De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
De startlijstquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
rond 17:30/17:45 schat ik zoquote:quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 16:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe laat is de finish ongeveer? Weet iemand dat?
En voor de "journalistiek" moet je even een foto van de weduwe gaan nemen op zo'n momentquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Het is journalistiek hoor. Niet zo emo doen.
Ik zie niet in wat hier mis mee is. Alleen die foto van An Sophie is overbodig, maar die is inmiddels ook op zoveel plaatsen verschenen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:12 schreef El_Borracho het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-weduwe-wat-nu.dhtml
Moet dit nu?
Die hadden ze idd weg kunnen laten maar verder gewoon een goed inhoudelijk artikel imho.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:16 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
En voor de "journalistiek" moet je even een foto van de weduwe gaan nemen op zo'n moment
Nou ja, goed zou ik het artikel niet noemen, maar ook niet onethisch of zo.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:22 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Die hadden ze idd weg kunnen laten maar verder gewoon een goed inhoudelijk artikel imho.
Het is nu nog 50 kilometer. Maak er maar 18.15 van.quote:
Minuut stilte als je dat bijzonder kan noemenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:41 schreef vaarsuvius het volgende:
Kom net thuis, hebben de rijders nog iets bijzonders gedaan ter ere van W Weylandt?
En natuurlijk staat deze hele etappe in teken van Wouter.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:44 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Minuut stilte als je dat bijzonder kan noemen
Ja ok, dat ook jaquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
En natuurlijk staat deze hele etappe in teken van Wouter.
Herdenkingsdienst met alle ploegen vanochtend. Ceremonieel begin aan de start. Ploegen rijden in deze etappe ieder 10 kilomter aan kop. Dan wordt het geen echte wandeletappe en zijn ze op tijd binnen voor hun rust en is het een eerbetoon van alle ploegen. De ploeg van David Miller die begriend was met hem rijden als één na laatste zijn eigeb ploeg als laatste.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:41 schreef vaarsuvius het volgende:
Kom net thuis, hebben de rijders nog iets bijzonders gedaan ter ere van W Weylandt?
50 km in 1,5 uur, ze rijden volgens mij toch nog iets van 40 gemiddeld hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is nu nog 50 kilometer. Maak er maar 18.15 van.
Ik moest net een klein beetje lachen in al zijn triestheid. Valpartij in het peleton.
Ja die start morgen dan ook niet meerquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:48 schreef Leatherface het volgende:
Tyler Farrar (ploeggenoot Millar) was met name ook zeer goed bevriend met Weylandt.
Je hebt gelijk. Eerst was het 35.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:49 schreef franklop het volgende:
[..]
50 km in 1,5 uur, ze rijden volgens mij toch nog iets van 40 gemiddeld hoor
quote:
Is na autopsie gebleken, hij had een fataal schedeltrauma, daarnaast wonden aan schedelbasis en ingewanden. En een gebroken heup en been.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:36 schreef vivelafete het volgende:
Op eurosport werd net gemeld dat Weylandt op slag dood is gegaan.
Niet fijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:43 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Is na autopsie gebleken, hij had een fataal schedeltrauma, daarnaast wonden aan schedelbasis en ingewanden. En een gebroken heup en been.
Bron : Teletekst van de Belg (Pag 423)
Iddquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef vivelafete het volgende:
Verdomme, dit hakt er toch wel behoorlijk in zeg.
Zeker, eerbetoon van vrienden, collega's, concurrenten, maar vooral van alle wiellerliefhebbers.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:00 schreef Leatherface het volgende:
Hartverscheurend dit, maar toch ook heel mooi.
quote:
Ik vermoed dat die vooraankondigingen al voor het fatale ongeluk zijn gemaakt, maar de regie had alsnog wel kunnen nadenken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:10 schreef tong80 het volgende:
Ik zap door naar Eurosport.
Schreeuwende vrouwenstem :
'Dit is de heftigste Giro ooit, allemaal kijken, morgen is het tijd voor de sprinters.'
Inderdaad, gebeurde meteen na de afkondiging ook alquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:10 schreef tong80 het volgende:
Ik zap door naar Eurosport.
Schreeuwende vrouwenstem :
'Dit is de heftigste Giro ooit, allemaal kijken, morgen is het tijd voor de sprinters.'
zo, ik hield het ook niet droogquote:
http://www.sporza.be/cm/s(...)_Giro_2011/1.1020802quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:23 schreef Colplay het volgende:
De beelden van de finish staan zeker nog niet overal op internet?
Hij wil het filmpje bij mij niet starten, is heel wisselend of ik filmpjes wel of niet kan kijkenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:27 schreef pagadder het volgende:
[..]
http://www.sporza.be/cm/s(...)_Giro_2011/1.1020802
Ah, dus ligt het toch niet aan mij.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:48 schreef Zelva het volgende:
Giro-filmpjes van Sporza zijn voor Nederlanders afgeschermd, volgens mij. Ik krijg die dingen nooit open daar, maar filmpjes van andere sporten of van eigen Sporza-koersen wel.
klopt niet, zowel op mobiel als op PC werkte hetquote:
Dat zou kunnen, maar afgelopen zaterdag en zondag heb ik wel gewoon Giro kunnen kijken via de site van Sporza. Maar ik zou eens kijken of ik een Belgische proxy kan vinden, je weet maar nooitquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:48 schreef Zelva het volgende:
Giro-filmpjes van Sporza zijn voor Nederlanders afgeschermd, volgens mij. Ik krijg die dingen nooit open daar, maar filmpjes van andere sporten of van eigen Sporza-koersen wel.
Dan ligt het wel aan mijquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:00 schreef franklop het volgende:
[..]
klopt niet, zowel op mobiel als op PC werkte het
Dank je. Indrukwekkend..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:01 schreef Gramulanion het volgende:
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2011/en/
Hier is de laatste kilometer te zien.
Dank je, inderdaad zeer indrukwekkendquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:01 schreef Gramulanion het volgende:
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2011/en/
Hier is de laatste kilometer te zien.
Sluit ik me bij aan. Respect hoe hij het gedaan heeft de laatste paar km.quote:
die hoorde ik toen ze net over de streep waren, of vlakbij, dus zat er welquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:39 schreef Hoolii het volgende:
[..]
Weet niet waar Renaat was, die was er wel in t begin van de uitzending. Zal t vast wel te zwaar hebben gehad, hij was gister echt erg aangeslagen op de radio.
Elke dag rond die tijd??quote:
Meestal eerder, vandaag was de door het langzamere tempo 'de finish' rond 18:00.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Elke dag rond die tijd??
Heb gisteren en vandaag tot 17:30 en 18:00u gewerkt, dus weinig tot niets kunnen zien.
Hij heeft wel een goed punt daar idd.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:43 schreef maril het volgende:
Toen karl van Nieuwkerken het over rugnummer 108 had, dat hij niet meer in de Giro gedragen zou moeten worden . Moest ik aan David di Tomasso van FC Utrecht denken .Nummer 4 wordt daar ook niet meer gedragen .Respect
Het trieste is ook dat het een renner leek waarvan de carriere nog echt moest beginnen. Hij zou geen veelwinnaar geworden zijn maar wel iemand die waarschijnlijk hier en daar mooie koersen kon kapen vanwege zijn goede eindschot.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:27 schreef Leatherface het volgende:
Bij mij begint nu echt door te dringen dat hij er niet meer is. Dat hij nooit meer een koers zal rijden. Een hele vreemde gedachte en moeilijk om dat een plaats te geven.
quote:The riders of LEOPARD TREK wish to communicate that they will leave the Giro dItalia as of tonight, following the tragic accident of their teammate and friend Wouter Weylandt.
This choice of the riders has the full support of the staff and management of LEOPARD TREK. General Manager Brian Nygaard: The decision needed to be taken by the riders, because they are the ones that participate in the race. We have always said that we would stand behind their choice.
We wish to thank the other teams, the race organisation RCS, the Italian authorities and all the fans on the road between Genova and Livorno on todays stage, as the peloton paid tribute to Wouter Weylandt.
Team Captain Fabian Wegmann explains the riders decision. We have a lot of respect for the Giro dItalia and for cycling, but we simply cannot continue racing given the circumstances. We are professional athletes, but we feel this is the right thing to do.
Begrijpelijke en dappere beslissing.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:35 schreef Pino112 het volgende:
Hele ploeg stapt uit de Giro.
http://www.facebook.com/n(...)alia/161538327244198
Ik heb het gezien en het leek erop alsof hij tijdens het commentarieren door aan het janken was....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:48 schreef Zwansen het volgende:Ik zou graag de laatste km's van vandaag nog eens terug willen zien, met commentaar van Karl Vannieuwkerke.
quote:"I knew him, he signed for Quick Step when I was at Quick Step," Bettini told journalists ahead of stage four of the Giro d’Italia, which was neutralised in honour of Weylandt’s memory. "He spent the first few years of his career with me before I retired. He was a guy who was full of energy and who turned his favourite game – something he really loved – into his job." [...]
"I was on the race and I saw the descent," Bettini said. "I was about two minutes ahead of the race. It was a technical and demanding descent, but we’ve done worse. Over the years I’ve seen worse descents, and certainly between now and Milan they will see worse. The fall came almost at the end of the descent where the road was a lot more straightforward than what they had done a couple of kilometres before." [...]
"When I was a rider, we protested a lot about difficult courses, dangerous finishes and dangerous roads, but I don’t think that yesterday’s situation could be viewed like that," he said. "I do hope that this will still serve as a step towards finding safer courses, but as I’ve said before, we don’t ride on a track, we don’t ride on a race-car circuit, we ride on roads." [...]
"They’re ready from the morning of the first day to the evening of the last," he said. "It’s not that somebody just picks up a bike and goes to the Giro. These guys have been preparing their seasons since December, racing all over the world since January. It’s their job, and a fatality is something that nobody can predict."
Stage 14 to the summit of the fearsome Zoncolan includes the much-hyped descent of the Monte Crostis. Bettini said that he could not judge whether the Dolomite downhill posed too much of a threat to rider safety, but that the important thing was that cycling continued its efforts to reduce risk insofar as it is possible.
"I don’t know the descent," he said. "I only hope that moments like this serve to limit risks in the future, even if it would be impossible to eliminate them completely. The possibility of a fatality will always be there, but we will keep trying to avoid it."
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GMJ3A0G8Nquote:Toen Kurt Hovelynck twee jaar geleden met zijn hoofd tegen het asfalt knalde en voor dood bleef liggen, redde Wouter Weylandt hem. 'Maar nu kan ik hem niet redden.' Gisteren wou Hovelynck nog stoppen. Nu doet hij toch verder. 'Wouter zei altijd: Maat, ge kunt maar zien dat ge verder doet. Ik móét dus verder doen.'
Wat doe je als er een goeie maat sterft? Als je de vorige week nog met hem ging fietsen en hij grapjes maakte over zijn toekomstig kindje en hij er nu nooit meer zal zijn? De maat die je leven redde toen je zelf tijdens een training op het asfalt knalde en voor dood bleef liggen? Kurt Hovelynck, een van de trainingspartners van Weylandt, weet het niet meer. 'Vorige week zijn we nog gaan trainen. Ik zei hem nog dat hij serieus wat werk zou hebben als zijn kindje er zou zijn. Dat hij tien keer per nacht zal moeten opstaan en dat hij veel pampers zal moeten verversen. Maar Wouter lachte dat weg. Hij zag het helemaal zitten en heeft zelfs het geslacht van het kindje verklapt.' Maar Wouter is niet meer. Hovelynck zit er verslagen bij. Kijkt naar het keukenkastje waarop de twee doodsprentjes van twee andere wielrenners en goeie maten staan. Dat van Frederiek Nolf en dat van Dimitri De Fauw. Straks komt er een derde bij.
Bijna opgegeven
'Twee jaar geleden kwam ik tijdens een training met Wouter ten val. Mijn achterwiel raakte klem in het frame en ik smakte ontzettend hard tegen de grond. Er kwam bloed uit mijn neus en hoofd. Schedelbreuk, hersenbloeding en hartstilstand. Wouter heeft toen de hulpdiensten gebeld en gezegd dat ze geen ambulance mochten sturen, maar de MUG. Omdat die sneller en beter waren. Wouter had namelijk een week eerder nog een wielertoerist zien sterven na een val. Hij was daar niet goed van. Toen heeft zijn vader, een ambulancier, gezegd: Jongen, als je ooit zoiets meemaakt, zeg dan dat de MUG moet komen. Een week later was het van dat. Ik lag daar op de grond.'
Hovelynck huilt. 'Hij heeft mij gered maar ik heb hem niet kunnen redden. Ik heb de hele nacht niet geslapen. De hele nacht gedacht: waarom heb ik het wel gehaald en hij niet?' Nochtans hadden de dokters ook Hovelynck bijna opgegeven. 'De dokters zeiden tegen mijn vrouw dat ze niet te veel moest hopen.' Maar hij kwam er toch door.
'Ze hebben mijn schedel eraf gehaald en in een diepvries in het UZ gelegd. Omdat er te veel druk op mijn hoofd was. Zonder een schedel heb je alleen een vel, dan een hersenvlies en daaronder je hersenen. Ik moest een metalen helm dragen, maar ik stelde voor dat ik mijn fietshelm droeg. De dokters weigerden eerst. Maar ze hebben de helm bekeken en stemden uiteindelijk toe. Ik heb vier maanden zonder schedel met mijn fietshelm rondgewandeld.'
Stoer en gevoelig
Hovelynck traint weer. En Wouter bleef altijd aan zijn zijde staan. Of beter: fietsen. 'Wouter kon heel lang niet praten over mijn ongeval. Hij had een gruwelijk beeld gezien. Ik was op mijn gezicht gesmakt en zag er niet uit. Wellicht een beetje zoals het beeld dat wij gisteren van hem zagen. Wouter heeft dat beeld van mij lang met zich meegedragen. Hij zag er misschien wel stoer uit, maar hij was heel gevoelig. Tot voor zijn dood twijfelde ik of ik wel moest verder koersen. Na zo'n zwaar ongeluk had ik geregeld depressieve gevoelens. Hij zei altijd: Maat, ge hebt nu al die moeite gedaan. Ge kunt maar zien dat ge verder doet. Anders is het voor niets geweest. Ik moet nu dus niet zeveren en gewoon verder doen, met zijn woorden in mijn achterhoofd. Ik weet nog dat Wouter huilde toen hij de GP Samyn won. Hij droeg het op aan zijn goeie maat Frederiek Nolf. Ik hoop dat ik nu een koers voor Wouter zal winnen. Ter ere van hem. Mijn trainingsmaat die ik altijd graag zal zien.'
Zit weer met een brok in m'n keel...quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GMJ3A0G8N
Het hartverscheurende verhaal van Hovelynck. Zelf dus 4 maanden zonder schedel rondgelopen na een vergelijkbaar ongeval.
Als je die beelden ziet, besef je meteen wat voor een ongelovelijke pech Weylandt heeft gehad. Eigenlijk helemaal geen rare, gevaarlijke situatie....quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:21 schreef SuikerVuist het volgende:
http://velonews.competito(...)t-crash-scene_172277
video en foto's van de plaats van het ongeval - ik denk van gisterenmiddag.
Ik vrees dat de impact tegen de (rechter) muur hem fataal is geworden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:54 schreef Szura het volgende:
Ik vraag me af of hij het wel overleefd had als hij niet op de weg was gesmakt maar in die bossen ernaast.
Wuyts zei in sommige interviews dat alle afdalingen in dat gebied erg gevaarlijk zijn. Ik kreeg de indruk dat hij niet eens wist om welke afdaling het ging.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef Bismarck het volgende:
Nu ik de 'crash site' heb gezien moet ik meteen terugdenken aan Wuyts z'n gelul over dat die wegen zo gevaarlijk zijn en dat hij het weten kan omdat hij al sinds z'n jeugd in die streek op vakantie gaat. Hij had zich beter kunnen bezinnen voordat hij diezelfde avond nog commentaar op tv gaf.
Ook al mag ik Wuyts niet, denk ik wel dat ik hem begrijp. Hij gaat vaak daar op vakantie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:29 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Wuyts zei in sommige interviews dat alle afdalingen in dat gebied erg gevaarlijk zijn. Ik kreeg de indruk dat hij niet eens wist om welke afdaling het ging.
Ja, maar het feit dat hij telkens erbij haalde dat het zo gevaarlijk is omdat het de 1e week is en iedereen dan vooraan wil zitten. Als het in de 3e week was gebeurt, was het te gevaarlijk omdat iedereen zo moe was. Van andere commentatoren hoor ik juist dat dit een afdaling is die honderden keren per ronde voorkomen en nu is het zeer noodlottig afgelopen, maar ligt niet aan deze Giroquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:39 schreef maril het volgende:
[..]
Ook al mag ik Wuyts niet, denk ik wel dat ik hem begrijp. Hij gaat vaak daar op vakantie.
t was de 3e etappe die hoogstwaarschijnlijk in een massasprint zou eindigen. betekend dat er dus zo'n 200 wielrenners in dat smalle afdaling naar beneden koersen. Denk dat hij dat bedoeld.
Ik ga ook een keer naar eurosport.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:49 schreef maril het volgende:
Hebben die belgische commentatoren ook een psycholoog bij de hand, ze schrikken continue. En ik ook daardoor, over naar eurosport als tennis voorbij is.
Zo gek is dat natuurlijk niet, je ziet iemand liggen en ik vond hem ook eerst wel erg stil liggen, schrok mij ook rotquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:49 schreef maril het volgende:
Hebben die belgische commentatoren ook een psycholoog bij de hand, ze schrikken continue. En ik ook daardoor, over naar eurosport als tennis voorbij is.
Dat duurt niet lang meer iddquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:14 schreef Bombvis het volgende:
Kohler komt al bijna niet meer vooruit als je dat zo ziet
Ga je mond spoelen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:22 schreef Lagrinta het volgende:
Schande dit, levensgevaarlijk. De Tour is veel mooier daar rijden ze dag in dag uit uren over perfect asfalt op de Route National.
Ja, Sporza en ik denk Eurosport, maar Sporza (Canvas volgens mij, anders Een) zendt het live uitquote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:26 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Ja, Sporza en ik denk Eurosport, maar Sporza (Canvas volgens mij, anders Een) zendt het live uit
Dank uquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Één, Europsport, Rai, noem het maar op.
Ik lees zijn post, maar het is gewoon niet waar. De Giro heeft dit soort onzinstroken zoals nu niet nodig om mooier te zijn.quote:
Omdat het dalend nodeloos te veel gevaar met zich meebrengt. Er zijn maar 2 onzinstroken in de Giro: de afdaling in de Monte Crostis en deze afdaling. Voor de rest is alles prima.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:30 schreef Schnappieter het volgende:
Hoezo zijn dit onzinstroken dan? Dit hoort er gewoon bij. Net zoals ze in de Tour af en toe een kasseienritje doen, als ronderenner moet je gewoon allround zijn en dus ook dit aankunnen.
Ze zijn nu wel heel erg aan het klagen en zeiken op de Belg over het parcours.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:27 schreef thettes het volgende:
Als ze nu maar niet de hele
Giro gaan zeiken, de belgen.
Tankink toch?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:32 schreef Narcotical het volgende:
Eindelijk een Rabo in de aanval trouwens
Net ook al,quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:32 schreef Narcotical het volgende:
Eindelijk een Rabo in de aanval trouwens
Hij staat wel kort in het klassement.quote:
Was eergister ook al goedquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij staat wel kort in het klassement.
Zou mooi zijnquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij staat wel kort in het klassement.
Op Graeme Brown na die Theo Bos vervangt..quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:35 schreef TLC het volgende:
Wel leuk dat Rabo met alleen maar Nederlanders rijdt
En Brown..quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:35 schreef TLC het volgende:
Komt omdat de Giro onbelangrijk is voor Rabo.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:35 schreef TLC het volgende:
Daarom wonnen ze hem in 2009quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:36 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Komt omdat de Giro onbelangrijk is voor Rabo.
Bij Sporza weten ze het niet, omdat G2 wordt aangehouden maar koploper G1 zou kunnen zijnquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:35 schreef Sheepcidus het volgende:
Zit er nou nog wat tussen Kohler en Tankink?
Daarom is de Giro zo mooi. Het is een grote chaos.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:35 schreef Szura het volgende:
Wel onduidelijk wie er nou op achterstand liggen.
Rabo zou geen kopman hebben voor het klassement in de Giro omdat ze vinden dat Gesink en Mollema de dubbel Giro-Tour nog niet aan zouden kunnen.. Daarom zou Bos in eerste instantie meegaan als "kopman" voor in de sprints..quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:36 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Komt omdat de Giro onbelangrijk is voor Rabo.
Weet ik, maar niemand kan de dubbel in feite aan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:38 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Rabo zou geen kopman hebben voor het klassement in de Giro omdat ze vinden dat Gesink en Mollema de dubbel Giro-Tour nog niet aan zouden kunnen.. Daarom zou Bos in eerste instantie meegaan als "kopman" voor in de sprints..
Dat zullen we zien met Contador (als hij de Tour mag rijden)quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:38 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Weet ik, maar niemand kan de dubbel in feite aan.
Bertje welquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:38 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Als dat inderdaad zo is dan neem je dus aan dat we Contador in de Tour niet in het geel zullen zien?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:38 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, klopt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:39 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Dat zullen we zien met Contador (als hij de Tour mag rijden)
Dat zeg ik niet perse. Je kan niet strijden voor het roze en ook voor het geel. Of beide keren derde worden bijvoorbeeld. Kijk maar naar de Giro van eerdere jaren. Heb jij een voorbeeld van een renner die in beide meedoet voor de knikkers?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als dat inderdaad zo is dan neem je dus aan dat we Contador in de Tour niet in het geel zullen zien?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik denk zelf ook dat het te zwaar is om in beiden grote rondes mee te strijden voor de hoofdprijs.. Maar er zijn blijkbaar renners die denken dat het wel te doen is, zoals een Contador.. Neem aan dat zijn hoofddoel nog steeds het geel in Parijs is komende juli, maar ik heb ook vernomen dat Contador wel degelijk mee wil doen voor het roze..quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:41 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet perse. Je kan niet strijden voor het roze en ook voor het geel. Of beide keren derde worden bijvoorbeeld. Kijk maar naar de Giro van eerdere jaren. Heb jij een voorbeeld van een renner die in beide meedoet voor de knikkers?
Kijk dan ook bij Danny.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:41 schreef Bombvis het volgende:
Commentator kan niet eens enthousiast doen over Tankink, slechte Belg
Hij doet hier vooral mee omdat het hoogst onzeker is of hij de tour uberhaupt mag rijden. Als ie hier wint heeft ie dit jaar iig een grote ronde gewonnen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:43 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik denk zelf ook dat het te zwaar is om in beiden grote rondes mee te strijden voor de hoofdprijs.. Maar er zijn blijkbaar renners die denken dat het wel te doen is, zoals een Contador.. Neem aan dat zijn hoofddoel nog steeds het geel in Parijs is komende juli, maar ik heb ook vernomen dat Contador wel degelijk mee wil doen voor het roze..
Ik kan het commentaar van Eurosport niet aan, die belgen lopen alleen maar te zeiken over alles maar commentaar van Eurosport kunnen mijn oren niet aan. Ga ik liever naar de RAI luisteren, dan snap ik er niks vanquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kijk dan ook bij Danny.
Chauvanistste volk de Belgen
Pijnlijke valquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:45 schreef Narcotical het volgende:
Cataldo vind vannacht nog steentjes terug in bed denk ik...
Dude, denk ff naquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:47 schreef Moonlighter het volgende:
Wie zijn die 2 dooie homo's die commentaar geven bij de belg?
Wat een irritante mongolen zijn dat
Van mij hoeft het ook niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:47 schreef Lagrinta het volgende:
Contador heeft door al het gezeik nog nooit eens kunnen proberen om voor beide te gaan. 2008 geweigerd in de Tour, ook geweigerd in de Giro, maar op het laatste moment toch nog meedoen en d Vuelta gewonnen. Niet in vorm en gewonnen op een lelijke manier. 2009 bewust puur voor Tour gegaan. 2010 weer voor Tour gegaan. 2011 de triple volgens Riis en nu misschien geschorst.
In 2009 en 2010 dus slechts de Tour gereden. We hebben Contador nog nooit 2 rondes achter elkaar gezien. Misschie kan ie het wel, maar dan wordt het de Giro winnen op reserve en de Tour op volle kracht.
Lijkt me veel minder gevaarlijk dan een eche hogesnelheidsafdaling met muurtjes/afgronden/gevaarlijke railingen ofzo.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:36 schreef marcodej het volgende:
Zo'n onverharde afdaling, ik weet het niet...
Riis kan zoveel bewerenquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:47 schreef Lagrinta het volgende:
Contador heeft door al het gezeik nog nooit eens kunnen proberen om voor beide te gaan. 2008 geweigerd in de Tour, ook geweigerd in de Giro, maar op het laatste moment toch nog meedoen en d Vuelta gewonnen. Niet in vorm en gewonnen op een lelijke manier. 2009 bewust puur voor Tour gegaan. 2010 weer voor Tour gegaan. 2011 de triple volgens Riis en nu misschien geschorst.
In 2009 en 2010 dus slechts de Tour gereden. We hebben Contador nog nooit 2 rondes achter elkaar gezien. Misschie kan ie het wel, maar dan wordt het de Giro winnen op reserve en de Tour op volle kracht.
Dit dus.Dat ophemelen van de Belgquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:47 schreef Moonlighter het volgende:
Wie zijn die 2 dooie homo's die commentaar geven bij de belg?
Wat een irritante mongolen zijn dat
Staat nog ergens 23e ofzo.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:49 schreef TLC het volgende:
Staat Weening ook nog ergens goed in het algemeen klassement ?
Eens, die Belgen klagen nu wel veel, maar hebben ergens een punt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er zijn maar 2 onzinstroken in de Giro: de afdaling in de Monte Crostis en deze afdaling. Voor de rest is alles prima.
12. Bram Tankink Rabobank ProTeam 00:26 48 56quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:49 schreef TLC het volgende:
Staat Weening ook nog ergens goed in het algemeen klassement ?
Wat dan, moeten ze allemaal stoppen? Hij bewoog gelukkig, die auto's kunnen toch ook niks doenquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:58 schreef Moonlighter het volgende:
Die auto's die er als gekken voorbij rijden...![]()
!
En omdat er geen belgen meezitten..quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:00 schreef Bombvis het volgende:
Oeh, de Belg is voor Weening zodat hij hem kan winnen voor z'n ploegmakker. Zeker en vast (..) alleen omdat Weening in België woont
Je bent al gauw Belg hoor. Als je een in Genk gebouwde Ford Mondeo rijdt ben je al een halve Belg. Komt omdat ze buiten wielrennen niks presteren in de sport. Op die dikke tennissende zeug na.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:00 schreef Bombvis het volgende:
Oeh, de Belg is voor Weening zodat hij hem kan winnen voor z'n ploegmakker. Zeker en vast (..) alleen omdat Weening in België woont
Renaat is meestal ook beetje voor de nederlanders als er geen belg mee zitquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:00 schreef Bombvis het volgende:
Ooit van Gevaert en Hellebaut gehoord?quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je bent al gauw Belg hoor. Als je een in Genk gebouwde Ford Mondeo rijdt ben je al een halve Belg. Komt omdat ze buiten wielrennen niks presteren in de sport. Op die dikke tennissende zeug na.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je bent al gauw Belg hoor. Als je een in Genk gebouwde Ford Mondeo rijdt ben je al een halve Belg. Komt omdat ze buiten wielrennen niks presteren in de sport. Op die dikke tennissende zeug na.
Jawel. Maar dat heeft geen aandacht. Net als dat Sven Kramer in de wereld geen zak voorstelt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ooit van Gevaert en Hellebaut gehoord?
Atletiek stelt wel wat voor in de wereld hoor, schaatsen inderdaad nietquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:03 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jawel. Maar dat heeft geen aandacht. Net als dat Sven Kramer in de wereld geen zak voorstelt.
Atletiek wel, maar hoogspringen is geen onderdeel waar je mensenmassa's mee op de been krijgt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:04 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Atletiek stelt wel wat voor in de wereld hoor, schaatsen inderdaad niet
Oh, geen idee, ik kijk nooit zo naar atletiekquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:05 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Atletiek wel, maar hoogspringen is geen onderdeel waar je mensenmassa's mee op de been krijgt.
De 100 meter sprint wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:05 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Atletiek wel, maar hoogspringen is geen onderdeel waar je mensenmassa's mee op de been krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |