Nee, dat zie je wel aan al die kookprogramma's. Niemand die iets behoorlijks op tafel kan zetten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:30 schreef ProFlamer het volgende:
Verwijzen naar een Brits onderzoek![]()
Britten kunnen überhaupt niet koken, mannen of vrouwen!
Op grond daarvan is natuurlijk slecht een statistische uitspraak voor Nederland te doen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:05 schreef Red_85 het volgende:
BRITS onderzoek. Vind je het heel gek?
Ik denk dat als je dit onderzoek in Italie of Spanje had gehouden er een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel ander resultaat was geweest.
Dan nog gaat de vlieger niet op in Nederland. Beide oma's, moeder, tantes en moeders van vrienden konden allen meer dan prima koken. Alle vaardigheden die ik geleerd heb, heb ik van hun.
Geldt ook voor mij, ik kan helemaal niet koken en ik vind het ook vreselijk om te doen (waarschijnlijk kan ik het daarom ook niet, omdat ik er ook geen moeite voor wil doen).quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:43 schreef Grunge. het volgende:
Dit geldt wel voor mij. Ik krijg het op zich nog wel voor elkaar om het lekker genoeg voor mezelf te maken, maar uit ervaring weet ik dat ik dat een ander niet voor moet zetten.
Daar heb ik het niet over, ik het over die bagger die de gewone mens daar over het algemeen maakt en eet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat zie je wel aan al die kookprogramma's. Niemand die iets behoorlijks op tafel kan zetten.
Ja, dat heb ik ook, ik vind er echt helemaal niets aan. Ik wil ook eigenlijk meteen kunnen eten als ik zin heb. Ik eet meestal heel slecht, maar dat vind ik veel lekkerder en ik hoef er bijna niets voor te doenquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Geldt ook voor mij, ik kan helemaal niet koken en ik vind het ook vreselijk om te doen (waarschijnlijk kan ik het daarom ook niet, omdat ik er ook geen moeite voor wil doen).
En ik denk dat je je nogal vergist in de kookcultuur die er is in de UK. Het vooroordeel dat Engelsen niet zouden kunnen koken of dat ze niet zouden weten wat lekker eten is is nogal hardnekkig. Als je kijkt naar programma's over amateurkoks als Master Chefs of zoiets als Mums Know Best van de Hairy Bikers, dan krijg je toch wel een ander beeld.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:45 schreef ProFlamer het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over, ik het over die bagger die de gewone mens daar over het algemeen maakt en eet.
Voor mijn gevoel lopen ze gemiddeld wel wat achter tov zeg Italië, Frankrijk en Spanje als het om doorsnee maaltijden in huis gaat, maar ook in de UK is een groeiende groep enthousiastelingen die thuis wat meer hun best (willen) doen, en ook een zeker geen slecht aanbod van goede chefs en betere restaurants.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik denk dat je je nogal vergist in de kookcultuur die er is in de UK. Het vooroordeel dat Engelsen niet zouden kunnen koken of dat ze niet zouden weten wat lekker eten is is nogal hardnekkig. Als je kijkt naar programma's over amateurkoks als Master Chefs of zoiets als Mums Know Best van de Hairy Bikers, dan krijg je toch wel een ander beeld.
Wat is dan het beeld van wat men in die landen gemiddeld op tafel tovert? Dat is toch ook een heersend beeld waarvan je maar moeilijk kunt nagaan of dat wel klopt. Ik kan het in ieder geval minder staven met wat ik bijv. in de Engelse kookprogramma's terug zie.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel lopen ze gemiddeld wel wat achter tov zeg Italië, Frankrijk en Spanje als het om doorsnee maaltijden in huis gaat, maar ook in de UK is een groeiende groep enthousiastelingen die thuis wat meer hun best (willen) doen, en ook een zeker geen slecht aanbod van goede chefs en betere restaurants.
~12 jaar geleden heb ik 4 dagen in de kost gezeten bij een doorsnee Engels gezin in een buitenwijk van Londen, in het kader van een werkweek. Wat ik daar aan maaltijden kreeg, was toch echt beduidend minder dan ik thuis kreeg. Zowel op basis van de variëteit, als de kwaliteit. Dus vaak dezelfde groenten, en veel voorbewerkt vlees in de vorm van vissticks, worstjes en kipnuggets etc.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is dan het beeld van wat men in die landen gemiddeld op tafel tovert? Dat is toch ook een heersend beeld waarvan je maar moeilijk kunt nagaan of dat wel klopt. Ik kan het in ieder geval minder staven met wat ik bijv. in de Engelse kookprogramma's terug zie.
Interessant in dit verband is die reeks waarin Jamie Oliver de school lunches probeert te verbeteren. Daarin was ook te zien wat in sommige gezinnen beschouwd wordt als een normale warme maaltijd (patat met slechte kwaliteit kip nuggets, bijv. - groenten waren er helemaal niet). Bedroevend.
Maar daar staat dan bijv. weer tegenover dat er in de UK een behoorlijke trend is om vooral 'local products' te eten: dus vlees, kaas, groenten en fruit zo dicht mogelijk bij huis verbouwd of geproduceerd. Dat hoeft nog niet veel te zeggen over de kwaliteit van de kookkunsten, maar het zegt m.i. wel iets over een toenemende aandacht voor kwaliteit van producten die op tafel komen.
Alleen de titel lezen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:54 schreef Taurus het volgende:
Eens, en daarom doe ik dat ook niet. Of uit eten, of hij kookt.Of het moet gewoon een beetje makkelijk te doen zijn.
Ik heb het hele bericht gelezen, wijsneus! Sluit wat ik in dit topic kwijt wilde soms niet aan bij wat jij in je hoofd had zitten?quote:
Geen PI's lezen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:07 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik heb het hele bericht gelezen, wijsneus! Sluit wat ik in dit topic kwijt wilde soms niet aan bij wat jij in je hoofd had zitten?
Zoals ze zelf zeggen, "the best British kitchen is among the best in the world". Maar dat zegt alleen wat over het beste van GB, niet over de modale avondmaaltijd. Over dat laatste kan ik weinig vertellen, maar het lijkt me sterk dat er daar zo'n diepgewortelde warenkennis en kookkunst zit als bij de gemiddelde Francaise. Dat is cultuur, een cultuur van een relatief veel geld en heel veel aandacht voor eten. Dat is wat anders dan tv-cultuur. Misschien is het laatste juist een antwoord op het gebrek aan het eerste.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat zie je wel aan al die kookprogramma's. Niemand die iets behoorlijks op tafel kan zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |