Nee, ik wil het gewoon niet volgen. Ik ben er totaal niet in geïnteresseerd en ik wil er niet eens over kunnen meepraten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:46 schreef Dauntl3ss het volgende:
Of gewoon de headlines volgen op het nieuws, zodat je in grote lijnen weet watskeburt?
Ik ook niet, maar toch zijn het van die gênante situaties als iedereen om je heen het over voetbal heeft, en jij kunt je niet in de discussie mengen omdat je niet weet waar het over gaat, dan wel er helemaal geen interesse in hebt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Fuck dat, ik heb er geen moeite mee te zeggen dat voetbal me geen hol interesseerd.
Dan hou je toch gewoon even je mond en vraag je daarna wat zij denken dat de gevolgen in Soedan zijn van de onafhankelijkheid van zuid Soedan of zoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:50 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Nee, ik wil het gewoon niet volgen. Ik ben er totaal niet in geïnteresseerd en ik wil er niet eens over kunnen meepraten.
[..]
Ik ook niet, maar toch zijn het van die gênante situaties als iedereen om je heen het over voetbal heeft, en jij kunt je niet in de discussie mengen omdat je niet weet waar het over gaat, dan wel er helemaal geen interesse in hebt.
Het is ook niet dat het constant over voetbal gaat hoor, gelukkig.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:53 schreef rhubarbje het volgende:
Je omringen met andere mensen?
Mijn vriend volgt ook een voetbal en kan toch heel leuk met mensen converseren....
Ik heb hem ook nog nooit horen mopperen van oh mijn werk ging het weer over voetbal en ik viel buiten de boot!
preciesquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:54 schreef Sapstengel het volgende:
Het hangt er van af met wat voor mannen je om gaat.
Toen ik in een fabriek werkte als productiemedewerker en ik zei dat ik niet van voetbal hield, kreeg ik reacties als "Haha! Ben je homo ofzo?". Dat soort snapt niet dat verschillende mensen verschillende interesses hebben. Want als echte alphaman kijk je gewoon voetbal, dat hoort erbij.
Hetzelfde gebeurd ook ongeveer onder burgerlijke boeren mensen. Van dat volk wat op verjaardagen in een kring zit. De vrouwen praten over GTST, babies of Yolanthe en de mannen zitten aan de andere kant van de kamer over voetbal, auto's of hun werk te praten.
Mijn vrienden kijken geen van allen voetbal. Ik heb me daarom nooit een knikkende lamlul gevoeld, gewoon omdat het nooit over voetbal gaat. Niemand in mijn omgeving geeft er iets om, dus gaat het er ook nooit over.
Maar wat is je punt nou? Wil jij dat wij met een oplossing komen of wil je even je gevoelens kwijt?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:55 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Het is ook niet dat het constant over voetbal gaat hoor, gelukkig.Maar ik bedoel maar, als je weer nét zo'n moment hebt op bijv. een verjaardag, of als je met een man of 20 een potje gaat voetballen...
Dit, nooit begrepen wat er leuk aan is als een zooitje miljonairs achter een opgeblazen big aan rennenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Fuck dat, ik heb er geen moeite mee te zeggen dat voetbal me geen hol interesseerd.
dan hou je toch gewoon even je mond en na een respectabele tijd gooi je een ander onderwerp opquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:55 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Het is ook niet dat het constant over voetbal gaat hoor, gelukkig.Maar ik bedoel maar, als je weer nét zo'n moment hebt op bijv. een verjaardag, of als je met een man of 20 een potje gaat voetballen...
Jij bent wel érg makkelijk met je "hup, gewoon met andere mensen omringen" en "Onderwerp veranderen.".quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dan hou je toch gewoon even je mond en vraag je daarna wat zij denken dat de gevolgen in Soedan zijn van de onafhankelijkheid van zuid Soedan of zo
Hup heb je een ander onderwerp en klaar
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:56 schreef Dennis101 het volgende:
Maar wat is je punt nou? Wil jij dat wij met een oplossing komen of wil je even je gevoelens kwijt?
Dat. Daar is dit overigens R&P voor.quote:Zijn er nog andere kerels die zich hier in kunnen herkennen? Hoe gaan jullie hiermee om?
Tsja, het is het een of het ander, je moet niet moeilijk doen over niet kunnen meepraten als je daar verder ook geen moeite voor wil doen. Twee minuten Sportjournaal en je bent bij, en als je dat niet wil, moet je ook niet zo gefrustreerd doen en/of gewoon andere vrienden zoeken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:50 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Nee, ik wil het gewoon niet volgen. Ik ben er totaal niet in geïnteresseerd en ik wil er niet eens over kunnen meepraten.
[..]
Ik ook niet, maar toch zijn het van die gênante situaties als iedereen om je heen het over voetbal heeft, en jij kunt je niet in de discussie mengen omdat je niet weet waar het over gaat, dan wel er helemaal geen interesse in hebt.
wat een onzinquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:58 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Jij bent wel érg makkelijk met je "hup, gewoon met andere mensen omringen" en "Onderwerp veranderen.".In de realiteit wordt je er nogal raar op aangekeken als iedereen het over voetbal heeft, en jij komt opeens aanzetten met "Heuj, hebben jullie 't gehoord, Bin Laden is dood, haha!".
Als andere mensen over voetbal willen praten moeten zeker doen, vaak er is dan wel iemand anders te vinden die het ergens anders over wil hebben, of je houdt even je mond en veranderd na van tijd het onderwerp.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:59 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
[..]
Dat. Daar is dit overigens R&P voor.
Precies!!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als andere mensen over voetbal willen praten moeten zeker doen, vaak er is dan wel iemand anders te vinden die het ergens anders over wil hebben, of je houdt even je mond en veranderd na van tijd het onderwerp.
Zelfde inderdaad met (familie)verjaardagen zoals je al aanhaalde, daar gaat het soms ook over dingen die mij totaal niet boeien. Dan luister je over het algemeen even mee of gaat zitten dagdromen en wacht tot er een opening komt voor een ander gesprek. Ik zie het probleem niet zo.quote:
Dit, hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik de finale van het WK wel heb gezien. Maar voor de rest kan het hele voetbal me gestolen worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef QBay het volgende:
Voetbal. Ik heb dus echt 100000% niks met voetbal, zelfs tijdens het afgelopen WK zat ik rustig te werken en geld te verdienen
.
Homoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Auto's, daar hebben ze het wel vaak over en over hun leuke "gadgets", Ipadsquote:Op woensdag 11 mei 2011 07:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Het irriteert als je collega's alleen over auto's, vrouwen en voetbal kunnen praten.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:50 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik gun ieder zijn niche, wellicht is het voor mij gewoon beter mijn werk uit te zoeken op interessegebied van de collega'squote:Op woensdag 11 mei 2011 07:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Auto's, daar hebben ze het wel vaak over en over hun leuke "gadgets", Ipads
oftewel: "Als ik homo was, was ik wel op voetbal gegaan"?quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:32 schreef firebladex het volgende:
jongens die heledag over andere mannen lullen die achter ballen aan zitten...
En toch kijken mensen je raar aan als je een wedstrijd gemist hebt en je dat verklaard door te zeggen dat je gecampeerd hebt in het bos, een kip geslacht hebt en vallen gebouwd hebt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:51 schreef Silenus het volgende:
Een echte man houdt van voetbal. Ik kan nooit zoveel met die halfzachte eieren die je een beetje onnozel aankijken en zeggen 'ja daar weet ik niks van hoor, ik doe zelf aan stijldansen'.
Fuck-ing nerds.
ja eigenlijk wel, problemen ermee?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:55 schreef Silenus het volgende:
Natuurlijk kijken ze je dan raar aan, ben je van de scouting ofzo?
Meer dat de meeste mannen beginnen te janken als er geen TV, vrouw of auto in de buurt is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:55 schreef Silenus het volgende:
Natuurlijk kijken ze je dan raar aan, ben je van de scouting ofzo?
Nee hoor. Ik vind je alleen een mietje, dat is alles. Gelukkig hoeven we elkaar nooit te ontmoeten.quote:
Gelukkig is dit wederzijds. Kortzichtigheid houdt zichzelf in stand met zo'n trieste houdingquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:25 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind je alleen een mietje, dat is alles. Gelukkig hoeven we elkaar nooit te ontmoeten.
Hoezo kortzichtigheid, je weet niet eens wat scouting inhoud, of je hebt bij zo'n conservatieve club gezetenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Silenus het volgende:
Ja hopman, ga nu maar weer vlotten bouwen met de welpjes.
Welke conservatieve club heb je het over?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:29 schreef waj1 het volgende:
[..]
Hoezo kortzichtigheid, je weet niet eens wat scouting inhoud, of je hebt bij zo'n conservatieve club gezeten. Verbreed je horizon, ik doe toch ook niet zo om voetbal
En wie ben jij om daarover te oordelen? Hoe denk jij te kunnen weten dat al die vooroordelen kloppen. Misschien zal ik het wat beter weten, aangezien ik toch al een aantal jaartjes meeloop. Maar misschien kan ik je beter in je waan laten dat je in de "leukemensenwereld" zit, voor sommige mensen is de wereld te groot&ingewikkeld om het te bevatten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:32 schreef Silenus het volgende:
[..]
Welke conservatieve club heb je het over?
Het maakt mij niet uit hoor, maar wat betreft scouting klopt elk vooroordeel. Iets te bolle, vroeger gepeste, jongetjes met jampotbrillen die nooit ergens bijhoorden en dan maar samen gaan spelen in het bos. En je dan maar afvragen waarom je nooit een lekker wijf kunt scoren.
Ik snap best dat je jezelf nu verdedigt hoor, maar er is wel een causaal verband tussen een sukkeltje zijn en op scouting zitten en gewoon voetbal kijken en een leuke vent zijn. In jouw wereld niet, maar in de leukemensenwereld wel.
Vorig jaar was de Jamboree-dag hier in Utrecht en toen werd de hele stad overspoeld. Nou, 'het type' mens wat daarbij zit is wel het slag volk wat ik hiervoor beschreef hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:35 schreef waj1 het volgende:
[..]
En wie ben jij om daarover te oordelen? Hoe denk jij te kunnen weten dat al die vooroordelen kloppen. Misschien zal ik het wat beter weten, aangezien ik toch al een aantal jaartjes meeloop. Maar misschien kan ik je beter in je waan laten dat je in de "leukemensenwereld" zit, voor sommige mensen is de wereld te groot&ingewikkeld om het te bevatten.
De jamboree is een evenement waar alleen maar die "conservatieve clubjes" op af komen. Wij hebben niet eens uniforms en hopmannenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vorig jaar was de Jamboree-dag hier in Utrecht en toen werd de hele stad overspoeld. Nou, 'het type' mens wat daarbij zit is wel het slag volk wat ik hiervoor beschreef hoor.
Maargoed, de reden dat je door de hele wereld meewarig wordt aangekeken in je hopman-pakje met je wandel-medailles is natuurlijk de schuld van 'de maatschappij en de kuddedieren'. Right. Nogmaals, het maakt mij niet uit, ik lach graag.
Dat zijn geen gênante situaties, jij ervaart het zo. Onterecht imo, het maakt je echt niet minder man of minder leuk voor je vrienden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:50 schreef Tuvai.net het volgende:
Gaat een scoutingnerd nu tegen iemand die van voetbal houdt lopen blaten over zolderkamertjes, 'het echte leven', ' Nederlands bijspijkeren' en 'in het echt durf je dit niet te zeggen'?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:46 schreef waj1 het volgende:
[..]
De jamboree is een evenement waar alleen maar die "conservatieve clubjes" op af komen. Wij hebben niet eens uniforms en hopmannen, die horen in de jaren 50 thuis. Een groot gedeelte van de scoutinggroepen bestaat uit landscouts, die niet veel anders doen dan vuurtje stoken en hutten bouwen. Daarnaast heb je ook nog waterscouts, die zeilen in de middag of ochtend en daarna gaan ze met z'n allen de kroeg in.
Ik begrijp dat het vanuit je zolderkamertje achter de computer heel erg makkelijk discussiëren is en nog makkelijker om zulke kortzichtige dingen te roepen zonder dat je weet waarover je echt praat, aangezien je er zelf nooit aan mee hebt gedaan. Ik heb nooit op voetbal gezeten, maar dan ga ik er ook niet zo'n mening over de mensen die voetballen maken. Dat heet generaliseren, om nog even je Nederlands bij te spijkeren. In het echte leven durf je vast niet deze dingen te zeggen, want je weet best wel zelf wat voor reacties je ontlokt. Maar volgens mij gaan we een beetje offtopic. Ik wil wel een discussie voeren, maar dan in een ander topic misschien.
klopt niet.quote:Ik heb nooit op voetbal gezeten, maar dan ga ik er ook niet zo'n mening over de mensen die voetballen maken.
Nee, daar gaat het niet om, lees de TT maar. En het is maar wat je een echte man vind. Ik vind jou eerder een tokkie ipv. een echte manquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:51 schreef Silenus het volgende:
[..]
Gaat een scoutingnerd nu tegen iemand die van voetbal houdt lopen blaten over zolderkamertjes, 'het echte leven', ' Nederlands bijspijkeren' en 'in het echt durf je dit niet te zeggen'?Moet niet gekker worden vandaag.
Overigens, over 'Nederlands bijspijkeren' gesproken: deze zin
[..]
klopt niet.
Maar het is inderdaad offtopic. Echte mannen houden van voetbal, daar gaat het om.
Om je Nederlands bij te spijkeren, het is 'vindt' met dt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:56 schreef waj1 het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om, lees de TT maar. En het is maar wat je een echte man vind. Ik vind jou eerder een tokkie ipv. een echte man. En die kortzichtigheid bewijs je weer met de benoeming "scoutingnerd"
Boeiend, het is maar een forum. Maar nu moet ik helaas gaan, want het sociale leven roeptquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:01 schreef Silenus het volgende:
[..]
Om je Nederlands bij te spijkeren, het is 'vindt' met dt.
Ja het maakt mij niet uit, jij vond het een kwartiertje geleden nodig om mijn Nederlands bij te spijkeren. Dan komt het nogal kneuzig over als je zelf constant basisschoolfoutjes maakt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:03 schreef waj1 het volgende:
[..]
Boeiend, het is maar een forum. Maar nu moet ik helaas gaan, want het sociale leven roept
Zo, jij bent wel een hele extremistisch exemplaar zeg.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:51 schreef Silenus het volgende:
Een echte man houdt van voetbal. Ik kan nooit zoveel met die halfzachte eieren die je een beetje onnozel aankijken en zeggen 'ja daar weet ik niks van hoor, ik doe zelf aan stijldansen'.
Fuck-ing nerds.
Wel schattig dat je je aangesproken voelt en je gaat verdedigen met drogredenen als 'ik zag ooit een voetbalsupporter en die was bang voor een spin terwijl ik heel stoer een vlot aan het bouwen was!'quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:58 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Zo, jij bent wel een hele extremistisch exemplaar zeg.Dit vind ik dus echt een van de meest absurde, walgelijke houdingen die je tegen kunt komen, in de context van dit topic: "Kijk je geen voetbal, dan ben je een mietje!".
Definieer jij voor mij eens wat een 'echte kerel' is dan?
Trouwens, gezien je de meneer van de scouting en het kamperen zo grondig aan het afzeiken bent, ik ben ook eens een keer wezen kamperen met een groep (niks nichterigs aan hoor, gewoon keigezellig met een kampvuurtje, wat muziek en bier er bij) en daar zaten een paar van die fanatieke voetballiefhebbers tussen, van die 'echte mannen' dus.Had je eens moeten zien wie er het hardst van die groep gilde als er een knoeperd van een spin in een tent zat, of wie er aan de kant zat toe te kijken wanneer de handjes uit de mouwen gestoken/vies gemaakt moesten worden.
Ok.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:18 schreef Silenus het volgende:
Niks? Ik heb ook niemand hier een homo genoemd.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:23 schreef Jordony het volgende:
Ik doe korfbal ja. En het is heerlijk om soms met lekkere meiden een potje te korfballen. En nee ik ben geen homo. Nee korfbal is geen mietjes sport. Veel zijn verbaast hoe hard ze wel niet moeten rennen als ze voor het eerst meespelen. Het is iedereen aangepraat.
Een echte man houdt van voetbal.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:51 schreef Silenus het volgende:
Dit is ook weer zo'n typische wijvenopmerking zeg. Moet ik hier nog op ingaan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:30 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Een echte man houdt van voetbal.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus jij zegt dat echte mannen er van houden om naar andere mannen te kijken die zwetend over een veld rennen om vervolgens bij elk klein misstapje die ze doen om te vallen en het uit te schreeuwen van de pijn terwijl ze jankend hun enkel beet pakken en absoluut geen mogelijkheid zien om overeind te komen tot twee andere zwetende mannen hem op een lekker zacht bedje komen ophalen en hij fijn verzorgd mag worden aan zijn schaafwondje.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee, leg mij eens uit waarom voetbal per se een typische mannensport is en als je het niet veel aan vindt je opeens een wijf bent. Alsjeblieft, doe het.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:34 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dit is ook weer zo'n typische wijvenopmerking zeg. Moet ik hier nog op ingaan?
Aangesproken? Nee hoor, ik wijs je gewoon er op hoe zelf jij je wel niet voor schut zet. Dat jij beweringen in het rond gaat slingeren dat ik geen echte vent zou zijn en geen ballen zou hebben moet je helemaal zelf weten. Op dergelijk gezwets van niveau Tokkie ga ik niet eens inhoudelijk reageren. Dat jij geïnteresseerd bent in voetbal kijken moet je helemaal zelf weten, maar het maakt jou echt niet meer "man" ten opzichte van anderen die er andere hobby's op nahouden. Vooral vrouwen waarderen een kerel die niet elke avond als een inhoudsloze neanderthaler met een bak bier en een zak chips op de bank voetbal zit te kijken, dat is een ding wat zeker is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:09 schreef Silenus het volgende:
[..]
Wel schattig dat je je aangesproken voelt en je gaat verdedigen met drogredenen als 'ik zag ooit een voetbalsupporter en die was bang voor een spin terwijl ik heel stoer een vlot aan het bouwen was!'
Ja, en ik ken iemand van scouting die ontmaagd werd voor z'n 30e. Hij was de enige. (Een typische wijvenreactie, let op, zou nu zijn: oh maar ik ben ontmaagd op m'n 19e hoor, keigezellig bij een kampvuurtje, ben echt geen homo!!!)
Maar om op je huilverhaal in te gaan: een echte vent houdt van voetbal, dat heb ik nou al meerdere malen gezegd. Een echte vent houdt van voetbal, niet van korfbal. Een echte vent drinkt bier in de kroeg, geen rosé. Een echte vent heeft vrienden, geen vriendinnen. Ik hoop dat je het verschil begrijpt.
Kijk, het maakt me echt niks uit dat je van wijvendingen houdt. Moet je allemaal zelf weten. Maar ga dan niet om bevestiging lopen roepen dat je heus wel een echte vent bent. Ben je niet. Je hebt wel een piemel, maar geen ballen.
Omdat het bij voetbal helemaal niet draait om een schwalbe, geblesseerd zijn of 'elf mannetjes die achter een bal aanrennen, en als ze 'm eenmaal hebben schieten ze 'm weer weg'.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:35 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nee, leg mij eens uit waarom voetbal per se een typische mannensport is en als je het niet veel aan vindt je opeens een wijf bent. Alsjeblieft, doe het.
Je argument slaat natuurlijk nergens op als je per se je sport wil verdedigen. Iedereen zal roepen zijn hobby emotie en kameraadschap meebrengt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:39 schreef Silenus het volgende:
[..]
Omdat het bij voetbal helemaal niet draait om een schwalbe, geblesseerd zijn of 'elf mannetjes die achter een bal aanrennen, en als ze 'm eenmaal hebben schieten ze 'm weer weg'.
Voetbal is emotie, kameraadschap op de tribunes, samen juichen met 100.000 man op het Museumplein omdat je kleine landje een veel groter land verslaat. Het brengt mensen samen, en er is niets mooiers dan samen met je vrienden lekker op pad te gaan om je club te zien. Waar ze spelen, je bent er. Met een biertje, sport kijken. Dat is mannelijk, ja.
Maar ik snap best dat je dat niet begrijpt als je net druk in de weer bent met wat elfjes en kobolden in level 12 van world of warcraft.
Waar staat dat elke voetballiefhebber zo'n vent is? Ik heb ook wel betere dingen te doen dan elke avond voetbal kijken, maar ik vind het wel een schitterende sport. Het is niet voor niets de meest populaire sport ter wereld.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:37 schreef Tuvai.net het volgende:
Vooral vrouwen waarderen een kerel die niet elke avond als een inhoudsloze neanderthaler met een bak bier en een zak chips op de bank voetbal zit te kijken, dat is een ding wat zeker is.
Ja, maar dan is het toch frappant dat er bij het WK korfbal geen 100.000 man op het Museumplein naar de finale staan te kijken, sterker nog, dat het werkelijk niemand een hol interesseert.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je argument slaat natuurlijk nergens op als je per se je sport wil verdedigen. Iedereen zal roepen zijn hobby emotie en kameraadschap meebrengt.
Ben jij ooit misbruikt op de scouting? Want voor iemand die er ogenschijnlijk zo'n grote hekel aan heeft als jij, ben je wel heel goed op de hoogte van alle gebruiken binnen de scouting.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, maar dan is het toch frappant dat er bij het WK korfbal geen 100.000 man op het Museumplein naar de finale staan te kijken, sterker nog, dat het werkelijk niemand een hol interesseert.
Net als dat het niemand interesseert dat er nog blijkbaar een stel onzekere paardenstaarten "Kumbaya my lord, kumbaya" zitten te zingen bij een kampvuur. Niet spannend, niet stoer, niet mannelijk. En niemand wil erover meepraten op je werk.
Oh? Die andere gozer vertelde me vanochtend anders dat ik er helemaal niks van afwist. Ik heb er geen hekel aan, ik vind het alleen sukkeltjes. Dat is alles, verder kom ik ze nooit tegen. Zonde van m'n tijd natuurlijk. (Wel leuk om ze nu in de baas z'n tijd op de kast te krijgen overigens)quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:47 schreef Casos het volgende:
[..]
Ben jij ooit misbruikt op de scouting? Want voor iemand die er ogenschijnlijk zo'n grote hekel aan heeft als jij, ben je wel heel goed op de hoogte van alle gebruiken binnen de scouting.
Omdat voetbal toevallig de meest populaire sport is in de wereld betekent het niet dat er niemand geïnteresseerd is in andere sporten of hobby's.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, maar dan is het toch frappant dat er bij het WK korfbal geen 100.000 man op het Museumplein naar de finale staan te kijken, sterker nog, dat het werkelijk niemand een hol interesseert.
Net als dat het niemand interesseert dat er nog blijkbaar een stel onzekere paardenstaarten "Kumbaya my lord, kumbaya" zitten te zingen bij een kampvuur. Niet spannend, niet stoer, niet mannelijk. En niemand wil erover meepraten op je werk.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:44 schreef Tuvai.net het volgende:
Het is wel zo'n beetje algemeen bekend dat Nederland een voetballand is en het gros van de jongens / mannen van voetbal houden. Ik heb zelf ook in mijn jeugd bij 2 voetbalclubs gespeeld en ik vind het nu, op mijn 24ste, nog steeds leuk om een paar keer in de week met wat vrienden een balletje te trappen. Ik ben vrij fanatiek (ga regelmatig zwemmen, fitnessen, squashen, enz.) en voetbal vind ik toch wel het leukst om te doen vanwege het competitieve gevoel als je een partijtje speelt. Ik ben echter iets anders dan de 'doorsnee' kerel, en dat is dat ik niet zo "into" het hele voetbalgebeuren ben. En daar bedoel ik mee het volgen van voetbalwedstrijden op TV, de Champions League, noem het maar op.
Om het 'probleem' samen te vatten: ik vind het heerlijk om zelf te voetballen, maar de hele Champions League, welke spelers naar welke clubs zijn overgestapt, en alle andere bezigheden die bij het hele voetbal "volgen" komen kijken, boeien me geen ruk. Ik vind het je reinste tijdverspilling. Op momenten dat andere kerels 2 uur op de bank naar een wedstrijd zitten te kijken ben ik veel liever productief bezig, ik heb wel beter dingen te doen namelijk. Uitzonderingen daarop zijn het EK en het WK, dat volg ik dan wél weer omdat je tijdens zo'n kampioenschap met een kei gezellige sfeer met wat vrienden in een kroeg kunt zitten waar dan een heerlijke atmosfeer hangt.
Nou vind ik dit zelf niet zozeer een probleem, maar het valt mij op dat ik daardoor vaak 'buiten de boot val'. Je kunt er gif op slikken: 9 van de 10 discussies die groepjes kerels met elkaar hebben gaan over voetbal; over voor hoeveel miljoenen speler X wel niet naar club Y is vertrokken, hoeveel miljoenen schuld een bepaalde club wel niet heeft, de aftrap in de wedstrijd van club X tegen club Y die slecht genomen was, en ga zo maar door. Ik word er af en toe een beetje moedeloos van. Ik volg het hele voetbal op TV namelijk niet en ik kan er dus simpelweg niet over meepraten. In het ergste geval heb je van die zwakzinnige figuren die je een "mietje" vinden omdat je geen voetbal volgt.De afgelopen dagen praten veel mensen in mijn omgeving over niks anders dan de wedstrijd tussen Ajax en Twente. Horendol wordt ik er van.
Wat me hier het meest aan irriteert is dat je er op zo'n moment als een lompe, ja-knikkende lamlul bij staat.Ik ben verder hartstikke sociaal en over vrijwel elk ander onderwerp kan ik urenlang met iemand discussiëren en filosoferen. Hoe erg ik me ook irriteer erger op 't moment dat de rest van mijn vriendengroep het over voetbal heeft, wil ik dan ook weer geen spelbreker zijn en laat ik ze maar fijn hun gang gaan.
Zijn er nog andere kerels die zich hier in kunnen herkennen? Hoe gaan jullie hiermee om?
Dat heeft een redenquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
Ik heb het ook niet over rugby, ijshockey of wat dan ook. Wel over korfbal. Je kunt echt moeilijk ontkennen dat de gemiddelde korfballer toch iets minder stoer is dan de gemiddelde rugby'er, ook al roept de korfballer met zijn piepstemmetje heel hard dat het heus wel cool is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:49 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Omdat voetbal toevallig de meest populaire sport is in de wereld betekent het niet dat er niemand geïnteresseerd is in andere sporten of hobby's.
Wat is dan het probleem precies?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:37 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Vooral vrouwen waarderen een kerel die niet elke avond als een inhoudsloze neanderthaler met een bak bier en een zak chips op de bank voetbal zit te kijken, dat is een ding wat zeker is.
Kerel, wat kun jij ongelofelijk uit je nek lullen en zelfverzonnen verhaaltjes als stokpaardjes-argument gebruiken zeg. Waar staat dat ik "wijvendingen" leuk vind? Waar staat überhaupt wat ik zoal doe en wél leuk vind? Ter informatie, ik drink geen rosé bier, ik zit niet op scouting, zit niet op korfbal en speel geen World of Warcraft. Afgunstig en kortzichtig toetsenbordheldje dat je daar bent, doe de maatschappij een plezier en blijf lekker stoer binnen voetbal kijken met je ongetwijfeld eveneens stoere vriendengroep.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:52 schreef Silenus het volgende:
Het is nogmaals niet mijn probleem, TS geeft aan dat hij zich een beetje 'buitengesloten' voelt omdat hij niet mee kan praten. Dat krijg je nou eenmaal als je wijvendingen wel leuk vindt en met echte mannen om wil gaan.
Op dat gebied helemaal niks uiteraard. En zoals de TT ook al aangeeft, is het niet echt een probleem, eerder een kleine irritatie. Zoals uit dit topic blijkt heeft iedereen wel eens dergelijke situaties dat ze niet echt mee kunnen praten over iets. Ik heb alleen zo'n indruk dat het in geval met discussies over voetbal nét iets vaker gebeurt.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:01 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Kerel, wat kun jij ongelofelijk uit je nek lullen en zelfverzonnen verhaaltjes als stokpaardjes-argument gebruiken zeg. Waar staat dat ik "wijvendingen" leuk vind? Waar staat überhaupt wat ik zoal doe en wél leuk vind? Ter informatie, ik drink geen rosé bier, ik zit niet op scouting, zit niet op korfbal en speel geen World of Warcraft. Afgunstig en kortzichtig toetsenbordheldje dat je daar bent, doe de maatschappij een plezier en blijf lekker stoer binnen voetbal kijken met je ongetwijfeld eveneens stoere vriendengroep.
Nou ja, blijkbaar is het meer dan een irritatie omdat je je niet kan mengen in het gesprek. Zou je dan graag willen dat men niet over voetbal praat maar over computers ofzo?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:05 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Op dat gebied helemaal niks uiteraard. En zoals de TT ook al aangeeft, is het niet echt een probleem, eerder een kleine irritatie. Zoals uit dit topic blijkt heeft iedereen wel eens dergelijke situaties dat ze niet echt mee kunnen praten over iets. Ik heb alleen zo'n indruk dat het in geval met discussies over voetbal nét iets vaker gebeurt.
Luister naar deze manquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:51 schreef Silenus het volgende:
Fuck-ing nerds.
Lekker met je maten Ajax achterna reizen, in welk land ze ook spelen, biertje drinken, pot voetbal kijken, stappen, heerlijk. Iedereen mag van mij alles leuk vinden, maar mannen die niet van voetbal houdenn? Wijven zijn het. Niks mis mee verder, maar ontken dan niet dat je gewoon een wijf bent.
(En ja, ik dik m'n punt een beetje aan omdat het anders wel een hele treurige bende wordt hier in dit topic)
Andere vrienden zoeken danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:50 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik snap niet waarom mensen áltijd piepen over gespreksonderwerpen, wat het onderwerp dan ook is. Als het je echt niet boeit praat je maar even niet.
En ik vind het sowieso best interessant om te horen wat ánderen interessant vinden, en waarom ze dat vinden. Dat geldt ook voor wat hoogstaander onderwerpen: ik zal bijvoorbeeld niet beweren dat ik veel van economie begrijp of over de kredietcrisis, maar als anderen er wat over te zeggen hebben luister ik toch en probeer ik uit te leggen hoe ik het altijd gezien heb, en te vragen om verduidelijking.
Vervolgens probeer ik het omgekeerde ook te doen: begrip kweken voor onderwerpen die mij boeien. Wielrennen vind ik een veel leukere sport dan voetbal, en daar begin ik dan ook over als ik even de kans krijg. Mensen hebben er altijd wel wát over gehoord en daar kan ik dan op inhaken.
Probeer het ook eens. Toon interesse in anderen, en probeer dan anderen interesse te laten tonen in jou. Het werkt, geloof me.
Omdat de sport korfbal toevallig veel later is uitgevonden dan voetbal? je hebt geen flauw idee hoe korfbal werkt, en nee, er zitten inderdaad geen 100.000 mensen op het museumplein voor WK korfbal. Heeft allemaal met de geschiedenis te maken (1902 ontdekt). Voetbal is veel en veel eerder gekomen en is ingeburgerd. Als voetbal niet was uitgevonden dan was wel een andere sport populair geworden. Overigens is Nederland korfballand nummer 1 en heeft 580 korfbalverenigingen. Je hebt het dus tegen een heleboel Nederlanders.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over rugby, ijshockey of wat dan ook. Wel over korfbal. Je kunt echt moeilijk ontkennen dat de gemiddelde korfballer toch iets minder stoer is dan de gemiddelde rugby'er, ook al roept de korfballer met zijn piepstemmetje heel hard dat het heus wel cool is.
Het is nogmaals niet mijn probleem, TS geeft aan dat hij zich een beetje 'buitengesloten' voelt omdat hij niet mee kan praten. Dat krijg je nou eenmaal als je wijvendingen wel leuk vindt en met echte mannen om wil gaan.
Ja, hij is aan het trollen. Hij doet zich dommer voor dan hij is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
Silenus zit volgens mij gewoon een beetje te kutten![]()
Als ik op zijn nickname klik zie ik vooral posts in R&P
Misschien moet je een omgeving zoeken met mensen die over iets anders dan voetbal kunnen praten? Ik weet neit wat je wél leuk vindt. Maar wedden dat je bij een sportklimvereniging, duikclub, schaakvriend, metalbandje over andere dingen kan praten dan voetbal.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:44 schreef Tuvai.net het volgende:
Verhaal
Zijn er nog andere kerels die zich hier in kunnen herkennen? Hoe gaan jullie hiermee om?
Serieus hoor, als je denkt dat dat de reden is waarom korfbal niet populair is ben je echt niet wijs.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:03 schreef Jordony het volgende:
[..]
Omdat de sport korfbal toevallig veel later is uitgevonden dan voetbal? je hebt geen flauw idee hoe korfbal werkt, en nee, er zitten inderdaad geen 100.000 mensen op het museumplein voor WK korfbal. Heeft allemaal met de geschiedenis te maken (1902 ontdekt). Voetbal is veel en veel eerder gekomen en is ingeburgerd. Als voetbal niet was uitgevonden dan was wel een andere sport populair geworden. Overigens is Nederland korfballand nummer 1 en heeft 580 korfbalverenigingen. Je hebt het dus tegen een heleboel Nederlanders.
En wie zegt dat korfballers een piepstem hebben? Lol. Je hebt het zelf nog nooit uitgeprobeerd. Middelbare school korfbal zuigt, waarschijnlijk dat je het daarvan kent. Verenigingen sport moet je hebben. Ik doe het al 11 jaar, en in die tijd ben ik nog geen enkele typische homo tegen gekomen die korfbal speelt. Geen enkele. En dat je nu een korfbal vergelijkt met rugby heeft alles te maken met agressie en elkaar onderuit halen. Rugby'ers staan ook gewoon op als ze onderuit zijn gehaald, en gaan niet lopen janken voor een strafschop.
Met een piem0l kom je een heel eindquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:19 schreef waj1 het volgende:
Toch ben ik nog steeds benieuwd naar de definitie van een echte man volgens Silenus. Hij heeft blijkbaar een vertekend beeld van een echte man die hij niet echt kan onderbouwen, behalve met oneliners en drogredenen. Hij mag zichzelf wel een "echte man" vinden, maar dat ben je volgens mij niet als je alleen naar voetbal kijkt
quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:20 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Met een piem0l kom je een heel eind
Dat is zo ongeveer de biologische definitie van een echte man, geloof het of niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:23 schreef waj1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik bedoel een "echte man", niet de biologische definitie
Een echte man bestaat toch helemaal niet. Dat is sowieso subjectief, ik vind mezelf een echte man en jij vindt jezelf een echte man. Ik vind jou een scoutingnerd en jij vindt mij een voetbaltokkie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:19 schreef waj1 het volgende:
Toch ben ik nog steeds benieuwd naar de definitie van een echte man volgens Silenus. Hij heeft blijkbaar een vertekend beeld van een echte man die hij niet echt kan onderbouwen, behalve met oneliners en drogredenen. Hij mag zichzelf wel een "echte man" vinden, maar dat ben je volgens mij niet als je alleen naar voetbal kijkt
Nou, geen hol niet, maar afgezien van EK en WKs ga ik niet specifiek plannen om wedstrijden te kijken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:47 schreef Skull-splitter het volgende:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:24 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou, geen hol niet, maar afgezien van EK en WKs ga ik niet specifiek plannen om wedstrijden te kijken.
quote:Geef mij maar gewoon een echte mannensport zoals F1.
Ik vind F1, voor zover mogelijk, nog gayer dan voetbal. Hoe kut moet het zijn om daar in een stadion te zitten. ZOEF ZOEF ZOEF.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:08 schreef vosss het volgende:
Ik heb heel het topic niet gelezen, maar ik kijk geen voetbal omdat ik het geen mannelijke sport vind.
Dat is een wijvensport; kijken naar 22 mannen in korte strakke broekjes.
Mij niet gezien. Geef mij maar gewoon een echte mannensport zoals F1.
Bloedsnelle bolides, met god weet hoeveel pk en de beste techniek ter wereld aan boord.
Veel mannelijker dan voetbal.
Me dunkt.
Dat dus. Alleen WK's wil ik nog wel eens een keer kijken (als ik het niet vergeet). Verder interesseert voetbal me echt geen zak. Zou niet eens de namen van 3 voetballers kunnen opnoemenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Achja en alle voetbalfans zijn kaalkopjes met een te hoog testosterongehalte en veel haantjesgedrag met het IQ van de gemiddelde kamertemperatuur en werkend in de haven van Rotterdam. Vooroordelen zijn er om in stand gehouden te worden niet waar?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:32 schreef Silenus het volgende:
[..]
Welke conservatieve club heb je het over?
Het maakt mij niet uit hoor, maar wat betreft scouting klopt elk vooroordeel. Iets te bolle, vroeger gepeste, jongetjes met jampotbrillen die nooit ergens bijhoorden en dan maar samen gaan spelen in het bos. En je dan maar afvragen waarom je nooit een lekker wijf kunt scoren.
Ik snap best dat je jezelf nu verdedigt hoor, maar er is wel een causaal verband tussen een sukkeltje zijn en op scouting zitten en gewoon voetbal kijken en een leuke vent zijn. In jouw wereld niet, maar in de leukemensenwereld wel.
Niet zo bijdehand, je snap wat ik ermee bedoel. Korfbal is in het verleden erg populair geweest waarna voetbal later steeds populairder werd. Korfbal werd in de jaren 30 groot. De commercie kreeg grip op voetbal en dat is tot op heden helemaal uitgebuit. Bovendien is voetbal zo'n beetje eenvoudigste sport die er is qua regels. Voor veel tokkies dus makkelijk te volgen. Al wordt het steeds meer een vorm van toegestane geweldpleging tegen de scheidsrechter en theatervoorstellingen met veel gehuil erin. Korfbal is daarentegen bescheiden gebleven, op een kleinschalig niveau en is niet door marketing uitgebuit. Overigens vertegenwoordigt korfbal niet echt een stad wat bij voetbal wel is zoals Ajax Amsterdam vertegenwoordigt. Bij korfbal zitten soms veel meer korfbalvereniging in 1 stad dus partij kiezen is lastiger en de mensen is over meer "groepen" verdeeld.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:08 schreef Silenus het volgende:
[..]
Serieus hoor, als je denkt dat dat de reden is waarom korfbal niet populair is ben je echt niet wijs.
Voetbal is 'ontdekt' (sporten worden niet ontdekt, diersoorten worden ontdekt) rond 1865, en in Nederland kwamen de eerste voetbalclubs pas rond 1890 van de grond. Volgens jouw theorie zou korfbal dus nu ongeveer net zo populair moeten zijn als voetbal in Nederland rond 1990.
Je hebt maar een grote bek over korfbal, je bent net als alle anderen. Allemaal aangepraat net zoals golf of hockey wordt geassocieerd met kakkers. Je hebt geen flauw idee dat korfbal net als voetbal een teamsport is met iets meer regels en 2 teams die tegen elkaar strijden om te winnen. Het enige verschil is dat we bij korfbal af en toe met lekkere vrouwen met korte rokjes sporten en we i.p.v. tegen een bal trappen deze gooien. Zou leuk zijn als je het een keer uitprobeert, zal vies tegenvallen voor je. Er zijn 60 landen waar korfbal wordt beofend.quote:En ja, Nederland is korfballand nummer 1 omdat naast België geen enkel ander land serieus aan die wijvensport doet. We schijnen ook skutsjesyl-land nummer 1 te zijn, fierljep-land nummer 1 en peperkoekhappen-land nummer 1.
Dat zal het idd niet worden. Voetbal is toch één grote marketingcampagne. Korfbal mag van mij lekker bescheiden blijven. Ik ga nu niet meer verder in op je reacties, het enige waar je aan kan denken is voetbal voetbal voetbal. Er is geen speld tussen te krijgen. Geeft ook niet, maar ben erg teleurgesteld in dat soort mensen, die andere sporten zien als een grap.quote:Maargoed, in 2050, als korfbal eindelijk ingeburgerd is, zullen we vast massaal in spanning zitten bij de 148e WK-finale Nederland-België op rij. Koekoek, doei.
Nou, ik golf zelf en 't kakniveau is daar toch wel een stukje hoger dan bij de gemiddelde voetbalclub. Niet dat ik dat vervelend vind overigensquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:27 schreef Jordony het volgende:
Je hebt maar een grote bek over korfbal, je bent net als alle anderen. Allemaal aangepraat net zoals golf wordt geassocieerd met kakkers.
Natuurlijk, maar het is kortzichtig om meteen te zeggen dat alle golfers kakkers zijn, of dat korfbal een wijvensport is, of dat hockey ook wordt beoefend door kakkers, of dat tafeltennis een nerd sport is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou, ik golf zelf en 't kakniveau is daar toch wel een stukje hoger dan bij de gemiddelde voetbalclub. Niet dat ik dat vervelend vind overigens
Natuurlijk, daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:35 schreef Jordony het volgende:
Natuurlijk, maar het is kortzichtig om meteen te zeggen dat alle golfers kakkers zijn, of dat korfbal een wijvensport is, of dat hockey ook wordt beoefend door kakkers, of dat tafeltennis een nerd sport is.
Regeltjes om de vrouw geen nadeel te geven? Heb ik in ieder geval nooit meegemaakt in de periode dat ik die sport beoefende. Heb genoeg vrouwen gezien die boven alle mannen uitstaken qua speeltechnieken. En aangezien er in die sport bijna geen lichamelijk contact is toegestaan hoef je dus ook niet bang te zijn dat je een vrouwelijke tegenstander omver beukt.Dus die beredenering is een beetje kortzichtig.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou, ik golf zelf en 't kakniveau is daar toch wel een stukje hoger dan bij de gemiddelde voetbalclub. Niet dat ik dat vervelend vind overigens
De voornaamste reden dat ik korfbal overigens niet echt serieus kan nemen als sport is omdat je gemend speelt. Daarom zijn er dus regeltjes waardoor je je nogal in moet houden om de vrouwen geen enorm nadeel te geven. Het is voor een balsport m.i. niet 'inspannend' genoeg.
Zelf hockey ik en we spelen ook wel eens gemengde wedstrijden. Mannen kunnen van vrouwen die in dezelfde klasse of een klasse hoger spelen eigenlijk altijd wel winnen gewoon puur op snelheid. Bij korfbal mag bijvoorbeeld een man geen vrouw dekken, op deze manier worden mannen op een kunstmatige manier 'gelijk' gemaakt aan vrouwen. M.i. zou het een stuk sportiever zijn als je mannen en vrouwen zou scheiden en dat soort regels niet meer nodig zou hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:54 schreef Erik079 het volgende:
Regeltjes om de vrouw geen nadeel te geven? Heb ik in ieder geval nooit meegemaakt in de periode dat ik die sport beoefende. Heb genoeg vrouwen gezien die boven alle mannen uitstaken qua speeltechnieken. En aangezien er in die sport bijna geen lichamelijk contact is toegestaan hoef je dus ook niet bang te zijn dat je een vrouwelijke tegenstander omver beukt.Dus die beredenering is een beetje kortzichtig.
Dat lijkt me ook logisch. Ik zie golf trouwens meer als een spelletje dan een 'sport', voor mij is de definitie van sport toch wel dat je binnen 10 minuten moet zwetenquote:En Golfen, lijkt me redelijk simpel uit te leggen waarom het kak gehalte wat hoger is. Het is(over het algemeen) een redelijk dure sport. Dus zullen er eerder mensen met meer geld deze sport beoefenen. Met meer geld komt meer kak(je kan zeggen wat je wilt maar is toch echt waar) Nu is het wel op iedere golfclub verschillend. Ik speel(beoefen) zelf ook golf(sinds kort) en heb al een aantal driving ranges en clubhuizen gezien.(helaas nog geen banen ivm het nog niet hebben van mijn GVB)
Ben ik het opzich wel mee eens:pquote:Dat lijkt me ook logisch. Ik zie golf trouwens meer als een spelletje dan een 'sport', voor mij is de definitie van sport toch wel dat je binnen 10 minuten moet zweten
Oh, jij bent er zo éénquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:44 schreef Tuvai.net het volgende:
Uitzonderingen daarop zijn het EK en het WK, dat volg ik dan wél weer omdat je tijdens zo'n kampioenschap met een kei gezellige sfeer met wat vrienden in een kroeg kunt zitten waar dan een heerlijke atmosfeer hangt.
Zo een ben ik er ook. Ik ben voor "Nederland", maar ik heb geen ploeg als Ajax ofzo waar ik fan van ben. Als ik dan toch moet kiezen ga ik voor Twentequote:
Ik ook!quote:
Nog een ik ookquote:
Maar als je die regel weg gaat halen is heel de sport Korfbal niet meer zoals het bedacht is. Voetbal zou ook een stuk leuker worden als de scheids aan een oog blind is, het doel 1x1 meter is en ipv 11 man ieder team 35 man in het veld... Maar ja dat doen ze ook niet want dan is het geen "voetbal" meer.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:58 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zelf hockey ik en we spelen ook wel eens gemengde wedstrijden. Mannen kunnen van vrouwen die in dezelfde klasse of een klasse hoger spelen eigenlijk altijd wel winnen gewoon puur op snelheid. Bij korfbal mag bijvoorbeeld een man geen vrouw dekken, op deze manier worden mannen op een kunstmatige manier 'gelijk' gemaakt aan vrouwen. M.i. zou het een stuk sportiever zijn als je mannen en vrouwen zou scheiden en dat soort regels niet meer nodig zou hebben.
Ik vind regels niet willen of 'kunnen' veranderen een kulregel. In hockey zijn ook regels veranderd (buitenspel bestaat neit meer, de zelfpass sinds een jaar of 2) en dat is het spel alleen maar ten goede gekomen. Ik zie ook niet hoe het spel an sich opeens enorm veranderd als je het geen mixteams meer laat zijn, het wordt alleen wat sneller als je met alleen mannen speelt. Vrouwenhockey ziet er ook alsof ze een mannenwedstrijd met een high-speed camera gefilmd hebben en daarna op normale snelheid afspelen. Af en toe een wedstrijdje gemend met dames spelen is leuk hoor, maar ik ben blij dat onze competitie niet gemengd is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:09 schreef Erik079 het volgende:
Maar als je die regel weg gaat halen is heel de sport Korfbal niet meer zoals het bedacht is. Voetbal zou ook een stuk leuker worden als de scheids aan een oog blind is, het doel 1x1 meter is en ipv 11 man ieder team 35 man in het veld... Maar ja dat doen ze ook niet want dan is het geen "voetbal" meer.
Als je de vrouwen uit het korfbal haalt dan mag je dus je tegenstander nog steeds niet aanraken en veranderd er dus niks.
Zo zijn er wel meer mensen.quote:
Het gaat helemaal niet om de spelers. Het gaat om je club, het shirt, de logo en de stad die je vertegenwoordigt. Spelers zijn passanten, trainers ook. De supporters maken de club, zij staan tientallen jaren op de tribune.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:33 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer mensen.
Ik begrijp voetbalsupporters totaal niet. Je bent fan van een partij die erg lokaal is, maar nauwelijks spelers uit diezelfde stad of uberhaupt land hebben.
Voetbalfans van lokale partijen (ajax etc.) hadden hun hele hobby kunnen afschrijven op het moment dat de trein uitgevonden werd, en spelers uit andere steden/landen bij hun "cluppie" gingen spelen.
Ik ben helaas niet cum laude afgestudeerd in Natuurkunde dus de spelregels van het edele korfbalspel zijn voor mij misschien wat te hoog gegrepen, maar het is natuurlijk onzin dat voetbal zo populair is omdat de regels makkelijk zijn en ze zo door tokkies beter begrepen kunnen worden. Je argument over verschillende korfbalverenigingen in één stad is natuurlijk ook ontzettend poep, of denk je werkelijk dat er maar één voetbalclub in Amsterdam is en die Ajax heet?quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:27 schreef Jordony het volgende:
[..]
Niet zo bijdehand, je snap wat ik ermee bedoel. Korfbal is in het verleden erg populair geweest waarna voetbal later steeds populairder werd. Korfbal werd in de jaren 30 groot. De commercie kreeg grip op voetbal en dat is tot op heden helemaal uitgebuit. Bovendien is voetbal zo'n beetje eenvoudigste sport die er is qua regels. Voor veel tokkies dus makkelijk te volgen. Al wordt het steeds meer een vorm van toegestane geweldpleging tegen de scheidsrechter en theatervoorstellingen met veel gehuil erin. Korfbal is daarentegen bescheiden gebleven, op een kleinschalig niveau en is niet door marketing uitgebuit. Overigens vertegenwoordigt korfbal niet echt een stad wat bij voetbal wel is zoals Ajax Amsterdam vertegenwoordigt. Bij korfbal zitten soms veel meer korfbalvereniging in 1 stad dus partij kiezen is lastiger en de mensen is over meer "groepen" verdeeld.
Ik hoef met het voetbal niet te pimpen over 'lekkere vrouwen met korte rokjes'. Boeiend, die ontmoet je toch gewoon in de kroeg? Voetbal is een mannensport, daar ga je met je vrienden heen en dan sta je dus ook niet met bebrilde Anja te sparren om je balletje in een korfje te krijgen. Er zijn zestig landen waar korfbal wordt beoefend, gefeliciteerd. Hoe hoog is het niveau dan precies, als telkens Nederland en België de toplanden zijn? Hartstikke leuk dat er op de Kaaimaneilanden toevallig twee creolen een kokosnoot in een mandje gooien hoor, maar dat is natuurlijk geen argument.quote:Je hebt maar een grote bek over korfbal, je bent net als alle anderen. Allemaal aangepraat net zoals golf of hockey wordt geassocieerd met kakkers. Je hebt geen flauw idee dat korfbal net als voetbal een teamsport is met iets meer regels en 2 teams die tegen elkaar strijden om te winnen. Het enige verschil is dat we bij korfbal af en toe met lekkere vrouwen met korte rokjes sporten en we i.p.v. tegen een bal trappen deze gooien. Zou leuk zijn als je het een keer uitprobeert, zal vies tegenvallen voor je. Er zijn 60 landen waar korfbal wordt beofend.
Er zijn zoveel mooie sporten, ik heb ook nooit gezegd dat ik alle andere sporten zie als een grap. Korfbal, dat is wel een grap ja. Een sport waarin mannen en vrouwen gemengd zijn kun je niet serieus nemen. Maar veel plezier met je 'lekkere vrouwen' hoor.quote:Dat zal het idd niet worden. Voetbal is toch één grote marketingcampagne. Korfbal mag van mij lekker bescheiden blijven. Ik ga nu niet meer verder in op je reacties, het enige waar je aan kan denken is voetbal voetbal voetbal. Er is geen speld tussen te krijgen. Geeft ook niet, maar ben erg teleurgesteld in dat soort mensen, die andere sporten zien als een grap.
Elke koe is een dier maar niet elk dier is een koe.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Achja en alle voetbalfans zijn kaalkopjes met een te hoog testosterongehalte en veel haantjesgedrag met het IQ van de gemiddelde kamertemperatuur en werkend in de haven van Rotterdam.
Zijn punt is dat voetballers zelf nogal eens de neiging hebben alle hockeyers als kakkers af te doen, dat kun je dan inderdaad net zo goed omdraaien. Het slaat beide kanten nergens op; ik ken genoeg mensen die WO gedaan hebben en voetballen bijvoorbeeld. Zelf hockey en golf ik, en ik ben geen kakker.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:09 schreef Silenus het volgende:
Elke koe is een dier maar niet elk dier is een koe.
Elke Feyenoorder is een voetbalfan maar niet elke voetbalfan is voor Feyenoord.
Weet ik, ik heb ook WO gedaan en ben een voetbalfan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:20 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zijn punt is dat voetballers zelf nogal eens de neiging hebben alle hockeyers als kakkers af te doen, dat kun je dan inderdaad net zo goed omdraaien. Het slaat beide kanten nergens op; ik ken genoeg mensen die WO gedaan hebben en voetballen bijvoorbeeld. Zelf hockey en golf ik, en ik ben geen kakker.
Vooral voetbalfans krijg je zo op de kast als je - terecht - opmerkt dat voetbal een wijvensport voor pedante flikkers is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:22 schreef Silenus het volgende:
[..]
Weet ik, ik heb ook WO gedaan en ben een voetbalfan.
Het leuke is alleen dat sommige mensen zichzelf zo ontzettend serieus nemen en ze heel boos worden als je ze met een paar simpele steekwoordjes (nerd, loser, wijvensport, gay) op de kast kan krijgen.
Ken genoeg hockeyers die veel naar voetbal kijken, een teamgenoot gister heerlijk zitten jennen met dat Twente gewonnen heeft zondagquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:22 schreef Silenus het volgende:
Weet ik, ik heb ook WO gedaan en ben een voetbalfan.
Absoluut. Ik vind dat je als je op korfbal zit dat ook niet al te serieus moet gaan lopen nemen. Heb wel eens een groep bezig gezien (sportclub waar we moesten hockeyen waar ook korfbal gespeeld werd) en dat zag er ook gewoon niet uit. Dat je het een leuke sport vindt prima, maar ga niet doen alsof je er heel moe van wordtquote:Het leuke is alleen dat sommige mensen zichzelf zo ontzettend serieus nemen en ze heel boos worden als je ze met een paar simpele steekwoordjes (nerd, loser, wijvensport, gay) op de kast kan krijgen.
Heeft er hier iemand dan al boos op die opmerkingen gereageerd? Het enige wat ik in dit topic zie is een verbolgen korfballer en een boze hopman.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vooral voetbalfans krijg je zo op de kast als je - terecht - opmerkt dat voetbal een wijvensport voor pedante flikkers is.
Tja weet je, uit je posts maak ik op dat jij sporten waarbij wel eens tussen 2 mannen contact gemaakt wordt meteen als iets homoerotisch ziet. Dat jij een beetje insecure bent over je seksuele orientatie is vervelend voor je, maar wees gerust; douchen bij ons leidt er niet toe dat we binnen 10 secondes aan elkaars piemeltjes lopen te sjorren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:30 schreef Nielsch het volgende:
Hockey is trouwens ook een vieze flikkersport, vooral als mannen het spelen. Nog niet zo erg als voetbal, maar okee. Eigenlijk zouden alleen knappe vrouwen moeten hockeyen.
Oja, vrouwenvoetbal, dat is pas voor lelijke koeien.
Al die voetbalfans die afgeven op korfbal, maar zelf niet beseffen dat ze een sport kijkjen waar 22 homoseksuele mooiboys neergaan als een wijf en daarbij krijsen als een bakvis op het moment dat ze lichaamscontact maken.
Dat gebeurt bij kleine clubs veel minder ga ik vanuit, in ieder geval is het bij ons ook ff tanden op elkaar en doorbijten. Als iemand langer dan 10s op de grond ligt is dat meestal omdat er echt wat mis is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:40 schreef Nielsch het volgende:
Onzin, ik speel een zeer fysieke contactsport, dus daar zit het hem niet in. Het significante verschil is dat als wij met veel kracht neer worden gehaald we niet over het veld gaan liggen rollen als een schreeuwend viswijf om de ander een kaart aan te smeren maar gewoon weer opstaan en verder spelen. Bij voetbal hoef je je tegenstander niet eens aan te raken of ze gaan er al luid krijsend bij liggen.
Een keer per maand, da's meer dan genoeg.quote:Bovendien ben je een vieze stinkhockeyer. Die douchen nooit, ranzig volk.
Inderdaad.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja weet je, uit je posts maak ik op dat jij sporten waarbij wel eens tussen 2 mannen contact gemaakt wordt meteen als iets homoerotisch ziet. Dat jij een beetje insecure bent over je seksuele orientatie is vervelend voor je, maar wees gerust; douchen bij ons leidt er niet toe dat we binnen 10 secondes aan elkaars piemeltjes lopen te sjorren.
Ja, en daar kan ik niet tegen. Van die triangeljosti's die je uitlachen als je weer eens naar het voetbal gaat ('wat is daar nou leuk aan?') maar tijdens een EK of WK opeens naast je in de kroeg staan semi-fanatiek staan te doen.quote:
Mensen die ineens alles van voetbal afweten als ze 2 wedstrijden van EK of WK hebben gezienquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:41 schreef Caland het volgende:
[..]
maar tijdens een EK of WK opeens naast je in de kroeg staan semi-fanatiek te doen.
Het heeft niets met seksualiteit of status te maken... Ook al doen veel voetbalfans wel alsof dat zo is. Voetbal is gewoon een sport die ingebakken zit in de volkscultuur en als je er dan geen interesse in hebt doet men net alsof je geen echte man bent, omdat mannen "gewoon" van voetbal houden. Het hoort enzovoorts.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:44 schreef Ridocar het volgende:
Hier ook 0,0 interesse voor voetbal. Als imand mij vraagt om mijn mening, of een voorspelling, dan zeg ik gewoon dat ik het niet volg. Als men mij geen alfamannetje vindt of meteen 'homo' roept... jammer dan.
.. Wat is dan het probleem?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:50 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik zal toch maar even reageren op je flinke understatements die je maakt. Wat snap je niet aan het woord "bovendien"? Ik heb nergens gezegd dat dat de enige reden is. Natuurlijk zijn er meerdere voetbalcubs in 1 stad, maar Ajax vertegenwoordigt de gehele stad, net als PSV Eindhoven vertegenwoordigt en Feyenoord en Excelsior Rotterdam en NAC Breda. Er is geen korfbalvereniging die de gehele stad vertegenwoordigt en zo bekend is. Of snap je het verschil nog steeds niet? En nee ik ben niet onnozelquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
[quote]
Ik ben helaas niet cum laude afgestudeerd in Natuurkunde dus de spelregels van het edele korfbalspel zijn voor mij misschien wat te hoog gegrepen, maar het is natuurlijk onzin dat voetbal zo populair is omdat de regels makkelijk zijn en ze zo door tokkies beter begrepen kunnen worden. Je argument over verschillende korfbalverenigingen in één stad is natuurlijk ook ontzettend poep, of denk je werkelijk dat er maar één voetbalclub in Amsterdam is en die Ajax heet?Ik mag toch hopen dat je niet werkelijk zo onnozel bent als je nu overkomt.
Ja ik dacht ik maak ook is een lichte understatement. Die ontmoet je ook in de kroeg ja. Het mooie is juist dat je niet alleen met mannen hoeft te spelen maar ook gewoon met sportieve vrouwen een goed potje korfbal kan spelen. Bebrilde Anja"..."Een balletje in een korfje te krijgen", Try itquote:Ik hoef met het voetbal niet te pimpen over 'lekkere vrouwen met korte rokjes'. Boeiend, die ontmoet je toch gewoon in de kroeg? Voetbal is een mannensport, daar ga je met je vrienden heen en dan sta je dus ook niet met bebrilde Anja te sparren om je balletje in een korfje te krijgen. Er zijn zestig landen waar korfbal wordt beoefend, gefeliciteerd. Hoe hoog is het niveau dan precies, als telkens Nederland en België de toplanden zijn? Hartstikke leuk dat er op de Kaaimaneilanden toevallig twee creolen een kokosnoot in een mandje gooien hoor, maar dat is natuurlijk geen argument.
Dat is nou juist het mooie eraan! Heerlijk die gemengde sport en eindelijk is iets unieks tussen de sporten. Als je overigens denkt dat vrouwen er maar voor de lol bij zijn gezet heb je het mis. Zij hebben wel degelijk een belangrijke rol. Ook leuk dat jij zo serieus wordt over de "lekkere vrouwen" understatement. Zeggen dat korfbal een wijvensport is, is een domme en kortzichtige gedachte.quote:Er zijn zoveel mooie sporten, ik heb ook nooit gezegd dat ik alle andere sporten zie als een grap. Korfbal, dat is wel een grap ja. Een sport waarin mannen en vrouwen gemengd zijn kun je niet serieus nemen. Maar veel plezier met je 'lekkere vrouwen' hoor.
Zit godverdomme dat korfbal niet zo te verkopen alsof het je-van-het-is. Kommop zeg. Prima dat je het leuk vindt, maar dat geldt voor elke sport die men bedreven beoefend. Voetbal is Nederlands trots, en niet korfbal, dan kun je het nog zo hard proberen te verkopen, maar het komt alleen maar over als het lelijke jaloerse stiefzusje van de prachtige bruid die zegt dat ze ook wel wil trouwen maar geen genoegen neemt met de loser waar haar stiefzus mee wil trouwen terwijl ze oerlelijk is en niemand haar wil hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:19 schreef Jordony het volgende:
[..]
Ja ik dacht ik maak ook is een lichte understatement. Die ontmoet je ook in de kroeg ja. Het mooie is juist dat je niet alleen met mannen hoeft te spelen maar ook gewoon met sportieve vrouwen een goed potje korfbal kan spelen. Bebrilde Anja"..."Een balletje in een korfje te krijgen", Try itHet ziet er dus echt naar uit dat je een meeloper bent het statement van de rest. Eerst zien, dan geloven.
[..]
Dat is nou juist het mooie eraan! Heerlijk die gemengde sport en eindelijk is iets unieks tussen de sporten. Als je overigens denkt dat vrouwen er maar voor de lol bij zijn gezet heb je het mis. Zij hebben wel degelijk een belangrijke rol. Ook leuk dat jij zo serieus wordt over de "lekkere vrouwen" understatement. Zeggen dat korfbal een wijvensport is, is een domme en kortzichtige gedachte.
Tegenwoordig wordt voetbal steeds minder. Al dat gescheld tegen de scheidsrechter als er iemand doet alsof hij neergemaaid wordt. En dan nog een strafschop krijgen ook. Ipv "voetbalopleiding" moet je straks naar de acteerschool om international te kunnen worden
.Ik ontken niet dat voetbal kijken (EK, WK's) met een paar vrienden leuk is. Vind ik ook tof. Maar die Leagues interesseren me niet.
Ik probeer helemaal niets te verkopen, dat maak jij er vanquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zit godverdomme dat korfbal niet zo te verkopen alsof het je-van-het-is. Kommop zeg. Prima dat je het leuk vindt, maar dat geldt voor elke sport die men bedreven beoefend. Voetbal is Nederlands trots, en niet korfbal,
Dat dusquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zit godverdomme dat korfbal niet zo te verkopen alsof het je-van-het-is. Kommop zeg. Prima dat je het leuk vindt, maar dat geldt voor elke sport die men bedreven beoefend. Voetbal is Nederlands trots, en niet korfbal, dan kun je het nog zo hard proberen te verkopen, maar het komt alleen maar over als het lelijke jaloerse stiefzusje van de prachtige bruid die zegt dat ze ook wel wil trouwen maar geen genoegen neemt met de loser waar haar stiefzus mee wil trouwen terwijl ze oerlelijk is en niemand haar wil hebben.
Snapje??
Het is dan ook geen moeilijke sport om te begrijpen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:49 schreef afro het volgende:
Vroeger keek ik het wel veel, nu vind ik het geen kut meer aan ga af en toe naar een wedstrijd maar dat is meer voor gezelligheid.
[..]
Mensen die ineens alles van voetbal afweten als ze 2 wedstrijden van EK of WK hebben gezien![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |