Alle balkons.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:14 schreef TwyLight het volgende:
Is dit het grote balkon topic, of het topic voor grote balkons?
quote:
Nope, die takken ga ik uiteindelijk naar beneden leiden.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:18 schreef APK het volgende:
[..]
Seven, heeft die Wisteria wel iets om tegenaan te klimmen?
quote:Op zondag 8 mei 2011 14:07 schreef Seven. het volgende:
Wisteria aan de andere kant.
[ afbeelding ]
Mogelijke Dahlia:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 mei 2011 13:29 schreef Seven. het volgende:
OK, daar gaan we dan.
De troosteloze bende ervoor (en hier had ik al opgeruimd)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 mei 2011 13:38 schreef Seven. het volgende:
Decoratieve shitjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 mei 2011 13:55 schreef Seven. het volgende:
Mijn plantjes
May I present you.....
Wisteria, Cotinus (met die lelijke vorm) en.. vlinderstruik! (had aanvankelijk lelijke vorm maar begint nu serieus bij te trekken)
[ afbeelding ]
Naam: onbekend, iets van Nandina firepower. Doet het prima!
[ afbeelding ]
Ik weet niet meer zeker of dit nou mijn Dahlia gaat worden.
[ afbeelding ]
Ah ja, dat moet dan mijn Brugmansia zijn, was al zo'n beetje vergeten wat ik ook alweer heb aangeschaft allemaal.quote:Op zondag 8 mei 2011 17:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Leuk, eindelijk foto's van het balkon van Seven, het is een stuk vrolijker geworden. Die eerste waarvan je dacht dat het mogelijk een dahlia zou zijn is volgens mij iets van een brugmansia of datura, kan dat?
Vogelkooitje is leuk!
Brussels.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:22 schreef kaasplankje het volgende:
Seven, jou balkon ziet er on-nederlands uit. wel mooi trouwens.
Oei, kan je niet direct een tip geven.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
Mijn poezenbeest is een balkonterrorist!![]()
Vannacht ontdekte ik, dat ze één van mijn komkommerbakken tot kattenbak had omgedoopt. 1 Komkommerplantje lag naast de bak (gesloopt), de plantenbak stonk naar pis en de modder kleefde tot op de ramen.
Ik dacht haar te slim af te zijn, door saté prikkers in de grond te steken (meteen maar in alle bakken gedaan). Maar vanmorgen bleek ze zich daar niets van te hebben aangetrokken. Ze heeft weer in diezelfde bak geplast, en komkommerplantje no 2 is nu ter ziele.
Als iemand tips heeft (poezenbeest is niet van het balkon af te houden, dus dat is geen optie), hoor ik het heel graag!
Mss kun je een net over je plantjes spannen? Vervelend zeg!quote:Op zondag 8 mei 2011 18:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
Vannacht ontdekte ik, dat ze één van mijn komkommerbakken tot kattenbak had omgedoopt. 1 Komkommerplantje lag naast de bak (gesloopt), de plantenbak stonk naar pis en de modder kleefde tot op de ramen.
Ik dacht haar te slim af te zijn, door saté prikkers in de grond te steken (meteen maar in alle bakken gedaan). Maar vanmorgen bleek ze zich daar niets van te hebben aangetrokken. Ze heeft weer in diezelfde bak geplast, en komkommerplantje no 2 is nu ter ziele.
Als iemand tips heeft (poezenbeest is niet van het balkon af te houden, dus dat is geen optie), hoor ik het heel graag!
Misschien kun je een stuk kippengaas halen en dat er als een "hoedje" overheen vouwen?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
Er passen 2 klapstoeltjesop mijn balkon. Wel relaxed, heb zaterdagnacht nog een jointje gerookt met een vriend op mijn balkon. Heerlijk om gewoon lekker buiten te kunnen zitten in het midden van de nacht.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:10 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Misschien kun je een stuk kippengaas halen en dat er als een "hoedje" overheen vouwen?
@Seven: Wát een verschil jouw balkon eerst en nu. Je hebt echt iedere cm benut.
Maar waar is je plek om te zitten nu?
Ik ga inderdaad met kippengaas aan de slag. Niet eroverheen, maar er omheen. Hopelijk gaat het werken.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:10 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Misschien kun je een stuk kippengaas halen en dat er als een "hoedje" overheen vouwen?
quote:Op maandag 9 mei 2011 10:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er passen 2 klapstoeltjesop mijn balkon. Wel relaxed, heb zaterdagnacht nog een jointje gerookt met een vriend op mijn balkon. Heerlijk om gewoon lekker buiten te kunnen zitten in het midden van de nacht.
quote:Op maandag 9 mei 2011 11:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad met kippengaas aan de slag. Niet eroverheen, maar er omheen. Hopelijk gaat het werken.
Fingers crossed! Ik baalde er onwijs van, ik had de komkommerplantjes uit zaad opgekweekt, dus ik was er al een tijdje druk mee in de weer geweest.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:55 schreef NouMooiNiet het volgende:
Succes, hopelijk blijft de kat er dan vanaf..
Zo had ik eens een bananenplant die op de stam doormidden geknaagd was. Ook zelf gekweekt. Kutkat.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Fingers crossed! Ik baalde er onwijs van, ik had de komkommerplantjes uit zaad opgekweekt, dus ik was er al een tijdje druk mee in de weer geweest.
Thanks. Ik zou een moord doen voor een tuin.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:56 schreef Staal het volgende:
Seven, dat je viooltjes op hun einde zijn is normaal hoor. Ik heb er gisteren ook twee weggegooid.
Als het goed is vind je wel al zaadbolletjes en die kun je gebruiken voor de volgende lente.
Weet niet of ik het al gepost had of deze reeks alleen maar volgde maar wat is jouw balkon mooi geworden zeg.
Zelf heb ik een lap tuin maar ben wel met een balkon opgegroeid. Het enige wat wij hadden waren bloembakken met geraniums en verder niks. Leuk om te zien dat jullie er echt wat moois van maken.
Uiteraard. Maar wat moet ik me voorstellen bij een balkon maken, als in je knapt het op, je hebt een nieuwbouwhuis?quote:Op zondag 5 juni 2011 19:16 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben een balkon aan het maken. is dat ook interessant?
en verder kijk ik graag mee voor inspiratie
nee het is een opknapper waarbij de vorig eigenaar het balkonhek verwijderd heeft en de keuken naar buiten heeft uitgebouwd zodat er nu een soort beloopbaar dak is ontstaan.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar wat moet ik me voorstellen bij een balkon maken, als in je knapt het op, je hebt een nieuwbouwhuis?
Veel ruimte dus! Tof! Weet je al wat voor een hek je wil?quote:Op zondag 5 juni 2011 20:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee het is een opknapper waarbij de vorig eigenaar het balkonhek verwijderd heeft en de keuken naar buiten heeft uitgebouwd zodat er nu een soort beloopbaar dak is ontstaan.
het oorspronkelijke balkon is heel klein, maar ik heb een vlonder gemaakt en de hoogteverschillen tussen aanbouw en balkonnetje zijn nu niet meer te zien.
het moet een balkon worden van een meter of 4 diep.
vlonder ligt dus nu, ben me nu aan het bezinnen op een hek. zonder hek is het geen balkon, vind ik.
In de volle grond doen planten het altijd beter (met uitzondering wellicht van een paar planten die graag in een kleine ruimte groeien) dan in potten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:23 schreef rubje het volgende:
even een vraag tussen alles door. Merken jullie (los vd hoogte ed) nou veel verschil in groei van je planten of je wat op je balkon laat groeien (als in aanwezig zonlicht), of dat je dit op de begane grond in je tuin zou hebben?
Eindelijk eens een roos die de winter weet te overleven krijg ik er meeldauw in terwijl mijn buurman al jaren een roos op stam heeft die nergens last van heeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:22 schreef kaasplankje het volgende:
Rozen zijn ook waardplanten; die trekken de ellende aan. Vandaar dat ze in Frankrijk rozenstruiken zetten aan de koppen van de wijnranken.
Gewoon afwachten...wellicht een keer te droog gestaan en nu is de plant zich aan het herstellen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:28 schreef Seven. het volgende:
Dussss. Mijn treurwilgje doet heel raar. Alle blaadjes zijn dus dood gegaan (zitten er wel nog aan) maar in de kroon krijgt hij nu verse groene blaadjes? How to proceed?
Hou er wel rekening mee dat kamperfoelie wel eens giftig kan zijn in grote hoeveelheden dus ik zou bunny er een beetje bij weghouden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Euhm, water geven? Geen idee verder...
M'n violen zijn ook op sterven na dood, na een aanval van bladluis helemaal. Die zijn gelukkig weg, maar fraai is het niet.
M'n aardbeienplant is als een malle blaadjes aan het maken, maar bloemetjes (en dus aardbeien) ho maar![]()
M'n dahlia's doen wel hun best, en maken steeds weer nieuwe bloemen.
De kamperfoelie doet het ook leuk, alleen is die wel te grazen genomen door m'n konijnmaar hij doet het nog.
We hebben de plant inmiddels veilig ingepakt in gaasquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:03 schreef trovey het volgende:
Hou er wel rekening mee dat kamperfoelie wel eens giftig kan zijn in grote hoeveelheden dus ik zou bunny er een beetje bij weghouden.
Ik heb de dooie bladeren eraf getrokken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:03 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon afwachten...wellicht een keer te droog gestaan en nu is de plant zich aan het herstellen.![]()
[..]
Hou er wel rekening mee dat kamperfoelie wel eens giftig kan zijn in grote hoeveelheden dus ik zou bunny er een beetje bij weghouden.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
We hebben de plant inmiddels veilig ingepakt in gaasno bunny there!
Niet te heftig hè, eraf plukken mag ook.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb de dooie bladeren eraf getrokken.
Wat leuk!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik had nog niets van mijn balkonnetje laten zien, maar dit is hem dan
De komkommers willen nog niet vlotten, waarschijnlijk omdat het nou niet erg warm is geweest de laatste tijd.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik had nog niets van mijn balkonnetje laten zien, maar dit is hem dan
De komkommers willen nog niet vlotten, waarschijnlijk omdat het nou niet erg warm is geweest de laatste tijd.
Ja, ik heb touwen gespannen waar ik ze langs kan binden. Ik ben benieuwd naar de oogst!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Dief je die tomaten wel?
Scheelt je heel wat in je oogst als je even je tomaten gaat dieven.
Gewoon maar afwachten...lukt het niet dan heb je weer geleerd dat komkommers het niet voor je zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja, ik heb touwen gespannen waar ik ze langs kan binden. Ik ben benieuwd naar de oogst!Met de komkommers zie ik het niet zo zitten...
Ik vrees dat ik tot die conclusie zal gaan komen. Bummer, ik verheugde me al op het maken van tientallen potten atjar ketimoenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon maar afwachten...lukt het niet dan heb je weer geleerd dat komkommers het niet voor je zijn.
Komkommers zijn op dit moment nog herstellende van de "komkommeraffaire"quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik tot die conclusie zal gaan komen. Bummer, ik verheugde me al op het maken van tientallen potten atjar ketimoen
Het zijn biologische, vandaarquote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Komkommers zijn op dit moment nog herstellende van de "komkommeraffaire""dus al je slag.
Je weet dat EHEC is gevonden in biologische taugé hè?quote:
Ja, er schijnt wat mis mee te zijn dit jaar... Taugé kweek ik ook altijd zelf. Niet op het balkon, maar in de meterkastquote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Je weet dat EHEC is gevonden in biologische taugé hè?![]()
Dat is inderdaad leuk voor sterrekers etc!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 02:03 schreef trovey het volgende:
Ik kweek spruitgroentes gewoon in zo'n speciaal bakje wat je bij een tuincentrum kunt kopen), glas met een metalen RVS rooster, met water vullen tot rooster, zaden op het rooster strooien en wachten maar....ideaal.![]()
Deze[ afbeelding ]
Je kunt op dat ding alles laten groeien, niet alleen tuinkersquote:Op dinsdag 21 juni 2011 02:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad leuk voor sterrekers etc!Ik had daar altijd zo'n gekke terra egel voor
Maar natte watten op een bord werkten beter
Met Taugé werkt het net anders. Dat moet gewoon ontkiemen, zonder dat het een ondergrond nodig heeft. En, het heeft 18 uur donker nodig, en hooguit 4 uurtjes licht per dag. Vandaar dat ik het in een wekpot in de meterkast kweek. Als ik in de ochtend het water ververs, zet ik de pot 4 uurtjes in de vensterbank om licht te happen, en daarna gaat hij weer de meterkast in.
Die ik heb uit tuincentra maar ook b.v. een natuurvoedingswinkel/rformwinkel heeft die setjes en ook de zaden. gewoon bij tuincentra bij de afdeling tuinzaden (Tuinland) of kruidenplanten (Intratuin) kijken. Zoekwoord is: kiemgroentenkiemset.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:56 schreef lady-wrb het volgende:
waar koop je dat spul om taugé mee te kweken?
Taugé kweek je uit mungbonen. Die kun je gewoon in de supermarkt kopen in grote zakken, te vinden bij alle andere bonen en linzen. Een volle eetlepel in een grote wekpot doen, bijvullen met water van ongeveer 38 C, en wegzetten op een warm, donker plekje. Elke dag het water verversen en de pot ongeveer 4 uurtjes in het licht zetten. Dat is alles.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:56 schreef lady-wrb het volgende:
waar koop je dat spul om taugé mee te kweken?
Zonde, bij mij doet ie het wel namelijk.quote:
Bij mij zitten ze vol met aarde, zitten onderin gaatjes voor de drainage.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:14 schreef k_man het volgende:
Storten jullie je plantenbakken trouwens vol met aarde? Of doe je onderin potscherven, of piepschuimkorrels of iets dergelijks, voor de drainage?
Ze hebben niet zoveel water nodig, dat weet je wel toch?quote:Op woensdag 6 juli 2011 07:51 schreef NouMooiNiet het volgende:
De lavendelplantjes op mijn balkon zijn een langzame dood aan het sterven...
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan.
Ze hangen pal in de zon en ik geef ze elke dag meestal wat water.quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ze hebben niet zoveel water nodig, dat weet je wel toch?
Officieel na IJsheiligen. (11-14 mei). (Daar heb ik me zelf afgelopen voorjaar absoluut niet aan gehouden trouwens.)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:41 schreef Teslynd het volgende:
AH heeft ze nu in de bonusaanbieding.
Lavendel moet je in het voorjaar snoeien, zodra de vorstperiode geleden is (weet nooit wanneer dat precies is). En na de bloei toppen snoeien.
Potscherven op de bodem is uit de tijd van de bladaarde. Tegenwoordig moet je er met de veenpotgrond alles aan doen om de aarde vochtig te houden.
Geef ze een dompelbad in een emmer water. Daarna toch wat vaker meer water geven.quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:20 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ze hangen pal in de zon en ik geef ze elke dag meestal wat water.
Vooral omdat ik ze dan slap zie hangen. Ze zien er juist verdroogd uit..
Dompelbad kan niet want ik heb ze met zn 3-en in zo'n rechthoekige bak hangen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 09:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Geef ze een dompelbad in een emmer water. Daarna toch wat vaker meer water geven.
Want ook al regent het af en toe, als de zon er een paar uur op staat verdampt het water in zo'n pot heel erg snel.
Het gaat hier om snoeien in maart/april, voordat het groeien begonnen is. Lichte vorst is niet erg, het gaat om de grote aanvallen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 09:53 schreef Staal het volgende:
Op dinsdag 5 juli 2011 23:41 schreef Teslynd het volgende:
AH heeft ze nu in de bonusaanbieding.
Lavendel moet je in het voorjaar snoeien, zodra de vorstperiode geleden is (weet nooit wanneer dat precies is). En na de bloei toppen snoeien.
Potscherven op de bodem is uit de tijd van de bladaarde. Tegenwoordig moet je er met de veenpotgrond alles aan doen om de aarde vochtig te houden.
Officieel na IJsheiligen. (11-14 mei). (Daar heb ik me zelf afgelopen voorjaar absoluut niet aan gehouden trouwens.)
En zorg dat je nooit in het hout van de Lavendel snoeit want dan gaat de plant dood.
Ik hoop dat ze het volgend jaar weer doet, prachtige plant is dat, die bloemetjes!quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:32 schreef Seven. het volgende:
Uitstekende kick! Mooie planten, ziet er echt goed uit allemaal!
Bij mij leeft eigenlijk alleen de vlinderstruik, de lavendel, eucalyptus en treurwilgje nog.![]()
Vlinderstruik kon de regen van de afgelopen paar weken echter niet waarderen dus geen blad meer over. Maar ze leeft nog.
Ziet er leuk uit, zeg!quote:Op zondag 4 september 2011 21:08 schreef naamdrager het volgende:
Ik heb geen echt balkon, alleen zo'n paar openslaande deuren met een hekje ervoor. Toch probeer ik er het beste van te maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |