abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:21:57 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_96941775
DML, dat kan alleen als je kdv dat wil...bij ons dus niet.

Snoekiesnoek, je denkt wel heel erg alleen vanuit je eigen situatie. Ik neem aan dat jullie kdv ook niet open is van 7.45 tot 17.45, maar langer. En dat jullie dus ook niet per uur maar per dag betalen. Ook jij betaald dus te veel. En doordat iedereen te veel betaald en daar dus te veel toeslag voor krijgt, is het nu te duur aan het worden. Dus als er manieren zijn om wel de optimale vorm van opvang te verlenen en de kosten niet uit de hand te laten lopen, graag. Die oplossing ligt voor een deel in betalen voor wat je krijgt in plaats van betalen voor uren waarin je kind er niet is. Bijkomend voordeel is dan dat je ook nog mensen tegemoet komt die maar 3 uur opvang op een dag nodig hebben of de ene week heel veel en de andere heel weinig.

En joh, als werkelijk alle kinderen die nu thuis opgevangen worden of op de psz of door bekenden of op welke andere manier dan ook, naar een kdv moeten...dan krijgen we helemaal geen toeslag meer en loopt het kostentechnisch helemaal uit de hand. Om nog maar niet te spreken over de kdv's die dat helemaal niet aan kunnen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:23:55 #102
144006 chacama
Ondernemend!
pi_96941870
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:45 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen flexibele opvang. Ik zou niet weten waarom. Mijn kinderen gaan 2 keer per week naar de opvang van 07:45 tot 17:45 en dat zal nooit veranderen. Woorden als flexibeler en betalen per uur etc. gaan ons als ouders alleen maar meer geld kosten.

Fijn dat jij niet in de zorg werkt en dus ook geen flexibele opvang nodig hebt. Dat het duurder zou worden, hoeft niet zo te zijn. De kdv's zullen vast wel vaste contracten maken. Daar waar flexiblel nodig is, zal er ook een extra kostenplaatje aan verbonden worden. Jij concludeert dat jij daar automatisch de dupe van zal zijn.

Gelukkig gaat mijn zoon over een paar maand naar de basissschool en heb ik nog 1,5 jaar last hiervan voor mijn dochter, maar ik ben het zo zat met die kinderopvang en de vergoedingen. Het veranderd elk jaar en elk jaar is het gezeik en moet ik alles uitzoeken en narekenen. Hoe moeilijk is het nu om gewoon een beslissing te nemen en dat een paar jaar zo te houden?

Je hoeft het niet te doen. Je kunt ook gewoon geen gebruik maken van de toeslag. En wat betreft die beslissing. Een antal jaar geleden is die beslissing genomen. En nu zijn ze hem aan het bijschaven. Niet altijd op de meest handige manier, maar goed...daar is het ook de overheid voor. .

Stop gewoon met die ouders die thuis oppassen. Gewoon alle kinderen naar een kdv of peuterspeelzaal en verder niks. Dan kan er ook niet gesjoemeld meer worden. En het kdv stuurt dan gelijk alle administratie naar de belastingdienst en ik betaal alleen mijn eigen deel en ontvang niet eerst geld van de belastingdienst dat ik weer moet betalen aan het kdv. Zo moeilijk is het allemaal niet om het goed te regelen.

Jouw mening over gastouders is erg bekrompen. Ik had een heel verhaal ter verdediging en zeker voor wat betreft de flexibele opvang die (in elk geval bij mijn gastouder) daar mogelijk is. Maar het feit dat mijn kinderen al meer dan 7 jaar bij dezelfde gastouder worden opgevangen zegt al genoeg eigenlijk. Pas als een kdv 100% flexibele opvang zou kunnen bieden (iets dat in elk geval hier niet mogelijk is) dan zouden bepaalde ouders het wellicht overwegen om daarvoor te kiezen, maar zelfs dat zou in mijn geval niet zo zijn. Ik wil stabiliteit voor mijn kinderen. En dus niet op de ene dag leidster nummer 1 en dag twee leidster nummer 5. Om dan een half jaar later weer iemand anders te moeten leren kennen, omdat er een stagiaire is of personeel weggaat en vervangen moet worden. Nee, dankje geef mij dan maar aub een vaste gastouders.

En voor wat betreft het betalen....zie opmerking DML
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:26:55 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96942001
Ik denk niet dat de kosten omlaag gaan voor ouders... Nu betaal je per uur 5,31 euro en gewoon 11 uur per dag, ookal zit een kind er 8 uur. Maar na invoeding van deze waanzin betaal je gewoon 7,30 euro per uur en dan nog dat ze waarschijnlijk het uurtafief weer verlagen wat in aanmerking komt voor vergoeding...
Dus leuk voorbeeldje afname van 172 uur per maand:
5,31 x 172 = 913, daarvan krijg je ongeveer 2/3e terug, dus je betaald grofweg 300 per maand.

Na de invoering:
7,30 x 125 = 913.... MAAR, je krijgt maar over een bedrag van 625 2/3e terug, de rest zit boven het bedrag en komt voor rekening van de ouders. Dus je betaald aan het eind van de rit bijna 500..

[ Bericht 23% gewijzigd door Ticootje op 17-05-2011 15:32:09 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:32:55 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_96942263
Tico, ik vrees dat we inderdaad gewoon rekening moeten houden met een verhoging, maar die was ook al aangekondigd...ik heb ook niet de hoop dat het beter wordt. Ik hoop vooral op minder slecht.

En ik hoop dat er gewoon goed nagedacht is over die 140% en 70% vd kosten bij situaties als zzp'ers, vakanties etc.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:34:43 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96942344
Nou ik vind het maar zwaar kut.. We betalen ons nu al helemaal scheel aan de opvang... Het was best goed geregeld, toen we Jen kregen was de opvang iets van 375 per maand.. Nu met alle bezuigingen en Leyla erbij zitten we op 550.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:42:08 #106
144006 chacama
Ondernemend!
pi_96942706
Dat denk ik niet Mefke. Ik houd mijn hart dan ook vast. Hoe moet ik aantonen dat ik meer dan de winkeluren werk? Dat ik ook nog naar beurzen en de veilingen ga. Tuurlijk overleggen van bewijsstukken, maar ik wil er eigenlijk niet aan denken..er kan zoveel mis gaan.

En wat ticootje ook zegt. Het wordt echt steeds duurder. Het is dat ik mijn kinderen er geen plezier mee doe en ikzelf er ook niet vrolijker van wordt, maar ze tussendemiddag en na school naar de zaak halen zou ik bijna kostentechnisch gaan overwegen. En dan heb ik nog de luxe om dat te kunnen overwegen. De meesten onder ons hebben enkel de keuze "zo doorgaan" of "stoppen met werken".
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:43:43 #107
100412 mefke79
komt goed!
pi_96942775
o, mij zie je ook echt niet blij zijn hoor...En dan zit ik voor dit jaar helemaal nog even te denken hoe ik het moet doen want ik heb het eerste jaar volgens mij te veel betaald, maar geen idee hoe nu dan in te vullen enzo. Ik heb dan nog het geluk dat ons kdv niet boven de max grens van vergoeding gaat zitten. Ik geloof dat dat in de randstad ook steeds meer gebeurt.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:45:56 #108
100412 mefke79
komt goed!
pi_96942865
Het stomme is: ze willen hiermee de arbeidsparticipatie van de vrouwen verhogen. Maar ze bereiken toch het tegenovergestelde?! Ik heb een goede baan, ben hoog opgeleid en verdien gewoon goed, dus het is te doen. Oke, liever niet en ook wij moeten dingen laten, maar inderdaad als je een wat minder betaalde baan hebt, dan laat je het toch wel uit je hoofd om te gaan werken. Als je 20 uur gaat werken en je houdt er maar iets van 200 euro aan over, dan moet je wel heeeeel erg van je werk houden.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:48:25 #109
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96942967
Wij nemen nu 20 uur opvang per week en werken allebei 32 uur. Dus dat is geen probleem. straks gaan er 10 uur opvang vanaf en die veranderen in uren bso. Dat zullen minder uren zijn, dus dat zal ook goed gaan.

Wat ik zelf vooral lastig vind is dat er gewoon nergens plaats is. Ik heb per september bso nodig op 2 dagen in de week en kan dus vanaf november pas opvang krijgen en dan nog op 2 dagen die ik niet wil omdat op die dagen mijn andere kind naar het kdv is. We staan inmiddels al bijna een jaar op de wachtlijst... En dan nog zeggen dat ze willen dat hoogopgeleide vrouwen blijven werken. Ik moet nu 9 weken zien te overbruggen met kinderen die op verschillende dagen thuis zijn en heb nog geen idee hoe ik dat moet gaan doen :X
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2011 @ 15:50:51 #110
309370 Nanadu
pi_96943071
@mefke nee er komen geen kinderen met flexibele opvang, wij hebben alleen kinderen met vaste dagen. Wij hebben 1 kind die een halve dag komt en dit is ook alleen vanwege een uitzondering. Natuurlijk hebben wij wel eens kinderen die in overleg later gebracht worden en je merkt toch vaak dat dit moeilijk is voor zowel het kind en de groep. Vaak is de groep al opgestart en ben je al met een activiteit bezig. Je merkt dan dat de groep chaotischer wordt en het kind vindt het vaak moeilijk om dan in de groep te komen. Met 1 kind is dit wel te begeleiden, maar als het bij meerdere kinderen gebeurt wordt dit lastiger. Dit is mijn ervaring na een aantal jaar werken in de kinderopvang.

@ tico dat is nog laag bij ons (in de randstad) betaal je 6,25 per uur en dat is nog laag. Ik betaal voor 2 dagen 615 euro ongeveer. Ik vind het op deze manier onbetaalbaar worden en wij hebben toch een redelijk gemiddeld inkomen en geen overdreven dure hypotheek.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:54:58 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96943291
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:50 schreef Nanadu het volgende:
@ tico dat is nog laag bij ons (in de randstad) betaal je 6,25 per uur en dat is nog laag. Ik betaal voor 2 dagen 615 euro ongeveer. Ik vind het op deze manier onbetaalbaar worden en wij hebben toch een redelijk gemiddeld inkomen en geen overdreven dure hypotheek.
Ons uurtarief is zelfs 6,85 euro :X En ik snap dat ophalen tijdens activiteiten niet handig is, maar ik vraag me wel altijd af waarom ik in de ruim van tevoren aangekondigde vakantieweken toch gewoon door moet betalen :)

Na aftrek kinderopvangtoeslag betaal ik voor 2 kinderen trouwens 320 euro en dat vind ik best redelijk

[ Bericht 5% gewijzigd door Stiemie op 17-05-2011 16:04:47 ]
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2011 @ 16:00:27 #112
309370 Nanadu
pi_96943581
@stiemie de reden bij ons is dat er tijdens die weken wel gewoon personeel wordt ingeroosterd, maar er geen kinderen extra tijdelijk voor kunnen worden ingedeeld. de kosten worden dus wel gewoon gemaakt voor het kind. Bij ons op het dagverblijf is het in ieder geval bijna nooit zo dat er zoveel kinderen tegelijk op vakantie zijn dat er minder leidsters ingeroosterd moeten worde. Daarnaast hebben bij ons alle leidsters een vast contract, dus al kunnen er minder leidsters ingeroosterd worden dan zou dit van de vakantie-uren afgaan en moeten ze dus ook gewoon betaald worden.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:01:49 #113
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96943651
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:45 schreef mefke79 het volgende:
Het stomme is: ze willen hiermee de arbeidsparticipatie van de vrouwen verhogen. Maar ze bereiken toch het tegenovergestelde?! Ik heb een goede baan, ben hoog opgeleid en verdien gewoon goed, dus het is te doen. Oke, liever niet en ook wij moeten dingen laten, maar inderdaad als je een wat minder betaalde baan hebt, dan laat je het toch wel uit je hoofd om te gaan werken. Als je 20 uur gaat werken en je houdt er maar iets van 200 euro aan over, dan moet je wel heeeeel erg van je werk houden.
Onze BSO zit al boven de maximale vergoeding. Alle BSO's in de stad waar ik woon.

Ik ben ook hoog opgeleid en verdien niet slecht, (in ieder geval boven modaal als ik fulltime zou werken), maar voor die 4 uurtjes BSO + 2 hele dagen in de vakanties betalen we zelf ongeveer net zoveel als dat ik netto verdien in 4 uurtjes werken.

Als het nog duurder wordt kan ik dus beter op de dagen dat F nu naar de BSO gaat, om 14:30 uur stoppen met werken en F dan zelf uit school halen. Voor de vakanties moeten we opa en oma dan maar extra inschakelen of zelf extra snipperen (vakantiedagen genoeg).

Ik werk met heel veel plezier maar als het me meer kost dan oplevert, waarom zou je dan nog werken?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:04:54 #114
100412 mefke79
komt goed!
pi_96943797
Nou ja, dat dus MaLo...waarom zou je...

Hier worden wel groepen samengevoegd tijdens vakanties. En ik weet dat er, tot voor kort, ook een kdv hier in de buurt was waar je een 40 weken contract kon afsluiten. Ideaal als je in het onderwijs zit, dan moet je wel al je eigen vakanties thuis zijn, maar het bespaart natuurlijk wel kosten.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:06:21 #115
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96943874
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:00 schreef Nanadu het volgende:
@stiemie de reden bij ons is dat er tijdens die weken wel gewoon personeel wordt ingeroosterd, maar er geen kinderen extra tijdelijk voor kunnen worden ingedeeld. de kosten worden dus wel gewoon gemaakt voor het kind. Bij ons op het dagverblijf is het in ieder geval bijna nooit zo dat er zoveel kinderen tegelijk op vakantie zijn dat er minder leidsters ingeroosterd moeten worde. Daarnaast hebben bij ons alle leidsters een vast contract, dus al kunnen er minder leidsters ingeroosterd worden dan zou dit van de vakantie-uren afgaan en moeten ze dus ook gewoon betaald worden.
Nee maar bij ons gaat het dus wel eens zo dat er op dagen dat mijn kind bv met vakantie of ziek is een ander kindje extra komt. Zo doen wij dat ook wel eens als we een dagje extra oppas nodig hebben ivm werk of ziekte of wat dan ook. Ik betaal die dag dan ook dus in feite vangen ze dan dubbel en dat is ook niet netjes
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:09:49 #116
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96944060
Onze BSO heeft twee locaties en in de vakantieperiodes wordt dit samengevoegd op één locatie. Dus hier wordt ook samengevoegd.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:14:15 #117
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96944289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:04 schreef mefke79 het volgende:
Nou ja, dat dus MaLo...waarom zou je...

Hier worden wel groepen samengevoegd tijdens vakanties. En ik weet dat er, tot voor kort, ook een kdv hier in de buurt was waar je een 40 weken contract kon afsluiten. Ideaal als je in het onderwijs zit, dan moet je wel al je eigen vakanties thuis zijn, maar het bespaart natuurlijk wel kosten.
En dan hebben wij ook nog maar één kind he, als we meer kinderen op de BSO hadden gehad had het al helemaal niet meer uitgekund om die uren te werken :').
Daar zit je dan als hoogopgeleide, boven modaal verdienende _O-

Ik vraag me trouwens af of mijn werkgever het goed zou keuren als ik minder zou gaan werken. Ze zouden er in ieder geval helemaal niet happig om zijn als ik één of twee dagen om 14:30 naar huis zou gaan. Als ze me niet minder zouden willen laten werken moeten ze er maar een flinke salarisverhoging tegenaan gooien :P
pi_96996559
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_96996698
Ik zie dat er enorm verschil is per uur tarief...een kdv hier 3 straten verder op vraagt 6,36 terwijl eentje 10 minuten fietsen van ons vraagt 7.03

Ik heb ook niet zoveel keus omdat wij graag flexibele opvang willen, en er zijn alleen maar 2 kdv in onze stads deel die dat aanbieden
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:54:04 #120
100412 mefke79
komt goed!
pi_96999418
Bitterend, je zit in de randstad, toch? Daar zijn de wachtlijsten over het algemeen groter dan hier (Brabant); wet van vraag en aanbod, dus prijs gaat omhoog. En ja, flexibel kost dan nog meer dan gewoon. Je krijgt wel een (groot) deel van die uurprijs weer terug via de belasting he..

Clauwhee, ik las het ja. Ze gaan er vanuit dat ouders en kdv's het onderling oplossen...
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:39:08 #121
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_97005205
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:54 schreef mefke79 het volgende:
Bitterend, je zit in de randstad, toch? Daar zijn de wachtlijsten over het algemeen groter dan hier (Brabant); wet van vraag en aanbod, dus prijs gaat omhoog. En ja, flexibel kost dan nog meer dan gewoon. Je krijgt wel een (groot) deel van die uurprijs weer terug via de belasting he..

Clauwhee, ik las het ja. Ze gaan er vanuit dat ouders en kdv's het onderling oplossen...
Wat dus gewoon betekent dat we 11 uur per dag blijven betalen, voor Willem 10 anderen....

Ben ik er eindelijk uit dat ik graag een tweede wil gaan ze sukkelen met die opvang, het gaat bij mij om 2 dagen per week, maar de rek is er financieel gezien wel bijna uit. Volgens de huidige regeling zouden we bij 2 kinderen zo'n 600 euro per maand zelf moeten bijdragen. Dat is te doen voor ons, maar veel meer kunnen we ook niet missen. Dan wordt het echt goedkoper om minder te gaan werken. En ik heb echt geen slecht salaris....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:55:40 #122
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_97006176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:39 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Wat dus gewoon betekent dat we 11 uur per dag blijven betalen, voor Willem 10 anderen....

Ben ik er eindelijk uit dat ik graag een tweede wil gaan ze sukkelen met die opvang, het gaat bij mij om 2 dagen per week, maar de rek is er financieel gezien wel bijna uit. Volgens de huidige regeling zouden we bij 2 kinderen zo'n 600 euro per maand zelf moeten bijdragen. Dat is te doen voor ons, maar veel meer kunnen we ook niet missen. Dan wordt het echt goedkoper om minder te gaan werken. En ik heb echt geen slecht salaris....
Werken is straks alleen nog voorbehouden aan de rijken _O-
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:46:18 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97009408
Flugel, dat is hier precies zo.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:48:43 #124
100412 mefke79
komt goed!
pi_97009596
hier nog eentje...
pi_97009604
Wij redden het niet om zelf 600 euros per maand neer te leggen hiervoor...ik werk part time en ben nog student....
Mefke: ik woon in Amsterdam..ik ga deze week bellen naar de kdv die flexibele opvang aanbiedt..kijken of ze plek zullen hebben voor maart-april 2012
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:49:10 #126
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_97009642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef Ticootje het volgende:
Flugel, dat is hier precies zo.
Klote is dat he? Het is sowieso al krankzinnig duur allemaal... Ik troost mezelf maar met de gedachte dat we dat geld natuurlijk allemaal 'over gaan houden' zodra we klaar zijn met de opvang :')
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:50:06 #127
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_97009717
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:48 schreef bitterend het volgende:
Wij redden het niet om zelf 600 euros per maand neer te leggen hiervoor...ik werk part time en ben nog student....
Mefke: ik woon in Amsterdam..ik ga deze week bellen naar de kdv die flexibele opvang aanbiedt..kijken of ze plek zullen hebben voor maart-april 2012
Het is afhankelijk van je inkomen, als je minder verdiend krijg je meer terug ;)
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:50:40 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97009774
Ik ben blij dat jen bijna naar school gaat! Dan nog 3 jaar kromliggen. Ik ben wel van plan dat het bedrag wat we dan meer te besteden hebben naar de aflossing van m'n studie gaat. Zal mooi zijn als we over een jaar of 6 gewoon schuldenvrij zijn.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:53:52 #129
100412 mefke79
komt goed!
pi_97010028
studieschuld is hier dit jaar klaar, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Nog dik 2 jaar, dan mag driekus naar de bso :')
  woensdag 18 mei 2011 @ 22:00:34 #130
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97010515
Ik ben pas net begonnen met aflossen :')
pi_97010595
Nog erger...ben pas vorige jaar begonnen met studeren :')
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:04:25 #132
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_97019988
Ik had geen studieschuld gelukkig (dank je wel pap!).

En ik ben blij dat F op de BSO zit en niet meer naar het KDV gaat, dat scheelt zóveel in de kosten!

Maar toen F nog op het KDV zat (ze is nu 7, dus tot 3 jaar geleden) had ik helemaal niet het idee dat we gruwelijk veel betaalden voor de opvang. Maar toen verdienden we ook minder dus kregen we meer terug.
pi_104128933
Beste, mijn vriendin heeft net te horen gekregen dat ze geen nieuw contract krijgt en ze is heel erg zwanger, wij zijn midden december uitgerekend. :)

Per 1 januari is ze werkloos en hebben we vlgs de nieuwe 2012 regels dus geen recht op kinderopvangtoeslag. Helemaal niet, ook geen 3 maanden toch?

Wat nu als ik een VOF begin en haar een contract geef van 40 uur voor pak hem beet ¤0,-, in deze uren doet ze uiteraard uitzoekwerkzaamheden voor mij :P Kan dat? Kunnen we dan niet gewoon ko-toeslag krijgen?

De bedoeling is natuurlijk dat ze wel weer echt gaat werken maar wij willen de kleine alvast op de opvang hebben, dat zoekt (en solliciteert) ook makkelijker.

thanks!
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:07:58 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_104129247
Tja, geen idee of dat zo kan werken Sjas. Weet ook niet hoe het zit met wachtlijsten maar mij lijkt het wel zonde van het geld om je kleintje naar een kdv te brengen terwijl je zelf thuis zit. Je betaalt natuurlijk ook nog een boel zelf he. En voor die paar keer dat je vriendin een sollicitatiegesprek heeft, is er dan echt geen andere opvang mogelijk (oma, tante, vrienden?). Wil je vriendin ook weer fulltime aan de slag of liever parttime? Want in het laatste geval weet je ook nog niet op welke dagen ze kan werken. Maar goed, als je te maken hebt met mega wachtlijsten is het natuurlijk een ander verhaal maar dan ben je sowieso aan de late kant lijkt me.
pi_104135772
Met ingang van volgend jaar heb je de eerste 3 maanden van werkloosheid recht op Kinderopvangtoeslag

quote:
In geval van werkloosheid wordt een overgangstermijn van 3 maanden gehanteerd waarin toeslagaanvragers het recht op kinderopvangtoeslag behouden
.

bron: ministerie van sociale zaken
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:53:37 #136
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_104136888
Volgens mij heeft je vriendin sowieso nog recht op zwangerschapsverlof, ook na ontslag, dus via het Uwv krijgt ze dan een uitkering. Na (ik meen) 10 weken na de bevalling houdt dat wel op, maar dan heb je wel 2 maanden de tijd om te solliciteren zonder dat je je zorgen hoeft te maken over kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')