abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96760700
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:26 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]
Ik zie zelf een verschil tussen extravert en aandachtshoeren. Aandachtshoeren zijn nep die alles doen voor een beetje aandacht, mensen die extravert zijn, zijn open en praten makkelijk. Maar ik vind het soms wel schattig als meisjes (in het begin als je ze leert kennen) wat verlegen zijn. Als het maar niet te lang duurt, en het dus eigenlijk onzekerheid is.
Verlegen mensen zijn over het algemeen eerder introvert.

Daarom kloppen je voorkeuren niet helemaal in de praktijk.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:52:36 #252
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96760715
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:51 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

:9~ :9~ :9~
"Cole" uit Charmed!! O+
Geef mij de zusje maar :@ Piper of Prue
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_96760742
Je had altijd 2 fans, die van Leo of Cole.

Ik was met Cole :9~
pi_96760859
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:34 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Dan heb ik dus liever iemand die daartussen inzit al vind ik verlegen meisjes soms best wel aantrekkelijk, als het maar niet neigt naar onzekerheid. Maar liever een extravert dan een introvert als 't maar geen aandachtshoer is.

Zelf ben ik introvert (al praat ik vaak wel gemakkelijk met mensen, het is meer dat ik niet van aandacht houd/middelpunt van belangstelling en niet graag op de voorgrond wil zijn). Dus ik weet niet.. :9
Is verlegenheid niet altijd een vorm van onzekerheid?
pi_96760882
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:46 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik kan je geruststellen ik krijg ook niks voor elkaar :). Ik val niet op bij de dames. het maakt niet uit waar ik kom of het nou tijdens uitgaan is, werk, reizen, sportschool het lijkt wel alsof ik onzichtbaar ben. Kwa uiterlijk zie ik er niet opvallend uit en hierdoor kan ik geen dames benaderen want ik ben te onzeker dus ik praat alleen met ze als het echt nodig is.
Beste Richard, hier maak je een denkfout.
Het komt zelden voor dat de dames op een man afstappen, ook al ziet hij er uit als Brad Pit.
Het is aan jou als man om het contact te initialiseren als je elkaar nog niet kent.

Dat dat eng is en tegen je natuur om is snap ik. Dat heb ik zelf ook. Maar hoe je er uit ziet heeft helemaal niets te maken met of je wel of niet kan proberen een contact te initialiseren.

Mijn advies:
1) ga meer lezen over hoe je dat initiele contact kan leggen
2) neem deel aan activiteiten waar je ongedwongen samen met mannen en vrouwen iets leuks onderneemt.

Goed, ik ben mijn skates aantrekken. Ik lees morgen wel bij.
pi_96760958
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:41 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is de conclusie? :D
Ja. Uiteindelijk wel, ja :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inclusief paarse shirt?
Waarom zo doen.. ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Over het algemeen, ja. Ik ken ook verlegen meisjes (die in het begin verlegen zijn) maar naar mate je ze beter leert kennen eigenlijk héél enthousiast en zijn, veel praten enzo. Dat bedoelde ik, dacht dat 't wel duidelijk was n.a.v. mijn post.
pi_96760981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Je had altijd 2 fans, die van Leo of Cole.

Ik was met Cole :9~
Ik was eerst gek op Leo, maar toen werd íe zo oud - Cole blijft altijd :9
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Geef mij de zusje maar :@ Piper of Prue
Ik vond Phoebe juist de knapste, en daarna Piper - Prue vond ik echt 3x niks
pi_96760999
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:51 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik had ooit eens kleding besteld he via online shoppen bij die ONS meid, ze is 180 graden gedraaid en volgens mij mag ik mijn shirt niet komen ophalen :D

14-4-2011 21:45:47 richard X Ligt mijn Tshirt nog veilig opgeborgen :P?
14-4-2011 21:46:11 X richard oooh shit ja dat ligt ook nog thuis
14-4-2011 21:46:25 richard X :D
14-4-2011 21:46:55 richard X Die mooie die je toen voor me had uitgezocht toch
14-4-2011 21:47:35 X richard ja inderdaad
14-4-2011 21:49:18 richard X :)
14-4-2011 21:50:39 richard X Nja je mag hem ook houden hoor :) np
14-4-2011 21:51:08 X richard wat moet ik ermee:P
14-4-2011 21:51:25 richard X geen idee
14-4-2011 21:51:27 richard X :P
14-4-2011 21:51:38 richard X gebruiken voor je opleiding
14-4-2011 21:51:54 X richard nee heb ik niet nodig daarvoor:P
14-4-2011 21:53:54 richard X ok dan
14-4-2011 21:57:32 richard X Dan kom ik hem een keer ophalen
14-4-2011 21:58:38 X richard doe maar eens
Volgensmij zegt ze juist dat ze wil dat je 'm op komt halen? :')
pi_96761024
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is verlegenheid niet altijd een vorm van onzekerheid?
Nee, ik persoonlijk vind van niet. Ik ken mensen die verlegen zijn, de kat uit de boom kijken in 't begin maar toch wel zelfverzekerd zijn. Ligt toch 'n beetje aan je persoonlijkheid, denk ik.
pi_96761027
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:57 schreef iwannabehigh het volgende:

Waarom zo doen.. ;(
Wat? Die vrienden hoeven niet zo modebewust te zijn.

Was jij het weekend niet weg?
pi_96761070
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat? Die vrienden hoeven niet zo modebewust te zijn.

Was jij het weekend niet weg?
Ja, ik ben het hele weekend weg. :)
pi_96761079
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:59 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Nee, ik persoonlijk vind van niet. Ik ken mensen die verlegen zijn, de kat uit de boom kijken in 't begin maar toch wel zelfverzekerd zijn. Ligt toch 'n beetje aan je persoonlijkheid, denk ik.
Verlegen heeft een onzekere bijklank. Dat je eigenlijk wel deel wil nemen aan het gesprek, maar niet goed weet wat te zeggen of niet durven.
pi_96761123
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verlegen heeft een onzekere bijklank. Dat je eigenlijk wel deel wil nemen aan het gesprek, maar niet goed weet wat te zeggen of niet durven.
Maar hoe verklaar je dan dat bepaalde kinderen (van 3/4 jaar) ook verlegen zijn. Is dat ook een vorm van onzekerheid? Dat zit dan toch gewoon een beetje in je..
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:04:15 #264
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96761256
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:58 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Ik was eerst gek op Leo, maar toen werd íe zo oud - Cole blijft altijd :9

[..]

Ik vond Phoebe juist de knapste, en daarna Piper - Prue vond ik echt 3x niks
Paige mag er ook wel wezen :Y
Maar genoeg over charmed :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:04:31 #265
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96761262
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daarom kloppen je voorkeuren niet helemaal in de praktijk.
Niet waar. Verlegen mensen zijn over het algemeen meer neurotisch:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Neuroticisme
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_96761348
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:30 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Echt wel. Ik merk het zelf ook, ik flap er ook vaak dingen uit, ben soms veel te direct. Heb ik ook wel eens als feedback gekregen. Al zeggen sommige docenten dat het wel positief is (af en toe). Maar mijn ervaring is; ben je to the point, heb je vaak veel meer mensen die je niet mogen. Ik merk dat zelf op m'n stage, de mensen die het hoogste woord hebben en heel direct zijn - daar hebben de meeste collega's vaak een hekel aan. Al kan die eigenschap ook wel gunstig zijn aangezien je goed voor jezelf opkomt en misschien ook wel hoog komt qua werk.
Direct is wat anders dan to the point.

Soms heb je van die vriendinnen (ik dan) die een heel lang verhaal houden met veel onnodige details dat ik tijdens de hele monoloog mezelf afvraag wat nu haar punt is.
pi_96761375

[ Bericht 100% gewijzigd door -Strawberry- op 13-05-2011 19:14:01 (weg) ]
pi_96761466
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:01 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Maar hoe verklaar je dan dat bepaalde kinderen (van 3/4 jaar) ook verlegen zijn. Is dat ook een vorm van onzekerheid? Dat zit dan toch gewoon een beetje in je..
Nou ja, je hebt kindjes die bijv bij de bios zonder problemen even tickets halen en andere kinderen die dat niet durven. Dat lijkt me toch onzekerheid? Bang dat je niet weet hoe het moet of dat je iets fout doet?
pi_96761639
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Niet waar. Verlegen mensen zijn over het algemeen meer neurotisch:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Neuroticisme
quote:
Een definitie zou kunnen zijn: verlegenheid is de geremdheid die men ervaart om de afstand tot iemand of een bepaalde zaak te durven overbruggen.

Iets niet durven heeft toch met onzekerheid te maken?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:16:24 #270
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96761747
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt kindjes die bijv bij de bios zonder problemen even tickets halen en andere kinderen die dat niet durven. Dat lijkt me toch onzekerheid? Bang dat je niet weet hoe het moet of dat je iets fout doet?
Inderdaad. De ene kind is introvert, maar niet verlegen.

Sommige mensen zijn heel extravert uit nature, maar heel verlegen.

Sommige mensen zijn heel introvert, maar heel stabiel wat betreft emoties.

Een jongen die thuis blijft maar stiekem droomt om heel populair te zijn en alle meisjes te kunnen krijgen en dat soort dingen is verlegen maar extravert.

Een jongen die eigenlijk het liefst thuis blijft en een boek leest, maar bekend staat als iemand met hele sterke dominante karakter is introvert maar emotioneel stabiel.

Trouwens, nog een grappige:

Meisjes die verlegen zijn, hebben veel minder problemen met sociale omgang. Ze ervaren toch veel plezier in het leven. Meisjes die dominant uit nature zijn, hebben het veel lastiger in dit maatschappij.

Bij jongens is het andersom. Jongens met een dominante karakter zijn, hebben vaak weinig te klagen. Ze ervaren ook veel plezier in dit leven. Jongens die verlegen zijn, hebben het heel moeilijk. Volgens sommige onderzoeken hebben verlegen/neurotische jongens het moeilijkste.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:18:31 #271
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96761832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Iets niet durven heeft toch met onzekerheid te maken?
Inderdaad. Verlegen zijn heeft ook vaak te maken met TE zelf-bewust zijn. Te bewust zijn met hoe je bij anderen overkomt. Tegenwoordig het is het onmogelijk om iets te doen of zeggen in een klas van 30 mensen, zonder dat 1 persoon jou niet gaat mogen voor die opmerking. Verlegen mensen zijn heel bewust over dat (o.a.) en daardoor durven ze niks te zeggen.
pi_96761843
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik bedoel kindjes van ongeveer twee/drie jaar die niet zo goed durven/kunnen te spelen met anderen (maar verder wel normaal zijn). Dat kan toch geen onzekerheid zijn, als je niet eens weet wat onzekerheid is. Onzekerheid komt toch met de jaren, door ervaringen, opvoeding. Onzekerheid zit toch niet in je. Verlegenheid zit toch wel in je, en door de verlegenheid word je onzeker. Maar ik weet dat niet zeker, het lijkt mij alleen logisch dat je niet van kinds af aan onzeker bent, maar eerder verlegen.

Sowieso, zulke mensen ken jij toch ook wel? Eerst verlegen, kat uit de boom kijken maar als je ze eenmaal kent is dat helemaal over en zijn ze gewoon enthousiast, spontaan, praten veel. :) Dan heeft verlegenheid in mijn ogen niks te maken met onzekerheid. Logisch ook.

Ik snap al waar je op doelde met ''het weekend weg'', maar zij werkt tot 21:00 en dan zie ik haar om 21:30, zoiets :)
pi_96761886
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:18 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ik bedoel kindjes van ongeveer twee/drie jaar die niet zo goed durven/kunnen te spelen met anderen (maar verder wel normaal zijn). Dat kan toch geen onzekerheid zijn, als je niet eens weet wat onzekerheid is.
Waarom niet? Je kan toch een gevoel of iets ervaren, zonder dat je weet wat het is?

quote:
Sowieso, zulke mensen ken jij toch ook wel? Eerst verlegen, kat uit de boom kijken maar als je ze eenmaal kent is dat helemaal over en zijn ze gewoon enthousiast, spontaan, praten veel. Dan heeft verlegenheid in mijn ogen niks te maken met onzekerheid. Logisch ook.
Ja, zo ben ik.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:20:34 #274
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96761919
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:18 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ik bedoel kindjes van ongeveer twee/drie jaar die niet zo goed durven/kunnen te spelen met anderen (maar verder wel normaal zijn). Dat kan toch geen onzekerheid zijn, als je niet eens weet wat onzekerheid is. Onzekerheid komt toch met de jaren, door ervaringen, opvoeding. Onzekerheid zit toch niet in je. Verlegenheid zit toch wel in je, en door de verlegenheid word je onzeker. Maar ik weet dat niet zeker, het lijkt mij alleen logisch dat je niet van kinds af aan onzeker bent, maar eerder verlegen.

Sowieso, zulke mensen ken jij toch ook wel? Eerst verlegen, kat uit de boom kijken maar als je ze eenmaal kent is dat helemaal over en zijn ze gewoon enthousiast, spontaan, praten veel. :) Dan heeft verlegenheid in mijn ogen niks te maken met onzekerheid. Logisch ook.

Ik snap al waar je op doelde met ''het weekend weg'', maar zij werkt tot 21:00 en dan zie ik haar om 21:30, zoiets :)
Dat heeft dus wel met onzekerheid te maken. Het is voor 50% genetisch bepaald.

Bij de tweede gedeelte, van verlegen mensen die eerst verlegen zijn maar daarna veel praten, dat zijn verlegen mensen die uit nature extravert zijn.
pi_96761962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Inderdaad. Verlegen zijn heeft ook vaak te maken met TE zelf-bewust zijn. Te bewust zijn met hoe je bij anderen overkomt. Tegenwoordig het is het onmogelijk om iets te doen of zeggen in een klas van 30 mensen, zonder dat 1 persoon jou niet gaat mogen voor die opmerking. Verlegen mensen zijn heel bewust over dat (o.a.) en daardoor durven ze niks te zeggen.
Ah oke, maar dat staat dan verder los van introvert of extravert. Got it. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')