Dat over terroristen is een voorbeeld voor: ''Zo heeft iedereen eigenlijk zijn eigen feiten. Wij noemen tegenwoordig alleen dingen die we willen geloven een feit.''quote:Op zondag 15 mei 2011 13:21 schreef Zeeland het volgende:
Zo, Turkije wil een diep onderzoek doen naar de 'genocide'. Alsof dat allemaal nog niet allang bekend is.![]()
De genocide heeft gewoon plaatsgevonden, dat is duidelijk. Dat zou Turkije gewoon moeten durven ontkennen, zoals Duitsland haar genocide ook niet meer ontkent. Leuk dat jij het op de terroristen boeg gooit, dan mag je opeens iedereen die je wil doodschieten.
Dit bedoel ik dus. Jij gelooft blindelings de westerse bronnen. Niet dat het raar is, maar de Turken bv geloven weer blindelings de Turkse bronnen. Dan beschuldig jij de Turken van het feit dat ze de genocide ontkennen. De Turken die andere feiten voorgeschoteld krijgen van Turkse bronnen beschuldigen de Westerse wereld ervan de Turken te beschuldigen van iets wat niet is gebeurd.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:21 schreef Zeeland het volgende:
Zo, Turkije wil een diep onderzoek doen naar de 'genocide'. Alsof dat allemaal nog niet allang bekend is.![]()
De genocide heeft gewoon plaatsgevonden, dat is duidelijk.
En dat geld dan ook voor de Armeense Genocide? Notabene een genocide die wel echt heeft plaats heeft gevonden (geen mening).quote:Op zondag 15 mei 2011 13:23 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Dat over terroristen is een voorbeeld voor: ''Zo heeft iedereen eigenlijk zijn eigen feiten. Wij noemen tegenwoordig alleen dingen die we willen geloven een feit.''
Ik geloof inderdaad dat jij historisch onderzoek hebt gedaan in archieven over heel Europa om zo definitief te kunnen oordelen dat het niet heeft plaatsgevonden.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:27 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Jij gelooft blindelings de westerse bronnen. Niet dat het raar is, maar de Turken bv geloven weer blindelings de Turkse bronnen. Dan beschuldig jij de Turken van het feit dat ze de genocide ontkennen. De Turken die andere feiten voorgeschoteld krijgen van Turkse bronnen beschuldigen de Westerse wereld ervan de Turken te beschuldigen van iets wat niet is gebeurd.
Als je(zoals ik) naar beide bronnen kijkt, weet je dat er geen feiten daarover bestaan dan de mensen die het hebben meegemaakt.
Ik beschuldig het niet 'de Turken', maar Turkije. De staat Turkije is op de hoogte van de feiten en beschikt over de zelfde bronnen als het Westen.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:27 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Jij gelooft blindelings de westerse bronnen. Niet dat het raar is, maar de Turken bv geloven weer blindelings de Turkse bronnen. Dan beschuldig jij de Turken van het feit dat ze de genocide ontkennen. De Turken die andere feiten voorgeschoteld krijgen van Turkse bronnen beschuldigen de Westerse wereld ervan de Turken te beschuldigen van iets wat niet is gebeurd.
quote:Als je(zoals ik) naar beide bronnen kijkt, weet je dat er geen feiten daarover bestaan dan de mensen die het hebben meegemaakt.
geen mening? Heb je het waargenomen? Denk het niet hequote:Op zondag 15 mei 2011 13:28 schreef Zeeland het volgende:
[..]
En dat geld dan ook voor de Armeense Genocide? Notabene een genocide die wel echt heeft plaats heeft gevonden (geen mening).
Onderzoek? nee, maar ik heb wel met een Armeense vrouw in een dorp van Turkije gesproken die het heeft meegemaakt. Die ene vrouw is betrouwbaarder dan alle Westerse en Turkse bronnen. Als jullie de eenzijdige bronnen als feit zien, is die ene vrouw een uber-feit.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:29 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ik geloof inderdaad dat jij historisch onderzoek hebt gedaan in archieven over heel Europa om zo definitief te kunnen oordelen dat het niet heeft plaatsgevonden.
En hoe weet jij op jouw beurt dan weer dat die vrouw het heeft meegemaakt?(no disrespect)quote:Op zondag 15 mei 2011 13:33 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Onderzoek? nee, maar ik heb wel met een Armeense vrouw in een dorp van Turkije gesproken die het heeft meegemaakt. Die ene vrouw is betrouwbaarder dan alle Westerse en Turkse bronnen. Als jullie de eenzijdige bronnen als feit zien, is die ene vrouw een uber-feit.
Maar sowieso. Het is een feit dat er aardig wat Armenen in de pan zijn gehakt, terwijl dit ten opzichte van Ottomaanse rijk een zwakke groep was.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:29 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ik geloof inderdaad dat jij historisch onderzoek hebt gedaan in archieven over heel Europa om zo definitief te kunnen oordelen dat het niet heeft plaatsgevonden.
Begint het getroll weerquote:Op zondag 15 mei 2011 13:35 schreef Holograph het volgende:
Stem D66, die hebben hier namelijk geen problemen mee.
Gelijk weer die partij politiekquote:Op zondag 15 mei 2011 13:35 schreef Holograph het volgende:
Stem D66, die hebben hier namelijk geen problemen mee.
Ja, maar jij bent niet betrouwbaar, dus voor ons is dit geen feit.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:33 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Onderzoek? nee, maar ik heb wel met een Armeense vrouw in een dorp van Turkije gesproken die het heeft meegemaakt. Die ene vrouw is betrouwbaarder dan alle Westerse en Turkse bronnen. Als jullie de eenzijdige bronnen als feit zien, is die ene vrouw een uber-feit.
Dat kan ik natuurlijk nooit 100% zeker weten, maar gezien haar leeftijd en wat de dorpelingen beweren heeft ze het meegemaakt. Ik zie dit ook niet als feit. Zoals je beweert kan ik niet weten of ze de waarheid spreekt. Ik bedoelde alleen dat dit betrouwbaarder is als anti-Islamitische bronnen uit de Westerse wereld. No offense hier, aangezien vele arabische islamieten ook anti Westers zijn.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:34 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En hoe weet jij op jouw beurt dan weer dat die vrouw het heeft meegemaakt?(no disrespect)
Oké, dit bewijst maar weer eens hoe moeilijk oordelen het hierover is.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:37 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Dat kan ik natuurlijk nooit 100% zeker weten, maar gezien haar leeftijd en wat de dorpelingen beweren heeft ze het meegemaakt. Ik zie dit ook niet als feit. Zoals je beweert kan ik niet weten of ze de waarheid spreekt. Ik bedoelde alleen dat dit betrouwbaarder is als anti-Islamitische bronnen uit de Westerse wereld. No offense hier, aangezien vele arabische islamieten ook anti Westers zijn.
Klopt, evenals de mensen hier die beweren dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden. Wat ik wil beweren is dat het verkeerd is om dingen te verkondigen waar je niets van af weet. Als je er echt mee zit kun je het liefst naar Turkije(Kars, de stad waar het voornamelijk zou gebeuren) gaan en daar een research beginnen ipv blindelings eenzijdige bronnen te geloven.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:36 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent niet betrouwbaar, dus voor ons is dit geen feit.
Geloof jij wel dat er honderdduizenden Armeniërs zijn vermoord door de Ottomanen (moord is iets anders dan genocide)?quote:Op zondag 15 mei 2011 13:39 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Klopt, evenals de mensen hier die beweren dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden. Wat ik wil beweren is dat het verkeerd is om dingen te verkondigen waar je niets van af weet. Als je er echt mee zit kun je het liefst naar Turkije(Kars, de stad waar het voornamelijk zou gebeuren) gaan en daar een research beginnen ipv blindelings eenzijdige bronnen te geloven.
Heel de Armeense bevolking is terrorist.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:34 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Dat heeft niets met Armeniers te maken -.-''
Dat zijn terroristen.
Daarom wordt die claim ook gedaan op basis van het werk van historici, die precies dat bronnenondezoek hebben gedaan en vrij massaal tot de conclusie zijn gekomen dat ja, er heeft een genocide plaatsgevonden.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:39 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Klopt, evenals de mensen hier die beweren dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden. Wat ik wil beweren is dat het verkeerd is om dingen te verkondigen waar je niets van af weet. Als je er echt mee zit kun je het liefst naar Turkije(Kars, de stad waar het voornamelijk zou gebeuren) gaan en daar een research beginnen ipv blindelings eenzijdige bronnen te geloven.
Laten we het eens anders stellen. Waarom denk jij dat het niet gebeurd is? Is dat omdat je het heel vervelend zou vinden dat jouw nationaliteit daarachter zit, of heb je gewoon een schijthekel aan Armenen?quote:Op zondag 15 mei 2011 13:39 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Welk belang heeft 'het Westen' om een genocide te verzinnen?quote:Op zondag 15 mei 2011 13:37 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Dat kan ik natuurlijk nooit 100% zeker weten, maar gezien haar leeftijd en wat de dorpelingen beweren heeft ze het meegemaakt. Ik zie dit ook niet als feit. Zoals je beweert kan ik niet weten of ze de waarheid spreekt. Ik bedoelde alleen dat dit betrouwbaarder is als anti-Islamitische bronnen uit de Westerse wereld. No offense hier, aangezien vele arabische islamieten ook anti Westers zijn.
Ik kan het nooit zeker weten, maar ik zal je uitleggen hoe de mensen in Turkije er ongeveer over vertellen.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
Geloof jij wel dat er honderdduizenden Armeniërs zijn vermoord door de Ottomanen (moord is iets anders dan genocide)?
Anderzijds is het best te begrijpen dat de Turkse staat niet zomaar de genocide erkent. Zoals je zelf al aangeeft moet er aardig wat historisch onderzoek gedaan worden, door het gebrek aan bewijzen, zoals foto's, video's en noem maar op, omdat het in een andere tijd speelde. Zodra een staat iets erkent, is het ook een feit. Ik kan best begrijpen dat de Turkse staat hier terughoudend over is. Het is nogal ongelukkig om iets te erkennen wat berust op aannames.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Daarom wordt die claim ook gedaan op basis van het werk van historici, die precies dat bronnenondezoek hebben gedaan en vrij massaal tot de conclusie zijn gekomen dat ja, er heeft een genocide plaatsgevonden.
Nou ja, de initiatieven om de genocide te erkennen door Europese landen zijn wel allemaal van Christelijke partijen. In Nederland was dat de Christenunie. Ik wil niet meteen achterdochtig doen, maar ik kan best begrijpen dat deze partijen de zaak graag eenzijdig bekijken.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:46 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Welk belang heeft 'het Westen' om een genocide te verzinnen?
Mwah, zo werkt dat hier niet. Deze post is een aanleiding om er maar een slotje op te gooien.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:49 schreef Nederturk het volgende:
Guys I g2g. Ik zal in de avond wel lezen en eventueel reageren.
Cyaa
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |