Inderdaad,quote:
Wat een onzin zegquote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:12 schreef Captain_Chaos het volgende:
Niet zo zeer zijn verrichtingen maar des te meer vanwege het feit dat politici voor elkaar een klimaat schiepen waarin een politieke moord kon plaatsvinden. Zoveel succes had de linkse politiek waarschijnlijk nooit van hun lastercampagne verwacht.
Dit. Een geweldige, charismatische man. Jammer dat hij zich van zijn wetenschappelijke roots heeft ontdaan om het populisme volop te omarmen. Toch zou ik hem graag in de kamer van tegenwoordig hebben gezien.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Inderdaad eeuwig zonde dat Pim Fortuyn dood is. Vergeleken bij Wilders was Fortuyn een man met klasse en stijl.
Als hij nog had geleefd had Wilders nooit zo groot kunnen worden denk ik.
Dat was juist wel het geval. Hij deed het hartstikke leuk in de media maar in debatten stelde het niet veel voor. Weglopen bij een debat is toch het ultieme zwaktebod?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:49 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou dat nou betitelen als "lekker roepen"![]()
Ik vond dat Fortuyn zeker over dingen had nagedacht. Als het "alleen maar roepen" was dan zou hijzelf zo onder tafel zijn geluld in de verschillende discussies/debatten.
En dat was nou totaal niet het geval.
Ik niet, grappig als relnicht, waardeloos als politicus.quote:Dus ik geef hem zeker het voordeel van de twijfel die Pim
Als je dit al als schuimbekken ervaart...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik hier zie Du_ke, hoe je 10 jaar na dato nog steeds loopt te schuimbekken is het zeker geen rimpeling geweest.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je dit al als schuimbekken ervaart...
Ik plaats de boel een beetje in perspectief, meer niet.
Sterk.quote:
Dit. Ik was aanvankelijk geen voorstander van Fortuyn maar heb zijn opkomst en ideeën uiteindelijk toch weten te waarderen. Het enige dat ik jammer vind is dat zijn opkomst ook heeft geleid tot een verhuftering van de samenleving. Waar de PVV nu het resultaat van is... Ik vraag me af of zonder Fortuyn de samenleving minder hufterig en verdeeld zou zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Het feit dat Wilders zijn plek in het politieke spectrum heeft kunnen innemen zegt meer over de aanhang van Fortuyn dan Fortuyn zelf.
Ik denk wel dat hij de deur heeft open gezet voor het ongegeneerd spuien van je mening zonder aan argumentatie te hoeven doen. Maar dat was alleen maar op een kiertje; pas met Wilders werd het gelegitimeerd maar wat in de ruimte te roepen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit. Ik was aanvankelijk geen voorstander van Fortuyn maar heb zijn opkomst en ideeën uiteindelijk toch weten te waarderen. Het enige dat ik jammer vind is dat zijn opkomst ook heeft geleid tot een verhuftering van de samenleving. Waar de PVV nu het resultaat van is... Ik vraag me af of zonder Fortuyn de samenleving minder hufterig en verdeeld zou zijn.
Ik moet vooral aan die zwakkeling van een Melkert denken dan. Als er eentje een kleuter was is hij het wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was juist wel het geval. Hij deed het hartstikke leuk in de media maar in debatten stelde het niet veel voor. Weglopen bij een debat is toch het ultieme zwaktebod?
[..]
Ik niet, grappig als relnicht, waardeloos als politicus.
De politieke of ideologische stroming is op Fok! namelijk belangrijker dan het feit dat je gewoon niet goed tikt als je iemand neerschietquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:22 schreef Ixnay het volgende:
Maar ik vraag me af hoe die dader vrij gaat komen.
Op 6 mei 2014 loopt hij vrolijk naar buiten en kan hij opnieuw met zijn leven beginnen.
Ik denk niet dat we het dan in Nederland vergeten zijn. Moeten de belastingbetaler dan 24 uur beveiliging gaan betalen voor hem?
ps. Waarom wordt hij in de OP een linkse milieuactivist genoemd, is dat ooit ergens gezegd dat hij lid was van een linkse partij of zich met linkse praktijken bezighield?
Tijdens Paars was jij tussen de 2 en de 10 jaar.quote:
Het verschil tussen Fortuyn en Wilders, op gradaties van populisme en intellectueel vermogen na, is dat Wilders een hufter is en Fortuyn dat niet was. Fortuyn wilde namelijk een stop op immigratie, maar de hier aanwezige moslims niet hufterig behandelen. Wilders wil dat wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit. Ik was aanvankelijk geen voorstander van Fortuyn maar heb zijn opkomst en ideeën uiteindelijk toch weten te waarderen. Het enige dat ik jammer vind is dat zijn opkomst ook heeft geleid tot een verhuftering van de samenleving. Waar de PVV nu het resultaat van is... Ik vraag me af of zonder Fortuyn de samenleving minder hufterig en verdeeld zou zijn.
Ik hoop niet zo lang, ik denk dat velen deze moord niet vergeten zijn. Ik denk dat hij het beste kan onderduiken of emigreren, want ik denk dat zijn overlevingstijd eeerder in maanden dan in jaren uit te drukken is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:22 schreef Ixnay het volgende:
Maar ik vraag me af hoe die dader vrij gaat komen.
Op 6 mei 2014 loopt hij vrolijk naar buiten en kan hij opnieuw met zijn leven beginnen.
Ik denk niet dat we het dan in Nederland vergeten zijn. Moeten de belastingbetaler dan 24 uur beveiliging gaan betalen voor hem?
Wat een zeldzaam grote hoeveelheid bullshit in 1 tekst. Alleen die laatste alinea al. 'Ach mens, ga koken." Ja, uitermate intellectueel en welbespraaktquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik hoop niet zo lang, ik denk dat velen deze moord niet vergeten zijn. Ik denk dat hij het beste kan onderduiken of emigreren, want ik denk dat zijn overlevingstijd eeerder in maanden dan in jaren uit te drukken is.
Het is ongehoord dat deze figuur zo'n grote invloed op onze democratie heeft gehad. De kans was nl. zeer groot dat Fortuyn de grootste zou worden en dus premier. Ik denk dat Nederland er dan beter aan toe zou zijn geweest.
Na de moord op Fortuyn was de opluchting van links tot rechts in de politiek bijna voelbaar en hoorbaar, alleen Balkenende deed normaal tegen Fortuyn, hetgeen hem ook in de toen volgende verkiezingen de nodige extra stemmen heeft opgeleverd (LPF mensen die niet op een dode wilden stemmen)
Ik denk ook, omdat Fortuyn met kop en schouders letterlijk en figuurlijk, qua intellect, passie en welbespraaktheid ver boven het middelmatge den Haag uitsteeg, men in politiek den Haag niet zo graag meer herinnerd wordt aan hem.
O ja, was ik vergeten, hij had ook nog humor. Zeker vergeleken bij die zure Melkertquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat een zeldzaam grote hoeveelheid bullshit in 1 tekst. Alleen die laatste alinea al. 'Ach mens, ga koken." Ja, uitermate intellectueel en welbespraakt
Precies de spijker op de kop.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het verschil tussen Fortuyn en Wilders, op gradaties van populisme en intellectueel vermogen na, is dat Wilders een hufter is en Fortuyn dat niet was. Fortuyn wilde namelijk een stop op immigratie, maar de hier aanwezige moslims niet hufterig behandelen. Wilders wil dat wel.
De mensen die achter Fortuyn aanliepen wil die hufterigheid ook maar wat graag, maar dat kun je Fortuyn maar in beperkte mate verwijten.
Zeker. Er zit een enorme discrepantie tussen het gedachtengoed en opstelling van Fortuyn en die van zijn achterban destijds. Het type volk dat reageert op de website van de Telegraaf aan de ene kant en Fortuyn aan de andere kant bij wijze van spreken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De mensen die achter Fortuyn aanliepen wil die hufterigheid ook maar wat graag, maar dat kun je Fortuyn maar in beperkte mate verwijten.
Dat verklaart niet waarom het CDA met Balkenende (of all people) met afstand de grootste werd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:30 schreef JoaC het volgende:
Een groot deel van het succes van Fortuyn zat in het gebrek van charisma bij de regerende partijen.
Nieuw gezicht, nieuwe taal. Eenmaal in het centrum smolt zijn "nieuwigheid" als sneeuw voor de zonquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat verklaart niet waarom het CDA met Balkenende (of all people) met afstand de grootste werd.
Hij won drie keer op rij de verkiezingen. Dus dat viel ook wel mee. Ik denk dat het te simpel is om het succes van Fortuyn op het gebrek van charisma van anderen te gooien.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef JoaC het volgende:
[..]
Nieuw gezicht, nieuwe taal. Eenmaal in het centrum smolt zijn "nieuwigheid" als sneeuw voor de zon
Mooi omschrevenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het verschil tussen Fortuyn en Wilders, op gradaties van populisme en intellectueel vermogen na, is dat Wilders een hufter is en Fortuyn dat niet was. Fortuyn wilde namelijk een stop op immigratie, maar de hier aanwezige moslims niet hufterig behandelen. Wilders wil dat wel.
EENSquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik hoop niet zo lang, ik denk dat velen deze moord niet vergeten zijn. Ik denk dat hij het beste kan onderduiken of emigreren, want ik denk dat zijn overlevingstijd eeerder in maanden dan in jaren uit te drukken is.
Het is ongehoord dat deze figuur zo'n grote invloed op onze democratie heeft gehad. De kans was nl. zeer groot dat Fortuyn de grootste zou worden en dus premier. Ik denk dat Nederland er dan beter aan toe zou zijn geweest.
Na de moord op Fortuyn was de opluchting van links tot rechts in de politiek bijna voelbaar en hoorbaar, alleen Balkenende deed normaal tegen Fortuyn, hetgeen hem ook in de toen volgende verkiezingen de nodige extra stemmen heeft opgeleverd (LPF mensen die niet op een dode wilden stemmen)
Ik denk ook, omdat Fortuyn met kop en schouders letterlijk en figuurlijk, qua intellect, passie en welbespraaktheid ver boven het middelmatge den Haag uitsteeg, men in politiek den Haag niet zo graag meer herinnerd wordt aan hem.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
O ja, was ik vergeten, hij had ook nog humor. Zeker vergeleken bij die zure Melkert
Dat is moeilijk te zeggen, aangezien Wilders pas later zijn eigen partij begon en zo langzaam de 'rol' van Fortuyn overnam. Sterker nog, toen Fortuyn nog leefde, had Wilders zelfs kritiek op zijn aanpak. Vooral als het om buitenlanders ging. De vraag is dan ook of Wilders net zo anti-islam was geworden als Fortuyn nog leefde en had hij dan überhaupt wel de VVD verlaten.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies de spijker op de kop.
Fortuyn zou niets opgehad hebben met Wilders en consorten, constant die vergelijking is nergens op gebaseerd en de LPF na Fortuyn was ook een drama met dat leger van pygmeeën op plateauzolen.
Nee, dat kun je Fortuyn niet verwijten omdat zijn politieke carrière (zijn PvdA- en CPN-jaren niet meegerekend) veel te kort is. We zullen door de gruwelijke moord nooit weten hoe Fortuyn als parlementariër (of minister-president?) gehandeld zou hebben. We kunnen wel naar Fortuyns partijprogramma wijzen, maar vergeet niet dat Wilders in het begin (net na de splitsing met de VVD) ook relatief mild was.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt. Toen Fortuyn nog leefde, was Wilders zelfs nog milder. De vraag alleen is of Wilders bewust Fortuyn's 'rol' heeft ingenomen om zelf populairder te worden of dat zijn ware aard naar boven is gekomen. Een combinatie van die twee is natuurlijk ook mogelijk.quote:Op zondag 8 mei 2011 01:17 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nee, dat kun je Fortuyn niet verwijten omdat zijn politieke carrière (zijn PvdA- en CPN-jaren niet meegerekend) veel te kort is. We zullen door de gruwelijke moord nooit weten hoe Fortuyn als parlementariër (of minister-president?) gehandeld zou hebben. We kunnen wel naar Fortuyns partijprogramma wijzen, maar vergeet niet dat Wilders in het begin (net na de splitsing met de VVD) ook relatief mild was.
Ik denk dat hij steeds populistischer en extremer moet worden om een bepaald kiezersvolk achter zich te houden. Zijn persoonlijke aard zal wellicht stukken genuanceerder zijn.quote:Op zondag 8 mei 2011 01:30 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat klopt. Toen Fortuyn nog leefde, was Wilders zelfs nog milder. De vraag alleen is of Wilders bewust Fortuyn's 'rol' heeft ingenomen om zelf populairder te worden of dat zijn ware aard naar boven is gekomen. Een combinatie van die twee is natuurlijk ook mogelijk.
Logisch dat je dat vindt. Erg voorspelbaar.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:34 schreef Ringo het volgende:
Fortuyn zou zich hebben ontpopt als een nare drammer met despotische trekjes, als hij de macht had verkregen.
Boe boe, huil huil. Aanstellertje.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:37 schreef huhggh het volgende:
[..]
Logisch dat je dat vindt. Erg voorspelbaar.
Links was altijd tegen Fortuyn en kan het "nooit na laten om, zelfs na zijn moord door die linkse idioot, nog een schop na te geven.
Wat een kolder. Als je de hele tragedie rondom Fortuyn had gehad met pakweg Halsema was er door tegenstanders van haar precies zo gereageerd. Niemand zit te wachten op een politieke moord, maar dan moet je achteraf ook niet verwachten dat tegenhangers van Fortuyn ineens gaan zeggen wat voor een prima kerel het was. Da's niet natrappen maar constistent blijven aan je mening, ook na zoiets vreselijks.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:37 schreef huhggh het volgende:
[..]
Logisch dat je dat vindt. Erg voorspelbaar.
Links was altijd tegen Fortuyn en kan het nooit na laten om, zelfs na zijn moord door die linkse idioot, nog een schop na te geven.
Onzin, tuurlijk is het natrappen als jij je eigen aannames in de schoenen schuift van iemand die allang dood is en zich niet meer kan verdedigen.quote:Op zondag 8 mei 2011 17:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een kolder. Als je de hele tragedie rondom Fortuyn had gehad met pakweg Halsema was er door tegenstanders van haar precies zo gereageerd. Niemand zit te wachten op een politieke moord, maar dan moet je achteraf ook niet verwachten dat tegenhangers van Fortuyn ineens gaan zeggen wat voor een prima kerel het was. Da's niet natrappen maar constistent blijven aan je mening, ook na zoiets vreselijks.
Het is een groot complot!quote:Op zondag 8 mei 2011 18:52 schreef huhggh het volgende:
[..]
Onzin, tuurlijk is het natrappen als jij je eigen aannames in de schoenen schuift van iemand die allang dood is en zich niet meer kan verdedigen.
Het geeft in ieder geval de haat van links tegen Fortuyn goed weer.
Daarom is het ook niets meer of minder dan een ordinaire politieke moord, als je alleen al kijkt naar de gevolgen ervan.
En de mensen die daarvoor verantwoordelijk voor zijn, die lopen nog steeds ongestraft rond in allerlei bestuursfuncties zoals het burgemeesterschap bijvoorbeeld en elders.
Nou, als dat laatste een feit is, zou ik maar eens gauw ophouden met het zwart maken van 'links'. Wie weet hoeveel doden er anders door jouw schuld gaan vallen.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:52 schreef huhggh het volgende:
[..]
Onzin, tuurlijk is het natrappen als jij je eigen aannames in de schoenen schuift van iemand die allang dood is en zich niet meer kan verdedigen.
Het geeft in ieder geval de haat van links tegen Fortuyn goed weer.
Daarom is het ook niets meer of minder dan een ordinaire politieke moord, als je alleen al kijkt naar de gevolgen ervan.
En de mensen die daarvoor verantwoordelijk voor zijn, die lopen nog steeds ongestraft rond in allerlei bestuursfuncties zoals het burgemeesterschap bijvoorbeeld en elders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |