abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96883199
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:12 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik vraag niet wat je leest en doet, ik vraag wat je geloofd.
ow ik geloof vaak elke dag wat anders dan gisteren en morgen.... ( geloof ik ).....
  maandag 16 mei 2011 @ 13:16:38 #127
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96883293
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:12 schreef dandybleu het volgende:
ha ha daniel? weet je hoe ze mij ook wel eens noemen? in beeldspraak?

"and then one day the monkey in the deep forrest....climbed in the top of the tree....and started lecturing the gods above"

( zie de aap dan met een bril ha ha )
Je weet wat ze met die aap doen he?

Om even lekker muzikaal te blijven:

quote:
The monkey sat on a pile of stone
And he stared at the broken bone in his hand
Strains of a Viennese quartet rang out across the land
The monkey looked up at the stars
And he thought to himself
Memory is a stranger
History is for fools
And he cleaned his hands in a pool of holy writing
Turned his back on the garden and set out for the nearest town
Hold on hold on soldier

When you add it all up
The tears and the marrowbone
There's an ounce of gold
And an ounce of pride in each ledger
And the Germans kill the Jews
And the Jews kill the Arabs
And the Arabs kill the hostages
And that is the news
And is it any wonder that the monkey's confused
He said Mama Mama, the President's a fool
Why do I have to keep reading these technical manuals
And the joint chiefs of staff
And the brokers on Wall Street said
Don't make us laugh, you're a smart kid
Time is linear
Memory's a stranger
History is for fools
Man is a tool in the hands
Of the great God Almighty
And they gave him command of a nuclear submarine
Sent him back in search of the Garden of Eden
  maandag 16 mei 2011 @ 13:21:01 #128
339257 AggaNaggA
Puff & Pass
pi_96883493
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:08 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Liever deze dan:

mooi man w/
Adem in
Adem uit
pi_96883547
ik ben (bijna) nietreligeus opgevoed......dus ja ik had maar een nachtmerrietje ofzo.....ongeveer...

en dat was dat er een rat uit de plee omhoog zou kunnen komen als je aan het poepen was...........of dat als je aan het poepen was dat er dan een duitser langs zou kunnen komen met een handgranaat..... ( terwijl je geneens je reeet af kan vegen )...of dat ik een tokkie zou tegenkomen op straat ha ha

allemaal vrij realischtische angsten dus.....

maar op een dag zag ik hellraiser deel een en twee.....en ja dat is dus een secundaire angst ( of ha ha je zou het een geloof kunnen noemen ) geworden...d ie film is echt een doos van pandora waarvan is soms zou willen dat ik hem niet geopend had.......soms denk ik dat het leerzaam was.....
  maandag 16 mei 2011 @ 13:22:53 #130
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_96883560
Ach, zelfs het evolutionaire nut van een eventueel onsterfelijke ziel en reïncarnatie is wel duidelijk lijkt me. (anders zou het verspilling zijn oid) En het feit dat er in het universum aardig wat non-lokale deeltjes rondzwerven die toevallig ook nog de bouwstenen zijn van de realiteit geeft ook al de mogelijheid dat zoiets schimmigs als een ziel/non-lokaal bewustzijn kan bestaan buiten het lichaam. Aan een ziel hangt het één en ander aan religeus dogma, wordt in verband gebracht met een Grote Grijsbebaarde Omnipotente en Bi-polaire God dus kan ik me wel voorstellen dat daar weerstand tegen is binnen de wetenschap, ook dat kleine stukje wat betreft de vervolging van wetenschappers in de middeleeuwen en daarna, blijft toch een beetje kleven. Aan de andere kant is er al een tijdje een onderzoek gaande bij een universiteit (zegt niet alles maar toch, een instituut die zich ermee bezig houdt of op zijn minst de professor niet lachend het raam uitschopt heeft al wat waarde.) http://www.medicine.virgi(...)/sections/cspp/dops/ en nog meer mensen/instituten die zich in ieder geval bezig houden met het concept non-lokaal bewustzijn (of ziel) maakt dat het op zijn minst geen uitgemaakte zaak is en het nog steeds waardig geacht wordt door een bepaald deel van de wetenschap om er tijd en moeite in te steken. Het feit dat het deel meteen wordt weg gezet als kneuzen zegt eventueel meer over de rest dan degene die het onderzoeken. Maarja, als Stephen Hawking het zegt zal hij wel gelijk hebben natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_96883793
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:22 schreef jogy het volgende:
Ach, zelfs het evolutionaire nut van een eventueel onsterfelijke ziel en reïncarnatie is wel duidelijk lijkt me.
Mij totaal niet. Kun je dat uitleggen?

quote:
En het feit dat er in het universum aardig wat non-lokale deeltjes rondzwerven die toevallig ook nog de bouwstenen zijn van de realiteit geeft ook al de mogelijheid dat zoiets schimmigs als een ziel/non-lokaal bewustzijn kan bestaan buiten het lichaam.
Het niet-lokaal zijn van de natuur zegt weinig tot niks over het bestaan van een bewustzijn buiten het materiële om. Waarom zou het dat wel doen?
  maandag 16 mei 2011 @ 13:35:40 #132
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96884061
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]

[..]

Het niet-lokaal zijn van de natuur zegt weinig tot niks over het bestaan van een bewustzijn buiten het materiële om. Waarom zou het dat wel doen?
pi_96884164
wat me opvalt is dat de des-integratie-theorie zo onbekend is in dit topic.....een ziel die in 90 000 stukjes uiteen valt... ( en toch door blijft leven op een of andere manier )

nou ja ik geloof er niet echt in...alleen het is voor mij een re-ele optie.....
  maandag 16 mei 2011 @ 13:47:44 #134
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_96884482
Verbazend dat die Hawking het uberhaupt nog zo lang volhoudt.
Volgens mij houden z'n enorm ontwikkelde hersenen hem in leven.
I thought you thought
pi_96884543
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:53 schreef FreezePop het volgende:
Je komt er pas achter, als je dood bent.
Of niet, als er echt niet is.
pi_96885854
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:08 schreef dandybleu het volgende:

wat ook leuk is...in storm ( van don lawerence ) heb je een godin van pandarve.... dat is een planeet ...en die verschijnt als een hologram op aarde in de vorm van een jong meisje van 10

en die heeft een psychisch probleem

die kan niet meer stoppen met het berekenen van het getal Pi en ze zegt "mijn capacitieten worden steeds kleiner hierdoor....ik zal spoedig verliezen in de strijd"
Je moet wel wat meer de klepel bij de klok blijven houden.

Ten eerste storm is fictie verhaal.
2 Het was niet de planeet aarde.
3 De planeet pandarve is een planeet van het levende multiversum waarvan zijn de schepster zou zijn.
4 Het ging over het oplossen van de stelling van fermat terwijl ze daarnaast nog meer dan tijd genoeg had om zich te bekommeren om de overige zaken die spelen om een levend universum in stand te houden.
5 Ze zou zonder tussenkomst van storm de botsing met een op hol geslagen van neumann machine niet hebben kunnen voorkomen.
pi_96886124
ik had de hele collectie van storm....helaas weg gegeven ooit aan neefje ...nu kan ik je niet meer corrigeren ha ha door de feiten erbij te pakken.....volgens mij haal jij twee albums van storm door elkaar.....
  maandag 16 mei 2011 @ 15:12:50 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_96887694
Storm _O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_96888589
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:12 schreef speknek het volgende:
Storm _O_.
Er zijn weer nieuwe afleveringen bij gekomen, door wat nederlanders getekend en ingekleurd maar wel redelijk weer de don lawrence kant op. ^O^
pi_96889031
drie favos heb ik

die ene dat ze een onbemand ruimteschip vinden zo groot als 20 titainics bij elkaar

um honden van marduk natuurlijk

en um... de derde...shit ik vergeet er opeens eentje.....

edit

oja ik weet hem weer

de wentelwereld..... ( met moment supreme dat de trein door de muur heengaat die de wentelwerled moest tegenhouden )
pi_96890735
quote:
Er was ooit een slim aapje die door een grotere sterkere aap werd lastig gevallen. Ze behoorden beide tot een groepje apen, waarvan de sterkere aap het alfa mannetje was en iedereen domineerde met zijn superieure spierkracht en daarom alle bananen kon opeten die het maar wilde, terwijl hij zelf geen eten hoefde te verzamelen, ook al verhongerden er andere aapjes. Zo mocht het alfa mannetjes alles, ook alle vrouwtjes bevruchten wanneer hij maar wilde en hen in elkaar sloeg als ze tegen stribbelden.

Op een dag, na de zoveelste mishandeling, bedacht het slimme aapje een plan, zoals we nu kennen "Wie niet sterk is moet slim zijn"; hij overtuigde andere aapjes dat er grote onzichtbare wezens bestonden in een andere wereld, die verantwoordelijk waren voor alles: bliksem, de wind, regen, alles eigenlijk.

Meer en meer aapjes geloofden hem en weldra had hij een hele schare aapjes om hem heen verzameld die allerlei vragen stelden over die mythische wezens en het intelligente aapje bedacht daarop allerlei antwoorden, zoals een hemel, hel, geboden, je mag elkaar zeker niet mishandelen want dan worden die mythische wezens boos.

Ondertussen zag de grote sterke aap dat er steeds meer aapjes die hij al zolang onderdrukte met zijn geweld bij hem wegliepen. Hij achtervolgde 1 van hen en kwam uit bij het profetische aapje die inmiddels een heel publiek had. Daarop werd het alfa mannetje woedend en stoof op het slimme aapje af om hem in elkaar te slaan maar toen kwamen al die andere aapjes in opstand en smeten stenen naar de sterkere aap, die vervolgens afdroop met wat andere apen in het woud en nooit meer werd gezien.

Die sterkere aap en zijn soortgenoten evolueerden niet meer verder, het zijn de hedendaagse apen. Het slimme aapje en zijn volgelingen werden later de mensen, na eeuwen na te denken over die mythische wezens, allerlei conflicten over wie het beste die wezens kon beschrijven, zo kwamen zij steeds meer te weten over hen en zowaar, hun brein groeide dankzij die nieuwe informatie die de aapjes duizenden eeuwen lang aan elkaar overdroegen, wat almaar complexer werd en zo ook het brein zodat het al die informatie kon verwerken en onthouden.

Helaas werkt het verhaal van mythische wezens inmiddels niet meer en vervallen we naar de recht van de sterkste, die hebben nu eenmaal nucleaire wapens, vxgas en geestveranderende drugs uitgevonden en worden religieuze/spirituele ideeen met zachte dwang vervangen door wetenschappelijke.

[ Bericht 0% gewijzigd door loop op 16-05-2011 16:58:36 ]
pi_96892835
waarom heb je het bericht 0 procent gewijzigd? was er een spatie die in de weg zat?
pi_96894810
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:06 schreef dandybleu het volgende:
waarom heb je het bericht 0 procent gewijzigd? was er een spatie die in de weg zat?
Ja sorry, er kwam nog wat van het verhaal achteraan dus had ik wat ge-edit. De aapjes gooiden trouwens geen stenen maar stonden als een cordon tegenover het alfa mannetje, die inzag dat hij niets kon beginnen en daarom vertrok. Detail maar anders mishandelden ze en dat mocht natuurlijk niet en dat klopt het verhaaltje niet meer.
pi_96895078
ik moet naar de super...kut

ik hoop dat ik geen apha mannetje tegenkom
  maandag 16 mei 2011 @ 17:58:49 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_96895165
Okay van nu af aan mag er wat minder gebaggerd worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 16 mei 2011 @ 18:58:04 #146
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_96897845
quote:

[..]

Een soort kan veel geleerd materiaal verder vasthouden dus is niet alles verloren als iemand overlijdt. Ik zie voordelen als er een levensvorm zoiets voor elkaar heeft weten te boksen en het lijkt mij in ieder geval dat een levensvorm in de breedste zin van het woord alle gereedschappen zouden kunnen gebruiken die er in het universum beschikbaar zijn. Overduidelijk is de mensheid niet zo ver dat er een pratend en volledig geleerde baby uit komt rollen en waarschijnlijk zal het ook wel niet zo ver komen maar bepaalde basale zaken zijn misschien wel over te dragen die noodzakelijk zijn in de natuur en wie weet; over een [heelveel] jaar worden er misschien wel pratende baby's geboren, is wel makkelijk :'). Ik zie in ieder geval wel voordelen in een eventueel non-lokaal bewustzijn die tijdens en na het leven zonder het lichaam kan voortbestaan in welke vorm dan ook.

quote:
[..]

Naja, als de bouwstenen van de natuur bepaalde eigenschappen heeft waarom zou het dat niet door kunnen geven aan hetgeen wat gebouwd wordt? Als je een huis bouwt met rubberen blokken zal het geheel de eigenschappen hebben van de blokken. Als quantum deeltjes bepaalde eigenschappen in zich hebben waarom zouden bepaalde onderdelen van dat bouwsel geen eigenschappen van deze quantumdeeltjes mee kunnen nemen voor een efficienter geheel? Reïncarnatie en een voortlevend bewustzijn heeft binnen een universum voordelen, het universum bestaat al miljarden jaren dus wie weet wat er in de tussentijd allemaal adje random voor elkaar gebokst is? Hoef je geen God bij te betrekken zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_96912356
Eén van mijn eerste herinneringen is dat ik op het strand was samen met mijn moeder en mijn oom. Ik was toen een jaar of 2 oud. Daarvoor herinner ik mij niks. Ik denk dat als je dood gaat weer terugvalt in dat 'niks', omdat je bewustzijn dan weg is.
pi_96912904
ik geloof dat de huidige wetenschap er vanuit gaat dat de hersencellen een soort databank vormen voor herinneringen en dat de geest er een een beetje doorheenvliegt......maar ja dat kunnen ze ook helemaal niet bewijzen dus....

dus ja in ieder geval als je dood gaat? dan verlies je je geheugen....maar kan een ziel ook overleven zonder geheugen?
pi_96915682
iemand die zegt de waarheid in pacht te hebben of het nu Hawking is of een of andere professor :')
uiteindelijk maakt iedereen z'n eigen waarheid/werkelijkheid
pi_96915754
Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Welke argumenten gebruikt Hawking? Ik neem iemand met zijn intelligentie heel serieus, maar dat betekent niet dat ik het zomaar van hem aanneem als hij het zegt.

Zelf geloof ik wel in een soort-van leven (liever gezegd bewustzijn) na de dood. Natuurlijk weet ik het niet zeker, maar ik heb wel zo mijn redenen om hierin te geloven. Een aantal van die redenen zijn al genoemd zoals het behoud van energie.

Ik las in dit topic ook dat dat je ziel / bewustzijn uiteen kon vallen in stukjes na je dood en dat je dan zou voortleven als al die stukjes gescheiden van elkaar. Zoiets vind ik zelf ook nog wel plausibel.

Ik probeer er trouwens wel mee uit te kijken. Ook al zou het objectief gezien niet uitmaken dat ik denk dat ik de dood "overleef" en het toch niet doe, zou ik het voor mezelf wel zonde vinden als ik het mis zou hebben. Dus ik probeer een beetje rekening te houden met alle mogelijkheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')