abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97029156
quote:
18s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Daar is dus, zoals ik zei, geen bewijs voor.
Er is ook geen bewijs voor dat het niet zo geweest is natuurlijk. En als de theorie van uitdijend en inrkimpend heelal klopt dan zou het in de lijn der verwachtingen liggen dat dit een repeterende gebeurtenis is.

Maar het is toch nog steeds niet zeker of wel ooit weer een implosie gaan krijgen of dat het heelal eeuwig blijft uitdijen.
pi_97029467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er is ook geen bewijs voor dat het niet zo geweest is natuurlijk. En als de theorie van uitdijend en inrkimpend heelal klopt dan zou het in de lijn der verwachtingen liggen dat dit een repeterende gebeurtenis is.

Maar het is toch nog steeds niet zeker of wel ooit weer een implosie gaan krijgen of dat het heelal eeuwig blijft uitdijen.
Hoezo impliceert het inkrimpen van het heelal dat de oerknal een repeterende gebeurtenis is?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_97030000
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Hoezo impliceert het inkrimpen van het heelal dat de oerknal een repeterende gebeurtenis is?
Wanneer tijdens een singulariteit uit niets iets kan ontstaan dan is er natuurlijk wel een grote waarschijnlijk dat deze singulariteit nogmaals zal plaats vinden. Niet dat we dit ooit zullen meemaken als mens zijnde maar dat is natuurlijk iets anders.

Waarom impliceert een oerknal theorie met een inkrimpend heelal dat dit een eenmalige gebeurtenis zou zijn.
pi_97030403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer tijdens een singulariteit uit niets iets kan ontstaan dan is er natuurlijk wel een grote waarschijnlijk dat deze singulariteit nogmaals zal plaats vinden. Niet dat we dit ooit zullen meemaken als mens zijnde maar dat is natuurlijk iets anders.

Waarom impliceert een oerknal theorie met een inkrimpend heelal dat dit een eenmalige gebeurtenis zou zijn.
Hij zegt niet dat het impliceert dat het een eenmalige gebeurtenis is, maar dat het niet per se impliceert dat het een herhalende gebeurtenis is zoals jij beweert.
pi_97030607
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:07 schreef Johannes_VIII het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat het impliceert dat het een eenmalige gebeurtenis is, maar dat het niet per se impliceert dat het een herhalende gebeurtenis is zoals jij beweert.
Daarom vraag ik ook waarom het perse een eenmalige gebeurtenis zou moeten zijn.

Als ik de oneidigheid meeneem in mijn logica, is het voor mij in ieder geval wanneer de theorie over expansie en implosie van het heelal klopt niet meer dan logisch dat dezelfde singulariteit nog een keer zal optreden.
pi_97031218
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:32 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ja. En men beweerde pas dat de wereld rond was vanaf het moment dat ze dat konden waarnemen. (Is eigenlijk al waar te nemen bij een schip dat aan de horizon vaart)
Mispoes, door wiskunde. Kijk eens op Wiki.
pi_97031332
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarom vraag ik ook waarom het perse een eenmalige gebeurtenis zou moeten zijn.

Als ik de oneidigheid meeneem in mijn logica, is het voor mij in ieder geval wanneer de theorie over expansie en implosie van het heelal klopt niet meer dan logisch dat dezelfde singulariteit nog een keer zal optreden.
Denk ik ook ja. En als er één universum is, sluit dit meerderen ook niet uit.
pi_97039035
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:05 schreef SingleCoil het volgende:
Geen flauw idee, waarom zou ik dat weten? En waarom stel je creationisten gelijk met mensen die in de Bijbel geloven? Ik ben zelf misschien wel creationist hoewel ik niet in God geloof.
Omdat de creationisme beweging is opgezet door fundamentalistische Christenen om Genesis als wetenschap te presenteren. Omdat alle schoolboeken over creationisme ook als zodanig zijn geschreven. En omdat alle politieke bewegingen in het westen die creationisme/intelligent design gelijk willen stellen aan de evolutietheorie dit voor ogen hebben. Met gebruik van pseudo wetenschappelijke concepten als Baraminologie, Gespecificeerde Complexiteit en Onherleidbare complexiteit.

De term creationisme wordt in "de echte wereld" nadrukkelijk NIET gebruikt om het over "het algemene idee dat er een schepper was" te hebben (hoewel de propagandamachine van bovenstaande bewegingen dat natuurlijk wel wil suggereren).
pi_97039383
quote:
3s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:49 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Omdat de creationisme beweging is opgezet door fundamentalistische Christenen om Genesis als wetenschap te presenteren. Omdat alle schoolboeken over creationisme ook als zodanig zijn geschreven. En omdat alle politieke bewegingen in het westen die creationisme/intelligent design gelijk willen stellen aan de evolutietheorie dit voor ogen hebben. Met gebruik van pseudo wetenschappelijke concepten als Baraminologie, Gespecificeerde Complexiteit en Onherleidbare complexiteit.

De term creationisme wordt in "de echte wereld" nadrukkelijk NIET gebruikt om het over "het algemene idee dat er een schepper was" te hebben (hoewel de propagandamachine van bovenstaande bewegingen dat natuurlijk wel wil suggereren).
En dát is de waarheid in een notedop.
pi_97048268
quote:
3s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:49 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Kortom: in hokjes denken is makkelijker.
pi_97048372
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Mispoes, door wiskunde. Kijk eens op Wiki.
wat door wiskunde?
pi_97050961
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:01 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Erkennen dat een woord gekaapt is door een bepaalde groepering met enigszins onfrisse doelstellingen is verre van makkelijk. Het is helemaal niet leuk voor de eerlijke creationisten dat hun eigen woord niet meer gebruikt kan worden zoals zij dat willen zonder de booswichtjes te helpen met hun propaganda-oorlog.

Maar helaas is het wel waar.
pi_97051104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:05 schreef SingleCoil het volgende:
Geen flauw idee, waarom zou ik dat weten? En waarom stel je creationisten gelijk met mensen die in de Bijbel geloven? Ik ben zelf misschien wel creationist hoewel ik niet in God geloof.
Dat klinkt alsof je beweert dat je kan geloven dat alles gecreëerd is zonder dat er iets is wat daadwerkelijk kan creëren?
:%
pi_97051276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:01 schreef Klaudias het volgende:

[..]

simplificatie is soms nodig om problemen overzichtelijk te maken
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:04:33 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97052042
Waarom hebben veel van die gristenen het toch zo moeilijk met wetenschap
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97053014
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom hebben veel van die gristenen het toch zo moeilijk met wetenschap
In deze presentatie geeft Ken Miller wel een goede mogelijkheid
(vanaf 1:10:30)
Is sowieso een erg goede presentatie vind ik ^O^.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:24:08 #217
45206 Pietverdriet
pi_97053402
Dit vat het goed samen
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:28:57 #218
45206 Pietverdriet
pi_97053721
Dawkins maakt trouwens een mooi punt, met creationisten geen discussie aan te gaan, namelijk, als wetenschapper die zich bezig houd met de menselijke voortplanting ga je ook geen debat aan met een aanhanger van Ooievaarstheorie.
pi_97053743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:03 schreef Klaudias het volgende:

[..]

wat door wiskunde?
Omtrek aarde,dummy.
pi_97053791
quote:
3s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:47 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Erkennen dat een woord gekaapt is door een bepaalde groepering met enigszins onfrisse doelstellingen is verre van makkelijk. Het is helemaal niet leuk voor de eerlijke creationisten dat hun eigen woord niet meer gebruikt kan worden zoals zij dat willen zonder de booswichtjes te helpen met hun propaganda-oorlog.

Maar helaas is het wel waar.
Waarom zou iemand die enkel gelooft in een schepper maar geen christenfundamentalist is verantwoording moeten afleggen over christelijke creationisten, Genesis, etc?
pi_97053813
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:29 schreef ATON het volgende:

[..]

Omtrek aarde,dummy.
:{

niveau hier
pi_97053861
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Dawkins maakt trouwens een mooi punt, met creationisten geen discussie aan te gaan, namelijk, als wetenschapper die zich bezig houd met de menselijke voortplanting ga je ook geen debat aan met een aanhanger van Ooievaarstheorie.
Da's nog eens wijze raad zie. Love it.
pi_97053938
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:30 schreef Klaudias het volgende:

[..]

:{

niveau hier
Dacht ik ook al. Boot... pfffff
pi_97053967
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit vat het goed samen
Zeker, is ook een mooi voorbeeld dat evolutie-theorie wel degelijk voorspellingen kan doen, in tegenstelling tot wat tegenstanders van de evolutie-theorie soms willen doen geloven.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_97054250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Dacht ik ook al. Boot... pfffff
http://demonstrations.wolfram.com/ShipSailingOverTheHorizon/

Maar goed, erg ontopic is dat niet. Volgens mij kwamen wij er op toen jij het oneens was dat de tijd ontstaan zou zijn tijdens de oerknal. En dat was zelfs al offtopic. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')