abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:40:22 #1
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96366474

Video van het complex:
http://nos.nl/video/23737(...)a-van-bin-laden.html
DNA bevestigt identiteit Bin Laden:
http://edition.cnn.com/20(...)ad/index.html?hpt=T1
Keuzes Obama:
http://www.huffingtonpost(...)option_n_856280.html

Liveblog DeSpeld ;) :
http://www.speld.nl/2011/05/02/osamafest-2011-liveblog/
quote:
8:21 Drie achter de rug, negenenzestig te gaan: ontmaagdingen Bin Laden goed op gang, zo wordt gemeld vanuit het hiernamaals.
9:13 Voorlopig blijven we CNN overschrijven. U leest het hier dus altijd als tweede.
10:50 Leers: Na de dood van Osama is Afghanistan veilig genoeg voor Sahar. (via @boyslijp)
10:56 Dyslectici overal ter wereld rouwen om dood Amerikaanse president.
11:59 Overig nieuws: Johannes Paulus II gepromoveerd, Willem II gedegradeerd
12:09 Osama nog steeds dood
12:15 Wikileaks: Dood Bin Laden was een outside job
13:49 Liquidatie Osama doet discussie over wapenbezit oplaaien.
16:16 Al Qaeda: Dolfijnen gaan respectloos om met graf Bin Laden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:40:37 #2
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96366485
Er staat geen straf op het openen van een topic :')
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:42:30 #3
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_96366596
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:05 schreef Manono het volgende:

Vraag me nu echt af waarom mensen die 6 miljoen doden op hun geweten hadden keurig terecht werden gesteld.
Da's blijkbaar ouderwets. Zie ook de reacties onder dit artikel.

http://www.dailymail.co.u(...)als-WASNT-armed.html
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_96366601
Durf niet één te openen...
pi_96366688
Die 3 gasten van de foto''s zijn goed dood!

http://www.telegraaf.nl/buitenland/article9695597.ece
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:47:15 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_96366912
One US source said a 'mother lode of intelligence' had been taken from Bin Laden’s compound including computer files, CD-roms and other electronic information. It is being examined by U.S. intelligence experts at a secret location in Afghanistan.

'They cleaned it out,' said one official. 'Can you imagine what’s on Osama Bin Laden’s hard drive? Hundreds of people are going through it now. It’s going to be great even if only 10 per cent of it is actionable.'
====================
Ah, dit wordt een drukke UAV missile attack maand :)
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:48:42 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96367002
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:43 schreef wekky het volgende:

Als dit openbaar gemaakt kan worden, dan is een foto van OBL ook geen probleem lijkt me.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_96367038
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:47 schreef slashdotter3 het volgende:
One US source said a 'mother lode of intelligence' had been taken from Bin Laden’s compound including computer files, CD-roms and other electronic information. It is being examined by U.S. intelligence experts at a secret location in Afghanistan.

'They cleaned it out,' said one official. 'Can you imagine what’s on Osama Bin Laden’s hard drive? Hundreds of people are going through it now. It’s going to be great even if only 10 per cent of it is actionable.'
Dat zou je bijna vergeten inderdaad. Goudmijn aan informatie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96367119
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:43 schreef wekky het volgende:

Daar helpt een paracetamolletje niet meer tegen :s)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:50:46 #10
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96367134
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Als dit openbaar gemaakt kan worden, dan is een foto van OBL ook geen probleem lijkt me.
OBL's hoofd is ontploft.
Achteraf hadden ze beter het hele gebouw kunnen laten springen.

ah, die HDDs zijn natuurlijk we mooi meegenomen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:51:25 #11
1986 Jane
pi_96367186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:47 schreef slashdotter3 het volgende:

De man is klaar om elk moment te kunnen vluchten, met geld en telefoonnummers in z'n kleren genaaid en al, maar hij laat wel belangrijke informatie onbeschermd achter op z'n computers?
pi_96367213
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Inderdaad. Hij zou nog herkenbaar zijn als Osama, dus dan zou het vergelijkbaar moeten zijn met deze pics.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_96367242
Was OBL nou geliefd bij het gewone volk in islamitische landen? Van de moslims die ik ken laat niemand een traan om z'n dood namelijk, en ik word een beetje simpel van dat argument dat het zoveel woede op zou wekken.
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:52:26 #14
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96367246
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:51 schreef Jane het volgende:

[..]

De man is klaar om elk moment te kunnen vluchten, met geld en telefoonnummers in z'n kleren genaaid en al, maar hij laat wel belangrijke informatie onbeschermd achter op z'n computers?
Hij gebruikte truecrypt. :Y
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:53:29 #15
1986 Jane
pi_96367306
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:50 schreef BertV het volgende:

OBL's hoofd is ontploft.

Tja, dit lees ik ook:

quote:
Secret photos of the dead bin Laden seen by U.S. officials show a precision kill shot above his left eye, according to new claims.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)d.html#ixzz1LQ34UVbe
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:54:59 #16
1986 Jane
pi_96367393
quote:
5s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Was OBL nou geliefd bij het gewone volk in islamitische landen? Van de moslims die ik ken laat niemand een traan om z'n dood namelijk, en ik word een beetje simpel van dat argument dat het zoveel woede op zou wekken.
Ik heb geen idee, maar ik vraag me wel af waarom een foto nu juist zoveel woede op zou wekken.
pi_96367395
quote:
Dat boeit bijna niemand, OBL was helemaal niet populair in het Midden-Oosten.
pi_96367419
quote:
Extremistische moslims zijn over het algemeen een beetje dom en hebben korte lontjes. Een foto van één van hun helden met een kogel door z'n kop gaan ze niet waarderen. Wellicht zijn ze bang dat het zo'n druppel is die het vat zou kunnen laten overlopen?

Maar ik denk ook dat het wat overdreven is. Als men hierom terroristische aanslagen wil plegen, komen die ook wel zonder foto van een dode Osama.
pi_96367666
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:55 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Extremistische moslims zijn over het algemeen een beetje dom en hebben korte lontjes. Een foto van één van hun helden met een kogel door z'n kop gaan ze niet waarderen. Wellicht zijn ze bang dat het zo'n druppel is die het vat zou kunnen laten overlopen?

Maar ik denk ook dat het wat overdreven is. Als men hierom terroristische aanslagen wil plegen, komen die ook wel zonder foto van een dode Osama.
Ja, maar ik had het dus niet over extremisten, maar over Hassan op de hoek in Iran. Volgens mij is OBL namelijk inderdaad een redelijke nobody, en als ik de tv bij mijn moeder moet geloven zijn wij er hier in het westen veel meer mee bezig dan in islamitische landen.
pi_96367754
Het loslaten van een gruwelijke foto is niet alleen kolen voor het vuur van de extremisten, maar ook voor iedereen om hun heen die gevoelig zijn voor propaganda die er uit voort kan komen. Voor nu denk ik een goed besluit om de foto's niet vrij te geven, al had ik ze heel graag willen zien (kan best tegen 'wat' bloed).
Misschien dat de foto over een paar jaar ofzo, wanneer de gemoederen zijn bedaard dat er opnieuw nog eens gedacht kan worden over vrijgeven.
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 23:01:58 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96367766
quote:
nee, de extremisten zijn al een tijdje boos en de rest heeft alleen maar last van hem en zijn gevolg

het is een onzinverhaal dat in een paar dagen meerdere malen lijkt te veranderen
als de operatie weet ik veel hoeveel maanden voorbereiding heeft gekost dan zou je verwachten dat ze al een flink perspakket klaar hebben liggen voor verschillende uitkomsten waar je alleen nog wat gekuisde foto's in hoeft te plakken

er is iets fout gegaan (zie ook de neergestortte helikopter) waar ze niet direct een verhaal voor klaar hadden en het heeft iig de schijn dat ze zich er doorheen proberen te bluffen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:08:34 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96368116
quote:
95% van de moslims zullen er blij mee zijn. OBL was in een paar landen (van Egypte weet ik het zeker, maar ik geloof ook Kenia) in absentia ter dood veroordeeld voor daden verricht tegen het volk van die landen en/of om andere redenen).

Het probleem is ook niet "de moslims" natuurlijk. Het probleem is dat extremistische groeperingen zijn dood wellicht misbruiken om nieuwe leden te werven onder jongeren. Zouden ze het lichaam niet volgens Islamitische principes binnen 24 uur begraven hebben, alhoewel dus in dit geval in zee, dan zou het niet onwaarschijnlijk zijn dat dat als een redevoering gebruikt zou worden om te ronsenen: "Kijk eens naar die westerse honden, die hebben een moslim 4 dagen laten liggen rotten, en niet meteen begraven, heiligschennis, etc, etc."

In dat geval maakt het dus niet meer uit of Osama een verschrikkelijk monster was, hij is niet met islamitische eer begraven, en dus moet er wraak worden genomen. (Bij wijze van spreken).

Door OBL op deze manier om het leven te brengen, en vervolgens snel van het lichaam af te raken, en naar eigen zeggen dus met Islamitische rituelen, hou je vrij snel een grote groep stil.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:08:35 #23
1986 Jane
pi_96368117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:01 schreef NDAsilenced het volgende:
Voor nu denk ik een goed besluit om de foto's niet vrij te geven, al had ik ze heel graag willen zien (kan best tegen 'wat' bloed).

Er zijn genoeg bloederige foto's hoor, als dat je ding is. Alleen van de andere slachtoffers, niet van bin Laden.
pi_96368371
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:42 schreef Jane het volgende:

[..]

Da's blijkbaar ouderwets. Zie ook de reacties onder dit artikel.

http://www.dailymail.co.u(...)als-WASNT-armed.html
Right.. Dat een symbool als Osama eh vedwijnt ok. Als Hitler toen nog had geleefd was hij misschien ook gevonden door een verdwaalde kogel.

Kan het me niet voorstellen, maar als ze die dochter nu ook zonder proces of bewijs 'wegmaken', vraag ik me inderdaad af waarom oorlogsmisdadigers wel een proces krijgen. Of waarom moordende drugsbaronnen voor het gerecht worden gesleept die vaak nog een hele dorpen overeind houden.. Justice as we know it would truly be hanging on a real, thin thread
Jusqu'ici tout va bien...
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 23:15:52 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96368474
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:08 schreef Jane het volgende:

[..]

Er zijn genoeg bloederige foto's hoor, als dat je ding is. Alleen van de andere slachtoffers, niet van bin Laden.
maar ik twijfel er helemaal niet aan of zijn slachtoffers door misdaden zijn overleden

ik begin er wel aan te twijfelen of hij zelf wel of niet door een misdadige actie om het leven is gekomen
pi_96368570
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar ik twijfel er helemaal niet aan of zijn slachtoffers door misdaden zijn overleden

ik begin er wel aan te twijfelen of hij zelf wel of niet door een misdadige actie om het leven is gekomen
Vanmiddag hadden ze het ook ineenkeer over de hele taliban uitroeien, op het nieuws!
Weet niet wat hier van bekend is bij jullie, zouden ze hem achteraf toch mee hebben genomen en voor dood opgegeven?? Terwijl ze hem nu compleet leeg zuigen en vervolgens in alle rust kunnen koudmaken???
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:18:25 #27
1986 Jane
pi_96368582
quote:

[..]

'Slachtoffer' was misschien niet zo'n handige term van mij. Sorry. Ik bedoelde dat er dus wel foto's zijn van de anderen in het huis die bij de actie zijn omgekomen. Vrij bloederige foto's dus.
pi_96368656
Met welk motief zijn eigenlijk die andere 3 mannen vermoord? Kijk dat binladen vermoord is (hij had anders sowieso wel de doodstraf gekregen) dat snap ik, maar deze 3 mannen, wat hebben die gedaan? Was het gewoon willekeurig om bij binladen te kunnen komen?

Want in dat geval zou het dus ook kunnen dat ze net de buurman hebben vermoord die even een kop suiker kwam lenen, niet letterlijk uiteraard.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_96368676
Die foto's van Reuters :X
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_96368681
Ben geen vreemd denker ofzo, maar zit hier nu op bed.. Met de laptop op schoot, en dacht hier in één keer aan..
pi_96368707
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:19 schreef delano.888 het volgende:
Met welk motief zijn eigenlijk die andere 3 mannen vermoord? Kijk dat binladen vermoord is (hij had anders sowieso wel de doodstraf gekregen) dat snap ik, maar deze 3 mannen, wat hebben die gedaan? Was het gewoon willekeurig om bij binladen te kunnen komen?

Want in dat geval zou het dus ook kunnen dat ze net de buurman hebben vermoord die even een kop suiker kwam lenen, niet letterlijk uiteraard.
Of geen getuigen achter de laten?
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:21:08 #32
1986 Jane
pi_96368731
quote:

Ik denk niet dat die Amerikanen zich eerst netjes hebben voorgesteld en aan iedereen gevraagd hebben wie ze waren en of ze toevallig onschuldig op bezoek waren. :X
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:21:38 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96368763
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:01 schreef sp3c het volgende:
het is een onzinverhaal dat in een paar dagen meerdere malen lijkt te veranderen
als de operatie weet ik veel hoeveel maanden voorbereiding heeft gekost dan zou je verwachten dat ze al een flink perspakket klaar hebben liggen voor verschillende uitkomsten waar je alleen nog wat gekuiste foto's in hoeft te plakken

er is iets fout gegaan (zie ook de neergestorte helikopter) waar ze niet direct een verhaal voor klaar hadden en het heeft iig de schijn dat ze zich er doorheen proberen te bluffen
Wellicht is het handig om je in te lezen over de "fog of war". (En nee, niet de fog of war bij een computer spelletje ;) ) Bij een dergelijke operatie gaat alles zo ontzettend snel, dat men bij de rapporten naderhand nog wel eens feiten verkeerd heeft, en dat er pas na een paar dagen een goed reconstructief rapport op tafel ligt. De Navy Seals hebben elk een eigen route, met een eigen verhaal. Die mannen zijn naderhand "de-briefed" , en dat is vervolgens op papier gezet.

Ik vind het niet helemaal vreemd dat in de eerste 24-48 uur de details nog wat schemerig zijn, terwijl alle data verzameld wordt, alle foto's bekeken, alle helm-videos geanalyseerd worden, en de flight-data recorder (die ze misschien wel hebben gepakt) wordt bekeken.

Neem bijvoorbeeld een vliegramp: Binnen 1 uur zijn er bekend hoeveel mensen er in het vliegtuig zaten, welke richting ie op ging, en wat er van de grond te zien was..... en men geeft een verhaal. En in dergelijke rampen zie je het ook iedere keer: Na 24 uur weet men meer en is het verhaal anders, en na 48 uur zit men eindelijk het dichtst bij de waarheid.

Uiteraard is dit een GEPLANDE missie, maar je weet van te voren niet precies waar de doelen zich bevinden, wat voor wapens ze hebben, welke deuren op slot zitten en gebarricadeerd zijn, welke onschuldige (semi-onschuldige) familieleden en/of burgers er in de weg zitten etc.

Tja, ik heb dan toevallig een vrouw die jarenlang voor het Rode Kruis in San Diego gewerkt heeft als counceler, en in aanraking kwam met militairen die in de 1e golfoorlog bepaalde missies moesten uitvoeren etc, en die weet er denk ik weer een stuk meer van dan ik hier natuurlijk..... maar ik weet wel dat bij dit soort missies er meestal niet de insteek is om het publiek te belazeren of het verhaal te veranderen zoals het beter klinkt, maar gewoon een kwestie van de puntjes op de "i" zetten, alle data analyseren, en zo het feitelijke verhaal reconstrueren.

Ik denk niet dat ze zich ergens "doorheen proberen te bluffen", maar ik denk dat het voor sommige mensen nooit genoeg zal zijn natuurlijk, en de VS is en blijft altijd de zondebok natuurlijk. Maar bij sommige mensen waren ze dat bij voorbaat al, en die komen ook met die insteek in dit topic kijken.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_96368770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:20 schreef wekky het volgende:

[..]

Of geen getuigen achter de laten?
Dan was iedereen wel vermoord, er waren meer mensen daarbinnen welke het hebben overleefd. Volgens mij is het wettelijk toch echt niet toegestaan om zomaar iemand neer te knallen. (zonder dat je weet wie het is)
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 23:22:16 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96368794
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:18 schreef Jane het volgende:

[..]

'Slachtoffer' was misschien niet zo'n handige term van mij. Sorry. Ik bedoelde dat er dus wel foto's zijn van de anderen in het huis die bij de actie zijn omgekomen. Vrij bloederige foto's dus.
ah ok

maar hard als het klinkt, die figuren boeien me niet, ik geloof het wel allemaal maar het lijkt mij geen goede zaak dat juist de Amerikanen een gevangen vijand executeren

als grootste/belangrijkste NATO lidstaat doet ons dat geen goed in Afghanistan
nu zal de gemiddelde Afghaan ervan in zijn handjes klappen maar dat willen we juist niet zien van ze
pi_96368843
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:21 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dan was iedereen wel vermoord, er waren meer mensen daarbinnen welke het hebben overleefd. Volgens mij is het wettelijk toch echt niet toegestaan om zomaar iemand neer te knallen. (zonder dat je weet wie het is)
Maar die waren wel zodanig geneutraliseerd dat ze niks meer konden en van verdere voorvallen niks meer konden herrineren.
pi_96368969
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:23 schreef wekky het volgende:

[..]

Maar die waren wel zodanig geneutraliseerd dat ze niks meer konden en van verdere voorvallen niks meer konden herrineren.
Dus ze hebben iedereen daarbinnen minimaal 1 kogel gegeven? Ik hoorde dat zijn vrouw en/of een andere vrouw er vrij goed vanaf waren gekomen..

En waarom zouden er uberhaubt geen getuigen mogen zijn, dat slaat nergens op.
pi_96369113
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dus ze hebben iedereen daarbinnen minimaal 1 kogel gegeven? Ik hoorde dat zijn vrouw en/of een andere vrouw er vrij goed vanaf waren gekomen..

En waarom zouden er uberhaubt geen getuigen mogen zijn, dat slaat nergens op.
Waarom hebben ze de actie niet een paar uur van te voren bekend gemaakt!!?
Waarom zouden er bij een bank overval geen getuigen mogen/moeten zijn?

Waarom geen fotos van Osama en wel van de andere slachtoffers?
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:29:36 #39
1986 Jane
pi_96369178
Een van z'n vrouwen en een dochter waren er iig bij en zijn niet gedood.

quote:
The wife is now said to be at the centre of a diplomatic custody battle because the US wants to interrogate her but has been rejected by Pakistan.
US Navy seals had planned to take her with them after the raid but had no room when one of their helicopters went down during the assault.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)d.html#ixzz1LQC4sqWi
pi_96369191
quote:

Die 3 zijn die Osama's koerier (degene waardoor ze uiteindelijke achter z'n locatie zijn gekomen), de broer van de koerier, en een van Osama's zoons. Dus niet zomaar een buurman die even langs kwam.
pi_96369365
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:29 schreef Royyy het volgende:

[..]

Die 3 zijn die Osama's koerier (degene waardoor ze uiteindelijke achter z'n locatie zijn gekomen), de broer van de koerier, en een van Osama's zoons. Dus niet zomaar een buurman die even langs kwam.
En dat hebben ze 100% zeker geweten voordat ze neer werden geknald?
pi_96369371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:28 schreef wekky het volgende:

[..]

Waarom hebben ze de actie niet een paar uur van te voren bekend gemaakt!!?
Waarom zouden er bij een bank overval geen getuigen mogen/moeten zijn?

Waarom geen fotos van Osama en wel van de andere slachtoffers?
Een commando-actie een paar uur vantevoren bekend maken?! :') :') :')
Joehoe Osama, we komen er over een paar uurtjes aan, wel rustig binnen blijven zitten he?
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:35:10 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96369453
quote:

Het is inderdaad opmerkelijk: Land A vliegt in het geniep Land B binnen met een team specialisten, om een vijand die eigenlijk uit Land C komt uit te schakelen.

Er is volgens mij geen "wettelijk draaiboek" voor zo'n operatie. Er zijn verdragen tussen landen waarin de soevereiniteit van landen erkend wordt, en dat je dus niet zomaar een leider van een land mag neerknallen, en dat heeft de VS in de jaren 80 met Noriega ook al overtreden. En die actie heeft er voor gezorgd dat mensen als Kim-Jong-Il, Fidel Castro (en nu zijn broer natuurlijk), en Khadaffi in een zelfde "bubble" leven als de President van de VS zelf, met een leger body guards en geheime locaties..... want anders zou de CIA nog wel eens kunnen komen kloppen.

In het Amerikaanse Congress zijn na Noriega wat wetten aangenomen die het uitschakelen van een soevereine leider in principe verboden maakt. Maar ook daar zitten haken en ogen aan: Men mag dan wel niet meer met een CIA team een land binnen gaan en een leider uitschakelen, er is niets in dat verdrag dat men er van verhinderd om een bom te smijten op een "militair doel", en dat daar dan "stom toevallig" die leider (of andere belangrijke kopstukken) zit.

Maar is het liquideren van een terrorist, die in principe ook geen enkele bescherming geniet binnen dat land B, komende van land C, iets wat niet toegestaan is onder internationale verdragen? Iets zegt me, ook al omdat het in de campagne gebruikt is in 2008 door Obama (die zei dat als ie in Pakistan gevonden wordt, dan zou ie actie ondernemen) dat het onder de Amerikaanse wet, en internationale verdragen die MOMENTEEL bestaan..... nog wel eens geheel legaal zou kunnen zijn.

Is het netjes? Wellicht niet.... als ze echt netjes hadden willen blijven, hadden ze Pakistan moeten informeren. Maar de ervaring met Pakistan leert dat door bureaucratie etc, de kans groot was dat OBL er wind van zou krijgen en er vandoor zou gaan. (Iets zegt me dat ie minstens 2 andere "safe houses" heeft ergens in Pakistan als het zou moeten).

Is het de beste manier? Daar ben ik wel van overtuigd. In 1 klap ben je er vanaf, en dit hoofdstuk kan nu gewoon worden gesloten.
-
pi_96369466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:33 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat het precies om die individuen ging waarschijnlijk niet, maar het overgrote deel van de mensen in de compound is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. De meest logische verklaring lijkt me dus dat die 3 zich op de een of andere manier verzet hebben, en daarom zijn neergeschoten.
pi_96369501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:33 schreef Royyy het volgende:

[..]

Een commando-actie een paar uur vantevoren bekend maken?! :') :') :')
Joehoe Osama, we komen er over een paar uurtjes aan, wel rustig binnen blijven zitten he?
Serieus op die post ingaan _O- ;(
pi_96369559
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:35 schreef wekky het volgende:

[..]

Serieus op die post ingaan _O- ;(
Ach er is hier in deze topicreeks al zoveel enorme onzin gepost, onderscheid maken tussen wie zoiets serieus bedoeldt en wie niet is ondertussen onmogelijk.
pi_96369604
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:37 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ach er is hier in deze topicreeks al zoveel enorme onzin gepost, onderscheid maken tussen wie zoiets serieus bedoeldt en wie niet is ondertussen onmogelijk.
Ok... Nauw deze post dus niet ^O^
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:41:40 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96369740
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:23 schreef wekky het volgende:
Er zijn familieleden "met de schrik" vrijgekomen, zoals zijn 12-jarige dochter, die volgens een Pakistaanse krant heeft gezien hoe haar vader werd neergeschoten:

"Meanwhile a senior Pakistani intelligence official told the Guardian that members of the Bin Laden family were being held in custody in Pakistan, including his Yemeni-born wife, Amal Ahmed al-Sadah, and his 12-year-old daughter, who allegedly claimed her father had been shot in cold-blood in front of her."

http://www.guardian.co.uk(...)in-laden-photos-raid

Er is dus geen sprake van "geen getuigen". Naast familieleden zijn er nog wel eens stuk meer mensen die het overleeft hebben. Volgens mij zijn er ook maar enkele doden gevallen, en dat waren waarschijnlijk hen die gewapend waren en zich verdedigden tegen de Navy Seals.
-
pi_96369762
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is inderdaad opmerkelijk: Land A vliegt in het geniep Land B binnen met een team specialisten, om een vijand die eigenlijk uit Land C komt uit te schakelen.

Er is volgens mij geen "wettelijk draaiboek" voor zo'n operatie. Er zijn verdragen tussen landen waarin de soevereiniteit van landen erkend wordt, en dat je dus niet zomaar een leider van een land mag neerknallen, en dat heeft de VS in de jaren 80 met Noriega ook al overtreden. En die actie heeft er voor gezorgd dat mensen als Kim-Jong-Il, Fidel Castro (en nu zijn broer natuurlijk), en Khadaffi in een zelfde "bubble" leven als de President van de VS zelf, met een leger body guards en geheime locaties..... want anders zou de CIA nog wel eens kunnen komen kloppen.

In het Amerikaanse Congress zijn na Noriega wat wetten aangenomen die het uitschakelen van een soevereine leider in principe verboden maakt. Maar ook daar zitten haken en ogen aan: Men mag dan wel niet meer met een CIA team een land binnen gaan en een leider uitschakelen, er is niets in dat verdrag dat men er van verhinderd om een bom te smijten op een "militair doel", en dat daar dan "stom toevallig" die leider (of andere belangrijke kopstukken) zit.

Maar is het liquideren van een terrorist, die in principe ook geen enkele bescherming geniet binnen dat land B, komende van land C, iets wat niet toegestaan is onder internationale verdragen? Iets zegt me, ook al omdat het in de campagne gebruikt is in 2008 door Obama (die zei dat als ie in Pakistan gevonden wordt, dan zou ie actie ondernemen) dat het onder de Amerikaanse wet, en internationale verdragen die MOMENTEEL bestaan..... nog wel eens geheel legaal zou kunnen zijn.

Is het netjes? Wellicht niet.... als ze echt netjes hadden willen blijven, hadden ze Pakistan moeten informeren. Maar de ervaring met Pakistan leert dat door bureaucratie etc, de kans groot was dat OBL er wind van zou krijgen en er vandoor zou gaan. (Iets zegt me dat ie minstens 2 andere "safe houses" heeft ergens in Pakistan als het zou moeten).

Is het de beste manier? Daar ben ik wel van overtuigd. In 1 klap ben je er vanaf, en dit hoofdstuk kan nu gewoon worden gesloten.
Verfrissend en bemoedigend om zulke posts te zien. _O_
pi_96369807
quote:

[..]

100% zekerheid bestaat niet, zeker niet in een militaire operatie. Maar je begrijpt dat ze tijdens een operatie als deze geen tijd hebben voor terughoudendheid.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:44:14 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96369851
quote:
Natuurlijk niet. Maar het is wel aan te nemen dat alle drie deze heerschappen bewapend waren, dus bij voorbaat gevaarlijk, en tijdens een vuurgevecht om het leven kwamen. Als er een 15-jarig meisje met een AK-47 stond, dan had ook zij het loodje gelegd natuurlijk.

Er was slechts 1 echt doel dat dood moest: OBL.
-
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:49:37 #52
1986 Jane
pi_96370074
Ondertussen zijn er ook berichten dat er vanuit de compound niet geschoten is.

Ik was er ook niet bij, maar kan het gevoel toch niet van me afschudden dat ook deze mensen gewoon geëxecuteerd zijn.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:52:40 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96370188

:D
-
pi_96370239
Toch lijkt het me dat dit allemaal wettelijk niet bepaald correct is geweest, sowieso is osama vermoorden wettelijk nog steeds moord, en aangezien hij niet vogelvrij was verklaard (toch?) zou dat officieel niet eens gekund hebben. Maar goed, dat is begrijpelijk, en daar zal ook (bijna) niemand moeilijk over doen.

Maar iemand vermoorden wie zelf wettelijk niks fout heeft gedaan, behalve daar binnen staan met een geweer in zijn hand, lijkt me toch niet correct.
pi_96370260
En daar heb je het al.. succes met decrypten (wat , als het goed gebeurd is, niet gaat lukken)

Intelligence sources: Much of the bin Laden material is encrypted
  Donald Duck held woensdag 4 mei 2011 @ 23:54:11 #56
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_96370261
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:49 schreef Jane het volgende:
Ondertussen zijn er ook berichten dat er vanuit de compound niet geschoten is.

Ik was er ook niet bij, maar kan het gevoel toch niet van me afschudden dat ook deze mensen gewoon geëxecuteerd zijn.
Je doet er niet 40 minuten over om een gebouw met ongewapende mensen te veroveren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:57:03 #57
1986 Jane
pi_96370400
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:54 schreef Apache4U het volgende:
En daar heb je het al.. succes met decrypten (wat , als het goed gebeurd is, niet gaat lukken)

Tja, dat lijkt me geen verrassing. ):O

quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:51 schreef Jane het volgende:

[..]

pi_96370827
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja, maar ik had het dus niet over extremisten, maar over Hassan op de hoek in Iran. Volgens mij is OBL namelijk inderdaad een redelijke nobody, en als ik de tv bij mijn moeder moet geloven zijn wij er hier in het westen veel meer mee bezig dan in islamitische landen.
Is toch logisch dat hun zich daar minder mee bezig houden, bij ons is het vanaf het begin van 9/11 zo in ons hoofd gestampt via tv/krant dat hij het brein/gruwel is achter 9/11. Hun geloven er natuurlijk niks van, maar wij wel.
If not now, then when.
pi_96370950
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je doet er niet 40 minuten over om een gebouw met ongewapende mensen te veroveren.
Ze konden de deurbel niet vinden :P
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:08:48 #60
1986 Jane
pi_96370976
quote:

[..]

Misschien wel om alle computers e.d. veilig te stellen. :P

quote:
Digital forensic and evidence recovery specialists were part of the raid team---springing into action after the compound was secured. The team had to rapidly preserve everything, freezing everything on computers so that it didn't get wiped out. The recovery specialists had to be particularly careful before they unplugged the computers not to trigger software programs designed to destroy hard drives or delete data that may have been installed by bin Laden's people as protection.

Read more: http://www.cbsnews.com/83(...)5.html#ixzz1LQLmPOJK
Tot nu toe heb ik alleen iets gelezen over een 'plastic gun', die op een van de foto's te zien zou zijn.
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:13:40 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96371180
quote:
Er is natuurlijk ook bewijsmateriaal verzameld. Van wat ik begreep zijn er minstens 5 computers, en maar liefst 100 USB Flash drives gevonden die zijn meegenomen.

Maar je kunt mij niet vertellen dat Osama Bin Laden, 's Werelds meest gezochte man, daar zat met onbewapende mensen om zich heen. Wellicht kregen ze de kans trouwens niet om te schieten, Navy Seals zijn nogal badasses, en flink getraind. Er is een kans dat terwijl de verraste terroristen hun AK-47 nog niet gericht hadden, ze al een kogel door het voorhoofd hadden.
-
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:15:17 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96371253
quote:
Ik zie op een van die foto's wel een losgetrokken VGA kabel! :D Die computer is dus meegenomen. ;)
-
pi_96371259
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:19:33 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96371428
quote:

Het Pentagon heeft complete datacenters die ze kunnen richten op dergelijke decrypties. Het kan wel eens maanden gaan duren, maar zij kunnen er 6000 paralel geschakelde CPU's op loslaten, en dan kan zoiets wel binnen een maand of 2 of zo. Het is alleen een kwestie van de juiste data vinden.... want reken maar dat er tussen die 100 USB sticks minstens een stuk of 80 nepperts tussen zitten, met waardeloze data er in.
-
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:21:21 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96371508
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:08 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ze konden de deurbel niet vinden :P
Joran van der sloot is er ok geweest dat is duidelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96371567
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zie op een van die foto's wel een losgetrokken VGA kabel! :D Die computer is dus meegenomen. ;)
mij viel vooral het waterpistooltje op.
pi_96371590
Om te beginnen met een quote:

quote:
Contrary to the intelligence community’s long-held belief that bin Laden was in a lawless “no man’s land” on the Pakistani border, bin Laden had been hiding in a three-story house in a one-acre compound in Abbottabad, about 35 miles north of Islamabad, the Pakistani capital. Officials describe it as a relatively affluent community, with lots of residents who are retired military.

“Bin Laden was living in a relatively comfortable place: a compound valued at about $1 million,” a senior U.S. official told. “Many of his foot soldiers are located in some of the remotest regions of Pakistan and live in austere conditions. You’ve got to wonder if they’re rethinking their respect for their dead leader. He obviously wasn’t living as one of them.”

Officials described the raid as the culmination of years of highly advanced intelligence work that included the National Geospatial-Intelligence Agency (NGA), which specializes in imagery and maps, and the National Security Agency (NSA), the “codemakers and codebreakers” who can covertly watch and listen to conversations around the world.

In the biggest break in a global pursuit of bin Laden that stretched back to the Clinton administration, the U.S. discovered the compound by following one of the terrorist’s personal couriers, identified by terrorist detainees as one of the few al Qaeda couriers who bin Laden trusted.

“They indicated he might be living with and protecting bin Laden,” a senior administration official told reporters on a midnight conference call. “Detainees gave us his nom de guerre, or his nickname, and identified him as both a protégé of Khalid Sheikh Mohammed, the mastermind of September 11th, and a trusted assistant of Abu Faraj al-Libbi, the former number three of al Qaeda who was captured in 2005.”

Officials didn’t learn the courier’s name until 2007. Then it took two years to find him and track him back to this compound, which was discovered in August 2010.

“It was a “Holy cow!” moment,” an official said.

The compound had been relatively secluded when it was built in 2005 — on the outskirts of the town center, at the end of a narrow dirt road.

The property is valued at approximately $650.000 but has no telephone or Internet service connected to it. The courier has no clear source of income to finance such a building. "
Dit werkt in de nadeel van de VS dat ze zulke details van opsporing vrijgeven. :{.

Zo zullen andere Al-Queda leden en toekomstige schurken zich voortaan niet meer schuilhouden in een omheinde en omsloten villa. Eerder in een simple rijtjesappartement in een flatcomplex. Zo kunnen de VS nooit te weten komen dat daarin een toplid schuil houdt.

Dan begin ik mij af te vragen welk belang ze daarbij hadden, om prijs te geven hoe ze hem opgespoord hebben :?.
pi_96371640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Het Pentagon heeft complete datacenters die ze kunnen richten op dergelijke decrypties. Het kan wel eens maanden gaan duren, maar zij kunnen er 6000 paralel geschakelde CPU's op loslaten, en dan kan zoiets wel binnen een maand of 2 of zo. Het is alleen een kwestie van de juiste data vinden.... want reken maar dat er tussen die 100 USB sticks minstens een stuk of 80 nepperts tussen zitten, met waardeloze data er in.
Het is mij al lang duidelijk dat je het liefst de dikke lullen van je imperialistische leiders flink in de mond neemt. Schaam jezelf gozer. Je verdedigt een stel grote criminelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2011 00:26:13 ]
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:26:09 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96371706
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het is mij al lang duidelijk dat je het liefst de dikke lullen van je imperialistische leiders flink in je mond neemt. Schaam jezelf gozer. Je verdedigt een stel grote criminelen.
Joh doe eens normaal.... :') Als je wil reageren, reageer dan onderbouwend en constructief. Dit is kleine-kleutertjes gedrag. :N
-
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:26:54 #71
323876 michaelmoore
pi_96371735
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is mij al lang duidelijk dat je het liefst de dikke lullen van je imperialistische leiders flink in de mond neemt. Schaam jezelf gozer. Je verdedigt een stel grote criminelen.
Het is duidelijk dat die arme osama zich niet kon verdedigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96371808
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Joh doe eens normaal.... :') Als je wil reageren, reageer dan onderbouwend en constructief. Dit is kleine-kleutertjes gedrag. :N
Dat wil ik best, maar jouw goedgepraat van alles wat je grote leiders uitvoeren, heeft meer weg van kleine-kleutertjes gedrag. Het is namelijk dom.... zeer dom.
pi_96371826
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:53 schreef delano.888 het volgende:
Toch lijkt het me dat dit allemaal wettelijk niet bepaald correct is geweest, sowieso is osama vermoorden wettelijk nog steeds moord, en aangezien hij niet vogelvrij was verklaard (toch?) zou dat officieel niet eens gekund hebben. Maar goed, dat is begrijpelijk, en daar zal ook (bijna) niemand moeilijk over doen.

Maar iemand vermoorden wie zelf wettelijk niks fout heeft gedaan, behalve daar binnen staan met een geweer in zijn hand, lijkt me toch niet correct.
De correcte manier zou zijn geweest om te wachten totdat ze een van de SEALs neerschoten, en hen dan pas omleggen?...
  † In Memoriam † donderdag 5 mei 2011 @ 00:30:44 #75
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_96371898
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:28 schreef zoefbust het volgende:
http://ca.news.yahoo.com/(...)photo-195008698.html

[ [url=http://l.yimg.com/bt/api/res/1.2/d9fhD3E99kOJlJ854.4INw--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD0zMzc7cT04NTt3PTQ1MA--/http://media.zenfs.com/en(...)LADEN.JPG]afbeelding[/url] ]
Dat waterpistool is idd wel erg bizar. Geeft toch aan dat er meer kinderen moeten zijn geweest ook.
pi_96372001
Yeah ... whoohoooo..

Wat voor nut heeft het om dit soort foto's te publiceren? Imho geeft het het criminele en moordlustige gedrag van de imperialistische VS goed weer.

Het liefst gaan ze nog aan de slag met onbemande drones om mensen om te leggen. :r
pi_96372049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Yeah ... whoohoooo..

Wat voor nut heeft het om dit soort foto's te publiceren? Imho geeft het het criminele en moordlustige gedrag van de imperialistische VS goed weer.

Het liefst gaan ze nog aan de slag met onbemande drones om mensen om te leggen. :r
Hopelijk halen ze genoeg info van al die drives en USB-sticks af om inderdaad nog flink wat drone-aanvallen te kunnen uitvoeren.
pi_96372112
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:34 schreef Royyy het volgende:

[..]

Hopelijk halen ze genoeg info van al die drives en USB-sticks af om inderdaad nog flink wat drone-aanvallen te kunnen uitvoeren.
Op volk wat jou toch geen kwaad kan doen..... :')
pi_96372463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Alsof jij ook maar iets over mij, mijn situatie of mijn toekomstplannen weet.. :')
Maar goed, als je blij wordt door te denken dat je daar wel iets over weet, dan moet je dat vooral doen :W
pi_96372496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:45 schreef Royyy het volgende:

[..]

Alsof jij ook maar iets over mij, mijn situatie of mijn toekomstplannen weet.. :')
Maar goed, als je blij wordt door te denken dat je daar wel iets over weet, dan moet je dat vooral doen :W
Oh.. je wilt in Pakistan gaan wonen? :') :W

Maar ff serieus... je beseft niet dat het imperialisme van de VS kwaad bloed zet jegens de westerse wereld?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2011 00:48:41 ]
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:53:39 #81
1986 Jane
pi_96372711
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat waterpistool is idd wel erg bizar. Geeft toch aan dat er meer kinderen moeten zijn geweest ook.
6 kinderen, las ik ergens.

Wie weet staan die USB-sticks wel vol met vakantiefoto's van de Bin Ladens trouwens. B-)
pi_96372925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Lees je eens in als het om encryptie gaat.
Het gaat tegenwoordig om zulke grote getallen..

Ik ga er even voor het gemak van uit dat Bin geen koekenbakker is en zijn bestanden dus heeft beveiligd met 256bit aes encryptie.
Stel dat jouw datacenter 256 (56 bit) keys per seconde kan checken.
Dat zijn dus ongeveer 70.000.000.000.000.000 (70 miljoen miljard) keys per seconde.
Dan ben je nog 50.955.671.114.250.100.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bezig.
Mocht je datacenter 10x zo snel zijn, dan kun je dat onderste getal delen door 10 natuurlijk.
En als je datacenter 100.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 keer zo snel is, dan ben je nog maar 50 jaar bezig. Zelfs dan is de ingewonnen informatie waarschijnlijk nutteloos.

Mijns inziens zijn er 3 manieren waarop ze die data toch kunnen achterhalen:

- Een zwakheid ontdekken in AES.
- De pc van Bin stond nog aan en ze hebben een ram-dump kunnen maken.
Daaruit valt de key te achterhalen. Zodra de stroom van de machine afgaat is het helaas pindakaas.
- De key wordt op een andere manier achterhaald. (gevonden op een post-it onder het keyboard of zoiets dergelijks).

Succes!
  donderdag 5 mei 2011 @ 01:00:52 #83
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96372949
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de nabestaanden van 9/11, dat die mensen in Pakistan ze geen kwaad doen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_96373057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 01:00 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de nabestaanden van 9/11, dat die mensen in Pakistan ze geen kwaad doen.
Dombo
pi_96373153
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:21 schreef maartena het volgende:

(..)

Uiteraard is dit een GEPLANDE missie, maar je weet van te voren niet precies waar de doelen zich bevinden, wat voor wapens ze hebben, welke deuren op slot zitten en gebarricadeerd zijn, welke onschuldige (semi-onschuldige) familieleden en/of burgers er in de weg zitten etc.

Tja, ik heb dan toevallig een vrouw die jarenlang voor het Rode Kruis in San Diego gewerkt heeft als counceler, en in aanraking kwam met militairen die in de 1e golfoorlog bepaalde missies moesten uitvoeren etc, en die weet er denk ik weer een stuk meer van dan ik hier natuurlijk..... maar ik weet wel dat bij dit soort missies er meestal niet de insteek is om het publiek te belazeren of het verhaal te veranderen zoals het beter klinkt, maar gewoon een kwestie van de puntjes op de "i" zetten, alle data analyseren, en zo het feitelijke verhaal reconstrueren.

Ik denk niet dat ze zich ergens "doorheen proberen te bluffen", maar ik denk dat het voor sommige mensen nooit genoeg zal zijn natuurlijk, en de VS is en blijft altijd de zondebok natuurlijk. Maar bij sommige mensen waren ze dat bij voorbaat al, en die komen ook met die insteek in dit topic kijken.
Weet er weinig van, wat je zegt over zo'n operatie klinkt aannemelijk. Geloof ook wel dat het niet de insteek is om publiek te belazeren en dat het even duurt voordat een rapportage volledig is. Maar dan is ook te vroeg om te suggereren dat het tav de VS nooit genoeg is. Onder voorbehoud, maar er is toch nog helemaal geen bewijs overlegd wat in een proces stand zou houden?

Bin Laden werd internationaal gezocht en Al Queda is een organisatie die terreuracties niet alleen beperkt tot de VS. Dus waar het impact op andere landen kan hebben lijkt het logisch dat men een iets serieuzere onderbouwing wil zien dan op blauwe ogen geloven.

Dacht in 1e instantie dat ze geen foto's vrijgaven om evt de illusie te laten dat hij nog leeft. Was nog wel te volgen, maar dat slaat weer nergens op als ze wel foto's van onderschuldiger afgeschoten moslimbroeders vrijgeven - die tenslotte ook niks bewijzen. Het verhaal wordt inderdaad steeds aangepast maar nogmaals graphic content is echt niet noodzakelijk om bewijs te leveren, zeker nu DNA uit het huis met dat van zijn dochter gematched kan worden.

Dus is gewoon te hopen dat je gelijk hebt en dat er all said and done een verhaal komt wat stand houdt. Of dat ze het anders hierbij laten want het wordt niet geloofwaardiger eerlijkgezegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 05-05-2011 01:16:42 ]
pi_96373158
Wie zegt dat zei echt haar vrouw en dochter zijn? Misschien zijn het wel acteurs. İk geloof er niks van.

quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:29 schreef Jane het volgende:
Een van z'n vrouwen en een dochter waren er iig bij en zijn niet gedood.

[..]

donderdag 5 mei 2011 @ 01:10:05 #87
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_96373215
Zieke foto's. Vooral wanneer je hoort dat niemand bewapend was (alhoewel dat moeilijk voor te stellen is.) Ik had liever gezien dat ze bin Laden hadden opgepakt en berecht. Maar goed, nu graag een foto met het bewijs dat bin Laden dood is.
pi_96373248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 01:00 schreef Apache4U het volgende:
-knip-
Allemaal leuk en aardig maar de bottom line is dat we niet weten wat de NSA allemaal kan.
  donderdag 5 mei 2011 @ 01:11:43 #89
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96373256
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2011 01:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dombo
Goed argument, klasse.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 5 mei 2011 @ 01:16:44 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96373394
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat wil ik best, maar jouw goedgepraat van alles wat je grote leiders uitvoeren, heeft meer weg van kleine-kleutertjes gedrag. Het is namelijk dom.... zeer dom.
Dan dien je mijn standpunten te weerleggen met goede onderbouwingen, en niet met "je neemt lullen in je mond". Ik kan je nu niet echt serieus meer nemen natuurlijk, met zulk kinderlijk gedrag.
-
pi_96373501
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:53 schreef Jane het volgende:

[..]

6 kinderen, las ik ergens.

Wie weet staan die USB-sticks wel vol met vakantiefoto's van de Bin Ladens trouwens. B-)
En blijkt dat ze de hele winter op Hawaii hebben gezeten
  donderdag 5 mei 2011 @ 01:21:57 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96373538
quote:
Dan ben je nog 50.955.671.114.250.100.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bezig.

Ja, dat schiet inderdaad niet op. ;)

Ik las al even wat over AES256 encryptie, en inderdaad, daar gaat een paar miljoen jaar overheen. :')

quote:
Mijns inziens zijn er 3 manieren waarop ze die data toch kunnen achterhalen:

- Een zwakheid ontdekken in AES.
- De pc van Bin stond nog aan en ze hebben een ram-dump kunnen maken.
Daaruit valt de key te achterhalen. Zodra de stroom van de machine afgaat is het helaas pindakaas.
- De key wordt op een andere manier achterhaald. (gevonden op een post-it onder het keyboard of zoiets dergelijks).
Dat zal inderdaad wel moeten dan. De decryptie sleutel is natuurlijk ook ergens opgeslagen, anders kun je zelf nooit meer bij de data. Er zou inderdaad een kans kunnen zijn dat ze die sleutel ook ergens hebben gevonden.

Het feit dat ze overigens meer dan 100 USB sticks gevonden hebben zegt wel iets over hoe ze data communicatie doen. ;)

Ik weet verder ook niet hoe zo'n "forensic computer" team te werk gaat.... wellicht zijn kleine delen van de key terug te vinden op bepaalde clusters van een harde schijf, en andere delen op een usb stick, en kunnen ze zo een groot deel in elkaar knutselen.

Wel weet ik dat het Pentagon de nieuwste technieken en/of middelen heeft.... maar ik denk dat je gelijk hebt: Zonder wat "creatief zoeken" is het denk ik onmogelijk om met brute force de boel te kraken.

Zou de NSA nog een achterdeurtje kunnen hebben? Maar ja, dan moeten ze natuurlijk wel een encryptietechnologie gebruikt hebben waar de NSA afspraken mee heeft, er zitten ook genoeg slimmeriken in Pakistan die een geheel nieuwe encryptie kan bouwen.

[ Bericht 12% gewijzigd door maartena op 05-05-2011 01:33:11 ]
-
pi_96374114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 01:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, dat schiet inderdaad niet op. ;)

Ik las al even wat over AES256 encryptie, en inderdaad, daar gaat een paar miljoen jaar overheen. :')

[..]

Dat zal inderdaad wel moeten dan. De decryptie sleutel is natuurlijk ook ergens opgeslagen, anders kun je zelf nooit meer bij de data. Er zou inderdaad een kans kunnen zijn dat ze die sleutel ook ergens hebben gevonden.

Het feit dat ze overigens meer dan 100 USB sticks gevonden hebben zegt wel iets over hoe ze data communicatie doen. ;)

Ik weet verder ook niet hoe zo'n "forensic computer" team te werk gaat.... wellicht zijn kleine delen van de key terug te vinden op bepaalde clusters van een harde schijf, en andere delen op een usb stick, en kunnen ze zo een groot deel in elkaar knutselen.

Wel weet ik dat het Pentagon de nieuwste technieken en/of middelen heeft.... maar ik denk dat je gelijk hebt: Zonder wat "creatief zoeken" is het denk ik onmogelijk om met brute force de boel te kraken.

Zou de NSA nog een achterdeurtje kunnen hebben? Maar ja, dan moeten ze natuurlijk wel een encryptietechnologie gebruikt hebben waar de NSA afspraken mee heeft, er zitten ook genoeg slimmeriken in Pakistan die een geheel nieuwe encryptie kan bouwen.
Volgens mij lul je maar een beetje uit je nek?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  donderdag 5 mei 2011 @ 01:57:29 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96374143
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 01:55 schreef boekenplank het volgende:
Volgens mij lul je maar een beetje uit je nek?
Daar zie ik dan wel graag een onderbouwing van. ^O^
-
pi_96374851
Het kunnen net zo goed 100 Disney DVD's zijn. Met die 24 jong moet je wel een beetje rekening houden.
pi_96374892
Om te beginnen met een quote:

quote:
Contrary to the intelligence community’s long-held belief that bin Laden was in a lawless “no man’s land” on the Pakistani border, bin Laden had been hiding in a three-story house in a one-acre compound in Abbottabad, about 35 miles north of Islamabad, the Pakistani capital. Officials describe it as a relatively affluent community, with lots of residents who are retired military.

“Bin Laden was living in a relatively comfortable place: a compound valued at about $1 million,” a senior U.S. official told. “Many of his foot soldiers are located in some of the remotest regions of Pakistan and live in austere conditions. You’ve got to wonder if they’re rethinking their respect for their dead leader. He obviously wasn’t living as one of them.”

Officials described the raid as the culmination of years of highly advanced intelligence work that included the National Geospatial-Intelligence Agency (NGA), which specializes in imagery and maps, and the National Security Agency (NSA), the “codemakers and codebreakers” who can covertly watch and listen to conversations around the world.

In the biggest break in a global pursuit of bin Laden that stretched back to the Clinton administration, the U.S. discovered the compound by following one of the terrorist’s personal couriers, identified by terrorist detainees as one of the few al Qaeda couriers who bin Laden trusted.

“They indicated he might be living with and protecting bin Laden,” a senior administration official told reporters on a midnight conference call. “Detainees gave us his nom de guerre, or his nickname, and identified him as both a protégé of Khalid Sheikh Mohammed, the mastermind of September 11th, and a trusted assistant of Abu Faraj al-Libbi, the former number three of al Qaeda who was captured in 2005.”

Officials didn’t learn the courier’s name until 2007. Then it took two years to find him and track him back to this compound, which was discovered in August 2010.

“It was a “Holy cow!” moment,” an official said.

The compound had been relatively secluded when it was built in 2005 — on the outskirts of the town center, at the end of a narrow dirt road.

The property is valued at approximately $650.000 but has no telephone or Internet service connected to it. The courier has no clear source of income to finance such a building. "
Dit werkt in de nadeel van de VS dat ze zulke details van opsporing vrijgeven. :{.

Zo zullen andere Al-Queda leden en toekomstige schurken zich voortaan niet meer schuilhouden in een omheinde en omsloten villa. Eerder in een simple rijtjesappartement in een flatcomplex. Zo kunnen de VS nooit te weten komen dat daarin een toplid schuil houdt.

Dan begin ik mij af te vragen welk belang ze daarbij hadden, om prijs te geven hoe ze hem opgespoord hebben :?.
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 03:29:59 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96375070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:35 schreef maartena het volgende:

[..]

ja mooi verhaal maar ik heb helemaal geen problemen met de actie an sich

het gaat mij puur om het idee dat OBL gevangen is genomen en daarna een nekschot zou hebben gekregen
  donderdag 5 mei 2011 @ 06:17:01 #98
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_96375320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 01:11 schreef waht het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar de bottom line is dat we niet weten wat de NSA allemaal kan.
True maar ik geloof niet dat de NSA een quantum computer heeft. Zo niet dan heeft Apache4U wel degelijk een punt.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 07:19:57 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96375448
Geen foto's. Verstandig besluit. Ik ben het ook wel met de redenatie eens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_96375491
Goede beslissing met een goede redenatie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:08:21 #101
286575 Roces18
Chef de party
pi_96375687
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:14:15 #102
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96375737
quote:

[..]

Lees je eens in als het om encryptie gaat.
Het gaat tegenwoordig om zulke grote getallen..
Nu begint het een beetje zweverig te worden. Maar processors zijn bijna zonder uitzondering Amerikaans. (Moderne CPU's herkennen zelfs AES en versnellen dit hardwarematig)

Wie kan controleren of garanderen dat bij het versleutelen niet iets toegevoegd wordt, en dan niet via de software?
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:22:08 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96375805
quote:
5s.gif Op donderdag 5 mei 2011 03:00 schreef Cool.Time het volgende:

Ik ben er daarom ook vrij zeker van dat het een gefabriceerd verhaal is. Niet dat van de compound natuurlijk, maar dat verhaal van de courier. Het verzinnen van een mooi verhaal is standaard procedure in intelligence. Op die manier bescherm je je bronnen en kun je gewenste effecten uitlokken.

De naam van die courier zouden ze bijvoorbeeld te weten zijn gekomen van mensen in Guantanamo. Gevolg is dat die elkaar gaan wantrouwen. En de betreffende courier is wellicht zijn leven niet meer zeker. Dat is natuurlijk ideaal om die mensen uit elkaar te spelen. Met een beetje geluk gaan ze elkaar afmaken. De echte tip kan best komen van een infiltrant of van iemand die de $25 miljoen beloning wil opstrijken. Natuurlijk verzinnen ze dan een verhaal dat de aandacht afleidt van waar de echte bron zit. Standaard procedure.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_96376064
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben er daarom ook vrij zeker van dat het een gefabriceerd verhaal is. Niet dat van de compound natuurlijk, maar dat verhaal van de courier. Het verzinnen van een mooi verhaal is standaard procedure in intelligence. Op die manier bescherm je je bronnen en kun je gewenste effecten uitlokken.

De naam van die courier zouden ze bijvoorbeeld te weten zijn gekomen van mensen in Guantanamo. Gevolg is dat die elkaar gaan wantrouwen. En de betreffende courier is wellicht zijn leven niet meer zeker. Dat is natuurlijk ideaal om die mensen uit elkaar te spelen. Met een beetje geluk gaan ze elkaar afmaken. De echte tip kan best komen van een infiltrant of van iemand die de $25 miljoen beloning wil opstrijken. Natuurlijk verzinnen ze dan een verhaal dat de aandacht afleidt van waar de echte bron zit. Standaard procedure.
En hoogst effectief.
pi_96376149
quote:
Het verzinnen van een mooi verhaal is standaard procedure in intelligence. Op die manier bescherm je je bronnen en kun je gewenste effecten uitlokken.
Als ik vragen mag, hoe kom je aan die wijsheden?
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:01:51 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96376249
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:55 schreef vanhal het volgende:

[..]

Als ik vragen mag, hoe kom je aan die wijsheden?
Van ex-intelligence mensen. Is helemaal geen geheim hoor.
Mijn reisverslagen
pi_96376292
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:01 schreef SeLang het volgende:
Ik impliceer niet dat het geheim zou zijn, wat je zegt is nieuw voor mij, alsin, ik wist dat niet.
Hoe ken jij ex-intelligence mensen, en in hoeverre kunnen zulke ex-intelligence op de hoogte zijn van dergelijke gang-van-zaken?
Is het zo dat zo'n verhaal als deze (van die koerier) ALTIJD verzonnen is, of kan er ook een kans zijn dat het een ECHT verhaal is, is die kans -hoe klein dan ook- aanwezig?
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:17:34 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96376517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:04 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik impliceer niet dat het geheim zou zijn, wat je zegt is nieuw voor mij, alsin, ik wist dat niet.
Hoe ken jij ex-intelligence mensen, en in hoeverre kunnen zulke ex-intelligence op de hoogte zijn van dergelijke gang-van-zaken?
Is het zo dat zo'n verhaal als deze (van die koerier) ALTIJD verzonnen is, of kan er ook een kans zijn dat het een ECHT verhaal is, is die kans -hoe klein dan ook- aanwezig?
De gang van zaken in dit specifieke geval zal alleen bij een hele kleine groep direct betrokkenen bekend zijn. Dit is een staatsgeheim en daar gaan waarschijnlijk vele decennia overheen voordat het "declassified" wordt. Maar het is wel bekend hoe intelligence in het algemeen werkt. En misinformatie is altijd een belangrijke component om je bronnen te beschermen, maar ook om bepaalde effecten uit te lokken en om onzekerheid te laten bestaan welke capabilities je hebt.
Mijn reisverslagen
pi_96376550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

De gang van zaken in dit specifieke geval zal alleen bij een hele kleine groep direct betrokkenen bekend zijn. Dit is een staatsgeheim en daar gaan waarschijnlijk vele decennia overheen voordat het "declassified" wordt. Maar het is wel bekend hoe intelligence in het algemeen werkt. En misinformatie is altijd een belangrijke component om je bronnen te beschermen, maar ook om bepaalde effecten uit te lokken en om onzekerheid te laten bestaan welke capabilities je hebt.
Dus het is jou en de ex-intelligence mensen die je kent niet 100% zeker dat het verhaal over die koerier verzonnen is? Het 'zou verzonnen kunnen zijn'?
pi_96376553
Ik vind het allemaal een beetje veel om doorheen te zoeken, maar wat is er eigenlijk gebeurd met de vrouwen en kinderen die niet vermoord zijn maar wel aanwezig waren in het huis? Zijn die wél gearresteerd? En waar zijn die nu?
pi_96376564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waarom zouden hun dat verteld hebben? En waarom zou dat dan waar zijn?
pi_96376569
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:19 schreef Stranger het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje veel om doorheen te zoeken, maar wat is er eigenlijk gebeurd met de vrouwen en kinderen die niet vermoord zijn maar wel aanwezig waren in het huis? Zijn die wél gearresteerd? En waar zijn die nu?
Las gisteren dat die geboeid zijn achter gelaten in het huis. En later zijn gevonden door de Pakistanen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:25:59 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96376687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:19 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dus het is jou en de ex-intelligence mensen die je kent niet 100% zeker dat het verhaal over die koerier verzonnen is? Het 'zou verzonnen kunnen zijn'?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:19 schreef Nyce het volgende:

[..]

Waarom zouden hun dat verteld hebben? En waarom zou dat dan waar zijn?
Jullie zoeken teveel achter mijn post. Ik schrijf alleen dat het standaard procedure is om misinformatie te verspreiden om de redenen die ik aangaf. Hoe Bin Laden precies is achterhaald weet bijna niemand, uitgezonderd een klein groepje direct betrokkenen. Waarschijnlijk weet Obama het ook niet.
Mijn reisverslagen
pi_96376724
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

[..]

Jullie zoeken teveel achter mijn post. Ik schrijf alleen dat het standaard procedure is om misinformatie te verspreiden om de redenen die ik aangaf. Hoe Bin Laden precies is achterhaald weet bijna niemand, uitgezonderd een klein groepje direct betrokkenen. Waarschijnlijk weet Obama het ook niet.
En ik vraag me af waarom dit waarheid zou moeten zijn.
pi_96376727
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:25 schreef SeLang het volgende:
Eeuuuh, je zegt dit:

quote:

[..]

Ik ben er daarom ook vrij zeker van dat het een gefabriceerd verhaal is. Niet dat van de compound natuurlijk, maar dat verhaal van de courier.
Je brengt het als een feit. Je zegt dus dat het verhaal van de koerier feitelijk verzonnen is. Daar ben ik dan benieuwd naar, vandaar mijn vraag, is er een kans dat dit verhaal WEL echt is en dus niet verzonnen is met als doel misinfo?
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:40:54 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96377071
quote:

[..]

Ik ben er daarom ook vrij zeker van
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:28 schreef vanhal het volgende:

Je brengt het als een feit.
Kun jij wel Nederlands? Er staat gewoon wat er staat. Geen feit maar een opinie op grond van wat ik wel weet (werkwijze van intelligence)
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:43:15 #117
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_96377135
Hij zou al in 2001 zijn overleden
http://www.foxnews.com/story/0,2933,41576,00.html

En is ook voor het laatst gezien in 2001
quote:
De in Saudi-Arabië geboren Bin Laden is voor het laatst gezien in 2001 in Afghanistan. Vermoedelijk heeft hij zich tijdelijk schuilgehouden in het berggebied tussen Afghanistan en Pakistan, maar dat is altijd onzeker geweest.
http://www.nu.nl/dood-bin-laden/2505185/osama-bin-laden-dood.html
pi_96377196
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

[..]

Kun jij wel Nederlands? Er staat gewoon wat er staat. Geen feit maar een opinie op grond van wat ik wel weet (werkwijze van intelligence)
Kun jij wel Nederlands?

quote:
Het verzinnen van een mooi verhaal is standaard procedure in intelligence.
Hier beweer je toch dat dit een feit is?

Laat maar, ging over een andere quote.
pi_96377240
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:40 schreef SeLang het volgende:

Geen reden om geirriteerd te worden. Kijk, jij roept iets, ik ben benieuwd waar dat vandaan komt.

Je zei in je reactie dat je er vrijwel zeker van bent dat het verhaal van de koerier verzonnen is, en dat bekrachtig je door te zeggen dat je ex-intelligence-mensen kent. Dat betekent dat ik -iemand die geen ex-intelligence mensen kent- daar dan weinig op in te brengen heeft. Want he, wie ben ik als ik die mensen niet ken. Jij weet dan dus meer dan ik, en dus kan ik niet anders dan wat jij zegt aannemen als een feit. En zo bedoel je het dan ook, anders bekrachtig je het niet op die manier.

Maar graaf je wat dieper, dan ligt het dus wat anders, en blijkt dat het best zo zou kunnen zijn dat het verhaal van die koerier helemaal niet verzonnen hoeft te zijn. Kun je nog zoveel ex-intelligence mensen kennen, ook jij weet het niet 100% zeker. En dat punt wilde ik duidelijk krijgen. :)
)
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:49:18 #120
8898 Darklight
pi_96377304
Het verhaal wordt ook alweer veranderd
quote:
Four of the five people shot to death in the operation that killed Osama bin Laden, including the al-Qaida leader himself, were unarmed and never fired a shot, U.S. officials told NBC News on Wednesday — an account that differs markedly from the Obama administration's original claims that the Navy SEALs came under heavy small-arms fire in a prolonged firefight.
pi_96377574
En de heli die ze vernietigd hebben die zogenaamd een technische storing had, maar waarschijnlijk gewoon een muurtje heeft geraakt, is ook een apart verhaal.

Dat is een staartrotor die op geen enkele bekende heli zit, waarschijnlijk een stealth skunkworks project. :9
Altijd fascinerend om te zien hoe men dit soort dingen in deze tijd nog geheim kunnen houden.
pi_96377677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:59 schreef MartijnA3 het volgende:

Altijd fascinerend om te zien hoe men dit soort dingen in deze tijd nog geheim kunnen houden.
Geinig: silent hawk helicopter ;)
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:06:32 #123
8898 Darklight
pi_96377739
quote:
The US government’s bin Laden story was so poorly crafted that it did not last 48 hours before being fundamentally altered. Indeed, the new story put out on Tuesday by White House press secretary Jay Carney bears little resemblance to the original Sunday evening story. The fierce firefight did not occur. Osama bin Laden did not hide behind a woman. Indeed, bin Laden, Carney said, “was not armed.”

The firefight story was instantly suspicious as not a single SEAL got a scratch, despite being up against al Qaeda, described by former Pentagon chief Donald Rumsfeld as ‘the most dangerous, best-trained, vicious killers on the face of the earth.”
http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=24625
pi_96377777
quote:
‘the most dangerous, best-trained, vicious killers on the face of the earth.”
Donald, you might be giving them a bit too much credit.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_96377819
quote:

Dat gaat wel lukken, het kost alleen veel tijd en cpu power. Da's voor de NSA niet zo'n probleem, die hebben zowel de expertise als de super computers daarvoor in huis. Zal het een maand duren, who cares?
pi_96378995
Er staat hier rechts onderin dat ze nog een lichaam meegenomen hebben .
Van wie dan ?

telegraaf
pi_96379007
De zoon van bin laden?
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:52:19 #128
323876 michaelmoore
pi_96379179
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:47 schreef vanhal het volgende:
De zoon van bin laden?
nee ze zus
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:57:18 #129
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96379350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat gaat wel lukken, het kost alleen veel tijd en cpu power. Da's voor de NSA niet zo'n probleem, die hebben zowel de expertise als de super computers daarvoor in huis. Zal het een maand duren, who cares?
Nee, dat gaat niet lukken.
Zelfde reden dat die insurance file van Assange ook nog steeds niet gehackt is : AES256

quote:
AES is the first publicly accessible and open cipher approved by the NSA for top secret information (see Security of AES, below).
quote:
For cryptographers, a cryptographic "break" is anything faster than a brute force attack - trying every possible key. Thus, an attack against a 256-bit-key AES requiring 2200 operations (compared to 2256 possible keys) would be considered a break, even though 2200 operations would still take far longer than the age of the universe to complete.
Deze is ook leuk

quote:
Even with all the supercomputers in the world working in concert, with a flawless algorithm for trying the different combinations, it would take hundreds of thousands of years. Your average dude with an Alienware? Forget about it.
Calm down, please!
pi_96379475
Ik heb er de ballen verstand van, maar de decryptietijd is toch gewoon afhankelijk van de rekenkracht die je tot je beschikking hebt?
pi_96379505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:59 schreef MartijnA3 het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is een staartrotor die op geen enkele bekende heli zit, waarschijnlijk een stealth skunkworks project. :9
Een twitteraar uit de buurt blijkt live verslag te doen van de aanval op Bin Laden doordat die helicopters zo'n teringherrie maken, en dan blijkt het een supergeheim en superstil toestel te zijn....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_96379527
Maar wat ik dan niet snap, hoe kan bijv. bin Laden die documenten dan bekeken hebben?
pi_96379557
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een twitteraar uit de buurt blijkt live verslag te doen van de aanval op Bin Laden doordat die helicopters zo'n teringherrie maken, en dan blijkt het een supergeheim en superstil toestel te zijn....
Wellicht dat ze een pokkeherrie maken als ze vlak boven je dak overvliegen om een paar 100 meter verderop te gaan landen, maar dat ze in het aanvliegen stiller zijn?
pi_96379588
quote:

[..]

Stealth is wat anders dan stil.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:05:54 #135
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_96379657
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:02 schreef Nyce het volgende:
Maar wat ik dan niet snap, hoe kan bijv. bin Laden die documenten dan bekeken hebben?
Omdat hij het wachtwoord wist?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:06:24 #136
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96379677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:02 schreef vanhal het volgende:

[..]

Wellicht dat ze een pokkeherrie maken als ze vlak boven je dak overvliegen om een paar 100 meter verderop te gaan landen, maar dat ze in het aanvliegen stiller zijn?
Dit dus; je gaat zo'n heli echt niet compleet stil krijgen en boeien dat ze je horen als je er boven hangt.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:06:37 #137
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96379685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:00 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb er de ballen verstand van, maar de decryptietijd is toch gewoon afhankelijk van de rekenkracht die je tot je beschikking hebt?
Dat klopt ... maar op dezelfde manier dat de tijd die nodig is om de zee leeg te emmeren afhankelijk is van de grootte van je emmer.
Calm down, please!
pi_96379694
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:05 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Omdat hij het wachtwoord wist?
Een document encrypten is toch wat anders dan een wachtwoordje?

Hij heeft dan een decrypter nodig, maar die heeft hij dan toch? Wat moet hij anders met die documenten?

Edit:
Iemand anders zal die natuurlijk hebben en langskomen als dit nodig is.. of werkt het niet zo?
pi_96379755
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:03 schreef Nyce het volgende:

[..]

Stealth is wat anders dan stil.
Dat.
pi_96379853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat klopt ... maar op dezelfde manier dat de tijd die nodig is om de zee leeg te emmeren afhankelijk is van de grootte van je emmer.
Oké. Je moet dus veel geluk hebben als je de code binnen honderdduizend jaar wil kraken.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:13:10 #141
19242 yavanna
Results may vary.
pi_96379938
Hier meer info mbt de helikopter. Met o.a.

quote:
Hello, I’m a British journalist and was at Bin Laden’s compound yesterday. I picked up a bit of the broken helicopter from a field by the house. By chance it had a serial number on it. No idea if it’s of any use / interest to you, but here goes:
SCFV12A107-3 next line: REV – next line: 6-25-09 (a date maybe?)

en

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_96379994
quote:

[..]

Het is nogal belangrijk dat men niet weet dat je eraan komt -> stealth.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:15:02 #143
286575 Roces18
Chef de party
pi_96380006
technisch mankement :')

Wel heeeel toevallig
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:15:28 #144
323876 michaelmoore
pi_96380029
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:43 schreef Darklight het volgende:
Hij zou al in 2001 zijn overleden
http://www.foxnews.com/story/0,2933,41576,00.html

En is ook voor het laatst gezien in 2001
[..]
Dat zou ik ook gezegd hebben als ik hen was
quote:
Usama bin Laden has died a peaceful death due to an untreated lung complication, the Pakistan Observer reported, citing a Taliban leader who allegedly attended the funeral of the Al Qaeda leader.

"The Coalition troops are engaged in a mad search operation but they would never be able to fulfill their cherished goal of getting Usama alive or dead," the source said.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:15:33 #145
286575 Roces18
Chef de party
pi_96380033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:14 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Het is nogal belangrijk dat men niet weet dat je eraan komt -> stealth.
Stealth is niets meer dan dat je niet kan worden opgemerkt door de radar meer niet
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:22:28 #146
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96380325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:11 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oké. Je moet dus veel geluk hebben als je de code binnen honderdduizend jaar wil kraken.
quote:
AES permits the use of 256-bit keys. Breaking a symmetric 256-bit key by brute force requires 2128 times more computational power than a 128-bit key. A device that could check a billion billion (1018) AES keys per second would require about 3×1051 (that's 10 to the 51st power) years to exhaust the 256-bit key space.
Dus 3 octiljard (30.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000) jaar op een computer die een triljoen (1.000.000.000.000.000.000) keys kan controlleren per seconde om de gehele code na te lopen :)

Ja, wat geluk moet je inderdaad wel hebben als je het binnen honderdduizend jaar wilt doen ;)

Zie ook : http://en.wikipedia.org/wiki/Brute_force_attack
Calm down, please!
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:22:55 #147
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96380337
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Stealth is niets meer dan dat je niet kan worden opgemerkt door de radar meer niet
Nee, stealth is gewoon een verzamelnaam om low observable kisten te beschrijven. Behalve verminderde radar detectie vallen zeker geluid en IR signature daar ook onder.
pi_96380508
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:22 schreef Bolter het volgende:

[..]

Nee, stealth is gewoon een verzamelnaam om low observable kisten te beschrijven. Behalve verminderde radar detectie vallen zeker geluid en IR signature daar ook onder.
Naar wat voor een helicopter kijken we nu als we die onderdelen zien? Weet jij dat?
pi_96380567
Waarom zat die vent van 3rd Rock From The Sun er trouwens bij (lichtblauw overhemd, voor dat schild)?

:').
pi_96380657
:D :')
pi_96380698
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Het is meer dan dat. Stealth is een verzamelnaam voor techniek die detectie voorkomt/vermindert. Dit kan radar, visuele, infrarood en/of geluidsdetectie zijn. Bij een F-117 bijvoorbeeld zie je al deze dingen terugkomen.

Overigens is de disc over de rotorbladen op de foto ontworpen om het geluid een bepaalde richting op te sturen.
pi_96380704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:27 schreef vanhal het volgende:

[..]

Naar wat voor een helicopter kijken we nu als we die onderdelen zien? Weet jij dat?
Niemand weet het nog precies. Het schijnt een stealth Black Hawk te zijn.
pi_96380759
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:32 schreef Nyce het volgende:

[..]

Niemand weet het nog precies. Het schijnt een stealth Black Hawk te zijn.
artist impression: http://cencio4.files.wordpress.com/2011/05/mh-x3.jpg
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:35:17 #154
323876 michaelmoore
pi_96380828
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:35:32 #155
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96380835
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:27 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nja, ik zit zeg maar "op heli's" (studie/werk gerelateerd). En het viel mij op de eerste foto's iig al op dat het niet lijkt op een bekend type. De mensen die dit soort missies vliegen van het 160th SOARA vliegen met speciale Black Hawks en Chinooks voor transport...en dit is niet één van die twee.

Op diverse fora lopen al redelijk wat discussies. Het lijkt te gaan om een op een UH-60 gebaseerde kist. Schijnbaar belangrijk genoeg om te vernietigen (Pakistan heeft zelf ook Black Hawks dus waarom vernietigen?). Wat opvalt aan de de staart is ten eerste de rotor zelf die 5/6-bladig is, waarbij de bladen zelf onder zulke hoeken zijn geplaatst om geluidsproductie te verminderen. En de horizontal stabilizer is forward swept en daarbij schijnbaar gemaakt van IR- reducerend materiaal, te zien op bepaalde foto's dat ie nogal glimt.

Dit lijkt me ook een reden dat we sowieso geen beelden gaan zien van de actie zelf aangezien die kisten dus geheim zijn. Daarbij toont het ook wel het belang van de missie aan, dat ze zo'n kist inzetten :). Al met al behoorlijk vet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolter op 05-05-2011 11:42:36 ]
pi_96381034
Kewl :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:42:15 #158
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96381128
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:41 schreef C_N het volgende:
Amnesty heeft vragen over dood Bin Laden
http://www.telegraaf.nl/b(...)_van_VS__.html?p=2,2
Amnesty zeikt over alles, domme organisatie.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:43:52 #159
323876 michaelmoore
pi_96381216
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:35 schreef Bolter het volgende:

[..]
Dit lijkt me ook een reden dat we sowieso geen beelden gaan zien van de actie zelf aangezien die kisten dus geheim zijn. Daarbij toont het ook wel het belang van de missie aan, dat ze zo'n kist inzetten :). Al met al behoorlijk vet.
.
Mogelijk zullen er ook wel extra brandstof tanks op hebben gezeten gezien de afstand vanaf het vliegdekschip en zal flink geoefend zijn om die afstand 2x 1200 km te overbruggen
pi_96381298
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

.
Mogelijk zullen er ook wel extra brandstof tanks op hebben gezeten gezien de afstand vanaf het vliegdekschip en zal flink geoefend zijn om die afstand 2x 1200 km te overbruggen
Wat een afstand zeg. Is dat gebruikelijk voor een afstand? Bolter? :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:46:12 #161
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96381321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ze hebben ten eerste gewoon gelijk, manier van handelen is helemaal niet correct.

En Amnesty is een mensenrechtenorganisatie, het is hun taak om te klagen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:46:49 #162
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96381344
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:46 schreef Beregd het volgende:

[..]

Ze hebben ten eerste gewoon gelijk, manier van handelen is helemaal niet correct.

En Amnesty is een mensenrechtenorganisatie, het is hun taak om te klagen.
En ik ben Nederlander, het is mijn taak om te klagen over het klagen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:47:44 #163
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96381382
quote:

[..]

.
Mogelijk zullen er ook wel extra brandstof tanks op hebben gezeten gezien de afstand vanaf het vliegdekschip
Ja zijn ze echt direct gevlogen? Best interessant hoe ze die hele missie hebben gepland. Zou mij ook niet verbazen als ze ergens een Forward Air Refueling Point (FARP) hebben opgezet. Er was namelijk de capaciteit om de bemanning/soldaten van die gecrashte heli, plus twee lijken en wat ze nog meer hebben meegenomen over te zetten in een andere heli...dus ze zaten niet echt aan hun maximum gewicht.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:47:53 #164
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96381388
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En ik ben Nederlander, het is mijn taak om te klagen over het klagen.
Doe je goed.
pi_96381413
Normaal blijft zo'n operatie natuurlijk geheim. Het is een politieke keuze geweest om de zaak naar buiten te brengen. Daar wint Obama een boel mee, maar hij kan ook wel wat tegenwind verwachten.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:48:43 #166
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96381420
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:47 schreef Beregd het volgende:

[..]

Doe je goed.
Ben er voor in de wieg gelegd zullen we maar zeggen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96381441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:53 schreef Jane het volgende:
Vakantie Zweden 1971
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_96381501
Lekkere zussen heeft 'ie niet.
pi_96381589
quote:
6s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:50 schreef Sloggi het volgende:
Lekkere zussen heeft 'ie niet.
Ze zijn dan ook 40 jaar ouder nu 8)7
pi_96381602
Zal ook geen makkelijk leven hebben met die achternaam...
pi_96381621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:53 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Ze zijn dan ook 40 jaar ouder nu 8)7
GILF :9~ :')
pi_96381631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:53 schreef vanhal het volgende:
Zal ook geen makkelijk leven hebben met die achternaam...
Ze kunnen hun achternaam voor minder dan 1000 euro veranderen. En met de miljoenen dollars die ze erven kunnen ze goed leven.
pi_96381637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:53 schreef vanhal het volgende:

[..]

GILF :9~ :')
:')
pi_96381814
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:47 schreef Bolter het volgende:

[..]

Er was namelijk de capaciteit om de bemanning/soldaten van die gecrashte heli, plus twee lijken en wat ze nog meer hebben meegenomen over te zetten in een andere heli...dus ze zaten niet echt aan hun maximum gewicht.
Misschien waren er één of meerdere heli's in de buurt standby. De VS gaat echt niet vertellen in detail hoe ze dit hebben gedaan.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:00:31 #175
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96381870
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Misschien waren er één of meerdere heli's in de buurt standby. De VS gaat echt niet vertellen in detail hoe ze dit hebben gedaan.
Neuh, iig niet komende 20 jaar of zo.
pi_96382293
quote:

[..]

.
Ze zijn gestart vanaf een basis in de buurt van Jalalabad, Afghanistan. En of ze op de terugweg in één keer naar het vliegdekschip zijn gevlogen is ook maar de vraag.
pi_96382314
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:54 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Ze kunnen hun achternaam voor minder dan 1000 euro veranderen. En met de miljoenen dollars die ze erven kunnen ze goed leven.
In Nederland (onder voorwaarden, want je kunt niet zomaar je achternaam veranderen), lijkt me sterk dat het precies hetzelfde werkt in SA.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:13:49 #178
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96382350
Ondanks de ene luis in de pels is Bin laden gewoon een gerespecteerde naam in SA.
pi_96382811
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:13 schreef Dos37 het volgende:
Ondanks de ene luis in de pels is Bin laden gewoon een gerespecteerde naam in SA.
Dat was het ooit in het westen ook. :)
pi_96382912
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:12 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ze zijn gestart vanaf een basis in de buurt van Jalalabad, Afghanistan. En of ze op de terugweg in één keer naar het vliegdekschip zijn gevlogen is ook maar de vraag.
Volgens dit artikel niet:

quote:
Bin Laden's body was flown to Afghanistan and later to the US aircraft carrier, the Carl Vinson, in the north Arabian Sea.

Bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-13257330
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:35:45 #181
286575 Roces18
Chef de party
pi_96383051
pi_96383121
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:13 schreef Dos37 het volgende:
Precies. Daarom is het ook altijd zo'n onzin als wordt geroepen dat Bush goede banden had met Osama Bin Laden omdat de oom van Osama wel eens koffie kwam drinken....

Gelukkig hoor je dat hier op NWS niet zo veel, maar op BNW wordt dat regelmatig aangedragen als 'bewijs' voor de '9/11-hoax' en dergelijke.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:46:57 #183
8898 Darklight
pi_96383479
Er was toch een blackout van 25minuten, hoe kunnen ze het dan live hebben gezien

quote:
Clinton volgde de 38 minuten durende operatie in Pakistan om Bin Laden te doden rechtstreeks via tv-beelden in Washington, samen met de Amerikaanse president Barack Obama. Die minuten waren de meest intense van haar leven, zei ze. ''Zijn dood maakt ons land en de wereld veiliger. Wij zijn bouwers, geen slopers.''
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:49:16 #184
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_96383573
quote:
6s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:28 schreef Modus het volgende:
Waarom zat die vent van 3rd Rock From The Sun er trouwens bij (lichtblauw overhemd, voor dat schild)?

[ afbeelding ]

:').
OMG Legendaddy!
pi_96383807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:46 schreef Darklight het volgende:
Er was toch een blackout van 25minuten, hoe kunnen ze het dan live hebben gezien [ afbeelding ]

[..]

Ze volgden het dan ook niet live
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:17:46 #186
8898 Darklight
pi_96384618
Ze kunnen toch beelden laten zien van een nog levende Osama, 1sec voordat die een kogel in zn hoofd krijgt? Neem aan dat die helmcams wel iets hebben opgenomen
Of beelden van zn zeemansgraf? Dat is toch ook wel opgenomen??
pi_96385050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:17 schreef Darklight het volgende:
Ze kunnen toch beelden laten zien van een nog levende Osama, 1sec voordat die een kogel in zn hoofd krijgt? Neem aan dat die helmcams wel iets hebben opgenomen
Of beelden van zn zeemansgraf? Dat is toch ook wel opgenomen??
er waren geen helmcams
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_96385179
sadam werd open en bloot tentoon gesteld ,,
zelfs na zijn dood ,...ik weet het niet ,er zit een raar smaakje aan .
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:32:38 #189
8898 Darklight
pi_96385239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:28 schreef Klaudias het volgende:

[..]

er waren geen helmcams
Jan soldaat heeft een helmcam, en die SEALS niet? Terwijl ze Public Enemy #1 gaan uitschakelen? klinkt erg overtuigend idd
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:33:08 #190
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96385264
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:31 schreef C_N het volgende:
sadam werd open en bloot tentoon gesteld ,,
zelfs na zijn dood ,...ik weet het niet ,er zit een raar smaakje aan .
Omdat een vrij groot gedeelte van Irak onder zijn tirannie heeft geleefd en ze onomstotelijk wilde bewijzen aan die mensen dat hij dood was. Dat hebben ze er toen zelfs bij gezegd.
pi_96385279
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:49 schreef Darklight het volgende:
Het verhaal wordt ook alweer veranderd

[..]

Die uitlatingen van het Witte Huis beginnen nu wel ongeloofwaardig te worden. Ze hebben nu al iets van 4 verschillende verklaringen gegeven.
pi_96385327
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:33 schreef Bolter het volgende:

[..]

Omdat een vrij groot gedeelte van Irak onder zijn tirannie heeft geleefd en ze onomstotelijk wilde bewijzen aan die mensen dat hij dood was. Dat hebben ze er toen zelfs bij gezegd.
O.K.
maar buiten dat het zaakje stinkt
pi_96385430
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ook de VN heeft vragen. En terecht, je gaat niet eerst iemand oppakken om hem vervolgens te executeren. Dan neem je 'm gewoon gevangen en geef je een eerlijk proces.
pi_96385444
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:34 schreef C_N het volgende:

[..]

O.K.
maar buiten dat het zaakje stinkt
Wat stinkt er volgens jou dan?
pi_96385461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:32 schreef Darklight het volgende:

[..]

Jan soldaat heeft een helmcam, en die SEALS niet? Terwijl ze Public Enemy #1 gaan uitschakelen? klinkt erg overtuigend idd
'Don't believe the hype, it's a sequel' *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Manono op 05-05-2011 16:15:08 ]
pi_96385521
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:37 schreef vanhal het volgende:

[..]

Wat stinkt er volgens jou dan?
de body's
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:42:05 #197
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96385604
Het lichaam van Bin Laden bestaat niet eens meer op 10 kilometer onder de zee blijft er weinig van over.
pi_96385613
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:39 schreef C_N het volgende:

[..]

de body's
:{

Wat stinkt er volgens jou?
pi_96385726
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:42 schreef vanhal het volgende:

[..]

:{

Wat stinkt er volgens jou?
de verhalen,dat uit de USA kom . daar zit een luchtje aan .
pi_96385765
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef C_N het volgende:
Ja ok, kun je daar ook wat dieper op in gaan? Welke verhalen vind je specifiek stinken?
pi_96386103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:46 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ja ok, kun je daar ook wat dieper op in gaan? Welke verhalen vind je specifiek stinken?
moeilijk om iemand te geloven die geen bewijs wil laten zien tot nu toe , maar hem op zijn woord moet geloven . en dan de verschillende versies van de verhalen ..
het klinkt als een vliegtuig boord zich in het Pentagon en er is geen vliegtuig.
pi_96386152
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:54 schreef C_N het volgende:
moeilijk om iemand te geloven die geen bewijs wil laten zien tot nu toe , maar hem op zijn woord moet geloven . en dan de verschillende versies van de verhalen ..
het klinkt als een vliegtuig boord zich in het Pentagon en er is geen vliegtuig.
Het is moeilijk, inderdaad, maar als je leest dat zelfs zijn dochter verklaard dat de seals haar vader hebben doodgeschoten, hoeveel twijfel kun je dan hebben?
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:57:18 #203
8898 Darklight
pi_96386234
En Obama keek wel mee, dat waren ook de eerste berichten
Osama bin Laden dead: US President Barack Obama watched raid in 'real time'

Barack Obama watched US special forces' raid in 'real time'. The US President watched events unfold sitting in the White House Situation Room, thousands of miles away from the al-Qaeda leader's compound in Abbottabad, Pakistan. The pictures were reportedly relayed to the White House via a video camera fixed to the helmet of a US Navy Seal.

http://www.telegraph.co.u(...)id-in-real-time.html
pi_96386241
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:54 schreef vanhal het volgende:

[..]

Het is moeilijk, inderdaad, maar als je leest dat zelfs zijn dochter verklaard dat de seals haar vader hebben doodgeschoten, hoeveel twijfel kun je dan hebben?
waar kom deze verklaring vandaan .is die te zien dat zijn dochter dit zeg op TV ??
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:57:45 #205
323876 michaelmoore
pi_96386252
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:17 schreef Darklight het volgende:
Ze kunnen toch beelden laten zien van een nog levende Osama, 1sec voordat die een kogel in zn hoofd krijgt?
Zou je dat willen >>
En wat voor nut zou dat hebben
.
ze hebben hem echt gepakt hoor, dat zag je toch aan de reacties van de Taliban
pi_96386267
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:57 schreef Darklight het volgende:
En Obama keek wel mee, dat waren ook de eerste berichten
Osama bin Laden dead: US President Barack Obama watched raid in 'real time'

Barack Obama watched US special forces' raid in 'real time'. The US President watched events unfold sitting in the White House Situation Room, thousands of miles away from the al-Qaeda leader's compound in Abbottabad, Pakistan. The pictures were reportedly relayed to the White House via a video camera fixed to the helmet of a US Navy Seal.

http://www.telegraph.co.u(...)id-in-real-time.html
Ja, maar de beelden impliceren dat ook, clinton met dr hand voor de mond, men kijkt gespannen. Dus is het een conclusie op basis van de foto OF is het een feit op basis van gegevens?
pi_96386299
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:57 schreef C_N het volgende:

[..]

waar kom deze verklaring vandaan .is die te zien dat zijn dochter dit zeg op TV ??
quote:
Bin Laden’s daughter confirms her father shot dead by US Special Forces in Pakistan
http://english.alarabiya.net/articles/2011/05/04/147782.html

quote:
De 12-jarige dochter van Osama bin Laden zegt dat haar vader levend gevangengenomen werd en dan doodgeschoten. Dat bericht de Arabische zender Al Arabiya, op basis van bronnen bij de Pakistaanse veiligheidsdiensten.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110504_092
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:01:12 #208
8898 Darklight
pi_96386389
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:58 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ja, maar de beelden impliceren dat ook, clinton met dr hand voor de mond, men kijkt gespannen. Dus is het een conclusie op basis van de foto OF is het een feit op basis van gegevens?
Dat weet ik niet, maar die raid in het huis kunnen ze niet gezien hebben, want er was een blackout van 25minuten, dus wat ze wel hebben gezien van die raid weet ik ook niet
pi_96386589
Wellicht zagen ze een persoon die hen via een videoconference berichtte over de voortgang, een persoon dichter bij het 'vuur' en die direct in contact stond met het commandopost? Op die andere foto zie je een dergelijk persoon. Het zou heel goed kunnen dat op het moment die persoon verteld/verklaard 'osama is dood' clinton haar hand voor haar mond doet en dat de foto op dat moment genomen wordt...
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:08:55 #210
8898 Darklight
pi_96386720

quote:
With just a 20 minute delay, the whole raid was beamed back to the CIA headquarters and from there to the White House Situation Room.

As the Seals abseiled from their Black Hawk helicopters into the compound, sophisticated cameras mounted on their helmets captured the daring attack.

The images were then streamed from the cameras to a unit on board one of the helicopters which remained hovering above the compound.

That was then in turn beamed to a US government satellite orbiting the earth, before being bounced down to Virginia and Washington.

The technology, which operates in a similar way to the Skype internet telephone system, was developed for the military in 2008.

A highly secure version of the technology was purchased by the United States Special Operations Command (USSOCOM), and has been used on a number of top secret raids and missions in Afghanistan.

Initially it had been thought the President had watched the raid live, but Mr Panetta later confirmed that there had been a slight delay on the broadcast, only adding to the tension.

He said: Once those teams went into the compound, I can tell you that there was a time period of almost 20 or 25 minutes that we really didnt know just exactly what was going on.
pi_96387016
Ik was in de veronderstelling dat ze juist NIET meekeken. Wat is het nou, wel of niet? :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:16:17 #212
8898 Darklight
pi_96387072
Ze keken wel mee, maar met 20minuten vertraging, dat verklaart die blackout van ruim 25minuten ook
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:17:53 #213
323876 michaelmoore
pi_96387147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:01 schreef Darklight het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar die raid in het huis kunnen ze niet gezien hebben, want er was een blackout van 25minuten, dus wat ze wel hebben gezien van die raid weet ik ook niet
waarschijnlijk alleen het landen en opstijgen
pi_96387175
Okay :)

Ook interessant:

quote:
Was the killing of Bin Laden legal?
The use of deadly force against Bin Laden, who was said to be unarmed, is unlikely to be challenged in an American court, but the US has already sought to defend its position on legal grounds.

US Attorney General Eric Holder said the acts taken were "lawful, legitimate and appropriate in every way".

US legal experts point to the fact that the US had declared itself to be in armed conflict with al-Qaeda.

Kenneth Anderson, a fellow in national security and law at the Hoover Institution, told Reuters: "It's lawful for the United States to be going after Bin Laden if for no other reason than he launched an attack against the US."

Other legal experts questioned whether this would stand up under international law.

Targeted killings under US law remains a disputed area.

US executive order 12333, signed by President Ronald Reagan, says: "No person employed by or acting on behalf of the United States government shall engage in, or conspire to engage in, assassination."

However, the term assassination has never been fully defined and some US legal advisers have sought to argue it does not apply in conflict situations.

State department legal adviser Harold Koh, quoted by Mr Anderson, said in March: "Under domestic law, the use of lawful weapons systems - consistent with the applicable laws of war - for precision targeting of specific high-level belligerent leaders when acting in self-defence or during an armed conflict is not unlawful, and hence does not constitute 'assassination'."

Profs William C Banks and Peter Raven-Hansen, writing in the University of Richmond Law Review, also argue it does not apply to figures such as Bin Laden, nor when the US is "in hostilities such as the Gulf War or war on those responsible for the 11 September attacks".

"The targeted killing of terrorists is therefore not unlawful," they conclude.

Mindful of its need to stress the military nature of the killing and the need to abide by conventions, the US has also said that Bin Laden presented a clear danger to its troops.

CIA director Leon Panetta said: "Obviously, under the rules of engagement, if he had in fact thrown up his hands, surrendered and didn't appear to be representing any kind of threat, then they were to capture him. But they had full authority to kill him."

Another US defence official said: "There were certainly capture contingencies, as there must be."

British law professor Philippe Sands QC, of University College London, says the US can certainly argue that it was entitled to take action to protect its citizens against a deadly enemy.

"Even if the use of deadly force was unlawful, international law recognises that there are exceptional circumstances where necessity precludes wrongfulness, and this will be said to be one of those case," Mr Sands told the BBC.

But Mr Sands says that what Pakistan knew and authorised, and what happened when the commandos confronted Bin Laden, will need to be known before the legal situation of the raid becomes clear.

UN High Commissioner for Human Rights Navi Pillay has called for more information and stressed international law must be respected - but accepted that taking Bin Laden alive was always likely to be difficult.
http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-13269925
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:24:49 #215
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96387472
Btw, als je zo onopgemerkt mogelijk wil blijven (e.g. die 'stealth heli's') dan ga je niet als een gek lopen zenden. Natuurlijk zijn er mogelijkheden tot communicatie en datatransmissie tussen huidige stealth kisten alleen ik vraag me af of een bijna-live videostream tot deze mogelijkheden behoord.
pi_96387655
Foto Osama Bin Laden uitgelekt: http://t.co/RXsbrEp
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:54:26 #217
286575 Roces18
Chef de party
pi_96388848
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:18 schreef vanhal het volgende:
Okay :)

Ook interessant:

[..]

http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-13269925

Als ik de oorlog verklaar aan mijn buurman is het legaal om hem af te knallen! *O*
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:54:38 #218
8898 Darklight
pi_96388855
Er was dus een totale blackout van 25minuten, helemaal geen livefeed
quote:
Leon Panetta, director of the CIA, revealed there was a 25 minute blackout during which the live feed from cameras mounted on the helmets of the US special forces was cut off.
http://www.telegraph.co.u(...)-Laden-compound.html
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:00:47 #219
286575 Roces18
Chef de party
pi_96389189
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:54 schreef Darklight het volgende:
Er was dus een totale blackout van 25minuten, helemaal geen livefeed

[..]

http://www.telegraph.co.u(...)-Laden-compound.html

Als ze beginnen met filmen komt het pas 25 minuten later aan in Washington. Dus die eerste 25 minuten hadden ze de blackout.
pi_96389654
quote:
Was the killing of Bin Laden legal?
The use of deadly force against Bin Laden, who was said to be unarmed, is unlikely to be challenged in an American court, but the US has already sought to defend its position on legal grounds.

US Attorney General Eric Holder said the acts taken were "lawful, legitimate and appropriate in every way".

US legal experts point to the fact that the US had declared itself to be in armed conflict with al-Qaeda.

Kenneth Anderson, a fellow in national security and law at the Hoover Institution, told Reuters: "It's lawful for the United States to be going after Bin Laden if for no other reason than he launched an attack against the US."
Zwak punt in het verhaal.
pi_96389794
Hoezo een zwak punt?
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:23:03 #222
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96390270
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:12 schreef vanhal het volgende:
Hoezo een zwak punt?
Is geen enkel bewijs voor
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:27:04 #223
323876 michaelmoore
pi_96390431
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Als ik de oorlog verklaar aan mijn buurman is het legaal om hem af te knallen! *O*
Ja en dan kom je voor het oorlogstribunaal in Den Haag en krijg je 20 jaar opsluiting in een luxe villa
pi_96390443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:23 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Is geen enkel bewijs voor
Pardon? Heeft ie zelf gezegd en ook al loog hij, da's dan mooi dom. :P
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:29:50 #225
286575 Roces18
Chef de party
pi_96390543
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja en dan kom je voor het oorlogstribunaal in Den Haag en krijg je 20 jaar opsluiting in een luxe villa
Gelukkig maar. Doe je dan mee? Heb wel wat gezelschap nodig natuurlijk.
pi_96390895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:27 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Een bekentenis is niet direct bewijs.
pi_96391106
10 jaar zoeken naar Osama bin Laden, blijkt ie gewoon op Google Maps te staan :')

pi_96391262
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
10 jaar zoeken naar Osama bin Laden, blijkt ie gewoon op Google Maps te staan :')

[ afbeelding ]
Hoe kan het dat hij zo tussen de mensen woonde maar niemand hem ooit eerder heeft gezien?
pi_96391310
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hoe kan het dat hij zo tussen de mensen woonde maar niemand hem ooit eerder heeft gezien?
Zou het een mogelijkheid zijn dat ie nooit buiten kwam?
pi_96391370
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:47 schreef vanhal het volgende:

[..]

Zou het een mogelijkheid zijn dat ie nooit buiten kwam?
Hij is dus al jaren nooit meer in de open lucht geweest? Flink kutleven heb je dan.
pi_96391510
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hij is dus al jaren nooit meer in de open lucht geweest? Flink kutleven heb je dan.
Aangezien de muren hoger zijn dan de muren van omliggende panden is het natuurlijk wel een mogelijkheid dat ie binnen de muren van het compound 'buiten' kwam?
Een kutleven had ie denk ik sowieso al, met zijn voorgeschiedenis ga je niet even een middagje in het centrum shoppen voor nieuwe schoenen. Verstoppen was denk ik al een belangrijk thema in zijn leven.
pi_96391588
ziet hij er zo bijzonder uit dan dat iedereen hem meteen zou herkennen?
pi_96391593
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:27 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Hij heeft het ontkend en later dingen gezegd die wel op betrokkenheid duiden, maar meer ook niet. Daarnaast is hij niet als verdachte aangemerkt.
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:53:43 #234
286575 Roces18
Chef de party
pi_96391617
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

rasechte fokker dus
pi_96391685
Er waren 18 mensen in de villa tijdens de aanval. Amerikaanse autoriteiten maakten eerder bekend dat vijf mensen zijn gedood en dat twee vrouwen onder wie de vrouw van Bin Laden gewond zijn geraakt. Ook waren zes kinderen in de villa aanwezig.

Wat is er met de rest gebeurd? Guantanamo bay?
pi_96391747
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij heeft het ontkend en later dingen gezegd die wel op betrokkenheid duiden, maar meer ook niet. Daarnaast is hij niet als verdachte aangemerkt.
Je hebt het over 9/11? Volgens mij heeft hij diverse andere aanslagen wel toegegeven.
pi_96391798
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

rasechte fokker dus
Nee want hij had geen internetverbinding :P
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:59:39 #238
286575 Roces18
Chef de party
pi_96391894
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:57 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Nee want hij had geen internetverbinding :P
:') _O-

Hij had draadloos
pi_96392140
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:59 schreef Roces18 het volgende:

[..]

:') _O-

Hij had draadloos
via de router van de buren?
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:07:48 #240
286575 Roces18
Chef de party
pi_96392248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:05 schreef Klaudias het volgende:

[..]

via de router van de buren?
Inderdaad!
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:29:46 #241
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_96393138
Obama landt zometeen in New York.
pi_96393229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:29 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Obama landt zometeen in New York.
Ik las eerst Osama :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:32:34 #243
286575 Roces18
Chef de party
pi_96393234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

hahaa faal
pi_96393458
Volgens mij had hij een schotel..wellicht een satelietverbinding..
Nou ja, hoe dan ook..de zondenbok is geslacht..
pi_96393552
Had nooit gedacht dat er mensen te vinden waren die het uitschakelen van Bin Laden ter discussie durfden te stellen. Come on...
pi_96393666
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:38 schreef Maron het volgende:
Volgens mij had hij een schotel..wellicht een satelietverbinding..
Nou ja, hoe dan ook..de zondenbok is geslacht..
Satelliettelefoon, daar is ie door getraced.
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:45:55 #247
256363 ZoKanIkHetOok
pi_96393756
Hij is geland. Gaat nu met helikopter ( :') ) richting Ground Zero.
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 16:50:03 #248
8781 crew  Frutsel
pi_96393934
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Hij is geland. Gaat nu met helikopter ( :') ) richting Ground Zero.
zon nieuwe onzichtbare? :P

quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:41 schreef nikk het volgende:
Had nooit gedacht dat er mensen te vinden waren die het uitschakelen van Bin Laden ter discussie durfden te stellen. Come on...
Ach ja... :')
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 mei 2011 @ 16:51:06 #249
862 Arcee
Look closer
pi_96393989
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Heb ik ook al meerdere gehad idd. "Osama keek live mee? Hoe dat dan?":')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_96393999
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Satelliettelefoon, daar is ie door getraced.
Ja, maar dat was in Tora Bora..en toen was hij niet diegene die dat ding bij zich droeg..dat was de afleiding destijds, zodat hij kon ontsnappen..(volgens mijn spionnen..;)
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:53:11 #251
323876 michaelmoore
pi_96394101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[ afbeelding ]
_O- _O-
pi_96394257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:51 schreef Maron het volgende:

[..]

Ja, maar dat was in Tora Bora..en toen was hij niet diegene die dat ding bij zich droeg..dat was de afleiding destijds, zodat hij kon ontsnappen..(volgens mijn spionnen..;)
Ik had begrepen dat ze daardoor juist die compound hadden getraceerd
omdat een koerier van OBL vandaaruit had gebeld.
pi_96394573
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:56 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat ze daardoor juist die compound hadden getraceerd
omdat een koerier van OBL vandaaruit had gebeld.
Zou ik niet met zekerheid kunnen beweren, maar ja, wat is zeker in deze..ik denk dat we het ware verhaal nooit te weten komen..
pi_96394744
Geen idee of het wéér een hoax ende fotosoep is, maar Geenstijl postte net dé foto. Niet voor gevoelige kuikentjes...

http://www.geenstijl.nl/archives/images/osamazonderdakje.html
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_96394799
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Geen idee of het wéér een hoax ende fotosoep is, maar Geenstijl postte net dé foto. Niet voor gevoelige kuikentjes...

Met wat voor kogel hebben ze dat voor elkaar gekregen :D
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:12:33 #256
286575 Roces18
Chef de party
pi_96394895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wat dacht je van dit schatje

En die foto ziet er trouwens wel ""geshopt"" uit
pi_96394934
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dum-dum, dummies, skittles, smarties, weet ik veel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:14:00 #258
286575 Roces18
Chef de party
pi_96394953
Hier heb je nog een foto waar die zogenaamd is op neergeknald
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96394957
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:12 schreef Roces18 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, volgens mij zijn zijn mond en ogen er in ieder geval op geplakt.
pi_96395296
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Met dat schatje blijft er helemaal niks over van het gezichtje van wie dan ook.
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:25:19 #261
256363 ZoKanIkHetOok
pi_96395395
En daar is ie.

Gaat nu brandweermannen ontmoeten in kazerne Engine 54.
pi_96395440
quote:
HANNITY: All right. I want to go to the issue the White House has made this decision not to release this photo. They don't want to spike the football in the end zone but, yet, the president will take a victory lap at Ground Zero tomorrow. And, by the way, I support his decision. And we should tell the world. We need to show the world.

Like, we are looking at these photos that Reuters had tonight. Now, they are gruesome. We warn children not to watch them. A lot of blood. It's gory. I know he was shot in the head. But the rationale is what bothers me the most, Colonel, and the rationale seems to be that by releasing this photo, we will incite people that already hate us. And we put a bullet in the guy's brain. I think they already hate us.

NORTH: Well, there is no doubt that they hate us. And there is no doubt that we have got people like United States Army soldier, Bowe Bergdahl who is currently being held by the Taliban. I would not want to be the reason why they used to show us the video of his head being removed. And they are certainly capable of doing that kind of thing.

Second of all, if I were one of those U.S. Navy SEALs on that operation, I would not want to have evidence that they would use against me in some kind of international criminal court. And you and I both know that that's a kind of thing that happens in this crazy world we live in.

So, not releasing the photos of bin Laden, quite frankly, I think to satisfy the -- and interest of a lot of different people, when we know he is dead, and there is no need to go any further about it, I don't think you need the photos.
http://www.foxnews.com/on(...)ing-bin-ladens-death
pi_96395542
quote:

gesoept, whatever

check die baard en de huid onder zijn kin

zou sowieso dom en ongeloofwaardig zijn als ze er nu alweer op terug gaan komen

[ Bericht 3% gewijzigd door Manono op 05-05-2011 17:38:05 ]
pi_96395740
quote:

Obama zelf heeft gezegd dat er (nog) geen foto's vrijgegeven worden.
En Geenstijl heeft ze al?????
En je hebt geen idee of het een hoax is????? :')

Laten we een fotosoep wedstrijd uitschrijven en de meeste geloofwaardige is de echte foto...
pi_96395989
Obama's beste Photoshopper zit natuurlijk met zweet op zijn voorhoofd te shoppen daar in het witte huis. Zet elke aardige poging online om te kijken of er gehapt wordt - zoja, dan is dat de 'uitgelekte' foto >:O

God, my imagination is big
pi_96396018
quote:
3s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:36 schreef Pallas-Athene het volgende:

[..]

Obama zelf heeft gezegd dat er (nog) geen foto's vrijgegeven worden.
Obama zei ook dat ie Gitmo ging sluiten, Bush Sr. beloofde no more taxes, Wikileaks laat zien dat alles kan lekken zelfs als ze niet zelf omslaan.
quote:
En Geenstijl heeft ze al?????
Ja!!!!!
quote:
En je hebt geen idee of het een hoax is????? :')
Nee!!!! :')
quote:
Laten we een fotosoep wedstrijd uitschrijven en de meeste geloofwaardige is de echte foto...
Die wedstrijd is al aan de gang, gezien de soeps van de afgelopen dagen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:46:16 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96396034
Mijn reisverslagen
pi_96396048
Ik word er zo moe van...
Mensen die denken dat er al foto's van zijn.
pi_96396085
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:46 schreef Pallas-Athene het volgende:
Ik word er zo moe van...
Mensen die denken dat er al foto's van zijn.
Die zijn er ook, maar niet op het net :P
En welterusten dan. Ik maak je wel wakker bij de volgende soep.
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:48:12 #270
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96396105
De foto's komen gewoon niet meer, als de president dat heeft besloten. En ik denk dat ie daarin gelijk heeft (for once...)
Mijn reisverslagen
pi_96396125
pi_96396127
En hier zitten ze nog met spanning te wachten tot de Photoshop Espress update complete is..
pi_96396132
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Die zijn er ook, maar niet op het net :P
En welterusten dan. Ik maak je wel wakker bij de volgende soep.
Letterlijk nemen...
Je weet wat ik bedoel.
pi_96396186
ik ga ff wat doen
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:54:17 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96396309
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:48 schreef Pallas-Athene het volgende:

[..]

Letterlijk nemen...
Je weet wat ik bedoel.
:9~
Mijn reisverslagen
pi_96396469
Er zijn ook video's van zijn ''huis'' na de moord op hem

Geen idee of het echt is

Site is ongepast, video niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:17:11 #277
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96397032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:29 schreef Scrummie het volgende:
Foto Osama Bin Laden uitgelekt: http://t.co/RXsbrEp
Ik klikte ;( :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_96399585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:58 schreef feesbeeest het volgende:
Er zijn ook video's van zijn ''huis'' na de moord op hem

Geen idee of het echt is

Site is ongepast, video niet.

SPOILER
Die video laten ze ook gewoon op tv zien...
Die site is inderdaad niet echt gepast :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:51:15 #279
286575 Roces18
Chef de party
pi_96400550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:29 schreef vanhal het volgende:

[..]

Die video laten ze ook gewoon op tv zien...
Die site is inderdaad niet echt gepast :)
Geweldige site is dat ik kom daar al jaren!

SPOILER
pi_96400716
Ik ben benieuwd wat er op de massa aan USB-sticks en harde schijven staat.

Een gok:

Iran heeft een kernwapen.
Syrië heeft hem geholpen.
Noord-Korea..

Etc.

donderdag 5 mei 2011 @ 19:56:38 #281
323876 michaelmoore
pi_96400816
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:54 schreef Chooselife het volgende:

Een gok:

Noord-Korea..

Etc.

Noord-Korea kan helemaal niks
pi_96401140
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:05 schreef vanhal het volgende:
Wellicht zagen ze een persoon die hen via een videoconference berichtte over de voortgang, een persoon dichter bij het 'vuur' en die direct in contact stond met het commandopost? Op die andere foto zie je een dergelijk persoon. Het zou heel goed kunnen dat op het moment die persoon verteld/verklaard 'osama is dood' clinton haar hand voor haar mond doet en dat de foto op dat moment genomen wordt...
Waarom zijn er uberhaupt foto's genomen in de situationroom, is dat gebruikelijk, voor het geval er iets gebeurd waarvan de beelden te shockerend zijn om te tonen?
pi_96401321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:03 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom zijn er uberhaupt foto's genomen in de situationroom, is dat gebruikelijk, voor het geval er iets gebeurd waarvan de beelden te shockerend zijn om te tonen?
Omdat ze in ieder geval iets willen laten zien, maar niet de foto van Bin Laden willen laten zien.
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:07:03 #284
286575 Roces18
Chef de party
pi_96401338
Ik geloof er allemaal in ieder geval geen hout van dat ie dood is. Die foto's zijn allemaal in scene gezet als zogenaamd bewijs. Foto's van meneer Laden worden niet vrijgegeven en allerlei nieuwsberichten spreken elkaar tegen :')

Gewoon een boost voor Obama zodat die volgende verkiezingsperiode weer kan regeren die kneus
pi_96401425
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:03 schreef Za het volgende:

[..]

Zoek maar eens op situation room in google images
pi_96401705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:07 schreef Roces18 het volgende:
Ik geloof er allemaal in ieder geval geen hout van dat ie dood is. Die foto's zijn allemaal in scene gezet als zogenaamd bewijs. Foto's van meneer Laden worden niet vrijgegeven en allerlei nieuwsberichten spreken elkaar tegen :')

Gewoon een boost voor Obama zodat die volgende verkiezingsperiode weer kan regeren die kneus
En wat hebben ze dan met Osama gedaan volgens jou?
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:19:01 #287
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_96401943
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Nee man

a) van een hoofd blijft helemaal niets meer over
b) veel te zwaar en lomp om snel ff mee te schieten binnen een huis
pi_96402008
quote:

In dat geval zijn ze te vroeg. Een carnavalshit lanceer je toch ook niet al in mei?

Het oogt allemaal wat raar, wat er nu gebeurt. Dat wel. Maar een verkiezingsstunt, daar is het veel te vroeg voor
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_96402406
quote:

Is jou zoveel onrecht door de vs aangedaan dat je er zo hard op moet reageren?

Of probeer je hier gewoon een beetje stoer over te komen?
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:33:49 #290
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96402719
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1647295
Onderbouw dat eens? Of is het bij voorbaat zo.... WANT het zijn Amerikanen? ;)
-
pi_96402777
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:27 schreef vanhal het volgende:

[..]

Is jou zoveel onrecht door de vs aangedaan dat je er zo hard op moet reageren?

Of probeer je hier gewoon een beetje stoer over te komen?
Ik vind het bij hem nog wel meevallen, en heeft hij hier niet meer of minder gelijk
dan degenen die het allemaal wel geloven.
pi_96402832
Hij heeft niet meer of minder gelijk? Hoe bedoel je?
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:37:49 #293
323876 michaelmoore
pi_96402969
quote:

Een gok:

Noord-Korea..

Etc.

trouwens, jij mag geen Noord-Korea zeggen jij moet DRPK zeggen , anders krijg je ontslag van de grote zoete leider KIM, of je gaat het strafkamp in dat kan ook
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:43:43 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96403340
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:09 schreef Tijger_m het volgende:
Daar was al eerder wat discussie over.... AES 256 bit encryptie, wat tegenwoordig de gangbare industrie-standaard is voor encryptie, is zelfs met supercomputers niet te kraken binnen enkele miljoenen jaren. De voorgangers, AES-128 en AES-64 zijn al moeilijk te kraken. Er is middels distributed.net een wereldwijd project aan de gang (waar iedereen met behulp van een screensaver wat CPU tijd geeft als de computer niets doet) om AES-64 te kraken, en daar zijn ze geloof ik nu al jaren mee bezig.

Nu is er natuurlijk een (minuscule) kans dat Amerikaanse technologie een NSA-achterdeurtje heeft.... maar ik neem even aan dat Osama Bin Laden waarschijnlijk een encryptietechnologie gebruikt die niet in de VS is ontwikkeld om dat te voorkomen.

Een echte "brute force" crack zou dus nog wel eens lastig kunnen worden. Echter, de kans is aanwezig dat de decryptie-sleutel ergens op een computer aanwezig is/was (wellicht gebruikt, verwijderd, maar nog terug te halen), of dat op andere wijze een decryptiesleutel kan worden samengesteld. Computer forensics..... is heel ingewikkeld. :P
-
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:53:37 #295
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96404031
quote:

Een gok:

Noord-Korea..
Nah. Dat is informatie waar de VS net zo snel aan kan komen, zo niet eerder. Het barst van de Israelische en Amerikaanse spionnen in Iran natuurlijk.

Ik denk meer aan namen en locaties binnen de Al Queda organisatie, eventuele "actieve" cellen die binnenkort wat hadden moeten ondernemen, informatie over bankrekeningen en geldschieters, wie welke wapens en/of materialen kan leveren, tot aan contacten binnen landen in de regio die dan weer contact kunnen leggen met anderen, etc, etc....

Als het allemaal zwaar encrypted is, is de informatie natuurlijk eigenlijk al out-of-date tegen de tijd ze e.e.a. hebben kunnen ontsleutelen, als dat zelfs al lukt.
-
pi_96404210
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:35 schreef vanhal het volgende:
Hij heeft niet meer of minder gelijk? Hoe bedoel je?
Dat je niet kunt zeggen of iemand gelijk heeft.
pi_96404280
Wat we echt willen horen is dat de ISI Osama al deze tijd heeft beschermd.

Voor Pakistan is het sowieso lose-lose: of ze zijn echt zo incompetent dat ze niet wisten dat Osama daar zat, of ze hebben hem willens en wetens beschermd.
pi_96404501
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Nah. Dat is informatie waar de VS net zo snel aan kan komen, zo niet eerder. Het barst van de Israelische en Amerikaanse spionnen in Iran natuurlijk.

Ik denk meer aan namen en locaties binnen de Al Queda organisatie, eventuele "actieve" cellen die binnenkort wat hadden moeten ondernemen, informatie over bankrekeningen en geldschieters, wie welke wapens en/of materialen kan leveren, tot aan contacten binnen landen in de regio die dan weer contact kunnen leggen met anderen, etc, etc....

Als het allemaal zwaar encrypted is, is de informatie natuurlijk eigenlijk al out-of-date tegen de tijd ze e.e.a. hebben kunnen ontsleutelen, als dat zelfs al lukt.
Daar gaat het natuurlijk niet om. Feitelijk zal er wellicht nooit een bruikbare kilobyte van Osama Bin Laden gevonden worden. Misschien had die man niet eens een pc.

Het gaat erom dat de aankondiging is geweest; "we hebben heel veel data in beslag genomen. USB-sticks, computers, etc."
Die aankondiging gaat verzilverd worden, door met de officiele mededeling te komen wat erop aangetroffen is. Uitermate geschikt om publiek achter huidige politiek te scharen. Typisch Amerikaanse bluf-politiek. Zoals het ook met de "weapons of mass destruction" ging.

Ik zeg je, daar komen teksten over met name Iran en Syrië uit. Omdat ze de lobby willen sterken om die regimes omver te werpen en die landen eens 50 jaar terug in ontwikkeling te sturen. Momenteel heerst er vooral onverschilligheid over deze landen/regimes. Dit moet natuurlijk omgebogen worden in de vraag naar actie.

Marketing.
pi_96404792
Tja, als je eenmaal argwanend bent vind je overal signalen om die argwaan te bevestigen.
pi_96404823
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:03 schreef waht het volgende:
Tja, als je eenmaal argwanend bent vind je overal signalen om die argwaan te bevestigen.
O+
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 mei 2011 @ 21:05:13 #301
862 Arcee
Look closer
pi_96404872
Vol.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')