abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 mei 2011 @ 13:09:35 #1
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_96833765

Ik lees/hoor vaak onze autochtone Nederlanders Turkije keihard beschuldigen van de zogenaamde genocide. Waar halen ze dat vandaan? Juist ja, elkaar naroepen zonder enig idee of verstand van de zaken. Door eenzijdig te oordelen. Stel je is voor: Een arabier ziet op Al Jazeera dat een Israeli een kind doodschiet. Wat zeggen wij dan? ''Ja logisch, op Al Jazeera gaan ze heus niets negatiefs zetten over moslims''.

Hetzelfde geldt ook voor de Westerse media en bronnen. Het is belangrijk om naar 2 kanten te luisteren. Hier een video waarin Erdogan de Armeniers uitnodigt voor een diep onderzoek naar de zogenaamde genocide. Turkije weigert de genocide ja, maar is bereid om het te bewijzen.

Voor een Moslim zijn Hamasleden vrijheidsstrijders en voor de westerse wereld terroristen. De PKK is voor Turkije een terroristische organisatie en voor de meeste Nederlanders die ik ken vrijheidsstrijders. Zo heeft iedereen eigenlijk zijn eigen feiten. Wij noemen tegenwoordig alleen dingen die we willen geloven een feit.

Waarom zou de Westerse wereld positief willen zijn over Armenie? Dit is dan de vraag die sommigen mij gaan stellen. Simpel: Groeiende haat jegens de Islam en het feit dat Turkije islamitisch is en Armenie Christelijk Orthodox.

Graag serieuze reacties zonder provocaties of beledigingen(Alhoewel dat hier moeilijk is als het over Turken gaat)
  zondag 15 mei 2011 @ 13:13:32 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_96833927
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:20:52 #3
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96834250
Dus Armeniers zijn hamasstrijders?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:21:01 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_96834255
Ik weet er eerlijk gezegd te weinig over om een oordeel te kunnen vellen.

Maar wat je zegt dat het Westen neigt naar op de hand van de Armenen te zijn omdat dat christenen zijn klopt wel.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:21:24 #5
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96834273
"Wij noemen tegenwoordig alleen dingen die we willen geloven een feit."

Maar toch heb ik gelijk dat het een feit is dat er geen Armeense Genocide heeft plaatsgevonden en iedereen die anders beweer liegt!111!
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_96834280
Met zo'n OP verwacht je serieuze reacties?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:21:51 #7
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96834290
Zo, Turkije wil een diep onderzoek doen naar de 'genocide'. Alsof dat allemaal nog niet allang bekend is. ;(

De genocide heeft gewoon plaatsgevonden, dat is duidelijk. Dat zou Turkije gewoon moeten durven ontkennen, zoals Duitsland haar genocide ook niet meer ontkent. Leuk dat jij het op de terroristen boeg gooit, dan mag je opeens iedereen die je wil doodschieten.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_96834325
En je bent zelf trouwens ook lekker serieus bezig in je andere, gesloten topic over ditzelfde onderwerp...

Armeense Genocide, True or Not?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:23:58 #9
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_96834388
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:21 schreef Zeeland het volgende:
Zo, Turkije wil een diep onderzoek doen naar de 'genocide'. Alsof dat allemaal nog niet allang bekend is. ;(

De genocide heeft gewoon plaatsgevonden, dat is duidelijk. Dat zou Turkije gewoon moeten durven ontkennen, zoals Duitsland haar genocide ook niet meer ontkent. Leuk dat jij het op de terroristen boeg gooit, dan mag je opeens iedereen die je wil doodschieten.
Dat over terroristen is een voorbeeld voor: ''Zo heeft iedereen eigenlijk zijn eigen feiten. Wij noemen tegenwoordig alleen dingen die we willen geloven een feit.''
  zondag 15 mei 2011 @ 13:25:35 #10
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96834450
Ik snap niet hoe je enerzijds loopt te schermen met "alle feiten zijn meningen" en vervolgens je eigen mening doorslaggevend vind.

Daarnaast die belachelijke vergelijking met de PKK en Hamas en Armeniers. Komop zeg.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96834451
Trouwens, waarom doe je alsof je over dit onderwerp een discussie wil starten?

Zo te zien, heb je je mening allang en breed klaar.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:27:56 #12
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_96834527
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:21 schreef Zeeland het volgende:

De genocide heeft gewoon plaatsgevonden, dat is duidelijk.
Dit bedoel ik dus. Jij gelooft blindelings de westerse bronnen. Niet dat het raar is, maar de Turken bv geloven weer blindelings de Turkse bronnen. Dan beschuldig jij de Turken van het feit dat ze de genocide ontkennen. De Turken die andere feiten voorgeschoteld krijgen van Turkse bronnen beschuldigen de Westerse wereld ervan de Turken te beschuldigen van iets wat niet is gebeurd.

Als je(zoals ik) naar beide bronnen kijkt, weet je dat er geen feiten daarover bestaan dan de mensen die het hebben meegemaakt.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:28:50 #13
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96834562
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:23 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Dat over terroristen is een voorbeeld voor: ''Zo heeft iedereen eigenlijk zijn eigen feiten. Wij noemen tegenwoordig alleen dingen die we willen geloven een feit.''
En dat geld dan ook voor de Armeense Genocide? Notabene een genocide die wel echt heeft plaats heeft gevonden (geen mening).
pi_96834580
Van de week zijn er weer 12 afgeknald toch?
  zondag 15 mei 2011 @ 13:29:29 #15
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96834589
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:27 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus. Jij gelooft blindelings de westerse bronnen. Niet dat het raar is, maar de Turken bv geloven weer blindelings de Turkse bronnen. Dan beschuldig jij de Turken van het feit dat ze de genocide ontkennen. De Turken die andere feiten voorgeschoteld krijgen van Turkse bronnen beschuldigen de Westerse wereld ervan de Turken te beschuldigen van iets wat niet is gebeurd.

Als je(zoals ik) naar beide bronnen kijkt, weet je dat er geen feiten daarover bestaan dan de mensen die het hebben meegemaakt.
Ik geloof inderdaad dat jij historisch onderzoek hebt gedaan in archieven over heel Europa om zo definitief te kunnen oordelen dat het niet heeft plaatsgevonden.

_O-
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  zondag 15 mei 2011 @ 13:30:58 #16
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96834649
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:27 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ik beschuldig het niet 'de Turken', maar Turkije. De staat Turkije is op de hoogte van de feiten en beschikt over de zelfde bronnen als het Westen.
quote:
  zondag 15 mei 2011 @ 13:31:50 #17
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_96834697
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:28 schreef Zeeland het volgende:

[..]

En dat geld dan ook voor de Armeense Genocide? Notabene een genocide die wel echt heeft plaats heeft gevonden (geen mening).
geen mening? Heb je het waargenomen? Denk het niet he :)

Ben je ooit naar Turkije geweest om daar te onderzoeken door o.a de Turkse bevolking in Kars te vragen hoe het zit? Nee.

Het is niet erg, want de Turken doen hetzelfde. De Turkse bronnen als feit erkennen zonder naar de Armenen te luisteren.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:33:32 #18
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_96834763
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:29 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Ik geloof inderdaad dat jij historisch onderzoek hebt gedaan in archieven over heel Europa om zo definitief te kunnen oordelen dat het niet heeft plaatsgevonden.

_O-
Onderzoek? nee, maar ik heb wel met een Armeense vrouw in een dorp van Turkije gesproken die het heeft meegemaakt. Die ene vrouw is betrouwbaarder dan alle Westerse en Turkse bronnen. Als jullie de eenzijdige bronnen als feit zien, is die ene vrouw een uber-feit.
pi_96834789
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:33 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Onderzoek? nee, maar ik heb wel met een Armeense vrouw in een dorp van Turkije gesproken die het heeft meegemaakt. Die ene vrouw is betrouwbaarder dan alle Westerse en Turkse bronnen. Als jullie de eenzijdige bronnen als feit zien, is die ene vrouw een uber-feit.
En hoe weet jij op jouw beurt dan weer dat die vrouw het heeft meegemaakt?(no disrespect)
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 15 mei 2011 @ 13:34:26 #20
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_96834792
quote:
15s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:29 schreef Tem het volgende:
Van de week zijn er weer 12 afgeknald toch?
Dat heeft niets met Armeniers te maken -.-''

Dat zijn terroristen.
pi_96834835
Dus als ik het goed begrijp is het volkomen legaal om de armeens genocide te ontkennen, maar als je de holocaust ontkent dan heb je serieus een probleem? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:35:53 #22
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96834864
Stem D66, die hebben met dit soort verwerpelijke opvattingen geen problemen.

Noot; in Frankrijk is dit illegaal.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:36:11 #23
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_96834877
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:29 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

_O-
Maar sowieso. Het is een feit dat er aardig wat Armenen in de pan zijn gehakt, terwijl dit ten opzichte van Ottomaanse rijk een zwakke groep was.

Ik erken wel dat de jongere generatie Armenen hier te fanatiek mee bezig is en nog te vaak huilie huilie doen over de geschiedenis, enkel omdat ze willen dat deze genocide wordt erkent. Ze vinden zich nogal zielig.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_96834884
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:35 schreef Holograph het volgende:
Stem D66, die hebben hier namelijk geen problemen mee.
Begint het getroll weer :')
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_96834892
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:35 schreef Holograph het volgende:
Stem D66, die hebben hier namelijk geen problemen mee.
Gelijk weer die partij politiek _O-
  zondag 15 mei 2011 @ 13:36:50 #26
294269 mlg
pi_96834908
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:33 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent niet betrouwbaar, dus voor ons is dit geen feit.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:37:12 #27
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_96834921
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:34 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

En hoe weet jij op jouw beurt dan weer dat die vrouw het heeft meegemaakt?(no disrespect)
Dat kan ik natuurlijk nooit 100% zeker weten, maar gezien haar leeftijd en wat de dorpelingen beweren heeft ze het meegemaakt. Ik zie dit ook niet als feit. Zoals je beweert kan ik niet weten of ze de waarheid spreekt. Ik bedoelde alleen dat dit betrouwbaarder is als anti-Islamitische bronnen uit de Westerse wereld. No offense hier, aangezien vele arabische islamieten ook anti Westers zijn.
pi_96834952
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:37 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Dat kan ik natuurlijk nooit 100% zeker weten, maar gezien haar leeftijd en wat de dorpelingen beweren heeft ze het meegemaakt. Ik zie dit ook niet als feit. Zoals je beweert kan ik niet weten of ze de waarheid spreekt. Ik bedoelde alleen dat dit betrouwbaarder is als anti-Islamitische bronnen uit de Westerse wereld. No offense hier, aangezien vele arabische islamieten ook anti Westers zijn.
Oké, dit bewijst maar weer eens hoe moeilijk oordelen het hierover is.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 15 mei 2011 @ 13:39:41 #29
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_96835019
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:36 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent niet betrouwbaar, dus voor ons is dit geen feit.
Klopt, evenals de mensen hier die beweren dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden. Wat ik wil beweren is dat het verkeerd is om dingen te verkondigen waar je niets van af weet. Als je er echt mee zit kun je het liefst naar Turkije(Kars, de stad waar het voornamelijk zou gebeuren) gaan en daar een research beginnen ipv blindelings eenzijdige bronnen te geloven.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:40:49 #30
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96835063
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:39 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Klopt, evenals de mensen hier die beweren dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden. Wat ik wil beweren is dat het verkeerd is om dingen te verkondigen waar je niets van af weet. Als je er echt mee zit kun je het liefst naar Turkije(Kars, de stad waar het voornamelijk zou gebeuren) gaan en daar een research beginnen ipv blindelings eenzijdige bronnen te geloven.
Geloof jij wel dat er honderdduizenden Armeniërs zijn vermoord door de Ottomanen (moord is iets anders dan genocide)?
  zondag 15 mei 2011 @ 13:40:54 #31
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96835067
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:34 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Dat heeft niets met Armeniers te maken -.-''

Dat zijn terroristen.
Heel de Armeense bevolking is terrorist. :(
  zondag 15 mei 2011 @ 13:41:52 #32
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96835106
quote:

[..]

Daarom wordt die claim ook gedaan op basis van het werk van historici, die precies dat bronnenondezoek hebben gedaan en vrij massaal tot de conclusie zijn gekomen dat ja, er heeft een genocide plaatsgevonden.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:42:14 #33
294269 mlg
pi_96835125
quote:

[..]

Laten we het eens anders stellen. Waarom denk jij dat het niet gebeurd is? Is dat omdat je het heel vervelend zou vinden dat jouw nationaliteit daarachter zit, of heb je gewoon een schijthekel aan Armenen?

Dat laatste zou ik best kunnen begrijpen. De huidige generatie Armenen verwijten het nogal de Turken, terwijl zij er in principe niks mee te maken hebben.
pi_96835274
Waar ik altijd smakelijk om moet lachen is de misplaatste arrogantie van Turken om te pas en te onpas deze discussies aan te gaan zonder zich te realiseren dat dit een kwestie is die enkel door historici uitgevochten kan worden. Dat de Armenen zich sterk maken door lobby's op te zetten is hun goed recht maar vervolgens denken de Turken een duit in het zakje te kunnen doen door op openbare fora waar bijna niemand verstand van zaken heeft ongefundeerde waardeoordelen toe te kennen zonder dat er ook maar iets nieuws boven tafel komt. Maar goed, het opzetten van een lobby vereist natuurlijk enige intelligentie dus verder dan wat raaskallen op openbare fora zal TS niet komen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 15 mei 2011 @ 13:46:27 #35
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96835303
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:37 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Welk belang heeft 'het Westen' om een genocide te verzinnen?
  zondag 15 mei 2011 @ 13:47:27 #36
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_96835350
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:40 schreef Holograph het volgende:

[..]

Geloof jij wel dat er honderdduizenden Armeniërs zijn vermoord door de Ottomanen (moord is iets anders dan genocide)?
Ik kan het nooit zeker weten, maar ik zal je uitleggen hoe de mensen in Turkije er ongeveer over vertellen.

De idiote nationalisten: '' Natuurlijk liegen ze! Turken zijn ubermensch en zouden zoiets nooit doen!!''

De oudere generatie: '' massamoord klopt, maar het was een reactie. Tijdens de oorlog waren de mannen aan het strijden(Canakkale-strijd). De vrouwen bleven achter in de dorpen/steden en de Armeense mannen hebben velen vrouwen verkracht toen wij in oorlog waren met de Engelsen, Fransen etc etc.

En dan heb je nog een groep die beweert dat de Armeniers juist een Genocide hebben gepleegd

Je hebt Armeniers in het oosten van Turkije die dan weer geen mening willen uiten erover en naar de toekomst willen kijken

Ik.. ik weet het niet, maar het stoort me om te zien dat zoveel mensen Turkije heel snel uitmaken voor moordenaars.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:47:33 #37
294269 mlg
pi_96835358
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:41 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Daarom wordt die claim ook gedaan op basis van het werk van historici, die precies dat bronnenondezoek hebben gedaan en vrij massaal tot de conclusie zijn gekomen dat ja, er heeft een genocide plaatsgevonden.
Anderzijds is het best te begrijpen dat de Turkse staat niet zomaar de genocide erkent. Zoals je zelf al aangeeft moet er aardig wat historisch onderzoek gedaan worden, door het gebrek aan bewijzen, zoals foto's, video's en noem maar op, omdat het in een andere tijd speelde. Zodra een staat iets erkent, is het ook een feit. Ik kan best begrijpen dat de Turkse staat hier terughoudend over is. Het is nogal ongelukkig om iets te erkennen wat berust op aannames.

Jij niet?
  zondag 15 mei 2011 @ 13:48:52 #38
294269 mlg
pi_96835414
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:46 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Welk belang heeft 'het Westen' om een genocide te verzinnen?
Nou ja, de initiatieven om de genocide te erkennen door Europese landen zijn wel allemaal van Christelijke partijen. In Nederland was dat de Christenunie. Ik wil niet meteen achterdochtig doen, maar ik kan best begrijpen dat deze partijen de zaak graag eenzijdig bekijken.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:49:59 #39
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_96835465
Guys I g2g. Ik zal in de avond wel lezen en eventueel reageren.

Cyaa
  zondag 15 mei 2011 @ 13:50:40 #40
294269 mlg
pi_96835494
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:49 schreef Nederturk het volgende:
Guys I g2g. Ik zal in de avond wel lezen en eventueel reageren.

Cyaa
Mwah, zo werkt dat hier niet. Deze post is een aanleiding om er maar een slotje op te gooien.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:50:59 #41
104871 remlof
Europees federalist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')