Als die buiten hun trading range knallen, hebben we pas echt een probleemquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:06 schreef SeLang het volgende:
Hou vooral die Spanjaarden goed in de gaten, dat wordt het Endspiel
[ afbeelding ]
Eigenlijk moet je naar de spread kijken bovenop de Duitse yield. Dat is fors, maar nog niet out of control. Wel iets om in de gaten te houden. Misschien als er volgende week wat lijken uit de kast komen vallen na de lokale verkiezingen...quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:12 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Als die buiten hun trading range knallen, hebben we pas echt een probleem
Die kans acht ik net zo groot als dat Jan Kees ineens hetero wordt. 0 dus.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:34 schreef meth77 het volgende:
Het gaat mogelijk nog wel meevallen
http://www.z24.nl/economi(...)eun_aan_Grieken.html
http://www.z24.nl/analyse(...)Griekenland_kan.html
[..]
Met de gang rond de grondwet in het achterhoofd zeg ik nee.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:01 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb het idee dat het publieke sentiment tov de bail-outs toch wel behoorlijk negatiever aan het worden is in Nederland. Zou dit ertoe kunnen leiden dat de Nederlandse regering op een gegeven moment voor dwarsligger binnen Europa gaat spelen?
quote:vr 20 mei 2011, 07:14
Spaanse jeugd bezet pleinen als protest
MADRID - In Spanje groeien de betogingen tegen de enorme werkloosheid.
Jongeren bezetten steeds meer pleinen.
De meeste aandacht gaat uit naar een spontaan protestkamp op het centrale Puerta del Solplein in Madrid. Vele honderden jongeren hebben daar opnieuw de nacht doorgebracht.
Het zijn de grootste protesten sinds de recessie in 2008 toesloeg.
De Spaanse werkloosheid is opgelopen tot ruim 21 procent, het hoogste percentage in de EU.
De demonstranten voeren de leus 'Echte democratie nu'.
Deze snap ik even niet. Wat heeft een torenhoge werkloosheid met de euro te maken?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:30 schreef meth77 het volgende:
De ontevredenheid met de Euro groeit snel, niet alleen in Nederland maar ook in Spanje
Het is godsonmogelijk dat Spanje dit gaat trekken
[..]
In principe ben ik het wel met je eens hoor. Maar ik zie niet goed hoe je het voorelkaar krijgt en toch de schade beheersbaar houdt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk met dat risico op domino effect. Maar voor mij is de conclusie dan niet dat je maar bailouts moet blijven uitdelen. Mijn conclusie is dat je die rij dominos moet afbreken. En dat doe je onder andere via gecontroleerde defaults.
ja dan wordt de ING een staatsbedrijf nou enquote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:53 schreef HiZ het volgende:
Nederland lijkt me een kandidaat voor een land dat het heel zwaar gaat krijgen als ik kijk naar banken als ING en ABN AMRO.
Wat draait men toch snel als men aan de macht is. Niet dat ze andere keuze hebben, wil men de economische bubble instand houden.quote:zaterdag 20 februari 2010 , door Frans Weekers
VVD-woordvoerder Frans Weekers is geschokt dat de Europese Unie overweegt miljarden euro’s steun aan Griekenland te geven.
“Dit is in strijd met afspraken binnen het Europees Verdrag en slecht voor de Nederlandse belastingbetaler.”
Het Duitse ministerie van Financiën heeft bekend gemaakt dat Griekenland mogelijk tussen de 20 en 25 miljard euro aan financiële hulp van de eurolanden ontvangt, terwijl in het Europees Verdrag is afgesproken dat de Eurolanden elkaar geen financiële steun mogen geven.
Weekers is van mening dat bij het schenden van deze afspraak de geloofwaardigheid van de euro op het spel staat. “De stabiliteit van de euro is van groot belang voor de Nederlandse belastingbetaler en de ‘no-bail-out’-clausule uit het Europees Verdrag is het laatst overgebleven fundament van de bepalingen die de geloofwaardigheid van de euro moeten waarborgen. Er mag wat de VVD betreft geen euro Nederlands belastinggeld naar Griekenland.”
Dat de Griekse premier Giorgos Papandreou beweert dat de EU medeschuldig is aan het feit dat zijn land jarenlang de boekhouding kon vervalsen, noemt Weekers “klinkklare onzin”. “Als een Euroland jarenlang de EU voorliegt, dan moet het niet uiteindelijk zijn hand bij diezelfde EU op komen houden. De regering kan altijd nog bevorderen dat Griekenland zo nodig de aangewezen weg van het IMF bewandelt.”
Weekers roept de minister van Financiën op het matje om zo snel mogelijk opheldering te krijgen over deze kwestie.
Dat doet Duitsland alquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:01 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb het idee dat het publieke sentiment tov de bail-outs toch wel behoorlijk negatiever aan het worden is in Nederland. Zou dit ertoe kunnen leiden dat de Nederlandse regering op een gegeven moment voor dwarsligger binnen Europa gaat spelen?
Inderdaad. Tijd dan bankiers en aandeelhouders hier ook wat van gaan voelen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:33 schreef meth77 het volgende:
[..]
ja dan wordt de ING een staatsbedrijf nou en
Pech voor de aandeelhouders
Wat een faalhaas. Nu ons nog de schuld in de schoenen proberen te schuiven omdat zij de boel belazerd hebben.quote:Dat de Griekse premier Giorgos Papandreou beweert dat de EU medeschuldig is aan het feit dat zijn land jarenlang de boekhouding kon vervalsen, noemt Weekers “klinkklare onzin”. “Als een Euroland jarenlang de EU voorliegt, dan moet het niet uiteindelijk zijn hand bij diezelfde EU op komen houden. De regering kan altijd nog bevorderen dat Griekenland zo nodig de aangewezen weg van het IMF bewandelt.”
Het is zo. Bankiers, grootcrediteurs en investeerders hebben dit allemaal met lede ogen toegezien. Uit voornamelijk Noord-Europa.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat een faalhaas. Nu ons nog de schuld in de schoenen proberen te schuiven omdat zij de boel belazerd hebben.![]()
Het blijft leuk om te zien dat landen waarmee je een unie probeert op te zetten gebaseerd op gelijkheid en onderling vertrouwen, je gewoon keihard naaien als ze de kans krijgen. Mijn vertrouwen in de EU stijgt met de dag
Als ik de belasting probeer op te lichten door valsheid in geschrifte, dan krijg ik een mooie naheffing en een vette boete. De grieken geven we geld op de koop toe. *Ik doe toch echt iets fout.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:00 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het is zo. Bankiers, grootcrediteurs en investeerders hebben dit allemaal met lede ogen toegezien. Uit voornamelijk Noord-Europa.
De schuld bij alleen Griekenland leggen is wel zo makkelijk, maar degene die met geld van de burger daar de (veel te) risicovolle investeringen hebben gedaan en de kredietwaardigheid van Griekenland zo hebben overschat, zijn net zo schuldig. Nog meer schuldig zelfs, omdat ze het nu zelfs nog ontkennen.
Ach er zal wel iemand een leuke woning aan zee op een mooi eiland aan hebben overgehoudenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:00 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..], maar degene die met geld van de burger daar de (veel te) risicovolle investeringen hebben gedaan en de kredietwaardigheid van Griekenland zo hebben overschat, zijn net zo schuldig. Nog meer schuldig zelfs, omdat ze het nu zelfs nog ontkennen.
Idd, het is een walgelijke vertoning.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En al die bankiers, investeerders, etc die dit gefaciliteerd hebben moeten we via een pluk ze regeling helemaal kaal plukken. Als ze er van wisten hebben ze dus moedwillig de kluit belazerd.
Verder wat doen we in een Unie als het doel schijnbaar is elkaar te bedonderen onder het mom van, het kan?
'Het' doel vind ik wat overdreven, maar je kan je wel afvragen wat Griekenland nou eigenlijk in de EU te zoeken heeft. Want het gaat verder dan alleen liegen over cijfers, maar bijvoorbeeld ook met EU-subsidie totaal nutteloze dingen bouwen als werkverschaffingsproject etc.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Verder wat doen we in een Unie als het doel schijnbaar is elkaar te bedonderen onder het mom van, het kan?
De olympische spelen organiserenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:36 schreef Igen het volgende:
[..]
'Het' doel vind ik wat overdreven, maar je kan je wel afvragen wat Griekenland nou eigenlijk in de EU te zoeken heeft. Want het gaat verder dan alleen liegen over cijfers, maar bijvoorbeeld ook met EU-subsidie totaal nutteloze dingen bouwen als werkverschaffingsproject etc.
Volgens GS is ie door de weerstand.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je naar de spread kijken bovenop de Duitse yield. Dat is fors, maar nog niet out of control. Wel iets om in de gaten te houden. Misschien als er volgende week wat lijken uit de kast komen vallen na de lokale verkiezingen...
[ afbeelding ]
Gelukkig heeft Nederland geen tanks meerquote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:35 schreef SeLang het volgende:
Spaanse lente. Het is nu wachten op de tanks...
Wat heb je toch steeds met je goedkope vakanties? Is dat waar het allemaal om gaat ofzo?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:53 schreef meth77 het volgende:
[..]
De olympische spelen organiseren
Maar als je het goed bekijkt dan is Griekenland gebaat bij devaluaties, want dan kan men weer goedkoop op vakantie, nu zijn ze nog duurder dan Turkije
En ik vond die drachme wel wat hebben, net of je in het buitenland bent
En je realiseert je ook wat een soortgelijke actie in Ierland tot gevolgen heeft gehad ?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:33 schreef meth77 het volgende:
[..]
ja dan wordt de ING een staatsbedrijf nou en
Pech voor de aandeelhouders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |