Vast wel, maar zonder bewijs staat dat niet vast. En reputatieschade van je bedrijf kan je nog lang dwars zitten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:06 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nah, ophef om niets eigenlijk. Overal word gejat.
Die "reputatieschade", dat moet ik nog maar zien.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar zonder bewijs staat dat niet vast. En reputatieschade van je bedrijf kan je nog lang dwars zitten.
Dat ben ik dan niet met je eensquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Die "reputatieschade", dat moet ik nog maar zien.
Die zal aan de hand van zo'n berichtje nihil zijn.
Dat is weer een andere discussie denk ik, maar dat zou nog kunnen. Iedereen heeft wel eens een kutdag, dus dat kun je gewoon zeggen. Is nog iets anders dan diefstal.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:22 schreef Maanvis het volgende:
zou je dan wel "kutdag gehad op het werk" mogen twitteren? als je in je profiel het bedrijf waarvoor je werkt hebt staan?
Als je spullen gejat zijn op je werk moet je dat gewoon kunnen twitteren toch? Zolang je in de tweet niet direct de bedrijfsnaam noemt, met speurwerk kun je dan wel nog de bedrijfsnaam vinden maar god als we daar op moeten lettenquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is weer een andere discussie denk ik, maar dat zou nog kunnen. Iedereen heeft wel eens een kutdag, dus dat kun je gewoon zeggen. Is nog iets anders dan diefstal.
Alleen die naam werd direct genoemd in dit gevalquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je spullen gejat zijn op je werk moet je dat gewoon kunnen twitteren toch? Zolang je in de tweet niet direct de bedrijfsnaam noemt, met speurwerk kun je dan wel nog de bedrijfsnaam vinden maar god als we daar op moeten letten.
En anders: Stel een social media policy op.
dat weet ik, maar wat is het antwoord op mijn vraag?quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Alleen die naam werd direct genoemd in dit geval
Ja hoor, je twittert maar wat je wil, maar daarom hoeft de werkgever het er nog niet mee eens te zijn. En TS vertikt het om op verzoek de betreffende tweet weg te halen. En dan lijkt het toch erg op zwartmakerij.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat weet ik, maar wat is het antwoord op mijn vraag?
Tuurlijk je mag twitteren wat je wilt, zolang je maar in de gaten hebt wat je twittert en hoe anderen daar op kunnen reageren. Het noemen van namen zal het al anders maken dan "mijn werk" of "werk" of iets dergelijks.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je spullen gejat zijn op je werk moet je dat gewoon kunnen twitteren toch? Zolang je in de tweet niet direct de bedrijfsnaam noemt, met speurwerk kun je dan wel nog de bedrijfsnaam vinden maar god als we daar op moeten letten.
En anders: Stel een social media policy op.
Dat zijn dan ook dingen die er voor bedoeld zijn en daar kan een bedrijf eventueel zelf reageren als het er niet mee eens is. Twitter is een medium dat niet echt geschikt is voor het uiten van allerlei ongefundeerde beschuldigingen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:35 schreef Piger het volgende:
Stelletje zeikers hier zeg.
Je moet gewoon kunnen twitteren waar je zin in hebt. Tegenwoordig mag je echt niks meer op twitter zetten als het aan anderen ligt. Het is ook te triest voor woorden dat leerlingen voor tweets worden geschorst.
Allereerst heeft het bedrijf niks te maken met het prive-leven van TS. TS is geërgerd en geeft aan wat hij denkt dat er is gebeurd (hoewel het me in deze situatie wel duidelijk lijkt). Dat dit negatieve gevolgen kan hebben voor een mogelijke contractverlenging is zijn probleem, al zouden bedrijven zich wat beter met zichzelf bezig moeten houden i.p.v. je werknemers op internet gaan volgen.
Daarnaast, laat de werkgever maar eens bewijzen dat dit TS' z'n account is.
Waarom komen mensen met smaad aanzetten? Heel internet staat vol met mensen die bedrijven of producten afkraken. Sluit REV dan ook maar en als je geen feiten op internet mag plaatsen dan mag de frontpage van FOK ook offline. TS had het even goed tegen buurtgenoten kunnen zeggen in de supermarkt, alsof half Nederland TS op twitter volgt.
Het is alleen geen vaststaand feit wat TS op het internet plaatst, daarbij kan het reputatieschade opleveren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:35 schreef Piger het volgende:
Stelletje zeikers hier zeg.
Je moet gewoon kunnen twitteren waar je zin in hebt. Tegenwoordig mag je echt niks meer op twitter zetten als het aan anderen ligt. Het is ook te triest voor woorden dat leerlingen voor tweets worden geschorst.
Allereerst heeft het bedrijf niks te maken met het prive-leven van TS. TS is geërgerd en geeft aan wat hij denkt dat er is gebeurd (hoewel het me in deze situatie wel duidelijk lijkt). Dat dit negatieve gevolgen kan hebben voor een mogelijke contractverlenging is zijn probleem, al zouden bedrijven zich wat beter met zichzelf bezig moeten houden i.p.v. je werknemers op internet gaan volgen.
Daarnaast, laat de werkgever maar eens bewijzen dat dit TS' z'n account is.
Waarom komen mensen met smaad aanzetten? Heel internet staat vol met mensen die bedrijven of producten afkraken. Sluit REV dan ook maar en als je geen feiten op internet mag plaatsen dan mag de frontpage van FOK ook offline. TS had het even goed tegen buurtgenoten kunnen zeggen in de supermarkt, alsof half Nederland TS op twitter volgt.
alleen is het niet meer privé als heel de wereld t in theorie kan lezen. Als je dan ook nog de bedrijfsnaam noemt, ben je gewoon fout bezig.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:35 schreef Piger het volgende:
Allereerst heeft het bedrijf niks te maken met het prive-leven van TS. TS is geërgerd en geeft aan wat hij denkt dat er is gebeurd
Als het klopt wat TS zegt, dan kan je niet echt een visie noemen. Spullen die uit je la verdwijnen en niet terug komen. Spullen lopen niet zomaar weg, dus dat is diefstal (De enige mogelijkheid is ongevraagd lenen, wat in mijn ogen ook diefstal is, maar dan zou je dat in de loop van de tijd ook wel terug mogen verwachten).quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:08 schreef karr-1 het volgende:
Precies wat Dennis101 zegt, TS geeft zijn visie op het gebeurde, prima dat mag maar het is nogal eenzijdig en je hebt geen idee wat er echt gebeurt is.
Het bedrijf kan daarvan schade ondervinden en daar zijn ze nooit blij mee.
In theorie kan ik het ook de buurman vertellen, die het weer aan zijn buurman vertelt, waardoor in theorie de hele wereld het straks weet. Ik snap niet dat mensen het zo geweldig vinden om twitter vol te gooien met berichten, maar zeg je eens een keer wat negatiefs dan ben je onfatsoenlijk.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:58 schreef Grijsmuisje het volgende:
alleen is het niet meer privé als heel de wereld t in theorie kan lezen. Als je dan ook nog de bedrijfsnaam noemt, ben je gewoon fout bezig.
Er bestaat ook nog zoiets als goed fatsoen en dit is iets wat je niet doet.
Ook niet als je wel zeker bent van diefstal. Of je moet er toch al weg willen en je werkgever een trap na willen geven. Dan nog is het gewoon kinderachtig ook.
Als het klopt ja, alleen dat valt dus niet controleren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:16 schreef Piger het volgende:
[..]
Als het klopt wat TS zegt, dan kan je niet echt een visie noemen. Spullen die uit je la verdwijnen en niet terug komen. Spullen lopen niet zomaar weg, dus dat is diefstal (De enige mogelijkheid is ongevraagd lenen, wat in mijn ogen ook diefstal is, maar dan zou je dat in de loop van de tijd ook wel terug mogen verwachten).
Dat het bedrijf er niet blij mee is, logisch, maar dat wil niet zeggen dat TS een spreekverbod is opgelegd. Helemaal niet als hij hier nooit mee akkoord is gegaan.
Ja en stel dat TS het hele verhaal heeft verzonnen, dan had hij ook niks fout gedaan en was hem niks kwalijk te nemen. Laten we het houden bij de informatie die we hebben en ons focussen op de vraag van TS:quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:19 schreef Dennis101 het volgende:
Als het klopt ja, alleen dat valt dus niet controleren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |