bij mij precies hetzelfdequote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar de vraag is wanneer het voldoende gedaald is. Op dit moment worden die appartementen nog steeds voor dezelfde prijs (ow nee net gekeken zelfs 1000 euro meer) als wat ik er voor heb betaald in de markt gezet door hun. En zelfs nog steeds verkocht
Ik denk dat dan zelfs thailand nog te duur is. Maar dat voor deze eis op zoek moet naar echte gribuslanden in afrika.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:48 schreef PierreBetfair het volgende:
Zijn er nog redelijk welvarende landen op deze aardkloot waar je voor 250K de rest van je leven relaxed uit kan zitten. Bungalow voor 50K en verder van 6K rente per jaar (500 p.m) leven.
Nieuw Zeeland? .............of kom je dan echt in Thailand en dat soort gribuslanden terecht?
Geen speld tussen te krijgen? O nee?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:47 schreef LXIV het volgende:
Goed artikel en valt geen speld tussen te krijgen.
Consumptief krediet is in NL juist erg laag, ook als je het consumptieve deel van de hypothecaire schulden meeneemt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
En die lage werkloosheid is dus een direct gevolg van de economische groei die we financierden met de stijging van de huizenprijzen. Of was er iemand die echt geloofde dat we zoveel meer zijn gaan produceren de afgelopen 10-15 jaar?
Dat kan niet. Hoewel de maatregel van de AFM icm de huidige economische situatie zulks vrij waarschijnlijk maakt... zeker weten doe je het niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:09 schreef LXIV het volgende:
Maar van de huizenprijs weet ik het gewoon zeker.
Je vergeet inflatie en 3% gegarandeerd per jaar zonder enig risico is natuurlijk een fabel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:48 schreef PierreBetfair het volgende:
Zijn er nog redelijk welvarende landen op deze aardkloot waar je voor 250K de rest van je leven relaxed uit kan zitten. Bungalow voor 50K en verder van 6K rente per jaar (500 p.m) leven.
Je kan naar hongarije:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:48 schreef PierreBetfair het volgende:
Nieuw Zeeland? .............of kom je dan echt in Thailand en dat soort gribuslanden terecht?
Daar gaat meneer Moore al heen, of ging hij nu naar Florida?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:25 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Je kan naar hongarije:
huis ~50K http://www.toesjee.eu/nl/(...)hp?referentie=ts7046
Als je zelf wat groente kweekt kun je er met 500 p.m. best leven.
Mensen roepen wel maar gaan vaak toch niet. Of zitten er 2 jaar en komen daarna met hangende pootjes terug. Maar die verhalen horen we hier dan helaas niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Daar gaat meneer Moore al heen, of ging hij nu naar Florida?
Ik zit toch te denken aan een vakantie huisje in Hongarije, maar ik ben een beetje bang dat als ik het 10 maanden per jaar leeg laat staan er misschien gekke dingen mee gebeuren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mensen roepen wel maar gaan vaak toch niet. Of zitten er 2 jaar en komen daarna met hangende pootjes terug. Maar die verhalen horen we hier dan helaas niet.
je zou het in die periode kunnen verhuren?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:39 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ik zit toch te denken aan een vakantie huisje in Hongarije, maar ik ben een beetje bang dat als ik het 10 maanden per jaar leeg laat staan er misschien gekke dingen mee gebeuren.
Precies, zal er ook wel niet van komen. Maar het idee van een 'eigen' huisje lekker in de bossen is wel fijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:57 schreef DS4 het volgende:
Voor de prijs van een vakantiehuis in het buitenland heb je ook een verdomd mooie hotelkamer zeg maar...
Tuuuuuuuuuurlijkquote:Ze huren nu voor 400 euro per maand. Dus welk huis ze ook kopen, ze zijn altijd duurder uit in de regio Amsterdam. Dit huis is ook nog eens waardevast, en kan alleen maar stijgen. Rationeel slaat het echt nergens op. Zij wil ontzettend graag, hij is bang.
http://forum.viva.nl/forum/list_message/9014353#m9014353
Goed artikel! Er zullen wel weer wat mensen humeurig van worden, maar ik ben blij dat ik het kopen van een huis nog ff kan uitstellen!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.depers.nl/econ(...)uwd-op-schulden.html :
Wankel huis gebouwd op schulden
...
Het kan wel een investering zijn hoor.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:48 schreef LXIV het volgende:
Het nadeel van een vakantiehuisje vind ik dat je er eigenlijk veel vrijheid voor inlevert. Want als je dat huisje het hele jaar onderhoud, het je geld gekost heeft, dan is het 'zonde' om er dan niet te gaan zitten in de zomer. Terwijl je eigenlijk liever eens ergens anders op vakantie was gegaan.
Het is veel gemakkelijker om gewoon iets te huren waar je dat jaar het liefst naar toe gaat. Dan lever je aan het einde de sleutel weer in en heb je er ook geen omkijken/gedoe meer aan.
Ook hebben sommige mensen het als 'investering'. Dat kan wel als je het huisje in de achtertuin hebt (als je toevallig op een toeristisch aantrekkelijke locatie woont). Maar anders levert dat ook niks op. Als je voor sleuteloverdracht, schoonmaken, onderhoud etc iedere keer 50 km moet rijden dan ben je weer zoveel tijd kwijt (en benzine) dat het nog geen tientje netto per uur oplevert. Je kunt het ook uitbesteden aan iemand die daar woont, maar dat drukt het rendement ook.
Zoals DS4 al zegt: als je de calculator erbij pakt, goed alle kosten meerekent en dat deelt op het aantal uren dat je er mee bezig bent dan verdien je er bijna niks aan. En voor een tientje ga ik niet dat huisje schoonmaken dat iemand anders vervuild heeft.
Vrienden van me hebben wel (in Zeeland) de schuur verbouwt en verhuurd. Dat levert nog redelijk op tov de moeite en de kosten.
Wow, wel een goed geschreven stuk! Het maakt ook gehakt van die smoezen als 'ja maar er is schaarste' of 'kan niet vergelijken met Duitsland', enz. en vergeet niet de 'starters'.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.depers.nl/econ(...)uwd-op-schulden.html :
Wankel huis gebouwd op schulden
[...]
Edit: spuit-11-post, maar wel met betere opmaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |