abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96941423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:37 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik vind dit allemaal geen argumenten om haar deze trip niet te gunnen.
Pa is weggelopen op zijn 14e, so what :?
Ik gun haar die trip van harte, maar ze zou hem ook kunnen maken als ze volwassen is. Nog steeds heeft niemand me duidelijk kunnen maken waarom het zo belangrijk is dat ze het nu doet. Ik vraag me ook of ze inderdaad is uitgeschreven uit de GBA want volgens de Wereldschool kan dit eigenlijk helemaal niet! En als ik het goed heb begrepen wonen zowel vader als moeder in Nederland.

quote:
Wat kunt u doen bij een afwijzing van de Leerplichtambtenaar (LPA)?

U kunt het kind uitschrijven uit de GBA. Dit kan alleen als u een adres hebt in het buitenland, bijv. familie of vrienden, en het kind daar tijdelijk laat wonen. NB. In januari 2011 heeft een kantonrechter echter geoordeeld dat het kind in principe de ouder volgt (BW 1 art. 12) en op die grond de uitschrijving veroordeeld. Vanuit die optiek is het veiliger als een van beide ouders zich ook uitschrijft. Bedenk wel dat de opbouw van de AOW voor die ouder dan ook stopt zolang hij/zij in het buitenland verblijft. Wijst de LPA het verzoek af tot tijdelijke vrijstelling van geregeld schoolbezoek, vraag dan of de LPA er wel mee akkoord gaat dat het kind wordt uitgeschreven, terwijl de ouders blijven ingeschreven.
bron
pi_96941516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik gun haar die trip van harte, maar ze zou hem ook kunnen maken als ze volwassen is. Nog steeds heeft niemand me duidelijk kunnen maken waarom het zo belangrijk is dat ze het nu doet. Ik vraag me ook of ze inderdaad is uitgeschreven uit de GBA want volgens de Wereldschool kan dit eigenlijk helemaal niet! En als ik het goed heb begrepen wonen zowel vader als moeder in Nederland.

[..]

Hier is het persbericht mbt de uitschrijving van Laura Dekker uit het bevolkingsregister:

http://www.rblnoordveluwe(...)Laura_Dekker_def.pdf
pi_96943019
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:

[..]

[..]

Nopes is wel degelijk uitgeschreven.
En nogmaals de gelden bijeen krijgen als ze volwassen is dat is een ander verhaal dan nu. Laura en/of haar ouders gebruiken de media slim om sponsors aan te trekken.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_96943808
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:49 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nopes is wel degelijk uitgeschreven.
En nogmaals de gelden bijeen krijgen als ze volwassen is dat is een ander verhaal dan nu. Laura en/of haar ouders gebruiken de media slim om sponsors aan te trekken.
Mensen die op vakantie gaan, betalen dat doorgaans uit eigen zak. Waarom zou een vakantie gesponsord moeten worden? :?

Als het gaat om een race (sport) of om een recordpoging, dan is sponsoring normaal. Maar daar is helemaal geen sprake van. Sterker nog, Pa Dekker beweert nu ineens dat zijn dochter nooit een record heeft willen vestigen.

quote:
"My daughter doesn't want to set a record," he says.
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,761908-2,00.html
pi_96944150
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Mensen die op vakantie gaan, betalen dat doorgaans uit eigen zak. Waarom zou een vakantie gesponsord moeten worden? :?

Als het gaat om een race (sport) of om een recordpoging, dan is sponsoring normaal. Maar daar is helemaal geen sprake van. Sterker nog, Pa Dekker beweert nu ineens dat zijn dochter nooit een record heeft willen vestigen.

[..]

http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,761908-2,00.html
Als jij een of andere (al dan niet onnozele) recordpoging doet die eigenlijk een verkapte vakantie is en mensen stappen hierin (en sponsoren jou voor duizenden euro's) moeten ze dat toch zelf weten?
En anders is er altijd een kantonrechter om alsnog je geld terug te eisen :) .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_96944595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Als jij een of andere (al dan niet onnozele) recordpoging doet die eigenlijk een verkapte vakantie is en mensen stappen hierin en sponsoren jou voor duizenden euro's moeten ze dat toch zelf weten?
Je weet dat een kantonrechter enkel zaken tot en met een bedrag van ¤ 5000,- in behandeling neemt? ;)
pi_96944879
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:19 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je weet dat een kantonrechter enkel zaken tot en met een bedrag van ¤ 5000,- in behandeling neemt? ;)
Nee dat was voorheen zo tegenwoordig is dat bedrag opgeschroefd naar 25.000 euro (per 1 juli) :)
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:41:24 #159
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96945613
Het zeilmeisje had wel dood kunnen zijn :o
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_96945675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:25 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nee dat was voorheen zo tegenwoordig is dat bedrag opgeschroefd naar 25.000 euro (per 1 juli) :)
Ik lees daar "De wijziging treedt naar verwachting op 1 juli 2011 in werking."
Of die wijziging al is ingetreden, kan ik daar iig niet terugvinden.

Ik lees krom ;) Het gaat dus idd in per i juli as :D
pi_96946610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Als jij een of andere (al dan niet onnozele) recordpoging doet die eigenlijk een verkapte vakantie is en mensen stappen hierin (en sponsoren jou voor duizenden euro's) moeten ze dat toch zelf weten?
Dat noemen ze ook wel mensen onder valse voorwendselen geld uit de zak kloppen! Persoonlijk zou ik het eerlijker hebben gevonden wanneer er direct nadat bekend was geworden dat een eventueel record niet erkend zou worden hierover een bericht was verschenen op haar site en op de Hyves over haar. Dat is niet gebeurd.
En ja, als mensen de vakantie van een puber willen sponsoren moeten ze dat vooral doen, maar noem het dan ook gewoon zo! Maar zelfs in haar laatste column had LD het erover dat er volgens haar in de regels niets stond over reptielen aan boord! Om precies te zijn staat er:

"Ik geloof niet dat er in de regels voor solo-wereldzeilrecords iets staat over reptielen".

LD heeft het zelf dus nog steeds over een record!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:36:23 #162
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96948134
Welke idioot gaat er 's nachts een reparatie uitvoeren? Ik zou het aannemelijker vinden als ze dronken was en in dr kajuit is gekukeld.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_96950199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:36 schreef goofy_goober het volgende:
Welke idioot gaat er 's nachts een reparatie uitvoeren? Ik zou het aannemelijker vinden als ze dronken was en in dr kajuit is gekukeld.
Dat denk ik ook. De flessen Bacardi Breezer heeft ze overboord geslagen.
pi_96954799
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:36 schreef goofy_goober het volgende:
Dat laatste past wel beter bij haar persoonlijkheid(stoornis)..
Maar stel dat ze daar met een gebroken poot had gelegen, midden op de oceaan, wat dan?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:11:02 #165
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96956908
Dan zou het pas echt een survivaltocht zijn geweest. Maar ze heeft vast wel satelliet telefoon en internet heeft ze ook, dus als ze zoiets tweet dan hangt er de volgende dag een helikopter of watervliegtuig boven die boot of pikt een schip in de buurt haar wel op.
pi_96957484
Laura is boven gemiddeld omdat ze goed kan zeilen voor een 15 jarige. So what? Want dat ze goed kan zeilen op binnenwater, wil nog niet zeggen dat ze het aan kan een wereld reis te maken over de meest moeste en verlaten zeeen van de wereld, helemaal in haar eentje. Mijn buurjongetje van 12 kan goed voetballen. Dat wil niet zeggen dat hij dan maar meteen bij fc Barcelona in de basis moet spelen en dat hij ongetwijfled de beslissende goal in de champions legeau van 2012 zal maken. Als zijn ouders dat wel zouden beweren, zou iedereen hun uitlachen. Maar de ouders van LD worden aangemoedigd: fantastisch dat jullie kind dat doet, ze kan het beslist want ze kan immers heel goed zeilen op de Friese meren.
pi_96959812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:11 schreef goofy_goober het volgende:
Dan zou het pas echt een survivaltocht zijn geweest. Maar ze heeft vast wel satelliet telefoon en internet heeft ze ook, dus als ze zoiets tweet dan hangt er de volgende dag een helikopter of watervliegtuig boven die boot of pikt een schip in de buurt haar wel op.
Dan moet je wel bij je apparatuur kunnen komen..
pi_96964159
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:11 schreef goofy_goober het volgende:
Ze heeft wel satelliet telefoon, maar geen satelliet internet. De stukjes die nu op haar weblog verschijnen, worden door haar vader daarop geplaatst. Zodra ze weer aan land is en gebruik kan maken van een wifi-verbinding, verschijnen weer de door haar zelf geschreven stukjes (vaak vol taal- en spelfouten, en niet dagelijks).
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:06:52 #169
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96964732
Tja, dan moet je maar niet in je uppie de oceaan over willen varen. Risico van het vak.
pi_96964872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:06 schreef goofy_goober het volgende:
Tja, dan moet je maar niet in je uppie de oceaan over willen varen. Risico van het vak.
Daarom is het in principe ook nooit een goed idee om solo een oceaan over te steken. Zeker niet als je nog zo jong en vooral onervaren bent.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:11:38 #171
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_96965149
Pa Dekker is ook wat socialer dan Laura in zijn stukjes. Zo bedankt hij de mensen voor hun adviezen in het gastenboek. Volgens mij heeft Laura nog nooit gereageerd op commentaren in het gastenboek.

Ik mis Babewatcher trouwens in dit topic. Hij gaf Laura ook altijd zulke goede adviezen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_96976263
ik mis Moussie in dit topic..
pi_96976275
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 05:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik mis Moussie in dit topic..
En BW :)
pi_96977856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Daarom is het in principe ook nooit een goed idee om solo een oceaan over te steken. Zeker niet als je nog zo jong en vooral onervaren bent.
Volgens zeer ervaren solozeilers blijft het hoe dan ook riskant.
pi_96978783
ergens vind ik het gewoon zielig voor het kind dat ze op deze manier toch ook echt een stukje zelfontwikkeling mist. allerlei dingen die je 'normaal' zo tussen je 12 en je 16 leert mist ze. goed, op het moment zelf wil je die dingen niet, maar uiteindelijk zijn juist die dingen (school, bijbaantjes, dat soort dingen) zo vreselijk belangrijk in de rest van je leven. je leert omgaan met het dagelijkse leven. en dat krijgt ze nu juist niet mee. ze leert enkel dat met genoeg stennis schoppen je wensen vervuld worden
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')