ja, maar als je nog geen 10 minuten kan lopen is het wellicht wel handiger om dat eerst op te bouwenquote:Op woensdag 18 mei 2011 07:39 schreef LasTeR het volgende:
Intervaltraining is de grootste vetverbrander.
Goede tip, daar heb ik ook wat aan. Ik maak nog erg korte passen waardoor mijn vriend met kortere benen nog sneller rent dan ik en ik krijg nu last van mijn knie, misschien ook omdat ik niet goed afwikkel. Ik ga proberen langere passen te maken, al vergt dat naar mijn idee wel weer meer energie.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:23 schreef E.T. het volgende:
Ik mag weer![]()
Vanmorgen bij de fysio groen licht gekregenHet laatste stukje littekenweefsel werd los- en soepel gemasseerd (dat was in eerste instantie behoorlijk pijnlijk trouwens!
) en daarna op de loopband. Eerst helling op gelopen om te kijken of m'n kuit de strekking goed aankon en later goed techniek bekeken. Afwikkeling van m'n voeten is prima iig
Ik kreeg wel nog als advies mee om te trainen op langere passen maken, dat is minder belastend en kun je je voeten nog beter afwikkelen.
Morgenavond dus maar weer eens kijken of ik weer wat kan met Evy. Ik denk dat ik maar gewoon weer verder ga. Laatste die ik gelopen heb was 16, ik denk dat ik die gewoon maar weer ga doen en dan kijken of ik die uit loop.
Nee, mijn Runkeeper wil alleen een training doen als de GPS aanstaat. Maar OK, ik zal er overmorgen eens mee prutsen.quote:
Tot nu toe heb ik nooit echte problemen met Evy gehad, maar als ik 5 minuten moet rennen en ze zegt na 4 minuten dat ik al klaar ben......quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:37 schreef motorbloempje het volgende:
ik merk wel dat ik sinds ik met eigen muziek loop een stuk fijner loop
Ze wil zich nog wel eens verspreken, zo van zometeen 3 minuten terwijl het in werkelijkheid 4 zijn. Normaal gesproken komen de lengtes van de muziek WEL min of meer overeen met het renschema, maar deze run 19 is de eerste keer dat ik haar erop betrap dat er een hele minuut verschil zit.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:04 schreef Sander het volgende:
Matchen die tijden niet? Dat is me echt nooit opgevallen
Ik weet het ook alleen van hier, want ik stop de MP3 speler in mijn kontzak en hou de tijden zelf niet bij, maar soms denk ik wel 'hmmm... deze 2 minuten rust duren heel wat langer dan de vorige keer 2.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:04 schreef Sander het volgende:
Nou ja, gisteren dan maar met Evy gerend, maar ik wil gewoon met mijn eigen muziek kunnen lopen. Het loopschema voer ik dan in op Runkeeper maar zonder GPS gaat dat dus niet echt van een leien dakje , of zoquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:09 schreef Sander het volgende:
Waarom gebruik je Runkeeper om het liedje af te spelen? Dat programma is vrij zinloos zonder GPS verbinding namelijk.
Het is mij ook nog nooit opgevallen. Maar OK, ik ben dan ook bij les 4.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:15 schreef Sander het volgende:
[..]
Ja wat, dacht je dat ik in m'n hoofd mee tel dan?
Hij zegt toch hoe lang je loopt?quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, gisteren dan maar met Evy gerend, maar ik wil gewoon met mijn eigen muziek kunnen lopen. Het loopschema voer ik dan in op Runkeeper maar zonder GPS gaat dat dus niet echt van een leien dakje , of zo
Het is al een tijd geleden dat ik Evy gelopen heb, maar als je éénmaal wat verder komt qua lessen zijn de verschillen soms best groot. Soms zelfs anderhalve minuut korter dan ze zegt...quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:04 schreef Sander het volgende:
Nee, want de hele training start niet als de GPS geen verbinding kan maken.quote:
Ik gooi het maar op het psychische effect van Evy's niet-kloppende horloge, mocht het echt zo zijn dat haar tijden niet kloppen zal er wel een diepere boodschap achter zitten.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:04 schreef Sander het volgende:
Les 18 is 2/4/5/6/7, les 19 is 5/6/7/8 dus best een flinke stap omhoog. Toen ik het eerste renstukje verdacht makkelijk uitliep, keek ik even op mijn mobieltje, bleek Evy al na 4 minuten af te vlaggen....quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:45 schreef Seven. het volgende:
En wat is dat met die les 19, loopt iedereen zich daar op vast?
Ik ging stuk op 17, maar liep 18 wel in één keer uit.... Vandaar eergisteren mijn allereerste poging voor run 19. Niet gehaald, maar kwam verder dan ik dacht.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik gooi het maar op het psychische effect van Evy's niet-kloppende horloge, mocht het echt zo zijn dat haar tijden niet kloppen zal er wel een diepere boodschap achter zitten.
Ga vanavond of morgen (afhankelijk van drukte op werk) les 18 weer lopen, vorige keer halverwege gestrand.
Nee, ik liep me daar niet op vast, juist niet, heerlijke les!quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:45 schreef Seven. het volgende:
En wat is dat met die les 19, loopt iedereen zich daar op vast?
Je kan ook www.afstandmeten.nl gebruikenquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:56 schreef icebeer het volgende:
ben de laatste 1,5 week ook weer begonnen met hardlopen. Voetballen gaat allemaal nog niet zo best (enkelbanden gescheurd in oktober). ik heb dit topic even vluchtig doorgelezen, ik gebruik trouwens http://www.mapmyrun.com/routes/create/ (kruisje bij login) om te berekenen hoeveel km het is (in de startpagina staat dat dit voor iPhone is maar je kan supermakkelijk via de computer precies klikken hoe je bent gelopen)
dinsdag 11,8km in 65min
vandaag 11,5km in 58min
dus zit al aardig progressie in
wow, dat is een flinke hap geweest.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:08 schreef Sander het volgende:
Breuls had dat vorig jaar een x
http://breuls.org/blog/view/3334
Ik liep laatst langs een gozer met twee honden aan de lijn. Ik haalde hem in, ben al tien keer langs iemand met een hond gelopen en nooit wat aan de hand. Deze keer was dat anders. Gelijk geblaf en één hond sprong gelijk op mijn been en maakte een bijtende beweging maar ik kon nog net op tijd wegspringen. Kreeg een behoorlijke boze blik en ben maar doorgelopen. Ik hoorde verder ook niets aangezien ik m'n oordoppen in had. Ik weet wel dat ik de laatste 2km zonder enige moeite heb uitgelopen dankzij een boost adrenaline. Was niet bepaald prettig en ben me kapot geschrokken, ook vanwege een hondentrauma die ik als kind heb opgelopenquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Hebben jullie wel eens een hond aan de broekspijpen gehad? Zo eentje die totaal niet onder controle is van de baas en die denkt van goh wat leuk een hardlopend persoon, daar wil ik eigenlijk wel mee spelen.
Als ik een hond+baas tegenkom ga ik altijd zolang even wandelen, om deze ellende voor te zijn.
Nou, 't is de schuld van de baas als het gebeurt, die moet zijn hond onder controle hebben. En het kan prima, als je Dog Whisperer kijkt. Puur opvoeding.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:30 schreef Slickk het volgende:
Het was misschien niet zo handig om er zo langs te lopen maar ik dacht er verder niet zo bij na, het gaat altijd goed en honden kijken je alleen aan maar als ik aan het rennen ben raak ik in een soort focus. Kutbeesten, heb honden nog nooit gemogen.
Ohh handig! Zeker even kijken want ik heb geen fancy Iphone of smartphone die het voor me bijhoudtquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:56 schreef icebeer het volgende:
ben de laatste 1,5 week ook weer begonnen met hardlopen. Voetballen gaat allemaal nog niet zo best (enkelbanden gescheurd in oktober). ik heb dit topic even vluchtig doorgelezen, ik gebruik trouwens http://www.mapmyrun.com/routes/create/ (kruisje bij login) om te berekenen hoeveel km het is (in de startpagina staat dat dit voor iPhone is maar je kan supermakkelijk via de computer precies klikken hoe je bent gelopen)
dinsdag 11,8km in 65min
vandaag 11,5km in 58min
dus zit al aardig progressie in
wanneer ik wandel met de hond en ik zie een hardloper. Dan moet de hond volgen en op het moment dat de hardloper bijna langs loopt moet de hond gaan zitten. Gelijk een goede oefening voor de hond!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, 't is de schuld van de baas als het gebeurt, die moet zijn hond onder controle hebben. En het kan prima, als je Dog Whisperer kijkt. Puur opvoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |