Ik ben een voorstander van hoge rentestandenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:39 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
he jammer nu, xeno, gaan eindelijk de prijzen zakken, gaat die rente weer omhoog... nog wat jaartjes doorbijten in je huurhuis...
Net zoals aan woongenot doe je dus ook niet aan broodgenot.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik haal mijn halfjes bij de Appie en daar kost een half bruin zo'n 65 cent.
Nou dan heb je dus in 30 jaar dus voor die 10K ongeveer aan de banken nog altijd meer dan 25 K betaald, dat je door de HRA een beetje korting krijgt en de bank hier dus alleen maar blij mee is klinkt de meeste leenkneuzen natuurlijk als muziek in de oren. Maar aangezien ik een beter gevoel heb in een leven zonder schuld doe ik niet mee met deze boekhoudkundige truken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:05 schreef Hanoying het volgende:
[..]
als je hem volledig wil aflossen binnen de horizon van de hypotheek betaal je nog steeds maar iets meer dan 40 euro netto per maand voor 10 k extra hypo...
Niet tegenop te sparen.
Die 10.000, inclusief rente, zal ik toch eens moeten terugbetalen en wie zegt dat ik die er bij verkoop uit krijg? Bovendien vind ik het gewoon vreemd om dat soort producten op de pof aan te schaffen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:56 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Tegen meefinanciëren in de hypotheek kan jij niet opsparen...
10.000 euro extra hypotheek kost je netto bij aflossingsvrij amper 25 euro per maand.
ik ook, op mijn spaarrekeningquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van hoge rentestanden
Ik geniet van andere dingen in het levenquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:11 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Net zoals aan woongenot doe je dus ook niet aan broodgenot.
Hypotheekrente is dalende overigens.
Te dure hollandse hoerenquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik geniet van andere dingen in het leven
Alle vrouwen zijn....quote:
Noem eens wat?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik geniet van andere dingen in het leven
fok...quote:
Dat was het?quote:
Zo loopt de tijdelijke verhoging van de NHG-grens, waardoor mensen tot 350.000 euro een aanzienlijke rentekorting krijgen, per 1 januari 2012 af. Vanaf 265.000 euro betaal je dan als starter zomaar een half procent meer rente, die toch al aan het stijgen is. Als de regering besluit de maatregel niet te verlengen, valt de laatste grote steunpilaar van de markt weg.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:53 schreef corus het volgende:
Was deze al geplaatst ?
http://www.depers.nl/econ(...)uwd-op-schulden.html
What more is there than fokquote:
De tekst of het feit dat de verhoogde NHG wordt afgeschaft?quote:
Ze zullen het wel weer verlengen, we mogen de starters natuurlijk niet benadelenquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:01 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zo loopt de tijdelijke verhoging van de NHG-grens, waardoor mensen tot 350.000 euro een aanzienlijke rentekorting krijgen, per 1 januari 2012 af. Vanaf 265.000 euro betaal je dan als starter zomaar een half procent meer rente, die toch al aan het stijgen is. Als de regering besluit de maatregel niet te verlengen, valt de laatste grote steunpilaar van de markt weg.
Wat is dit voor onzin.
Op zich is het natuurlijk wel vreemd dat de starter in verband wordt gebracht met een hypotheek van 265K+ terwijl de groep starterswoningen tot 181.000 euro lopen. Dat is dus de prijscat. voor een starter: tot 181K. Natuurlijk zijn er starters die met meer beginnen, maar boven de 265K? Dat is een zeldzaamheid.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:21 schreef Knakker het volgende:
De tekst of het feit dat de verhoogde NHG wordt afgeschaft?
Starter op de markt en dan een huis kopen tussen de 265 en 350kquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:01 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zo loopt de tijdelijke verhoging van de NHG-grens, waardoor mensen tot 350.000 euro een aanzienlijke rentekorting krijgen, per 1 januari 2012 af. Vanaf 265.000 euro betaal je dan als starter zomaar een half procent meer rente, die toch al aan het stijgen is. Als de regering besluit de maatregel niet te verlengen, valt de laatste grote steunpilaar van de markt weg.
Wat is dit voor onzin.
Dat is waar natuurlijk. Maar voor de rest lijkt het me een heel reëel stukje... Ook dat de HRA niet meer heilig is bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:47 schreef antfukker het volgende:
[..]
Starter op de markt en dan een huis kopen tussen de 265 en 350kDat kunnen alleen beginnende tandartsen en dierenartsen
Gewoon tot aan je oogballen toe financieren... huizen worden toch alleen maar meer waard. (even buiten beschouwen houden dat het niet het huis is dat meer waard word maar dat het ons geld is wat steeds minder koopkracht heeft).quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:47 schreef antfukker het volgende:
[..]
Starter op de markt en dan een huis kopen tussen de 265 en 350kDat kunnen alleen beginnende tandartsen en dierenartsen
Dat is ook niet helemaal waar natuurlijk...quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:47 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ik vind dit een hele hoge schatting. 2 starters die samen 80k binnenharken terwijl 1 van de twee nog parttime is ook?quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:05 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar natuurlijk...
Veel studenten kopen hun eerste huis pas een paar jaar na het afronden van hun studie. Een man met een universitaire studie heeft meestal ook wel een vrouw/vriendin met HBO+ en dan zit je al snel aan een gezamenlijk inkomen van 80 k. Meer als de vrouw ook voltijd werkt.
Nee, maar misschien wel een 60.000 euro bruto en daar koop je een huis voor rond de 240.000 incluis KK. met een veilige hypotheek. DWZ aflossing en NHG. En als starter zou ik nooit zonder NHG gaan. Maar goed dat is mijn mening.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:41 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik vind dit een hele hoge schatting. 2 starters die samen 80k binnenharken terwijl 1 van de twee nog parttime is ook?
Wij hebben net een hypotheek afgesloten van 227, de kk leggen we zelf in, Samen verdienen we 55k, en we lossen 100% af.'quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee, maar misschien wel een 60.000 euro bruto en daar koop je een huis voor rond de 240.000 incluis KK. met een veilige hypotheek. DWZ aflossing en NHG. En als starter zou ik nooit zonder NHG gaan. Maar goed dat is mijn mening.
Iedereen moet het zelf weten wat hij doet. Als ik vrijgezel zou zijn zou ik huren, want huren is meer flexibel als het om arbeid gaat. En als je dan toch vrijgezel bent kun je zo verhuizen want je hoeft niet rekening te houden met anderen zoals kinderen en vrouw.
Maar je moet als starter vergeten dat je een vermogen opbouwt met kopen maar voor woongenot en langere vaste kosten waarvan je weet dat die niet stijgen tov huren waar jaarlijks een huurverhoging aan te pas komt. Vermogen zie je wel na een langere periode.
Het is jammer dat zovelen kopen als belegging zien.
Ik praat niemand een eigen huis aan. Iedereen moet dit maar zelf weten
Tja en wat gaan de huren dan doen. Dalen die dan ook zo explosief. Gaan dan alle huurders kopen zodat de prijzen van de huizen weer explosief gaan stijgen omdat er dan plots een tekort is omdat niemand meer wilt huren?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:53 schreef corus het volgende:
Was deze al geplaatst ?
http://www.depers.nl/econ(...)uwd-op-schulden.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |