote:Op maandag 13 juni 2011 20:39 schreef SolnaStockholm het volgende:
Pf ik bedenk me opeens dat ik hier al heel lang niet meer geweest ben. En van lopen komt ook al niks terecht. Vandaag voor het eerst in 3 maanden weer eens gegaan. Totaal 5.01 km in 33:33 min. Heb maar 1x hoeven wandelen vanwege kramp in m'n voeten. Ik moet mezelf wel echt schoppen om de deur uit te gaan en wat te doen. Hoe kom ik aan betere motivatie?
Ja hier heb ik zeker wat aan, bedankt!quote:Op maandag 13 juni 2011 19:34 schreef Vlindertjelief het volgende:
[..]
In dit artikel vind je wat informatie over steken in je zij. Ik had het laatst ook. Had toen uren niet gegeten dus dat kon het niet zijn, was al wel lang intensief aan het rennen en herken me wel in hetgeen hier gezegd wordt over de ademhaling. Wellicht heb je er wat aan?
Hier is het een kwestie van echt inplannen in de agenda.quote:
Behoorlijk, tis m'n kuit die nu stijf aanvoelt, dus straks even een massage scoren in de lunchquote:
We werken allemaal hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 05:58 schreef Vlindertjelief het volgende:
[..]
Hier is het een kwestie van echt inplannen in de agenda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |