De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
De startlijstquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Ja, daar kwam ik inderdaad wat laat achter, laatste keer dat ik nieuw deel opende gebeurde dat niet volgens mij..quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:11 schreef franklop het volgende:
missen we geen nummer?
Hij update automatisch reeksnummer he, als je nieuw deel opent
hij is in vorm, dus je weet nooitquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:11 schreef Narcotical het volgende:
Weening gaat het niet redden ben ik bang
En dat hij zelf plots zo hard reedquote:
wel dusquote:
Nu zeggen ze toch Weening.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:17 schreef Bombvis het volgende:
Oh, volgens Sporza wordt Pinotti nieuwe roze trui
Breukink?quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:18 schreef Ericr het volgende:
Dat is lang geleden dat een Nederlander een leiderstrui in handen had in een grote ronde.
Ja, hij rijdt juist met een rouwband om nog.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:19 schreef Bombvis het volgende:
Jezus, gaan ze van Sporza huilen dat hij geen beweging doet voor Weylandt, hij moet nou wel ophouden hoor
Ja, maar hij juicht wel heel uitgebreid natuurlijk, hoe durft die. Sporzaquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ja, hij rijdt juist met een rouwband om nog.
Voor het eerst sinds Blijlevens lijkt me.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:18 schreef Ericr het volgende:
Dat is lang geleden dat een Nederlander een leiderstrui in handen had in een grote ronde.
Site is nog niet eens bijgewerkt, duurt wel langquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:20 schreef Paul-89 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)onde_van_Itali%C3%AB
1999.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Voor het eerst sinds Blijlevens lijkt me.
Beetje jammer alleen van het nummer, dat had 6 moeten zijnquote:
oja 2 dagen in 1999quote:
Mensen kinderen, wat een weelde voor de mannen in het oranje van de boerenleenbank. Volgens Bartjens is dit zeldzaam tevens uniek in zijn soort. Chapeau voor Knebel en de zijnen.quote:
Sa is dat!quote:
Kreuziger lijkt me een belangrijke concurrent.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:23 schreef thettes het volgende:
Kruijswijk kan best voor de eindstand bij de jingeren gaan denk ik.. Wie zijn nog meer kandidaat??
Duarte Kiserlovski Kreuzigerquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:23 schreef thettes het volgende:
Kruijswijk kan best voor de eindstand bij de jingeren gaan denk ik.. Wie zijn nog meer kandidaat??
En dat zet je binnen twee dagen van je af? Of stop jij ook binnen twee dagen met rouwen als iemand die je goed kent komt te overlijden?quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:23 schreef golfer het volgende:
Goede dag voor de Rabobank.![]()
![]()
![]()
En laat die 2 jankende Belgische commentatoren alsjeblieft vervangen worden door een paar verse minder huilerige en emotionele exemplaren.
Ohja die zeker. Dacht dat die nu al te oud was maar niet dus.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Kreuziger lijkt me een belangrijke concurrent.
Daarom zeg ik ook: vervang ze.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:25 schreef Leatherface het volgende:
En dat zet je binnen twee dagen van je af? Of stop jij ook binnen twee dagen met rouwen als iemand die je goed kent komt te overlijden?
België is in rouw, daar hakt het er echt in, de commentatoren kunnen dan ook niet net doen alsof er niks aan de hand is.quote:
Ditoquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
gloeiende, gloeiende, gloeiende. Ben ik half 5 thuis. Vergeet ik dat Giro er op is. Ik schakel net in. En zag nog net dat weening op het podium staat.
Het was echt een geweldige rit, al vonden onze zuiderburen het wat te link. Ik vond hem geweldig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:20 schreef Pino112 het volgende:
Verdomme, ik ben eens een middagje weg, en mis van alles
Gelukkig is er nog wel Dagelijkse Kostquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:24 schreef rubbereend het volgende:
De aflevering van Buren schuift door naar morgen, volgens mij was dat gisteren ook al
lol zit jij toevallig ook op sports-livez.com? daar zegt net iemand hetzelfdequote:Op woensdag 11 mei 2011 17:28 schreef VreemdeEend het volgende:
Het gaan wel weer een paar tragische weken worden voor Buren
nou die meevaller zou de dag van Rabobank toch wel compleet maken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:30 schreef bjarki het volgende:
"thanks to live.cyclingnews.com for this update via farrand, "Slagter cut his head in the crash but is not seriously hurt."
je kunt het vast nog wel ergens in herhaling zien, zelfs met voorkennis lijkt het me een prima kijkervaring.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
gloeiende, gloeiende, gloeiende. Ben ik half 5 thuis. Vergeet ik dat Giro er op is. Ik schakel net in. En zag nog net dat weening op het podium staat.
Van Heeswijk in de Vuelta van 2004.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:18 schreef Ericr het volgende:
Die jongen heeft de overwinning van zijn carrière te pakken, Vannieuwkerke moet ook weten dat je dan niet even als een standbeeld op het podium gaat staan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:31 schreef Rudieh het volgende:
Die Vannieuwkerke neemt het Weening blijkbaar wel kwalijk dat ie heel erg blij is met zn overwinning. 'Sereniteit is een loos begrip geworden'. Terecht?
Karl begint me de laatste tijd behoorlijk de strot uit te hangen, vervelende zeurpiet is het.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:31 schreef Rudieh het volgende:
Die Vannieuwkerke neemt het Weening blijkbaar wel kwalijk dat ie heel erg blij is met zn overwinning. 'Sereniteit is een loos begrip geworden'. Terecht?
Eens. Karl is de laatste maanden, ook tijdens de klassiekers met dat gezeik op Pozzato, echt een enorme zeikerd geworden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Karl begint me de laatste tijd behoorlijk de strot uit te hangen, vervelende zeurpiet is het.
Je zag aan Weening duidelijk dat hij zich inhield, ook met de champagne. Ik vond 'm juist vrij ingetogen op het podium.
Ach joh, laat die jongen gewoon lekker blij zijn met zo n mooie overwinningquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:31 schreef Rudieh het volgende:
quote:Brice Feillu: "Liever in Giro gebleven"
Na de dood van Wouter Weylandt besloten zijn Leopard-ploegmaten om de Giro te verlaten. Die beslissing was niet unaniem, Brice Feillu wou voortrijden. "Ik wou het beste van mezelf geven om Wouter te eren."
"Dit is een tragedie die je nooit vergeet", schrijft Feillu op zijn blog. "Maar ik vind het wel jammer dat we stopten. We knokten samen als een ploeg en dit vertrekt voelt niet juist."
"Ik ben bijzonder aangedaan, maar wou doorrijden en het beste van mezelf geven om Wouter te eren. Deze mening is persoonlijk en ik respecteer die van de ploegmaten en onze beslissing. We zijn solidair als ploeg, zo hoort het."
De Leopard-renners mochten van hun ploegleiding kiezen of ze wilden afstappen of doorrijden. De vierde rit werd gisteren nog geannuleerd en was een eerbetuiging aan Wouter Weylandt.
Als je weet dat je niet in staat bent je werk goed te doen, moet je naar huis gaan en het aan iemand anders over laten. Waarom denk je dat de mannen van Leopard allemaal naar huis zijn?quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
België is in rouw, daar hakt het er echt in, de commentatoren kunnen dan ook niet net doen alsof er niks aan de hand is.
Karl heeft zelf nooit op dat podium gestaan; een beetje makkelijk om vanuit je commentaarstoel te zeggen hoe iemand zich daar zou moeten gedragen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:31 schreef Rudieh het volgende:
Geluk bij een ongeluk nog dat hij het samen met Renaat doen, drie weken lang naar Michel en Karl luisteren is toch een weinig aantrekkelijk vooruitzicht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eens. Karl is de laatste maanden, ook tijdens de klassiekers met dat gezeik op Pozzato, echt een enorme zeikerd geworden.
Eurosport heeft ook wel leuk commentaar tijdens de Giroquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk nog dat hij het samen met Renaat doen, drie weken lang naar Michel en Karl luisteren is toch een weinig aantrekkelijk vooruitzicht.
Ze kwamen nog met de opmerking, van : Om dit nu een mooie etappe te noemen ....quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:36 schreef golfer het volgende:
Maar ze zijn in rouw... enzo...en je mag geen kritiek op ze hebben.
Als ze echt zo principieel waren hadden ze gestopt met het uitzenden van de Giro of met het geven van commentaar.
Een dag lang chauvinistisch gezeik...quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk nog dat hij het samen met Renaat doen, drie weken lang naar Michel en Karl luisteren is toch een weinig aantrekkelijk vooruitzicht.
Moeilijk te zeggen natuurlijk als je niet weet hoe of wat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:42 schreef Sheepcidus het volgende:
Zou zonder dinsdag Slagter ook naar het ziekenhuis gebracht zijn?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:42 schreef Sheepcidus het volgende:
Volgens mij wel standaard bij een hoofdwond, je weet nooit wat er nog meer is geraakt. Als hij kon doorrijden was hij ook nog langs geweest in het ziekenhuis lijkt me.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:42 schreef Sheepcidus het volgende:
Kiserlovski reed in P-N gewoon naar de finish en dat zag er imo erger uit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Volgens mij wel standaard bij een hoofdwond, je weet nooit wat er nog meer is geraakt. Als hij kon doorrijden was hij ook nog langs geweest in het ziekenhuis lijkt me.
quote:68. RUJANO GUILLEN Jose' VEN AND +5:16
85. DI LUCA Danilo ITA KAT +6:58
161. PORTE Richie AUS SBS +18:49
De dokter zal het toch beoordelen maar tegelijkertijd stappen er soms ook renners op met gebroken botten. Dat kan je toch niet voorkomen als een renner aangeeft dat hij denkt te kunnen doorgaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:45 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Kiserlovski reed in P-N gewoon naar de finish en dat zag er imo erger uit.
Vrijdag is de eerste aankomst bergop, maar die is niet lastig. Als hij goede benen heeft kan hij daar misschien in de eerste groep blijven (25 man of zo), ligt dat een beetje aan de boni's, zondag op de Etna raakt hij hem zeker kwijt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:45 schreef TLC het volgende:
Hoelang zal Weening in het roze kunnen blijven ?
Volgens mij ook met dank aan Kruijswijk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef franklop het volgende:
Mooie zege, gelukje dat t iets stilviel achter hem.
Lampre (en anderen) gaan morgen echt wel rijden hoor, buitenkansje voor Petacchi.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef TLC het volgende:
Het zou iig zonde zijn om morgen 1 grote groep te laten gaan die vele minuten voorsprong mag hebben en dat Weening daarna zn trui al kwijt is
Knap hoe jij weet te oordelen dat het allemaal wel meevalt op basis van beelden van een afstandje waar je hem alleen op de grond ziet liggen met mensen in paniek eromheen...quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:45 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Kiserlovski reed in P-N gewoon naar de finish en dat zag er imo erger uit.
Jeuzus, wat rijden ze er hard en dichtbij langsquote:
Jup, op het vlakke.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:08 schreef Felagund het volgende:
Mooie overwinning, jammer genoeg moest ik op het moment dat Weening aanviel weg. Maar Weening heeft Gadret dus uit het wiel gereden?
Kohler eraf rijden was niet zo knap meer ha ha.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Jup, op het vlakke.
Gadret en Kohler trouwens
Whehe, Fries-Engelsquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:11 schreef Mani89 het volgende:
http://nos.nl/video/239718-roze-weening-gedenkt-weylandt.html
Dat 'natuurlijk' ertussenquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:11 schreef Mani89 het volgende:
http://nos.nl/video/239718-roze-weening-gedenkt-weylandt.html
Er waren wel wat lekke banden maar ook valpartijen, die Italiaan die in Tankink's wiel zat en Tankink zelf met een probleem aan z'n ketting (maar misschien werd hij wel van de fiets afgereden door de motor).quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:15 schreef TargaFlorio het volgende:
WeeningMooie overwinning en ook nog het roze
Was dat onverhard echt zo onveilig of zijn er veel lekke banden geweest? Of was het nog gewoon de emotie n.a.v. de afgelopen 2 dagen?
Wat er gebeurd daar nou joh? Volgens dat filmpje heeft die Euskaltel gozer aan de kant er iets mee te maken, maar in mijn ogen vind de val daar iets verder voor plaats.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:11 schreef Mujahedine het volgende:
http://tv.repubblica.it/c(...)d&utm_medium=twitter
Wel echt een doodsmak weer. Hopelijk zonder gevolgen.
Triest figuur, jij.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je bent al gauw Belg hoor. Als je een in Genk gebouwde Ford Mondeo rijdt ben je al een halve Belg. Komt omdat ze buiten wielrennen niks presteren in de sport. Op die dikke tennissende zeug na.
Aan zijn reactie te zien, hoe hij omkijkt een paar seconden voordat Slagter omgaat, lijkt het inderdaad of hij er bij betrokken is. Alsof een renner moet uitwijken omdat hij op de weg staat, en die renner vervolgens Slagter, die voor hem rijdt, ongelukkig raakt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:19 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wat er gebeurd daar nou joh? Volgens dat filmpje heeft die Euskaltel gozer aan de kant er iets mee te maken, maar in mijn ogen vind de val daar iets verder voor plaats.
Euh, zoiets als de -volstrekt belachelijke- Oranjegekte zal je in Belgie niet aantreffen hoor...quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kijk dan ook bij Danny.
Chauvanistste volk de Belgen
As of 2010, Weening's stage victory in the 2005 Tour the France is the most recent Dutch stage victory.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:26 schreef Hoogheid het volgende:
Zo zo, presteert hij toch weer eens wat, na die milimeter winst tegen Klöden, 2 decennia geleden ofzo.
Er is echt geen nationalistischer volk dan het Belgenvolk. Ik spreek uit eigen ervaring.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:27 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Euh, zoiets als de -volstrekt belachelijke- Oranjegekte zal je in Belgie niet aantreffen hoor...
Wat chauvinisme/nationalisme betreft staat NL mijlenver voor.
Tsja... met de meute mee hé, en als ''we'' dan ook nog presteren worden we alleen maar gekker... is toch gezellig!?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:27 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Euh, zoiets als de -volstrekt belachelijke- Oranjegekte zal je in Belgie niet aantreffen hoor...
Wat chauvinisme/nationalisme betreft staat NL mijlenver voor.
Ik denk dat die Euskalteller de bidon wilde geven, op het laatste moment erachter kwam dat het niet iemand van zijn eigen ploeg was en toen de bidon maar vasthield.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:19 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wat er gebeurd daar nou joh? Volgens dat filmpje heeft die Euskaltel gozer aan de kant er iets mee te maken, maar in mijn ogen vind de val daar iets verder voor plaats.
Slagter valt wel precies syngroon met de armbeweging van die man. Dat zou ook die vent zijn paniek daarna verklaren omdat het zijn schuld is.
Amerikanen... die zelfs bij een Amerikaanse rugby wedstrijd tussen twee Amerikaanse teams het volkslied laten zingen door een popsterretje.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er is echt geen nationalistischer volk dan het Belgenvolk. Ik spreek uit eigen ervaring.
Nog meer om te huilen dusquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef Nober het volgende:
[..]
As of 2010, Weening's stage victory in the 2005 Tour the France is the most recent Dutch stage victory.
Wat vind je van al die andere Nederlandse wielrenners?
Maar als ik zo kijk lijkt het alsof rechts van Slagter nog iemand fietst, dus dat dan iemand tegen hem aan moet zijn gekomen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik denk dat die Euskalteller de bidon wilde geven, op het laatste moment erachter kwam dat het niet iemand van zijn eigen ploeg was en toen de bidon maar vasthield.
Weening is meer helper dan dat hij voor etappezeges gaat, en hij reed vaak de grote ronde's niet waardoor een etappe winnen ook onmogelijk is.quote:
boom won in 2009 toch nog n vueltaritquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef Nober het volgende:
[..]
As of 2010, Weening's stage victory in the 2005 Tour the France is the most recent Dutch stage victory.
Wat vind je van al die andere Nederlandse wielrenners?
Nou, die onverharde afdaling op iets van 25/30 km. van de finish ofzo vond ik wel vrij bizar. Allemaal renners met hun voeten aan de grond de bocht door.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:19 schreef Nober het volgende:
Er waren wel wat lekke banden maar ook valpartijen, die Italiaan die in Tankink's wiel zat en Tankink zelf met een probleem aan z'n ketting (maar misschien werd hij wel van de fiets afgereden door de motor).
Ik vond het niet onveilig, het lijkt wel alsof alles nu onveilig is na één fout van één wielrenner met fatale gevolgen.
Dus jij vindt veldrijden ook per definitie levengevaarlijk en bizar?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:33 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nou, die onverharde afdaling op iets van 25/30 km. van de finish ofzo vond ik wel vrij bizar. Allemaal renners met hun voeten aan de grond de bocht door.
Maar het ging enkel over de Tour de France.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:33 schreef franklop het volgende:
[..]
boom won in 2009 toch nog n vueltarit
Maar dan hoef je er nog niet met 60km+ af te dalen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:33 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nou, die onverharde afdaling op iets van 25/30 km. van de finish ofzo vond ik wel vrij bizar. Allemaal renners met hun voeten aan de grond de bocht door.
Nuttige vergelijkingquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus jij vindt veldrijden ook per definitie levengevaarlijk en bizar?
Begrijpelijk toch? De schrik zit er gewoon nog in. En als iemand dan even lelijk blijft liggen...quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:36 schreef JackHerrer het volgende:
Mooie overwinning.![]()
Na die val van Slagter was die gast die er als eerste bij was wel flink aan het schreeuwen en paniekerig bezig.
Meer dan lastig genoeg om een goede Weening er met gemak af te rijden, lijkt me.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:52 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vrijdag is de eerste aankomst bergop, maar die is niet lastig. Als hij goede benen heeft kan hij daar misschien in de eerste groep blijven (25 man of zo), ligt dat een beetje aan de boni's
Als die niks voorstellen, wat presteren jullie dan buiten voetbal?quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:03 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jawel. Maar dat heeft geen aandacht. Net als dat Sven Kramer in de wereld geen zak voorstelt.
Ik denk dat die vent van Euskaltel extra schreeuwde omdat hij zich besefte dat hij het veroorzaakt had.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Begrijpelijk toch? De schrik zit er gewoon nog in. En als iemand dan even lelijk blijft liggen...
Ik heb net nog Weening in een interview horen zeggen dat hij bijzonder bang was nadat hij Weylandt had zien vallen. Ik heb hem niet gehoord over de levensgevaarlijkheid van het parcours van vandaag, terwijl hij toch echt een van de prominenten was die volgens jou bizarre capriolen heeft uitgehaald.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:37 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nuttige vergelijking![]()
Andere fietsen, andere renners met andere ervaring, totaal andere situaties.
Elke Olympische zomerspelen circa 20 medailles...quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:44 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Als die niks voorstellen, wat presteren jullie dan buiten voetbal?
quote:Commentator Karl Vannieuwkerke verlaat de Giro
Het is een zwarte week voor de Vlaamse wielerwereld. Afgelopen maandag liet Gentenaar Wouter Weylandt het leven tijdens een afdaling in de ronde van Italië. Het ongeval liet een diepe indruk na op commentatoren Karl Vannieuwkerke en Renaat Schotte. Vannieuwkerke heeft nu besloten de wedstrijd te verlaten.
stuur dit artikel door discussieer mee
in het forum
Karl Vannieuwkerke stond de afgelopen dagen, soms tot tranen toe bewogen, live opgesteld langs het parcours om voor 'Het Journaal' verslag uit te brengen over het ongeval. Maar nu verlaat hij dus de Giro, zo meldt de VRT in een (kort) berichtje. Renaat Schotte blijft wel nog op post. Vannieuwkerke wordt vervangen door José De Cauwer.
TV-Visie.be
Allereerst: buiten voetbalquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:44 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Als die niks voorstellen, wat presteren jullie dan buiten voetbal?
Maar dat stelt blijkbaar niks voor volgens Lagrinta?? Iemand zoals Hellebaut bij ons heeft ook goud behaalt op de Spelen. Ik reageer enkel op zijn post.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Allereerst: buiten voetbal, de grootste sport ter wereld zet je niet zomaar even buitenspel.
Verder, altijd een mooie hoeveelheid medailles op zowel zomer- als winterspelen. Een hoeveelheid waar België echt alleen maar van kan dromen. Dan hebben we het dus over, waar ik nu snel op kan komen, buiten voetbal en schaatsen: snowboarden, hockey, roeien, zwemmen, zeilen.
Maar dat is bijzonder. Punt is gewoon dat Nederland in vrijwel alles beter is. Eigenlijk kan je alleen in wielrennen België zonder discussie boven Nederland plaatsen. Dat was volgens mij zijn punt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:51 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Maar dat stelt blijkbaar niks voor volgens Lagrinta?? Iemand zoals Hellebaut bij ons heeft ook goud behaalt op de Spelen.
Dit was de post waar het om gaat. Als dan iemand Hellebaut en Gevaert noemt zegt hij dat dit niks voorstelt, net zoals Kramer bv. Ik ga hiermee niet akkoord daarom reageer ik erop.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je bent al gauw Belg hoor. Als je een in Genk gebouwde Ford Mondeo rijdt ben je al een halve Belg. Komt omdat ze buiten wielrennen niks presteren in de sport. Op die dikke tennissende zeug na.
Op de Olympische Spelen doen we het wel goed, maar zonder schaatsen hadden we in Vancouver alleen goud gehad dankzij Sauerbreij.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Allereerst: buiten voetbal, de grootste sport ter wereld zet je niet zomaar even buitenspel.
Verder, altijd een mooie hoeveelheid medailles op zowel zomer- als winterspelen. Een hoeveelheid waar België echt alleen maar van kan dromen. Dan hebben we het dus over, waar ik nu snel op kan komen, buiten voetbal en schaatsen: snowboarden, hockey, roeien, zwemmen, zeilen.
Edit: we horen bij de wereldtop in honkbal.
Zo moeilijk is dat niet. Denk dat zelfs Hansie een geschiktere wielrencommentator is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef marcodej het volgende:
Vannieuwkerke en Schotte zijn nog altijd prettigere commentatoren dan Wuyts overigens.
Het volstaat voor mij wel om te concluderen dat het niet in een wegwedstrijd hoort.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:46 schreef Zelva het volgende:
Het slaat gewoon nergens op om als renners met hun voet aan de grond staan automatisch daaruit te concluderen dat het dan wel zeer gevaarlijk moet zijn geweest.
Vannieuwkerke probeerde zich duidelijk professioneel op te stellen vandaag. Veel respect voor hem.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef marcodej het volgende:
Vannieuwkerke heeft zijn kritische tweet over 'sereniteit' overigens verwijderd volgens mij. Hij is dus emotioneel, dan zeg je weleens domme dingen. Het zij zo.
quote:hendriksmj: Slagter relatief okay. Géén hersenletsel. Wel gebroken oogkas en forse hersenschudding. Blijft een nacht in ziekenhuis. #wielrennen #NOS
Te weinig kijkers denk ik om het rendabel te achten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:01 schreef Nober het volgende:
Waarom zendt de NOS de Giro eigenlijk niet uit, doen ze toch ook niet als de Tour de France er is, dan hebben ze zelfs een 'avondetappe'.
Waarom kan dat niet bij de Giro? Smeets lust geen pasta lijkt me niet de reden...
Van mij hoeven ze het niet uit te zenden zolang Sporza en Eurosport dat doen. Kan Smeets eindelijk met pensioen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Te weinig kijkers denk ik om het rendabel te achten.
Bij de Tour heeft iedereen vakantie sowieso, bij de Giro niet.
Zo krijg je die "er is niets buiten de Tour" mentaliteit bij de niet-wielerliefhebber er ook nooit uit, natuurlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Te weinig kijkers denk ik om het rendabel te achten.
Bij de Tour heeft iedereen vakantie sowieso, bij de Giro niet.
Dat is jammer inderdaad. Er zijn veel meer mooie koersen dan de Tour.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zo krijg je die "er is niets buiten de Tour" mentaliteit bij de niet-wielerliefhebber er ook nooit uit, natuurlijk.
Je kunt het ook omdraaien: dat één evenement zoveel romantiek heeft dat ook niet-wielerliefhebbers het volgen. Bij veel sporten ontbreekt zo'n evenement.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zo krijg je die "er is niets buiten de Tour" mentaliteit bij de niet-wielerliefhebber er ook nooit uit, natuurlijk.
F1 samenvattingen zijn ook al zo vermakelijk bij de NOS, toch knap dat zo'n man die je verder nooit hoort even binnen 1 minuut samenvat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is jammer inderdaad. Er zijn veel meer mooie koersen dan de Tour.
En ook veel mooiere koersen dan die zo geregisseerde Tour.
Maar de NOS betaalt natuurlijk ook veel geld voor het voetbal, dan blijft er automatisch minder over voor andere sporten. Zo is tennis absoluut een ondergeschoven kindje. Daar krijg je samenvattingen van 3 punten
Dat dus, ik snap heus wel dat het moeilijk is voor ze. Waarbij ik Renaat de meest profesioneelste vind,maar amai Karl.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:23 schreef golfer het volgende:
Goede dag voor de Rabobank.![]()
![]()
![]()
En laat die 2 jankende Belgische commentatoren alsjeblieft vervangen worden door een paar verse minder huilerige en emotionele exemplaren.
Eens, aandacht voor de zege van Weening mag wel iets meer overheersen dan het gezeik over Karl.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
En nog meer@ verhouding zeikposts over Van Nieuwkerke en positieve posts over Weening. Duidelijk wat de prioriteit is.
De dood van Weylandt heeft er voor gezorgd dat je (inmiddels wel moet) weet dat de Ronde van Italië begonnen is. Wellicht dat de winst van Weening er nog meer wakker schud, en dat Slagter's val ook veel publiciteit krijgt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond hem juist niet profesioneel vandaag.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:00 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Vannieuwkerke probeerde zich duidelijk professioneel op te stellen vandaag. Veel respect voor hem.
Die sport is al zo verpest en saai, daar zou je geen cent aan moeten uitgeven.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:09 schreef Nober het volgende:
[..]
F1 samenvattingen zijn ook al zo vermakelijk bij de NOS, toch knap dat zo'n man die je verder nooit hoort even binnen 1 minuut samenvat.
Puur een ¤kwestie. Jan de Jong wil best de liverechten kopen maar dat zit er niet in. Oh en voor wie klaagt dat er veel geld naar het voetbal gaat. Slechts 1/8ste van het sportbudget gaat naar het voetbalquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:01 schreef Nober het volgende:
Waarom zendt de NOS de Giro eigenlijk niet uit, doen ze toch ook niet als de Tour de France er is, dan hebben ze zelfs een 'avondetappe'.
Waarom kan dat niet bij de Giro? Smeets lust geen pasta lijkt me niet de reden...
Dat laatste. wel veel lekke banden, maar verder vond ik het gewoon meevallen. Het was wat mij betreft een mooie reclame voor de giroquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:15 schreef TargaFlorio het volgende:
WeeningMooie overwinning en ook nog het roze
Hopen dat het met Slagter meevalt.
Heb alleen de laatste 30 a 40 minuten van de etappe gezien. Op de VRT zaten ze nog al te zeuren dat dit geen etappe was. Was dat onverhard echt zo onveilig of zijn er veel lekke banden geweest? Of was het nog gewoon de emotie n.a.v. de afgelopen 2 dagen?
Smeets vind deze koers en de Vuelta mooier dan de tour, het schijnt dat de Giro veel geld vraagt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:01 schreef Nober het volgende:
Hij probeerde het toch. Vind ik.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:12 schreef maril het volgende:
[..]
Ik vond hem juist niet profesioneel vandaag.
Ik snap het allemaal wel snap zelfs Wuyts nog, heb ik hier al eerder vermeld.quote:
lul niet,quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er is echt geen nationalistischer volk dan het Belgenvolk. Ik spreek uit eigen ervaring.
DeMartquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:58 schreef Ericr het volgende:
Eeuwige geneuzel over wie het beste commentaar levert gaat ook maar door en door. Wordt weer een leuke zomer als straks de TDF begint en de threads snel vollopen als het om wielrennen gaat.
Het gaat altijd nog om de sport zelf, commentaar is maar bijzaak.
Belgen gedragen zich in het algemeen altijd uitermate irritant en hautain. Van dat luidruchtige gebral van hun op terrassen gaan de meeste Nederlanders over hun nek.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:56 schreef misteriks het volgende:
[..]
lul niet,
belgen dragen geen oranje , of beter een driekleur wanneer op vakantie. Belachelijk veel NLers moeten dat perse in het buitenland laten zien
Briljante reactie van Tankinkquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:50 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/video/239739-giro-2011-vijfde-etappe.html
Tank: Teringlijer!![]()
I rest my case, trollende kutnewbie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Belgen gedragen zich in het algemeen altijd uitermate irritant en hautain. Van dat luidruchtige gebral van hun op terrassen gaan de meeste Nederlanders over hun nek.
Wat zou jij doen/zeggen als een Italiaan achter je valt en je vervolgens door de motor van je fiets word gereden?quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:50 schreef Pino112 het volgende:
Hetzelfde natuurlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat zou jij doen/zeggen als een Italiaan achter je valt en je vervolgens door de motor van je fiets word gereden?
Weet alleen niet of het zo is gegaan, maar ik vond het wel opvallend dat Tankink ineens naast z'n fiets stond, nog geen minuut nadat Cataldo (Quick Step) was gevallen.quote:
Die Belgische schijnheiligheid van jullie is echt misselijkmakendquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:14 schreef misteriks het volgende:
[..]
I rest my case, trollende kutnewbie.
Ik erger mij hier trouwens te pletter aan diegenen die Karl liggen af te zeiken. Het is een belgische renner, een belgische commentator, ze kennen elkaar, en een Belgische mentaliteit waar respect wel nog een norm is; tenenkrommend hoe sommigen hier durven zeiken. plaatsvervangende schaamte heb ik voor zulks klootjesvolk.
en idd, nu de koers weer
Kwam volgens de rabosite inderdaad door de motor die hem afsneed.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Weet alleen niet of het zo is gegaan, maar ik vond het wel opvallend dat Tankink ineens naast z'n fiets stond, nog geen minuut nadat die Italiaan was gevallen.
Kap even man, Belgen zijn gemiddeld sympathieker dan Nederlanders is mijn ervaring.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die Belgische schijnheiligheid van jullie is echt misselijkmakend
Ze glimlachen idd vriendelijk in je gezicht, maar als je je omdraait steken ze een mes in je rug...quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kap even man, Belgen zijn gemiddeld sympathieker dan Nederlanders is mijn ervaring.
Maar als je weet dat Weening al een aantal keer geen Tour de France mocht rijden van Rabobank en vervolgens eindelijk een etappe wint.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het was overigens een mooi gebaar geweest als Weening niet juichend over de streep was gekomen, ik kan me teleurstelling over het uitblijven van dat gebaar wel begrijpen.
Mooi zo. Karl heeft mijn suggestie ter harte genomen.quote:
Ach als Gesink 2de word achter Vandenbroeck in de Tour, dan zijn we toch wel blij.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat Belgie vs Nederland geneuzel begint vroeg dit seizoen, normaal is het pas tijdens de Tour.![]()
![]()
Dan bereid ik me wel voor op de ergste Nl-Bel discussie ooit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Ach als Gesink 2de word achter Vandenbroeck in de Tour, dan zijn we toch wel blij.
Inderdaad, Vlamingen zouden hun vlaggen nooit meenemen naar bijvoorbeeld een willekeurige Noord-Franse koers, waar bijvoorbeeld een willekeurige Vlaamse renner zo'n vlag in zijn wiel zou krijgen. Dat zou toch al te zot zijn, zeker.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:56 schreef misteriks het volgende:
[..]
lul niet,
belgen dragen geen oranje , of beter een driekleur wanneer op vakantie. Belachelijk veel NLers moeten dat perse in het buitenland laten zien
quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef Reya het volgende:
Inderdaad, Vlamingen zouden hun vlaggen nooit meenemen naar bijvoorbeeld een willekeurige Noord-Franse koers, waar bijvoorbeeld een willekeurige Vlaamse renner zo'n vlag in zijn wiel zou krijgen. Dat zou toch al te zot zijn, zeker.
Ik zie die Vlaamse vlag idd nooit bij een koersquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Inderdaad, Vlamingen zouden hun vlaggen nooit meenemen naar bijvoorbeeld een willekeurige Noord-Franse koers, waar bijvoorbeeld een willekeurige Vlaamse renner zo'n vlag in zijn wiel zou krijgen. Dat zou toch al te zot zijn, zeker.
Totaal geen problemen mee. Er waren al mensen bij, en dan kunnen die renners en ploegleiders niets betekenen voor zo'n jongen. Ze zouden alleen maar in de weg staan als de dokter arriveert.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik word trouwens altijd ongemakkelijk bij die beelden waar een renner (al dan niet vol bloed en kermend) op het wegdek ligt en de rest van het peloton, inclusief ploegleiders, daar voorbij vlamt zonder die ook maar een blik waardig te gunnen.
Ja, ik weet dat ze gefocused zijn op de koers, dat ze bij zoiets niet willen stilstaan (letterlijk of figuurlijk) en dat ze op dat moment gewoon nauwelijks tijd hebben om daar bewust ook maar iets over te denken/voelen.
Toch vind ik het maar vreemde beelden. Voor een leek heeft het soms iets van "Hey, lul, je ligt hier wel serieus in mijn weg met je bloed en je botbreuken, sterf eens in een berm of zo".
Stel dat elke fietser en auto daar even een seconde blijft staan cq. op de rem gaat staan. DAN krijg je pas ongelukken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik word trouwens altijd ongemakkelijk bij die beelden waar een renner (al dan niet vol bloed en kermend) op het wegdek ligt en de rest van het peloton, inclusief ploegleiders, daar voorbij vlamt zonder die ook maar een blik waardig te gunnen.
Ja, ik weet dat ze gefocused zijn op de koers, dat ze bij zoiets niet willen stilstaan (letterlijk of figuurlijk) en dat ze op dat moment gewoon nauwelijks tijd hebben om daar bewust ook maar iets over te denken/voelen.
Toch vind ik het maar vreemde beelden. Voor een leek heeft het soms iets van "Hey, lul, je ligt hier wel serieus in mijn weg met je bloed en je botbreuken, sterf eens in een berm of zo".
Inderdaad. Ik heb me al vaak verbaast dat er op die manier geen ongelukken gebeuren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik had het niet over supporters, maar over slechtgeklede hollanders op toeristische bestemmingenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Liever een slecht geklede hollander dan een achterbakse belg!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:28 schreef misteriks het volgende:
[..]
Ik had het niet over supporters, maar over slechtgeklede hollanders op toeristische bestemmingen
Liever een achterbakse Belg dan een Van_Poppel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Liever een slecht geklede hollander dan een achterbakse belg!
Idd, beter openen ze een apart topic, of ze kappen ermee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:31 schreef Leatherface het volgende:
Goh, want een wending heeft dit topic plots genomen.
Zo kennen we de Tank weerquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:50 schreef Pino112 het volgende:
He, ben je van belgiumsoccer.be verhuist naar deze site ??quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die Belgische schijnheiligheid van jullie is echt misselijkmakend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |