abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:40:22 #1
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96366474

Video van het complex:
http://nos.nl/video/23737(...)a-van-bin-laden.html
DNA bevestigt identiteit Bin Laden:
http://edition.cnn.com/20(...)ad/index.html?hpt=T1
Keuzes Obama:
http://www.huffingtonpost(...)option_n_856280.html

Liveblog DeSpeld ;) :
http://www.speld.nl/2011/05/02/osamafest-2011-liveblog/
quote:
8:21 Drie achter de rug, negenenzestig te gaan: ontmaagdingen Bin Laden goed op gang, zo wordt gemeld vanuit het hiernamaals.
9:13 Voorlopig blijven we CNN overschrijven. U leest het hier dus altijd als tweede.
10:50 Leers: Na de dood van Osama is Afghanistan veilig genoeg voor Sahar. (via @boyslijp)
10:56 Dyslectici overal ter wereld rouwen om dood Amerikaanse president.
11:59 Overig nieuws: Johannes Paulus II gepromoveerd, Willem II gedegradeerd
12:09 Osama nog steeds dood
12:15 Wikileaks: Dood Bin Laden was een outside job
13:49 Liquidatie Osama doet discussie over wapenbezit oplaaien.
16:16 Al Qaeda: Dolfijnen gaan respectloos om met graf Bin Laden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:40:37 #2
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96366485
Er staat geen straf op het openen van een topic :')
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:42:30 #3
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_96366596
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:05 schreef Manono het volgende:

Vraag me nu echt af waarom mensen die 6 miljoen doden op hun geweten hadden keurig terecht werden gesteld.
Da's blijkbaar ouderwets. Zie ook de reacties onder dit artikel.

http://www.dailymail.co.u(...)als-WASNT-armed.html
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_96366601
Durf niet één te openen...
pi_96366688
Die 3 gasten van de foto''s zijn goed dood!

http://www.telegraaf.nl/buitenland/article9695597.ece
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:47:15 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_96366912
One US source said a 'mother lode of intelligence' had been taken from Bin Laden’s compound including computer files, CD-roms and other electronic information. It is being examined by U.S. intelligence experts at a secret location in Afghanistan.

'They cleaned it out,' said one official. 'Can you imagine what’s on Osama Bin Laden’s hard drive? Hundreds of people are going through it now. It’s going to be great even if only 10 per cent of it is actionable.'
====================
Ah, dit wordt een drukke UAV missile attack maand :)
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:48:42 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96367002
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:43 schreef wekky het volgende:

Als dit openbaar gemaakt kan worden, dan is een foto van OBL ook geen probleem lijkt me.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_96367038
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:47 schreef slashdotter3 het volgende:
One US source said a 'mother lode of intelligence' had been taken from Bin Laden’s compound including computer files, CD-roms and other electronic information. It is being examined by U.S. intelligence experts at a secret location in Afghanistan.

'They cleaned it out,' said one official. 'Can you imagine what’s on Osama Bin Laden’s hard drive? Hundreds of people are going through it now. It’s going to be great even if only 10 per cent of it is actionable.'
Dat zou je bijna vergeten inderdaad. Goudmijn aan informatie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96367119
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:43 schreef wekky het volgende:

Daar helpt een paracetamolletje niet meer tegen :s)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:50:46 #10
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96367134
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Als dit openbaar gemaakt kan worden, dan is een foto van OBL ook geen probleem lijkt me.
OBL's hoofd is ontploft.
Achteraf hadden ze beter het hele gebouw kunnen laten springen.

ah, die HDDs zijn natuurlijk we mooi meegenomen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:51:25 #11
1986 Jane
pi_96367186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:47 schreef slashdotter3 het volgende:

De man is klaar om elk moment te kunnen vluchten, met geld en telefoonnummers in z'n kleren genaaid en al, maar hij laat wel belangrijke informatie onbeschermd achter op z'n computers?
pi_96367213
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Inderdaad. Hij zou nog herkenbaar zijn als Osama, dus dan zou het vergelijkbaar moeten zijn met deze pics.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_96367242
Was OBL nou geliefd bij het gewone volk in islamitische landen? Van de moslims die ik ken laat niemand een traan om z'n dood namelijk, en ik word een beetje simpel van dat argument dat het zoveel woede op zou wekken.
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:52:26 #14
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96367246
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:51 schreef Jane het volgende:

[..]

De man is klaar om elk moment te kunnen vluchten, met geld en telefoonnummers in z'n kleren genaaid en al, maar hij laat wel belangrijke informatie onbeschermd achter op z'n computers?
Hij gebruikte truecrypt. :Y
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:53:29 #15
1986 Jane
pi_96367306
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:50 schreef BertV het volgende:

OBL's hoofd is ontploft.

Tja, dit lees ik ook:

quote:
Secret photos of the dead bin Laden seen by U.S. officials show a precision kill shot above his left eye, according to new claims.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)d.html#ixzz1LQ34UVbe
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:54:59 #16
1986 Jane
pi_96367393
quote:
5s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Was OBL nou geliefd bij het gewone volk in islamitische landen? Van de moslims die ik ken laat niemand een traan om z'n dood namelijk, en ik word een beetje simpel van dat argument dat het zoveel woede op zou wekken.
Ik heb geen idee, maar ik vraag me wel af waarom een foto nu juist zoveel woede op zou wekken.
pi_96367395
quote:
Dat boeit bijna niemand, OBL was helemaal niet populair in het Midden-Oosten.
pi_96367419
quote:
Extremistische moslims zijn over het algemeen een beetje dom en hebben korte lontjes. Een foto van één van hun helden met een kogel door z'n kop gaan ze niet waarderen. Wellicht zijn ze bang dat het zo'n druppel is die het vat zou kunnen laten overlopen?

Maar ik denk ook dat het wat overdreven is. Als men hierom terroristische aanslagen wil plegen, komen die ook wel zonder foto van een dode Osama.
pi_96367666
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:55 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Extremistische moslims zijn over het algemeen een beetje dom en hebben korte lontjes. Een foto van één van hun helden met een kogel door z'n kop gaan ze niet waarderen. Wellicht zijn ze bang dat het zo'n druppel is die het vat zou kunnen laten overlopen?

Maar ik denk ook dat het wat overdreven is. Als men hierom terroristische aanslagen wil plegen, komen die ook wel zonder foto van een dode Osama.
Ja, maar ik had het dus niet over extremisten, maar over Hassan op de hoek in Iran. Volgens mij is OBL namelijk inderdaad een redelijke nobody, en als ik de tv bij mijn moeder moet geloven zijn wij er hier in het westen veel meer mee bezig dan in islamitische landen.
pi_96367754
Het loslaten van een gruwelijke foto is niet alleen kolen voor het vuur van de extremisten, maar ook voor iedereen om hun heen die gevoelig zijn voor propaganda die er uit voort kan komen. Voor nu denk ik een goed besluit om de foto's niet vrij te geven, al had ik ze heel graag willen zien (kan best tegen 'wat' bloed).
Misschien dat de foto over een paar jaar ofzo, wanneer de gemoederen zijn bedaard dat er opnieuw nog eens gedacht kan worden over vrijgeven.
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 23:01:58 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96367766
quote:
nee, de extremisten zijn al een tijdje boos en de rest heeft alleen maar last van hem en zijn gevolg

het is een onzinverhaal dat in een paar dagen meerdere malen lijkt te veranderen
als de operatie weet ik veel hoeveel maanden voorbereiding heeft gekost dan zou je verwachten dat ze al een flink perspakket klaar hebben liggen voor verschillende uitkomsten waar je alleen nog wat gekuisde foto's in hoeft te plakken

er is iets fout gegaan (zie ook de neergestortte helikopter) waar ze niet direct een verhaal voor klaar hadden en het heeft iig de schijn dat ze zich er doorheen proberen te bluffen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:08:34 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96368116
quote:
95% van de moslims zullen er blij mee zijn. OBL was in een paar landen (van Egypte weet ik het zeker, maar ik geloof ook Kenia) in absentia ter dood veroordeeld voor daden verricht tegen het volk van die landen en/of om andere redenen).

Het probleem is ook niet "de moslims" natuurlijk. Het probleem is dat extremistische groeperingen zijn dood wellicht misbruiken om nieuwe leden te werven onder jongeren. Zouden ze het lichaam niet volgens Islamitische principes binnen 24 uur begraven hebben, alhoewel dus in dit geval in zee, dan zou het niet onwaarschijnlijk zijn dat dat als een redevoering gebruikt zou worden om te ronsenen: "Kijk eens naar die westerse honden, die hebben een moslim 4 dagen laten liggen rotten, en niet meteen begraven, heiligschennis, etc, etc."

In dat geval maakt het dus niet meer uit of Osama een verschrikkelijk monster was, hij is niet met islamitische eer begraven, en dus moet er wraak worden genomen. (Bij wijze van spreken).

Door OBL op deze manier om het leven te brengen, en vervolgens snel van het lichaam af te raken, en naar eigen zeggen dus met Islamitische rituelen, hou je vrij snel een grote groep stil.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:08:35 #23
1986 Jane
pi_96368117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:01 schreef NDAsilenced het volgende:
Voor nu denk ik een goed besluit om de foto's niet vrij te geven, al had ik ze heel graag willen zien (kan best tegen 'wat' bloed).

Er zijn genoeg bloederige foto's hoor, als dat je ding is. Alleen van de andere slachtoffers, niet van bin Laden.
pi_96368371
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:42 schreef Jane het volgende:

[..]

Da's blijkbaar ouderwets. Zie ook de reacties onder dit artikel.

http://www.dailymail.co.u(...)als-WASNT-armed.html
Right.. Dat een symbool als Osama eh vedwijnt ok. Als Hitler toen nog had geleefd was hij misschien ook gevonden door een verdwaalde kogel.

Kan het me niet voorstellen, maar als ze die dochter nu ook zonder proces of bewijs 'wegmaken', vraag ik me inderdaad af waarom oorlogsmisdadigers wel een proces krijgen. Of waarom moordende drugsbaronnen voor het gerecht worden gesleept die vaak nog een hele dorpen overeind houden.. Justice as we know it would truly be hanging on a real, thin thread
Jusqu'ici tout va bien...
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 23:15:52 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96368474
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:08 schreef Jane het volgende:

[..]

Er zijn genoeg bloederige foto's hoor, als dat je ding is. Alleen van de andere slachtoffers, niet van bin Laden.
maar ik twijfel er helemaal niet aan of zijn slachtoffers door misdaden zijn overleden

ik begin er wel aan te twijfelen of hij zelf wel of niet door een misdadige actie om het leven is gekomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')