quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef Socios het volgende:
Zo'n telefoongesprek kun je beter anders aanpakken.
Niet "Ik moet even iets zeggen" etc.
Gewoon zakelijk "Ik bel om mij ziek te melden"
En klaar.
Ja ik weet dat was stom van mij.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef Socios het volgende:
En klaar.
mee eens.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef Socios het volgende:
En klaar.
Bij de Wibra, en ik werk er al 6 maanden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:22 schreef Biancavia het volgende:
Misschien lachte ze wel omdat iemand anders haar net aan het lachen had gemaakt.
Hoe lang werk je daar al?
Wat is het voor winkel?
Waarom ben je zo onzeker?
Dit.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef Socios het volgende:
En klaar.
Dit is de tweede keer in de half jaar. Had me laatst ergens in januari ziekgemeld, maar dat was nog met mijn ex-baas. Bij haar (Tiffany) is dit voor het eerst.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:26 schreef Pollewoppie het volgende:
Hoevaak heb je je al ziekgemeld de laatste tijd? mischien dat je veldeed aan een verwachtingspatroon van je baas ofzo...
Heb gezegd dat ik snachts ziek ben geworden, en dat ik 2 keer heb overgegeven.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit.
En ziekmelden omdat je misselijk bent:
Dus dan is het er uit. Asperientje nemen en gewoon naar je werk gaan. Als iemand mij belt met "ja, ik kom niet hoor, ik ben misselijk" dan zou ik persoonlijk ook lachen. Daarnaast kun je gewoon achter een PC zitten, dus kun je ook wel achter een kassa zitten, desnoods met een emmertje erbij.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:32 schreef Ninaaa het volgende:
[..]
Heb gezegd dat ik snachts ziek ben geworden, en dat ik 2 keer heb overgegeven.
Dat zegt toch al genoeg? Wie weet moet ik dat straks ook doen als ik achter de kassa sta bijvoorbeeld.
Je kunt toch best eventjes op internet als je ziek bent?quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:32 schreef Pallas-Athene het volgende:
Zo ziek ben je dus niet, als je hier op Fok! zit.
Als je met klanten werkt ja.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:35 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dus dan is het er uit. Asperientje nemen en gewoon naar je werk gaan. Als iemand mij belt met "ja, ik kom niet hoor, ik ben misselijk" dan zou ik persoonlijk ook lachen. Daarnaast kun je gewoon achter een PC zitten, dus kun je ook wel achter een kassa zitten, desnoods met een emmertje erbij.
Het leek er meer op dat ze moest lachen omdat ze me niet geloofde..quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:35 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dus dan is het er uit. Asperientje nemen en gewoon naar je werk gaan. Als iemand mij belt met "ja, ik kom niet hoor, ik ben misselijk" dan zou ik persoonlijk ook lachen. Daarnaast kun je gewoon achter een PC zitten, dus kun je ook wel achter een kassa zitten, desnoods met een emmertje erbij.
Volgens mij weet je zelf best dat je kan werken, maar zit jezelf slappe excuusjes voor te houden om het goed te praten voor jezelf. Teminste, die indruk krijg ik.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:38 schreef Ninaaa het volgende:
[..]
Het leek er meer op dat ze moest lachen omdat ze me niet geloofde..
Maar hoezo? Als je misselijk bent kun je je niet eens fatsoenlijk concentreren, en ben je erg gevoelig met geuren, straks komt er een stinkende klant, en sta ik daar te kotsen? Is dat netjes dan?
Als je vaak eerder weg wilt enzo, is het toch niet zo'n ramp om af en toe wat meer inzet te tonen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:29 schreef Ninaaa het volgende:
[..]
Bij de Wibra, en ik werk er al 6 maanden.
Maar haar (mijn baas) ken ik pas 1 maand ofzo, omdat ze uit een andere filiaal komt.
Ik ben gewoon onzeker omdat ze steeds moest lachen, en omdat ik de laatste tijd te vaak met dit soort dingen kom, of ik eerder weg kan bijvoorbeeld, en als ik gebeld wordt voor extra werk, dan kan ik 9 van de 10 keer niet (soms kan ik echt niet, en soms heb ik gewoon geen zin).
En gisteren zei ze op een heel vriendelijke manier; `dankjewel` toen ik zei dat ik kon komen werken, en ze was heel blij, omdat ze nu ook met de nieuwe assistente van haar bezig kon zijn, dus ze had op me gerekend, en nu meld ik me opeens ziek...
Dat is alleen de laatste tijd zo, omdat het steeds zo uitkomt. Normaal ben ik er altijd.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:41 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Als je vaak eerder weg wilt enzo, is het toch niet zo'n ramp om af en toe wat meer inzet te tonen?
Ik ben echt ziek!quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:40 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Volgens mij weet je zelf best dat je kan werken, maar zit jezelf slappe excuusjes voor te houden om het goed te praten voor jezelf. Teminste, die indruk krijg ik.
En dat je baas lachte is waarschijnlijk omdat ze niet anders verwacht had van je. Slappe hap.
Je geeft ook aan dat zij er pas 1 maand werkt. In haar ogen ben jij waarschijnlijk altijd zo.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:43 schreef Ninaaa het volgende:
[..]
Dat is alleen de laatste tijd zo, omdat het steeds zo uitkomt. Normaal ben ik er altijd.
Ik heb niet gezegd dat ik nog kan komen. Ik vroeg alleen of ze het erg vondt, en dat ik best wil komen maar dat ik niet durf omdat ik misschien zomaar moet overgeven.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:00 schreef Sam-x het volgende:
Je hebt het gesprek verkeerd aangepakt. Je komt niet geloofwaardig over omdat je zegt dat je eventueel toch wilt komen. Volgende keer gewoon zeggen dat je je ziek meldt, geen reden noemen alleen als er naar wordt gevraagd. Nu lekker je bed in, beterschap!
Blijf nou maar gewoon thuis, je bent toch ziek? Niet moeilijk doen en lekker in bed TV gaan kijken, je hebt je ziek gemeldt, stop met piekeren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:05 schreef Ninaaa het volgende:
Volgens mijn broer moet ik bellen en zeggen dat ik me beter voel, en wil komen, als ik me zo onzeker voel.
Volgens mama is dat geen slim idee, omdat ze dan niet meer gaat denken, maar ZEKER weet dat ik (volgens mijn baas) niet echt ziek ben..
Blijf gewoon thuis vandaag, als je nu weer wel komt snapt je baas er helemaal niks van, bovendien was je toch ziek? En ga in het vervolg minder vaak eerder weg, minder excuusjes, toon wat meer inzet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:05 schreef Ninaaa het volgende:
Volgens mijn broer moet ik bellen en zeggen dat ik me beter voel, en wil komen, als ik me zo onzeker voel.
Volgens mama is dat geen slim idee, omdat ze dan niet meer gaat denken, maar ZEKER weet dat ik (volgens mijn baas) niet echt ziek ben..
Eerder weg gaan zou geen probleem moeten vormen, mits het in goed overleg gebeurt. Ik heb deze twee maanden (april en mei) ook veel vrij, geruild met anderen, eerder weg in overleg geregeld. Is in principe niks mis mee, zolang het maar in goed overleg gebeurt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:07 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Blijf gewoon thuis vandaag, als je nu weer wel komt snapt je baas er helemaal niks van, bovendien was je toch ziek? En ga in het vervolg minder vaak eerder weg, minder excuusjes, toon wat meer inzet.
Ik had het over TS en hierover:quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:09 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Eerder weg gaan zou geen probleem moeten vormen, mits het in goed overleg gebeurt. Ik heb deze twee maanden (april en mei) ook veel vrij, geruild met anderen, eerder weg in overleg geregeld. Is in principe niks mis mee, zolang het maar in goed overleg gebeurt.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:29 schreef Ninaaa het volgende:
[..]
Maar haar (mijn baas) ken ik pas 1 maand ofzo, omdat ze uit een andere filiaal komt.
Ik ben gewoon onzeker omdat ze steeds moest lachen, en omdat ik de laatste tijd te vaak met dit soort dingen kom, of ik eerder weg kan bijvoorbeeld, en als ik gebeld wordt voor extra werk, dan kan ik 9 van de 10 keer niet (soms kan ik echt niet, en soms heb ik gewoon geen zin).
En gisteren zei ze op een heel vriendelijke manier; `dankjewel` toen ik zei dat ik kon komen werken, en ze was heel blij, omdat ze nu ook met de nieuwe assistente van haar bezig kon zijn, dus ze had op me gerekend, en nu meld ik me opeens ziek...
Klopt. Maar dan moet je niet ga zeuren als mensen een bepaald beeld van je krijgen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:14 schreef no1uknow het volgende:
Ze interpreteert het zelf als 'te vaak', terwijl dat misschien helemaal niet aan de orde is. En als je wordt gebeld voor extra werk sta je altijd in je recht om nee te zeggen, ze vragen het niet voor niks.!
quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:15 schreef Ninaaa het volgende:
Hallo,
Ik heb me vanochtend ziek gemeld omdat ik maagpijn heb (ben misselijk).
Ik was bang dat ik anders zomaar op me werk zou overgeven.
Dus ik bel rond 08.15 naar me baas;
Baas: Haai met Tiffany
Ik: Hallo, met Nina
Baas: Hey
Ik: Ik moet even iets zeggen
Baas: Wat is er meisje?
Ik: Ik voel me niet echt lekker, ik ben snachts ziek geworden, ben misselijk.....
(Ondertussen begint mijn baas een beetje zachtjes te lachen, lijkt net of ze het niet gelooft)
Baas: Jaa meisje, is goed joh, blijf maar lekker thuis
Ik: Vindt je het erg?
Baas: Neee, maakt niet uit, kan niet anders
Ik: Ja echt sorry, weet je wat het is, ik wil best komen maakt me verder niet uit, alleen ben erg bang dat ik sraks opeens daar midden in de winkel moet overgeven.
Baas: Jaa okee dat is goed, blijf maar lekker thuis joh
Ik: Dankjewel, echt sorry!
Baas: Geeft niet, beterschap.
Ik: Dankjewel, doei.
Baas: Doooeeiiii.
(En weer een lach..)
Zo ging het gesprek ongeveer.
Maar ondertussen moest ze wel steeds zachtjes lachen, en vooral toen ik zei dat ik me niet lekker voelde ging ze vrolijk lachen, en ook toen ze bijna ophing.
Het is niet zo dat ze het leuk vindt dat ik niet kom, want eigenlijk had ze me wel nodig vandaag, want ze staat nu maar met 1 iemand in de winkel. Ik was vandaag eigenlijk vrij, maar vroeg haar gisteren toen ze zei dat ze morgen 1 iemand had of ik moest komen, en toen zei ze; Ja maar dan heb je wel de hele week gewerkt, vndt je dat erg? Waarop ik zei dat het me niet uitmaakte.
En nu heb ik zo een gevoel dat ik hun zwaar in de steek heb gelaten.
Gisteren ook al, toen moest ik eigenlijk van 9 tot 6 werken, maar ik mocht eerder weg omdat ik om 2 uur naar het geementehuis moest, en toen vroeg ze me of ik daarna terug kon komen als ik tijd over had, en als ik niet kon, dat ik dan even moest bellen. Ik zei toen; `Ja oke, als ik nog tijd over heb, dan kom ik echt terug, ik beloof het je, maar als ik niet kom dan bel ik je wel.` en toen zei ze `is goed, bel me dan maar`. En als laatst zei ik: `Maar morgen kom ik zowiezo, om 9 uur', waarop ze; `Jaa echt dankjewel he!` zei, en ik `Graag gedaan!'. Ik was uiteindelijk om 5 uur weer terug in de winkel, en zei ze; `Hey Nina, wat doe jij nog hier? Ik zou echt niet terugkomen hoor voor die 1 uur`, waarop ik antwoordde; `Ja maar ik heb wel beloofd he, nu zien jullie tenminste dat ik iemand ben die mijn beloftes nakomt`. Dat had ik dus toen goed geregeld, alleen doordat ze telkens ging lachen aan de lijn vanochtend, en een beetje sarcastisch klonk heb ik nu zo een gevoel, dat ze morgen heel raar gaat doen tegen mij, omdat ze denkt dat ik me heb ziekgemeld omdat ik geen zin heb ofzo. Normaal is ze altijd heel makkelijk, ik bedoel ze doet bijna nooit moeilijk. (Ze is ook nog maar 21).
Sorry voor de superlange tekst, maar ik zit hier echt een beetje mee, moest ze steeds lachen omdat ze denkt dat ik geen zin heb om te komen werken, of vondt ze misschien mijn stem grappig? Of stel ik me teveel aan?
Oeps stom, verkeerde knopjequote:Op donderdag 12 mei 2011 10:29 schreef Ninaaa het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Alsof dit de eerste keer dat ik me hier geregistreerd heb.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:09 schreef Carmy het volgende:
Jahoor. Gisteren geregistreerd, nu al zo'n grote bek. Ga dat lekker even in ONZ doen. Of open er een klacht over.
Ik weet dat het verhaal van dit meisje niet helemaal, eh, echt iets is om serieus op in te spelen maar zulke reacties kun je ook achterwege laten.
Ik herhaal:quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:03 schreef Ninaaa het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik nog kan komen. Ik vroeg alleen of ze het erg vondt, en dat ik best wil komen maar dat ik niet durf omdat ik misschien zomaar moet overgeven.
Bedankt!
Had gewoon gezegd dat je ziek was, punt.quote:Ik: Ja echt sorry, weet je wat het is, ik wil best komen maakt me verder niet uit, alleen ben erg bang dat ik sraks opeens daar midden in de winkel moet overgeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |