ik zou graag willen, maar het is hier of 5,5 uur op een dag (halve dag) of 11 uur. En het maakt dan verder geen klap uit of je om half acht brengt en om half zeven haalt of dat je om negen uur komt en om vier uur haalt, je betaalt altijd 11 uur.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:12 schreef happyme28 het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat je dan ook werkelijke uren gaat afnemen (dus 8 per dag ipv 11). Ik zie niet in waarom je meer dan 140% zou willen afnemen (afgezien van fraude) dus lijkt mij een prima regeling.
Die is er nu niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:23 schreef happyme28 het volgende:
Normaliter zal er ook een overgangsregeling zijn bij werkloosheid (iets als 6maanden doorloop obv laatst gewerkte uren).
In je verlof verandert je contract toch niet? Je contract blijft voor 32 uur per week en je contract bij het kdv blijft voor 33 uur per week. Ik zie niet in hoe je verlof de situatie verandertquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:27 schreef mefke79 het volgende:
en hoe gaat het bij verlof? Ik zit nu 16 weken thuis + nog 3 weken ouderschapsverlof. Ik kan in die tijd Driekus niet van het kdv halen, want dan is ie zijn plekje kwijt. Ik mag toch hopen dat ze daar rekening mee houden...
Het gaat toch om het maximaal aantal uren? Wat je uiteindelijk terugkrijgt is wel inkomensafhankelijk van beide partners, toch?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
En is het dan helemaal niet inkomensafhankelijk meer? Ik vind het een maffe situatie dat 2 stellen die eenzelfde aantal uren werken maar een groot verschil in inkomen hebben evenveel toeslag krijgen. Dat is toch raar?
Dat ook! Tenzij je ouderschapsverlof opneemt (hier het geval, 2 dagen per week).. maar dat zal dan ook wel naar rato berekent worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
In je verlof verandert je contract toch niet? Je contract blijft voor 32 uur per week en je contract bij het kdv blijft voor 33 uur per week. Ik zie niet in hoe je verlof de situatie verandert
Nou ja, ligt er dus aan of ze gaan kijken naar gewerkte uren of naar de uren die je op papier hebt. Nu staat er gewerkte uren, dat kan in sommige situaties heel erg uiteen lopen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die onregelmatig werken in de zorg, zoals BJ beschrijft.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
In je verlof verandert je contract toch niet? Je contract blijft voor 32 uur per week en je contract bij het kdv blijft voor 33 uur per week. Ik zie niet in hoe je verlof de situatie verandert
ja het uurbedrag ligt geloof ik iets van 1,5 euro hoger...zal ik na moeten zoeken. Maar het is idd iets meerquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:31 schreef mefke79 het volgende:
BJ, betaal jij dan ook nog extra voor het feit dat het flexibel is? Dat is hier volgens mij wel. En dan garanderen ze ook nooit dat er plek is...
Kijk, ik snap dat er bezuinigd moet worden en ik snap dat de toeslag gebruikt moet worden om het mogelijk te maken dat je werkt (of studeert, ik neem aan dat dat ook gewoon doorgaat), maar 'verplicht' kdv's dan dat je ook de werkelijke uren kan aangeven. In ons geval dus geen 11 uur maar maar iets van 9 uur. En ik snap ook nog wel dat je dat niet per kwartier kan registeren, maar ik ben al blij met halve uren. Gaan we gewoon klokken met kindjes
Ik ben niet helemaal thuis in de materie omdat zoonlief naar opa en oma gaat, maar in de situatie van bijv mefke waarbij je 11 uur moet afnemen en stel je hebt die dag eigenlijk ouderschapsverlof. Dan heb je daar toch niks aan? Want je moet toch 11 uur betalen maar je hebt dan ook nog eens minder recht op vergoeding omdat de gewerkte uren minder zijn door het ouderschapsverlof...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ga er vanuit dat ze dit via de loonaangifte van de belastingdienst controleren. Als jij zwangerschapsverlof hebt wordt gewoon je normale aantal contracturen doorgegeven als zijnde gewerkte dagen die maand.
Als je ouderschapsverlof opneemt heb je ook minder opvanguren nodig dus het lijkt me dat die vermindering in uren elkaar niet bijt.
yeps ik kan die 48 uur gewoon spreiden over de weken; dus soms heb ik amper opvang nodig (bij veel late diensten of een week vakantie), maar een week erna kan het ook anders zijn, bijvoorbeeld 3 dagdiensten en een late (dus 32 uur opvang ofzo).quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:41 schreef mefke79 het volgende:
He, dat is fijn BJ, jij hebt dus wel een vast aantal uren dat je afneemt (en waar je dus toeslag voor krijgt) maar kan die flexibel inzetten. Handig!
En wij betalen ook per maand. Wel elke maand hetzelfde en voor extra opvang krijgen we dan losse facturen.
In het ergste geval kan ik na m'n promotie lekker hoogopgeleid thuis gaan zitten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:40 schreef mefke79 het volgende:
Wat Claudia al zegt: je wordt er gewoon zenuwachtig van omdat je alleen de globale plannen hoort, niet de details. En dan is het maar hopen dat het goed doordacht is...
Dat is toch alleen als je zoals Mefke een volledige werkweek aan ouderschapsverlof op wilt nemen? Over het algemeen neemt iemand bijvoorbeeld een dag per week op en dan heb je ook een dag per week minder opvang nodig.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:40 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal thuis in de materie omdat zoonlief naar opa en oma gaat, maar in de situatie van bijv mefke waarbij je 11 uur moet afnemen en stel je hebt die dag eigenlijk ouderschapsverlof. Dan heb je daar toch niks aan? Want je moet toch 11 uur betalen maar je hebt dan ook nog eens minder recht op vergoeding omdat de gewerkte uren minder zijn door het ouderschapsverlof...
Of begrijp ik het verkeerd?
het houdt me wel vaker bezig omdat ik niet weet hoe lang opa en oma dit nog kunnen doen. Daarom heb ik mijn ouderschapsverlof ook maar voor een half jaar vastgelegd
azoquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat is toch alleen als je zoals Mefke een volledige werkweek aan ouderschapsverlof op wilt nemen? Over het algemeen neemt iemand bijvoorbeeld een dag per week op en dan heb je ook een dag per week minder opvang nodig.
Het ligt er echt aan of ze gewoon contracturen nemen en op basis daarvan een gemiddeld aantal uren per jaar of dat ze pietje precies aan het eind van het jaar gaan kijken hoeveel gewerkte uren er via de loonaangifte zijn opgegeven. In het laatste geval gaan er heel veel verrekeningen plaats vinden en wordt het echt reuze ingewikkeld.
Ja, ik snap ook het probleem niet waarom dat lastig is. Mijn collega'tje heeft zo'n opvang en dat scheelt echt in het maandbedrag. Kijk, als je vroeg brengt, laat haalt niet natuurlijk, maar wij brengen vroeg en halen vroeg, dus dat zou wel schelen in het totale aantal uren.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:49 schreef mefke79 het volgende:
Happy, ik begreep ooit dat de branche zelf het liever niet wil omdat ze dan bang zijn dat mensen hun kinderen veel vroeger komen halen of later brengen. Ik snap niet waarom ze daar zo bang voor zijn, dat kan nu toch ook? Hier in de regio is 1 kdv dat wel werkt met echt geleverde uren ipv 11 uur op een dag en dat krijgt telkens de volle lading kritiek over zich heen.
Hoezo ben je screwed? Over het algemeen gaan de extra uren die ze berekenen (11 uur per dag versus een 8-urige werkdag) niet over die 140% heen. Alleen als je je kinderen dan meer dagen naar de opvang brengt dan je zelf werkt, loopt het mis.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:52 schreef Pvoesss het volgende:
Nou dan ben ik dus mooi screwed![]()
Ik ben alleen ik heb niemand voor een papa dag of die mijn ene kind eerder op kan halen...
Ik moet ze zelf alle 2 brengen en ophalen en als er een max aan uren zit dan ben ik dus echt de sjaak.
Stel ik werk 8 uur dan moet ik nog richting de ene opvang en dan richting de BSO.
Dit doe ik op de fiets want geld voor een auto is er sowieso niet.
Dus ik heb voor werktijd en na werktijd een aantal uren nodig. Ik ga dus dan over het maximum
Zo'n soort constructie hebben wij bij de gastouder ook. We hebben afgesproken dat we 50 uur in de maand afnemen. Mochten we een maand minder uren afnemen, dan schrijven we dat op. Hebben we dan een maand meer uren, kijken we of we dat kunnen compenseren. Ik heb wel met de gastouder afgesproken dat Ilse elke week 1 keer komt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
yeps ik kan die 48 uur gewoon spreiden over de weken; dus soms heb ik amper opvang nodig (bij veel late diensten of een week vakantie), maar een week erna kan het ook anders zijn, bijvoorbeeld 3 dagdiensten en een late (dus 32 uur opvang ofzo).
Wij zijn ooit begonnen met een contract van 22 uur per week; maar blijkt met mijn onregelmatigheid dat ik dat bij lange na niet gebruik...
Als jij 8 uur werkt komt dat overeen met 11 uur opvang kdv (hey dat is toevallig een dag kdv...Dus die krijg je dan gewoon vergoed! BSO is in het ergste geval van 14-19 uur, maar ik gok eerder. 70% van 8 = ongeveer 5 uur. Die getallen komen niet uit de lucht vallen, ze zijn er om te voorkomen dat mensen die niet of nauwelijks werken toch veel gebruik amken van kinderopvang. Aquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:52 schreef Pvoesss het volgende:
Nou dan ben ik dus mooi screwed![]()
Ik ben alleen ik heb niemand voor een papa dag of die mijn ene kind eerder op kan halen...
Ik moet ze zelf alle 2 brengen en ophalen en als er een max aan uren zit dan ben ik dus echt de sjaak.
Stel ik werk 8 uur dan moet ik nog richting de ene opvang en dan richting de BSO.
Dit doe ik op de fiets want geld voor een auto is er sowieso niet.
Dus ik heb voor werktijd en na werktijd een aantal uren nodig. Ik ga dus dan over het maximum
pffrrt bedanktquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:52 schreef Jojogirl het volgende:
Ik neem aan dat ze met contracturen gaan rekenen, anders is het ondoenlijk. Dus dingen als zwangerschaps/ouderschapsverlof/langdurige ziekte etc zijn dan al geen probleem meer. Voor studenten neem ik aan dat ze de studiebelasting als werkuren rekenen (op grond van die gedachte krijgen studenten nu toch ook die vergoeding?).
Alleen voor zelfstandigen en in geval van (tijdelijke) werkloosheid lijkt het me wel een ingewikkeld gedoe worden.
Ja daar houden we ook wel rekening mee hoor, maar op deze manier, als het om mijn uren zou gaan komt het op 0 uren, dat wordt een karige vergoedingquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:07 schreef happyme28 het volgende:
Huup, je moet er denk ik wel rekening mee houden (niet persé door deze regeling) dat opvang duurder wordt de komende jaren, althans, daar houd ik wel rekening mee.
Mag dat wettelijk? Vastleggen voor 4 jaar op laste van boete? Ik dacht dat een opzegtermijn van 2 maanden wettelijk geregeld was?
Ik moet ook nog naar mijn werk toe. Plus ik heb voorschoolse en naschoolse opvang nodig.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:56 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Hoe ben je screwed? Over het algemeen gaan de extra uren die ze berekenen (11 uur per dag versus een 8-urige werkdag) niet over die 140% heen. Alleen als je je kinderen dan meer dagen naar de opvang brengt dan je zelf werkt, loopt het mis.
Nou neem ik aan dat werkloosheid een goede reden is en ze dan dus geen boete op gaan leggen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze nadenken over mensen met 0-urencontracten en dat kdv's mensen niet meer 4 jaar kunnen vastleggen als je je toelage verliest bij werkloosheid. Sommige kdv's laten je tekenen voor 2000¤ boete als je je kind zonder goede reden weghaalt.
en je kindje zo snel mogelijk inschrijven....quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:20 schreef Kyara het volgende:
mental note: inlezen in kinderopvangtoeslagen etc. Pfffff
Ik heb bij de eerste ruim 1,5 jaar op een plekje moeten wachtenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:23 schreef Kyara het volgende:
*slik*
maar volgens mij zijn er hier geen wachtlijsten. Hoewel ik wel weer tot 18.30 opvang nodig heb en dat is ook weer niet standaard....
neej idd, de meeste plaatsen zijn tot maximaal 18 uur...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:23 schreef Kyara het volgende:
*slik*
maar volgens mij zijn er hier geen wachtlijsten. Hoewel ik wel weer tot 18.30 opvang nodig heb en dat is ook weer niet standaard....
Van echt gemaakte uren uitgaan lijkt me administratief niet haalbaar, dus ik neem aan dat het om contracturen gaat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:15 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik moet ook nog naar mijn werk toe. Plus ik heb voorschoolse en naschoolse opvang nodig.
Ook aan die uren zit een maximum. Het komt er op neer dat ik het nu overschrijden zal waarschijnlijk.
Ik heb in mijn huidige contract wisselende uren maar een vast maand bedrag inkomen heerlijk dus![]()
Ik werk dus soms inderdaad ineens een halve dag minder dankzij mijn lieve bazin. Als ze uit gaan van contracturen dan is het 1 ding maar gaan ze uit van werkelijke gemaakte uren dan ben ik de lul.
Op dit moment MOET ik een minimum aan uren afnemen aka hele dag. Er is op dit moment geen flexibele opvang in de buurt voor mij. Anders had ik dit graag gedaan. Zolang er een vast aantal uren blijft bestaan ga ik daar overheen met mijn huidige werksitutie.
Voor een gastouder wordt weer minder per uur vergoed. Wat ik raar vind trouwens.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:27 schreef kaatjejannie het volgende:
Is een gastouder niets voor je Kyara?? Die van ons is in principe tot 19.00 uur, maar volgende week moet ik tot 20 uur werken, en mijn man tot 22 uur. Dan kan ik Ilse om 20.15 ophalen.
gewoon in je woonplaats googlen op flexibele kinderopvang?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:30 schreef bitterend het volgende:
Wij hebben flexibele opvang nodig...ik werk 16 uur en ben nog voltijds student. Alleen ik weet nooit ver van te voren wat mijn rooster is!
Dus ik moet dat per semester kunnen regelen...ik ben aan het oriënteren maar het is best wel moeilijk om van zoveel kdv'en te weten welke wel en welke niet flexibel zijn.
Nee het maximum inkomen voor die toeslagen ligt veel lager. Volgens mij krijgt sowieso iedereen minimaal 1/3 aan kinderopvangtoeslag. Voor de rest is het afhankelijk van je inkomen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:31 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik weet niet hoe inkomensafhankelijk die toeslag is maar als het vergelijkbaar is met huur- of zorgtoeslag dan hoef ik sowieso niet te informeren.
Als je die bureaukosten er bij optelt ben je qua uurtarief vaak net zo duur uit als een kdv terwijl je dus ruim een euro minder vergoed krijgt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:32 schreef kaatjejannie het volgende:
Onze gastouder kost 5 euro per uur, en de maximale vergoeding is 5,09.
We betalen 55 per maand aan het gastouderburo.
Dat is waar. Maar voor ons is een kdv geen optie. Dus moet het maar zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als je die bureaukosten er bij optelt ben je qua uurtarief vaak net zo duur uit als een kdv terwijl je dus ruim een euro minder vergoed krijgt.
Ja de voorschoolse en naschoolse heeft lange openingstijden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:27 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Van echt gemaakte uren uitgaan lijkt me administratief niet haalbaar, dus ik neem aan dat het om contracturen gaat.
Maar heeft je creche/BSO dan van die ontzettend ruime openingstijden? Want met een standaard werkdag en standaard openingstijden gaat het gewoon goed.
Kan me trouwens ook voorstellen dat mensen die heel lange dagen maken (overuren, dus niet contractueel vastgelegd) en gastouderopvang afnemen van 7 tot 7 een probleem hebben, dan ga je er ook overheen.
Njah maar dat is op dit moment nog wel redelijk te fixen. En iets meer ook welquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat is mooi balen dan Pvoess, maar sowieso gaat het de komende jaren flink omhoog qua kosten
Bij ons kdv is er altijd plek, het hangt er maar net vanaf waar je woont.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
en je kindje zo snel mogelijk inschrijven....
echt hoor!
Super fijn dat je dat had kunnen regelen! ik ga meteen even zoeken!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Bitterend, je kunt ook eens bij de gemeente vragen. Ik krijg via de gemeente nog 1/6e deel extra vergoed naast de KO-toeslag omdat ik student ben. En ze hebben hier een aantal plekken vooraf gereserveerd, dus als je snel opvang nodig hebt, is dat fijn. Misschien hebben ze ook wel plekken bij een flexibele opvang.
Op die manier is er geen personeelsbeleid te voeren voor kinderdagverblijven, gaat men meer inspelen op tijdelijke/oproepkrachten (immers in de zomer geen inkomsten door vakanties) etc.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:52 schreef clauwheee het volgende:
Het voorgenomen nieuwe beleid staat hier in de krant vanochtend. Tegelijkertijd was vanochtend op het RTL nieuws dat er kabinetsplannen (met meerderheid) zijn om per uur te gaan betalen, dus alleen de uren die kinderen op de opvang zijn, niet meer per dagde(e)l(en).
Misschien wel, maar ik denk dat er niet genoeg van zulke "gevallen" zijn voor een KDV om daar goed op te kunnen plannenquote:Op maandag 16 mei 2011 13:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
@malo; ik kan me wel voorstellen; als je de openingstijden zal verruimen; je ook kindjes aantrekt die anders op de flexibele opvang terecht komen.
Evie gaat ook regelmatig van 14:30 tot 18 uur naar de opvang. En dat is idd geen standaard tijd.
(Maar voor ons dus wel.)..
Volgens mij gaat dit niet op omdat ze nog steeds gebonden zijn aan een maximum aantal kinderen per leidster.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:14 schreef happyme28 het volgende:
Bitterend, volgens mij worden o.a. KDV afgerekend op het aantal uur in totaal en als dus 4 ouders hun kind 9 uur per dag brengen ipv de 11 uur die nu doorgerekend wordt, is dat 8 uur minder wat dan dus weer 1 dag voor een ander zou zijn.
Wij hebben minimaal 50 uur in de maand. Maar mochten we een maand minder hebben, dan wordt dat verrekend met bijvoorbeeld de volgende maand. Als we dan meer uur nodig hebben gehad.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:55 schreef t_igger het volgende:
Ik duim gewoon heel hard dat al deze veranderingen betekenen dat er meer flexibele opvang komt overal.
Wij hebben altijd wel minimaal contract gehad, maar dat is met flexibele opvang.
Eerste kdv was dat 8 dagdelen per maand.
Volgende 4 dagdelen per week.
En nu minimaal 3 dagdelen per week.
Maar altijd wel per maand berekend. Dus ene week 1 en andere week 5 dagdelen is geen probleem.
Ik betaal dus ook niet voor dagdelen die pepijn niet komt, alleen als ik in een maand minder dan ons minimumcontract nodig heb.
Ik wil helemaal geen flexibele opvang. Ik zou niet weten waarom. Mijn kinderen gaan 2 keer per week naar de opvang van 07:45 tot 17:45 en dat zal nooit veranderen. Woorden als flexibeler en betalen per uur etc. gaan ons als ouders alleen maar meer geld kosten.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:55 schreef t_igger het volgende:
Ik duim gewoon heel hard dat al deze veranderingen betekenen dat er meer flexibele opvang komt overal.
Inderdaad zeg. Laten we iedereen vertellen hoe hij zijn leven moet inrichten en wie wel en niet op zijn kinderen mag passen!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:45 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Stop gewoon met die ouders die thuis oppassen. Gewoon alle kinderen naar een kdv of peuterspeelzaal en verder niks. Dan kan er ook niet gesjoemeld meer worden. En het kdv stuurt dan gelijk alle administratie naar de belastingdienst en ik betaal alleen mijn eigen deel en ontvang niet eerst geld van de belastingdienst dat ik weer moet betalen aan het kdv. Zo moeilijk is het allemaal niet om het goed te regelen.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:45 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen flexibele opvang. Ik zou niet weten waarom. Mijn kinderen gaan 2 keer per week naar de opvang van 07:45 tot 17:45 en dat zal nooit veranderen. Woorden als flexibeler en betalen per uur etc. gaan ons als ouders alleen maar meer geld kosten.
Fijn dat jij niet in de zorg werkt en dus ook geen flexibele opvang nodig hebt. Dat het duurder zou worden, hoeft niet zo te zijn. De kdv's zullen vast wel vaste contracten maken. Daar waar flexiblel nodig is, zal er ook een extra kostenplaatje aan verbonden worden. Jij concludeert dat jij daar automatisch de dupe van zal zijn.
Gelukkig gaat mijn zoon over een paar maand naar de basissschool en heb ik nog 1,5 jaar last hiervan voor mijn dochter, maar ik ben het zo zat met die kinderopvang en de vergoedingen. Het veranderd elk jaar en elk jaar is het gezeik en moet ik alles uitzoeken en narekenen. Hoe moeilijk is het nu om gewoon een beslissing te nemen en dat een paar jaar zo te houden?
Je hoeft het niet te doen. Je kunt ook gewoon geen gebruik maken van de toeslag. En wat betreft die beslissing. Een antal jaar geleden is die beslissing genomen. En nu zijn ze hem aan het bijschaven. Niet altijd op de meest handige manier, maar goed...daar is het ook de overheid voor. .
Stop gewoon met die ouders die thuis oppassen. Gewoon alle kinderen naar een kdv of peuterspeelzaal en verder niks. Dan kan er ook niet gesjoemeld meer worden. En het kdv stuurt dan gelijk alle administratie naar de belastingdienst en ik betaal alleen mijn eigen deel en ontvang niet eerst geld van de belastingdienst dat ik weer moet betalen aan het kdv. Zo moeilijk is het allemaal niet om het goed te regelen.
Jouw mening over gastouders is erg bekrompen. Ik had een heel verhaal ter verdediging en zeker voor wat betreft de flexibele opvang die (in elk geval bij mijn gastouder) daar mogelijk is. Maar het feit dat mijn kinderen al meer dan 7 jaar bij dezelfde gastouder worden opgevangen zegt al genoeg eigenlijk. Pas als een kdv 100% flexibele opvang zou kunnen bieden (iets dat in elk geval hier niet mogelijk is) dan zouden bepaalde ouders het wellicht overwegen om daarvoor te kiezen, maar zelfs dat zou in mijn geval niet zo zijn. Ik wil stabiliteit voor mijn kinderen. En dus niet op de ene dag leidster nummer 1 en dag twee leidster nummer 5. Om dan een half jaar later weer iemand anders te moeten leren kennen, omdat er een stagiaire is of personeel weggaat en vervangen moet worden. Nee, dankje geef mij dan maar aub een vaste gastouders.
En voor wat betreft het betalen....zie opmerking DML
Ons uurtarief is zelfs 6,85 euroquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:50 schreef Nanadu het volgende:
@ tico dat is nog laag bij ons (in de randstad) betaal je 6,25 per uur en dat is nog laag. Ik betaal voor 2 dagen 615 euro ongeveer. Ik vind het op deze manier onbetaalbaar worden en wij hebben toch een redelijk gemiddeld inkomen en geen overdreven dure hypotheek.
Onze BSO zit al boven de maximale vergoeding. Alle BSO's in de stad waar ik woon.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:45 schreef mefke79 het volgende:
Het stomme is: ze willen hiermee de arbeidsparticipatie van de vrouwen verhogen. Maar ze bereiken toch het tegenovergestelde?! Ik heb een goede baan, ben hoog opgeleid en verdien gewoon goed, dus het is te doen. Oke, liever niet en ook wij moeten dingen laten, maar inderdaad als je een wat minder betaalde baan hebt, dan laat je het toch wel uit je hoofd om te gaan werken. Als je 20 uur gaat werken en je houdt er maar iets van 200 euro aan over, dan moet je wel heeeeel erg van je werk houden.
Nee maar bij ons gaat het dus wel eens zo dat er op dagen dat mijn kind bv met vakantie of ziek is een ander kindje extra komt. Zo doen wij dat ook wel eens als we een dagje extra oppas nodig hebben ivm werk of ziekte of wat dan ook. Ik betaal die dag dan ook dus in feite vangen ze dan dubbel en dat is ook niet netjesquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:00 schreef Nanadu het volgende:
@stiemie de reden bij ons is dat er tijdens die weken wel gewoon personeel wordt ingeroosterd, maar er geen kinderen extra tijdelijk voor kunnen worden ingedeeld. de kosten worden dus wel gewoon gemaakt voor het kind. Bij ons op het dagverblijf is het in ieder geval bijna nooit zo dat er zoveel kinderen tegelijk op vakantie zijn dat er minder leidsters ingeroosterd moeten worde. Daarnaast hebben bij ons alle leidsters een vast contract, dus al kunnen er minder leidsters ingeroosterd worden dan zou dit van de vakantie-uren afgaan en moeten ze dus ook gewoon betaald worden.
En dan hebben wij ook nog maar één kind he, als we meer kinderen op de BSO hadden gehad had het al helemaal niet meer uitgekund om die uren te werkenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:04 schreef mefke79 het volgende:
Nou ja, dat dus MaLo...waarom zou je...
Hier worden wel groepen samengevoegd tijdens vakanties. En ik weet dat er, tot voor kort, ook een kdv hier in de buurt was waar je een 40 weken contract kon afsluiten. Ideaal als je in het onderwijs zit, dan moet je wel al je eigen vakanties thuis zijn, maar het bespaart natuurlijk wel kosten.
Wat dus gewoon betekent dat we 11 uur per dag blijven betalen, voor Willem 10 anderen....quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:54 schreef mefke79 het volgende:
Bitterend, je zit in de randstad, toch? Daar zijn de wachtlijsten over het algemeen groter dan hier (Brabant); wet van vraag en aanbod, dus prijs gaat omhoog. En ja, flexibel kost dan nog meer dan gewoon. Je krijgt wel een (groot) deel van die uurprijs weer terug via de belasting he..
Clauwhee, ik las het ja. Ze gaan er vanuit dat ouders en kdv's het onderling oplossen...
Werken is straks alleen nog voorbehouden aan de rijkenquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:39 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat dus gewoon betekent dat we 11 uur per dag blijven betalen, voor Willem 10 anderen....
Ben ik er eindelijk uit dat ik graag een tweede wil gaan ze sukkelen met die opvang, het gaat bij mij om 2 dagen per week, maar de rek is er financieel gezien wel bijna uit. Volgens de huidige regeling zouden we bij 2 kinderen zo'n 600 euro per maand zelf moeten bijdragen. Dat is te doen voor ons, maar veel meer kunnen we ook niet missen. Dan wordt het echt goedkoper om minder te gaan werken. En ik heb echt geen slecht salaris....
Klote is dat he? Het is sowieso al krankzinnig duur allemaal... Ik troost mezelf maar met de gedachte dat we dat geld natuurlijk allemaal 'over gaan houden' zodra we klaar zijn met de opvangquote:
Het is afhankelijk van je inkomen, als je minder verdiend krijg je meer terugquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:48 schreef bitterend het volgende:
Wij redden het niet om zelf 600 euros per maand neer te leggen hiervoor...ik werk part time en ben nog student....
Mefke: ik woon in Amsterdam..ik ga deze week bellen naar de kdv die flexibele opvang aanbiedt..kijken of ze plek zullen hebben voor maart-april 2012
.quote:In geval van werkloosheid wordt een overgangstermijn van 3 maanden gehanteerd waarin toeslagaanvragers het recht op kinderopvangtoeslag behouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |