Ik begrijp je overwegingen, maar ruimtelijk is het zeker niet overtuigend. De interactie met de ruimte op het bordes en de slaapkamer kan nauwelijks plaatsvinden, en de continuiteit van de trap is ook verloren. Ook al mag het zo het meest praktisch zijn, het ziet er uit als een halfslachtige oplossing.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:41 schreef MMach het volgende:
Ik had deze reacties op het behang eigenlijk wel een beetje verwacht. Op foto vind ik het allesbehalve overtuigend, zowel van kleur als die deur. Gelukkig is de realiteit anders. Iedereen die het al in levende lijve heeft gezien is er weg van (wijzelf included). Een deur behangen is ook niet typisch Belgisch, ik heb het in elk geval nog nooit echt gezien. Je moet er ook nog wat meubels en plintjes bij fantaseren. En als dat niet lukt: de gustibus non est disputandum.
@Pfenisbaron: ik zie niet in waarom die deur op een slechte plaats zou zitten. Meer naar de ene kant en de deur wordt te laag (dus voor de trap zetten is onmogelijk), naar de andere kant op heb je dan wel een hele deur, maar verlies je veel ruimte aan beide kanten van de muur. Niet vergeten dat er nog een tweepersoonsbed+2nachtkastjes moet naast passen, en langs de andere kant van de muur komen er nog hoge kleerkasten.
Verder moet die deur je niet dwingen om naar de trap te gaan, maar moet ze even makkelijk toegang geven tot de aanpalende kamer. Dus staat ze exact halverwege de trap en halverwege de andere kamer. Met dat kleine overloopje ervoor is dat ideaal als circulatieruimte. Geloof me vrij: die deur is daar niet gewoon lukraak ingezet, daar is denkwerk aan vooraf gegaan en dat is de beste plaats in die layout. Ook hier weer: het moet in realiteit goed voelen (als je er loopt is de flow erg natuurlijk. Zowel van slaapkamer-trap, trap-dressing, slaapkamer-dressing, dressing-trap), of dat er nu op foto vreemd uit ziet of niet. Vind ik dan.
Nee, ik ook niet maar heb gewoon een zwak voor mmach en zijn nimmer aflatende energie, ondanks zijn verleden draaft hij door voor een toekomst met zijn meissie en ik ben gewoon helemaal Mmach-fan, hoe hij alles zelf doet en dat ook nog met zoveel perfectie, mag hij dan een deurtje of een behangetje "fout' doen?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:13 schreef _VoiD_ het volgende:
als mensen dingen anders gedaan zouden hebben betekent dat niet dat ze jaloers zijn hoor lotteNaast het niet behangen van een deur zou ik ook nooit een deur een afgezaagde kant geven. Dan maar wat concessies in de ruimte, want die heb je zo te zien toch genoeg
(en ik ben ook jaloers want mijn schat kan net een gevel verven of planken schroeven en zo nog wat meer maar een heel huis herbouwen.... nee, maar goed, ik heb ook geen halfkrot wat toy superhuis verbouwd moet worden, Mmach wel, en dat kan-ie, zou hem zó adopterenquote:
Allemachtig, ben jij familie van Erica Terpstra of zo?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:58 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet maar heb gewoon een zwak voor mmach en zijn nimmer aflatende energie, ondanks zijn verleden draaft hij door voor een toekomst met zijn meissie en ik ben gewoon helemaal Mmach-fan, hoe hij alles zelf doet en dat ook nog met zoveel perfectie, mag hij dan een deurtje of een behangetje "fout' doen?
Dat is peanuts als je ziet hoe die dunne man zoveel kan met die twee gouden handen van hem. ik heb daar diep respect voor en al kluunt hij geel-groen-paars behang op zijn muren, hij blijft een vakkanjer die enkel respect verdient voor zijn doorzettingsvermogen en zijn perfectie qua afwerking.
klinkt kwijlerig maar ik kwijl dan ook steeds voor hetgeen hij doet en dan vind ik een smaaktechnisch gezien twijffelachtig behangetje maar bijzaak.
ik vind het in elk geval een kanjer die maakt met zijn handen wat op zijn netvlies staat.
ik was hartstikke on-topic , ikke wel, ik ga zelfs niet eens in op pfenismarkies (quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ging je die achtergevel nu met hout bekleden? of vergis ik mij daarin.
Maar een mooie gepotdekselde lariks wand is wel schitterend
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:49 schreef MMach het volgende:
.....
Wat moet vooraan nog gebeuren?
-dakgootje ophangen (dat zal een pvc goot zijn, later als er meer budget is kunnen we dat aanpassen naar een zinken goot)
-onderste rij pannen
-wat voegwerk
-en eventueel de gevel schilderen. Wij zijn aan het denken aan mat zwart, ook al zegt iedereen om dat niet te doen. In elk geval geen prioriteit dit.
-ons voortuintje een beetje fatsoeneren.
Al bij al 2 daagjes werk.
......
Beneden is het voorlopig nog een bouwwerk, maar ook hier moet niet zo heel gek veel meer gebeuren.
[ afbeelding ]
Maar je ziet de vernieuwing al afkomen
[ afbeelding ]
Achteraan is het nu zo:
[ afbeelding ]
Hier moet nog het een en ander gebeuren (in die volgorde):
-deel van de tuin-puinhopen wegwerken
-plaatsen van een all-water septische tank
-de rioolleidingen na de achtergevel aansluiten
-'funderingen' voor het terras
-wat bedradingen voor de verlichting
-gevelbekleding achteraan
-regenpijpjes plaatsen + nog wat detailwerk aan de dakrand.
en dat is het zo wat. Nog aardig wat werk, maar ook niet meer dan een paar weekjes.
Ik zeg, doen!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:49 schreef MMach het volgende:
-en eventueel de gevel schilderen. Wij zijn aan het denken aan mat zwart, ook al zegt iedereen om dat niet te doen. In elk geval geen prioriteit dit.
Een natte inloopkast.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:40 schreef junkiexp het volgende:
1,9 x 5, dat is best flink.
Ik ken mensen met een badkamer van 2 x 1
Niet alleen dat, maar ook dat je het allemaal.. kan! Je kan blijkbaar goed klussen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:43 schreef Raadsman het volgende:
Hoeveel heb je al ongeveer (totaal) in dit project gestopt? Wel knap dat je op je vierentwintigste, dit al kunt bekostigen.
het lijkt mij dat het hout gewolmaniseerd is, in Nederland zijn wolmanzouten al een paar jaar verboden ik weet niet hoe dat geregeld is in Vlaanderen?quote:Wat mij wel opvalt is dat alle balken en latten "groenerig" van kleur zijn, terwijl in Nederland de balken en latten "blank" zijn. Heeft dit eigenlijk een reden ?
In Nederland mag het dus sinds 2004 niet meer verkocht worden omdat het volgens de regels van EU giftig is. Waarom wordt dit in België nog wel verkocht ?quote:Gewolmaniseerd hout.
Koop geen gewolmaniseerd (geïmpregneerd) hout, het is zo giftig dat je het volgens de Europese richtlijnen niet met je handen mag aanraken. Gelukkig is het hout (CCA) nu in de ban gedaan en mag vanaf 30 juni 2004 niet meer verkocht worden aan particulieren of in de woningbouw worden gebruikt. Maar ja, de praktijk is anders het wordt nog steeds (clandestien) verkocht en heel Nederland staat nog vol met dit hout, zelfs speeltoestellen voor kinderen zijn er van gemaakt.
Het impregneren of verduurzamen van hout gebeurt met behulp van chemische middelen (bestrijdingsmiddelen). Wolmanzouten (een biocide) zijn veelgebruikte houtverduurzamingsmiddelen. De bekendste wolmanzouten zijn CC- en CCA-zouten. CC-zouten bevatten chroom en koper, CCA-zouten bevatten daarnaast ook nog arseen. Koper en arseen worden toegepast vanwege hun schimmel- en insectendodende werking, chroom is vooral belangrijk voor de fixatie.
quote:WOLMANISEREN
Wolmaniseren is in de eerste instantie het impregneren van hout met het verduurzamingmiddel CCA (koper-chroom-arseen) opgelost in water.
Variaties van die chemische middelen kwamen veelvuldig voor. Omdat die variaties wereldwijd algemeen wordt toegepast, is men ook bij het toepassen van die andere middelen gaan spreken van wolmaniseren.
Die andere middelen bevatten meestal één of meer metaalzouten. Veelal is dat koper en/of chroom. Zeker wanneer het hout in contact komt met water of grond zijn dat, in een decennia lange praktijk, onmisbare bestanddelen gebleken voor een effectieve bescherming en een redelijke milieuveilige toepassing.
Gewolmaniseerd hout heeft een groene kleur.
In de afvalfase is het beste dit hout af te voeren naar een officiële afvalverwerkingsbedrijf.
Arceen is gewoon puur vergifquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Kijk zo leer je nog eens wat ! Wolmaniseren, ik had er nog nooit van gehoord !
Even google er bij gepakt en kom op het volgende artikel uit.
[..]
In Nederland mag het dus sinds 2004 niet meer verkocht worden omdat het volgens de regels van EU giftig is. Waarom wordt dit in België nog wel verkocht ?![]()
...en mag vanaf 30 juni 2004 niet meer verkocht worden aan particulieren of in de woningbouw worden gebruikt....quote:In Nederland mag het dus sinds 2004 niet meer verkocht worden omdat het volgens de regels van EU giftig is. Waarom wordt dit in België nog wel verkocht ?
gewoon compleet afschaffen voor iedereen en zware boete's geven bij overtreding.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:46 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
...en mag vanaf 30 juni 2004 niet meer verkocht worden aan particulieren of in de woningbouw worden gebruikt....
Dus het is volgens het bericht nog gewoon te koop.
Dat is hetzelfde dat de oude oplosmiddelrijke verf voor buiten niet door vakschilders gebruikt mag worden, maar wel door de particulier.
Tis een beetje de omgekeerde wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |