Neequote:Op zondag 8 mei 2011 21:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
En deze gedachtegang snap ik al helemaal niet
Wil je nu zeggen dat oorlogen ontstaan omdat mensen ongelovig zijn?
Daarom zij gelovigen ook scheef, ze vinden hun gedachte perfect en alles, maar de rest geloven ze nietquote:Op zondag 8 mei 2011 21:49 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Het is ook gewoon scheef. Wetenschappers niet geloven, maar wel vinden dat die piramide 100% waterdicht is
En ondertussen wel lekker Fokken, naar de dokter gaan bij ziekte en medicijnen innemenquote:Op zondag 8 mei 2011 21:49 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Het is ook gewoon scheef. Wetenschappers niet geloven, maar wel vinden dat die piramide 100% waterdicht is
Een atheïst gelooft ook in ietsquote:Op zondag 8 mei 2011 21:49 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer van je te houden.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
En ondertussen wel lekker Fokken, naar de dokter gaan bij ziekte en medicijnen innemen
Ze geloven graag wat ze hopen. En als er dan nog 1 of andere idioot komt die ze precies vertelt wat ze willen horen in barre tijden, heb je al snel aanhangers.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:51 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Daarom zij gelovigen ook scheef, ze vinden hun gedachte perfect en alles, maar de rest geloven ze niet
Wat ben ik het toch vaak met je eensquote:Op zondag 8 mei 2011 21:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ze geloven graag wat ze hopen. En als er dan nog 1 of andere idioot komt die ze precies vertelt wat ze willen horen in barre tijden, heb je al snel aanhangers.
Waar heeft het dan wel mee te maken?quote:Op zondag 8 mei 2011 21:50 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Neeheeft niets met geloof te maken, alhoewel: een beetje
"Als er een partij was als de #PVV, maar dan zonder de anti-#Islam punten, dan zou ik overwegen om op die partij te stemmen." @naatje_1 (mezelf dus)
quote:Op zondag 8 mei 2011 21:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ze geloven graag wat ze hopen. En als er dan nog 1 of andere idioot komt die ze precies vertelt wat ze willen horen in barre tijden, heb je al snel aanhangers.
Wat zijn mensen toch eigenlijk schapen hequote:Op zondag 8 mei 2011 21:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof in iets, dat voel ik in mijn onderbuik en ik geloof er echt in. Ik kan het niet uitleggen, maar ik sta niet hoog op die ladder omdat ik het "iets" noem. Dan geloof ik vanaf nu in Bella de Zeekoe en haar 10489235 profeten met uberprofeet Bert de Koekebakker en mijn kerk is de wc. Nu kom ik een stapje hoger op de ladder. Want in feite zeg je wel dat je pas aan geloof/religie/spiritualiteit doet als je er een labeltje opplakt.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:48 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja, geloof/religie/spiritualiteit is iets voor mensen die hoog op de ladder staan, maar dat wil niet zeggen dat die mensen die er niet mee bezig zijn minder zijn oid, het wil gewoon zeggen dat ze iets missen in hun behoeftes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
We hadden het over die piramide en waarom ik die piramide aanhing, het verklaarde voor mij waarom sommige mensen zich ergens niet om druk maken of niet met spiritualiteit/geloof/religie bezig zijn. Ik maak me druk over de toekomst en mijn medemens en ik wilde met een documentaire over het Midden-Oosten en Islam vs. het Westen zorgen dat sommigen gingen inzien dat de PVV ook niet alles is.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waar heeft het dan wel mee te maken?![]()
Want zoals jij het zegt, vind je het jammer dat mensen zich niet bekommeren om wat jij als boeiend beschouwd en je hebt geen zin in een derde wereldoorlog. En daarnet had je het toch echt over geloof.
Moet je eens een gesprek aangaan met die deur lastig faalers. Gewoon vragen waarom ze je lastig vallen met pedo verhalen en incest. In het oude testament was t nl normaal dat je kinderen kreeg bij je eigen dochter.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wie zegt dat een gelovige aan zelfactualisering doet? Wie zegt dat een ongelovige niet aan zelfactualisering doet? Zoals Eggs al zei: geloof =! spiritualiteit.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:55 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Ik geloof in iets, dat voel ik in mijn onderbuik en ik geloof er echt in. Ik kan het niet uitleggen, maar ik sta niet hoog op die ladder omdat ik het "iets" noem. Dan geloof ik vanaf nu in Bella de Zeekoe en haar 10489235 profeten met uberprofeet Bert de Koekebakker en mijn kerk is de wc. Nu kom ik een stapje hoger op de ladder. Want in feite zeg je wel dat je pas aan geloof/religie/spiritualiteit doet als je er een labeltje opplakt.
En nu mis ik wat, ik en mijn plebshoofd zijn er wat minder mee bezig. Je steekt nu echt boven mij uit, maar iedereen was gelijk toch? Dat was er namelijk ook nodig op je lijstje, dacht ik. En je haalt nu echt het slechtste in me naar boven.
Nee hoor, niet per sé. Gelovigen maken gebruik van dogma's terwijl de wetenschap bijvoorbeeld gebruik maakt van paradigmata. Dat is een heel groot verschil! Dan kun je natuurlijk weer zeggen dat je gelooft in het gebruik van falsificatie, maar dan kom je in een semantische discussie verwikkeld waar ik graag buiten blijf.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:52 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Een atheïst gelooft ook in ietsamen dus
JIj hebt je huiswerk goed gedaan zegquote:Op zondag 8 mei 2011 21:58 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Nee hoor, niet per sé. Gelovigen maken gebruik van dogma's terwijl de wetenschap bijvoorbeeld gebruik maakt van paradigmata. Dat is een heel groot verschil! Dan kun je natuurlijk weer zeggen dat je gelooft in het gebruik van falsificatie, maar dan kom je in een semantische discussie verwikkeld waar ik graag buiten blijf.
Atheïsme houdt in dat je niet in een god of meerdere goden gelooft. Verder zegt het niets.
Als je ergens niet in gelooft, geloof je ook.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:58 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Nee hoor, niet per sé. Gelovigen maken gebruik van dogma's terwijl de wetenschap bijvoorbeeld gebruik maakt van paradigmata. Dat is een heel groot verschil! Dan kun je natuurlijk weer zeggen dat je gelooft in het gebruik van falsificatie, maar dan kom je in een semantische discussie verwikkeld waar ik graag buiten blijf.
Atheïsme houdt in dat je niet in een god of meerdere goden gelooft. Verder zegt het niets.
Hoe verklaarde die piramide dat dan? Omdat iemand anders scoort door zijn normen en waarden? Of door je eigen uitkomst, waar jij hoog aan de spirituele ladder staat, waarmee je dus meteen een andere kijk hebt op hoe mensen in elkaar steken?quote:Op zondag 8 mei 2011 21:56 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
We hadden het over die piramide en waarom ik die piramide aanhing, het verklaarde voor mij waarom sommige mensen zich ergens niet om druk maken of niet met spiritualiteit/geloof/religie bezig zijn. Ik maak me druk over de toekomst en mijn medemens en ik wilde met een documentaire over het Midden-Oosten en Islam vs. het Westen zorgen dat sommigen gingen inzien dat de PVV ook niet alles is.
Zucht. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, maar je bent denk ik niet meer te redden.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Als je ergens niet in gelooft, geloof je ook.
Dat is maar een definitie. Hoe je het noemen wil, ik geloof in de wetenschap. Maar ik hang geen religie aan.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik juist welquote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik vind deze muziek, op Pink Floyd na, helemaal niks
Heldquote:Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Zucht. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, maar je bent denk ik niet meer te redden.
Ik denk het ook niet.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Zucht. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, maar je bent denk ik niet meer te redden.
Nee, maar. Jij gelooft niet in de evolutietheorie. Ja het zit iets anders, maar een deel weiger je te geloven. Dat snappen de meeste niet en daar wind jij je weer over op en jij vindt dat het niet zo is.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:52 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Een atheïst gelooft ook in ietsamen dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dit soort momenten bezorg je me echt hoofdpijn. Als iemand iets niet wil geloven, laat het dan rusten, we dringen jou de evolutietheorie ook niet op. Je krijgt zelfs een praatje bij biologie dat je het niet hoeft te geloven. Ik laat jou voor zover ik weet ook in je waarde.Anonimity is a bliss
Wat geloof je dan?quote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet, dat weet ikquote:Op zondag 8 mei 2011 22:02 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Je gelooft dat je niet zo'n tunnelvisie hebt als gelovigen
Die piramide gaat over behoeftebevredeging heh, niet over of iemand beter ontwikkelt is of niet.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe verklaarde die piramide dat dan? Omdat iemand anders scoort door zijn normen en waarden? Of door je eigen uitkomst, waar jij hoog aan de spirituele ladder staat, waarmee je dus meteen een andere kijk hebt op hoe mensen in elkaar steken?
Ik maak me ook druk om de toekomst, maar ik ga me niet druk maken om wat anderen daar wel of niet van vinden.
Dat is dan wel weer bullcrap. Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat naatje een apart geval is en dat hij nogal koppig is.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:02 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Je gelooft dat je niet zo'n tunnelvisie hebt als gelovigen
Ik gelukkig ookquote:
Maar dat is een 'feit' dat je niet kan controlerenquote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat zegt mijn moeder ook over de opstanding van Jezus
Ja, dat is duidelijk. Maar hoe vertelt die piramide jou dan dat andere mensen zich niet druk maken om religie bijvoorbeeld?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Die piramide gaat over behoeftebevredeging heh, niet over of iemand beter ontwikkelt is of niet.
eentje voor de afdeling: pics or it didnt happenquote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Bewijs?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 mei 2011 22:01 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Nee, maar. Jij gelooft niet in de evolutietheorie. Ja het zit iets anders, maar een deel weiger je te geloven. Dat snappen de meeste niet en daar wind jij je weer over op en jij vindt dat het niet zo is.
Nu vinden wij jouw theorie (of die van maslov) nogal vreemd en snappen we niet dat je die verklaring nodig hebt, maar dat zou dan weer niet moeten kunnen want die theorie is suprieur! En het antwoord op alles...Er is een verschil tussen een theorie wat in een 2000 jaar oud boek geschreven is 2000 jaar geleden en dingen die keer op keer in de praktijk herhaald kunnen worden. Zoals E=MC kwadraad of de Pyramide van Maslow die keer op keer in de praktijk heeft laten zien dat het grotendeels klopt wat hij zegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dit soort momenten bezorg je me echt hoofdpijn. Als iemand iets niet wil geloven, laat het dan rusten, we dringen jou de evolutietheorie ook niet op. Je krijgt zelfs een praatje bij biologie dat je het niet hoeft te geloven. Ik laat jou voor zover ik weet ook in je waarde.
Ook de evolutietheorie is anders dan een religie, dat niet alles verklaard is (op dit moment) komt omdat we nog niet ver genoeg zijn met de puzzelstukken. Keer op keer worden er nieuwe dingen bewezen dat de evolutietheorie het meest voor de hand liggend is wat betreft de geschiedenis van het heelal. En voor een religie is 0,0 bewijs... dan kan je daar wel in geloven, dat moet iemand zelf weten maar het erg naief om te denken dat er iets als een god bestaat.
Besides, mocht er een god zijn, lekkere god is dat dan...
"If allah is the creator of all things, then why does he create bombs which fall on our houses?"
"Well azim, there's a pretty good answer to that, but i have to go now."Lambo of Rekt
waarom moet ik jou telkens gewoon quoten omdat ik met dezelfde vragen zitquote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat is duidelijk. Maar hoe vertelt die piramide jou dan dat andere mensen zich niet druk maken om religie bijvoorbeeld?
Of vertelt die piramide jou dat je eigenlijk gewoon niemand echt in hun waarde laat tot je hebt uitgezocht waarom men die mening heeft volgens die piramide?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |