SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic : Als versieren niet zo makkelijk gaat #3
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hier"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
Ten eerste zou je wel wat minder jaloersig mogen reageren op mensen die je hier proberen te helpen. Daarnaast is dat alpha versus niet-alpha verhaal helemaal niet zo zwart-wit als jij en een paar anderen stellen. Je hoeft helemaal geen enorm dominant type zijn om een meid te krijgen, sterker nog; er zijn genoeg vrouwen die dat overdreven machogedrag een enorme afknapper vinden. maar er is nogal een verschil tussen 'gewoon normaal' en 'extreem gebrek aan zelfvertrouwen', en dat laatste is waar het bij zoveel mensen op misgaat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:23 schreef richard_prf het volgende:
Nogal waar het bij ontbreekt hier bij de zogenaamde Alpha mannen die hier de dienst denken uit te maken zonder in het bezit te zijn van geen enkele Beta kwaliteiten.
Ik kwam een man tegen, die me vertelde dat hij geen beta's opleiding had gekozen vanwege het slechte imago, en nu constateerde dat al zijn beta vrienden gelukkige relaties hadden en hij niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja maar je stelt eigenlijk dat mannen die beta opleidingen doen per definitie slecht zijn met vrouwen, en da's natuurlijk onzin.
het grappige vind ik dat zo'n houding (je keuze af laten hangen van het imago) dan weer absoluut niet beta-typisch is volgens mijquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:28 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik kwam een man tegen, die me vertelde dat hij geen beta's opleiding had gekozen vanwege het slechte imago, en nu constateerde dat al zijn beta vrienden gelukkige relaties hadden en hij niet.
Maar goede beta kwaliteiten stellen iemand in staat meer zelfoverstijgend naar situaties te kijken.
Ik krijg het idee meer dat je jezelf nu bepaalde eigenschappen toe zit te dichten als 'beta' eigenlijk. Zoals ik al zei, ik heb zelf informatica gedaan, ben nogal een beta, en die eigenschappen verschillen van persoon tot persoon.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:28 schreef deelnemer het volgende:
Ik kwam een man tegen, die me vertelde dat hij geen beta's opleiding had gekozen vanwege het slechte imago, en nu constateerde dat al zijn beta vrienden gelukkige relaties hadden en hij niet.
Maar goede beta kwaliteiten stellen iemand in staat meer zelfoverstijgend naar situaties te kijken.
Een middelbareschool-vriend van me is wel Toerisme gaan doen omdat 'ie niet wist wat 'ie wou en toen maar een opleiding met veel vrouwen is gaan doen. Die had tensminste z'n prioriteiten op ordequote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:53 schreef Supersoep het volgende:
Hoe onzeker kan je zijn als je een studie kiest op basis van "wat zullen de vrouwen wel niet denken".![]()
Dat vind ik gewoon erg. Ik denk niet dat ik erg sexy overkom bij vrouwen als ik Chinees begin te praten. Ik zal maar stoppen en HBO Toerisme doen zodat ik op Aruba als reisleider kan werken bij de gewillige sma'tjes.
Geloof me ik heb genoeg toekomstplannen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:08 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kunt overwegen om er een punt achter te zetten. Haar gedrag naar jou zou voor iedere vrouw voldoende zijn om ermee te stoppen. Heb je al eens iemand afgewezen? Nieuwe ervaring. Als ze komt wijs je haar af, omdat het contact niet gelijkwaardig is. Jou belangen tellen namelijk niet.
Sportschool en zonnebank vind ik vrij oppervlakkig trendy geneuzel. Gewoon goed eten en lichamelijk actief zijn is veel gezonder. Als je in jezelf wilt investeren zou ik het slimmer aanpakken. Ontspan en ga eens rustig nadenken over je toekomst, zonder vrouw scoren gedoe.
Juist in je eentje heeft als voordeel dat je makkelijker contact maakt. En vrouwen vinden kerels uit het buitenland vaak erg interessant. Ik heb een half jaar in Wenen gewoond en ben veel voor m'n werk in de VS geweest, en dat heeft zeker een positieve invloed gehad op m'n karakter.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:03 schreef richard_prf het volgende:
Geloof me ik heb genoeg toekomstplannen.
Een van mijn plannen is in elk geval te emigreren naar het buitenland na mijn oogoperatie binnen een jaar. Ik weet alleen nog niet zeker naar welk land ik wil gaan. Maar dat het gaat gebeuren staat voor mij al vast. Sowieso naar een land in Europa. landen dat voor mij erg in smaak vielen waren Duitsland, Engeland en Zweden en de keuze gaat tussen die 3 landen worden. Het liefst niet in mijn eentje maar ik zal wel moeten.
Goed bezig!quote:En ja ik onderneem oppervlakkige dingen gewoon om uit te testen of het wat oplevert. Nee het levert me waarschijnlijk geen contact op met vrouwen maar mijn zelfvertrouwen is wel duidelijk omhoog gegaan. Ik voel me minder nerderig en dat straalde ik ook gisteren uit tijdens het uitgaan. Maybe ben ik nog steeds heel onaantrekkelijk maar ik liep er in elk geval niet als een mietje meer bij.
Waarom wil je emigreren dan? Je vind Nederland niet leuk? Voel je je dan niet eenzaam? Ver weg in een ander land? Is het alleen om je zelfvertrouwen op te krikken?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:03 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Een van mijn plannen is in elk geval te emigreren naar het buitenland na mijn oogoperatie binnen een jaar. Ik weet alleen nog niet zeker naar welk land ik wil gaan. Maar dat het gaat gebeuren staat voor mij al vast. Sowieso naar een land in Europa. landen dat voor mij erg in smaak vielen waren Duitsland, Engeland en Zweden en de keuze gaat tussen die 3 landen worden. Het liefst niet in mijn eentje maar ik zal wel moeten.
Klopt. Het ging mij eerder om het bevestiging van Catbert opmerking, dat beta's wel degelijk goede relaties met vrouwen kunnen hebben (die vrienden van die man dus).quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:38 schreef Spork het volgende:
[..]
het grappige vind ik dat zo'n houding (je keuze af laten hangen van het imago) dan weer absoluut niet beta-typisch is volgens mij
Gewoon omdat ik meer van de wereld wil zien en ik eigenlijk overal wel in Nederland ben geweest en hier staat mijn leven helemaal stil.(ja ik kwam overal, maar nooit onmoette ik dames, hoe bedoel je dat het moeilijk te geloven is dat het niet aan mijn uiterlijk lightquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:09 schreef Jordony het volgende:
[..]
Waarom wil je emigreren dan? Je vind Nederland niet leuk? Voel je je dan niet eenzaam? Ver weg in een ander land? Is het alleen om je zelfvertrouwen op te krikken?
Er is wel een probleem. Beta kwaliteiten worden alleen herkent door mensen die deze kwaliteiten ook hebben. De rest heeft de neiging deze kwaliteiten te vertalen in een slechte eigenschap. Met een beta opleiding bekwaam je jezelf in iets waarover je beter kunt zwijgen. Het is niet uit le leggen wat je doet en je verveelt daar andere mensen mee.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
Oftewel, alpha, beta, het maakt niet uit, doe wat je ligt.
Ook al kom je misschien tijdens je opleiding of op je werk weinig vrouwen tegen, je kunt dan in ieder geval vrolijk en geanimeerd (want je bent enthousiast) over je werk vertellen... Dat is vele malen aantrekkelijker voor vrouwen.
Mee eens. Maar ik heb diep respect voor beta mensen. Ikzelf ben half beta,quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Er is wel een probleem. Beta kwaliteiten worden alleen herkent door mensen die deze kwaliteiten ook hebben. De rest heeft de neiging deze kwaliteiten te vertalen in een slechte eigenschap. Met een beta opleiding bekwaam je jezelf in iets waarover je beter kunt zwijgen. Het is niet uit le leggen wat je doet en je verveelt daar andere mensen mee.
Informatica staat laag in de beta hierachie. Als je ontwerpt ben je vooral bezig met categoriseren (dat is aristotelische logica) en verder is het vooral heuristisch (dwz er is geen theorie voor, je doet het op je ervaring en gezonde verstand). Als je programmeert, maak je een algoritme mbv de'" if, or, and" logica. Het abstactie vermogen is nog laag. Veel ICT 'ers zijn techneuten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik krijg het idee meer dat je jezelf nu bepaalde eigenschappen toe zit te dichten als 'beta' eigenlijk. Zoals ik al zei, ik heb zelf informatica gedaan, ben nogal een beta, en die eigenschappen verschillen van persoon tot persoon.
Niet mee eens...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Er is wel een probleem. Beta kwaliteiten worden alleen herkent door mensen die deze kwaliteiten ook hebben. De rest heeft de neiging deze kwaliteiten te vertalen in een slechte eigenschap. Met een beta opleiding bekwaam je jezelf in iets waarover je beter kunt zwijgen. Het is niet uit le leggen wat je doet en je verveelt daar andere mensen mee.
Informatica is voor een groot deel toegepaste wiskunde, Dat is zo beta als het maar kan. En wat betreft je beta hierarchie:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:27 schreef deelnemer het volgende:
Informatica staat laag in de beta hierachie. Als je ontwerpt ben je vooral bezig met categoriseren (dat is aristotelische logica) en verder is het vooral heuristisch (dwz er is geen theorie voor, je doet het op je ervaring en gezonde verstand). Als je programmeert, maak je een algoritme mbv de'" if, or, and" logica. Het abstactie vermogen is nog laag. Veel ICT 'ers zijn techneuten.
Een change of scenery kan goed zijn om die sleur waarin je zit te doorbreken. Ik denk dat ik als ik niet naar Wenen was gegaan daarna ook niet het kleine durp Enschede vaarwel gezegd had en dus niet in Utrecht was gaan wonen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:09 schreef Jordony het volgende:
Waarom wil je emigreren dan? Je vind Nederland niet leuk? Voel je je dan niet eenzaam? Ver weg in een ander land? Is het alleen om je zelfvertrouwen op te krikken?
Niet mee eens. Dat iemand iets niet uit kan leggen kan ook aan die persoon liggen, zat mensen die dat wel gewoon goed kunnen ongeacht wat ze doen. En ik zie die kwaliteiten ook heus niet als slechte eigenschap, slechte eigenschappen zijn eerder dingen als stelen/liegen/arrogantie etc. Tenzij je dat bedoelde met bèta kwaliteiten..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:39 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Niet mee eens. Dat iemand iets niet uit kan leggen kan ook aan die persoon liggen, zat mensen die dat wel gewoon goed kunnen ongeacht wat ze doen. En ik zie die kwaliteiten ook heus niet als slechte eigenschap, slechte eigenschappen zijn eerder dingen als stelen/liegen/arrogantie etc. Tenzij je dat bedoelde met bèta kwaliteiten..
Hoe zijn daar je arbeidsmogelijkheden?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:03 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Fysiek bezig en je conditie verhogen is goed, werkt ontspannend en daardoor ga al minder tobben over je problemen.quote:En ja ik onderneem oppervlakkige dingen gewoon om uit te testen of het wat oplevert. Nee het levert me waarschijnlijk geen contact op met vrouwen maar mijn zelfvertrouwen is wel duidelijk omhoog gegaan. Ik voel me minder nerderig en dat straalde ik ook gisteren uit tijdens het uitgaan. Maybe ben ik nog steeds heel onaantrekkelijk maar ik liep er in elk geval niet als een mietje bij.
Het is ook complete onzin. Hij heeft een rare kronkel over hoe hij een beta is, ongebrepen is ofzo, en trekt daaruit bepaalde conclusies. Helaas is de meest simpele conclusie, dat hij specifiek niet goed over kan brengen wat 'ie bedoelt, aan hem voorbij gegaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:39 schreef moneyfornothing het volgende:
Niet mee eens. Dat iemand iets niet uit kan leggen kan ook aan die persoon liggen, zat mensen die dat wel gewoon goed kunnen ongeacht wat ze doen. En ik zie die kwaliteiten ook heus niet als slechte eigenschap, slechte eigenschappen zijn eerder dingen als stelen/liegen/arrogantie etc. Tenzij je dat bedoelde met bèta kwaliteiten..
compleet mee oneens, ik ken een aantal programmeurs die enorm goed zijn in abstract denken, het grote plaatje zien etc.. die worden uiteindelijk ook software architecten maar de betere programmeur heeft juist wel voldoende abstract denkvermogen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:27 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Informatica staat laag in de beta hierachie. Als je ontwerpt ben je vooral bezig met categoriseren (dat is aristotelische logica) en verder is het vooral heuristisch (dwz er is geen theorie voor, je doet het op je ervaring en gezonde verstand). Als je programmeert, maak je een algoritme mbv de'" if, or, and" logica. Het abstactie vermogen is nog laag. Veel ICT 'ers zijn techneuten.
mijn werk bestaat grotendeels uit het vertalen van wensen van opdrachtgevers naar technische termen voor de programmeurs en vice versa, dus ookal ben ik een beta kan ik gelukkig heel goed abstracte en technische dingen uitleggen aan lekenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:39 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Je zou ook het tegendeel kunnen bewijzen in plaats van boos worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:54 schreef Spork het volgende:
máár het is wel zeker zo dat er een bepaald stigmata om beta-mensen (en hun vermogens) hangt in onze cultuur
je wordt al zo ontzettend snel als nerd bestempelt, daar word ik echt boos van soms.
De waardering is omgekeerd ja. De "beta's" zijn toch veelal van meer waarde voor deze wereld. Dan heb ik het enkel over vooruitgang, natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:54 schreef Spork het volgende:
máár het is wel zeker zo dat er een bepaald stigmata om beta-mensen (en hun vermogens) hangt in onze cultuur
je wordt al zo ontzettend snel als nerd bestempelt, daar word ik echt boos van soms.
doe ik vaak genoeg hoor, maar ik erger me gewoon aan het gemak waarop mensen aan de kant worden geschoven als nerd.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:56 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Je zou ook het tegendeel kunnen bewijzen in plaats van boos worden.
Nee hoor. Als je theoretische natuurkunde doet, kun je niet uitleggen waar je mee bezig bent. Je kunt alleen een populair wetenschappelijk verhaaltje houden, dat ongeveer net zo ver afstaat van waar je mee bezig bent, als een ander een schets geeft van de bedrijfstak waarin hij werkt, of een student een schets geeft van het onderwijssysteem.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:39 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Niet mee eens. Dat iemand iets niet uit kan leggen kan ook aan die persoon liggen, zat mensen die dat wel gewoon goed kunnen ongeacht wat ze doen.
Zie je het ook als een goede eigenschap?quote:En ik zie die kwaliteiten ook heus niet als slechte eigenschap, slechte eigenschappen zijn eerder dingen als stelen/liegen/arrogantie etc. Tenzij je dat bedoelde met bèta kwaliteiten..
Klopt, zelf bestempel ik mensen die erbij lopen als een nerd als nerd. Het volgen van een bèta studie heeft er voor mij niet zoveel mee te maken, ik vind het juist knap als iemand daar goed in is. Ze staan niet voor niets bekend als de zwaardere studies lijkt me.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:54 schreef Spork het volgende:
Boeiend. Als iemand mij een nerd vindt is dat toch echt zijn probleem. Ik ga ook zeker niet liegen over het werk dat ik doe. Ik zal het hoogstens wat interessanter inpakken, maar wat denk je van iemand die fysiotherapie doet? Of *GAAP* projectmanager is? Die doen ook dag in dag uit hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:54 schreef Spork het volgende:
Een groot verschil van kennisniveau tussen twee gesprekspartners zal er altijd toe leiden dat een van beiden de ander het een beetje in jip en janneke-taal uit moet gaan leggen. Dat is niet iets dat specifiek voor beta opleidingen geldt. Een vriendin van me is neurologe, ik snap bepaalde dingen die zei doet niet in-depth, en vice versa. En toch kunnen we prima uitleggen wat we doen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:58 schreef deelnemer het volgende:
Nee hoor. Als je theoretische natuurkunde doet, kun je niet uitleggen waar je mee bezig bent. Je kunt alleen een populair wetenschappelijk verhaaltje houden, dat ongeveer net zo ver afstaat van waar je mee bezig bent, als een ander een schets geeft van de bedrijfstak waarin hij werkt, of een student een schets geeft van het onderwijssysteem.
Hehe ik woon mijn hele leven al zo'n beetje in Utrecht, een aantal jaar in Nijmegen en Breda uitgezonderd en ook in Enschede ben ik een keer of 5 geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:39 schreef Catbert het volgende:
Een change of scenery kan goed zijn om die sleur waarin je zit te doorbreken. Ik denk dat ik als ik niet naar Wenen was gegaan daarna ook niet het kleine durp Enschede vaarwel gezegd had en dus niet in Utrecht was gaan wonen.
als iemand mij een nerd vindt is dat zijn probleem, maar als iemand je bij voorbaat in zijn hoofd bestempeld als 'contactgestoord' omdat je een programmeur bent is dat wel mijn eigehn probleem, het heeft onterecht invloed op hoe mensen over je denkenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Boeiend. Als iemand mij een nerd vindt is dat toch echt zijn probleem. Ik ga ook zeker niet liegen over het werk dat ik doe. Ik zal het hoogstens wat interessanter inpakken, maar wat denk je van iemand die fysiotherapie doet? Of *GAAP* projectmanager is? Die doen ook dag in dag uit hetzelfde.
Nee, tenzij je walvissen redt bij Antarctica heeft ze waarschijnlijk net zo'n saaie baan als jij. Ik leef ook niet voor m'n werk, het is voor mij gewoon een "means to an end" zodat ik me met leuke dingen bezig kan houden.
Kan het me wel voorstellen hoor. Ik erger me ook aan mannen die alleen oog hebben voor De Tieten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:58 schreef Spork het volgende:
[..]
doe ik vaak genoeg hoor, maar ik erger me gewoon aan het gemak waarop mensen aan de kant worden geschoven als nerd.
Nee, jij vind dat populair wetenschappelijke verhaaltjes de enig mogelijke uitleg zijn en dat die enorm ver van je afstaan. Zat mensen die er gewoon leuk/goed over kunnen vertellen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:58 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je theoretische natuurkunde doet, kun je niet uitleggen waar je mee bezig bent. Je kunt alleen een populair wetenschappelijk verhaaltje houden, dat ongeveer net zo ver afstaat van waar je mee bezig bent, als een ander een schets geeft van de bedrijfstak waarin hij werkt, of een student een schets geeft van het onderwijssysteem.
[..]
Zie je het ook als een goede eigenschap?
En dit ook. Je hebt het echt zelf in de hand voor een groot deel.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:59 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Klopt, zelf bestempel ik mensen die erbij lopen als een nerd als nerd. Het volgen van een bèta studie heeft er voor mij niet zoveel mee te maken, ik vind het juist knap als iemand daar goed in is. Ze staan niet voor niets bekend als de zwaardere studies lijkt me.
Maarja als bèta zijnde kun je ook leuke kleding dragen en wat aandacht aan je kapsel besteden ipv alles door mammie laten regelen, bij wijze van spreke dan. Dan zal ik je iig geen nerd vinden.
Dat zijn eigenlijk dezelfde sukkels die een hockeyer per definitie als kakker bestempelen. Zulke close-minded mensen wil je uberhaupt niet in je buurt hebben. Laat ze lekker, ik kan me daar echt niet druk over maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:01 schreef Spork het volgende:
als iemand mij een nerd vindt is dat zijn probleem, maar als iemand je bij voorbaat in zijn hoofd bestempeld als 'contactgestoord' omdat je een programmeur bent is dat wel mijn eigehn probleem, het heeft onterecht invloed op hoe mensen over je denken
Go for it. Wenen kan ik aanraden in ieder geval, Berlijn schijnt ook erg tof te zijn. Londen vond ik een mooie stad (en communicatie is dan simpeler, m'n Engels is een stuk beter dan m'n Duits) maar is vrij duur.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:00 schreef richard_prf het volgende:
Hehe ik woon mijn hele leven al zo'n beetje in Utrecht, een aantal jaar in Nijmegen en Breda uitgezonderd en ook in Enschede ben ik een keer of 5 geweest.
Verder ben ik al zo'n beetje heel Nederland doorgereisd in mijn kantoorperiode d.m.v diverse Accountancy vestigingen te bezoeken, presentaties bij te wonen, cursussen etc. En ik zat ook 3 jaar dagelijks op de weg.
Ik ben wel weer toe aan iets nieuws.
Helaas zijn er een beetje veel van dit soort mensen, het lijkt wel alsof ze liever niet met we willen omgaan op het moment dat ze me zien en ik meteen een stempel op me gedrukt krijg.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:02 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Kan het me wel voorstellen hoor. Ik erger me ook aan mannen die alleen oog hebben voor De Tieten.Wat doe je ermee? Buh-bye
Zulk soort bevooroordeelde mensen wil je dan toch niet mee omgaan of wel?
Jouw probleem is dat je DENKT dat mensen bij voorbaat al niet met je om willen gaan. Jij interpreteert alles wat mensen doen bij jou in de buurt zo snel mogelijk zo negatief mogelijk. Mensen zijn over het algemeen echt niet zo nasty als jij ze doet voorkomen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:04 schreef richard_prf het volgende:
Helaas zijn er een beetje veel van dit soort mensen, het lijkt wel alsof ze liever niet met we willen omgaan op het moment dat ze me zien en ik meteen een stempel op me gedrukt krijg.
Berlijn weet ik niet, Londen en Oxford ben ik wel geweest en ik vond vooral Londen erg mooi, ik had wel een klein beetje moeite met het verstaan van die mensen vanwege dat typische accent.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat zijn eigenlijk dezelfde sukkels die een hockeyer per definitie als kakker bestempelen. Zulke close-minded mensen wil je uberhaupt niet in je buurt hebben. Laat ze lekker, ik kan me daar echt niet druk over maken.
[..]
Go for it. Wenen kan ik aanraden in ieder geval, Berlijn schijnt ook erg tof te zijn. Londen vond ik een mooie stad (en communicatie is dan simpeler, m'n Engels is een stuk beter dan m'n Duits) maar is vrij duur.
nouja het klinkt nu ook ernstiger dan ik het bedoel hoor. neem nou de vrienden van mijn broertje, dat zijn allemaal van die gasten die programmeren onmiddelijk als nerd bestempelen en bij het woord 'moederbord' al eenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat zijn eigenlijk dezelfde sukkels die een hockeyer per definitie als kakker bestempelen. Zulke close-minded mensen wil je uberhaupt niet in je buurt hebben. Laat ze lekker, ik kan me daar echt niet druk over maken.
Mja je hebt wel gelijk, het zijn er veel. Maar het is ook best makkelijk om te buigen door wat aan je kleding oid. te doen, wat money zegt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:04 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Helaas zijn er een beetje veel van dit soort mensen, het lijkt wel alsof ze liever niet met we willen omgaan op het moment dat ze me zien en ik meteen een stempel op me gedrukt krijg.
Yep I know, mijn kleding is echter al prima, gisteren nog te horen gekregen van mijn vrienden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Mja je hebt wel gelijk, het zijn er veel. Maar het is ook best makkelijk om te buigen door wat aan je kleding oid. te doen, wat money zegt.Jij bent daar nu toch ook mee bezig (sporten, beetje zonnebank etc.)? Er gaat wat tijd overheen maar er komt mede daardoor echt wel verbetering.
Het plaatje in de OP is een karikatuur. Dat is een vorm van humor waar je van moet houden ja, maar om er nou beledigd over te zijn gaat wel een beetje ver. Dat wijst er eerder op dat je zélf problemen hebt met het type dat je bent.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:07 schreef Spork het volgende:
[..]
nouja het klinkt nu ook ernstiger dan ik het bedoel hoor. neem nou de vrienden van mijn broertje, dat zijn allemaal van die gasten die programmeren onmiddelijk als nerd bestempelen en bij het woord 'moederbord' al een-gezicht trekken maar als je eenmaal laat merken dat je gewoon verder een toffe gozer bent zijn ze dat ook zo weer vergeten
meestal heb ik er ook geen moeite mee om door het vooroordeel heen te breken, andere keren cultiveer ik het juist door nog even extra te benadrukken wat voor nerd ik wel niet ben (kan ook wel eens leuk zijn) maar het is gewoon het feit dat het gros van de mensen als allereerste reactie 'computers -> nerd -> sociaal gestoord' heeft waar ik me aan erger
ik stoor me overigens ook mateloos aan het plaatje in de OP
Inderdaad, maar dat is vaak ook het probleem, ze kleden zich vaak al helemaal verkeerd.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:59 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Klopt, zelf bestempel ik mensen die erbij lopen als een nerd als nerd. Het volgen van een bèta studie heeft er voor mij niet zoveel mee te maken, ik vind het juist knap als iemand daar goed in is. Ze staan niet voor niets bekend als de zwaardere studies lijkt me.
Maarja als bèta zijnde kun je ook leuke kleding dragen en wat aandacht aan je kapsel besteden ipv alles door mammie laten regelen, bij wijze van spreke dan. Dan zal ik je iig geen nerd vinden.
Je moet op zich wel een beetje proberen een 'normaal' uiterlijk te hebben natuurlijk. Ik ben twee keer mee geweest met een vriend van me naar de ACU (krakershol hier in Utrecht) en werd daar door alle alto's nogal raar aangekeken met m'n roze poloquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
Mja je hebt wel gelijk, het zijn er veel. Maar het is ook best makkelijk om te buigen door wat aan je kleding oid. te doen, wat money zegt.Jij bent daar nu toch ook mee bezig (sporten, beetje zonnebank etc.)? Er gaat wat tijd overheen maar er komt mede daardoor echt wel verbetering.
het is een karikatuur overduidelijk gemaakt door en voor alfa-mensen, geen beta-mensen. het is namelijk geen karikatuur van hoe nerds zijn maar hoe alfa-mensen nerds zien. en er is een verschil tussen beledigd en je ergens aan ergeren hequote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:10 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Het plaatje in de OP is een karikatuur. Dat is een vorm van humor waar je van moet houden ja, maar om er nou beledigd over te zijn gaat wel een beetje te ver. Dat wijst er eerder op dat je zélf problemen hebt met het type dat je bent.
Je vrienden vinden het waarschijnlijk al snel goed, want ze vinden je tenslotte al tof zoals je bent.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:10 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Yep I know, mijn kleding is echter al prima, gisteren nog te horen gekregen van mijn vrienden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |