abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96981490
M'n voet geneest goed, heel erg bedankt voor de vele goede adviezen. Ik denk dat als ik over zo'n 8 a 9 dagen weer land bereik, ik niet meer als een flamingo hoef rond te lopen en tot die tijd is de grootste afstand die ik zou kunnen lopen toch niet meer dan 12 meter..! Nu nog ruim 8 dagen genieten van de simpelheid en het gemak van een lange tocht. Geen eilanden, ondieptes en riffen waar je op zou kunnen stranden... En veel scheepvaart is hier ook al niet, waardoor m'n radar prima alleen de wacht kan houden en ik wat langer kan slapen.. Aangezien ook de koers niet zo nauw komt, ongeveer naar het westen is prima.., is het nu dus gewoon heerlijk varen. Die heerlijkheid duurt nog maar even want na de Maraquesas vaar ik weer door een mijnenveld van eilanden riffen en atollen..

Laura

Uit haar weblog. Als ze geen internet heeft, hoe kan ze dan de adviezen uit haar gastenboek lezen?
Maar gelukkig geneest haar voet alweer, hoeven wij ons geen zorgen te maken over een of ander drama. (geen sarcasme :P)
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:16:52 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96981668
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:48 schreef simmu het volgende:
ergens vind ik het gewoon zielig voor het kind dat ze op deze manier toch ook echt een stukje zelfontwikkeling mist. allerlei dingen die je 'normaal' zo tussen je 12 en je 16 leert mist ze. goed, op het moment zelf wil je die dingen niet, maar uiteindelijk zijn juist die dingen (school, bijbaantjes, dat soort dingen) zo vreselijk belangrijk in de rest van je leven. je leert omgaan met het dagelijkse leven. en dat krijgt ze nu juist niet mee. ze leert enkel dat met genoeg stennis schoppen je wensen vervuld worden
Welnee. Een epische zeiltocht is toch veel toffer dan breezers drinken en hamburgers flippen bij de mcDonald? En zeker weten dat je daar meer van leert. "Normaal" doen kan altijd nog.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_96982946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:04 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat noemen ze ook wel mensen onder valse voorwendselen geld uit de zak kloppen! Persoonlijk zou ik het eerlijker hebben gevonden wanneer er direct nadat bekend was geworden dat een eventueel record niet erkend zou worden hierover een bericht was verschenen op haar site en op de Hyves over haar. Dat is niet gebeurd.
En ja, als mensen de vakantie van een puber willen sponsoren moeten ze dat vooral doen, maar noem het dan ook gewoon zo! Maar zelfs in haar laatste column had LD het erover dat er volgens haar in de regels niets stond over reptielen aan boord! Om precies te zijn staat er:

"Ik geloof niet dat er in de regels voor solo-wereldzeilrecords iets staat over reptielen".

LD heeft het zelf dus nog steeds over een record!
Het is niet relevant. De sponsors hebben afspraken met LD waar jij en ik de inhoud NIET van kennen. De hele "veroordeling" is derhalve louter gebaseerd op aannames.
Bovendien zullen sponsoren die ontevreden zijn over de inhoud van de tocht of het feit dat het niet om een officiële recordpoging gaat wellicht zelf niet schromen om de media op te zoeken. En anders zijn er rechters die soelaas kunnen bieden als het een financieel geschil zou worden.

Dat jij het zo ziet wil niet zeggen dat de sponsoren die mening ook delen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_96983395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Het is niet relevant. De sponsors hebben afspraken met LD waar jij en ik de inhoud NIET van kennen. De hele "veroordeling" is derhalve louter gebaseerd op aannames.
Bovendien zullen sponsoren die ontevreden zijn over de inhoud van de tocht of het feit dat het niet om een officiële recordpoging gaat wellicht zelf niet schromen om de media op te zoeken. En anders zijn er rechters die soelaas kunnen bieden als het een financieel geschil zou worden.

daar heb je gelijk, waarschijnlijk hebben die sponsors er dan ook baat bij dat de illusie van een record in leven wordt gehouden. weet iemand eigenlijk of er wel sponsors zijn die zich hebben teruggetrokken? en zo ja welke dan?
pi_96983575
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:55 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

daar heb je gelijk, waarschijnlijk hebben die sponsors er dan ook baat bij dat de illusie van een record in leven wordt gehouden. weet iemand eigenlijk of er wel sponsors zijn die zich hebben teruggetrokken? en zo ja welke dan?
Waarschijnlijk zijn de sponsors (zoals elke sponsor) gebaat bij aandacht. En aan aandacht geen gebrek. Elke scheet die LD laat vallen nationale kranten over elkaar heen om maar de scoop te hebben.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_96983963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:55 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Die sponsoren krijgen anders weinig aandacht. Het enige wat er op haar site staat zijn logo's. En of er zich sponsoren hebben terug getrokken zal ze denk ik niet bekend maken. De meeste bedrijven hebben spullen beschikbaar gesteld, dat was ook de reden dat er in december een artikel verscheen over het feit dat ze wat krap bij kas zat.
pi_96984109
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:11 schreef spuitje het volgende:

[..]

Die sponsoren krijgen anders weinig aandacht. Het enige wat er op haar site staat zijn logo's. En of er zich sponsoren hebben terug getrokken zal ze denk ik niet bekend maken. De meeste bedrijven hebben spullen beschikbaar gesteld, dat was ook de reden dat er in december een artikel verscheen over het feit dat ze wat krap bij kas zat.
Aannames
Groetjes, Ezio.
pi_96985193
quote:
13s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Aannames
Nee Stokstaart, dat heeft de familie zelf in een artikel verteld. Er is 1 bedrijf geweest wat ¤ 25.000,-- heeft gedoneerd, maar dat was op vertelde pa.
pi_96985328
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:43 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nee Stokstaart, dat heeft de familie zelf in een artikel verteld. Er is 1 bedrijf geweest wat ¤ 25.000,-- heeft gedoneerd, maar dat was op vertelde pa.
Er zullen waarschijnlijk meerdere bedrijven geld hebben gedoneerd. Of wellicht later nog geld hebben gestort. Anders was de reis inmiddels maanden later wel (noodgedwongen) ten einde.
Groetjes, Ezio.
pi_96985751
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:47 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Er zullen waarschijnlijk meerdere bedrijven geld hebben gedoneerd. Of wellicht later nog geld hebben gestort. Anders was de reis inmiddels maanden later wel (noodgedwongen) ten einde.
Daarom verscheen dus ook dat artikel en staat er op haar site een bericht over hoe je haar financieel kunt steunen. Pa vertelde later dat er een behoorlijk bedrag was binnen gekomen maar wilde niet vertellen hoeveel.
Lees je anders gewoon eens wat beter in. Byvoorbeeld dit.
pi_96987053
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:43 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat was Scheepswerf Jongert.
pi_96987094
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:58 schreef spuitje het volgende:

[..]

Daarom verscheen dus ook dat artikel en staat er op haar site een bericht over hoe je haar financieel kunt steunen. Pa vertelde later dat er een behoorlijk bedrag was binnen gekomen maar wilde niet vertellen hoeveel.
Lees je anders gewoon eens wat beter in. Byvoorbeeld dit.
En dat aan die oproep massaal gehoord werd gegeven zal niets te maken hebben met de massale media-aandacht???
Ik vind je wederom erg naïef.
Groetjes, Ezio.
pi_96987311
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik weet niet of er al zaken lopen. Verschillende sponsoren hebben zich al teruggetrokken.
pi_96987414
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn de sponsors (zoals elke sponsor) gebaat bij aandacht. En aan aandacht geen gebrek. Elke scheet die LD laat vallen nationale kranten over elkaar heen om maar de scoop te hebben.
Je hoort juist relalief weinig over haar..
Ik wil graag ook even vangen. Hier op het forum hebben we haar al meer aandacht gegeven dan wie ook :P
pi_96987515
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je hoort juist relalief weinig over haar..
Ik wil graag ook even vangen. Hier op het forum hebben we haar al meer aandacht gegeven dan wie ook :P
Vrijwel alle nationale kranten publiceren het anders wel direct als mevrouw op haar snufferd gaat.
Aan aandacht geen tekort.
Groetjes, Ezio.
pi_96987804
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:43 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Vrijwel alle nationale kranten publiceren het anders wel direct als mevrouw op haar snufferd gaat.
Aan aandacht geen tekort.
Aannames. Ik heb het niet gecontroleerd. Jij wel?
En dit is wel relevant ja, als je je midden op de oceaan verwondt.
pi_96988098
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Aannames. Ik heb het niet gecontroleerd. Jij wel?
En dit is wel relevant ja, als je je midden op de oceaan verwondt.
Afgelopen dagen geen kranten gelezen?
Relevant als je Laura Dekker heet ja. Als er ergens een zeeman zijn poot bezeert zal het lokale suffertje daar nog niet over schrijven.
Groetjes, Ezio.
pi_96988570
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Relevant als je Laura Dekker heet ja. Als er ergens een zeeman zijn poot bezeert zal het lokale suffertje daar nog niet over schrijven.
Nou we hebben het over solozeilen.. en wel eentje die opviel door haar leeftijd en met een inmiddels dubieuze reputatie en eentje die flink naar voren is geschoven door de media.. Dat er wat nieuws over is geweest verbaast me niet.

Ik heb niet alle kranten gelezen nee :)
Meestal hoor je niet veel over haar, haar ambities in aanmerking genomen. Een column in het AD en soms een stukje op haar weblog..

Dit is gewoon het eerste nieuwswaardige sinds een hele tijd.
pi_96989924
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik lees wel eens wat in die internationale media. Maar dat zijn vaak geen stukjes om trots op te zijn :N

"Teen sailor Laura Dekker lashes out against media"

quote:
But her latest blog entry might be perceived as the handiwork of a spoiled brat, not a courageous adventurer.
quote:
One could chalk this up to Dekker simply being irritable after a night of sailing, but it's not the first time she has used her blog to level criticism toward reporters.
pi_96990148
Ik vind dat ook wel raar hoor,.. dat je als interviewer niet eens weet wie je nu eigenlijk aan het interviewen bent....

was ook met sven kramer. vroeg een amerikaanse journalist wie hij was, nadat hij net had gewonnen. toen heeft hij ook gewoon gezegd dat hij dat interview niet deed en dat ze maar moest opletten of zich beter moest voorbereiden.
pi_96998894
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:47 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik vind dat ook wel raar hoor,.. dat je als interviewer niet eens weet wie je nu eigenlijk aan het interviewen bent....

was ook met sven kramer. vroeg een amerikaanse journalist wie hij was, nadat hij net had gewonnen. toen heeft hij ook gewoon gezegd dat hij dat interview niet deed en dat ze maar moest opletten of zich beter moest voorbereiden.
Natuurlijk hoor je te weten hoe de persoon heet die je gaat interviewen. Maar het ging niet om 1 persoon, het ging om meerdere.
Ze heeft ook weleens journalisten laten staan omdat ze volgens madame te laat waren. En ze durft ze ook rustig te vragen of ze de volgende dag terug willen komen omdat ze moe is.
Ook bekt ze rustig mede-zeilers af die oprecht belangstelling voor haar tonen. Een beleefd praatje kan er dan niet af. Ze keert ze gewoon de rug toe en loopt weg.
.

Wat dit kind maar moeilijk lijkt te beseffen is dat ze een positieve pers nodig heeft om geld binnen te halen. En ze mag dan een hekel hebben aan de pers, ze heeft ze wel nodig wil ze haar wereldreis kunnen voltooien! Want als niemand meer over haar schrijft zal er steeds minder geld binnen komen!
pi_97001984
Ik vraag me eigenlijk af waarom ze een lijfwacht nodig had op de HISWA..het is niet dat ze verscheurd zou worden door uitzinnige fans ofzo..
pi_97002804
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom ze een lijfwacht nodig had op de HISWA..het is niet dat ze verscheurd zou worden door uitzinnige fans ofzo..
Er was zelfs bewaking bij haar boot. Hoe zot wil je het hebben?
pi_97003259
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:55 schreef spuitje het volgende:

[..]

Er was zelfs bewaking bij haar boot. Hoe zot wil je het hebben?
Dat meen je niet! :D
Is dat arrogantie of zou ze bedreigd worden?
Hoe zit het eigenlijk met de aangifte tegen die hacker? Is daar al iets over bekend?
pi_97003294
Ze neemt de toeristische route,zuidelijker dan de noord kant van Australie komt ze niet .
Iedereen kan deze route zeilen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')