abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96818065
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Om vervolgens een file van vrachtwagens te huisvesten. :{

Beter verplichten ze die krengen in de haven de trein te nemen. Scheelt ook een hoop gedoe op de A15.
Had me al een beetje ingelezen over die 2e Maasvlakte. Bedrijven die zich daar vestigen mogen ten hoogste 55% van hun vervoer van- en naar binnenland over de weg doen. De rest moet per binnenvaartschip of trein.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 23:29:09 #127
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_96818130
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 23:28 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Had me al een beetje ingelezen over die 2e Maasvlakte. Bedrijven die zich daar vestigen mogen ten hoogste 55% van hun vervoer van- en naar binnenland over de weg doen. De rest moet per binnenvaartschip of trein.
Iets in mij zegt dat dat toch niet gehandhaafd wordt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 15 mei 2011 @ 00:49:02 #128
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_96822969
Ik kwam vanmiddag op station Hilversum rond een uur of half zeven een grote stoomtrein tegen, was dat die grachtenexpress?
pi_96824708
Zonet in de kroeg een 'discussie' gehad met een vriend over of er in NL ook intercity's bestaande uit 3 treinstellen rijden. En dan hadden we het over de dd-irm/v-irm. Ik was van mening dat ik er wel eens een had gezien (dus drie treinstellen bestaande uit een lange en twee korte om het zo maar even te noemen). Hij was ervan overtuigd dat in NL de maximale lengte van een IC twee lange (dus 2x6 coupés) is.

Onbenullige discussie, maar hé, je weet hoe dat gaat bij een biertje. :7
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 15 mei 2011 @ 01:41:01 #130
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_96824783
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 01:38 schreef Hojdhopper het volgende:
Zonet in de kroeg een 'discussie' gehad met een vriend over of er in NL ook intercity's bestaande uit 3 treinstellen rijden. En dan hadden we het over de dd-irm/v-irm. Ik was van mening dat ik er wel eens een had gezien (dus drie treinstellen bestaande uit een lange en twee korte om het zo maar even te noemen). Hij was ervan overtuigd dat in NL de maximale lengte van een IC twee lange (dus 2x6 coupés) is.

Onbenullige discussie, maar hé, je weet hoe dat gaat bij een biertje. :7
Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.

En tussen Amsterdam en Eindhoven rijden combi's van 4+4+4, maar geen idee wanneer, ik ben een notoire spitsmijder.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_96824839
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 01:41 schreef MREn het volgende:

[..]

Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.

En tussen Amsterdam en Eindhoven rijden combi's van 4+4+4, maar geen idee wanneer, ik ben een notoire spitsmijder.
YESSSS!!! *O*

Thanks!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_96825277
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 01:44 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

YESSSS!!! *O*

Thanks!
Bovendien rijden koplopers ook wel eens met 4 setjes gecombineerd.
Dat zijn dan setjes van 3 of 4 'bakken'.
Voornamelijk tussen rotterdam/den Haag via utrecht (daar worden ze gekoppeld) naar Amersfoort en dan naar Zwolle (splitsen voor Leeuwarden en Groningen) of Enschede (blijft er vaak in Deventer een deel achter).
Dat komt ook wel voor bij die nieuwe dubbeldekkers jah, maar dan op de lijnen die MREn aangaf en dan met 4/4/4, 4/4/6 :Y
dag
  zondag 15 mei 2011 @ 02:12:43 #133
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_96825571
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Bovendien rijden koplopers ook wel eens met 4 setjes gecombineerd.
Dat zijn dan setjes van 3 of 4 'bakken'.
Nee, setjes van 1-5 stellen. Eén koploperstel bestaan dan weer uit 3 of 4 bakken.

In de spits richting Apeldoorn en Zwolle zijn de langste treinen 5 stellen van 3 bakken: 15 bakken koploper dus, hoewel incidenteel ook langere treinen voorkomen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_96827854
15 bakken ICM doorlopen. :D
  Redactie Sport zondag 15 mei 2011 @ 09:13:55 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96828159
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 00:49 schreef Telates het volgende:
Ik kwam vanmiddag op station Hilversum rond een uur of half zeven een grote stoomtrein tegen, was dat die grachtenexpress?
Klopt, die is even na 18u vertrokken uit Amsterdam
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 15 mei 2011 @ 09:55:48 #136
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96828528
Volgens mij is er voetbal in Mokum. Er staan zoveel reizigers op Hooge-fucking-veen, dat de 534 een extra stop maakt daar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 15 mei 2011 @ 10:04:55 #137
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_96828645
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 01:41 schreef MREn het volgende:

[..]

Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.

Niet helemaal ;) Het is de 16:38 trein die uit 4+4+6 bestaat. Deze combinatie rijdt twee slagen tussen Leeuwarden/Groningen en Rotterdam/Den Haag. Beginnend rond 6:45 en 12:45 uit het hoge Noorden. In de vakantieperiode is de slag van een uur later (dus 7:45 uit het Noorden en dus 17:38 uit Amersfoort ook VIRM, maar buiten de vakanties dus niet (en gelukkig maar)
pi_96829474
Wel mooi gezicht altijd als er 14 bakken VIRM langs dendert. Ik kom die vroege weleens tegen in Overvecht als ik in de IC :') Utrecht - Hilversum zit
pi_96834215
Dank voor jullie toelichting. Ik wist zeker dat ik het wel had gezien. Hoewel, een 5x3 ICM heb ik dan nog nooit gezien (ik stap altijd uit in Utrecht CS, IC Rotterdam-Groningen/Leeuwarden). Volgende keer zal ik eens wachten en kijken hoe veel er gekoppeld worden. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:28:31 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96834548
Gister ben ik even op pad geweest, oa foto's uit Breda, Amersfoort, Naarden-Bussum, Apeldoorn en Zutphen:

HSA 186 111 met Fyra 905 te Breda

ERS 189 290 met containertrein door Breda richting Tilburg

VSM 23 076 te Amersfoort

Toen ben ik via Arnhem en Ede-Wageningen naar Amersfoort verkast. Daar nog even bij de Plan U 115 geklust, en rond 12 uur tussendoor voor de stoomtrein naar het perron gegaan.

VSM 23 076 en VolkerRail 203-3 teAmersfoort

VSM 23 076 met Grachten Express te Amersfoort
En ja, hier stonden wij zeker legaal!

DBS 6471+6461 met militaire trein te Amersfoort

Toen weer even geklust, en later naar Utrecht, en vervolgens naar Naarden-Bussum.

SGMm te Naarden

Vanwege werkzaamheden bij de Watergraafsmeer moest de CNL en Jan Kiepura (Euronight) uitwijken richting Naarden, waar kop gemaakt werd en teruggestoken naar Amsterdam.
Eerst gingen wij naar een overweg bij de Rijksweg / Cort van der Lindenlaan.

NSR 17xx met CNL LeegMat

Achterop liep de EETC 1252 mee, die hem terug zou rijden naar Amsterdam

Vervolgens als een speer naar station Naarden-Bussum gelopen, waar wij de stoomtrein wouden platen, maar eerst nog even dit plaatje:
DDAR en Leegmat CNL te Naarden

Vervolgens kwam de VSM 23 076 met Grachten Express aan:

Toen op naar Apeldoorn:


Vanaf Apeldoorn ben ik naar Zutphen gereisd, waar ik dit oude locje tegen kwam. Hij is inmiddels wel verplaatst..
  zondag 15 mei 2011 @ 13:31:13 #141
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_96834664
Jammer dat je die 23 076 zo vroeg heb geklikt in Ndb, dat had een mega plaat kunnen zijn omdat de zon daar scheen en goed stond..
  zondag 15 mei 2011 @ 13:44:34 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96835216
Ik had hem ook later geklikt, maar dan had ik precies een paal met een kast voor de loc. Dat heb ik nu gemeden.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:54:01 #143
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_96835644
Ja ok, maar dat kan je van te voren toch zien. Als je nou van te voren bepaald hoe de ultieme plaat gemaakt kan worden (op een legale plek), dan ga je daar toch meteen staan. Op die plek daar heb je zat mogelijkheden om sowieso geen kasten of palen in beeld te krijgen. Was je de enige daar of waren er meer fotografen?

Bijv:




  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 mei 2011 @ 13:57:23 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96835804
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:04 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Niet helemaal ;) Het is de 16:38 trein die uit 4+4+6 bestaat. Deze combinatie rijdt twee slagen tussen Leeuwarden/Groningen en Rotterdam/Den Haag. Beginnend rond 6:45 en 12:45 uit het hoge Noorden. In de vakantieperiode is de slag van een uur later (dus 7:45 uit het Noorden en dus 17:38 uit Amersfoort ook VIRM, maar buiten de vakanties dus niet (en gelukkig maar)
Dat geldt alleen voor de Leeuwarder tak neem ik aan? Het Groninger deel van die trein wordt standaard met VIRM gereden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 15 mei 2011 @ 13:58:24 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96835853
Ja, ik had hem nog wat dichterbij kunnen hebben. En wij stonden daar voor dat hek met 14 man, dus het was "passen en meten"
  zondag 15 mei 2011 @ 13:58:35 #146
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_96835863
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat geldt alleen voor de Leeuwarder tak neem ik aan? Het Groninger deel van die trein wordt standaard met VIRM gereden.
Uiteraard, maar ja ik ben ook een Liwwadder, ik mijd Grunning zo veel als mogelijk ;) (hopende hiermee niet teveel boze Fok'kers te krijgen :P )
pi_96845905
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ja ik ben ook een Liwwadder, ik mijd Grunning zo veel als mogelijk ;) (hopende hiermee niet teveel boze Fok'kers te krijgen :P )
* Igen mompelt iets over vriezen en dooien enzo. :P

Maar waarom gaat 'ie vanuit Leeuwarden dan ineens op een andere tijd?

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 16:57:09 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 16:56:33 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96845998
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:54 schreef Igen het volgende:
- ho, dat was dus niet de bedoeling -
Wat ging daar mis?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96846027
Ik had op 'invoeren' geklikt zonder dat ik überhaupt iets getypt had.

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 16:57:34 ]
pi_96846366
quote:
Treinstoring rond Alkmaar

ALKMAAR - Van en naar Alkmaar rijden geen treinen omdat een vrachtwagen met een kraan de bovenleiding aan beide kanten van het spoor kapot heeft getrokken. Dat liet een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail zondag weten.

Vanuit het noorden rijden de treinen nu tot Heerhugowaard, vanuit het zuiden tot Uitgeest. De Nederlandse Spoorwegen zetten bussen in. De stremming duurt waarschijnlijk tot ver in zondagavond. De NS spreekt van een zeer ongelukkig samenloop van omstandigheden omdat veel Ajax-supporters uit Noord-Holland Noord vanavond naar huis willen vanuit de Arena.

Vanuit Amsterdam is Alkmaar per trein alleen bereikbaar door over Hoorn naar Heerhugowaard te reizen en daar een bus te nemen. Dat komt omdat door werkzaamheden tussen Amsterdam-Sloterdijk en Zaandam minder treinverkeer mogelijk is.

De schade ontstond toen een vrachtwagen over de spoorwegovergang bij de Helderseweg reed. Waarschijnlijk vergat de chauffeur de kraan in te trekken. Volgens de woordvoerder van ProRail gebeurt dat wel eens vaker. De spoorwegovergang is gesloten in verband met reparatiewerkzaamheden.
Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')