Vind ik best knap! Ik deed dat ook niet braaf vroeger toen ik alleen woondequote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:46 schreef Goodbye het volgende:
En ik ben heel trots op mezelf! Mijn vriend is sinds maandag op vakantie (en komt vanavond weer terug) en ik heb de hele tijd gewoon normaal gegeten en gekookt voor mezelf. Geen pizza's e.d. en geen snaaimomenten 's avonds op de bank
![]()
Voor degenen van jullie die alleen wonen vast geen prestatie, maar toch
Don't fear the worst!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
meer ovaal, eerlijk gezegd. Goed, nu ga ik echt hardlopen. I fear the worst!
Wat bedoel je daar mee? (In mijn woordenboek is dat een Griekse letter of betekent het iets als assortiment, of scala of iets dergelijks)quote:
lieve Ravka, ik herhaal het nog een keer: dat heb ik heus wel geleerd om er op die manier mee om te gaan (bovendien is t common sense). ik bedoelde dat ook met mijn korte zinnetje waar je op reageerde - zonder het hele proces uit te leggen weliswaar.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:43 schreef Ravka het volgende:
[..]
Zeggen of denken dat je niet moet piekeren heeft ook geen zin. Iets anders wordt het als je jezelf serieus de vraag stelt: "Wat is nu mijn punt, waar denk/twijfel ik over? (bijv angst hem kwijt te raken) Als dat helder is vraag je jezelf wederom serieus af of de wijze waarop je ermee bezig bent ertoe bijdraagt dat de situatie kan verbeteren/veranderen. Meestal is het antwoord dan 'NEE'. Dat besef leidt er vaak toe dat het piekeren en/of doorslaan in bijbehorende emoties stopt.
"dat zeg ik, gamma!" we zeiden imho eigenlijk een beetje hetzelfde dusquote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:54 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar mee? (In mijn woordenboek is dat een Griekse letter of betekent het iets als assortiment, of scala of iets dergelijks)
Ah zo. En nee dat denk ik niet. Want jij lijkt je nogal bezig te houden met een stroom en er tegenin gaan, terwijl het mij niks kan schelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
"dat zeg ik, gamma!" we zeiden imho eigenlijk een beetje hetzelfde dus
Dan begreep ik je verkeerd hoewel het op zich voor de hand ligt dat gedurende 2 jaar therapie ook dergelijke methoden wel uitgelicht zijn. In ieder geval fijn dat even huilen het gemaal ook stopt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
lieve Ravka, ik herhaal het nog een keer: dat heb ik heus wel geleerd om er op die manier mee om te gaan (bovendien is t common sense). ik bedoelde dat ook met mijn korte zinnetje waar je op reageerde - zonder het hele proces uit te leggen weliswaar.
Dat doe ik dus ook, maar daar stopt het bij mij echt niet altijd mee. Sterker nog, ik móet verder daarmee van mn peut (als ik weet dat ik pieker over de angst dat ik hem kwijtraak ook al draagt mijn piekeren niet bij aan het voorkomen van die angst, dan moet ik bijvoorbeeld bedenken waarom ik dat denk, wat het voor mij betekent, etc. uiteindelijk kom ik dan via heel veel tussenvragen en antwoorden altijd uit bij "ik ben niets waard" of iets in die richting. Ik weet dat dat niet waar is (daar zijn ook al wat sessies overheen gegaan) maar ik mag best even verdrietig zijn om het feit dat ik zo denk over mezelf. 5 minuutjes huilen, en dan is t weer over.
Zoals ik het lees heb jij het over dat je niet klakkeloos mee wilt gaan wat de menigte zegt, daar ga jij tegen in omdat je ergens anders in gelooft. Conleche zegt dat zij dingen op dit moment op een bepaalde manier doet en daarbij niet luistert naar wat de menigte zegt. En er dus ook niet tegen in gaat.quote:
Probeer eens die volle Franse kwark van de appie en er dan limoen of citroensap door en zoetstof en wat fruit of diepvriesfruit. Veeeeeel lekkerder dan Almhoff, maar wel echt romig. Kan je ook heel makkelijk meenemen naar het werk, want als je er bevroren fruit in doet blijft het heel lang koud!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:06 schreef Goodbye het volgende:
Straks maar even boodschappen gaan doen, heb geen idee wat ik ga eten vanavond.. Iemand nog ideeën?
O: 3 volk. crackers, 1 met filet am, 2 met oude kaas
L: 1/3 pastasalade geitenkaas
[i]T: 2 volk. crackers beleg, 2 stuks fruit, handje nootjes
D: ?
T: ik heb zin in kwark van almhof ofzo
Thanks voor de tip, ik heb inderdaad echt zin in dat romige!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:08 schreef conleche het volgende:
[..]
Probeer eens die volle Franse kwark van de appie en er dan limoen of citroensap door en zoetstof en wat fruit of diepvriesfruit. Veeeeeel lekkerder dan Almhoff, maar wel echt romig. Kan je ook heel makkelijk meenemen naar het werk, want als je er bevroren fruit in doet blijft het heel lang koud!
capucijners met een tartaartje en zure komkommertjesquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:06 schreef Goodbye het volgende:
Straks maar even boodschappen gaan doen, heb geen idee wat ik ga eten vanavond.. Iemand nog ideeën?
O: 3 volk. crackers, 1 met filet am, 2 met oude kaas
L: 1/3 pastasalade geitenkaas
T: 2 volk. crackers beleg, 2 stuks fruit, handje nootjes
D: ?
T: ik heb zin in kwark van almhof ofzo
Nou ik ga aankomende week zelf groententempura maken, daar heb ik nu al zin in, dus misschien kan jij het nu al uitproberen en mij dan zeggen wat de valkuilen zijn?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:10 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Thanks voor de tip, ik heb inderdaad echt zin in dat romige!
Ook nog ideetjes voor mijn avondmaal, perhaps?
Dat kan ik je nu al wel vertellen, dat gaat bij mij gigantisch mislukken ben ik bangquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Nou ik ga aankomende week zelf groententempura maken, daar heb ik nu al zin in, dus misschien kan jij het nu al uitproberen en mij dan zeggen wat de valkuilen zijn?
ja dat vermoedde ik alquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:12 schreef Goodbye het volgende:
Ah liefMaar we hebben een andere smaak qua eten, ben ik bang. Plus dat ik vandaag nogal kieskeurig ben, volgens mij
Maar dat visje met groenten uit de oven is opzich een heel goed idee!
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:13 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat kan ik je nu al wel vertellen, dat gaat bij mij gigantisch mislukken ben ik bang![]()
Maar als je nog een proefpersoon nodig hebt, dan meld ik me bij deze aan
Deal!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:15 schreef conleche het volgende:
[..]A. is guiney pig, maar als het lukt dan ben je bij deze uitgenodigd voor de volgende keer!
Oeh, dat klinkt inderdaad lekkerquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja dat vermoedde ik al
ook lekker: garnalen wokken met sambal, gember, knoflook en zoete ketjap, daarna gekookte uitgelekte mie erbij en even doorbakken, aan t einde een lenteuitje erbij. kun je nog ander groentegerecht bij doen.
Weet je, er zijn een heleboel verschillende cognitieve manieren/trucjes whatever om met emoties om te gaan, en tot op zekere hoogte zijn die absoluut zeer nuttig. Zeker als iemand nogal onrealistische opvattingen heeft, maar vaak genoeg werkt dat ook niet. Dan kun je rationaliseren wat je wil, maar heb je gewoon een kut gevoel, ook al weet je soms zelfs dat dit onterecht is. Imho werkt het dan beter om dat gevoel er maar gewoon te laten zijn, het niet af te keuren of proberen weg te rationaliseren/weg te stoppen. Voel het maar even, dat is ook niet erg, kijk of je het kunt plaatsen en laat het dan ook weer los om door te gaan met je leven... (makkelijk opgeschreven zo in een paar zinnen, maar mijn ervaring is dat het heel goed kan helpen)quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:06 schreef Ravka het volgende:
[..]
Dan begreep ik je verkeerd hoewel het op zich voor de hand ligt dat gedurende 2 jaar therapie ook dergelijke methoden wel uitgelicht zijn. In ieder geval fijn dat even huilen het gemaal ook stopt.
Ik had er niet voor niets eenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:08 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Zoals ik het lees heb jij het over dat je niet klakkeloos mee wilt gaan wat de menigte zegt, daar ga jij tegen in omdat je ergens anders in gelooft. Conleche zegt dat zij dingen op dit moment op een bepaalde manier doet en daarbij niet luistert naar wat de menigte zegt. En er dus ook niet tegen in gaat.
Maar ach, misschien moet ik weer in mijn boek duiken
qftquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:24 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Weet je, er zijn een heleboel verschillende cognitieve manieren/trucjes whatever om met emoties om te gaan, en tot op zekere hoogte zijn die absoluut zeer nuttig. Zeker als iemand nogal onrealistische opvattingen heeft, maar vaak genoeg werkt dat ook niet. Dan kun je rationaliseren wat je wil, maar heb je gewoon een kut gevoel, ook al weet je soms zelfs dat dit onterecht is. Imho werkt het dan beter om dat gevoel er maar gewoon te laten zijn, het niet af te keuren of proberen weg te rationaliseren/weg te stoppen. Voel het maar even, dat is ook niet erg, kijk of je het kunt plaatsen en laat het dan ook weer los om door te gaan met je leven... (makkelijk opgeschreven zo in een paar zinnen, maar mijn ervaring is dat het heel goed kan helpen)
Het feit dat je jezelf steeds blijft uitleggen wekt bij mij de indruk dat het wel belangrijk (en dus een serieus onderwerp) voor je is, zou dat kunnen kloppen?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik had er niet voor niets eenachter, meestal betekent dat dat je mijn uitspraak niet al te letterlijk en al te serieus moet nemen
En dus, we zijn het volgens mij gewoon best wel eens, alleen wil ik wel graag weten wat "de meute" vindt. Niet omdat het "belangrijk" is an sich, maar wel bepalend voor wat er allemaal gaande is in de maatschappij en imho ook zorgt voor een boel ontwikkelingen die in mijn ogen niet bepaald een vooruitgang zijn en ook voor consequenties die je krijgt voor het maken van een eventueel andere keuze. Maar dat is dan weer een heel andere tak van een "stroming" die wellicht minder te maken heeft met wie je bent en wilt zijn of hoe je relatie loopt
Interpretaties en nuances dus, waarvan er veel te veel zijn, dus ik ga nu maar lekker lunchen gewoon, onder het genot van een uitzicht op kibbelende mannen met planken
Inderdaad. In mijn ogen is het 't handigste als je beide manieren weet/kent/kunt toepassen. Dan kun je gebruiken wat het beste helpt in elke situatie..quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:26 schreef MarMar het volgende:
[..]
qft
Emoties wegdrukken, wegrationaliseren, werkt niet altijd even goed. Relativeren is natuurlijk best eens nodig, maar ook gewoon even je emotie laten zijn wat het is.. soms is de angst voor het toelaten van de emotie erger dan de emotie zelf.
Fijn!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:32 schreef Ewelina het volgende:
Mail terug, hij wil nog begeleiden en wil alles uitgeprint zien.
Volledig eens. Voorbij gaan aan emoties werkt hoe dan ook averechts. Om de een of andere reden kreeg ik gisteren de indruk dat kwakz0r niet meer uit de emotie kwam maar dat bleek gelukkig een misvatting.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:24 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Weet je, er zijn een heleboel verschillende cognitieve manieren/trucjes whatever om met emoties om te gaan, en tot op zekere hoogte zijn die absoluut zeer nuttig. Zeker als iemand nogal onrealistische opvattingen heeft, maar vaak genoeg werkt dat ook niet. Dan kun je rationaliseren wat je wil, maar heb je gewoon een kut gevoel, ook al weet je soms zelfs dat dit onterecht is. Imho werkt het dan beter om dat gevoel er maar gewoon te laten zijn, het niet af te keuren of proberen weg te rationaliseren/weg te stoppen. Voel het maar even, dat is ook niet erg, kijk of je het kunt plaatsen en laat het dan ook weer los om door te gaan met je leven... (makkelijk opgeschreven zo in een paar zinnen, maar mijn ervaring is dat het heel goed kan helpen)
Ja, idd. Ik ben toch wel erg opgelucht nu.quote:
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:46 schreef Goodbye het volgende:
En ik ben heel trots op mezelf! Mijn vriend is sinds maandag op vakantie (en komt vanavond weer terug) en ik heb de hele tijd gewoon normaal gegeten en gekookt voor mezelf. Geen pizza's e.d. en geen snaaimomenten 's avonds op de bank
![]()
Voor degenen van jullie die alleen wonen vast geen prestatie, maar toch
Ook je liefste niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:37 schreef sigme het volgende:
Ik, persoonlijk, geef werkelijk geen fluit om wat men vindt. Of doet. Ik hoef geen tv te kijken, of het nieuws te volgen, en doe dat ook niet. Maar ik leef dan ook zeer teruggetrokken en heb niemand nodig.
Ik vind het inderdaad wel een serieus onderwerp waar het heen gaat met de grote meute, maar dat slaat weer op hele andere dingen dan waar het hier over gaat en gaat een paar bruggen te ver om hier helemaal te gaan behandelen. Doe ik toch even een tipje van de sluier lichten, zie het maar als dat ik mezelf een beetje voorstel ofzoquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:27 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Het feit dat je jezelf steeds blijft uitleggen wekt bij mij de indruk dat het wel belangrijk (en dus een serieus onderwerp) voor je is, zou dat kunnen kloppen?
Het geeft toch ook niet als jullie het niet met elkaar eens zijn? Iedereen leeft op zijn eigen manier. het lijkt me belangrijker dat je gelooft in je eigen manier en je daar goed bij kan voelen...
Just my 2 cents..
Jawel, wij tweeën tegen de rest.quote:
Dan heb je dus wel degelijk iemand nodig, maar alleen niet veel mensen.quote:
precies dátquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:24 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Cali, uw weekendpsycholoog van de koude grond, voor al uw online problemenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
precies dát
en dat is idd heel iets anders dan zwelgen in je gevoelens of zielig doen.
Veel succes! (en plezier)quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:42 schreef kwakz0r het volgende:
ohja, ik moet me maar eens gaan omkleden en concertklaar gaan maken!
vanmiddag om half vier is er weer hetzelfde concert, in de nieuwe kerk in delft, maar nu gratis inlopen!
Hahaha, herkenbaar.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:45 schreef kwakz0r het volgende:
zelf ben ik best wel pro-democratie. als iedereen het maar met míj eens is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |