Hoezo? Ik zeg niets over mijn werk zelf, breng geen vertrouwelijke bedrijfsinformatie naar buiten, het gaat niet over het werk. alleen de plaats waar iets van mij is gestolen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:05 schreef Dennis101 het volgende:
Ik neem aan dat je zelf ook wel kan bedenken dat dat niet wenselijk om het internet op te sturen, en volgens mij kunnen ze dat inderdaad van je eisen.
Aangifte van diefstal gedaan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:15 schreef hh84 het volgende:
...alleen de plaats waar iets van mij is gestolen.
Jij vind het normaal om de wereld in te slingeren dat er iets ontvreemd is op je werkt terwijl daar niet eens bewijs voor is? Wat als mensen dingen bij jou thuis spullen kwijt raken en vervolgens gaan tweeten dat er dingen bij jou gestolen worden. Woon je dan ook nog in een vrij land of vind je dat toch wat minder prettig?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:15 schreef hh84 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik zeg niets over mijn werk zelf, breng geen vertrouwelijke bedrijfsinformatie naar buiten, het gaat niet over het werk. alleen de plaats waar iets van mij is gestolen.
We leven in een vrij land?
Dat is wat anders dan dat het verboden is hè.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij vind het normaal om de wereld in te slingeren dat er iets ontvreemd is op je werkt terwijl daar niet eens bewijs voor is? Wat als mensen dingen bij jou thuis spullen kwijt raken en vervolgens gaan tweeten dat er dingen bij jou gestolen worden. Woon je dan ook nog in een vrij land of vind je dat toch wat minder prettig?
Daar ging het even niet om, zijn 'we leven in een vrij land' impliceert dat hij dit soort tweets normaal vind. Ik zou het als bedrijf ook niet kunnen waarderen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan dat het verboden is hè.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar ging het even niet om, zijn 'we leven in een vrij land' impliceert dat hij dit soort tweets normaal vind. Ik zou het als bedrijf ook niet kunnen waarderen.
Op basis waarvan dan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:05 schreef Dennis101 het volgende:
Ik neem aan dat je zelf ook wel kan bedenken dat dat niet wenselijk om het internet op te sturen, en volgens mij kunnen ze dat inderdaad van je eisen.
Dan zijn ze toch vrij om je te ontslaan?quote:
Smaad, winstdelving, twitteren onder werk(?), etc. Er zijn betere manieren om met diefstal om te gaan, probeer die eensquote:
Ik heb werkelijk geen idee, maar er is niemand veroordeeld, dus het lijkt me wat voorbarig om dan het internet te zetten dat je op je werk bestolen bent.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:32 schreef hh84 het volgende:
Wat voor verklaring anders dan diefstal, zou je ervoor kunnen bedenken wanneer er een externe hardeschijf en een telefoon uit een bureaulade verdwenen zijn, van een bureau waar alleen jij gebruik van maakt?
Daar gaat het dan ook niet om, zolang er geen bewijzen zijn kun je niet aantonen dat het diefstal was en moet je dat soort dingen ook niet op een openbaar medium gaan roepen waardoor een bedrijf een slechte naam krijgt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:32 schreef hh84 het volgende:
Wat voor verklaring anders dan diefstal, zou je ervoor kunnen bedenken wanneer er een externe hardeschijf en een telefoon uit een bureaulade verdwenen zijn, van een bureau waar alleen jij gebruik van maakt?
Nou ja, de vraag of een werkgever je kan verbieden om te tweeten over zijn bedrijf is wel interessant, zeker als dit ook nog eens onder werktijd gebeurt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het enorm dom om zoiets te tweeten, ik kan me goed voorstellen dat een bedrijf zoiets niet kan waarderen.
En doet er niet toe of het wel of niet mag, dat is helemaal niet relevant.
Ok in het algemeen wel, maar dit soort gevoelige dingen moet je gewoon niet op twitter gooienquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou ja, de vraag of een werkgever je kan verbieden om te tweeten over zijn bedrijf is wel interessant, zeker als dit ook nog eens onder werktijd gebeurt.
Onder werktijd kan hij er wat over zeggen lijkt mij, daarbuiten niet. Als je dan zegt " Ik werk bij bedrijf X" zal niemand daar moeilijk over doen, maar als je dingen gaat zeggen als "Bij bedrijf X zijn het allemaal oplichters" dan word het anders.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou ja, de vraag of een werkgever je kan verbieden om te tweeten over zijn bedrijf is wel interessant, zeker als dit ook nog eens onder werktijd gebeurt.
Dat dus, ik zou het net zo doen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:19 schreef JumpingJacky het volgende:
Het bedrijf in diskrediet brengen, als werknemer, zonder bewijs... De werknemer zou van mij een enkele reis naar buiten krijgen. En dat wil ik dan ook van harte uitleggen voor een kantonrechter, als het moet.
Anders verzoek je je werknemer eerst om het bericht te verwijderen en rectificeren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:19 schreef JumpingJacky het volgende:
Het bedrijf in diskrediet brengen, als werknemer, zonder bewijs... De werknemer zou van mij een enkele reis naar buiten krijgen. En dat wil ik dan ook van harte uitleggen voor een kantonrechter, als het moet.
Ik zou hem toch wel eerst de kans bieden om dat bericht te verwijderen/rectificeren, ik denk dat de kantonrechter je anders in het ongelijk zal stelen als je hem direct ontslaat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:19 schreef JumpingJacky het volgende:
Toegegeven, ik ben misschien soms iets te impulsiefquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:20 schreef Crutch het volgende:
[..]
Anders verzoek je je werknemer eerst om het bericht te verwijderen en rectificeren.
Als dat niet lukt, dan kun je verdergaan om je gelijk te krijgen.
Ah, geeft niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:25 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Toegegeven, ik ben misschien soms iets te impulsief
Da's niet erg, dat is kennelijk TS ook!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:25 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Toegegeven, ik ben misschien soms iets te impulsief
Not tonight, dearquote:
Ja, maar wil je *echt* uit eigen ervaring weten of de rechter vindt dat zo'n tweet ontslag op staande voet rechtvaardigt?quote:
Als werkgever ga ik graag die dialoog aan met de kantonrechter.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:21 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ja, maar wil je *echt* uit eigen ervaring weten of de rechter vindt dat zo'n tweet ontslag op staande voet rechtvaardigt?
Ook in verband met verwijtbare werkloosheid in dat geval, en zo.
Nee hoor helemaal nietquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
goh, TS had meer 'kussiekroelwatbenjezieligstommebegeleider!' verwacht?
Ja ik heb aangifte gedaan hoor, maandag alquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:28 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Da's niet erg, dat is kennelijk TS ook!
Omdat het antwoord op de vraag 'heb je al aangifte gedaan?' niet is gekomen neem ik maar aan dat het niet gedaan is. Dan zijn de spullen vermist! AMBER ALERT VOOR EEN EXTERNE HDD EN TELEFOON SVP.
Daar zou ik als werkgever inderdaad niet blij mee zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:18 schreef SecurityException het volgende:
Stel je zelf nou eens het volgende voor TS: je hebt zelf een bedrijf en een team van enkele tientallen mensen. Onderling jatten die mensen spullen van elkaar en maken ze ruzie; wat voor reclame denk je dat het voor jouw bedrijf zou zijn, als jouw personeel dat op openbare websites met elkaar gaat uitvechten? Wat zullen (potentiële) opdrachtgevers wel niet voor indruk van jouw bedrijf krijgen als die dat lezen?
Impulsief of niet, ik proef uit alles dat je totaal geen zin hebt om die tweet te verwijderen, dus het lijkt erop dat je toch het bedrijf bewust zwart wilt maken. Je vraagt notabene op Fok! advies of jouw werkgever dat van je mag vragen, m.a.w. of je er onderuit kan komen om die tweet weg te halen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:49 schreef hh84 het volgende:
Oke, je kunt zulke dingen beter bespreken irl of via mail of PM, maarja sommige mensen zijn nou eenmaal wat impulsiever. Maar als je met een vriend(in) in gesprek bent op twitter en gedurende dat gesprek zeg je tegen die vriend(in) dat bij bedrijf X jouw telefoon is ontvreemd, zonder daarbij een persoon als vermeende dader aan te wijzen, dan vind ik niet dat men kan zeggen dat er dan sprake is van opzettelijke zwartmakerij jegens bedrijf X.
Ik eigenlijk niet. Je zegt er niets mee over het bedrijf.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het enorm dom om zoiets te tweeten, ik kan me goed voorstellen dat een bedrijf zoiets niet kan waarderen.
In een kroeg heb je natuurlijk weer een hele andere situatie. Een Twitterbericht is in principe wereldwijd te lezen en zal ook langere tijd bewaard blijven, zo niet voor altijd. Als ik over 10 jaar Google op de naam van het bedrijf komen dat soort berichten dus weer naar boven en hebben ze nog steeds invloed.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:41 schreef Keltie het volgende:
Maar mag een bedrijf je dan eigenlijk ook verplichten om zoiets niet te bespreken met je vrienden (in een kroeg ofzo)?
Je linkt het bedrijf aan diefstal, lijkt me niet heel handig.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet. Je zegt er niets mee over het bedrijf.
Ik denk dat je kroeg gesprekken onderschat.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In een kroeg heb je natuurlijk weer een hele andere situatie. Een Twitterbericht is in principe wereldwijd te lezen en zal ook langere tijd bewaard blijven, zo niet voor altijd. Als ik over 10 jaar Google op de naam van het bedrijf komen dat soort berichten dus weer naar boven en hebben ze nog steeds invloed.
Een gesprek in de kroeg is de volgende dag al weer vergeten en zal ook veel minder mensen bereiken
Nah, ophef om niets eigenlijk. Overal word gejat.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je linkt het bedrijf aan diefstal, lijkt me niet heel handig.
Hoeveel gesprekken heb jij in de kroeg waarvan je de volgende dag nog weet waar ze over gingen? En dan nog, het gaat in dit geval om de mensen om je heen die het mogelijk gehoord hebben en daardoor slechter over het bedrijf denken.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:05 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik denk dat je kroeg gesprekken onderschat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |