abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:49:53 #51
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_96695763
wat je hoorde was het cynische lachje van je leidinggevende die je voor geen meter gelooft.

Gisteren zeg je dat je extra komt werken op verzoek, 's-avonds heb je je schijnbaar bedacht en meld je lekker ziek de volgende dag.

Waarom er gelachen word ? Om dat je bevestigde wat ze ws al had vermoed toen je ja zei op de vraag of je extra kon werken....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_96697395
Ik zou mezelf niet zo druk maken om het ziek melden, maar meer om het feit dat je hier op Fok! zit te posten terwijl je ziek gemeld bent. Als ze hier achter komen bij de Wibra kun je de ontslagbrief met een glimlach tegemoet zien :).
pi_96697708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:35 schreef essentieel het volgende:

[..]

Alsof dit de eerste keer dat ik me hier geregistreerd heb. :') :') :') :') :') :') Ik zat al op fok toen jij 12 was. :W
Stoere knul hoor :*
I won't cross these streets until you hold my hand.
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:40:44 #54
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_96698018
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:29 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

en omdat ik de laatste tijd te vaak met dit soort dingen kom, of ik eerder weg kan bijvoorbeeld, en als ik gebeld wordt voor extra werk, dan kan ik 9 van de 10 keer niet (soms kan ik echt niet, en soms heb ik gewoon geen zin).
Ik gok dat dit de reden is van het lachen. Serieus, bij ons worden dit soort dingen ook niet echt gewardeerd door overige collega's die wel altijd klaar staan. Snap best dat je een keer niet kan, maar 9 van de 10 keer niet kunnen is nogal wat! En dan zeker ook nog als je geen zin hebt. Niet echt netjes tegenover andere collega's die 9 van de 10 keer wel kunnen en nooit eerder weg gaan. Heb zelf ook een paar van dit soort collega's en erger me eraan. Zeker omdat ik alle dingen die ik moet doen op mijn vrije dag plan en dus nooit eerder weg hoef en ik ook eigenlijk altijd extra kom als het nodig is. Kan me dus best een beetje voorstellen dat ze dit hadden verwacht van je en daarom lachen. Ik zou dus wat meer inzet tonen en je houding een beetje veranderen. Kijk, als je echt ziek bent oke...maar geen zin hebben en dan dus niet "kunnen" (en dat ook 9 van de 10 keer) vind ik nogal nonchalant.
To infinity…and beyond!
pi_96699775
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:32 schreef Carmy het volgende:

[..]

Stoere knul hoor :*
je hoeft niet zo bijdehand te doen, kleuter.
pi_96699872
Ze zat gewoon om iets anders te lachen, heb ik ook weleens als treuzelende mensen bellen. Moet je een half uur naar dat 'ja en uuuhhh...', 'maar uhh.....' gaan zitten luisteren? Echt niet, surfen en leuke plaatjes kijken.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_96701226
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:40 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik gok dat dit de reden is van het lachen. Serieus, bij ons worden dit soort dingen ook niet echt gewardeerd door overige collega's die wel altijd klaar staan. Snap best dat je een keer niet kan, maar 9 van de 10 keer niet kunnen is nogal wat! En dan zeker ook nog als je geen zin hebt. Niet echt netjes tegenover andere collega's die 9 van de 10 keer wel kunnen en nooit eerder weg gaan. Heb zelf ook een paar van dit soort collega's en erger me eraan. Zeker omdat ik alle dingen die ik moet doen op mijn vrije dag plan en dus nooit eerder weg hoef en ik ook eigenlijk altijd extra kom als het nodig is. Kan me dus best een beetje voorstellen dat ze dit hadden verwacht van je en daarom lachen. Ik zou dus wat meer inzet tonen en je houding een beetje veranderen. Kijk, als je echt ziek bent oke...maar geen zin hebben en dan dus niet "kunnen" (en dat ook 9 van de 10 keer) vind ik nogal nonchalant.
Mwoah ik vind dit nogal een overdreven reactie. Vooral bij bijbaantjes verzint toch 9 vd 10 werknemers een lulsmoes om te zeggen dat ze niet kunnen indien er gebeld wordt. Weet nog wel toen ik bij de AH werkte en je zelf vervanging moest regelen als je snel vrij wilde hebben. Kon je 20 vd 25 mogelijke kandidaten al wegstrepen, omdat die sowieso nooit konden. Vond ik nooit zo erg, want dan val ik ook niet in voor diegene. Ik had altijd een paar man waarvoor ik sowieso werkte als ik kon en hun deden dat ook bij mij. Sommige mensen hebben gewoon geen zin om op de dag zelf op te komen draven. Dit kan ik mij best voorstellen, maar dan moet je ook niet zeuren als je zelf geen vervanging kunt regelen mocht dit een keer nodig zijn. Of dat er natuurlijk andere voordelen wegvallen, zoals het vaker eerder weg kunnen.

Ergo: wie goed doet, goed ontmoet.

Ps. Dat idee van je broer is echt uberslecht.
pi_96701824
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:40 schreef ivetje het volgende:

[..]

Je hebt misschien wel gelijk, maar ik ben daar de weekend hulp, dus ik ben echt niet verplicht om op een doordeweekse dag extra te komen werken. Invallen voor iemand doe ik altijd, ook als ik niet kan, dan zeg ik mijn andere afspraak af (tenzij het supersupersuperbelangrijk is), en ga ik gewoon werken voor mijn collega, maar extra werken doe ik niet altijd.
pi_96701851
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:57 schreef Sandersson het volgende:

Ps. Dat idee van je broer is echt uberslecht.
Inderdaad!
pi_96701987
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:24 schreef TronCarter het volgende:
Ze zat gewoon om iets anders te lachen, heb ik ook weleens als treuzelende mensen bellen. Moet je een half uur naar dat 'ja en uuuhhh...', 'maar uhh.....' gaan zitten luisteren? Echt niet, surfen en leuke plaatjes kijken.
Ik heb geen idee waarom ze moest lachen, maar ik denk gewoon omdat ik volgens haar best ongeloofwaardig overkwam. Ik ga het morgen gewoon vragen.
pi_96702023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:25 schreef Sandersson het volgende:
Ik zou mezelf niet zo druk maken om het ziek melden, maar meer om het feit dat je hier op Fok! zit te posten terwijl je ziek gemeld bent. Als ze hier achter komen bij de Wibra kun je de ontslagbrief met een glimlach tegemoet zien :).
Hmm, en hoe willen ze erachter komen? :)
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaa.
pi_96702176
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:49 schreef klusfoobje het volgende:
wat je hoorde was het cynische lachje van je leidinggevende die je voor geen meter gelooft.

Gisteren zeg je dat je extra komt werken op verzoek, 's-avonds heb je je schijnbaar bedacht en meld je lekker ziek de volgende dag.

Waarom er gelachen word ? Om dat je bevestigde wat ze ws al had vermoed toen je ja zei op de vraag of je extra kon werken....
Ik heb haar ZELF GEVRAAGD of ik moest komen werken.
Van haar hoefde ik zelfs niet te komen, omdat ik anders te veel uren had (ben een weekendhulp, en mag het maximumuur niet overschrijden). En toen zei ik dat ik dat niet erg vond, en daarna vondt zij het ook goed.
pi_96702187
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:15 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

hehehehehehehehehehehehehe
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:19:55 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96702213
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:15 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

FOK! is het best bezochte internetforum van nederland en 1 van de best bezochte per wereld. Je werkt bij de Wibra, wibra heeft een webcare team dat dagelijks googlet naar het woord wibra. Kan best dat het rond gaat zingen bij de managers van de wibra :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96702451
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

FOK! is het best bezochte internetforum van nederland en 1 van de best bezochte per wereld. Je werkt bij de Wibra, wibra heeft een webcare team dat dagelijks googlet naar het woord wibra. Kan best dat het rond gaat zingen bij de managers van de wibra :)
ik ben vast niet de enige Nina die daar werkt, en zij ook niet de enige Tiffany..?
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:25:34 #66
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_96702488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

http://www.google.nl/sear(...)&fp=a0d0f71cc4213cb9

Daar heb je het al.. 6e hit!
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:26:24 #67
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_96702534
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:24 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

ik ben vast niet de enige Nina die daar werkt, en zij ook niet de enige Tiffany..?
Ik denk wel dat je de enige Nina bent die vandaag ziek is, en die Tiffany als manager heeft :)
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:27:16 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96702574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:24 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

Het personeelsbestand is waarschijnlijk centraal opgeslagen. Uit de database is dan binnen een minuutje een zoekopdracht te draaien die alle filialen weergeeft waar momenteel een nina en een tiffany werken.
Maar waarshcijnlijker is dat er een database zoekopdracht gedraaid wordt op alle nina's die bij de wibra werken die vandaag ziek zijn :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96703257
http://www.google.nl/sear(...)k&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Kijk eens bovenste hit al..

You are doomed..

hiihhihihihihihihihihiihhihihiihhihihihihihihihihihihihihi

hihhiihhihihihihihhhhihhihihihihihihihihihihihihihihihihhi
pi_96703934
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het personeelsbestand is waarschijnlijk centraal opgeslagen. Uit de database is dan binnen een minuutje een zoekopdracht te draaien die alle filialen weergeeft waar momenteel een nina en een tiffany werken.
Maar waarshcijnlijker is dat er een database zoekopdracht gedraaid wordt op alle nina's die bij de wibra werken die vandaag ziek zijn :)
Hmmm. Mjaah over me eigen naam durf ik niet veel te zeggen, maar ik weet zeker dat zij de enige Tiffany is ja.
Gaat het dan alleen om namen? Dus niet om je woonplaats enzo?
Hahahah vindt dit echt belachelijk trouwens.
pi_96704105
Ik zou denk ik een admin benaderen of hij dit topic kan verwijderen, want anders ben je dadelijk echt screwed.....

hohohohoohhohohoohhohoohhoho
pi_96704184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:00 schreef Sandersson het volgende:
Ik zou denk ik een admin benaderen of hij dit topic kan verwijderen, want anders ben je dadelijk echt screwed.....

hohohohoohhohohoohhohoohhoho
Ehmm jaa, goed idee!
Misschien is het al te laat trouwens.
pi_96704935
En nu wordt het tijd om :r
pi_96707621
Ach het is goed gekomen.
Ben net gebeld door lieve schatje Tiffany, en ze vroeg of alles goed ging (dit keer zonder gelach).
En ze vroeg of ik morgen eerder kon komen, waarop ik `ja zeker` zei.
Ben blij dat ze me nog vraagt.

Bedankt voor alle reacties!!
pi_96707622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:03 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

Ehmm jaa, goed idee!
Misschien is het al te laat trouwens.
Je hoeft je in ieder geval niet meer druk te maken om je geloofwaardigheid... die ben je net als je baan kwijt.
blijf van mijn sig af homo!
pi_96707704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:33 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Je hoeft je in ieder geval niet meer druk te maken om je geloofwaardigheid... die ben je net als je baan kwijt.
Nou nee!
Ik geloof niet in dat shit. Wij zijn niet de enige Nina & Tiffany van de Wibra.
Niemand komt er ooit achter, tenzij ze het plaatsnaam weten.
pi_96708473
TS, misschien moest je baas lachen omdat iemand gekke bekken stond te trekken, of omdat ze denkt dat je zwanger bent, of weet ik veel. Of misschien is ze gewoon een lacherig persoontje. Ik denk, als ik het bovenstaande zo lees, dat je dingen misschien teveel op jezelf betrekt.
pi_96708608
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:57 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Mwoah ik vind dit nogal een overdreven reactie. Vooral bij bijbaantjes verzint toch 9 vd 10 werknemers een lulsmoes om te zeggen dat ze niet kunnen indien er gebeld wordt.
Mwah, ik had dat dus ook met m'n studentenbaantje, dan bellen ze een dag tevoren of je de volgende dag kunt. Als je dan al je week gepland hebt met huiswerk en zo, kun je dan ook gewoon niet.

Overigens mbt die maag, nu gaat er op zich een buikgriepje rond maar je zou ook de eerste niet zijn die een hoge zuurgraad heeft en gewoon misselijk wordt van koffie en zo. Zou je eens moeten bijhouden, wanneer je misselijk wordt en wat je daarvoor gegeten/gedronken hebt.
pi_96708646
pi_96709203
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:53 schreef Sessy het volgende:
TS, misschien moest je baas lachen omdat iemand gekke bekken stond te trekken, of omdat ze denkt dat je zwanger bent, of weet ik veel. Of misschien is ze gewoon een lacherig persoontje. Ik denk, als ik het bovenstaande zo lees, dat je dingen misschien teveel op jezelf betrekt.
Ja je hebt wel gelijk, allees het viel gewoon op dat ze toen moest lachen.
En ze is idd een lacherig persoon. Ze lacht heel vaak om de domste dingen.
pi_96709205
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:29 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

Bij de Wibra, en ik werk er al 6 maanden.
Maar haar (mijn baas) ..
HAHHAA werkt jouw baas bij de Wibra??!! HAHAHHAHAHA even ervanuitgaande dat het voor jou een bijbaan is
pi_96709260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef draude het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom post je hier in de-door-mij-gestartte-topic je foto? ;/
pi_96709342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:07 schreef Fok_manager het volgende:

[..]

HAHHAA werkt jouw baas bij de Wibra??!! HAHAHHAHAHA even ervanuitgaande dat het voor jou een bijbaan is
Wat lach je?
En dan als dat zo is?
pi_96709421
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:56 schreef Sessy het volgende:

[..]

Mwah, ik had dat dus ook met m'n studentenbaantje, dan bellen ze een dag tevoren of je de volgende dag kunt. Als je dan al je week gepland hebt met huiswerk en zo, kun je dan ook gewoon niet.

Overigens mbt die maag, nu gaat er op zich een buikgriepje rond maar je zou ook de eerste niet zijn die een hoge zuurgraad heeft en gewoon misselijk wordt van koffie en zo. Zou je eens moeten bijhouden, wanneer je misselijk wordt en wat je daarvoor gegeten/gedronken hebt.
Het is wel zo dat ik de laatste tijd van vis ontzettend misselijk word.
Bedankt voor de tip!
pi_96709559
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:10 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

Wat lach je?
En dan als dat zo is?
Nou ja, ik snap best wel dat het heel vervelend voor je is hoor. Maar ik denk dat je eea even moet relativeren dat het gewoon gaat om een bijbaan.. Ofwel: gewoon niet zeiken/onzeker doen en geniet van je vrije middag.

Ondanks dat vind ik wel dat je echt iets aan je karakter moet veranderen, straks bij een 'echte' baan kom je veel verder als je net dat beetje extra geeft waar je nu telkens iets tekort schiet.. (tenzij je je leven lang op 1 plek wilt blijven werken natuurlijk)
pi_96709886
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:12 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

Het is wel zo dat ik de laatste tijd van vis ontzettend misselijk word.
Bedankt voor de tip!
Op zich is het ook heel makkelijk een voedselvergiftiging van vis op te lopen als die niet meer goed is, en vis is een van de meest voorkomende voedselallergieën, zou 't ook nog kunnen zijn natuurlijk.
And you're welcome.
pi_96711261
TS, maak je niet druk. Je zult niet de eerste zijn die zich mogelijk onterecht ziekmeldt en je zult er niet zomaar voor ontslagen worden.

Alleen jammer dat je je hele vrije dag hebt verpest door je druk te maken om niks.
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:02:21 #88
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_96712274
Ik zou die werkgever s'nachts terugbellen en zeggen dat je niet bent gediend van dat toontje. Vervolgens lach je haar uit en zeg je dat je morgen weer ziek bent. Zo hou je het in je eigen hand.
pi_96713950
TS.

pi_96715536
boeit jou dat TS, jij kunt lekker een dagje in de tuin liggen! ^O^
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_96720197
Die serieuze reacties ook over een mogelijk ontslag :9~
pi_96726201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef draude het volgende:
[ afbeelding ]
TS is een troll
pi_96779521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:16 schreef Waaghals het volgende:
ik denk dat een van haar slaafjes haar voeten kietelde terwijl ze met jou belde
Zoiets dat dacht ik dus ook meteen: dat TS toevallig net belde toen de koerier/glazenwasser/etc. net met z'n hoofd tussen haar... Enfin, laat maar.. You do the math :P
pi_96974410
Ik heb geleerd hoe ziek je ook bent, gewoon naar je werk gaan en laat de baas zelf maar vragen wat er met je is, en als je echt ziek bent herkent ze dat meteen en zal ze je zo naar huis sturen om uit zieken, Zo voorkom je rare en ongeloofwaardige reacties van haar, en krijg je juist meer een pluspuntje dat je toch de moeite heb genomen ziek uit bed te stappen en toch naar het werk te gaan.
in the nighttime when the world is at it's rest
you will find me in the place I know the best
dancin', shoutin' flyin' to the moon
you don't have to worry 'cause I'll be come back soon
pi_96978924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 01:10 schreef Glennpo het volgende:
Ik heb geleerd hoe ziek je ook bent, gewoon naar je werk gaan en laat de baas zelf maar vragen wat er met je is, en als je echt ziek bent herkent ze dat meteen en zal ze je zo naar huis sturen om uit zieken, Zo voorkom je rare en ongeloofwaardige reacties van haar, en krijg je juist meer een pluspuntje dat je toch de moeite heb genomen ziek uit bed te stappen en toch naar het werk te gaan.
Dan moet je wel maar net de juiste baas treffen. Veel mensen vinden dat gedrag juist erg vervelend omdat het er vaak -onbewust- dik op ligt dat die persoon al lang blij of opgelucht is naar huis gestuurd te worden. Ook al getuigt je komst van doorzettingsvermogen, niet zelf de knoop door durven hakken is nu niet echt een toonbeeld van besluitvaardigheid.
pi_96978941
Wat een schatje is die Nina
pi_96979637
quote:
Dat soort gedrag wordt hier niet gewaardeerd. Je weet zelf heel goed wanneer je ziek bent, dan ga je niet riskeren dat je andere mensen aansteekt omdat je zonodig het toonbeeld van aanwezigheid moet zijn.
Ziek zijn is thuisblijven en afmelden, klaar.
Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:51:01 #98
329156 Peem
Skiddelly
pi_96980647
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:15 schreef Ninaaa het volgende:
Of stel ik me teveel aan?

---
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:54:53 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_96980803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef Socios het volgende:
Zo'n telefoongesprek kun je beter anders aanpakken.

Niet "Ik moet even iets zeggen" etc.

Gewoon zakelijk "Ik bel om mij ziek te melden"

En klaar.
Dit! En al helemaal niet zeggen dat je eventueel wel wilt komen, dan ben je niet echt ziek
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:58:21 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_96980930
quote:
Dit is wel heel bizar, als je bijv. griep hebt en 39 graden koorts ga je toch niet naar je werk toe om vervolgens de beslissing aan je werkgever over te laten? Daarbij ook nog eens het risico lopend dat je:
1. nog zieker wordt en langer uit de running bent
2. andere mensen aansteekt waardoor andere werknemers ook ziek worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')