abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96905275
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:27 schreef Tijz het volgende:

[..]

'De deelnemer meent te moeten voldoen aan...'
'De deelnemer meent zelf te moeten voldoen aan...'

die zinnen betekenen precies hetzelfde
Klopt, maar het is in de eerste zin niet duidelijk of de deelnemers zelf vinden dat ze aan bepaalde kenmerken moeten voldoen of dat iemand anders vindt dat ze aan bepaalde kenmerken moeten voldoen. Omdat er niet wordt expliciet wordt gezegd volgens wie zij aan bepaalde kenmerken menen te moeten voldoen, valt de vraag dus op verschillende manieren te interpreteren.
pi_96905343
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:27 schreef Femke3112 het volgende:
Ik heb bij vraag 9: Pacificatie zorgt voor angst voor polarisatie, die een oprechte ideeënstrijd in de weg zit.

Zou dat goed zijn?
Pacificatie zorgt niet voor angst voor polarisatie, volgens mij... Pacificatie zit juist een oprechte ideeënstrijd in de weg, dus je verwijzing klopt al niet. Angst voor polarisatie zorgt voor pacificatie, je hebt het dus net omgewisseld, denk niet dat het goed gekeurd wordt.
pi_96905391
Ik vond dit wel een van de moeilijkste samenvattingen uit de afgelopen jaren, vooral de vraagstelling
pi_96905439
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:33 schreef Daev het volgende:

[..]

Klopt, maar het is in de eerste zin niet duidelijk of de deelnemers zelf vinden dat ze aan bepaalde kenmerken moeten voldoen of dat iemand anders vindt dat ze aan bepaalde kenmerken moeten voldoen. Omdat er niet wordt expliciet wordt gezegd volgens wie zij aan bepaalde kenmerken menen te moeten voldoen, valt de vraag dus op verschillende manieren te interpreteren.
Mwa, de eerste zin is eigenlijk redelijk duidelijk. De deelnemer meent te moeten voldoen... Dan is het toch duidelijk dat het over de deelnemer zelf gaat?
''When you play the Game of Thrones, you win, or you die..''
pi_96905514
quote:
Ik heb bij vraag 9: Pacificatie zorgt voor angst voor polarisatie, die een oprechte ideeënstrijd in de weg zit.

Zou dat goed zijn?
Haha had precies hetzelfde. Op een of andere manier denk ik niet dat het helemaal goed is, maar dat dat een oprechte ideeënstrijd in de weg zit moet toch zeker kloppen!
pi_96905599
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:35 schreef bijnaklaar het volgende:
Ik vond dit wel een van de moeilijkste samenvattingen uit de afgelopen jaren, vooral de vraagstelling
Sowieso snapte ik van die vraagstelling al niets. de tekst kon ik wel goed begrijpen en lezen, al ontbrak het aan ook maar enige structuur. Maar bij sommige punten uit het correctievoorschrift heb ik zoiets van; Waarom moest dat er per se in? Zoals het eerste punt bijvoorbeeld. Ik haalde er niet uit dat je per se moest zeggen dat in 1878 geschiedenis een verplicht vak werd.
pi_96905639
Ik heb bij vraag 9 trouwens iets dat pacificatie in de weg staat van een ideeënstrijd, waardoor de idealen niet verscherpt/bijgesteld worden. Dat stuk na de comma komt van een verkeerde alinea dacht ik, maar je krijgt er wel de helft van het aantal punten bij?
pi_96905657
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:36 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Haha had precies hetzelfde. Op een of andere manier denk ik niet dat het helemaal goed is, maar dat dat een oprechte ideeënstrijd in de weg zit moet toch zeker kloppen!
Ja, maar volgens die zin zorgt polarisatie ervoor dat er geen ideeënstrijd is. Het is net andersom. :)
Er is angst voor polarisatie -> daardoor onstaat pacificatie -> pacificatie zit de ideeënstrijd in de weg.
pi_96905760
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:39 schreef Selina het volgende:

[..]

Ja, maar volgens die zin zorgt polarisatie ervoor dat er geen ideeënstrijd is. Het is net andersom. :)
Er is angst voor polarisatie -> daardoor onstaat pacificatie -> pacificatie zit de ideeënstrijd in de weg.
Oh, zoiets had ik wel. Pacificatie zit een ideeënstrijd in de weg, waardoor............... En dan had ik nog iets geloof ik.
pi_96905867
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:38 schreef xBlackHeart het volgende:

[..]

Sowieso snapte ik van die vraagstelling al niets. de tekst kon ik wel goed begrijpen en lezen, al ontbrak het aan ook maar enige structuur. Maar bij sommige punten uit het correctievoorschrift heb ik zoiets van; Waarom moest dat er per se in? Zoals het eerste punt bijvoorbeeld. Ik haalde er niet uit dat je per se moest zeggen dat in 1878 geschiedenis een verplicht vak werd.
Jah precies, ik zat daar anderhalf uur voor tijd voor me te staren aangezien de punten nergens op sloegen, daardoor heb ik tot punt 21.4 zeker geen punt, daarna heb ik wel alles ongeveer genoteerd wat er stond.
pi_96905936
Ik had ''Politici willen tot overeenstemming komen in plaats van oprecht te strijden voor de beste oplossing''.

Polarisatie niet letterlijk genoemd dus, maar ik denk dat het wel goed wordt gerekend.
pi_96905949
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:40 schreef xBlackHeart het volgende:

[..]

Oh, zoiets had ik wel. Pacificatie zit een ideeënstrijd in de weg, waardoor............... En dan had ik nog iets geloof ik.
Dan klopt het wel, volgens mij. :)
pi_96906030
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:35 schreef xBlackHeart het volgende:

[..]

Mwa, de eerste zin is eigenlijk redelijk duidelijk. De deelnemer meent te moeten voldoen... Dan is het toch duidelijk dat het over de deelnemer zelf gaat?
Voor jou misschien wel, maar voor mij en vele anderen was het gezien de inhoud van de tekst duidelijk dat het ging om waar de deelnemers volgens de auteur aan menen te voldoen. Natuurlijk zie ik nu ook wel dat de vraag ook anders geïnterpreteerd kan worden, maar naar mijn mening zou dat nooit mogen kunnen op een eindexamen, zeker niet als het gaat om een vraag voor drie punten.
pi_96906031
Ik had bij die vraag van 'Pacificatie' iets staan van:

Iedereen wil zijn eigen mening doordrammen, daardoor is geen een goed debat mogelijk.

Zal wel weer fout zijn. :') of niet? :D
pi_96906074
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:44 schreef Daev het volgende:

[..]

Voor jou misschien wel, maar voor mij en vele anderen was het gezien de inhoud van de tekst duidelijk dat het ging om waar de deelnemers volgens de auteur aan menen te voldoen. Natuurlijk zie ik nu ook wel dat de vraag ook anders geïnterpreteerd kan worden, maar naar mijn mening zou dat nooit mogen kunnen op een eindexamen, zeker niet als het gaat om een vraag voor drie punten.
Klopt. en er waren best veel van zulke vage vragen.
pi_96906196
En de norm wordt straks zeker vast weer 0,0. Flikker toch op, wat een bende.
pi_96906221
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:27 schreef Femke3112 het volgende:

Zou dat goed zijn?
Goed denk ik.. weet niet zeker.

* Prulez pakt het correctiemodel erbij
pi_96906267
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:44 schreef Etsu het volgende:
Ik had bij die vraag van 'Pacificatie' iets staan van:

Iedereen wil zijn eigen mening doordrammen, daardoor is geen een goed debat mogelijk.

Zal wel weer fout zijn. :') of niet? :D
Het is juist het tegenovergestelde :P.
pi_96906269
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:47 schreef Daev het volgende:
En de norm wordt straks zeker vast weer 0,0. Flikker toch op, wat een bende.
Zie ik Cito wel voor aan.
pi_96906288
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:48 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Het is juist het tegenovergestelde :P.
_O-
Agh, die vraag snapte ik sowieso al niet. :')
pi_96906321
Er zijn klachten over dat tekst 2 teveel moeilijke woorden bevatte :')
pi_96906373
Pacificatie is toch dat partijen het sneller met elkaar eens gaan worden, om problemen te voorkomen? En polarisatie dat de tegenstellingen tussen de partijen groter worden... Pff, is geschiedenis toch nog ergens goed voor. :')
pi_96906387
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:49 schreef Tijz het volgende:
Waar zie je dat staan?
Viel wel mee toch? Ik vond alleen dat teveel informatie in de samenvatting kon. Dus je kon niet direct goed weten wat wel en niet in moest.
pi_96906455
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:49 schreef Selina het volgende:
Pacificatie is toch dat partijen het sneller met elkaar eens gaan worden, om problemen te voorkomen? En polarisatie dat de tegenstellingen tussen de partijen groter worden... Pff, is geschiedenis toch nog ergens goed voor. :')
Dit klopt
pi_96906658
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:49 schreef Tijz het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:49 schreef Selina het volgende:
Hier heb je nou een woordenboek voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')