Nee, alleen heel links de daad van een gestoorde activist in de schoenen schuiven is natuurlijk wel het toppunt van logica, he?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:58 schreef huhggh het volgende:
En het slaat natuurlijk nergens op om het debacle rond de LPF na zijn dood Fortuyn nog in de schoenen te schuiven.
Je weet toch dat als je dit kunt bewijzen, en je doet aangifte, justitie bij wet verplicht is dit te onderzoeken, he? Wanneer kunnen we je aangifte verwachten?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:52 schreef huhggh het volgende:
[..]
Daarom is het ook niets meer of minder dan een ordinaire politieke moord, als je alleen al kijkt naar de gevolgen ervan.
En de mensen die daarvoor verantwoordelijk voor zijn, die lopen nog steeds ongestraft rond in allerlei bestuursfuncties zoals het burgemeesterschap bijvoorbeeld en elders.
Niet heel links, maar wel een grote groep stokers met in hun kielzog allerlei soorten meelopers uit linkse hoek.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, alleen heel links de daad van een gestoorde activist in de schoenen schuiven is natuurlijk wel het toppunt van logica, he?
Aha en welke groep is dat dan precies?quote:Op zondag 8 mei 2011 19:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Niet heel links, maar wel een grote groep stokers met in hun kielzog allerlei soorten meelopers uit linkse hoek.
Dramaqueenquote:Op zondag 8 mei 2011 19:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Niet heel links, maar wel een grote groep stokers met in hun kielzog allerlei soorten meelopers uit linkse hoek.
De hetze die tegen hem werd gevoerd heeft in ieder geval wel resultaat gehad, hij is uiteindelijk vermoord.quote:
Het directe verband tussen die hetze en de moord is op z'n minst erg discutabel te noemen. Als het al geen laster is.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:07 schreef huhggh het volgende:
[..]
De hetze die tegen hem werd gevoerd heeft in ieder geval wel resultaat gehad, hij is uiteindelijk vermoord.
PS: fantastisch inhoudelijke post weer.
Prima. Jij bewijst, hier en nu, dat de moord op Fortuyn het gevolg was van een hetze tegen hem en als je dat niet kunt, hou je de rest van je leven je mond erover. Deal?quote:Op zondag 8 mei 2011 19:07 schreef huhggh het volgende:
[..]
De hetze die tegen hem werd gevoerd heeft in ieder geval wel resultaat gehad, hij is uiteindelijk vermoord.
Jij gaat beweren dat het klimaat wat toendertijd is gecreeërd niets met zijn dood te maken heeft?quote:Op zondag 8 mei 2011 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Prima. Jij bewijst, hier en nu, dat de moord op Fortuyn het gevolg was van een hetze tegen hem en als je dat niet kunt, hou je de rest van je leven je mond erover. Deal?
Aha, hij loopt voor de lol altijd met beveiliging rond?quote:Op zondag 8 mei 2011 19:16 schreef fervente het volgende:
Ik vind het bijzonder dat dit Pim fortuyn wel is overkomen en dat Geert Wilders er niet 'bang' voor is.
Zou ik wel zijn, als ik hem was.
Hoe weet je dat nou. Er wordt zoveel gezegd zonder dat mensen vermoord worden, en er worden mensen vermoord zonder dat er iets is gezegd.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:17 schreef Tem het volgende:
Jij gaat beweren dat het klimaat wat toendertijd is gecreeërd niets met zijn dood te maken heeft?
Dan kan je beter zelf je mond houden.
Anderen hebben ook beveiliging, neem ik aan? Dat is toch wel een redelijk 'normaal' iets bij politici?quote:Op zondag 8 mei 2011 19:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, hij loopt voor de lol altijd met beveiliging rond?
Bij hem toch wel wat actiever en groter hoor. Maar het valt inderdaad mee dat er nog niks gebeurd is.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:29 schreef fervente het volgende:
[..]
Anderen hebben ook beveiliging, neem ik aan? Dat is toch wel een redelijk 'normaal' iets bij politici?
Anyway ik vind het niet gek. Verbaas me er dus wel over dat hij nog niet is neergeschoten.
(Niet dat ik het wil, hoor)
Als je die tijd een beetje bewust hebt meegemaakt weet je dat er een klimaat is gecreeërd wat aanleiding was voor Volkert van der G om Fortuyn om te leggen aangezien hij van mening was de Fortuyn een gevaar voor de samenleving zou zijn.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou. Er wordt zoveel gezegd zonder dat mensen vermoord worden, en er worden mensen vermoord zonder dat er iets is gezegd.
Dat heb ik ook gemist, net als een klimaat dat een moord 'rechtvaardigt'quote:Op zondag 8 mei 2011 19:50 schreef Disana het volgende:
Ik heb die tijd bewust meegemaakt en heb geen enkele aanleiding waargenomen voor Van der G. om Fortuyn te vermoorden. Hij was een nieuwe ster aan het politieke firmament die vooral zelf veel kritiek en weerstand uitlokte - maar nooit heb ik van de andere kant iets gezien dat kon worden uitgelegd als een oproep tot moord.
Omdat ik niet zie wat jij meent te zien, heb ik veel gemist? Misschien zie jij wel iets wat er niet is, dat kan toch ook.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:00 schreef Tem het volgende:
Dan heb je erg veel gemist ben ik bang. Maar goed erg objectief zijn jullie hier ook niet in dus dan kan ik het wel weer begrijpen.
Natuurlijk. Ik zie spoken.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Omdat ik niet zie wat jij meent te zien, heb ik veel gemist? Misschien zie jij wel iets wat er niet is, dat kan toch ook.
Ik voelde helemaal geen woede jegens Fortuyn. Ik denk dat je de impact van zijn optreden overschat. Ik vond hem vooral een hysterische nicht waar ik tegenwoordig Wilders wel een groot gevaar vind.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik zie spoken.
Wat Rosenmöller, van Dam, Melkert, De Graaf allemaal uitkraamden was natuurlijk heel erg moreel verantwoord. Vergelijkingen met Eichmann, Untermensch Anne Frank, WOII zaken aanhalen waren natuurlijk zo normaal.
Het kan ook zijn dat jouw blinde woede tegen mensen die kritiek hebben op de gevestigde orde van die tijd je blik heeft doen vertroebelen.
Daar verschillen we dan van mening over, ik denk dat Fortuyn wel een substantiële kentering heeft veroorzaakt binnen het politieke klimaat en de hang naar populisme binnen onze samenleving.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik voelde helemaal geen woede jegens Fortuyn. Ik denk dat je de impact van zijn optreden overschat. Ik vond hem vooral een hysterische nicht waar ik tegenwoordig Wilders wel een groot gevaar vind.
Grappig, die politici van toen spraken toen ook al van "een gevaar" toen ze het elke keer over Fortuyn hadden.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik voelde helemaal geen woede jegens Fortuyn. Ik denk dat je de impact van zijn optreden overschat. Ik vond hem vooral een hysterische nicht waar ik tegenwoordig Wilders wel een groot gevaar vind.
Zoals lezingen die geschrapt worden omdat er lelijke dingen worden gezegd over een 'gedoogpartner' bedoel je?quote:Op zondag 8 mei 2011 20:39 schreef huhggh het volgende:
[..]
Net zolang totdat er uberhaupt geen openbare kritiek meer is in de samenleving.
Nadat er al een haatboekje was uitgegeven?quote:Op zondag 8 mei 2011 20:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals lezingen die geschrapt worden omdat er lelijke dingen worden gezegd over een 'gedoogpartner' bedoel je?
Je weet dus niet eens het verschil tussen een cultuurhistoricus en een kunsthistoricus? En dan matig je je aan er een oordeel over te vellen?quote:Op zondag 8 mei 2011 20:45 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nadat er al een haatboekje was uitgegeven?
Door een kunsthistoricus? Maak daar maar gerust hystericus van, want iemand met hersens kan zo iemand niet serieus nemen.
Achja, kunsthistorie, voor al uw links-politieke "analyses" .![]()
Schoenmaker houdt je bij je leest.
Was 'ie cultuurhistoricus dan?quote:Op zondag 8 mei 2011 20:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je weet dus niet eens het verschil tussen een cultuurhistoricus en een kunsthistoricus? En dan matig je je aan er een oordeel over te vellen?
Jezus, ik heb blinde volgers van allerlei halve en hele zolen gezien, maar hier op Fok slaat het af en toe alles.
quote:Op zondag 8 mei 2011 20:50 schreef huhggh het volgende:
[..]
Was 'ie cultuurhistoricus dan?
Dat maakt nou niet echt een groot verschil.
Poepie, als je een punt wilt maken zul je toch echt wat inhoudelijker moeten reageren.quote:
Ik denk ook dat hij de deur op een kier heeft gezet voor mensen die voordien geen stem hadden. Of dat zijn bedoeling was, betwijfel ik echter.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:37 schreef Tem het volgende:
Daar verschillen we dan van mening over, ik denk dat Fortuyn wel een substantiële kentering heeft veroorzaakt binnen het politieke klimaat en de hang naar populisme binnen onze samenleving.
Of dat wenselijk is en of ik daar allemaal blij mee ben is wat anders natuurlijk
Toen 'ze het elke keer over Fortuyn hadden'? Fortuyn had het voornamelijk over hen hoor, hij was degene die provoceerde, schoffeerde en treiterde.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:39 schreef huhggh het volgende:
Grappig, die politici van toen spraken toen ook al van "een gevaar" toen ze het elke keer over Fortuyn hadden.
Laten we hier niet om de boel heendraaien: sommigen vinden het prima dat hij vermoord en daarmee politiek "onschadelijk" gemaakt is.
Ik zou niet verbaasd zijn als bepaalde lieden (hier) dat ook Wilders stilletjes toewensen.
Geen hard bewijs daarvoor natuurlijk, maar dat is dan ook de aard van dat "stilletjes".
Net zolang totdat er uberhaupt geen openbare kritiek meer is in de samenleving.
Nooit gezien?quote:Op zondag 8 mei 2011 21:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Toen 'ze het elke keer over Fortuyn hadden'? Fortuyn had het voornamelijk over hen hoor, hij was degene die provoceerde, schoffeerde en treiterde.
Persoonlijk maakt het me helemaal niet uit of hij vermoord is of niet, want ik denk dat hij uiteindelijk niet ver was gekomen - wat ook blijkt uit het feit dat het gajes dat hem volgde elkaar al ras de Kamer uit vocht.
Tja, jij hebt het over stilletjes dus dan kun je ook niets bewijzen. Als ik jou was zou ik mijn insinuaties gewoon voor me houden tenzij je harde uitspraken van mensen 'hier' hebt; ik heb ze in elk geval nog nooit gezien.
Ik denk niet dat hij veel keus gehad had, zijn boodschap sprak patjepeeërs aan dus patjepeeërs waren wat hij kreeg. Wat daarover te 'meesmuilen' is zie ik niet, het was het resultaat van zijn eigen opstelling.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:25 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nooit gezien?
Misschien moet je dan maar eens je ogen uit je broekzak halen.
Er zijn genoeg mensen die zeer voldaan zijn met de moord op Fortuyn.
Ik denk overigens dat hij die fractieleden al snel uit de fractie zou hebben gegooid als hij nog leefde.
Maar ja, eerst wordt een fractieleider van een piepjonge politieke partij vermoord om vervolgens meesmuilend naar het verdere verval van zo'n partij te wijzen. Het stond en viel bij de persoon van Fortuyn.
Cultuurhistorie omvat ook mentaliteitsgeschiedenis. Een cultuurhistoricus is niet iemand die schilderijen analyseert (dat is een kunsthistoricus), maar iemand die vanuit zijn vakgebied in staat is om, bijvoorbeeld, bepaalde heersende opvattingen binnen een samenleving in een historisch perspectief te plaatsen.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:50 schreef huhggh het volgende:
[..]
Was 'ie cultuurhistoricus dan?
Dat maakt nou niet echt een groot verschil.
Als je nou zou zeggen dat hij econoom of astrofysicus was, dan zou je een punt hebben.
Dat lijkt me een kul argument. Politieke moorden waren niet onbestaanbaar alleen was het in Nederland niet eerder voorgekomen. Er is toen gewoon een inschattingsfout gemaakt door de AIVD, dit is later ook gewoon toegegeven.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:58 schreef Ryan3 het volgende:
Je kunt niet zeggen dat links heeft bijgedragen aan een klimaat waarbij de moord op Fortuyn werd gepleegd, simpelweg omdat de mogelijkheid van een politieke moord onbestaanbaar was, volgens mij. Die keren dat Fortuyn gezinspeeld heeft op iets dergelijks (bij die show van Jensen) werd dat toch geweten aan zijn vermogen de dramaqueen uit te hangen. Achteraf natuurlijk een onjuiste gedachte geweest, er werden wel degelijk ook ernstige bedreigingen geuit aan zijn adres, alleen werd dat pas duidelijk na het onderzoek nav de moord op Fortuyn.
Welke stemmingmakerij? Geef eens 1 quote waarin een politicus oproept tot het vermoorden van Fortuyn?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:19 schreef Tem het volgende:
Daarnaast vind ik het ook merkwaardig dat stemmingmakerij door de politiek toendertijd nu gewoon wordt ontkent door mede users. bizar.
Dan is het dus allemaal oke omdat hunnie het ook doen? sneu argument. Ik keur beide af maar jij hebt zo te zien een nogal selectieve beoordeling. Op de manier ben je geen haar beter dan die hele partij waar je zo over oordeelt.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welke stemmingmakerij? Geef eens 1 quote waarin een politicus oproept tot het vermoorden van Fortuyn?
En waarom zou dat bizar zijn? Op dit moment is er een partij die tegen een hele groep stemming loopt te maken en er zijn legio users die die glashard ontkennen.
Dat zeg ik niet, maar ik begrijp dat het allemaal een beetje 'too close to home' is om nog comfortabel te zijn. Ik gebruik namelijk nooit de 'tu quoque' verdediging omdat hij nergens op slaat en als je mijn post leest, zul je dat ook zien. Maar het is natuurlijk makkelijker om je daarachter te verschuilen dan om in te gaan op mijn vraag om een quote die oproept tot het vermoorden van Fortuyn.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Dan is het dus allemaal oke omdat hunnie het ook doen? sneu argument. Ik keur beide af maar jij hebt zo te zien een nogal selectieve beoordeling. Op de manier ben je geen haar beter dan die hele partij waar je zo over oordeelt.
Wat wil je er dan mee zeggen? en wat heeft de PVV verder te maken met het onderwep Fortuyn waar we het over hebben? En wat bedoel je met de 'too close to home?'quote:Op zondag 8 mei 2011 22:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ik begrijp dat het allemaal een beetje 'too close to home' is om nog comfortabel te zijn. Ik gebruik namelijk nooit de 'tu quoque' verdediging omdat hij nergens op slaat en als je mijn post leest, zul je dat ook zien. Maar het is natuurlijk makkelijker om je daarachter te verschuilen dan om in te gaan op mijn vraag om een quote die oproept tot het vermoorden van Fortuyn.
quote:Natuurlijk. Ik zie spoken.
Wat Rosenmöller, van Dam, Melkert, De Graaf allemaal uitkraamden was natuurlijk heel erg moreel verantwoord. Vergelijkingen met Eichmann, Untermensch Anne Frank, WOII zaken aanhalen waren natuurlijk zo normaal.
Het kan ook zijn dat jouw blinde woede tegen mensen die kritiek hebben op de gevestigde orde van die tijd je blik heeft doen vertroebelen.
quote:Op zondag 8 mei 2011 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Prima. Jij bewijst, hier en nu, dat de moord op Fortuyn het gevolg was van een hetze tegen hem en als je dat niet kunt, hou je de rest van je leven je mond erover. Deal?
Ok.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, want dat zijn irrelevante, oerdomme vragen (daarmee schijn je hier weg te komen. Lijkt me ook wel eens leuk).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |