Ik gun haar die trip van harte, maar ze zou hem ook kunnen maken als ze volwassen is. Nog steeds heeft niemand me duidelijk kunnen maken waarom het zo belangrijk is dat ze het nu doet. Ik vraag me ook of ze inderdaad is uitgeschreven uit de GBA want volgens de Wereldschool kan dit eigenlijk helemaal niet! En als ik het goed heb begrepen wonen zowel vader als moeder in Nederland.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik vind dit allemaal geen argumenten om haar deze trip niet te gunnen.
Pa is weggelopen op zijn 14e, so what
quote:Wat kunt u doen bij een afwijzing van de Leerplichtambtenaar (LPA)?
U kunt het kind uitschrijven uit de GBA. Dit kan alleen als u een adres hebt in het buitenland, bijv. familie of vrienden, en het kind daar tijdelijk laat wonen. NB. In januari 2011 heeft een kantonrechter echter geoordeeld dat het kind in principe de ouder volgt (BW 1 art. 12) en op die grond de uitschrijving veroordeeld. Vanuit die optiek is het veiliger als een van beide ouders zich ook uitschrijft. Bedenk wel dat de opbouw van de AOW voor die ouder dan ook stopt zolang hij/zij in het buitenland verblijft. Wijst de LPA het verzoek af tot tijdelijke vrijstelling van geregeld schoolbezoek, vraag dan of de LPA er wel mee akkoord gaat dat het kind wordt uitgeschreven, terwijl de ouders blijven ingeschreven.
bron
Hier is het persbericht mbt de uitschrijving van Laura Dekker uit het bevolkingsregister:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik gun haar die trip van harte, maar ze zou hem ook kunnen maken als ze volwassen is. Nog steeds heeft niemand me duidelijk kunnen maken waarom het zo belangrijk is dat ze het nu doet. Ik vraag me ook of ze inderdaad is uitgeschreven uit de GBA want volgens de Wereldschool kan dit eigenlijk helemaal niet! En als ik het goed heb begrepen wonen zowel vader als moeder in Nederland.
[..]
Nopes is wel degelijk uitgeschreven.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik gun haar die trip van harte, maar ze zou hem ook kunnen maken als ze volwassen is. Nog steeds heeft niemand me duidelijk kunnen maken waarom het zo belangrijk is dat ze het nu doet. Ik vraag me ook of ze inderdaad is uitgeschreven uit de GBA want volgens de Wereldschool kan dit eigenlijk helemaal niet! En als ik het goed heb begrepen wonen zowel vader als moeder in Nederland.
[..]
Mensen die op vakantie gaan, betalen dat doorgaans uit eigen zak. Waarom zou een vakantie gesponsord moeten worden?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nopes is wel degelijk uitgeschreven.
En nogmaals de gelden bijeen krijgen als ze volwassen is dat is een ander verhaal dan nu. Laura en/of haar ouders gebruiken de media slim om sponsors aan te trekken.
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,761908-2,00.htmlquote:"My daughter doesn't want to set a record," he says.
Als jij een of andere (al dan niet onnozele) recordpoging doet die eigenlijk een verkapte vakantie is en mensen stappen hierin (en sponsoren jou voor duizenden euro's) moeten ze dat toch zelf weten?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Mensen die op vakantie gaan, betalen dat doorgaans uit eigen zak. Waarom zou een vakantie gesponsord moeten worden?![]()
Als het gaat om een race (sport) of om een recordpoging, dan is sponsoring normaal. Maar daar is helemaal geen sprake van. Sterker nog, Pa Dekker beweert nu ineens dat zijn dochter nooit een record heeft willen vestigen.
[..]
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,761908-2,00.html
Je weet dat een kantonrechter enkel zaken tot en met een bedrag van ¤ 5000,- in behandeling neemt?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als jij een of andere (al dan niet onnozele) recordpoging doet die eigenlijk een verkapte vakantie is en mensen stappen hierin en sponsoren jou voor duizenden euro's moeten ze dat toch zelf weten?
En anders is er altijd een kantonrechter om alsnog je geld terug te eisen.
Nee dat was voorheen zo tegenwoordig is dat bedrag opgeschroefd naar 25.000 euro (per 1 juli)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je weet dat een kantonrechter enkel zaken tot en met een bedrag van ¤ 5000,- in behandeling neemt?
Ik lees daar "De wijziging treedt naar verwachting op 1 juli 2011 in werking."quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee dat was voorheen zo tegenwoordig is dat bedrag opgeschroefd naar 25.000 euro (per 1 juli)
Dat noemen ze ook wel mensen onder valse voorwendselen geld uit de zak kloppen! Persoonlijk zou ik het eerlijker hebben gevonden wanneer er direct nadat bekend was geworden dat een eventueel record niet erkend zou worden hierover een bericht was verschenen op haar site en op de Hyves over haar. Dat is niet gebeurd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als jij een of andere (al dan niet onnozele) recordpoging doet die eigenlijk een verkapte vakantie is en mensen stappen hierin (en sponsoren jou voor duizenden euro's) moeten ze dat toch zelf weten?
En anders is er altijd een kantonrechter om alsnog je geld terug te eisen.
Dat denk ik ook. De flessen Bacardi Breezer heeft ze overboord geslagen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:36 schreef goofy_goober het volgende:
Welke idioot gaat er 's nachts een reparatie uitvoeren? Ik zou het aannemelijker vinden als ze dronken was en in dr kajuit is gekukeld.
Dat laatste past wel beter bij haar persoonlijkheid(stoornis)..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:36 schreef goofy_goober het volgende:
Welke idioot gaat er 's nachts een reparatie uitvoeren? Ik zou het aannemelijker vinden als ze dronken was en in dr kajuit is gekukeld.
Dan moet je wel bij je apparatuur kunnen komen..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:11 schreef goofy_goober het volgende:
Dan zou het pas echt een survivaltocht zijn geweest. Maar ze heeft vast wel satelliet telefoon en internet heeft ze ook, dus als ze zoiets tweet dan hangt er de volgende dag een helikopter of watervliegtuig boven die boot of pikt een schip in de buurt haar wel op.
Ze heeft wel satelliet telefoon, maar geen satelliet internet. De stukjes die nu op haar weblog verschijnen, worden door haar vader daarop geplaatst. Zodra ze weer aan land is en gebruik kan maken van een wifi-verbinding, verschijnen weer de door haar zelf geschreven stukjes (vaak vol taal- en spelfouten, en niet dagelijks).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:11 schreef goofy_goober het volgende:
Dan zou het pas echt een survivaltocht zijn geweest. Maar ze heeft vast wel satelliet telefoon en internet heeft ze ook, dus als ze zoiets tweet dan hangt er de volgende dag een helikopter of watervliegtuig boven die boot of pikt een schip in de buurt haar wel op.
Daarom is het in principe ook nooit een goed idee om solo een oceaan over te steken. Zeker niet als je nog zo jong en vooral onervaren bent.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:06 schreef goofy_goober het volgende:
Tja, dan moet je maar niet in je uppie de oceaan over willen varen. Risico van het vak.
En BWquote:Op woensdag 18 mei 2011 05:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik mis Moussie in dit topic..
Volgens zeer ervaren solozeilers blijft het hoe dan ook riskant.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daarom is het in principe ook nooit een goed idee om solo een oceaan over te steken. Zeker niet als je nog zo jong en vooral onervaren bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |