quote:8:21 Drie achter de rug, negenenzestig te gaan: ontmaagdingen Bin Laden goed op gang, zo wordt gemeld vanuit het hiernamaals.
9:13 Voorlopig blijven we CNN overschrijven. U leest het hier dus altijd als tweede.
10:50 Leers: Na de dood van Osama is Afghanistan veilig genoeg voor Sahar. (via @boyslijp)
10:56 Dyslectici overal ter wereld rouwen om dood Amerikaanse president.
11:59 Overig nieuws: Johannes Paulus II gepromoveerd, Willem II gedegradeerd
12:09 Osama nog steeds dood
12:15 Wikileaks: Dood Bin Laden was een outside job
13:49 Liquidatie Osama doet discussie over wapenbezit oplaaien.
16:16 Al Qaeda: Dolfijnen gaan respectloos om met graf Bin Laden.
Heel slim nemen ze rustig de tijd en komt er vanzelf weer wat anders in het nieuws.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:00 schreef Disorder het volgende:
Slim dat ze zijn lichaam niet tonen. Moet je je eens bedenken wat voor reacties er van Moslimextremisten komen als ze zijn kapotgeschoten hoofd op TV hebben gezien.
Ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:09 schreef sacha het volgende:
[..]
zwemmen die daar?
vroeg ik al in topic 8...
Met een blok beton aan z'n voeten? Je mag er toch vanuit gaan dat-ie niet ergens mag aanspoelen...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mr. Laden is in diepe zee verdwenen met veel haaien.
Nou als je ziet dat de vraag naar bewijzen alleen maar aansterkt, zelfs in Amerika zelf dan denk ik dat dat op zich nog wel meevalt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat Amerika maar zegt happen de meesten voor zoete koek (of hoe die spreekwoordelijke gezegde ook luidt). Vrij bizar vind ik. Dat als Amerika zegt dat iets zo is "dan is het ook zo". Schuilt daar geen gevaar in?
Wat kunnen we nog wel geloven dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat Amerika maar zegt happen de meesten voor zoete koek (of hoe die spreekwoordelijke gezegde ook gaat). Vrij bizar vind ik wel. Dat als Amerika zegt dat iets zo is "dan is het ook zo". Schuilt daar geen gevaar in?
Tastbare bewijzen zoals die ook toelaatbaar zijn in een rechtbank? Het zou toch ook van den zotte zijn als in een rechtbank de aanklager alleen maar hoeft te zeggen: 'jep, hij was het, ik zweer het je!' en dat dan de rechter de aangeklaagde dan maar veroordeelt?quote:
Nou, ik heb hier en elders gelezen maandag-ochtend. Het was gelijk "lof en 1-0 voor Obama enzovoorts". En met kritiek moest je al helemaal niet aankomen. "Want je zou toch niet voor de terroristen zijn" enzovoorts. Dat gaf toch al aan hoe de meerderheid eigenlijk is gestemd en hoe.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou als je ziet dat de vraag naar bewijzen alleen maar aansterkt, zelfs in Amerika zelf dan denk ik dat dat op zich nog wel meevalt.
Volgens mij geldt de conventie van Genève alleen voor strijdende naties onderling en niet voor terroristen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:43 schreef DionysuZ het volgende:
In hoeverre heeft de VS de conventie van Geneve weer met voeten getreden door een onbewapend persoon te vermoorden?
[..]
Tsja zoveel mensen zoveel meningen he? Jammer dat mensen zo zwart/wit denken dan blijkbaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nou, ik heb hier en elders gelezen maandag-ochtend. Het was gelijk "lof en 1-0 voor Obama enzovoorts". En met kritiek moest je al helemaal niet aankomen. "Want je zou toch niet voor de terroristen zijn" enzovoorts. Dat gaf toch al aan hoe de meerderheid eigenlijk is gestemd en hoe.
Dat kakt vanzelf na een paar dagen weer in. Ze laten dan een gesoepte foto zien en wellicht vals DNA materiaal en 99% gelooft het dan wel weer. Tot de volgende media deceptie die je wordt voorgeschoteld.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou als je ziet dat de vraag naar bewijzen alleen maar aansterkt, zelfs in Amerika zelf dan denk ik dat dat op zich nog wel meevalt.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij geldt de conventie van Genève alleen voor strijdende naties onderling en niet voor terroristen.
quote:Art. 3. In the case of armed conflict not of an international character occurring in the territory of one of the High Contracting Parties, each Party to the conflict shall be bound to apply, as a minimum, the following provisions:
(1) Persons taking no active part in the hostilities, including members of armed forces who have laid down their arms and those placed hors de combat by sickness, wounds, detention, or any other cause, shall in all circumstances be treated humanely, without any adverse distinction founded on race, colour, religion or faith, sex, birth or wealth, or any other similar criteria.
To this end, the following acts are and shall remain prohibited at any time and in any place whatsoever with respect to the above-mentioned persons:
(a) violence to life and person, in particular murder of all kinds, mutilation, cruel treatment and torture;
(b) taking of hostages;
(c) outrages upon personal dignity, in particular humiliating and degrading treatment;
(d) the passing of sentences and the carrying out of executions without previous judgement pronounced by a regularly constituted court, affording all the judicial guarantees which are recognized as indispensable by civilized peoples.
(2) The wounded and sick shall be collected and cared for.
An impartial humanitarian body, such as the International Committee of the Red Cross, may offer its services to the Parties to the conflict.
De beelden schijnen behoorlijk gruwelijk te zijn en ze zijn bang dat het veel emotie oproept?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:52 schreef sp3c het volgende:
blijft verdacht dat er nog steeds geen beelden zijn
Obama zou het live hebben zitten kijken, gooi dat dan online (rated pegi 18) ofzo
kan me niet voorstellen dat dit soort jongens nog geen toegang hebben tot cameraatjes op de helm of op het geweer ... of beiden
de Denen gebruiken ze in Afghanistan al sinds jaar en dag voor het standaard infanteriewerk juist om dit soort 'twijfels' te voorkomen maar ook om er zelf van te leren als evaluatietool en een actie als deze zal niet iedere dag voorkomen dus dat wil je in de lesbanken mee kunnen nemen
daar mag je vanuit gaan maar het zou wel grappig zijnquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Met een blok beton aan z'n voeten? Je mag er toch vanuit gaan dat-ie niet ergens mag aanspoelen...
ja naja dan zet je ze niet op youtube maar je kunt ze op zijn minst naar de pers sturen zodat die er verslag over kunnen doen en een gekuisde versie kunnen uitzendenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:53 schreef senesta het volgende:
[..]
De beelden schijnen behoorlijk gruwelijk te zijn en ze zijn bang dat het veel emotie oproept?
Het lichaam zou idd verzwaard zijn en is daarna in een witte doek gewikkeld, waarna het geheel in het water is gegleden.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Met een blok beton aan z'n voeten? Je mag er toch vanuit gaan dat-ie niet ergens mag aanspoelen...
natuurlijk is er beeld, een gedeelte ervan zal men kunnen zienquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:52 schreef sp3c het volgende:
blijft verdacht dat er nog steeds geen beelden zijn
Obama zou het live hebben zitten kijken, gooi dat dan online (rated pegi 18) ofzo
kan me niet voorstellen dat dit soort jongens nog geen toegang hebben tot cameraatjes op de helm of op het geweer ... of beiden
de Denen gebruiken ze in Afghanistan al sinds jaar en dag voor het standaard infanteriewerk juist om dit soort 'twijfels' te voorkomen maar ook om er zelf van te leren als evaluatietool en een actie als deze zal niet iedere dag voorkomen dus dat wil je in de lesbanken mee kunnen nemen
En Biggie en Tupac natuurlijkquote:Op woensdag 4 mei 2011 00:04 schreef sp3c het volgende:
ik kijk nu al uit naar de Osama sightings over 10 jaar
samen met Elvis op het terras ... hilariteit ten top
Toch best kansloos na 10 jaar voorbereidingquote:Op woensdag 4 mei 2011 00:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik denk dat ze geen overtuigende soep konden bouwen
Eerder vanavond las ik nog dat die foto's er ook nog zouden komen maar er is nog steeds niets geloof ik. Wellicht komen ze nog want ik denk idd dat de vraag aan zal blijven houden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja dan zet je ze niet op youtube maar je kunt ze op zijn minst naar de pers sturen zodat die er verslag over kunnen doen en een gekuisde versie kunnen uitzenden
Ergens op een eilandje met John, Jim, Jimi, Janis, Brian en Kurt bij een kampvuurtje samen met Elvis, Michael, Biggy en 2pac...quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:04 schreef sp3c het volgende:
ik kijk nu al uit naar de Osama sightings over 10 jaar
samen met Elvis op het terras ... hilariteit ten top
Je vergeet onze eigen Freddy, die zorgt voor het bierquote:Op woensdag 4 mei 2011 00:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ergens op een eilandje met John, Jim, Jimi, Janis, Brian en Kurt bij een kampvuurtje samen met Elvis, Michael, Biggy en 2pac...
quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je vergeet onze eigen Freddy, die zorgt voor het bier
quote:Bosch van Rosenthal
Foto wordt vrijgegeven, meldt NBC. Vanavond of morgen, lijkt me dan.
3 minutes ago from txt
quote:Photo of Osama bin Laden's death will be released, CIA chief tells NBC - Reuters
Leer eerst even waar de Geneefse Conventie over ging. Die was namelijk bedoeld om burgers in oorlogssituaties te beschermen, maar vooral bedoeld voor het beschermen van krijgsgevangenen. Deze zegt niets over het ondernemen van een black-ops militaire missie om een vijand uit te schakelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:43 schreef DionysuZ het volgende:
In hoeverre heeft de VS de conventie van Geneve weer met voeten getreden door een onbewapend persoon te vermoorden?
Nou, ik vind het wel prima zo. Waar zou ie berecht moeten worden? Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag kent geen doodstraf, dus stel hij krijgt levenslang: Dan moeten we hem voor de rest van zijn leven zwaar bewaken, en waar dat ook mag zijn, het zal een bedevaartsoord worden voor extremisten.quote:Ik vind het ook jammer dat Bin Laden zo niet voor het gerecht zal worden gebracht. Er zijn veel onbeantwoorde vragen, zoals:
- waarom ontkende hij betrokkenheid bij de 11 september attacks, om daar een paar jaar later op terug te komen?
- hoe is hij al die jaren uit het zicht van de gehele internationale wereld kunnen blijven terwijl hij last had van een nieraandoening waardoor hij periodieke nierdialyse nodig had
- in hoeverre was hij op de hoogte van voorgaande en toekomstige aanslagen (ik neem aan dat iemand als Osama meer informatie kan geven in Guantanamo Bay dan de kleine pionnen die daar nu zitten?)
Niet vreemd.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:52 schreef maartena het volgende:
Goed de foto's worden dus vrijgegeven.
Wedden dat er toch nog een paar in dit forum zullen zijn die nu, bij voorbaat al met het woord "photoshop" in hun hoofd rondlopen, en dat gaan gebruiken?
Nee de VS geeft ze daar ook echt geen rede toe, het is niet dat ze veel leugens verspreiden. Ik ben ook sprakeloos, nou en of.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:39 schreef Domtorentje het volgende:
al die mensen die gelijk denken dat het nep is.
niemand heeft elvis ooit nog gezien, john lennon werd ook nooit meer ergens gezien en the b.i.g. en tupac werden ook nooit meer ergens samen in een barretje gezien
Ik had er een post aan gewijd maar niemand vond het de moeite waar om op te beantwoorden kennelijk. Jammer, want dan komen dergelijke posts over als ongefundeerd bashenquote:Op woensdag 4 mei 2011 00:52 schreef maartena het volgende:
Goed de foto's worden dus vrijgegeven.
Wedden dat er toch nog een paar in dit forum zullen zijn die nu, bij voorbaat al met het woord "photoshop" in hun hoofd rondlopen, en dat gaan gebruiken?
Blind in Amerika geloven.quote:
Ze zijn nog bezig met photoshoppen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Die komen vanzelf, al vind ik het nu ook wel erg lang gaan duren.
Waar.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe langer ze wachten hoe meer mensen zullen zeggen dat het nep is, dus ze moeten wel.
Misschien om zijn presidentschap te redden?quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:37 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik zie nog steeds niet in waarom Obama het risico zou moeten nemen om te liegen over zoiets groots. Als het een leugen is, komt het sowieso wel uit. Ik denk dus dat Osama echt dood is, lijkt me wel voor de hand liggend. En al zouden er foto's komen (is ook vaker in dit topic aangegeven), dan zouden er alsnog mensen zijn die brullen dat het nep of gephotoshopt is. Het is nooit, maar dan ook nooit goed.
Is dat een bedreiging?quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:34 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Waar.
Maar waar doen ze moeilijk over?
Aanslagen komen er toch wel.
Want Amerika.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:37 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik zie nog steeds niet in waarom Obama het risico zou moeten nemen om te liegen over zoiets groots. Als het een leugen is, komt het sowieso wel uit. Ik denk dus dat Osama echt dood is, lijkt me wel voor de hand liggend. En al zouden er foto's komen (is ook vaker in dit topic aangegeven), dan zouden er alsnog mensen zijn die brullen dat het nep of gephotoshopt is. Het is nooit, maar dan ook nooit goed.
quote:
Maar het komt tóch wel uit als het een leugen blijkt te zijn. En zo'n leugen houdt nooit lang stand. Dus dan valt er helemaal niets meer te ''redden'', ik geloof niet dat hij zo'n groot risico zou nemen. Dan moet het wel een erg dom persoon zijn..quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:38 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Misschien om zijn presidentschap te redden?
Hij is slechts een stroman die zegt wat de werkelijke leiders hem influisteren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:40 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar het komt tóch wel uit als het een leugen blijkt te zijn. En zo'n leugen houdt nooit lang stand. Dus dan valt er helemaal niets meer te ''redden'', ik geloof niet dat hij zo'n groot risico zou nemen. Dan moet het wel een erg dom persoon zijn..
Ben je nou serieus of ouwehoer je? Ze hebben zijn schuilplaats toch gewoon gebombadeerd. Kan me niet voorstellen dat ze hem hebben kunnen neerknallen, dan moet er toch wel teruggevochten zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:41 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat de Navy Seals Osama levend in handen hebben gekregen en toen per radio hebben gevraagd wat ze moesten doen. Er werd toen verteld hem maar dood te schieten. Dat staat dus allemaal op die cam-beelden van die seals. Waarom ie door z'n hoofd is geschoten weet ik niet, maar kan zijn dat ie op het laatste moment bewogen heeft.
Anyway, dat staat allemaal op de videobeelden van de Seals en daar moeten ze nu dus te publiceren foto's uit selecteren.
Dus jij denkt dat het gelogen is?quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:42 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Hij is slechts een stroman die zegt wat de werkelijke leiders hem influisteren.
Ik weet het niet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:40 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar het komt tóch wel uit als het een leugen blijkt te zijn. En zo'n leugen houdt nooit lang stand. Dus dan valt er helemaal niets meer te ''redden'', ik geloof niet dat hij zo'n groot risico zou nemen. Dan moet het wel een erg dom persoon zijn..
Ze hebben zijn schuilplaats niet gebombardeerd, zoals jij het stelt. Commando's zijn letterlijk zijn woning binnengedrongen om hem te doden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:46 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ben je nou serieus of ouwehoer je? Ze hebben zijn schuilplaats toch gewoon gebombadeerd. Kan me niet voorstellen dat ze hem hebben kunnen neerknallen, dan moet er toch wel teruggevochten zijn.
[..]
Dus jij denkt dat het gelogen is?
Ik ben serieus en ga af op wat ik so far heb gehoord. Hij was niet eens bewapend, dus zo moeilijk moet het niet geweest zijn om hem levend in handen te krijgen. Zeker niet voor de beste commando's ter wereld.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:46 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ben je nou serieus of ouwehoer je? Ze hebben zijn schuilplaats toch gewoon gebombadeerd. Kan me niet voorstellen dat ze hem hebben kunnen neerknallen, dan moet er toch wel teruggevochten zijn.
Bombaderen was ook een optie. Maar niet gedaan omdat de kans op burgerdoden heel groot was.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:46 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
[..]
Dus jij denkt dat het gelogen is?
En vooral onzekerheid over het resultaat. Ze wilden OBL echt identificeren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:48 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Bombaderen was ook een optie. Maar niet gedaan omdat de kans op burgerdoden heel groot was.
Ja.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:49 schreef remlof het volgende:
[..]
En vooral onzekerheid over het resultaat. Ze wilden OBL echt identificeren.
Ik ben nog even terughoudend?quote:
Beveiliging met gas uitgeschakeld?quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:52 schreef iwannabehigh het volgende:
Hmm. Nou vind ik het wel steeds raarder klinken eerlijk gezegd, ze zijn binnengedrongen en hebben hem neergeknald. Het lijkt mij dat hij wel bewapend had moeten zijn, beveiliging moest hebben enzovoort..Lijkt mij persoonlijk nogal logisch, maar ben dan benieuwd naar de bewijzen. Het zal toch wel wat zijn als werkelijk blijkt dat het niet waar is..
Dat zullen jij en ik nooit weten. De moord op JFK is ook nog steeds niet vrijgegeven. Pas als iedereen die er iets mee te maken had dood is zullen wij het weten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:52 schreef iwannabehigh het volgende:
Hmm. Nou vind ik het wel steeds raarder klinken eerlijk gezegd, ze zijn binnengedrongen en hebben hem neergeknald. Het lijkt mij dat hij wel bewapend had moeten zijn, beveiliging moest hebben enzovoort..Lijkt mij persoonlijk nogal logisch, maar ben dan benieuwd naar de bewijzen. Het zal toch wel wat zijn als werkelijk blijkt dat het niet waar is..
Kan maar dat is zo simpel, dat zie je in de Suske en Wiske.. Daar moeten ze dan toch wel op voorbereid zijn?quote:
Beveiliging waren waarschijnlijk een stel simpele Talibanners met AK-47's. Die hebben echt geen gasmaskers.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:56 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Kan maar dat is zo simpel, dat zie je in de Suske en Wiske.. Daar moeten ze dan toch wel op voorbereid zijn?
ik roep gewoon niet dat het nep isquote:Op woensdag 4 mei 2011 00:39 schreef Domtorentje het volgende:
al die mensen die gelijk denken dat het nep is.
niemand heeft elvis ooit nog gezien, john lennon werd ook nooit meer ergens gezien en the b.i.g. en tupac werden ook nooit meer ergens samen in een barretje gezien
Waarom de haast ? Als ze het gelijk publiceren roept dat veel negatieve reactie's uit in 'bepaalde kringen'. Zodra er in (vooral) Arabische landen wordt geroepen om beelden omdat ze het niet geloven is het publiceren veel handiger; ze hebben zelf om de beelden gevraagd en dus is een protest daartegen ongegrond.quote:Op woensdag 4 mei 2011 03:54 schreef sp3c het volgende:
het is neem ik aan allemaal digitaal (zonder fotorolletjes) dus what is the holdup?
Artikel 3. Zoals ik al eerder aanhaalde.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Leer eerst even waar de Geneefse Conventie over ging. Die was namelijk bedoeld om burgers in oorlogssituaties te beschermen, maar vooral bedoeld voor het beschermen van krijgsgevangenen. Deze zegt niets over het ondernemen van een black-ops militaire missie om een vijand uit te schakelen.
De volledige teksten:
http://www.icrc.org/ihl.nsf/CONVPRES?OpenView
Aangezien jij er iets meer interesse in hebt dan ik (0 hier), lees het even door en rapporteer hier even precies welke conventie onderdelen eventueel geschonden zouden zijn?
quote:Art. 3. In the case of armed conflict not of an international character occurring in the territory of one of the High Contracting Parties, each Party to the conflict shall be bound to apply, as a minimum, the following provisions:
(1) Persons taking no active part in the hostilities, including members of armed forces who have laid down their arms and those placed hors de combat by sickness, wounds, detention, or any other cause, shall in all circumstances be treated humanely, without any adverse distinction founded on race, colour, religion or faith, sex, birth or wealth, or any other similar criteria.
To this end, the following acts are and shall remain prohibited at any time and in any place whatsoever with respect to the above-mentioned persons:
(a) violence to life and person, in particular murder of all kinds, mutilation, cruel treatment and torture;
(b) taking of hostages;
(c) outrages upon personal dignity, in particular humiliating and degrading treatment;
(d) the passing of sentences and the carrying out of executions without previous judgement pronounced by a regularly constituted court, affording all the judicial guarantees which are recognized as indispensable by civilized peoples.
(2) The wounded and sick shall be collected and cared for.
An impartial humanitarian body, such as the International Committee of the Red Cross, may offer its services to the Parties to the conflict.
Net zoals al die andere veroordeelden: in een Amerikaanse gevangenis. En o jee, dan wordt het een openbare verzamelplek van extremisten, wat is het nadeel daarvan?quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:50 schreef maartena het volgende:
Nou, ik vind het wel prima zo. Waar zou ie berecht moeten worden? Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag kent geen doodstraf, dus stel hij krijgt levenslang: Dan moeten we hem voor de rest van zijn leven zwaar bewaken, en waar dat ook mag zijn, het zal een bedevaartsoord worden voor extremisten.
Mwa dat moet nog maar blijken. Vooralsnog komen ze ermee weg.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:01 schreef Monidique het volgende:
en het is zeker niet de te prefereren manier.
Ja, duh. Ze komen er mee weg een land te bombarderen en binnen te vallen, wat leidt tot miljoenen slachtoffers. Me dunkt nog steeds niet te prefereren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:09 schreef vanhal het volgende:
[..]
Mwa dat moet nog maar blijken. Vooralsnog komen ze ermee weg.
Ik denk dat je wel kan beargumenteren dat Bin Laden nog steeds actief deelnam aan vijandigheden, en het feit dat ie sliep betekent technisch gezien dat hij zijn wapens heeft neergelegd, want hij zal geen AK-47 gebruiken als teddybeer.quote:Op woensdag 4 mei 2011 07:19 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Artikel 3. Zoals ik al eerder aanhaalde.
http://www.cdi.org/program/document.cfm?DocumentID=3661#article3
[..]
In dat soort landen zijn ze zelfs IRL wel wat narigheid gewend, mede door het ingrijpen van de VS.quote:Op woensdag 4 mei 2011 07:22 schreef DustPuppy het volgende:
Aan de andere kant, als je met het lijk was gaan paraderen (foto's, video's, autopsie-beelden etc.) werd dat natuurlijk ook als een provocatie gezien.
omdat ze hem nog even willen vernederen net zoals bij sadam?quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom zo veel extra risico nemen om Bin Laden berecht te krijgen, terwijl eigenlijk wel al vantevoren duidelijk was dat 'ie ter dood veroordeeld zou gaan worden?
Waarom wil de taliban dan ook eerst bewijzen zien?quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:36 schreef Marrije het volgende:
Bin Laden is overleden aan zijn nierprobleem en de Amerikanen doen alsof zij hem hebben vermoord?
geen ideequote:Op woensdag 4 mei 2011 08:40 schreef vanhal het volgende:
[..]
Waarom wil de taliban dan ook eerst bewijzen zien?
Jah maar is toch een beetje vreemd, niet? Osama die al jaren dood is, maar een taliban die nu eerst bewijzen wil zien voor ze de vs geloven dat de vs osama nu gedood heeft.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
geen idee![]()
Maar om bewijs vragen als iemand zoiets beweert lijkt me altijd raadzaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |