en je kindje zo snel mogelijk inschrijven....quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:20 schreef Kyara het volgende:
mental note: inlezen in kinderopvangtoeslagen etc. Pfffff
Ik heb bij de eerste ruim 1,5 jaar op een plekje moeten wachtenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:23 schreef Kyara het volgende:
*slik*
maar volgens mij zijn er hier geen wachtlijsten. Hoewel ik wel weer tot 18.30 opvang nodig heb en dat is ook weer niet standaard....
neej idd, de meeste plaatsen zijn tot maximaal 18 uur...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:23 schreef Kyara het volgende:
*slik*
maar volgens mij zijn er hier geen wachtlijsten. Hoewel ik wel weer tot 18.30 opvang nodig heb en dat is ook weer niet standaard....
Van echt gemaakte uren uitgaan lijkt me administratief niet haalbaar, dus ik neem aan dat het om contracturen gaat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:15 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik moet ook nog naar mijn werk toe. Plus ik heb voorschoolse en naschoolse opvang nodig.
Ook aan die uren zit een maximum. Het komt er op neer dat ik het nu overschrijden zal waarschijnlijk.
Ik heb in mijn huidige contract wisselende uren maar een vast maand bedrag inkomen heerlijk dus![]()
Ik werk dus soms inderdaad ineens een halve dag minder dankzij mijn lieve bazin. Als ze uit gaan van contracturen dan is het 1 ding maar gaan ze uit van werkelijke gemaakte uren dan ben ik de lul.
Op dit moment MOET ik een minimum aan uren afnemen aka hele dag. Er is op dit moment geen flexibele opvang in de buurt voor mij. Anders had ik dit graag gedaan. Zolang er een vast aantal uren blijft bestaan ga ik daar overheen met mijn huidige werksitutie.
Voor een gastouder wordt weer minder per uur vergoed. Wat ik raar vind trouwens.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:27 schreef kaatjejannie het volgende:
Is een gastouder niets voor je Kyara?? Die van ons is in principe tot 19.00 uur, maar volgende week moet ik tot 20 uur werken, en mijn man tot 22 uur. Dan kan ik Ilse om 20.15 ophalen.
gewoon in je woonplaats googlen op flexibele kinderopvang?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:30 schreef bitterend het volgende:
Wij hebben flexibele opvang nodig...ik werk 16 uur en ben nog voltijds student. Alleen ik weet nooit ver van te voren wat mijn rooster is!
Dus ik moet dat per semester kunnen regelen...ik ben aan het ori๋nteren maar het is best wel moeilijk om van zoveel kdv'en te weten welke wel en welke niet flexibel zijn.
Nee het maximum inkomen voor die toeslagen ligt veel lager. Volgens mij krijgt sowieso iedereen minimaal 1/3 aan kinderopvangtoeslag. Voor de rest is het afhankelijk van je inkomen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:31 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik weet niet hoe inkomensafhankelijk die toeslag is maar als het vergelijkbaar is met huur- of zorgtoeslag dan hoef ik sowieso niet te informeren.
Als je die bureaukosten er bij optelt ben je qua uurtarief vaak net zo duur uit als een kdv terwijl je dus ruim een euro minder vergoed krijgt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:32 schreef kaatjejannie het volgende:
Onze gastouder kost 5 euro per uur, en de maximale vergoeding is 5,09.
We betalen 55 per maand aan het gastouderburo.
Dat is waar. Maar voor ons is een kdv geen optie. Dus moet het maar zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als je die bureaukosten er bij optelt ben je qua uurtarief vaak net zo duur uit als een kdv terwijl je dus ruim een euro minder vergoed krijgt.
Ja de voorschoolse en naschoolse heeft lange openingstijden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:27 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Van echt gemaakte uren uitgaan lijkt me administratief niet haalbaar, dus ik neem aan dat het om contracturen gaat.
Maar heeft je creche/BSO dan van die ontzettend ruime openingstijden? Want met een standaard werkdag en standaard openingstijden gaat het gewoon goed.
Kan me trouwens ook voorstellen dat mensen die heel lange dagen maken (overuren, dus niet contractueel vastgelegd) en gastouderopvang afnemen van 7 tot 7 een probleem hebben, dan ga je er ook overheen.
Njah maar dat is op dit moment nog wel redelijk te fixen. En iets meer ook welquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat is mooi balen dan Pvoess, maar sowieso gaat het de komende jaren flink omhoog qua kosten
Bij ons kdv is er altijd plek, het hangt er maar net vanaf waar je woont.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
en je kindje zo snel mogelijk inschrijven....
echt hoor!
Super fijn dat je dat had kunnen regelen! ik ga meteen even zoeken!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Bitterend, je kunt ook eens bij de gemeente vragen. Ik krijg via de gemeente nog 1/6e deel extra vergoed naast de KO-toeslag omdat ik student ben. En ze hebben hier een aantal plekken vooraf gereserveerd, dus als je snel opvang nodig hebt, is dat fijn. Misschien hebben ze ook wel plekken bij een flexibele opvang.
Op die manier is er geen personeelsbeleid te voeren voor kinderdagverblijven, gaat men meer inspelen op tijdelijke/oproepkrachten (immers in de zomer geen inkomsten door vakanties) etc.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:52 schreef clauwheee het volgende:
Het voorgenomen nieuwe beleid staat hier in de krant vanochtend. Tegelijkertijd was vanochtend op het RTL nieuws dat er kabinetsplannen (met meerderheid) zijn om per uur te gaan betalen, dus alleen de uren die kinderen op de opvang zijn, niet meer per dagde(e)l(en).
Misschien wel, maar ik denk dat er niet genoeg van zulke "gevallen" zijn voor een KDV om daar goed op te kunnen plannenquote:Op maandag 16 mei 2011 13:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
@malo; ik kan me wel voorstellen; als je de openingstijden zal verruimen; je ook kindjes aantrekt die anders op de flexibele opvang terecht komen.
Evie gaat ook regelmatig van 14:30 tot 18 uur naar de opvang. En dat is idd geen standaard tijd.
(Maar voor ons dus wel.)..
Volgens mij gaat dit niet op omdat ze nog steeds gebonden zijn aan een maximum aantal kinderen per leidster.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:14 schreef happyme28 het volgende:
Bitterend, volgens mij worden o.a. KDV afgerekend op het aantal uur in totaal en als dus 4 ouders hun kind 9 uur per dag brengen ipv de 11 uur die nu doorgerekend wordt, is dat 8 uur minder wat dan dus weer 1 dag voor een ander zou zijn.
Wij hebben minimaal 50 uur in de maand. Maar mochten we een maand minder hebben, dan wordt dat verrekend met bijvoorbeeld de volgende maand. Als we dan meer uur nodig hebben gehad.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:55 schreef t_igger het volgende:
Ik duim gewoon heel hard dat al deze veranderingen betekenen dat er meer flexibele opvang komt overal.
Wij hebben altijd wel minimaal contract gehad, maar dat is met flexibele opvang.
Eerste kdv was dat 8 dagdelen per maand.
Volgende 4 dagdelen per week.
En nu minimaal 3 dagdelen per week.
Maar altijd wel per maand berekend. Dus ene week 1 en andere week 5 dagdelen is geen probleem.
Ik betaal dus ook niet voor dagdelen die pepijn niet komt, alleen als ik in een maand minder dan ons minimumcontract nodig heb.
Ik wil helemaal geen flexibele opvang. Ik zou niet weten waarom. Mijn kinderen gaan 2 keer per week naar de opvang van 07:45 tot 17:45 en dat zal nooit veranderen. Woorden als flexibeler en betalen per uur etc. gaan ons als ouders alleen maar meer geld kosten.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:55 schreef t_igger het volgende:
Ik duim gewoon heel hard dat al deze veranderingen betekenen dat er meer flexibele opvang komt overal.
Inderdaad zeg. Laten we iedereen vertellen hoe hij zijn leven moet inrichten en wie wel en niet op zijn kinderen mag passen!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:45 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Stop gewoon met die ouders die thuis oppassen. Gewoon alle kinderen naar een kdv of peuterspeelzaal en verder niks. Dan kan er ook niet gesjoemeld meer worden. En het kdv stuurt dan gelijk alle administratie naar de belastingdienst en ik betaal alleen mijn eigen deel en ontvang niet eerst geld van de belastingdienst dat ik weer moet betalen aan het kdv. Zo moeilijk is het allemaal niet om het goed te regelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |