Het is niet te geloven idd. Ik reis vrij veel en koop mijn sigaretten dus altijd tax free. Hier zijn ze £7.50 geloof ik..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef murphyjenkins het volgende:
- Rook je ? stoppen. Je wilt geen 8.40 euro betalen voor een pakje sigaretten.
NL stekkers krijg je met een truukje ook in die stopkontacten.quote:Toen ik mijn eerste dag in Ierland kwam had ik Engelse stekkers nodig ( onze appratuur kan je hier niet in de muur pluggen ) dus ik ging naar een winkeltje toen en vroeg of de man ze verkocht. Dit was niet het geval en hij hielp mij direct met het vinden van een winkel waar ik ze wel kon kopen. Hij liep zelfs een stukje met mij mee.
Mijn eerste twee jaar in Ierland heb ik ook alleen maar dat soort plekken gezien en toen hoefde het van mij ook niet zo. Chinees en Thais enzo in Dublin zijn heel vaak ontzettend matig.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:17 schreef laforest het volgende:
Ik woon hier nu al bijna 4 jaar nonstop in Ierland en ben het niet met je eens.
Rauwe aardappelen met grote stukken paprika is voor mij geen Chinees.
En?quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:34 schreef Miss_Blackberrylove het volgende:
Ah, zal morgen eens langs lopen om te kijken welke het precies is! (Er zitten er onwijs veel in die straat he?!) Dan gaan we die van het weekend eens uit testen!
Ja, maar hoe vaak luisteren ze ook echt naar je antwoord, of geven ze je überhaupt tijd om erop te reageren?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef murphyjenkins het volgende:
Verder is het een super aangenaam land om in te wonen. Vooral de Ieren, het is een supertof volk. Niemand is te beroerd om te helpen en ze willen altijd wel een praatje met je maken. Heb er nog geen een tegengekomen die ik niet mag. Een gesprek begint bijna altijd met "how are ye"
Ja idd. Probeer maar eens een gesprekje in Ballymun ofzo aan te knoppen of bepaalde delen van Finglas.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:28 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, maar hoe vaak luisteren ze ook echt naar je antwoord, of geven ze je überhaupt tijd om erop te reageren?
(Maar goed, misschien is dat buiten Dublin beter. Dublin heeft weinig van de charme die je in de rest van het land vaak nog goed kunt vinden IMHO.)
Ja ik was laatst in Finglas iets kopen, hadden ze geen laser, nergens een pin automaat, echt primitief.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:25 schreef LintuxCx het volgende:
En?Zorg er trouwens voor dat je contant geld mee hebt, Laser/etc doen ze niet aan. En ze zijn ook behoorlijk goedkoop, heb vorige week met >10 collega's voor zo'n 13 euro pp gegeten en zat flink vol.
Ik ga zo naar the city centre en ga ik naar het Sichuan House denk ik.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:25 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Mijn eerste twee jaar in Ierland heb ik ook alleen maar dat soort plekken gezien en toen hoefde het van mij ook niet zo. Chinees en Thais enzo in Dublin zijn heel vaak ontzettend matig.
Maar via-via heb ik toch wat behoorlijks weten te vinden. Eerst was er Jade ergens ten Westen van O'Connell Street maar die is inmiddels weg. Sichuan House maakt het echter helemaal goed.
Ohh dan heb ik ook geen interessequote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:11 schreef LintuxCx het volgende:
Babi Pangang hebben ze daar niet hoor.
Van alles met vlees, het is geen goede plek voor vegetariërs. Zegmaar, op de pagina in het menu met "Vegetable dishes" heeft de helft van de opties ook vlees.
Ze hebben erg lekkere sperciebonen met varkensvlees. Klinkt raar maar het is. Verder ook veel lekkere dingen maar ik kan zo gauw niks bij naam noemen.
Hoor ik inderdaad van veel mensen. Hier in Cork hebben ze geen goed woord over voor Dublin :pquote:Op zondag 28 maart 2010 17:28 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, maar hoe vaak luisteren ze ook echt naar je antwoord, of geven ze je überhaupt tijd om erop te reageren?
(Maar goed, misschien is dat buiten Dublin beter. Dublin heeft weinig van de charme die je in de rest van het land vaak nog goed kunt vinden IMHO.)
Bedankt voor je tips,echter ik heb nog wat vragen m.b.t reizen(goedkoopst) vanuit Nederland.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef murphyjenkins het volgende:
Ik woon nog niet zo lang in Ierland maar mischien heb ik wel een paar tips voor je:
- Ga je reizen ? de bus is het goedkoopst en meest comfortabel. voor bijvoorbeeld een retourtje dublin - cork/galway betaal je ongeveer 15 euro. Mijd de trein. Oncomfortabel en duur (mijn mening)
- Boodschappen ? Ga naar de Tesco/dunnes die zijn veel goedkoper dan supervalu/superquinn/Marks&spencer
- De omgang met andere mensen hier in Ierland is heel verschillend dan bij ons in Nederland. Alles gaat met
Please en Thank you. Wanneer je bijvoorbeeld een deur opent kijk je achter je of er niemand anders aan komt want hier houd je de deur open zelfs al loopt er een persoon 30 meter achter je.
- Rook je ? stoppen. Je wilt geen 8.40 euro betalen voor een pakje sigaretten.
- Voor overnachtingen zou ik naar guesthouses gaan. Je hebt ze in alle soorten en maten en zijn vele malen goedkoper dan hotels. Je betaalt ongeveer 40 euro per nacht inclusief ontbijt.
- ga je huren ? in de Grotere steden (Dublin/Galway/Cork/Limmerick) heb je de zogenaamde Accomodations. huren is niet goedkoop in Ierland. Accomodations zijn vaak flats die je deelt met 2-6 andere mensen en je hebt vaak je eigen slaapkamer en badkamer, de woonkamer deel je. Prijzen varieren tussen de 80 en de 150 euro in de week.
Verder is het een super aangenaam land om in te wonen. Vooral de Ieren, het is een supertof volk. Niemand is te beroerd om te helpen en ze willen altijd wel een praatje met je maken. Heb er nog geen een tegengekomen die ik niet mag. Een gesprek begint bijna altijd met "how are ye"
Toen ik mijn eerste dag in Ierland kwam had ik Engelse stekkers nodig ( onze appratuur kan je hier niet in de muur pluggen ) dus ik ging naar een winkeltje toen en vroeg of de man ze verkocht. Dit was niet het geval en hij hielp mij direct met het vinden van een winkel waar ik ze wel kon kopen. Hij liep zelfs een stukje met mij mee.
Wat mij dus het meest bevalt in Ierland zijn de mensen en de manier van omgang met elkaar. In nederland is iedereen zo op zichzelf en veel mensen zijn egoïstisch (de ikke-ikke mentaliteit) Dat zie je hier gewoon veel minder. Ieren hebben meer saamhorigheid ( iets wat wij alleen zijn wanneer het nederlands elftal heeft gewonnen op een EK of WK ) en hebben meer voor hun medemens over. Verder zijn het ook levensgenieters.
Veder zou ik zeggen , kom gewoon deze kant op. Het zou je zeker bevallen.
de goedkoopste manier is met het vliegtuig van eindhoven naar dublin, enkeltje zal je niet meer kosten dan 30-40 euro.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:39 schreef FP128 het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips,echter ik heb nog wat vragen m.b.t reizen(goedkoopst) vanuit Nederland.
Wat is het meest kostenbesparend? De trein,vliegtuig of auto vanuit Amsterdam( of waar dan ook)
Hoe is het geregeld als je daar aankomt m.b.t controles,openbaar vervoer in Dublin en omstreken?
Is dat te doen of is het hebben van eigen vervoer toch het best? (omdat het logistiek niet zo goed is
geregeld als bij ons in Nederland)
Bedankt.
Die boot gaat van Roscoff (F) naar Cobh, een plaatsje bij Cork.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:33 schreef LintuxCx het volgende:
Er is toch ook een directe boot vanaf ergens in Frankrijk?
En doet er volgens mij ook haast een hele dag over. :Ik heb er van gehoord en op zich lijkt het me wel geinig, maar dan als ik 60 ben ofzo.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:21 schreef laforest het volgende:
Vliegen naar Ierland kost bijna niks, de boot vanaf Frankrijk is duurder
Ik heb gehoord dat het wel langer dan een dag duurt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 03:15 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En doet er volgens mij ook haast een hele dag over. :Ik heb er van gehoord en op zich lijkt het me wel geinig, maar dan als ik 60 ben ofzo.
Ja allemaal afgedekt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:48 schreef murphyjenkins het volgende:
vandaag geen bier te koop in heel het land
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |