Gelijk maar weer even vooruit kijken naar volgend jaar.
Vorig jaar had ik 3 van de 10 series goed geraden die het uiteindelijk niet zouden overleven. Ik had dan ook niet verwacht dat er zoveel nieuwe series zo slecht zouden presteren.
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:29 schreef Mr.Silencer het volgende:Mijn verwachting voor het komende seizoen van tv series die mogelijk worden gecanceld (kans van hoog naar laag):01. The Good Guys
02. Chuck
03. Community
04. Parks & Recreation
05. Human Target
06. One Tree Hill
07. The Good Wife
08. CSI:NY
09. Brothers & Sisters
10. Fringe
Mijn verwachting voor het komende seizoen van series die mogelijk worden gecanceld (kans van hoog naar laag):01. Cougar Town
02. Happy Endings
03. American Dad
04. Raising Hope
05. Fringe
06. Nikita
07. Community
08. 90210 of Gossip Girl
09. Body of Proof
10. The Good Wife
Cougar Town was al snel vernieuwd voor een derde seizoen door ABC, maar de de kijkcijfers zijn inmiddels heel teleurstellend, vooral als je het vergelijk met lead-in Modern Family waar de cijfers het dubbele zijn. Door de vele comedy series die ABC heeft binnengehaald zijn ze inmiddels al verplaatst naar mid-season. Ik krijg dan ook het gevoel dat ABC er niet meer echt het vertrouwen in heeft.
Happy Endings had al snel slechte kijkcijfers en ondanks dat ze Modern Family als lead-in in de herfst krijgen ben ik bang dat ze maar amper van deze hit kunnen profiteren.
American Dad is de slechtst presterende animatieserie op de zondag bij FOX en daardoor zijn ze volgend seizoen al verplaatst van een vroeg tijdstip naar een laat moment in de avond.
Ondanks Glee als lead-in is Raising Hope na de eerste helft van het seizoen afgezakt naar serie met slechte kijkcijfers. Als ze volgend seizoen zo doorgaan zal er zeker geen derde seizoen komen.
Een groot deel van de kijkers kijkt Fringe niet live, maar via DVR (+/- 70%), ondertussen worden de ratings, die er het meeste toedoen, er niet beter op en hebben ze tegen het einde van het derde seizoen al veel verloren.
Voor een actieserie op CW deed Nikita het geruime tijd heel goed, maar uiteindelijk verdween toch een aanzienlijk deel van de kijkers. Ze zijn nu verplaatst van misschien wel één van de moeilijkste tijdstippen naar een iets rustiger moment op de vrijdag voor Supernatural. Ik ga er wel vanuit dat ze toch zeker een 0.9 moeten scoren om deze duurdere serie overeind te houden.
Community deed het al geruime tijd, vooral tegen het einde van het seizoen, niet erg goed. Het is een voordeel dat het geen dure comedy serie is en de makers regelmatig hele goedkope afleveringen kunnen maken. Toch zal er een grens zijn en wanneer NBC weer een reeks goed bekeken series heeft dan zal Community, met ratings rond de 1.4, het niet lang overleven.
CW had het dit tweede deel van dit seizoen nogal moeilijk en over de gehele linie zagen ze de kijkcijfers van al hun series dalen. Life Unexpected verdween al met een 0.7 en bij Hellcats was het al zo erg dat er pas bij een 0.5 rating er een einde aan maakte. Ondertussen zaten 90210, Gossip Girl, One Tree Hill en Nikita al geruiime tijd op het niveau van Life Unexpected. Als ze volgend seizoen weer zo'n seizoen als nu hebben, dan zal het breekpunt denk ik op een 0.6 rating liggen.
Body of Proof begon goed, maar zakte uiteindelijk wat teveel.
The Good Wife moet het nu opnemen tegen Desperate Housewives op de zondag en het is nog maar aanzien hoe dat gaat uitpakken.
[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Silencer op 22-05-2011 00:05:16 ]