Die daling verloopt over een termijn van anderhalf jaar.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:17 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, dus binnen nu en anderhalf jaar krijgen we volgens jou een enorme daling? waar hebben we het dan over? 20%? 30?
Uh. ok, waar is nou die verschikkelijke crash dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die daling verloopt over een termijn van anderhalf jaar.
Laten we zeggen dat de prijs vanaf nu, mei 2011 tot december 2012 (iets meer dan anderhalf jaar) met 10% daalt. Daar ben ik zo goed als zeker van.
Hoeveel het gaat dalen is natuurlijk sterk afhankelijk van de mate van bereidheid van de overheid om de woningmarkt overeind te houden. Die bereidheid is erg groot, dat weten we na 3 jaar wel, maar eens is het geld echt op en zal de markt toch echt zijn werk doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:17 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, dus binnen nu en anderhalf jaar krijgen we volgens jou een enorme daling? waar hebben we het dan over? 20%? 30?
Nou, dat is dan toch 20% nominaal vanaf de top. En inclusief inflatiecorrectie 28% ofzo. Dat is niet niks.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uh. ok, waar is nou die verschikkelijke crash dan?
Die 10% durf ik ook nog wel aan ja. Maar ik denk dat er door een daling over anderhalf jaar van 10% maar bar weinig mensen in de problemen komen. Dus erg blij maak je Xeno er niet mee.
Kan je op de beurs speculeren op een verwachte prijsdaling komende 1.5 jaar?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
Die daling verloopt over een termijn van anderhalf jaar.
Laten we zeggen dat de prijs vanaf nu, mei 2011 tot december 2012 (iets meer dan anderhalf jaar) met 10% daalt. Daar ben ik zo goed als zeker van.
Ik las een jaar terug ergens iets over derivaten die gecreeerd zouden worden voor de woningmarkt. Ik heb die niet teruggezien als vrij verhandelbaar op de beurs.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Kan je op de beurs speculeren op een verwachte prijsdaling komende 1.5 jaar?
Zo ja, dan heb je dat dus gedaan neem ik aan, en hoe?
Zo nee, oke
Lijkt me niet, anders zou je een zaak tegen de overheid moeten aanspannen voor koersmanipulatie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Kan je op de beurs speculeren op een verwachte prijsdaling komende 1.5 jaar?
Zo ja, dan heb je dat dus gedaan neem ik aan, en hoe?
Zo nee, oke
El al die mensen dan van wie de bank de verminderde onderpandwaarde per direct gaat opeisen? Die moeten dan ineens 20% van hun dikke tophypotheek ophoesten... komen die niet in de problemen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, dat is dan toch 20% nominaal vanaf de top. En inclusief inflatiecorrectie 28% ofzo. Dat is niet niks.
Verder verwacht ik helemaal niet dat er zoveel mensen in de problemen komen. Hooguit de mensen die gedwongen moeten verkopen, en die zijn meestal gedekt door de NHG. Het is enkel zuur voor mensen die een flatje gekocht hebben in 2008 en daar de komende 10-15 jaar niet meer wegkomen.
Als banken dat gaan doen dan graven ze toch hun eigen graf? Bovendien: wat boeit het de bank als het gedekt is met NGH? Zolang de maandlasten maar betaald worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
El al die mensen dan van wie de bank de verminderde onderpandwaarde per direct gaat opeisen? Die moeten dan ineens 20% van hun dikke tophypotheek ophoesten... komen die niet in de problemen?
Bijvoorbeeld door nieuwe hoge rentetarieven in rekening te brengen na het aflopen van de rentevaste periode. Het lagere volume en de hoogte van nieuwe hypotheken is niet afdoende om de omzetverliezen te dekken, dat moet toch echt bij de slaafjes vandaan komen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als banken dat gaan doen dan graven ze toch hun eigen graf? Bovendien: wat boeit het de bank als het gedekt is met NGH? Zolang de maandlasten maar betaald worden.
Ik denk wel dat banken mensen gaan proberen te motiveren om die onderwaarde af te dichten. Met zachte dwang.
Waarom zouden banken dit willen gaan doen, dan verminderen ze een groot gedeelte van hun slapend rijk worden droom.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef LXIV het volgende:
Ik denk wel dat banken mensen gaan proberen te motiveren om die onderwaarde af te dichten. Met zachte dwang.
Omdat ze meer risico lopen als hun uitstaande geld niet meer 100% gedekt wordt door een onderpand. NHG is ook goed.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zouden banken dit willen gaan doen, dan verminderen ze een groot gedeelte van hun slapend rijk worden droom.
Ze zullen het natuurlijk zo 'netjes' mogelijk doen, zo kreeg ik van mijn bank een mooi aanbod om mijn hypotheek om te zetten naar NHG, en tussen neus en lippen door kreeg ik ook al te horen dat bij verlenging de niet-NHG rente best wel hoog kon worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zouden banken dit willen gaan doen, dan verminderen ze een groot gedeelte van hun slapend rijk worden droom.
Zuurtje, lees je mee?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als banken dat gaan doen dan graven ze toch hun eigen graf?
Henk en Ingrid hebben slechte ogen en zullen natuurlijk de kleine lettertjes niet lezen. Zal vast wel instaan dat als het huis verkocht word het eventuele verlies voor de koper isquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:49 schreef Hanoying het volgende:
Haha.... 25 % korting via het koopgarant gedrocht was nog niet genoeg dus komt er een proefballonetje met 50 % korting
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Ik denk dat er wel een paar honderd inschrijvingen te verwachten zijn. 50 % korting! amagad! rennen!!
Waar zijn eigenlijk de voorwaarden te vinden Henk? Voorwaarden? wat bazel je Ingrid? Er zijn geen voorwaarden! Ze willen ons helpenDat staat er toch? Kijk maar... hier staat het... "Woningcorporatie Dudok Wonen gaat mensen die een huis willen kopen in 't Gooi, financieel helpen" Helpen dus Ingrid, helpen! Eindelijk helpt iemand ons! 50 % korting! Forrrrrr frrrrrreeeeeeee!!!!
![]()
![]()
![]()
Dat zal wel meevallen. De startersmarkt zal heus wel weer aantrekken binnen nu en twee jaar en welk marktsegment zal dan bij uitstek voor starters in aanmerking komen? Appartementen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:23 schreef LXIV het volgende:
Het is enkel zuur voor mensen die een flatje gekocht hebben in 2008 en daar de komende 10-15 jaar niet meer wegkomen.
wel grappig in het licht van banken die zelf het geen probleem vinden om geld uit het niets te creërenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat ze meer risico lopen als hun uitstaande geld niet meer 100% gedekt wordt door een onderpand. NHG is ook goed.
Krijg altijd van die allergische reacties als mensen claimen dat iets "For Free" isquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:49 schreef Hanoying het volgende:
Haha.... 25 % korting via het koopgarant gedrocht was nog niet genoeg dus komt er een proefballonetje met 50 % korting
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Ik denk dat er wel een paar honderd inschrijvingen te verwachten zijn. 50 % korting! amagad! rennen!!
Waar zijn eigenlijk de voorwaarden te vinden Henk? Voorwaarden? wat bazel je Ingrid? Er zijn geen voorwaarden! Ze willen ons helpenDat staat er toch? Kijk maar... hier staat het... "Woningcorporatie Dudok Wonen gaat mensen die een huis willen kopen in 't Gooi, financieel helpen" Helpen dus Ingrid, helpen! Eindelijk helpt iemand ons! 50 % korting! Forrrrrr frrrrrreeeeeeee!!!!
![]()
![]()
![]()
He dat ben ik danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:23 schreef LXIV het volgende:
Het is enkel zuur voor mensen die een flatje gekocht hebben in 2008 en daar de komende 10-15 jaar niet meer wegkomen.
Als zij 50% van het verlies nemen bij verkoop moet je dat altijd doen wanneer de prijzen voldoende gedaald zijn! Dat is eigenlijk gewoon gratis geld!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
He dat ben ik dan![]()
Nee ik maak me niet zo'n zorgen. Juist appartementen die nog in stedelijk gebieden liggen dicht bij voorzieningen daar willen straks de babyboomerds oud worden. Ik zie ze nog niet met hun rollator over hun moddererf struinen. Het onderhoud wordt ze ook teveel, trappen zijn ook vervelend.
Ach en laat het maar klappen, dan betaald de WBV 50% van het verlies op het moment dat ik het zou verkopen. Ik moet alleen nog even berekenen bij hoeveel verlies ik het aan hun moet verkopen en in het zelfde complex weer iets terug koop. Want die overdrachtsbelasting en overige administratiekosten zijn vervelend.
Maar de vraag is wanneer het voldoende gedaald is. Op dit moment worden die appartementen nog steeds voor dezelfde prijs (ow nee net gekeken zelfs 1000 euro meerquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als zij 50% van het verlies nemen bij verkoop moet je dat altijd doen wanneer de prijzen voldoende gedaald zijn! Dat is eigenlijk gewoon gratis geld!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |