dat zeg ik niet, lees eens goed. ik vind het helemaal niet suf maar je kunt tijdens een eerste kennismaking gewoon beter een geanimeerd gesprek houden dan semi-serieus over diepgaande of complexe onderwerpen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:03 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ja dat verwacht ik ja, anders ben je een sjonnie.
Weet je wat ik dommig vind?
Dat je denkt dat op niveau praten saai en suf is.
Wat stel je voor? Om je als een mongool in pak voor te stellen?
'Beetje lachen hier en daar' is charmant en is ook op niveau.
De interpraties over 'op niveau' liggen nogal uiteen hier, geloof ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:06 schreef dawg het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, lees eens goed. ik vind het helemaal niet suf maar je kunt tijdens een eerste kennismaking gewoon beter een geanimeerd gesprek houden dan semi-serieus over diepgaande of complexe onderwerpen.
overigens straalt een pak allang niet meer de autoriteit uit die het vroeger uitstraalde, met alle managers en wat al niet meer die "representatief" eruit moeten zien maar geen verstand hebben van zaken. tja.
daar gaan we weer.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Niveau kunnen praten betekent niet dat je niet over koetjes en kalfjes praat in eerste instantie natuurlijk. Maar de gemiddelde bouwvakker zal niet snel met een pak aan in de kroeg staan dus als je wel zo overkomt (beetje zoals een uitsmijter) dan zal dat 'raar' zijn. Net zoals een WO-er die eruitziet als een enorme guido zegmaar
[..]
Tuurlijk. Maar dat betekent toch niet dat je dat niet uit kan stralen?
Want? Als je op niveau praat dan heb je het alleen maar over diepgaande en complexe onderwerpen?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:06 schreef dawg het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, lees eens goed.
ik vind het helemaal niet suf maar je kunt tijdens een eerste kennismaking gewoon beter een geanimeerd gesprek houden dan semi-serieus over diepgaande of complexe onderwerpen.
Da's een ander verhaal.quote:overigens straalt een pak allang niet meer de autoriteit uit die het vroeger uitstraalde, met alle managers en wat al niet meer die "representatief" eruit moeten zien maar geen verstand hebben van zaken. tja.
Je vult me weer aan!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
De interpraties over 'op niveau' liggen nogal uiteen hier, geloof ik.
Ik denk eerder dat hier met 'op niveau' wordt bedoeld dat het leuker/intelligenter/geanimeerder maar bovenal interessanter is dan iets als het asociale "Hoi, neuken?" of het afgezaagde "Lekker weertje hè?".
Eerst een pak aantrekken voor je zoiets durft te vragen.quote:
als men het woord niveau bezigt op fok wordt daar vrijwel altijd mee bedoeld dat iemand op zn minst hbo gedaan moet hebben en mee moet kunnen praten over allerhande theorieen over weet ik veel wie of wat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:11 schreef Crutch het volgende:
[..]
Want? Als je op niveau praat dan heb je het alleen maar over diepgaande en complexe onderwerpen?
Semi-serieus? Je spreek jezelf tegen.
[..]
Da's een ander verhaal.
Je moet een pak wel kunnen dragen.
Het is een breed begrip.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:13 schreef dawg het volgende:
[..]
als men het woord niveau bezigt op fok wordt daar vrijwel altijd mee bedoeld dat iemand op zn minst hbo gedaan moet hebben en mee moet kunnen praten over allerhande theorieen over weet ik veel wie of wat.
zeg het maar dan, wat is niveau?
ja, eens.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
De interpraties over 'op niveau' liggen nogal uiteen hier, geloof ik.
Ik denk eerder dat hier met 'op niveau' wordt bedoeld dat het leuker/intelligenter/geanimeerder maar bovenal interessanter is dan iets als het asociale "Hoi, neuken?" of het afgezaagde "Lekker weertje hè?".
Niveau is voor iedereen anders.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:13 schreef dawg het volgende:
[..]
als men het woord niveau bezigt op fok wordt daar vrijwel altijd mee bedoeld dat iemand op zn minst hbo gedaan moet hebben en mee moet kunnen praten over allerhande theorieen over weet ik veel wie of wat.
zeg het maar dan, wat is niveau?
dan vrees ik dat je maar heel weinig mensen 'op niveau' tegenkomt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:18 schreef Crutch het volgende:
[..]
Niveau is voor iedereen anders.
Mij idee van niveau is:
- Een duidelijk goed onderbouwde mening hebben;
- Humor;
- To the point.
Ik ben al wat ouder en ga vaker uit in plaatsen waar wat oudere mensen komen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:20 schreef dawg het volgende:
[..]
dan vrees ik dat je maar heel weinig mensen 'op niveau' tegenkomt.
dat zeggen ze idd. maar to the point ben je of ben je niet. humor heb je of heb je niet. duidelijk en onderbouwd je mening ventileren kun je wellicht nog wel leren.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:21 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik ben al wat ouder en ga vaker uit in plaatsen waar wat oudere mensen komen.
Je weet wat ze zeggen he? "Verstand komt met de jaren."
Flapuit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:22 schreef iwannabehigh het volgende:
To the point. De meeste tokkies zijn vaak aardig ''to the point'' en hebben nou niet echt een denderend niveau.
30quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:23 schreef dawg het volgende:
[..]
dat zeggen ze idd. maar to the point ben je of ben je niet. humor heb je of heb je niet. duidelijk en onderbouwd je mening ventileren kun je wellicht nog wel leren.
wat is wat ouder trouwens?
Open staan voor andere meningen hoort daar ook bijquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:18 schreef Crutch het volgende:
[..]
Niveau is voor iedereen anders.
Mij idee van niveau is:
- Een duidelijk goed onderbouwde mening hebben;
- Humor;
- To the point.
Da's een hele goeie, zetten we daar meteen 'goede kunnen luisteren bij.'quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:24 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Open staan voor andere meningen hoort daar ook bij
Touché ouwe, hoe oud ben jij?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:25 schreef dawg het volgende:
[..]
oh. dan ben ik dus nog verstandiger dan jij bent.
Nee.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:26 schreef iwannabehigh het volgende:
Mwah. Sowieso zijn de meeste mensen niet echt to the point. Als je to the point bent, werkt dat juist vaak tegen je. De meeste mensen zijn nou eenmaal schijnheilig.
Dat is heel moeilijk goed luisteren. Zeker als je er zelf bij betrokken bentquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:26 schreef Crutch het volgende:
[..]
Da's een hele goeie, zetten we daar meteen 'goede kunnen luisteren bij.'
dat zijn eerder eisen ipv niveauaanduidingen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:26 schreef Crutch het volgende:
[..]
Da's een hele goeie, zetten we daar meteen 'goede kunnen luisteren bij.'
Deels mee eens, maar toch zet ik 'm bij het rijtje.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:27 schreef dawg het volgende:
[..]
dat zijn eerder eisen ipv niveauaanduidingen.
Lotgenootquote:32 trouwens.
Je bedoelt dat je op je sodemieter krijgt?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is heel moeilijk goed luisteren. Zeker als je er zelf bij betrokken bent
Echt wel. Ik merk het zelf ook, ik flap er ook vaak dingen uit, ben soms veel te direct. Heb ik ook wel eens als feedback gekregen. Al zeggen sommige docenten dat het wel positief is (af en toe). Maar mijn ervaring is; ben je to the point, heb je vaak veel meer mensen die je niet mogen. Ik merk dat zelf op m'n stage, de mensen die het hoogste woord hebben en heel direct zijn - daar hebben de meeste collega's vaak een hekel aan. Al kan die eigenschap ook wel gunstig zijn aangezien je goed voor jezelf opkomt en misschien ook wel hoog komt qua werk.quote:
nee, in een relatie bijvoorbeeld als je ruzie hebt is het heel moeilijk om te luisteren naar je partner.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:29 schreef Crutch het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je op je sodemieter krijgt?
ik hecht waarde aan mijn anonimiteit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:29 schreef Crutch het volgende:
[..]
Deels mee eens, maar toch zet ik 'm bij het rijtje.
[..]
Lotgenoot![]()
Pass eens een foto als je wilt, ik heb ze gewoon in mijn FoBo staan.
Volgens mij is dat zowat hetzelfde, maar je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
nee, in een relatie bijvoorbeeld als je ruzie hebt is het heel moeilijk om te luisteren naar je partner.
Doe dan een foto met balkjequote:
Vind je? Ik heb daar niet zoveel problemen mee.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
nee, in een relatie bijvoorbeeld als je ruzie hebt is het heel moeilijk om te luisteren naar je partner.
Ja dat is het probleem ook meestal; jullie onthouden alles.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Vind je? Ik heb daar niet zoveel problemen mee.
Als je goed hebt geluisterd kun je tenminste een goed onderbouwd tegenargument bedenken.
Als je dan iemand hebt die altijd gelijk wil hebben is dat lastigquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:33 schreef Crutch het volgende:
[..]
Volgens mij is dat zowat hetzelfde, maar je hebt gelijk.
Waar ruzie is zijn er twee koppig.
Inderdaad. Maar het probleem is; dan blijft het maar over en weer gaan, het moet ook een keer stoppen natuurlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Als je goed hebt geluisterd kun je tenminste een goed onderbouwd tegenargument bedenken.
Er allemaal dingen bij halen die niets met die ruzie te maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Goedmaakseksquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:38 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar het probleem is; dan blijft het maar over en weer gaan, het moet ook een keer stoppen natuurlijk
Dan kun je met een goed onderbouwde conclusie komen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:38 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar het probleem is; dan blijft het maar over en weer gaan, het moet ook een keer stoppen natuurlijk
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:40 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dan kun je met een goed onderbouwde conclusie komen.
quote:
Nee, als je goed hebt geluisterd, wat je dus nu ook niet doetquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Er allemaal dingen bij halen die niets met die ruzie te maken.![]()
Als je echt boos bent lukt dat niet om goed naar de ander te luisteren
Dat is de conclusie?quote:
Dat jij dat niet doet betekend niet dat andere vrouwen dat niet doenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nee, als je goed hebt geluisterd, wat je dus nu ook niet doet, dan hoef je er dus helemaal niks bij te halen dat niet met de ruzie te maken heeft.
Ohja, wacht, ik was totaal anders dan andere vrouwen enzo.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat jij dat niet doet betekend niet dat andere vrouwen dat niet doen
vast welquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:43 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ohja, wacht, ik was totaal anders dan andere vrouwen enzo.
Anders vergeleken met wat?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:43 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ohja, wacht, ik was totaal anders dan andere vrouwen enzo.
Inclusief paarse shirt?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:10 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Yep I know, mijn kleding is echter al prima, gisteren nog te horen gekregen van mijn vrienden.
Verlegen mensen zijn over het algemeen eerder introvert.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:26 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik zie zelf een verschil tussen extravert en aandachtshoeren. Aandachtshoeren zijn nep die alles doen voor een beetje aandacht, mensen die extravert zijn, zijn open en praten makkelijk. Maar ik vind het soms wel schattig als meisjes (in het begin als je ze leert kennen) wat verlegen zijn. Als het maar niet te lang duurt, en het dus eigenlijk onzekerheid is.
Geef mij de zusje maarquote:
Is verlegenheid niet altijd een vorm van onzekerheid?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:34 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dan heb ik dus liever iemand die daartussen inzit al vind ik verlegen meisjes soms best wel aantrekkelijk, als het maar niet neigt naar onzekerheid. Maar liever een extravert dan een introvert als 't maar geen aandachtshoer is.
Zelf ben ik introvert (al praat ik vaak wel gemakkelijk met mensen, het is meer dat ik niet van aandacht houd/middelpunt van belangstelling en niet graag op de voorgrond wil zijn). Dus ik weet niet..
Beste Richard, hier maak je een denkfout.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:46 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik kan je geruststellen ik krijg ook niks voor elkaar. Ik val niet op bij de dames. het maakt niet uit waar ik kom of het nou tijdens uitgaan is, werk, reizen, sportschool het lijkt wel alsof ik onzichtbaar ben. Kwa uiterlijk zie ik er niet opvallend uit en hierdoor kan ik geen dames benaderen want ik ben te onzeker dus ik praat alleen met ze als het echt nodig is.
Ja. Uiteindelijk wel, jaquote:
Waarom zo doen..quote:
Over het algemeen, ja. Ik ken ook verlegen meisjes (die in het begin verlegen zijn) maar naar mate je ze beter leert kennen eigenlijk héél enthousiast en zijn, veel praten enzo. Dat bedoelde ik, dacht dat 't wel duidelijk was n.a.v. mijn post.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verlegen mensen zijn over het algemeen eerder introvert.
Ik was eerst gek op Leo, maar toen werd íe zo oud - Cole blijft altijdquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Je had altijd 2 fans, die van Leo of Cole.
Ik was met Cole
Ik vond Phoebe juist de knapste, en daarna Piper - Prue vond ik echt 3x niksquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Geef mij de zusje maarPiper of Prue
Volgensmij zegt ze juist dat ze wil dat je 'm op komt halen?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:51 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik had ooit eens kleding besteld he via online shoppen bij die ONS meid, ze is 180 graden gedraaid en volgens mij mag ik mijn shirt niet komen ophalen
14-4-2011 21:45:47 richard X Ligt mijn Tshirt nog veilig opgeborgen?
14-4-2011 21:46:11 X richard oooh shit ja dat ligt ook nog thuis
14-4-2011 21:46:25 richard X![]()
14-4-2011 21:46:55 richard X Die mooie die je toen voor me had uitgezocht toch
14-4-2011 21:47:35 X richard ja inderdaad
14-4-2011 21:49:18 richard X![]()
14-4-2011 21:50:39 richard X Nja je mag hem ook houden hoornp
14-4-2011 21:51:08 X richard wat moet ik ermee:P
14-4-2011 21:51:25 richard X geen idee
14-4-2011 21:51:27 richard X![]()
14-4-2011 21:51:38 richard X gebruiken voor je opleiding
14-4-2011 21:51:54 X richard nee heb ik niet nodig daarvoor:P
14-4-2011 21:53:54 richard X ok dan
14-4-2011 21:57:32 richard X Dan kom ik hem een keer ophalen
14-4-2011 21:58:38 X richard doe maar eens
Nee, ik persoonlijk vind van niet. Ik ken mensen die verlegen zijn, de kat uit de boom kijken in 't begin maar toch wel zelfverzekerd zijn. Ligt toch 'n beetje aan je persoonlijkheid, denk ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is verlegenheid niet altijd een vorm van onzekerheid?
Ja, ik ben het hele weekend weg.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat? Die vrienden hoeven niet zo modebewust te zijn.
Was jij het weekend niet weg?
Verlegen heeft een onzekere bijklank. Dat je eigenlijk wel deel wil nemen aan het gesprek, maar niet goed weet wat te zeggen of niet durven.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Nee, ik persoonlijk vind van niet. Ik ken mensen die verlegen zijn, de kat uit de boom kijken in 't begin maar toch wel zelfverzekerd zijn. Ligt toch 'n beetje aan je persoonlijkheid, denk ik.
Maar hoe verklaar je dan dat bepaalde kinderen (van 3/4 jaar) ook verlegen zijn. Is dat ook een vorm van onzekerheid? Dat zit dan toch gewoon een beetje in je..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verlegen heeft een onzekere bijklank. Dat je eigenlijk wel deel wil nemen aan het gesprek, maar niet goed weet wat te zeggen of niet durven.
Paige mag er ook wel wezenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:58 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Ik was eerst gek op Leo, maar toen werd íe zo oud - Cole blijft altijd
[..]
Ik vond Phoebe juist de knapste, en daarna Piper - Prue vond ik echt 3x niks
Niet waar. Verlegen mensen zijn over het algemeen meer neurotisch:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verlegen mensen zijn over het algemeen eerder introvert.
Daarom kloppen je voorkeuren niet helemaal in de praktijk.
Direct is wat anders dan to the point.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:30 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Echt wel. Ik merk het zelf ook, ik flap er ook vaak dingen uit, ben soms veel te direct. Heb ik ook wel eens als feedback gekregen. Al zeggen sommige docenten dat het wel positief is (af en toe). Maar mijn ervaring is; ben je to the point, heb je vaak veel meer mensen die je niet mogen. Ik merk dat zelf op m'n stage, de mensen die het hoogste woord hebben en heel direct zijn - daar hebben de meeste collega's vaak een hekel aan. Al kan die eigenschap ook wel gunstig zijn aangezien je goed voor jezelf opkomt en misschien ook wel hoog komt qua werk.
Nou ja, je hebt kindjes die bijv bij de bios zonder problemen even tickets halen en andere kinderen die dat niet durven. Dat lijkt me toch onzekerheid? Bang dat je niet weet hoe het moet of dat je iets fout doet?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:01 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dan dat bepaalde kinderen (van 3/4 jaar) ook verlegen zijn. Is dat ook een vorm van onzekerheid? Dat zit dan toch gewoon een beetje in je..
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet waar. Verlegen mensen zijn over het algemeen meer neurotisch:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neuroticisme
Iets niet durven heeft toch met onzekerheid te maken?quote:Een definitie zou kunnen zijn: verlegenheid is de geremdheid die men ervaart om de afstand tot iemand of een bepaalde zaak te durven overbruggen.
Inderdaad. De ene kind is introvert, maar niet verlegen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt kindjes die bijv bij de bios zonder problemen even tickets halen en andere kinderen die dat niet durven. Dat lijkt me toch onzekerheid? Bang dat je niet weet hoe het moet of dat je iets fout doet?
Inderdaad. Verlegen zijn heeft ook vaak te maken met TE zelf-bewust zijn. Te bewust zijn met hoe je bij anderen overkomt. Tegenwoordig het is het onmogelijk om iets te doen of zeggen in een klas van 30 mensen, zonder dat 1 persoon jou niet gaat mogen voor die opmerking. Verlegen mensen zijn heel bewust over dat (o.a.) en daardoor durven ze niks te zeggen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[..]
Iets niet durven heeft toch met onzekerheid te maken?
Ik bedoel kindjes van ongeveer twee/drie jaar die niet zo goed durven/kunnen te spelen met anderen (maar verder wel normaal zijn). Dat kan toch geen onzekerheid zijn, als je niet eens weet wat onzekerheid is. Onzekerheid komt toch met de jaren, door ervaringen, opvoeding. Onzekerheid zit toch niet in je. Verlegenheid zit toch wel in je, en door de verlegenheid word je onzeker. Maar ik weet dat niet zeker, het lijkt mij alleen logisch dat je niet van kinds af aan onzeker bent, maar eerder verlegen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt kindjes die bijv bij de bios zonder problemen even tickets halen en andere kinderen die dat niet durven. Dat lijkt me toch onzekerheid? Bang dat je niet weet hoe het moet of dat je iets fout doet?
Waarom niet? Je kan toch een gevoel of iets ervaren, zonder dat je weet wat het is?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:18 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik bedoel kindjes van ongeveer twee/drie jaar die niet zo goed durven/kunnen te spelen met anderen (maar verder wel normaal zijn). Dat kan toch geen onzekerheid zijn, als je niet eens weet wat onzekerheid is.
Ja, zo ben ik.quote:Sowieso, zulke mensen ken jij toch ook wel? Eerst verlegen, kat uit de boom kijken maar als je ze eenmaal kent is dat helemaal over en zijn ze gewoon enthousiast, spontaan, praten veel. Dan heeft verlegenheid in mijn ogen niks te maken met onzekerheid. Logisch ook.
Dat heeft dus wel met onzekerheid te maken. Het is voor 50% genetisch bepaald.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:18 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik bedoel kindjes van ongeveer twee/drie jaar die niet zo goed durven/kunnen te spelen met anderen (maar verder wel normaal zijn). Dat kan toch geen onzekerheid zijn, als je niet eens weet wat onzekerheid is. Onzekerheid komt toch met de jaren, door ervaringen, opvoeding. Onzekerheid zit toch niet in je. Verlegenheid zit toch wel in je, en door de verlegenheid word je onzeker. Maar ik weet dat niet zeker, het lijkt mij alleen logisch dat je niet van kinds af aan onzeker bent, maar eerder verlegen.
Sowieso, zulke mensen ken jij toch ook wel? Eerst verlegen, kat uit de boom kijken maar als je ze eenmaal kent is dat helemaal over en zijn ze gewoon enthousiast, spontaan, praten veel.Dan heeft verlegenheid in mijn ogen niks te maken met onzekerheid. Logisch ook.
Ik snap al waar je op doelde met ''het weekend weg'', maar zij werkt tot 21:00 en dan zie ik haar om 21:30, zoiets
Ah oke, maar dat staat dan verder los van introvert of extravert. Got it.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Inderdaad. Verlegen zijn heeft ook vaak te maken met TE zelf-bewust zijn. Te bewust zijn met hoe je bij anderen overkomt. Tegenwoordig het is het onmogelijk om iets te doen of zeggen in een klas van 30 mensen, zonder dat 1 persoon jou niet gaat mogen voor die opmerking. Verlegen mensen zijn heel bewust over dat (o.a.) en daardoor durven ze niks te zeggen.
Zo ben ik ook.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom niet? Je kan toch een gevoel of iets ervaren, zonder dat je weet wat het is?
[..]
Ja, zo ben ik.
Maar jullie willen dus zeggen dat onzekerheid eigenlijk al in je zit vanaf toen je een kind was?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat heeft dus wel met onzekerheid te maken. Het is voor 50% genetisch bepaald.
Bij de tweede gedeelte, van verlegen mensen die eerst verlegen zijn maar daarna veel praten, dat zijn verlegen mensen die uit nature extravert zijn.
Klinkt wel logisch vind ik. Grappig inderdaad.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Trouwens, nog een grappige:
Meisjes die verlegen zijn, hebben veel minder problemen met sociale omgang. Ze ervaren toch veel plezier in het leven. Meisjes die dominant uit nature zijn, hebben het veel lastiger in dit maatschappij.
Bij jongens is het andersom. Jongens met een dominante karakter zijn, hebben vaak weinig te klagen. Ze ervaren ook veel plezier in dit leven. Jongens die verlegen zijn, hebben het heel moeilijk. Volgens sommige onderzoeken hebben verlegen/neurotische jongens het moeilijkste.
Sommige kinderen durven meer dan anderen. De kinderen die niet zoveel durven zijn onzekerder, ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:22 schreef iwannabehigh het volgende:
Maar jullie willen dus zeggen dat onzekerheid eigenlijk al in je zit vanaf toen je een kind was?
Die eeuwige steken worden nu wel vermoeiend hoor straw.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat? Die vrienden hoeven niet zo modebewust te zijn.
Was jij het weekend niet weg?
Welke steken?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:27 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Die eeuwige steken worden nu wel vermoeiend hoor straw.
Ze bedoelt toch dat paarse shirt (lijkt me). Overduidelijk voor mij tenminste, die steek onder water.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Oke ik bedoelde dus niks met die vraag naar iwannabehigh, ik dacht gewoon echt dat hij niet meer zou posten vanaf gister omdat hij weg was. En hij is nu ineens best actief, vandaar dat ik me dat afvroeg.
De verlegen jij, hadden we inmiddels vastgesteld.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:34 schreef iwannabehigh het volgende:
Haha, ik ga haar straks ophalen bij de Intratuin. Ik ben nu toch wel ''zenuwachtig'' aangezien ik ook wel collega's ga ontmoeten van haar straks. De introverte ik komt weer naar boven
idd ja, zat ik ook al te denken:Pquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgensmij zegt ze juist dat ze wil dat je 'm op komt halen?
Niet zozeer onzeker. Sommige kinderen zijn uit nature meer gevoelig dan andere kinderen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:22 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Zo ben ik ook.
[..]
Maar jullie willen dus zeggen dat onzekerheid eigenlijk al in je zit vanaf toen je een kind was?
Maar dat was naar Richard toe en heeft niks met jou te maken?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:36 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ze bedoelt toch dat paarse shirt (lijkt me). Overduidelijk voor mij tenminste, die steek onder water.
Spannond!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:34 schreef iwannabehigh het volgende:
Als ik iets een afknapper vind, zijn het wel schijnheilige mensen. Ik heb dat altijd al vreselijk gevonden, toen ik een klein kind was al. Helaas zijn daar veel mensen van.![]()
Haha, ik ga haar straks ophalen bij de Intratuin. Ik ben nu toch wel ''zenuwachtig'' aangezien ik ook wel collega's ga ontmoeten van haar straks. De introverte ik komt weer naar boven
Geldt ook voor volwassenen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:36 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet zozeer onzeker. Sommige kinderen zijn uit nature meer gevoelig dan andere kinderen.
Sommige kinderen ervaren stress sneller dan andere kinderen, of pijn, of verdriet, zijn eerder gekwetst, dat soort dingen.
Volgens mij doelde ze op dat modebewuste vrienden. Dus over Richard.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar dat was naar Richard toe en heeft niks met jou te maken?
Ja, ik vermoed van wel. Moet wel. Oh bah..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:37 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Spannond!
Hoe denk je dat ze je voor gaat stellen? "Hi! Dit is mijn vriend!"?
Ik snap echt het probleem niet dan. En ook niet waarom jij erop reageerde...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:40 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Volgens mij doelde ze op dat modebewuste vrienden. Dus over Richard.
Hahahaha, ik heb helemaal geen paars shirtquote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik snap echt het probleem niet dan. En ook niet waarom jij erop reageerde...
Nee, ik doelde op de opmerking tegen jou, maar het lag weer eens aan mij.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:40 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Volgens mij doelde ze op dat modebewuste vrienden. Dus over Richard.
[..]
Ja, ik vermoed van wel. Moet wel. Oh bah..
Ja maar jij reageerde daar ook op. Hoezo is het een steek onder water?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:43 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hahahaha, ik heb helemaal geen paars shirt, ze heeft het toch over die opmerking naar Richard toe over dat paarse shirt..
Maar dat is Straw. Dat weten we nu wel, ik heb 't haar uitgelegd aangezien ze de reden gewoon wou horenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:43 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op de opmerking tegen jou, maar het lag weer eens aan mij.
En wat zou je anders willen dat ze zegt? "Hi, dit is mijn... vage kennis!"?
Op een gegeven moment moet het een naampje krijgen hè, daar houden we van...
Pronken met de aanwinstZolang het gezellig is gewoon lekker in meegaan, niets mis mee toch?
Wat ben ik?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:46 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar dat is Straw. Dat weten we nu wel, ik heb 't haar uitgelegd aangezien ze de reden gewoon wou horen![]()
Op welk punt wordt het tijd voor een meet?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:47 schreef tijnbrein het volgende:
Pff ik zit al ruim een week op Paiq te chatten. We hebben leuke gespreken. Wat ik moeilijk vind is om in te schatten wat ze van mij vindt. En dat maakt mij onzeker en dat kost mij erg veel energie die onzekerheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |