Met 30jr. ervaring zullen ze die keuze waarschijnlijk gemaakt hebben met de voorgaande lopen in het achterhoofd. Vast niet omdat de organisatie dacht van, laten we de vrouwen even achterstellen of zo...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zal best, maar ik vind het raar dat je dus blijkbaar altijd een team moet hebben met 8 mannen en 4 vrouwen. Alsof vrouwen niet 9 km kunnen afleggen... Nou ja, misschien is het niet zo eerlijk als een volledig mannenteam tegen een volledig vrouwenteam moet lopen, maar toch.
Ja, dan kan je beter gewone wandelstokken kopen (voor bergwandelen zeg maar). De harde pin aan de onderkant kan ook vervangen / afgedekt worden door een rubber iets. Nordic walkingstokken zijn in ieder geval niet bedoeld als steun.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Moet je dan op die stokken gaan steunen? Dat ziet er altijd zo sneu uit.Net alsof je niet weet hoe je de stokken moet gebruiken.
Oh nee, dat doe ik ook niet. Maar voor een recreatieve loop vind ik het gewoon jammer dat het aantal deelnemende vrouwen en mannen vaststaat. Dat maakt de drempel een stukje hoger om mee te doen en een geschikt team samen te stellen. That's allquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:34 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Met 30jr. ervaring zullen ze die keuze waarschijnlijk gemaakt hebben met de voorgaande lopen in het achterhoofd. Vast niet omdat de organisatie dacht van, laten we de vrouwen even achterstellen of zo...
Sorry, maar je kunt er ook teveel achter zoeken.
Het is ter ontlasting van de gewrichten. Ben het met je eens dat het er heel duf uitziet, maar op dit moment ben ik vooral blij dat ik weer een beetje kan lopen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Moet je dan op die stokken gaan steunen? Dat ziet er altijd zo sneu uit.Net alsof je niet weet hoe je de stokken moet gebruiken.
Dat is een punt, maar ik loop eigenlijk ook wel zonder steun ondertussen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, dan kan je beter gewone wandelstokken kopen (voor bergwandelen zeg maar). De harde pin aan de onderkant kan ook vervangen / afgedekt worden door een rubber iets. Nordic walkingstokken zijn in ieder geval niet bedoeld als steun.
Volgens mij is het toewijzen van mannen en vrouwen afstanden, vooral belangrijk voor de wedstrijd. Ik gok zomaar dat ze er echt niet van wakker liggen als alle stukken door vrouwen worden gelopen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh nee, dat doe ik ook niet. Maar voor een recreatieve loop vind ik het gewoon jammer dat het aantal deelnemende vrouwen en mannen vaststaat. Dat maakt de drempel een stukje hoger om mee te doen en een geschikt team samen te stellen. That's all.
Daar heb je een goed puntquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het is ter ontlasting van de gewrichten. Ben het met je eens dat het er heel duf uitziet, maar op dit moment ben ik vooral blij dat ik weer een beetje kan lopen.En zeker als ik wat langere wandelingen ga maken op vakantie, 6 weken (eigenlijk ruim 7 weken) gips, vraagt ook 6 weken hersteltijd en dat prop ik even in 3 weken.
[..]
Dat is een punt, maar ik loop eigenlijk ook wel zonder steun ondertussen.
Ter verdediging: de fysiotherepeute kwam er zelf mee. Ik neem aan dat die wel weet waar ze het over heeft.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Volgens mij is het toewijzen van mannen en vrouwen afstanden, vooral belangrijk voor de wedstrijd.
quote:De route bestaat uit 12 etappes, onderverdeeld in 8 heren- en 4 damesetappes. De heren moeten meestal langer of zwaarder lopen dan de dames. Als een man een damesetappe loopt, wordt er een malus bij zijn tijd opgeteld. Als een vrouw een herenetappe loopt, krijgt zij een bonus. Een dergelijke bonus kan echter maximaal drie keer worden verkregen. Na afloop worden alle tijden, bonussen en malussen opgeteld, en wordt een totale tijd voor de ploeg verkregen. Deze tijd bepaalt de winnaars van de loop. Natuurlijk vallen de snelste ploegen in de prijzen.
Dan heb ik niks gezegdquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Volgens mij is het toewijzen van mannen en vrouwen afstanden, vooral belangrijk voor de wedstrijd. Ik gok zomaar dat ze er echt niet van wakker liggen als alle stukken door vrouwen worden gelopen.
Meen me te herinneren dat toen ik meedeed aan de Batavierenrace (heeeeeeeeeel lang geleden en als fietser want toen was ik nog niet zo sportief), we ook een vrouw bij een mannenafstand hadden lopen.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh nee, dat doe ik ook niet. Maar voor een recreatieve loop vind ik het gewoon jammer dat het aantal deelnemende vrouwen en mannen vaststaat. Dat maakt de drempel een stukje hoger om mee te doen en een geschikt team samen te stellen. That's all.
quote:De route bestaat uit 12 etappes, onderverdeeld in 8 heren- en 4 damesetappes. De heren moeten meestal langer of zwaarder lopen dan de dames. Als een man een damesetappe loopt, wordt er een malus bij zijn tijd opgeteld. Als een vrouw een herenetappe loopt, krijgt zij een bonus. Een dergelijke bonus kan echter maximaal drie keer worden verkregen.
Holy guacamole!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:45 schreef Phaidra het volgende:
Misschien kunnen we een collega van mijn lief overhalen om in 'ons' team deel te nemen, hij loopt 5 km in 14 min. nogwat.
Nordic Walking stokken kan je ook afdekken met een rubber onderkantje. Als je goede stokken en rubbertjes koopt gaat dat prima.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het is ter ontlasting van de gewrichten. Ben het met je eens dat het er heel duf uitziet, maar op dit moment ben ik vooral blij dat ik weer een beetje kan lopen.En zeker als ik wat langere wandelingen ga maken op vakantie, 6 weken (eigenlijk ruim 7 weken) gips, vraagt ook 6 weken hersteltijd en dat prop ik even in 3 weken.
[..]
Dat is een punt, maar ik loop eigenlijk ook wel zonder steun ondertussen.
Ter verdediging: de fysiotherepeute kwam er zelf mee. Ik neem aan dat die wel weet waar ze het over heeft.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:48 schreef loveli het volgende:
Tink is een echte Nordic Walker, niet zo'n huisvrouw met extra stokken
Dat haal ik nog niet op de fiets, of ik moet zwaar hijgend doortrappenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:45 schreef Phaidra het volgende:
Misschien kunnen we een collega van mijn lief overhalen om in 'ons' team deel te nemen, hij loopt 5 km in 14 min. nogwat.
Van Miss Etam.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je vergeet mijn pittige korte kapsel (rood geverfd) en de dikke hangbillen. En vierkante bril natuurlijk, de "hippe" platte laarzen, de bakfiets en de stretchjurkjes.
Neuh, feestje is een groot woord, maar mijn vader komt eten, met zijn vrouw en dat is nog wel voor mijn verjaardag, dus vandaar de taart. En rijsttafel is omdat hij nasi zo lekker vindt. En ik dit net wat leuker vind om te maken, maar djeez, wat een werk. Ik heb gisteren al 3 uur in de keuken gestaan en ik sta nu alweer gember te hakken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:36 schreef Perruche het volgende:
Heb je een feestje Co?
Ik ga van het weekend denk ik deze aspergesoep maken... lijkt me heerlijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |