Dit lijkt me een goed uitgangspunt, maar wat mij betreft ligt hier niet per se de grens. Als iedereen Clerks een ideale stonerfilms vindt (ondanks dat het amper over wiet gaat) moet die uiteraard gewoon genomineerd worden. Wel wil ik het graag in het comedy-genre houden.quote:Stonerfilm is een filmgenre, waarin het gebruik van marihuana of cannabis centraal staat. Films binnen dit genre geven meestal een komische of positieve weergave van het gebruik van marihuana.
Die ga ik zo maar eens kijken, ik kan eigenlijk niet een toernooi als deze runnen zonder die zelf gezien te hebbenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:26 schreef B-FliP het volgende:
Cheech and Chong, up in smoke..
[ afbeelding ]
Die steun ik sowieso. Niet dat de andere niet goed zouden zijn, maar die heb ik niet gezien.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:59 schreef picodealion het volgende:
The Big Lebowski (1998)
Clerks (1994)
Clerks II (2006)
Dazed and Confused (1993)
Dude, Where's My Car? (2000)
EuroTrip (2004)
Harold & Kumar Go to White Castle (2004)
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008)
Jay and Silend Bob Strike Back (2001)
The Men Who Stare at Goats (2009)
Napoleon Dynamite (2004)
Office Space (1999)
Road Trip (2000)
Wayne's World (1992)
Wayne's World 2 (1993)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<hr>
Omdat er iemand in een konijnenpak in rondloopt? Waarom is dd een stonerfilm?quote:
Inderdaad, vind ik er totaal niet tussen passen...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat er iemand in een konijnenpak in rondloopt? Waarom is dd een stonerfilm?
Je vergeet Pineapple expressquote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:59 schreef El_Matador het volgende:
-een hele hoop-
Allemaal leuk tot supergaaf, (especially) when stoned
Sorry, ja! Heb een lijst gekopieerd he?quote:
Sja, schandalig. Ik heb er niks anders over te zeggenquote:Op zondag 22 mei 2011 00:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sorry, ja! Heb een lijst gekopieerd he?
In de tussentijd ga ik vast even wat stemmen tellen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:58 schreef picodealion het volgende:
Dit lijkt me een goed uitgangspunt, maar wat mij betreft ligt hier niet per se de grens. Als iedereen Clerks een ideale stonerfilms vindt (ondanks dat het amper over wiet gaat) moet die uiteraard gewoon genomineerd worden. Wel wil ik het graag in het comedy-genre houden.
Blow en Spun gaan ook over drugs (en dus soms ook om wiet) maar zijn nou niet echt stonermovies binnen deze definitie. 2001: A Space Oddysey kan ook heel mooi zijn als je hebt geblowed, maar ook zulke films vallen hier niet onder.
Sorry, maar die ga ik niet allemaal meetellen. Als je een aantal films wil nomineren/steunen om mee te doen in het toernooi stel ik voor dat je de OP even leest en dan de films nomineert waarvan jij echt vindt dat ze in dit toernooi thuishoren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:59 schreef El_Matador het volgende:
Allemaal leuk tot supergaaf, (especially) when stoned
Ik denk zo rond vrijdag, ik wil in elk geval doorgaan tot er 32 films zijn met genoeg steun, dat maakt het toernooi wel zo gemakkelijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:10 schreef Kneivster het volgende:
Wanneer stopt de nominatieronde?
Ik wil verder graag nog mijn steun geven aan:
Soulplane
Old School (weet niet zeker of deze onder Stoner Movie valt)
Edit: vooruit, Knocked Up ook, omdat Seth Rogen een harde baas is!
Vind ik zelf ook niet echt vallen onder stoner comedy.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:55 schreef Thomas B. het volgende:
Mooie lijstjes, maar ik mis toch echt Snatch en Lock, Stock.
Dan vallen er wel meer films af uit je lijstje.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:25 schreef picodealion het volgende:
[..]
Vind ik zelf ook niet echt vallen onder stoner comedy.
Ben ik met je eens... Old School zit dicht tegen het genre aan, maar heeft opzich weinig met wiet te maken...quote:Op maandag 23 mei 2011 13:45 schreef henderik_ja het volgende:
Ik wil Knocked Up ook nog wel steunen. Overigens is Old School een erg leuke komedie, maar het is volgens mij toch geen stonerfilm (net als overigens Donnie Darko, Trainspotting, The Man Who Stare At Goats en Napoleon Dynamite dat niet zijn). Erg leuk allemaal als je zelf stoned bent, maar dat is bijvoorbeeld Steven Seagal dan ook
Dit lijstje valt dus af?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:23 schreef Hulkio het volgende:
Steun voor:
The Men Who Stare at Goats (2009)
Donnie Darko (2001)
The Breakfast Club (1985)
True Romance (1993)
Ik weet het. Ik ga nu de stemmen tellen, en dan kijken hoe we dat aan gaan pakken.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dan vallen er wel meer films af uit je lijstje.
Goed dat je het zegt, ja uiteraard!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:02 schreef Kneivster het volgende:
Mooie lijst films is er overgebleven! Ik kan er wel mee leven dat The Men Who Stare At Goates al door is, blijft een leuke film![]()
Ik neem aan dat je alleen op een bepaalde film mag stemmen als je beide film gezien hebt..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |