Mijn man en ik zijn beide 40 en 8 jaar samen.
Ik wil mijn huwelijk redden maar ik heb een bijzonder moeilijke man waar niet te praten mee valt.
Hij heeft een lijkt wel een narcistische stoornis.
We zitten nu in een haat verhouding, ik kan niks meer goed doen en ik mag daar niks van zeggen.
Krijg overal de schuld van terwijl hij zo vrouw onvriendelijk is geworden in de loop van de laatste 2-3 jaar.
Ik heb nog normen en waarden maar hij heeft bijna overal lak aan.
Ik begrijp het niet.
Ik heb een hekel aan hem na dat hij mij oa keer op keer als een sloof behandeld en toch wil ik als laatste kans ons huwelijk proberen te redden.
Ik heb zoveel moeite hem aardig te vinden want dat is hij gewoon niet dus weet niet meer wat te doen. Scheiden zou wel moeten want zo kan dit niet meer doorgaan als er niks veranderd.
Is er een manier of formule hoe je je relatie kan redden zonder psygoloogof therapie dan, want dat wil hij zeker niet.
Hoe kan ik me het beste opstellen want kennelijk lok ik telkens een verkeerde reaktie bij hem uit terwijl hij geen tegenpraak, kritiek, gesprekken, dult?
Ik zit sinds een jaar zonder werk en hij scheld me nu ook sinds een tijdje uit voor luie hond, en verwacht dat ik zijn sloof ben die blij mag zijn dat ze wat te eten krijgt.
Soms eet ik dagen alleen maar simpel zoals brood met kaas of ei omdat hij vindt dat ik niet meer verdien.
Ik ben niet lui ik heb me jarenlang uitgeslooft ook thuis maar het was nooit goed.
Ben best zachtaardig maar de laatste 2 jaar van ons huwelijk kom ik voor mezelf op omdat dat ook nodig was sindsdien hij vanaf toen zo'n beetje veranderde in een soort tiran.
Ik ben altijd een heel vrolijke vrouw, meid geweest en nu is er niks van me over.
Ik probeer goed voor mezelf te zorgen zoals ik altijd gedaan heb maar hij kijkt liever naar anderen.
Zo is hij ook veel bezig geweest met sexsites wat ik toen ik daar achterkwam heel erg vond en het niet begreep ivm ons goede sexleven. Of hij het nu nog doet, dat weet ik niet wil het niet eens weten. (het gaat om mastrubatie met sexsites). Ik heb hem overigens nooit geweigerd met sex, nu ook niet want we hebben nog wel sex, soms wil hij 2x per dag en daar doe ik niet moeilijk over.Vroeger vond hij mij zo mooi en viel op me als een blok, tegenwoordig zegt hij dat ik er niet uit zie terwijl ik naar mijn weten niet veel ben veranderd en weet dat het niet klopt wat hij zegt en begrijp zijn treiteren niet. Zijn moeder is alles voor hem en zij en ik had liever gezien dat hij met iemand anders was getrouwd of met mij gaat scheiden. Zijn vorige vriendin heeft helaas zelfmoord gepleegd toen zij al uit elkaar waren en het lijkt wel of dat hem ook zo hard heeft gemaakt en zijn opvoeding. Want zijn moeder is wel alles maar hij heeft zelf gezegd dat hij een vreseljke opvoeding heeft gehad wat ik ook weet want zijn moeder is een nare vrouw. Ze heeft haar kinderen geleerd dat je met geld alles kan kopen en als je iemand wil straffen dan ontmeem je diegene toch van alles incl respect.Straffen doet mijn man mij dus ook, het is een soort gewoonte van hem. Hij doet expres dingen waar ik een hekel aan heb om mijn een rot gevoel te geven als het hem uitkomt.Soms denk ik dat ik met een kleuter getouwd ben. Heeft iemand een idee of hier nog wat aan te redden is? Ik ben zo radeloos