Grappig... ik heb juist medelijden met mensen die zichzelf wat wijsmaken om de dood dragelijker te maken en veel bewondering voor de mensen die logisch en realistisch in het leven staan.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:00 schreef Bastard het volgende:
Het verhaal doet mij overkomen naar een teleurgestelde wetenschapper die de ontdekking van de hemel niet kan doen. Niet geheel vreemd als je in hart en nieren een wetenschapper bent die zijn einde voelt naderen.
Ik heb eigenlijk best medelijden met hem, leven richting het einde en dan de overtuiging hebben dat er niks is hierna.. wat een leegte leef je dan in.
in de ( ultra moderne ) meta-wetenschap ....spreken ze wel over verschillende dimensies......die heb je dan nodig voor de toekomstige wiskunde...... bijv om de tijd te kunnen manipuleren enzoquote:
Zo komen we ergensquote:Op maandag 16 mei 2011 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welke observatie ligt er aan die theorie ten grondslag?
Tuurlijk, keiharde bewijzen kan ik je niet leveren. Het is wat ik denk en dat wordt, zoals ik hirboven al beschreef, versterkt door eigen waarnemingen.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welke observatie ligt er aan die theorie ten grondslag?
Welke waarnemingen?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:13 schreef Flounder het volgende:
[..]
Tuurlijk, keiharde bewijzen kan ik je niet leveren. Het is wat ik denk en dat wordt, zoals ik hirboven al beschreef, versterkt door eigen waarnemingen.
Welke van de 10 dimensies is dat?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:08 schreef dandybleu het volgende:
[..]
in de ( ultra moderne ) meta-wetenschap ....spreken ze wel over verschillende dimensies......die heb je dan nodig voor de toekomstige wiskunde...... bijv om de tijd te kunnen manipuleren enzo
dus ja dan spreken ze ook over de dimensie ( waarvan ik het getal kwijt ben ) van "concepten en gedachtes"...die zouden dan volgens moderne wiskunde ook een existentie zijn......
Ah dan is dat de reden van (teveel) mensen op aarde.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:00 schreef Flounder het volgende:
. Dat wij (als ziel) dus allemaal als bijv. plant zijn begonnen en via bijvoorbeeld insect naar zoogdier zijn ontwikkeld.
Het is juist de kunst om dan toch je leven inhoud te geven. Ik zou het eerder "bewondering" willen noemen: berusting met je lot. Hawking is daarbij natuurlijk iemand die al zo'n 40 jaar langer heeft mogen leven dan dat de medische wetenschap hem doen wou laten geloven.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:00 schreef Bastard het volgende:
Het verhaal doet mij overkomen naar een teleurgestelde wetenschapper die de ontdekking van de hemel niet kan doen. Niet geheel vreemd als je in hart en nieren een wetenschapper bent die zijn einde voelt naderen.
Ik heb eigenlijk best medelijden met hem, leven richting het einde en dan de overtuiging hebben dat er niks is hierna.. wat een leegte leef je dan in.
Dus je hebt iets gezien waardoor je de theorie hebt ontwikkeld dat er zielen bestaan. Is die observatie te reproduceren?quote:
Dat vroeg ik ook al met andere woorden, lijkt me zinvol om daar idd nog even over door te blijven hameren.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus je hebt iets gezien waardoor je de theorie hebt ontwikkeld dat er zielen bestaan. Is die observatie te reproduceren?
Wel goed lezen, Tijn.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus je hebt iets gezien waardoor je de theorie hebt ontwikkeld dat er zielen bestaan. Is die observatie te reproduceren?
kan zo zijn ja maar hoeft niet perse.....quote:Op maandag 16 mei 2011 12:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik ook al met andere woorden, lijkt me zinvol om daar idd nog even over door te blijven hameren.
Zeker gezien het feit dat je ziel een hallucinatie is van je onderbewustzijn.
Het feit? onderbouw dat eens? En wat versta jij onder onderbewustzijn, en waar komt die vandaan, volgens jou?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik ook al met andere woorden, lijkt me zinvol om daar idd nog even over door te blijven hameren.
ha ha als je het zeker weet?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ah zo. En omdat het voor die theorie nodig is dat er zoiets is als een ziel, is daaruit de theorie ontstaan dat zielen bestaan?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:19 schreef Flounder het volgende:
[..]
Min eigen waarnemingen hebben mijn overtuiging van de reincardinatietheorie versterkt.
Dat is natuurlijk een drogreden waar je weinig mee kunt.quote:En de theorie van reincardinatie bestaat al zolang als dat er leven bestaat.
Als je nou de laatste 10 jaar niet in een grot had gezeten, misschien was je taalgebruik dan iets anders en je had iets kunnen leren over de zeer grote vooruitgang van de laatste jaren in neurowetenschappen. Dat is een zeer fascinerend onderwerp.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:23 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ha als je het zeker weet?
dan heb je de kennis van een god......is niet onmogenlijk ........maar dan hebben we een god op fok ha ha...dat ga ik doorvertellen.....
Nee, 70- 100 jaar leven op deze aarde en vervolgens eindigen in het niets, dat is lekker nuttig.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Leven in de waan van een schepper en een hiernamaals, dàt is pas zonde van je tijd.
Ik heb er geen moeite mee. Ik geloof liever in niks dan in iets wat niet waar is.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:26 schreef Flounder het volgende:
[..]
Nee, 70- 100 jaar leven op deze aarde en vervolgens eindigen in het niets, dat is lekker nuttig.
Ja dat is moeilijk he, er achter komen, dat je geen nut hebt.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:26 schreef Flounder het volgende:
[..]
Nee, 70- 100 jaar leven op deze aarde en vervolgens eindigen in het niets, dat is lekker nuttig.
Dat mag duidelijk zijn!quote:Op maandag 16 mei 2011 12:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er geen moeite mee. Ik geloof liever in niks dan in iets wat niet waar is.
Dat iets (on)prettig is maakt het nog niet waar of onwaar. Dus dat is niet zo zinvol om als argument te gebruiken.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:26 schreef Flounder het volgende:
Die conclusie is dus niet de mijne.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja dat is moeilijk he, er achter komen, dat je geen nut hebt.
Zeg, als je niet normaal kan dscussieren houdt het op.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee want stel je voor. Bost het met je ego, doet het pijn?
um ha jij weet niet tot welke informatie bronnen ik beschikking heb gehad in mn leven.....als jij met 100 procent zekerheid vastgetseld hebt dat bewustzijn een hallicunatie is van het onderbewustzijn? ja dan vind ik simpelweg dat je je teveel gefixeerd hebt op een enkele aanname.....elke aaname in de wetenschap word meesal spoedig vervangen door een betere en nieuwere en efiecientere theorie....quote:Op maandag 16 mei 2011 12:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Als je nou de laatste 10 jaar niet in een grot had gezeten, misschien was je taalgebruik dan iets anders en je had iets kunnen leren over de zeer grote vooruitgang van de laatste jaren in neurowetenschappen. Dat is een zeer fascinerend onderwerp.
oja ha haquote:Op maandag 16 mei 2011 12:34 schreef dandybleu het volgende:
[..]
um ha jij weet niet tot welke informatie bronnen ik beschikking heb gehad in mn leven.....als jij met 100 procent zekerheid vastgetseld hebt dat bewustzijn een hallicunatie is van het onderbewustzijn? ja dan vind ik simpelweg dat je je teveel gefixeerd hebt op een enkele aanname.....elke aaname in de wetenschap word meesal spoedig vervangen door een betere en nieuwere en efiecientere theorie....
oh, ik maak daar wel degelijk mijn punt.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:33 schreef Flounder het volgende:
[..]
Zeg, als je niet normaal kan dscussieren houdt het op.
Je weet niets van mijn bronnen en en passant kraak je ze af.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:34 schreef dandybleu het volgende:
[..]
um ha jij weet niet tot welke informatie bronnen ik beschikking heb gehad in mn leven.....als jij met 100 procent zekerheid vastgetseld hebt dat bewustzijn een hallicunatie is van het onderbewustzijn? ja dan vind ik simpelweg dat je je teveel gefixeerd hebt op een enkele aanname.....elke aaname in de wetenschap word meesal spoedig vervangen door een betere en nieuwere en efiecientere theorie....
ja oke maar ik heb ook mn bronnenquote:Op maandag 16 mei 2011 12:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je weet niets van mijn bronnen en en passant kraak je ze af.
Vooringenomen?
Bedoel je het feit dat we zo onbeschrijvelijk klein zijn in het universum?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je kent ongetwijfeld dit plaatje wel,
[ afbeelding ]
vertel maar, wat is ons nut in het universum.
Om je leven, en het "doel" daarvan weer eens een beetje in perspectief te zetten.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:42 schreef Flounder het volgende:
[..]
Bedoel je het feit dat we zo onbeschrijvelijk klein zijn in het universum?
Waarom zou dat relevant zijn volgens jou?
Hoewel ik niet kan ontkennen dat ik jouw posts vaak met plezier lees kan ik er toch niks anders van maken dan dat je weinig beschikking hebt gehad over informatie mbt de Nederlandse taal, wat mijns inziens toch een stuk eenvoudiger te begrijpen valt dan het wel of niet bestaan van een God die ons na de dood een nieuw lichaam toekent.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:34 schreef dandybleu het volgende:
[..]
de therie dat we zo klein zijn in het universum? die is populairder dan zijn tegenhanger.....quote:Op maandag 16 mei 2011 12:42 schreef Flounder het volgende:
[..]
Bedoel je het feit dat we zo onbeschrijvelijk klein zijn in het universum?
Waarom zou dat relevant zijn volgens jou?
Nee denkfout, die insecten zijn slechts nog kleiner.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:45 schreef dandybleu het volgende:
[..]
de therie dat we zo klein zijn in het universum? die is populairder dan zijn tegenhanger.....
namelijk als je een insect bestudeerd in het grote bos.....eentje die kruipend over de grond leeft en per minuut 1 centimeter vooruit komt in het leven ....en 90 000 000 vijanden tegenkomt per dag die hem op willen eten.....ja daarmee vergeleken zijn we juist weer heel groot......
ha mijn engels is steeds beter geworden omdat ik reeds 10 jaar elke dag ( en heel de dag ) bbc heb aanstaan.....dat is erg handig ook voor mn werk op internet dat ik die taal nu goed beheers alleen h a nu is mn nederlands ook gelijk een stuk slechter omdat ik alle talen door elkaar ga halen..... ( zinsopbouw voornamelijk )quote:Op maandag 16 mei 2011 12:43 schreef Sm0keZ het volgende:
Hoewel ik niet kan ontkennen dat ik jouw posts vaak met plezier lees kan ik er toch niks anders Wat zijn dan precies de ervaringen die je hebt die jou doen geloven dat reïncarnatie wel degelijk bestaat?
De omvang van het universum is daarbij niet van belang. Het is wellicht niet zo dat wij perse iets bijdragen aan het universum als geheel.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:43 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Om je leven, en het "doel" daarvan weer eens een beetje in perspectief te zetten.
Het probleem daarvan is dat het een discussie is zonder winnaar; je komt er pas achter als het afgelopen is. Keiharde bewijzen zullen voorlopig ook nog niet komen. Maar goed, ik vind de discussies vaak wel interessantquote:Op maandag 16 mei 2011 12:52 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha mijn engels is steeds beter geworden omdat ik reeds 10 jaar elke dag ( en heel de dag ) bbc heb aanstaan.....dat is erg handig ook voor mn werk op internet dat ik die taal nu goed beheers alleen h a nu is mn nederlands ook gelijk een stuk slechter omdat ik alle talen door elkaar ga halen..... ( zinsopbouw voornamelijk )
tevens had ik vroeger een hobbie...en dat was "boeken lezen uit de nederlandse oudheid" ja en mijn spraak is daardoor ook beetje afwijkend....ha ha
nee ik geloof niet zozeer in reincarnatie.... ik geloof ik verschillende theorie-en..... ( stuk of 90 ) ....ik vraag me wel vaak af wat er is na de dood.....maar niemand weet bijna het antwoord daarop..... ( tenminste ik wil graag een bewijs zien....ha ha en dat is er bijna nooit )
Ik werk voor een internationaal bedrijf. Ik communiceer zakelijk nooit anders dan in het Engels, per mail, communicator en in conversaties. Zelfs nu ben ik ondertussen een aantal collega's in het Engels aan het aansturen.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:52 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha mijn engels is steeds beter geworden omdat ik reeds 10 jaar elke dag ( en heel de dag ) bbc heb aanstaan.....dat is erg handig ook voor mn werk op internet dat ik die taal nu goed beheers alleen h a nu is mn nederlands ook gelijk een stuk slechter omdat ik alle talen door elkaar ga halen..... ( zinsopbouw voornamelijk )
Waar geloof je dan precies in? Want dat is natuurlijk best interessant.quote:nee ik geloof niet zozeer in reincarnatie.... ik geloof ik verschillende theorie-en..... ( stuk of 90 ) ....ik vraag me wel vaak af wat er is na de dood.....maar niemand weet bijna het antwoord daarop..... ( tenminste ik wil graag een bewijs zien....ha ha en dat is er bijna nooit )
ja ik ben ook een beetje schuldig aan "hetlaatstewoordwillenhebbeneritus-complex"....ha ha...is een "habbit" van me....bijna zo erg en verslavend als rokenquote:Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Het probleem daarvan is dat het een discussie is zonder winnaar; je komt er pas achter als het afgelopen is. Keiharde bewijzen zullen voorlopig ook nog niet komen. Maar goed, ik vind de discussies vaak wel interessant
Toch geloof ik in een gebruiker die de computer programmeert en bediend en daarna verder gaat, het is datgene wat keuzes kan maken welke programmering wel in de computer gaat en welke niet. Zonder dat bepaald oude programmering welke nieuwe regels worden toegevoegd aan het OS, de gebruiker wordt niet meer dan iets wat willoos naar het scherm staart dat maar moet wachten tot het OS iets leuks tegenkomt, wiens geluk afhankelijk is van externe stimuli (de oude programmering die de andere robots eindeloos herhalen) in plaats van dat het voor zichzelf denkt.quote:Voor Hawking is het brein een soort computer die stopt met werken als de onderdelen het begeven. 'En er is geen hemel of hiernamaals voor kapotte computers. Dat is een sprookje voor wie bang is van het donker.'
ha oke ja....umm...ik heb daar dus wel last van dus...dat ik umm....de twee talen door elkaar ga halen....mijn engels is wel perfect...alleen nederlanders die kunnen me vaak niet volgen.... ( ik geloof door mn zinsopbouw )quote:Op maandag 16 mei 2011 12:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik werk voor een internationaal bedrijf. Ik communiceer zakelijk nooit anders dan in het Engels, per mail, communicator en in conversaties. Zelfs nu ben ik ondertussen een aantal collega's in het Engels aan het aansturen.
Flauw excuus dus.
[..]
Waar geloof je dan precies in? Want dat is natuurlijk best interessant.
Liever deze dan:quote:
Ik vraag niet wat je leest en doet, ik vraag wat je geloofd.quote:
ow ik geloof vaak elke dag wat anders dan gisteren en morgen.... ( geloof ik ).....quote:Op maandag 16 mei 2011 13:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vraag niet wat je leest en doet, ik vraag wat je geloofd.
Je weet wat ze met die aap doen he?quote:Op maandag 16 mei 2011 13:12 schreef dandybleu het volgende:
ha ha daniel? weet je hoe ze mij ook wel eens noemen? in beeldspraak?
"and then one day the monkey in the deep forrest....climbed in the top of the tree....and started lecturing the gods above"
( zie de aap dan met een bril ha ha )
quote:The monkey sat on a pile of stone
And he stared at the broken bone in his hand
Strains of a Viennese quartet rang out across the land
The monkey looked up at the stars
And he thought to himself
Memory is a stranger
History is for fools
And he cleaned his hands in a pool of holy writing
Turned his back on the garden and set out for the nearest town
Hold on hold on soldier
When you add it all up
The tears and the marrowbone
There's an ounce of gold
And an ounce of pride in each ledger
And the Germans kill the Jews
And the Jews kill the Arabs
And the Arabs kill the hostages
And that is the news
And is it any wonder that the monkey's confused
He said Mama Mama, the President's a fool
Why do I have to keep reading these technical manuals
And the joint chiefs of staff
And the brokers on Wall Street said
Don't make us laugh, you're a smart kid
Time is linear
Memory's a stranger
History is for fools
Man is a tool in the hands
Of the great God Almighty
And they gave him command of a nuclear submarine
Sent him back in search of the Garden of Eden
mooi manquote:
Mij totaal niet. Kun je dat uitleggen?quote:Op maandag 16 mei 2011 13:22 schreef jogy het volgende:
Ach, zelfs het evolutionaire nut van een eventueel onsterfelijke ziel en reïncarnatie is wel duidelijk lijkt me.
Het niet-lokaal zijn van de natuur zegt weinig tot niks over het bestaan van een bewustzijn buiten het materiële om. Waarom zou het dat wel doen?quote:En het feit dat er in het universum aardig wat non-lokale deeltjes rondzwerven die toevallig ook nog de bouwstenen zijn van de realiteit geeft ook al de mogelijheid dat zoiets schimmigs als een ziel/non-lokaal bewustzijn kan bestaan buiten het lichaam.
quote:Op maandag 16 mei 2011 13:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mij totaal niet. Kun je dat uitleggen?
[..]
Het niet-lokaal zijn van de natuur zegt weinig tot niks over het bestaan van een bewustzijn buiten het materiële om. Waarom zou het dat wel doen?
Of niet, als er echt niet is.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:53 schreef FreezePop het volgende:
Je komt er pas achter, als je dood bent.
Je moet wel wat meer de klepel bij de klok blijven houden.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:08 schreef dandybleu het volgende:
wat ook leuk is...in storm ( van don lawerence ) heb je een godin van pandarve.... dat is een planeet ...en die verschijnt als een hologram op aarde in de vorm van een jong meisje van 10
en die heeft een psychisch probleem
die kan niet meer stoppen met het berekenen van het getal Pi en ze zegt "mijn capacitieten worden steeds kleiner hierdoor....ik zal spoedig verliezen in de strijd"
Er zijn weer nieuwe afleveringen bij gekomen, door wat nederlanders getekend en ingekleurd maar wel redelijk weer de don lawrence kant op.quote:
Er was ooit een slim aapje die door een grotere sterkere aap werd lastig gevallen. Ze behoorden beide tot een groepje apen, waarvan de sterkere aap het alfa mannetje was en iedereen domineerde met zijn superieure spierkracht en daarom alle bananen kon opeten die het maar wilde, terwijl hij zelf geen eten hoefde te verzamelen, ook al verhongerden er andere aapjes. Zo mocht het alfa mannetjes alles, ook alle vrouwtjes bevruchten wanneer hij maar wilde en hen in elkaar sloeg als ze tegen stribbelden.quote:
Ja sorry, er kwam nog wat van het verhaal achteraan dus had ik wat ge-edit. De aapjes gooiden trouwens geen stenen maar stonden als een cordon tegenover het alfa mannetje, die inzag dat hij niets kon beginnen en daarom vertrok. Detail maar anders mishandelden ze en dat mocht natuurlijk niet en dat klopt het verhaaltje niet meer.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:06 schreef dandybleu het volgende:
waarom heb je het bericht 0 procent gewijzigd? was er een spatie die in de weg zat?
Een soort kan veel geleerd materiaal verder vasthouden dus is niet alles verloren als iemand overlijdt. Ik zie voordelen als er een levensvorm zoiets voor elkaar heeft weten te boksen en het lijkt mij in ieder geval dat een levensvorm in de breedste zin van het woord alle gereedschappen zouden kunnen gebruiken die er in het universum beschikbaar zijn. Overduidelijk is de mensheid niet zo ver dat er een pratend en volledig geleerde baby uit komt rollen en waarschijnlijk zal het ook wel niet zo ver komen maar bepaalde basale zaken zijn misschien wel over te dragen die noodzakelijk zijn in de natuur en wie weet; over een [heelveel] jaar worden er misschien wel pratende baby's geboren, is wel makkelijkquote:Op maandag 16 mei 2011 13:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mij totaal niet. Kun je dat uitleggen?
Naja, als de bouwstenen van de natuur bepaalde eigenschappen heeft waarom zou het dat niet door kunnen geven aan hetgeen wat gebouwd wordt? Als je een huis bouwt met rubberen blokken zal het geheel de eigenschappen hebben van de blokken. Als quantum deeltjes bepaalde eigenschappen in zich hebben waarom zouden bepaalde onderdelen van dat bouwsel geen eigenschappen van deze quantumdeeltjes mee kunnen nemen voor een efficienter geheel? Reïncarnatie en een voortlevend bewustzijn heeft binnen een universum voordelen, het universum bestaat al miljarden jaren dus wie weet wat er in de tussentijd allemaal adje random voor elkaar gebokst is? Hoef je geen God bij te betrekken zeg maar.quote:[..]
Het niet-lokaal zijn van de natuur zegt weinig tot niks over het bestaan van een bewustzijn buiten het materiële om. Waarom zou het dat wel doen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |