abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96378216
Vorige deel: Borstvoeding deel 93

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96378221
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:42 schreef pessie het volgende:
Vannacht eindelijk weer een iets betere nacht. Manlief heeft om 1 uur een flesje kv gegeven en daarna heeft Nathan om 5.15 bv gehad. Omdat we best regelmatig 's nachts kv geven overweeg ik om nu maar es een pak te kopen, we gebruikten tot nu die kant en klare pakjes. In het babytjes topic zeiden ze dat het hypoallergeen moet zijn, maar is dat ook zo nu Nathan al 9 maanden is? Wat is het beste? (ik begrijp dat bv het beste is maar amper slapen komt de bv ook niet ten goede en aangezien ik heel graag door wil tot een jaar dan maar zo).
Volgens mij mag je vanaf 10 maanden zelfs beginnen met normale melk.. Kijk ff op bv.com.

Ik heb ook kant en klaar. Er staat 1 noodpakje in de kast. Lekker makkelijk voor de luie moeder.
pi_96378250
Oh en Leandra merkte al terecht op dat als je maar 1 voeding per dag geeft je even op de houdbaarheid van het pak moet letten.

Die nummer 2 zakjes worden toch ook her en der gratis weggeven. ;)
pi_96378261
Openings kwartet!
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:27:40 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96378363
Tico, thnx, ik zat mobiel en dan zit er dus geen "open nieuw topic" knop :(
Ik was er zelfs al voor naar boven gelopen....

M'n lapo maar even in de herhaling dan:
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:21 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het voor een heel kleine baby veel meer van belang is dat het idd HA is, als je wilt combineren cq overstappen, bij een kind van 9 maanden zal het vooral afhangen van het risico dat het kind erfelijk belast is met overgevoeligheid.

Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar waarom je druk maken om die paar euro als het toch maar om 1 of 2 voedingen per dag gaat?

Let je bij een grote verpakking icm weinig voedingen wel even op de houdbaarheid?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:30:53 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96378475
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:24 schreef Ticootje het volgende:
Oh en Leandra merkte al terecht op dat als je maar 1 voeding per dag geeft je even op de houdbaarheid van het pak moet letten.

Die nummer 2 zakjes worden toch ook her en der gratis weggeven. ;)
Waar? Dat is namelijk wel interessant, over 3 weken is hij 10 maanden.
pi_96380265
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:30 schreef pessie het volgende:

[..]

Waar? Dat is namelijk wel interessant, over 3 weken is hij 10 maanden.
Dat zit in al die blije dozen. Ik denk dat als je een oproepje op MP doet of hier ergens in vraag en aanbod dat er genoeg zijn die die zakjes niet gebruiken.
pi_96380578
Ik heb er nog 3 liggen, en een pyjamapapje.
Sorry Pessie, ze zijn allemaal overdatum -O-

[ Bericht 66% gewijzigd door Twinkly op 05-05-2011 11:34:03 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_96384836
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:28 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb er nog 3 liggen, en een pyjamapapje.
Sorry Pessie, ze zijn allemaal overdatum -O-
Bewaar jij die dingen? Hier was de prullenbak er enorm blij mee.

pessie, je hoeft je toch niet in te dekken omdat je een fles kv geeft? Jouw kind, jouw beslissing. Zul je mij niet over horen :)
pi_96385221
In dit artikel staat zelfs dat je vanaf 6 maanden koemelk zou kunnen geven :?

Lijkt me heel jong?
pi_96385270
In België zeggen ze vanaf 1 jaar :)
pi_96385505
Zou ik persoonlijk niet doen, maar ik gaf het ook niet op 10 maanden. Pas na een jaar heb ik dat een beetje geintroduceerd en nu drinkt ze soms een fles koemelk of eet ze pap van koemelk.
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:52:14 #13
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96386024
Ik heb het een paar keer gegeven, maar Annicka wil het niet drinken. Ook goed. :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_96386160
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:33 schreef leonieke het volgende:
In België zeggen ze vanaf 1 jaar :)
In Nederland ook :Y
Maar ik geloof dat de dreumes/peuter/kleuter-melk markt flink in opkomst is hier :o

GWS Amelie wilde in het begin ook geen koemelk hebben, jammer genoeg was doorvoeden geen optie hier en ik wilde eigenlijk ook niet echt met kunstvoeding bezig blijven dus we hebben langzaam laten wennen aan koemelk door te mengen. Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt.
Inmiddels zit ze aan de rijstmelk, helemaal t andere uiterste :D :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96386793
Oh, maar hier heb je ook groeimelk hoor :Y Doen wij gewoon niet aan mee :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:14:16 #16
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96386977
Mengen met wat? :P Kunstvoeding heeft ze sowieso nooit gekregen, en gekolfde melk wilde ze na een jaar ook niet meer. Pap blieft ze ook niet. Maar het is verder geen probleem ofzo, koemelk is toch niet nodig. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_96387171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mengen met wat? :P Kunstvoeding heeft ze sowieso nooit gekregen, en gekolfde melk wilde ze na een jaar ook niet meer. Pap blieft ze ook niet. Maar het is verder geen probleem ofzo, koemelk is toch niet nodig. :)
kunstvoeding gemengd met koemelk :)

Amelie was nog wel op een leeftijd dat ze melk echt nog nodig had toen mijn productie kelderde. Dus toen aan de kunstvoeding en uiteindelijk de overstap naar koemelk.

Oh maar leonieke dat bedoel ik ook in t algemeen, dat de dreumes/peuter/kleutermelk hard in opkomst is. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor het de standaard is om je kind pas met een jaar of 4/5 voor het eerst gewone koemelk uit de supermarkt te geven.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96387218
Rienk heeft spruw :o Hij krijgt al sinds 4 maanden geen bv meer maar besluit om nu nog eens spruw mee te pakken. De dokter heeft nu Nystatine als recept wat ik straks om 17:00 kan ophalen. Maar hebben jullie nog tips?

Ik ga al zijn spenen bij thuiskomst uitkoken. En zijn bekers gaan dagelijks in de vaatwasser.
Vergeet ik dan nog wat?

Bedankt alvast
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96387526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Oh maar leonieke dat bedoel ik ook in t algemeen, dat de dreumes/peuter/kleutermelk hard in opkomst is. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor het de standaard is om je kind pas met een jaar of 4/5 voor het eerst gewone koemelk uit de supermarkt te geven.
Bij mijn zus is het al standaard :D Maar dat komt omdat de oudste al zo gewend is aan de smaak dat hij geen gewone melk wil drinken.
Ik vraag me af of ze op den duur ook pubermelk zullen maken voor zo'n kinderen :+
pi_96387735
Och arm ding, spruw doet zeer! Alles wat met z'n mond in aanraking komt. Slabben, monddoekjes, washandjes, handdoeken op minimaal 60 gr wassen. Denk ook aan beddegoed, slaapzak, reisspeen, knuffeldoekjes, kauwspeelgoed...
pi_96388895
Rienk lijkt er geen last van te hebben. Maar mijn tong begint nu ook rauw aan te voelen }:|
Ik vind het vreemd. Hoe komt hij er nou aan? Hij is niet in contact geweest met kleine kinderen? Of andermans borsten :P

Bedankt. Ik ga thuis alles even goed verschonen. Ik heb van Mclaura een flessen sterrilisator, dat is vast beter dan de vaatwasser. Kunnen daar alle spenen, bekers en flessen in.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96389194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:55 schreef Vlindur het volgende:
Rienk lijkt er geen last van te hebben. Maar mijn tong begint nu ook rauw aan te voelen }:|
Ik vind het vreemd. Hoe komt hij er nou aan? Hij is niet in contact geweest met kleine kinderen? Of andermans borsten :P

Bedankt. Ik ga thuis alles even goed verschonen. Ik heb van Mclaura een flessen sterrilisator, dat is vast beter dan de vaatwasser. Kunnen daar alle spenen, bekers en flessen in.
spruw is gewoon een schimmel-infectie natuurlijk.
Als je een schimmeldoos hebt ben je ook niet per se in contact met iets of iemand anders geweest.

Amelie heeft het ook gehad na de borstvoeding, heel sneu was het haar hele mond/wangen/lippen waren wit. en de huisarts maar zeggen dat hij niets bijzonders zag :')
Bij haar lag het waarschijnlijk aan een lage weerstand op dat moment (ze was al flink ziek) en toeval.
Nystatine hielp hier wel heel goed, na het eerste spuitje al.

Verder wat wup zegt, alles wat met zijn mond in aanraking is geweest wassen op 60 graden. Ik verschoonde toen dagelijks het bedje en dat dan ook weer op 60 gr wassen, spuugdoekjes etc. maar 1 keer gebruiken enz enz. Liever iets te neurotisch dan te halfslachtig :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96389376
Candida is gewoon een commensaal, wat bij verminderde weerstand kan uitgroeien tot een schimmelinfectie. Heeft in principe niks met borstvoeding te maken. Alleen met bv besmet je elkaar continu, waardoor de bestrijding ervan wat extra aandacht nodig heeft.
pi_96394039
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bewaar jij die dingen? Hier was de prullenbak er enorm blij mee.

pessie, je hoeft je toch niet in te dekken omdat je een fles kv geeft? Jouw kind, jouw beslissing. Zul je mij niet over horen :)
Ik dacht, ik kan er vast iemand blij mee maken :) Ze lagen alleen nogal lang verstopt in de kast...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:59:22 #25
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96394367
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:52 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik dacht, ik kan er vast iemand blij mee maken :) Ze lagen alleen nogal lang verstopt in de kast...
hoe gaat het drinken nu bij jullie?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')