abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97029239
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:03 schreef zoefbust het volgende:
Ze neemt de toeristische route,zuidelijker dan de noord kant van Australie komt ze niet .
Iedereen kan deze route zeilen .
Ik niet hoor, kan namelijk niet zeilen :)
pi_97031537
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom ze een lijfwacht nodig had op de HISWA..het is niet dat ze verscheurd zou worden door uitzinnige fans ofzo..
Van de site van het bedrijf:

quote:
VIP Beveiliging/begeleiding

■"Zeilmeisje" Laura Dekker
■Jennifer Ewbank

bron
Op de HISWA zal wel zijn geweest om te voorkomen dat ze te vaak werd lastig gevallen door het gewone gepeupel. Ze is zoals we nu dus kunnen lezen tenslotte wel een VIP!
pi_97032377
omg!
Oh wacht, het gepeupel mag haar geen lastige vragen stellen natuurlijk.. Wat zij snappen niet waar ze mee bezig is..
Mijn god zeg.. Wat een arrogantie. Wat doet ze daar eigenlijk? Ze vond NL toch maar 'uptight' volgens haar verklaring in de pers en ze wilde nooit meer terug..
Alsof iemand haar daar zou lastig vallen zeg. En dat is dan stoer genoeg om alleen rond de wereld te zeilen en overal ter wereld haar zaken te regelen en de pers te woord te staan. (als ze daar zin in heeft)
pi_97033302
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
omg!
Oh wacht, het gepeupel mag haar geen lastige vragen stellen natuurlijk.. Wat zij snappen niet waar ze mee bezig is..
Mijn god zeg.. Wat een arrogantie. Wat doet ze daar eigenlijk? Ze vond NL toch maar 'uptight' volgens haar verklaring in de pers en ze wilde nooit meer terug..
Alsof iemand haar daar zou lastig vallen zeg. En dat is dan stoer genoeg om alleen rond de wereld te zeilen en overal ter wereld haar zaken te regelen en de pers te woord te staan. (als ze daar zin in heeft)
Haar aanwezigheid op de HISWA heeft denk ik meerdere doelen gehad:
- aandacht vragen voor waar ze mee bezig is
- het aan de man/vrouw brengen van het boek
- het binnen halen van geld, want ik denk zomaar dat ze het niet voor niets heeft gedaan.
En inderdaad, ze moet natuurlijk wel rustig rond kunnen lopen. Stel dat iemand HKH zomaar spontaan iets zou willen vragen!
pi_97037041
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:23 schreef spuitje het volgende:

[..]

Haar aanwezigheid op de HISWA heeft denk ik meerdere doelen gehad:
- aandacht vragen voor waar ze mee bezig is
- het aan de man/vrouw brengen van het boek
- het binnen halen van geld, want ik denk zomaar dat ze het niet voor niets heeft gedaan.
En inderdaad, ze moet natuurlijk wel rustig rond kunnen lopen. Stel dat iemand HKH zomaar spontaan iets zou willen vragen!
Dat beveiligingsbedrijf doet het ook niet voor niks, dus het zal wel om geld gaan ja..en stel je voor dat iemand iets kritisch vraagt bv 'hey ik dacht dat je op reis was' of 'Hoe bevalt het losbandige leven' ofzoiets. Dat moeten we niet hebben he?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:25:43 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97063968
Als Laura nu aankomt moet ze zo langzamerhand gaan bepalen welke route ze gaat nemen, lijkt me. Een beetje afhankelijk ook natuurlijk van hoe lang haar vakantiestop gaat duren.

Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat ze de piratenroute neemt. Ik heb net even gezocht of er nog enig nieuws was over dat gekaapte Deense gezin. Dit was het laatste bericht dat ik kon vinden. Hoe klein het risico misschien ook, het lijkt me toch geen risico wat je wilt nemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_97071984
Weet iemand of t wel goed gaat met Stokstaartje ?

Hij heeft al drie dagen niet gereageerd en ik begin me een beetje zorgen te maken...
Das niks voor m....
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_97076253
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:25 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

Hij heeft al drie dagen niet gereageerd en ik begin me een beetje zorgen te maken...
Das niks voor m....
Stuur een pm, wie weet krijg je antwoord.
pi_97076339
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:25 schreef livelink het volgende:
Als Laura nu aankomt moet ze zo langzamerhand gaan bepalen welke route ze gaat nemen, lijkt me. Een beetje afhankelijk ook natuurlijk van hoe lang haar vakantiestop gaat duren.

Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat ze de piratenroute neemt. Ik heb net even gezocht of er nog enig nieuws was over dat gekaapte Deense gezin. Dit was het laatste bericht dat ik kon vinden. Hoe klein het risico misschien ook, het lijkt me toch geen risico wat je wilt nemen.
Pas als ze in Australië is hoeft ze te beslissen toch? En aangezien ze de tijd neemt voor haar solo-zeilreis rond de wereld duurt het volgens mij nog wel even voor ze daar is.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 21:39:51 #210
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97095066
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:25 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

Das niks voor m....
Niemand mist mij ;( ik ben door omstandigheden de hele maand mei verhinderd en na morgen zal ik nog een hele week wegblijven.

Toch wel vreemd dat Laura mensen bedankt die haar tips hebben gestuurd om haar zware verwondingen te behandelen, maar dat ze nog steeds niet ingaat op adviezen om de Golf van Aden te omzeilen ( :') )
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:30:50 #211
37150 livelink
pi_97098160
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:11 schreef livelink het volgende:
Pa Dekker is ook wat socialer dan Laura in zijn stukjes. Zo bedankt hij de mensen voor hun adviezen in het gastenboek. Volgens mij heeft Laura nog nooit gereageerd op commentaren in het gastenboek.

Ik mis Babewatcher trouwens in dit topic. Hij gaf Laura ook altijd zulke goede adviezen.
Eerst lezen voordat je gaat huilen! WB
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:38:10 #212
37150 livelink
pi_97098599
Ik vrees dat Laura banger is voor de moeilijkere zeilomstandigheden dan voor de piraten.
Of ze denkt dat die miljoenen losgeld direct door al haar fans en sponsors worden bijeengebracht, dat kan natuurlijk ook.
pi_97099309
Gewoon even de disclaimer op haar site lezen. Weet je ook gelijk wie haar site bijhoudt. LD zelf in ieder geval niet!
Vind het ook een kwalijke zaak dat sommige van de links naar sites van sponsoren niet (meer) werken. Zoiets zou toch regelmatig gecontroleerd moeten worden?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:53:21 #214
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97099564
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:39 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Niemand mist mij ;( ik ben door omstandigheden de hele maand mei verhinderd en na morgen zal ik nog een hele week wegblijven.

Toch wel vreemd dat Laura mensen bedankt die haar tips hebben gestuurd om haar zware verwondingen te behandelen, maar dat ze nog steeds niet ingaat op adviezen om de Golf van Aden te omzeilen ( :') )
Jouw afwezigheid heeft je geen goed gedaan... Je komt nu net zo verzuurd over als Spuitje ;)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_97102855
quote:
[ Op vrijdag 20 mei 2011 22:49 schreef spuitje het volgende:
Gewoon even de disclaimer op haar site lezen. Weet je ook gelijk wie haar site bijhoudt. LD zelf in ieder geval niet!
Vind het ook een kwalijke zaak dat sommige van de links naar sites van sponsoren niet (meer) werken. Zoiets zou toch regelmatig gecontroleerd moeten worden?
Wel eens vaker zo'n disclaimer aangeklikt? Op veel sites wordt zo'n disclaimer gepleurd met standaard tekst door de maker van de website.
Alleen bedrijven/organisaties met te veel budget voor juristen hebben meer originele en op de eigen site toegesneden teksten.

Je had de disclaimer ook beter niet kunnen lezen, wat nu weet je dat de "Afnemer mag de informatie niet overdragen, verveelvoudigen, bewerken of verspreiden". ;)
pi_97104489
er bestaat ook zoiets als citaatrecht.. Een tekst aanhalen met vermelding van de bron is voor zover ik weet geen inbreuk op het auteursrecht en zou ook niet redelijk en billijk zijn. Op die manier zou je nooit meer kunnen discussiëren over wat iemand geschreven heeft. De teksten worden bovendien door henzelf terkennisgeving aangeboden.
pi_97109788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:39 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]

Oh, maar ik mis stokpaardje niet hoor, maar na het lezen van deze draad was t overduidelijk dat deze persoon zo ge-obsedeerd is met het verdedigen van LD dat je je wel zorgen močt gaan maken als er ineens zo n mediastilte is.
Ik ben wel blij dat t nu weer gewoon ongestoord over LD en alles daaromheen kan gaan, zonder al die persoonlijke verwijten enzo...
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_97109818
Vandaag in haar column in het AD schrijft ze dat ze volgende week denkt te weten of ze nu wel of niet door de Golf van Aden gaat. Ben benieuwd wat er besloten wordt.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:00:15 #219
37150 livelink
pi_97109991
Ik persoonlijk denk dat er maar één besluit mogelijk is. Maar ja, Laura is een puber en pubers beschouwen zichzelf als onschendbaar. Dat hoort ook als puber, dus dat is logisch.
Ik heb nu al medelijden met Pa en Ma Dekker nou ja, een heel, heel klein beetje medelijden maar
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:24:26 #220
124676 RobertoCarlos
pi_97110314
Ik alleen met Babs, niet met paps (woordspeling! _O- )
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:41:18 #221
37150 livelink
pi_97110599
Proberen een puber op afstand te sturen of zelfs maar bij te sturen lijkt me bijna onmogelijk. En Laura is een puber in de meest verwende zin van het woord.
Medelijden met Babs heb ik ook niet. Zij had het tegen kunnen houden, maar heeft er voor gekozen om dit niet te doen en heeft daarmee net zo hard haar verantwoordelijkheid genomen voor deze reis als Paps.

Die piraten zijn ook niet van gisteren. Hun leiders hebben ook internet en Laura is best een interessante vangst, lijkt me. Een jong meisje alleen, daar kun je plezier van beleven en ook nog een hoop losgeld voor vragen.
Mijn inschatting is als volgt: Laura kiest er toch voor om de Golf van Aden te kiezen en uiteindelijk gaat een Nederlands marineschip haar toch beschermen als scenario 1.
Scenario 2 is iets meer vergezocht, maar daarom wel leuker.
Laura laat Guppy inladen in een groot vrachtschip en vaart met het vrachtschip mee door het piratengebied, want "nergens in de regels staat dat je boot niet mee mag varen op een andere boot ".
pi_97110985
SPIEGEL-video

pi_97111640
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:01 schreef Hammondorgel het volgende:
SPIEGEL-video

Knap hoor van die meid. _O_
pi_97111799
7 tot 9 knopen, en dat vind zeilmeisje eignelijk al te veel?? De zeeslag op de video stelt nog helemaal niets voor. Ik snap wel dat ze alleen met mooi weer wil zeilen :(
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:35:36 #225
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97111817
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:30 schreef livelink het volgende:

[..]

Eerst lezen voordat je gaat huilen! WB
:* dank je, er was te veel tekst om allemaal door te lezen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:38:59 #226
37150 livelink
pi_97111890
Ze zei dat het nog ein weniger heftiger mocht zijn. Dus juist dat het nog wel wat meer mocht zijn dan 7 tot 9 knopen. Of mijn Duits is zeer slecht, dat kan ook.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:42:36 #227
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97111985
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:28 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Knap hoor van die meid. _O_
:Y
Toen ik 15 was lag ik al nachten van tevoren wakker als ik op schoolkamp ging. Zij zeilt gewoon de hele wereld over. Nu helemaal, ze is aan een van de langste non-stopetappes van haar reis bezig. Drie weken lang alleen maar water.
pi_97112062
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:42 schreef BabeWatcher het volgende:

Toen ik 15 was lag ik al nachten van tevoren wakker als ik op schoolkamp ging. Zij zeilt gewoon de hele wereld over. Nu helemaal, ze is aan een van de langste non-stopetappes van haar reis bezig. Drie weken lang alleen maar water.
En dat met die grote boot.
Het is een bijzonder kind zou de vader van Dik Trom zeggen.
pi_97112065
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:42 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

En volgboten..
pi_97112676
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:41 schreef livelink het volgende:
Proberen een puber op afstand te sturen of zelfs maar bij te sturen lijkt me bijna onmogelijk. En Laura is een puber in de meest verwende zin van het woord.
Medelijden met Babs heb ik ook niet. Zij had het tegen kunnen houden, maar heeft er voor gekozen om dit niet te doen en heeft daarmee net zo hard haar verantwoordelijkheid genomen voor deze reis als Paps.

Die piraten zijn ook niet van gisteren. Hun leiders hebben ook internet en Laura is best een interessante vangst, lijkt me. Een jong meisje alleen, daar kun je plezier van beleven en ook nog een hoop losgeld voor vragen.
Mijn inschatting is als volgt: Laura kiest er toch voor om de Golf van Aden te kiezen en uiteindelijk gaat een Nederlands marineschip haar toch beschermen als scenario 1.
Scenario 2 is iets meer vergezocht, maar daarom wel leuker.
Laura laat Guppy inladen in een groot vrachtschip en vaart met het vrachtschip mee door het piratengebied, want "nergens in de regels staat dat je boot niet mee mag varen op een andere boot ".
De laatste optie is waarschijnlijk wel de meest veilige :)
Maar serieus: ik hoop wel dat ze kiezen voor een stukkie omvaren. Dan is ze langer onderweg en er is misschien meer kans op slecht weer maar je zou toch wel heel dom zijn om nu in je eentje door de Golf van Aden te gaan zeilen.
pi_97114367
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:38 schreef livelink het volgende:
Ze zei dat het nog ein weniger heftiger mocht zijn. Dus juist dat het nog wel wat meer mocht zijn dan 7 tot 9 knopen. Of mijn Duits is zeer slecht, dat kan ook.
Windkracht 7 tot 9 (= 50 - 88 km/h of 28 - 47 knopen). Ze vindt dat een beetje te heftig.
pi_97114406
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:34 schreef Alleskids het volgende:
7 tot 9 knopen, en dat vind zeilmeisje eignelijk al te veel?? De zeeslag op de video stelt nog helemaal niets voor. Ik snap wel dat ze alleen met mooi weer wil zeilen :(
Windkracht 9 noemt ze in haar laatste column een verschrikkelijke storm en dat zal ook best heftig zijn denk ik. Denk dat je je dan wel even heel goed realiseert dat je op maar een heel klein bootje op een hele grote oceaan zit! Er is niet voor niets gekozen voor de route die ze nu zeilt, ze heeft dan de meeste kans op mooi zeilweer.
Ze moet nu dus samen met haar team beslissen wat ze gaat doen maar ik hoop echt dat ze kiest voor de langere route!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:40:40 #233
40566 Ericr
Livewrong
pi_97115471
Knakworstjes en koekjes, topdieet.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:25:17 #234
37150 livelink
pi_97117133
De vertaling in het filmpje komt niet overeen met wat ze zegt:

Ze zegt iets als; we varen nu gemiddeld 7 a 7,5 knopen met uitschieters naar 9. Het mag van mij wel iets minder zijn.
De Duitse vertaling maakt daar Windkracht van.

Ik weet niks van zeilen, dus ik heb het even opgezocht;
7-10 knopen hoort bij windkracht 3 (matige wind) en staat voor 12 - 19 km/u.
pi_97117923
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:25 schreef livelink het volgende:

Ze zegt iets als; we varen nu gemiddeld 7 a 7,5 knopen met uitschieters naar 9. Het mag van mij wel iets minder zijn.

Ja, klopt. De vertaling is echt niet goed. :N
pi_97118425
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:01 schreef Hammondorgel het volgende:
SPIEGEL-video

Prachtig om te zien dat het haar zo goed af gaat !!!!
pi_97118605
Als je er zo uitziet gaat het haar niet zo goed af hoor _O-
pi_97118688
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:13 schreef Scorpie het volgende:
Als je er zo uitziet gaat het haar niet zo goed af hoor _O-
Geen paniek! Het komt echt goed ^O^
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:34:24 #239
124676 RobertoCarlos
pi_97119120
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:05 schreef Afketser het volgende:

[..]

Prachtig om te zien dat het haar zo goed af gaat !!!!
Dit was pas aan het begin van de reis hoor. 8)7 Het kippestukje van gibraltar naar de kaapverdische eilanden :P
pi_97119902
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:34 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dit was pas aan het begin van de reis hoor. 8)7 Het kippestukje van gibraltar naar de kaapverdische eilanden :P
Als ik het goed heb begrepen zeilt ze nu het langste stuk als ze volgens de geplande route blijft varen. Ongeveer 5000 km.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:20:47 #241
124676 RobertoCarlos
pi_97120707
kheb het over het filmpje...
pi_97122946
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
kheb het over het filmpje...
Ja, en?
pi_97127058
Dus, 7 - 9 knopen vindt ze te snel. Ze wordt heen - en weer geslingerd als ze in bed ligt. Dat is niet zo fijn. Een echte zeevrouw..
Ze vindt het leuk, het is half 6, ze geniet er echt van, de zon gaat onder, het wordt weer nacht. Wat een nieuws..!
ze eet ongezond en praat bekakt. Ze gaat een beetje lezen en een beetje slapen.
De Spiegel is niet echt onverdeeld positief over haar, zo te zien. Ook volgens dat andere artikel.

Het is me vaker opgevallen dat ze gewoon niets te melden heeft. Wat ze zegt is nietszeggend en de anwoorden die ze geeft in interviews zijn dat vaak ook..'vinnut gewoon leuk' .. 'een beetje losbandig leven'.. 'het gaat erom dat je de evenaar passeert, voor het record maakt het niets uit.'

Het is een nietszeggend, doelloos wicht.

Dat filmpje had ze zelf gemaakt, voor de Spiegel? Andes was er iemand aan boord tijdens de 'solo''zeil'tocht.
pi_97138225
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:25 schreef livelink het volgende:

Ik weet niks van zeilen, dus ik heb het even opgezocht;
7-10 knopen hoort bij windkracht 3 (matige wind) en staat voor 12 - 19 km/u.
Je hebt het wel goed gehoord, maar niet goed opgezocht:

Ze heeft het over de vaarsnelheid, niet over de windsnelheid (hint: "we varen" vs "het waait").

8 Knopen (15 km./u) is ongeveer de maximaal haalbare snelheid voor zo'n Jeanneau Gin Fizz (Guppy). Alleen als je op een golf meesurft kun je af en toe nog een beetje sneller.

De windkracht zal ongeveer 5 Beaufort zijn in dat filmpje.
  zondag 22 mei 2011 @ 09:30:42 #245
37150 livelink
pi_97146121
Ah, dat maakt het inderdaad wat duidelijker allemaal. Dank je wel wich.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:17:06 #246
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_97151310
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus, 7 - 9 knopen vindt ze te snel. Ze wordt heen - en weer geslingerd als ze in bed ligt. Dat is niet zo fijn. Een echte zeevrouw..
Ze vindt het leuk, het is half 6, ze geniet er echt van, de zon gaat onder, het wordt weer nacht. Wat een nieuws..!
ze eet ongezond en praat bekakt. Ze gaat een beetje lezen en een beetje slapen.
De Spiegel is niet echt onverdeeld positief over haar, zo te zien. Ook volgens dat andere artikel.

Het is me vaker opgevallen dat ze gewoon niets te melden heeft. Wat ze zegt is nietszeggend en de anwoorden die ze geeft in interviews zijn dat vaak ook..'vinnut gewoon leuk' .. 'een beetje losbandig leven'.. 'het gaat erom dat je de evenaar passeert, voor het record maakt het niets uit.'

Het is een nietszeggend, doelloos wicht.

Dat filmpje had ze zelf gemaakt, voor de Spiegel? Andes was er iemand aan boord tijdens de 'solo''zeil'tocht.
Ze is wel pas 15. En wat moet je dan melden als je midden op de oceaan zit?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  zondag 22 mei 2011 @ 13:23:10 #247
124676 RobertoCarlos
pi_97151487
Precies, wat deed Enneacanthus_Obesus op haar 15e? Waarschijnlijk niet haar droom waarmaken.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:31:00 #248
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_97151707
E_O verwacht vast dat Laura hele filosofische hersenspinsels over de zin van het leven zou reciteren.

Ik vind die reactie vrij dommig. Feit is dat je gewoon weinig beleeft wanneer je daar met je bootje ronddobbert. Voor vermaak en spannende verhalen kun je beter naar de nieuwe Pirates of the Carribean. :')
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_97152414
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:17 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Ze is wel pas 15. En wat moet je dan melden als je midden op de oceaan zit?
Waarom dan iets melden als je niks te melden hebt?
  zondag 22 mei 2011 @ 13:57:20 #250
124676 RobertoCarlos
pi_97152616
Ze is de media graag behulpzaam als ze zoiets vragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')