Een ietwat andere PAL standaard ja, ze zenden het geluid op een net wat andere frequentie uit t.o.v. het beeld dacht ik. PAL-I vs PAL-M ofzo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:24 schreef ElizabethR het volgende:
Onze nederlandse tv werkte niet in Ierland, althans, niet gewoon..... Mijn man moest eerst allerlei fratsen uithalen met een videorecorder ertussen voor we beeld EN geluid hadden. Iets met het ontvangstkristal ofzo??
Ja, de regels zijn op zich wel duidelijk *veranderen per 1 januari* en wat dat betreft kan ik aan alle eisen voldoen, maar zowel Ryanair als Aer Lingus vervoeren geen dieren en British Airways rekent 250,- euro voor een enkeltje Schiphol-Cork (via London of Parijs, geen directe vluchten). Misschien kan ik de manier die onze inboedel vervoert, vragen de monstertjes mee te nemen. Ze zijn lange stukken in de auto gewend, maar Tilburg - Cork is toch wel heel erg ver...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:45 schreef popolon het volgende:
Is dit misschien wat:
http://www.pettravel.com/immigration/Ireland.cfm
Wij zijn speciaal voor de beesten met de auto gegaan, via de eurotunnel, dwars door de UK naar Holyhead, en dan nog een paar uurtjes naar Dun Laoghaire. Toen wij emigreerden kwam het allemaal heel nauw met de voorschriften, ze moesten eerst een rabies shot, toen bloedonderzoek, toen een half jaar wachten , toen nog een rabies shot, toen weer bloedonderzoek en je moest binnen 48 uur na goedkeuring van die laatste bloedtest met je beest zijn verhuisd. Had je beest geen chip, jammer dan. Konden ze de chip niet lezen, jammer dan. Werd de bloedtest afgekeurd, jammer dan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, de regels zijn op zich wel duidelijk *veranderen per 1 januari* en wat dat betreft kan ik aan alle eisen voldoen, maar zowel Ryanair als Aer Lingus vervoeren geen dieren en British Airways rekent 250,- euro voor een enkeltje Schiphol-Cork (via London of Parijs, geen directe vluchten). Misschien kan ik de manier die onze inboedel vervoert, vragen de monstertjes mee te nemen. Ze zijn lange stukken in de auto gewend, maar Tilburg - Cork is toch wel heel erg ver...
Vriendjelief zegt net; Als ze niet mee kunnen, gaan we niet. Beter ga ik dit geregeld krijgen!
Xx
British Airways lijkt vooralsnog de oplossing, maar we juichen niet te vroeg...quote:
Waarom koop je in Ierland dan geen 'nieuwe'? Het is misschien geen vervanging van je oude katten, maar het verzacht het leed wel hoorquote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:10 schreef PeuRac het volgende:
Ik ben wel jaloers dat jullie de katten meenemen. Afgelopen weekend weer een aantal dagen tussen de katten gezeten en dan mis ik ze wel heel erg.
Ik heb nog te weinig zekerheid op dit moment. Ik kan het mezelf prima aandoen, maar katten niet om elk jaar te verhuizen. Helemaal als ik daarbij naar andere landen ga. Het kan zomaar zijn dat ik over 5 jaar nog hier zit, maar evengoed dat ik over 3 maanden in London of een andere stad.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom koop je in Ierland dan geen 'nieuwe'? Het is misschien geen vervanging van je oude katten, maar het verzacht het leed wel hoor
Xx
Gok dat we in Ierland wonenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:29 schreef JennaSometimes het volgende:
Waar wonen jullie? Toch best leuk dat er op dit site ook buitenlanders zitten.
Echt waar? Hoe kom je daar dan bij?quote:
Je kan in Howth, Malahide oid gaan wonenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 03:21 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, Dublin. Ik zou graag elders wonen maar dan zou m'n woon-werk verkeer wel erg uit de hand lopen.
JennaSometimes == een Ier buiten Ierland?
Sterker nog als je geen kruisje draagt ga je al op de brandstapel.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:15 schreef Tink89 het volgende:
Vraagske:
Is het in Ierland (nogal Katholiek, toch?) oke om niet naar de kerk te gaan enzo?
Nou zo erg is het nou niet hoor ....quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:15 schreef Tink89 het volgende:
Vraagske:
Is het in Ierland (nogal Katholiek, toch?) oke om niet naar de kerk te gaan enzo? Of word je dan toch nog een beetje vreemd aangekeken?
En hebben jullie je medische dossiers laten vertalen? Ik heb nogal een geschiedenis, bij verschillende artsen, in verschillende ziekenhuizen...
Xx
Mooiquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:32 schreef IrishDreamer het volgende:
[..]
Nou zo erg is het nou niet hoor ....
Ze zijn hier idd erg katholiek maar als je zelg geen kerkganger bent is dat geen enkel probleem hoor!
Oh man, ik ben in Ierland op vakantie geweest in 2009. Wat ben ikquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:32 schreef LintuxCx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vergeet het zwarte goud nietfoto door ShadyLane
[ afbeelding ]
Voor iedereen die zich in Ierland bevindt, overweegt om naar dit mooie eiland te vertrekken of gewoon in Ierland geïnteresseerd is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vorige topics:
• Ierland
• Ierland #2
• Ierland #3
• Ierland #4 - Póg mo Thóin
TRV-topics:
• Éireann (oftewel Ierland)
• Éireann (oftewel Ierland) #2
• Éireann (oftewel Ierland) #3
• Éireann (oftewel Ierland) #4
• Éireann (oftewel Ierland) #5
TRV-topics over de hoofdstad:
• Dublin
• Dublin #2
Als je een HBO/WO opleiding hebt kan je hier makkelijk een baan vinden. Ik ken weinig mensen die langer dan een paar weken op zoek waren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:49 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Oh man, ik ben in Ierland op vakantie geweest in 2009. Wat ben ik
jaloers op jou dat je in Dublin (en dus ook in Ierland) woont!![]()
Ik zou het hier in Nederland zo verlaten voor dat land (of eventueel Schotland)!
Ok dat heb ik wel (HBO Rechten).quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:15 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je een HBO/WO opleiding hebt kan je hier makkelijk een baan vinden. Ik ken weinig mensen die langer dan een paar weken op zoek waren.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:22 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ok dat heb ik wel (HBO Rechten).
In verkoop of support werk kan je binnen een paar weken aan de slag als je wilt. Als je iets met je juridische achtergrond wilt doen, kan het iets lastiger zijn, maar ook daar is wel werk in.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:22 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ok dat heb ik wel (HBO Rechten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |