Had me al een beetje ingelezen over die 2e Maasvlakte. Bedrijven die zich daar vestigen mogen ten hoogste 55% van hun vervoer van- en naar binnenland over de weg doen. De rest moet per binnenvaartschip of trein.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om vervolgens een file van vrachtwagens te huisvesten.
Beter verplichten ze die krengen in de haven de trein te nemen. Scheelt ook een hoop gedoe op de A15.
Iets in mij zegt dat dat toch niet gehandhaafd wordt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Had me al een beetje ingelezen over die 2e Maasvlakte. Bedrijven die zich daar vestigen mogen ten hoogste 55% van hun vervoer van- en naar binnenland over de weg doen. De rest moet per binnenvaartschip of trein.
Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.quote:Op zondag 15 mei 2011 01:38 schreef Hojdhopper het volgende:
Zonet in de kroeg een 'discussie' gehad met een vriend over of er in NL ook intercity's bestaande uit 3 treinstellen rijden. En dan hadden we het over de dd-irm/v-irm. Ik was van mening dat ik er wel eens een had gezien (dus drie treinstellen bestaande uit een lange en twee korte om het zo maar even te noemen). Hij was ervan overtuigd dat in NL de maximale lengte van een IC twee lange (dus 2x6 coupés) is.
Onbenullige discussie, maar hé, je weet hoe dat gaat bij een biertje.
YESSSS!!!quote:Op zondag 15 mei 2011 01:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.
En tussen Amsterdam en Eindhoven rijden combi's van 4+4+4, maar geen idee wanneer, ik ben een notoire spitsmijder.
Bovendien rijden koplopers ook wel eens met 4 setjes gecombineerd.quote:
Nee, setjes van 1-5 stellen. Eén koploperstel bestaan dan weer uit 3 of 4 bakken.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Bovendien rijden koplopers ook wel eens met 4 setjes gecombineerd.
Dat zijn dan setjes van 3 of 4 'bakken'.
Klopt, die is even na 18u vertrokken uit Amsterdamquote:Op zondag 15 mei 2011 00:49 schreef Telates het volgende:
Ik kwam vanmiddag op station Hilversum rond een uur of half zeven een grote stoomtrein tegen, was dat die grachtenexpress?
Niet helemaalquote:Op zondag 15 mei 2011 01:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.
Dat geldt alleen voor de Leeuwarder tak neem ik aan? Het Groninger deel van die trein wordt standaard met VIRM gereden.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Niet helemaalHet is de 16:38 trein die uit 4+4+6 bestaat. Deze combinatie rijdt twee slagen tussen Leeuwarden/Groningen en Rotterdam/Den Haag. Beginnend rond 6:45 en 12:45 uit het hoge Noorden. In de vakantieperiode is de slag van een uur later (dus 7:45 uit het Noorden en dus 17:38 uit Amersfoort ook VIRM, maar buiten de vakanties dus niet (en gelukkig maar)
Uiteraard, maar ja ik ben ook een Liwwadder, ik mijd Grunning zo veel als mogelijkquote:Op zondag 15 mei 2011 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor de Leeuwarder tak neem ik aan? Het Groninger deel van die trein wordt standaard met VIRM gereden.
* Igen mompelt iets over vriezen en dooien enzo.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ja ik ben ook een Liwwadder, ik mijd Grunning zo veel als mogelijk(hopende hiermee niet teveel boze Fok'kers te krijgen
)
Bronquote:Treinstoring rond Alkmaar
ALKMAAR - Van en naar Alkmaar rijden geen treinen omdat een vrachtwagen met een kraan de bovenleiding aan beide kanten van het spoor kapot heeft getrokken. Dat liet een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail zondag weten.
Vanuit het noorden rijden de treinen nu tot Heerhugowaard, vanuit het zuiden tot Uitgeest. De Nederlandse Spoorwegen zetten bussen in. De stremming duurt waarschijnlijk tot ver in zondagavond. De NS spreekt van een zeer ongelukkig samenloop van omstandigheden omdat veel Ajax-supporters uit Noord-Holland Noord vanavond naar huis willen vanuit de Arena.
Vanuit Amsterdam is Alkmaar per trein alleen bereikbaar door over Hoorn naar Heerhugowaard te reizen en daar een bus te nemen. Dat komt omdat door werkzaamheden tussen Amsterdam-Sloterdijk en Zaandam minder treinverkeer mogelijk is.
De schade ontstond toen een vrachtwagen over de spoorwegovergang bij de Helderseweg reed. Waarschijnlijk vergat de chauffeur de kraan in te trekken. Volgens de woordvoerder van ProRail gebeurt dat wel eens vaker. De spoorwegovergang is gesloten in verband met reparatiewerkzaamheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |