Wat leuk!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik had nog niets van mijn balkonnetje laten zien, maar dit is hem dan
De komkommers willen nog niet vlotten, waarschijnlijk omdat het nou niet erg warm is geweest de laatste tijd.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik had nog niets van mijn balkonnetje laten zien, maar dit is hem dan
De komkommers willen nog niet vlotten, waarschijnlijk omdat het nou niet erg warm is geweest de laatste tijd.
Ja, ik heb touwen gespannen waar ik ze langs kan binden. Ik ben benieuwd naar de oogst!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Dief je die tomaten wel?
Scheelt je heel wat in je oogst als je even je tomaten gaat dieven.
Gewoon maar afwachten...lukt het niet dan heb je weer geleerd dat komkommers het niet voor je zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja, ik heb touwen gespannen waar ik ze langs kan binden. Ik ben benieuwd naar de oogst!Met de komkommers zie ik het niet zo zitten...
Ik vrees dat ik tot die conclusie zal gaan komen. Bummer, ik verheugde me al op het maken van tientallen potten atjar ketimoenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon maar afwachten...lukt het niet dan heb je weer geleerd dat komkommers het niet voor je zijn.
Komkommers zijn op dit moment nog herstellende van de "komkommeraffaire"quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik tot die conclusie zal gaan komen. Bummer, ik verheugde me al op het maken van tientallen potten atjar ketimoen
Het zijn biologische, vandaarquote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Komkommers zijn op dit moment nog herstellende van de "komkommeraffaire""dus al je slag.
Je weet dat EHEC is gevonden in biologische taugé hè?quote:
Ja, er schijnt wat mis mee te zijn dit jaar... Taugé kweek ik ook altijd zelf. Niet op het balkon, maar in de meterkastquote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Je weet dat EHEC is gevonden in biologische taugé hè?![]()
Dat is inderdaad leuk voor sterrekers etc!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 02:03 schreef trovey het volgende:
Ik kweek spruitgroentes gewoon in zo'n speciaal bakje wat je bij een tuincentrum kunt kopen), glas met een metalen RVS rooster, met water vullen tot rooster, zaden op het rooster strooien en wachten maar....ideaal.![]()
Deze[ afbeelding ]
Je kunt op dat ding alles laten groeien, niet alleen tuinkersquote:Op dinsdag 21 juni 2011 02:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad leuk voor sterrekers etc!Ik had daar altijd zo'n gekke terra egel voor
Maar natte watten op een bord werkten beter
Met Taugé werkt het net anders. Dat moet gewoon ontkiemen, zonder dat het een ondergrond nodig heeft. En, het heeft 18 uur donker nodig, en hooguit 4 uurtjes licht per dag. Vandaar dat ik het in een wekpot in de meterkast kweek. Als ik in de ochtend het water ververs, zet ik de pot 4 uurtjes in de vensterbank om licht te happen, en daarna gaat hij weer de meterkast in.
Die ik heb uit tuincentra maar ook b.v. een natuurvoedingswinkel/rformwinkel heeft die setjes en ook de zaden. gewoon bij tuincentra bij de afdeling tuinzaden (Tuinland) of kruidenplanten (Intratuin) kijken. Zoekwoord is: kiemgroentenkiemset.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:56 schreef lady-wrb het volgende:
waar koop je dat spul om taugé mee te kweken?
Taugé kweek je uit mungbonen. Die kun je gewoon in de supermarkt kopen in grote zakken, te vinden bij alle andere bonen en linzen. Een volle eetlepel in een grote wekpot doen, bijvullen met water van ongeveer 38 C, en wegzetten op een warm, donker plekje. Elke dag het water verversen en de pot ongeveer 4 uurtjes in het licht zetten. Dat is alles.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:56 schreef lady-wrb het volgende:
waar koop je dat spul om taugé mee te kweken?
Zonde, bij mij doet ie het wel namelijk.quote:
Bij mij zitten ze vol met aarde, zitten onderin gaatjes voor de drainage.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:14 schreef k_man het volgende:
Storten jullie je plantenbakken trouwens vol met aarde? Of doe je onderin potscherven, of piepschuimkorrels of iets dergelijks, voor de drainage?
Ze hebben niet zoveel water nodig, dat weet je wel toch?quote:Op woensdag 6 juli 2011 07:51 schreef NouMooiNiet het volgende:
De lavendelplantjes op mijn balkon zijn een langzame dood aan het sterven...
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan.
Ze hangen pal in de zon en ik geef ze elke dag meestal wat water.quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ze hebben niet zoveel water nodig, dat weet je wel toch?
Officieel na IJsheiligen. (11-14 mei). (Daar heb ik me zelf afgelopen voorjaar absoluut niet aan gehouden trouwens.)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:41 schreef Teslynd het volgende:
AH heeft ze nu in de bonusaanbieding.
Lavendel moet je in het voorjaar snoeien, zodra de vorstperiode geleden is (weet nooit wanneer dat precies is). En na de bloei toppen snoeien.
Potscherven op de bodem is uit de tijd van de bladaarde. Tegenwoordig moet je er met de veenpotgrond alles aan doen om de aarde vochtig te houden.
Geef ze een dompelbad in een emmer water. Daarna toch wat vaker meer water geven.quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:20 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ze hangen pal in de zon en ik geef ze elke dag meestal wat water.
Vooral omdat ik ze dan slap zie hangen. Ze zien er juist verdroogd uit..
Dompelbad kan niet want ik heb ze met zn 3-en in zo'n rechthoekige bak hangen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 09:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Geef ze een dompelbad in een emmer water. Daarna toch wat vaker meer water geven.
Want ook al regent het af en toe, als de zon er een paar uur op staat verdampt het water in zo'n pot heel erg snel.
Het gaat hier om snoeien in maart/april, voordat het groeien begonnen is. Lichte vorst is niet erg, het gaat om de grote aanvallen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 09:53 schreef Staal het volgende:
Op dinsdag 5 juli 2011 23:41 schreef Teslynd het volgende:
AH heeft ze nu in de bonusaanbieding.
Lavendel moet je in het voorjaar snoeien, zodra de vorstperiode geleden is (weet nooit wanneer dat precies is). En na de bloei toppen snoeien.
Potscherven op de bodem is uit de tijd van de bladaarde. Tegenwoordig moet je er met de veenpotgrond alles aan doen om de aarde vochtig te houden.
Officieel na IJsheiligen. (11-14 mei). (Daar heb ik me zelf afgelopen voorjaar absoluut niet aan gehouden trouwens.)
En zorg dat je nooit in het hout van de Lavendel snoeit want dan gaat de plant dood.
Ik hoop dat ze het volgend jaar weer doet, prachtige plant is dat, die bloemetjes!quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:32 schreef Seven. het volgende:
Uitstekende kick! Mooie planten, ziet er echt goed uit allemaal!
Bij mij leeft eigenlijk alleen de vlinderstruik, de lavendel, eucalyptus en treurwilgje nog.![]()
Vlinderstruik kon de regen van de afgelopen paar weken echter niet waarderen dus geen blad meer over. Maar ze leeft nog.
Ziet er leuk uit, zeg!quote:Op zondag 4 september 2011 21:08 schreef naamdrager het volgende:
Ik heb geen echt balkon, alleen zo'n paar openslaande deuren met een hekje ervoor. Toch probeer ik er het beste van te maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |