Hehe, ik vind Tijn van Ewijk wel erg nep; dit komt letterlijk uit een van de eerste programma's van David DeAngelo (die het ongetwijfeld uit een of ander boek heeft gehaald trouwens, maar hij zegt dat er tenminste wel altijd bij).quote:
Als er iets op het spel staat worden mensen altijd nerveus. Fouten hebben ook reele consquenties en daarom is het natuurlijk, leer je het nooit af, tenzij het je allemaal niet meer kan schelen. Angsten kunnen ook irreeel zijn en dan zijn ze overtollige ballast. Maar een mooie vrouw kan wel een probleem zijn, als daardoor de verhouding niet gelijkwaardig is (in markt termen). Dan ga je op je tenen lopen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:10 schreef Crutch het volgende:
Gisteren waren we in Zwolle (bevrijdingsfestival), was écht supergezellig en zeker voor herhaling vatbaar.
Op bepaalde momenten zijn we eens gaan zitten met een biertje of een snackje en dat gaf mij de tijd om eens goed om me heen te kijken en groepen te observeren, veilig door mijn zonnebril.
Nou moet ik zeggen dat ik totaal niet verlegen ben om mensen aan te spreken en een gesprek gaande te houden, maar als het om een mooi meisje gaat waarbij ik niet direct een idee heb om haar over aan te spreken ben ik wel heel terughoudend.
Soms heb je een sprankeltje moed, maar als je niet iets te lang wacht is dat alweer weg.
Herkenbaar?
Anyway, ook dat is een vorm van benaderingsangst, sterker nog ik denk dat dat de vorm is die het meeste voorkomt bij voornamelijk mannen.
Recent las ik daar een stukje over hoe dat nou komt, of het waar is of niet, ik vind het een leuke, tevens geloofwaardige observatie van het menselijke gedrag. Misschien kan deelnemer me hierover aanvullen of corrigeren.
[..]
Uit een mail van Tijn van Ewijk
Nu zijn termen als 'doodslaan' en 'reputatie verliezen' wel wat overdreven, maar de essentie is duidelijk lijkt mij; je bent bang om afgewezen te worden.
Maar goed, ik zat dus groepjes te observeren en zag dat er in ieder groepje minstens één persoon zat die zich niet direct in een gesprek begaf of zich zelfs verveelde, oftewel; open voor een praatje?
Later vanuit een ooghoek zag ik mijn maat oogcontact hebben met een knap meisje, ze keek hem lachend aan. Of het nou bewust was of niet, het zweet zou je kunnen uitbreken.
Wat deed hij.... hij keek weg!
BAM! Gediskwalificeerd.
Ik vroeg: "Zag je haar naar je lachen?", hij: "Ja!", ik: "Maar je keek weg!", hij: "Ik werd er een beetje verlegen van."
Da's natuurlijk begrijpelijk als je geen sociale god bent, maar wat had je kunnen doen?
Achteraf zijn er duizenden dingen te verzinnen die je op dat moment tegen haar had kunnen zeggen.
Maar waarom niet op dat moment zelf?
Al zou je ter plekke dezelfde dingen verzinnen die je je achteraf had kunnen bedenken, waarom zeg je dan alsnog niets en kijk je weg?
Bang om afgewezen te worden.
Dat zijn totaal onïnteressante zaken om over te praten. Het is het eerste (en enige) wat in je opkomt in eerste instantie en daarom gebruik je het om ergens mee te beginnen. Het is echter de bedoeling om op bepaalde dingen in te haken die zij als antwoord geeft. Op dit manier stuur je het gesprek naar andere onderwerpen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:35 schreef DeHovenier het volgende:
Ik vind het wel lastig om een gesprek gaande te houden. Als je eenmaal de bekende weetjes hebt uitgewisseld (het weer, je opleiding/studie/werk/het laatste nieuws), waar moet je het dan over hebben
En dan antwoord je met :"Oke, leuk" ??quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:47 schreef DeHovenier het volgende:
Ik vind anders wel interessant om te weten wat voor studie ze doet?
Mijn mening:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:48 schreef Crutch het volgende:
[..]
En dan antwoord je met :"Oke, leuk" ??
Daar kun je toch over doorvragen of vertakken naar andere interesses?
Wat is er nep aan stukken citeren uit andermans werk?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:22 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Hehe, ik vind Tijn van Ewijk wel erg nep; dit komt letterlijk uit een van de eerste programma's van David DeAngelo (die het ongetwijfeld uit een of ander boek heeft gehaald trouwens, maar hij zegt dat er tenminste wel altijd bij).
Hij zet de bron er niet bij denk ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:54 schreef Crutch het volgende:
[..]
Wat is er nep aan stukken citeren uit andermans werk?
Bedankt voor de tip, die zal ik onthoudenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:41 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ohhhh wat een heerlijk gevoel is dat hè. Weet je wat nog beter is? Wanneer ze zo met twee handen heel hard de kont vastpakken en dan een soort van omhoogduwen. Dan houd je het echt niet meer hoor.
Aan de hand van de antwoorden die je op die vragen hebt gehad zou je juist meer materie moeten hebben om verderder vragen te stellen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:35 schreef DeHovenier het volgende:
Ik vind het wel lastig om een gesprek gaande te houden. Als je eenmaal de bekende weetjes hebt uitgewisseld (het weer, je opleiding/studie/werk/het laatste nieuws), waar moet je het dan over hebben
Je kunt ook kinderen van je broer of zus gebruiken he... hoeft niet perse je eigen kinderen te zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:21 schreef Waaghals het volgende:
thnx ik ga ff een vrouw versieren zodat ik kinderen kan fokken zodat ik daarmee vrouwen kan versieren
Niets. Maar ik kon me niet vinden in het citaat. Een sociobiologische verklaring van het type 13 in een dozijn (dat vrouwen benaderen ooit echt gevaarlijk was) en die je toch niet kunt bewijzen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:54 schreef Crutch het volgende:
[..]
Wat is er nep aan stukken citeren uit andermans werk?
Volgens mij kun je je veel beter focussen in een gesprek met een persoon. Dan neem je echt de aandacht voor hem/haar. Bij een grote groep je je aandacht verdelen, en das soms lastiger.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:58 schreef MissionPhailed het volgende:
Paar weken geleden kwam d'r tijdelijk een meiske van een jaar of 21 op m'n kamer werken en het kostte me niet veul moeite om een gesprek te beginnen én gaande te houden. Met 1 op 1 gesprekken ben ik vrij spontaan, in groepen stukken terughoudender.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:40 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dat zijn totaal onïnteressante zaken om over te praten. Het is het eerste (en enige) wat in je opkomt in eerste instantie en daarom gebruik je het om ergens mee te beginnen. Het is echter de bedoeling om op bepaalde dingen in te haken die zij als antwoord geeft. Op dit manier stuur je het gesprek naar andere onderwerpen.
Ik zag laatst ook ergens een lijstje met 10 gespreksonderwerpen waar vrouwen het graag over zouden hebben tijdens een date. Dat zou je ook goed kunnen gebruiken. Ik weet uit mijn hoofd niet alles meer; maar het ging dan om zaken als vakanties, lullige situaties in voorgaande dates, haar doelen/aspiraties in het leven of op korte termijn, relaties (in de zin van vriendinnen bijvoorbeeld). etc...
Ok. Maar dan moet ze wel interessante dingen te vertellen hebbenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:00 schreef Moro het volgende:
[..]
Aan de hand van de antwoorden die je op die vragen hebt gehad zou je juist meer materie moeten hebben om verderder vragen te stellen.
Studie-> aan gedacht om een jaar in het buitenland te studeren-> jij hebt namelijk een jaar in de USA gestudeerd.
ipv
Studie>wat>medicijnen> okay(zegt me niks)
Dat, en een kwestie van de kat uit de boom kijken ... !quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:02 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je je veel beter focussen in een gesprek met een persoon. Dan neem je echt de aandacht voor hem/haar. Bij een grote groep je je aandacht verdelen, en das soms lastiger.
Tevens moet je meer ruimte laten voor mensen die ook hun ei kwijt willen. En daardoor kun jij weer op de achtergrond raken. Maar dat maakt weer kans om met iemand persoonlijker te gaan praten.
Mjah, onze genetische aanleg is geen garantie of per definitie bepalend voor ons gedrag.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Niets. Maar ik kon me niet vinden in het citaat. Een sociobiologische verklaring van het type 13 in een dozijn (dat vrouwen benaderen ooit echt gevaarlijk was) en die je toch niet kunt bewijzen.
Ik geloof wel in sociobiologische verklaringen op zich, maar het is praktisch onmogelijk om de werkelijke historisch ontwikkeling te achterhalen. Je kunt echter voor alles gemakkelijk een dergelijke verkaring bedenken en daarom neem ik deze verklaringen met een grote schep zout.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:16 schreef Crutch het volgende:
[..]
Mjah, onze genetische aanleg is geen garantie of per definitie bepalend voor ons gedrag.
Vanaf je geboorte vorm je jezelf door invloeden van buitenaf, maar er moet toch wel iets overgebleven zijn van het oerinstict?
Of is het feit dat veel vrouwen een man willen die zelfverzekerd is en kan leiden ook alleen maar sociobiologisch verantwoord?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:28 schreef brainbird het volgende:
Ughhh... ik ben echt heel onzeker, Als ik dan echt iemand wil aanspreken, net op dat moment denk ik het ergste wat er kan gebeuren. (dingen onder andere van, "wat moet je?" en "eww waarom praat deze kneus met mij."
Ligt het aan mij of...Je fotoboek is niet zichtbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moeder is een hamster
Dan verander je het gewoon dat je altijd een jaar in het buitenland hebt willen studeren maar dat het helaas niet door ging.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:04 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
[..]
Ok. Maar dan moet ze wel interessante dingen te vertellen hebben
Eigenlijk moet je d'r zoveel mogelijk laten praten?
En qua eigen ervaringen vertellen, ik weet niet of dat zo interessant is want ik maak weinig dingen mee.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:28 schreef brainbird het volgende:
Ughhh... ik ben echt heel onzeker, Als ik dan echt iemand wil aanspreken, net op dat moment denk ik het ergste wat er kan gebeuren. (dingen onder andere van, "wat moet je?" en "eww waarom praat deze kneus met mij."
Ligt het aan mij of...Wat dacht je van een ander kapsel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moeder is een hamster
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |