abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96947168
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:55 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Jawel hoor, de VS zijn raszuiver imperialisten. Hebben een enorm(!) netwerk liggen dat buiten congress om opereert (MAIN, haliburton, Xe, Carlyle, Bechtel, etc. etc.) en werken veel met de CIA om mensen aan hun kant te krijgen. Als dat niet lukt komt er oorlog: zie Irak en Afghanistan (en een flink aantal andere gevallen in het verleden).

[ afbeelding ]

Overigens valt te betwijfelen welke rol de VS rondom Libië speelde: http://www.atimes.com/atimes/Global_Economy/ME06Dj01.html
Goh, en dan te bedenken dat Nederland, een land met maar een fractie van de militaire macht en de politieke invloed van de VS, toch op zo'n 25% daarvan zit qua aantallen conflicten waarin is meegevochten... dus volgens jou kromme logica is Nederland ook een enorm imperialistisch land? :')
pi_96947266
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:16 schreef Royyy het volgende:

[..]

Goh, en dan te bedenken dat Nederland, een land met maar een fractie van de militaire macht en de politieke invloed van de VS, toch op zo'n 25% daarvan zit qua aantallen conflicten waarin is meegevochten... dus volgens jou kromme logica is Nederland ook een enorm imperialistisch land? :')
Wat een slappe poging om de discussie van de handelingen van de VS af te leiden zeg. :')

Maar Shell is inderdaad een imperialistich bedrijf.

Dat niet begrijpen :')
pi_96947369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:18 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Wat een slappe poging om de discussie van de handelingen van de VS af te leiden zeg. :')

Maar Shell is inderdaad een imperialistich bedrijf.

Dat niet begrijpen :')
Als je het over slappe pogingen wilt hebben moet je misschien al je eigen posts nog eens nalezen, of gewoon teruggaan naar BNW.
pi_96947571
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:20 schreef Royyy het volgende:

[..]

Als je het over slappe pogingen wilt hebben moet je misschien al je eigen posts nog eens nalezen, of gewoon teruggaan naar BNW.
Ik geef hierboven netjes aan waarom de VS imperialistisch is, en daar veranderen je slappe verhalen over Nederland niets aan.

Wel jammer dat nu meteen je argumenten op zijn en je over 'teruggaan naar BNW' begint.

Jij en de mensen om je heen zouden er meer aan hebben als je eens zou nadenken over wat je leest en daar - voor zover het lukt - inhoudelijk op zou reageren.
pi_96947783
Amerikanen kiezen niet voor bedrijven in de verkiezingen.
Je kan het met de keuzes van Amerikaanse leiders niet eens zijn.
De VN werd na WWII opgericht om genocide in de toekomst te voorkomen. De organisatie is niets anders dan een grote bureaucratie. De VS zal haar nationale veiligheid niet op het spel zetten voor de VN.

OBL voerde iIllegale oorlogen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:13 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Fraude alleen maakt ze inderdaad geen imperialisten, de acties van vernoemde bedrijven wel. Evenals twee (of inclusief Libië drie) illegale oorlogen. Plus nogal wat voorgaande operaties in oa Zuid-Amerika etc.

Ik stipte dat hierboven ook al aan, maar je probeert het nu terug te koken tot een gevalletje fraude. De realiteit is toch anders.
pi_96948038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:29 schreef GCMarshall het volgende:
Amerikanen kiezen niet voor bedrijven in de verkiezingen.
Je kan het met de keuzes van Amerikaanse leiders niet eens zijn.
De VN werd na WWII opgericht om genocide in de toekomst te voorkomen. De organisatie is niets anders dan een grote bureaucratie. De VS zal haar nationale veiligheid niet op het spel zetten voor de VN.

OBL voerde iIllegale oorlogen.

[..]

Ik ben het met je eens dat de leiders van Amerika bewust zo veel mogelijk keuzes buiten het volk om maken via oa de genoemde bedrijfsconstructies.

Dat neemt niet weg dat het volk zich daarover zou kunnen (moeten) informeren en er wel degelijk wat aan zou kunnen doen.

De oorlogen Irak, Afghanistan en Libië zijn illegaal, je opmerking over nationale veiligheid is op niets gebaseerd.

Juist dankzij een dergelijke houding en aangeprate angst voor nationale veiligheid laten de Amerikanen hun leiders overal mee weg komen.

Irak ging om oliebeprijzing en dollarmacht. Dat heeft met nationale veiligheid weinig te maken, en alles met imperialistisch gedrag. Ik begrijp ook echt niet hoe je dan toch probeert die nationale veiligheid er bij te halen. Wat is dat voor propaganda?
pi_96948092
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de leiders van Amerika bewust zo veel mogelijk keuzes buiten het volk om maken via oa de genoemde bedrijfsconstructies.

Dat neemt niet weg dat het volk zich daarover zou kunnen (moeten) informeren en er wel degelijk wat aan zou kunnen doen.

De oorlogen Irak, Afghanistan en Libië zijn illegaal, je opmerking over nationale veiligheid is gebazel.

Juist dankzij een dergelijke houding en aangeprate angst voor nationale veiligheid laten de Amerikanen hun leiders overal mee weg komen.

Irak ging om oliebeprijzing en dollarmacht. Dat heeft met nationale veiligheid weinig te maken, en alles met imperialistisch gedrag. Ik begrijp ook echt niet hoe je dan toch probeert die nationale veiligheid er bij te halen. Wat is dat voor propaganda?
Wat maakt een oorlog volgens jou dan legaal, als zelfs een resolutie van de VN niet genoeg is?
pi_96948158
EU burgers weten het allemaal beter.
We zullen het zien, zodra de oorlog in Lybia afgelopen.

De wereld ziet er al sinds WWII hetzelfde uit. Dat is geen angst maar de realiteit van de wereld waar we in leven. De prioriteit van Frankrijk had ook in Afghanistan en Pakistan moeten liggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

De oorlogen Irak, Afghanistan en Libië zijn illegaal, je opmerking over nationale veiligheid is gebazel.

pi_96948233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:36 schreef GCMarshall het volgende:
EU burgers weten het allemaal beter.
We zullen het zien, zodra de oorlog in Lybia afgelopen.

De wereld ziet er al sinds WWII hetzelfde uit. Dat is geen angst maar de realiteit van de wereld waar we in leven. De prioriteit van Frankrijk had ook in Afghanistan en Pakistan moeten liggen.

[..]

Deze propaganda spuien zonder onderbouwing :')

Waarom zou Frankrijk mee moeten helpen in pijlijnistan? Hoe kom je zo geïndoctrineerd?
pi_96948660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:35 schreef Royyy het volgende:

[..]

Wat maakt een oorlog volgens jou dan legaal, als zelfs een resolutie van de VN niet genoeg is?
Een resolutie van de VN is niet hetzelfde als de internationale wetgeving hoor.

Edit: ik zal even een krantje erbij pakken voor de mensen die het anders niet kunnen (of willen?) begrijpen:

quote:
De Amerikaans-Britse inval in Irak in 2003 had geen volkenrechtelijk mandaat, ondanks enkele resoluties van de VN-Veiligheidsraad. Binnen het ministerie van Buitenlandse Zaken was verdeeldheid over de rechtsbasis voor geweld tegen Irak. Er was geen gedegen voorbereiding voor het volkenrechtelijke standpunt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Irak-rapport__.html
pi_96948683
Ik zie dagelijks oorlog tussen Democraten en Republikeinen in de VS en heb er geen behoefte aan om hetzelfde liedje eindeloos aan te horen. Obama's herverkiezing is dan ook bij lange na geen zekerheid.

Op dit forum verwachtte ik dat EU leiders onder het vuur worden genomen gezien ik ik in de EU niets anders zie dan de okidoke.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:38 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Deze propaganda spuien zonder onderbouwing :')

Waarom zou Frankrijk mee moeten helpen in pijlijnistan? Hoe kom je zo geïndoctrineerd?
pi_96948805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:47 schreef GCMarshall het volgende:
Ik zie dagelijks oorlog tussen Democraten en Republikeinen in de VS en heb er geen behoefte aan om hetzelfde liedje eindeloos aan te horen. Obama's herverkiezing is dan ook bij lange na geen zekerheid.

Op dit forum verwachtte ik dat EU leiders onder het vuur worden genomen gezien ik ik in de EU niets anders zie dan de okidoke.

[..]

Ruzie tussen links en rechts of de al dan niet herverkiezing van Obama neemt allemaal nog steeds niet weg dat de VS zich imperialistisch gedraagt.

En if it makes you feel better: Europa heeft daar ook een handje van.

Maakt het er allemaal niet beter op...
pi_96949066
Obama had een einde kunnen maken aan de oorlog tussen democraten en republikeinen, die al sinds Clinton oplaaide, maar verknalde het. Ik wacht op een goede kandidaat bij de Republikeinen. Een conditie is dat ie hetzelfde lef heeft als Obama.
pi_96949455
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:10 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Saddam was een massamoordenaar. Net zoals de Amerikanen aan massamoord doen maar jij sluit je ogen daarvoor.

Laat deze video eens goed tot je doordringen:

Waar sluit ik mijn ogen?

Ik geef alleen aan hoe de VS aan massamoord deden (en doen), precies zoals je zegt, en dan ook nog eens deden voor eigenbelang (oliebeprijzing in dollars in Irak).

Of Saddam massamoordenaar was of niet is daarbij niet zo relevant, het praat de VS immers op geen enkele manier goed.

En dat filmpje van je... al eens gehoord van Hill & Knowlton? Google het anders eens.

Dat was een PR bedrijf dat was ingehuurd om de publieke opinie in VS te beïnvloeden. Dat deden ze door een een of andere chickie valse verhalen te laten ophangen over babymoorden om zo een oorlog te rechtvaardigen.

Zulke smerige spelletjes speelt de VS dus om haar beleid aan het volk te verkopen.

quote:
One controversial maneuver was the arrangement of the testimony of the Kuwait ambassador's daughter as Nurse Nayirah to the Congressional Human Rights Caucus on October 10, 1990. Nayirah falsely testified that she had witnessed Iraqi soldiers killing hundreds of premature babies at the al-Addan hospital in Kuwait City.[17] This lie had an enormous emotional impact on the decision in US-American politics and public to support the war against Iraq.[18] It was mentioned several times by president George H.W. Bush and other war-supporting people to manipulate the public opinion.[3][19][20]
Ongelofelijk WTF dat mensen daar vandaag de dag nog steeds mee aan komen kakken.
pi_96949689
heb geen babyverhalen nodig om mijn mening te vormen.
het waren geen franse vliegtuigen die Sadam dagelijks liet beschieten, ondanks dat Frankrijk van het Oil for food programma profiteerde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:02 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Waar sluit ik mijn ogen?

Ik geef alleen aan hoe de VS aan massamoord deden (en doen), precies zoals je zegt, en dan ook nog eens deden voor eigenbelang (oliebeprijzing in dollars in Irak).

Of Saddam massamoordenaar was of niet is daarbij niet zo relevant, het praat de VS immers op geen enkele manier goed.

En dat filmpje van je... al eens gehoord van Hill & Knowlton? Google het anders eens.

Dat was een PR bedrijf dat was ingehuurd om de publieke opinie in VS te beïnvloeden. Dat deden ze door een een of andere chickie valse verhalen te laten ophangen over babymoorden om zo een oorlog te rechtvaardigen.

Zulke smerige spelletjes speelt de VS dus om haar beleid aan het volk te verkopen.
pi_96950036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:07 schreef GCMarshall het volgende:
heb geen babyverhalen nodig om mijn mening te vormen.
het waren geen franse vliegtuigen die Sadam dagelijks liet beschieten, ondanks dat Frankrijk van het Oil for food programma profiteerde.

[..]

En weer propaganda. Alle argumentatie negeer je. Hoe kom je aan de programmering joh?

Vind je het gek dat Saddam op vliegtuigen schiet die zijn land platgooien? Zou Amerika anders doen als het gebombardeerd werd?

Echt waar, je hebt nog geen argument aangedragen en probeert alleen maar je verwrongen mening op te dringen.

Ik denk dat een houding aan als die van jou een grote bijdrage levert aan de haat die sommige mensen jegens de VS koesteren.
pi_96950161
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:55 schreef GCMarshall het volgende:
Obama had een einde kunnen maken aan de oorlog tussen democraten en republikeinen, die al sinds Clinton oplaaide, maar verknalde het. Ik wacht op een goede kandidaat bij de Republikeinen. Een conditie is dat ie hetzelfde lef heeft als Obama.
Minder interne verdeeldheid en nog meer imperialistisch beleid is het doel?

Overigens is die verdeeldheid grotendeels show, zoals hierboven al aangegeven.

De echte beslissingen over het imperiale beleid liggen buiten het oversight van congress en worden door Haliburton/Carlyle/MAIN/Xe/CIA en het hele zwikkie geregeld.
pi_96950483
Wat je van mij denkt lijkt me onbelangrijk. Het lijkt me dat iedereen ze eigen mening vormen.
Ik deel je mening niet. Er waren genoeg landen die profiteerden van het Oil for Food programma, waaronder Frankrijk en Rusland.

De VS had Sadam in de eerste golfoorlog kunnen uitschakelen maar deed dit niet omdat het niet populair was bij de VN. De no-fly zone was daarvan het gevolg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:14 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En weer propaganda. Alle argumentatie negeer je. Hoe kom je aan de programmering joh?

Vind je het gek dat Saddam op vliegtuigen schiet die zijn land platgooien? Zou Amerika anders doen als het gebombardeerd werd?

Echt waar, je hebt nog geen argument aangedragen en probeert alleen maar je verwrongen mening op te dringen.

Ik denk dat een houding aan als die van jou een grote bijdrage levert aan de haat die sommige mensen jegens de VS koesteren.
pi_96950758
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:23 schreef GCMarshall het volgende:
Wat je van mij denkt lijkt me onbelangrijk. Het lijkt me dat iedereen ze eigen mening vormen.
Ik deel je mening niet. Er waren genoeg landen die profiteerden van het Oil for Food programma, waaronder Frankrijk en Rusland.

De VS had Sadam in de eerste golfoorlog kunnen uitschakelen maar deed dit niet omdat het niet populair was bij de VN. De no-fly zone was daarvan het gevolg.

[..]

De VS wilde als afhankelijke van het dollarsysteem (reservepositie van de dollar, petro-dollar) voorkomen dat Saddam te zelfstandig zou worden en greep in.

Dat is imperialistisch gedrag uit eigenlijk belang. De golfoorlogen kwamen er om dezelfde reden.

Voor jezelf zorgen ten koste van anderen en dat verkopen via leugens, bedrog en valse propaganda (zie bijv. Hill & Knowlton).

Natuurlijk kan iedereen daar zelf zijn mening over vormen, erg netjes lijkt het niet.

Ik laat het hier verder bij, het lijkt me duidelijk genoeg, en jij blijft toch de inhoud maar ontwijken om je eigen propaganda overeind te kunnen houden.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:32:53 #245
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96950889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:23 schreef GCMarshall het volgende:

[..]

Indien je benieuwd bent naar hoe het allemaal echt in elkaar steekt dan hoop ik dat je wel open blijft staan voor concepten als 'overhevelen van rijkdom' en 'heersers achter de schermen'.

Het lijkt mij persoonlijk onmogelijk de huidige situatie in de wereld (globaal gezien (heh)) zonder die concepten binnen kapitalisme, communisme, industrialisme en imperialisme te beschouwen.
Calm down, please!
pi_96950968
Opvallend dat wanneer je de mening van een ander niet deelt het propaganda is.
Dat maakt je eigen geloof van hogere waarde dan de mening van een ander.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:29 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

De VS wilde als afhankelijke van het dollarsysteem (reservepositie van de dollar, petro-dollar) voorkomen dat Saddam te zelfstandig zou worden en greep in.

Dat is imperialistisch gedrag uit eigenlijk belang. De golfoorlogen kwamen er om dezelfde reden.

Voor jezelf zorgen ten koste van anderen en dat verkopen via leugens, bedrog en valse propaganda (zie bijv. Hill & Knowlton).

Natuurlijk kan iedereen daar zelf zijn mening over vormen, erg netjes lijkt het niet.

Ik laat het hier verder bij, het lijkt me duidelijk genoeg, en jij blijft toch de inhoud maar ontwijken om je eigen propaganda overeind te kunnen houden.
pi_96951003
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Indien je benieuwd bent naar hoe het allemaal echt in elkaar steekt dan hoop ik dat je wel open blijft staan voor concepten als 'overhevelen van rijkdom' en 'heersers achter de schermen'.

Het lijkt mij persoonlijk onmogelijk de huidige situatie in de wereld (globaal gezien (heh)) zonder die concepten binnen kapitalisme, communisme, industrialisme en imperialisme te beschouwen.
Dat hoop ik ook, maar vooralsnog lijkt GCMarshall een single-issue bot die enkel tot doel heeft Europese aansluiting bij Amerikaans imperialisme te bepleiten.
pi_96951024
"Ik zie dagelijks oorlog tussen Democraten en Republikeinen in de VS en heb er geen behoefte aan om hetzelfde liedje eindeloos aan te horen."

Oeh, verstandig van je, wijs. Erg Serieus.

quote:
Obama's herverkiezing is dan ook bij lange na geen zekerheid. (...) Obama had een einde kunnen maken aan de oorlog tussen democraten en republikeinen, die al sinds Clinton oplaaide, maar verknalde het.
O, -O-.

Zou je trouwens normaal kunnen reageren, dus je reactie onder de tekst? Bedankt.
pi_96951084
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:34 schreef GCMarshall het volgende:
Opvallend dat wanneer je de mening van een ander niet deelt het propaganda is.
Dat maakt je eigen geloof van hogere waarde dan de mening van een ander.

[..]

Ik vind het jammer dat het Amerikaanse volk zich zo laat bespelen inderdaad.

En aangezien je veel van de aangedragen argumenten blijft ontwijken en steeds met hetzelfde rideltjes komt lijk je inderdaad propaganda te spuien.

Iedereen heeft zogenaamd recht op een mening, maar niet op eigen feiten. En jij negeert er van die laaste nogal wat.

Maar goed, ik breek mijn belofte het er voor wat jou betreft verder bij te laten, en ga nu een poging wagen die belofte te herstellen.
pi_96951449
Ik reageer op de issues die mij interesseren in het huidige aanbod. Het is opvallend dat Lybia hier weinig aandacht krijgt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:35 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook, maar vooralsnog lijkt GCMarshall een single-issue bot die enkel tot doel heeft Europese aansluiting bij Amerikaans imperialisme te bepleiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')