Dat zoeken is toch juist de charme en het leuke van de serie? Naast het verhaal...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:01 schreef Zilbudar het volgende:
Nog iemand gamesharks of cheats ofzo
Heb geen zin om urenlang te zoeken naar pokemon, wil ze direct hebben
Heb de generaties na Emerald overgeslagen en die wil ik ook graag spelen, heeft dat zin?
Klopt! Maar na 30 pokemon ben je het wel zat... uiteindelijk gaat het toch om dat je ze hebtquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:58 schreef maxmit het volgende:
[..]
Dat zoeken is toch juist de charme en het leuke van de serie? Naast het verhaal...
Ik vind dat Leavanny ownt! Hij heeft (blijkbaar) superior stats, maar nog steeds, het is een vet coole Pokemon! Ik wens je heel erg veel succes met de laatste gymquote:Op zaterdag 30 juli 2011 01:57 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat sowieso. Het liefst remakes voor de DS van alle spellen die nog niet voor de DS zijn uitgekomen, dus ook de eerste generatie (misschien vernieuwde versies van Blue, Red en/of Yellow).
Ik zou zo graag weer een keer in 1st gen spel willen spelen, maar het is niet meer echt leuk op de Gameboy Advance, omdat het zo ... outdated is.
M'n Leavanny zit op level 50.![]()
En m'n team op level 59. Nog 1 level en dan de laatste gym badge halen ...
Heartgold/Soul Silver zijn echt hele leuke spelletjes hoor!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:03 schreef Mr.tsooJ het volgende:
Ha, heb er net 40 euro voor betaald bij de Bart Smit, maar dat maakt niet uit, want ik heb hem! Ik heb net m'n DS opgesnuffeld en tot mijn grote blijdschap zat daar SoulSilver nog in. Eerst ga ik eens even bekijken wat daar nog allemaal opstaat, alvorens ik aan Black begin! Ik ben blij dat ik dit topic tegenkwam en weer lekker in de pokemonsfeer zit
haha ik heb pas 26 uur daarmee gespeeld... ik weet niet echt wat ik daar allemaal nog op moet/kan doenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:28 schreef Juless44 het volgende:
[..]
Heartgold/Soul Silver zijn echt hele leuke spelletjes hoor!
Haha. Toen dat spel voor het eerst uitkwam op de Gameboy (ik was toen 13 of zo), had ik Pokemon Silver in slechts 22 uur uitgespeeld (inclusief Kanto, wat beschikbaar komt nadat je Johto hebt gehaald).quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:34 schreef Juless44 het volgende:
Ik heb 145 gespeeld op de mijne. Wat heb je allemaal gehaald? Hoeveel badges heb je? Ik vind het knap als je al alles in 26 uur hebt gedaan...
na 18 uur had ik geloof ik alle badges.. ik kan nu nog zapdos etc. vangen, maar daar hecht ik niet heel veel waarde aanquote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:34 schreef Juless44 het volgende:
Ik heb 145 gespeeld op de mijne. Wat heb je allemaal gehaald? Hoeveel badges heb je? Ik vind het knap als je al alles in 26 uur hebt gedaan...
het zit gewoon supergoed in elkaar. Niet voor niks dat het al 10? Jaar succesvol is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:42 schreef QBay het volgende:
[..]
Haha. Toen dat spel voor het eerst uitkwam op de Gameboy (ik was toen 13 of zo), had ik Pokemon Silver in slechts 22 uur uitgespeeld (inclusief Kanto, wat beschikbaar komt nadat je Johto hebt gehaald).
Heb momenteel alweer 50 uur in Pokemon White zitten, het concept is misschien kinderachtig maar het zijn zeer solide en vermakelijke RPG's.
Leavanny ownt inderdaad. Hij zit bij mij op level 55.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:28 schreef Juless44 het volgende:
[..]
Ik vind dat Leavanny ownt! Hij heeft (blijkbaar) superior stats, maar nog steeds, het is een vet coole Pokemon! Ik wens je heel erg veel succes met de laatste gym! Ik denk dat er nog een soort van Platinum komt voor B/W...Hoe zal die heten? Pokemon Grey? Pokemon Rainbow...;)? Nouja...Ik ben nu bezig met Leafgreen (weer). Ik heb een Butterfree, een Mankey en natuurlijk een Charmeleon! Op naar de 3e gym. Naar ST Surge...En zijn Raichu
!
Geen rentoets? Volgens mij moet je gewoon B ingedrukt houden, ook bij Black & White ...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:23 schreef Juless44 het volgende:
Nee, Pokemon Gold kwam al iets meer dan 10 jaar geleden uit. De spelletjes kwamen (volgens mij) rond 1997 uit. Ik heb ze bijna allemaal gespeeld. Pokemon B/W is de nieuwste, maar die vind ik niet bijzonder spannend...Die nieuwe Pokemon zien er naar mijn mening heel lelijk uit...Ik kocht het gewoon omdat ik Pokemon zo leuk vind. Ze hebben bij B/W een aantal dingen anders gedaan (seasons) en dat is leuk. Ik vind het alleen jammer dat je geen Pokemon achter je aan hebt lopen en dat je niet een rentoets hebt (zoals in HG/SS).
Maar 3 pokemon? Dat vind ik knap. Dat kan ik nooit laten. Ik moet er minimaal 5 hebben en het liefst zes, maar dat kon nooit ivm een HM-slaafje.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:35 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben bezig met HeartGold. Croconaw en Togepi op level 24. Zodra ze level 25 bereikt hebben, ga ik mijn 2e badge halen in Azalea Town.
Het blijft, 10 jaar nadat ik voor het eerst Silver gespeeld heb, een briljant spel.
Alle andere spellen vallen erbij in het niet.
Zodra ik 3 badges heb, ga ik Miltank vangen. Dan is mijn team compleet.
En die met 2 bolletjes dan?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:35 schreef Madame_Paon het volgende:
Dit is echt de meest achterlijke Pokémon ooit:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Ik heb al sinds jaren een team van 3 Pokémon die ik gebruik in gevechten.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:42 schreef pjats het volgende:
[..]
Maar 3 pokemon? Dat vind ik knap. Dat kan ik nooit laten. Ik moet er minimaal 5 hebben en het liefst zes, maar dat kon nooit ivm een HM-slaafje.
[..]
En die met 2 bolletjes dan?Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem wel geinig vind.
ik vind de vuilniszak erger eilk.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:50 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik heb al sinds jaren een team van 3 Pokémon die ik gebruik in gevechten.
Toen ik Yellow speelde en voor het eerst het spel leerde kennen, had ik maar één Pokémon. Ik ging dus naar de Pokémon League met een Butterfree van level 93.
Ben daar volgens mij iets van 5x verslagen voordat ik 'm helemaal uit kon spelen.
Later een team van 2, maar 3 is toch ideaal voor mij.
Meer type coverage, meer aanvallen en bij Black & White heb je bij die Tripple Battles ook niet genoeg aan 2 sterke Pokémon.
En bij meer dan 3 Pokémon vind ik het teveel werk.
Dat heb ik één keer gedaan en nooit weer.
Vanilluxe is ook behoorlijk belachelijk, maar op de een of andere manier vind ik Vanillish nog belachelijker.
Trubbish of Garbodor? Of allebei?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik vind de vuilniszak erger eilk.
Beide idd, daarbij vind ik de ice pokemon in dit deel sowieso niet tof, en leavanny ook nog steeds niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:34 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Trubbish of Garbodor? Of allebei?
Die zijn wel behoorlijk lelijk, maar ik moet er niet zo om lachen als om Vanillish.
Togetic, Togetic, Togetic.![]()
Leavanny is wel heel cool, maar ondervindt ook 4x zoveel schade van Fire- en Ice-aanvallen. Dat is dus een nadeel.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Beide idd, daarbij vind ik de ice pokemon in dit deel sowieso niet tof, en leavanny ook nog steeds niet.
Afgezien van die schade ook nog 2x tegen rock,bug,poison en ice (andere 4x is tegen flying), en geen enkele move die in zn movepool doet meer dan 0.5 damage tegen steel, ik heb er ook eentje op l60 ofzo, maar het is gewoon geen fijne pokemon om te gebruiken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:38 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Leavanny is wel heel cool, maar ondervindt ook 4x zoveel schade van Fire- en Ice-aanvallen. Dat is dus een nadeel.
Van de aapjes vind ik eilk alleen sage ok, de vuur en water versie is makkelijk te negeren omdat deze niet onderdoen voor andere pkmn.quote:Die aapjes zijn wel heel cool. Alleen jammer dat je er zo'n steen voor nodig hebt om ze te laten evolueren.
Dat is inderdaad een goede remake van een van de beste games ooit!quote:Maar ik heb even Pokémon White aan de kant gelegd en ben nu dus bezig met HeartGold.
Beste spel ooit. Absoluut.
In B/W is de enige grass pokemon die ik tof vind ferroseed/-thorn, en dat komt voornamelijk omdat hij weinig zwakheden heeft, voor de rest vind ik pansage en/of servine ok om te gebruiken,aangezien de rest van de grass combinaties die er gebruikt worden ze meer nadelen dan voordelen geven.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:47 schreef Madame_Paon het volgende:
Pansage vind ik juist het enige niet zo fantastische aapje.
Ik heb ze allemaal gebruikt: de vorige keer had ik Pansear in m'n team, deze keer Pansage en Panpour.
En Pansage gaat echt duidelijk veel vaker af dan die andere aapjes.
En het grasstype heeft ook gewoon veel zwakheden. Niet alleen in de verdediging, maar ook in de aanval.
De Pokémon zelf:quote:Fire - Super Effective against: Bug, Grass, Ice, Steel.
Not Very Effective against: Dragon, Fire, Rock, Water.
Grass - Super Effective against: Ground, Rock, Water.
Not Very Effective against: Bug, Dragon, Fire, Flying, Grass, Poison, Steel.
Water - Super Effective against: Fire, Ground, Rock.
Not Very Effective against: Dragon, Grass, Water.
Dat lijkt me duidelijk. Grass heeft veel meer zwakheden dan Water en Fire.quote:Fire - Super Effective: Water, Ground, Rock.
Not Very Effective: Fire, Grass, Ice, Bug, Steel.
Grass - Super Effective: Fire, Ice, Poison, Flying, Bug.
Not Very Effective: Water, Electric, Grass, Ground.
Water - Super Effective: Electric, Grass.
Not Very Effective: Fire, Water, Ice, Steel.
Maar simisage heeft daarintegen rockslide en acrobatics in zn movepool, waardoor je mits genoeg speed bug en flying types te vlug af kunt zijn, terwijl de movepool bij pour en sear niks toevoegt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:06 schreef Madame_Paon het volgende:
De aanvallen vergeleken:
[..]
De Pokémon zelf:
[..]
Dat lijkt me duidelijk. Grass heeft veel meer zwakheden dan Water en Fire.
Simipour en Simisear leren ook Acrobatics en kunnen ook Rock Slide leren.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar simisage heeft daarintegen rockslide en acrobatics in zn movepool, waardoor je mits genoeg speed bug en flying types te vlug af kunt zijn, terwijl de movepool bij pour en sear niks toevoegt.
Dan nog is sage het beste.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:20 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Simipour en Simisear leren ook Acrobatics en kunnen ook Rock Slide leren.
Simisear kan met Rock Slide super effectief zijn tegen andere Fire types, met Grass Knot super effectief tegen Water types en met Brick Break super effectief zijn tegen Rock types.
Simipour kan ook Grass Knot leren voor andere Water types en kan Dig leren om super effectief te zijn tegen Electric types.
quote:
Mjah, inderdaad. Zelfs al zijn de stats goed, dan is er wel weer iets mis met de movepool. Kijk alleen maar naar Lilligant. Zo zonde wat ze daarmee gedaan hebben... prima stats, leuk design maar een movepool waar je puur offensief niet veel mee kan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:47 schreef Madame_Paon het volgende:
En het grasstype heeft ook gewoon veel zwakheden. Niet alleen in de verdediging, maar ook in de aanval.
Ferroseed/-thorn breeden met seed bomb en voor adamant of careful gaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:50 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Mjah, inderdaad. Zelfs al zijn de stats goed, dan is er wel weer iets mis met de movepool. Kijk alleen maar naar Lilligant. Zo zonde wat ze daarmee gedaan hebben... prima stats, leuk design maar een movepool waar je puur offensief niet veel mee kan.
Maarrrr er zijn uitzonderingen. Met zowel Roserade (special attack) als Leafeon (attack) kun je aanvallend best hard uithalen. Defensief is het wat minder, maar als je tegen de computer speelt maakt dat niet zoveel uit.
Mjah, maar Ferrothorn is zo langzaam.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ferroseed/-thorn breeden met seed bomb en voor adamant of careful gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ik er aan denk trouwens, ik had in HeartGold een Shiftry met Seed Bomb. Ook niets mis mee.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:27 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Mjah, maar Ferrothorn is zo langzaam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ik er aan denk trouwens, ik had in HeartGold een Shiftry met Seed Bomb. Ook niets mis mee.
Maar zn defense is genoeg om bijna elke fighting move tegen te houden, payback is a bitch tegen psychic en ghost(of rock slide/bulldoze als je het echt tegen fire types op zou willen nemen), en je kan hem ook gebruiken in pvp voor stealth rock/spikes(mits gebreed en geen vuur moves)
Miltank met rollout is een bitch hequote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Celadon City heeft zo'n leuk muziekje. Ik ben bij Pokémon Yellow vaak genoeg extra lang in Celadon City gebleven vanwege het muziekje.
Ik zit met HeartGold nog in Goldenrod met 2 badges.
Eerst m'n Paras trainen zodat-ie False Swipe, Spore en Stun Spore kan leren, maar dat beest kan alleen maar Scratch.Schiet dus totaal niet op.
Natures beinvloeden de stats. Je hebt bijvoorbeeld adamant: die heeft meer attack, maar minder special attack. Bij een pokemon die alleen physical attacks gebruikt is dat superhandig, omdat je dan meer attack hebt. Je moet er inderdaad veel vangen. Ik wou een adamant axew, maar na 14 axews met verkeerde natures heb ik maar een neutrale gepakt (serious), die heeft alle stats normaal. Ik heb wel een Litwick met extra special attack ten koste van attack kunnen vangen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:48 schreef Madame_Paon het volgende:
Mij moet je het niet vragen, want ik snap niks van EV trainen en ik heb geen idee wat die natures toevoegen.
Wat is het nut van natures?
Hoe weet je nou welke nature je moet hebben?
En moet je dan net zolang die Pokémon blijven vangen totdat je er een vangt met de juiste nature? Of is er een manier om daar in het gevecht achter te komen?
Vreemd. Ik schrijf altijd de speed bijv. op. Vervolgens geef ik ze de macho bracers (verdubbelt de EV points). Dan ga ik het water in voor speed (basculins). Na 4 gevechten had mn Cobalion zonder een level up al 1 speed point meer. Je moet steeds bij summary naar zn stats kijken. In de vorige pokemon games had je berries om EV points van pokemon te resetten, maar deze zitten blijkbaar niet in Black/Whitequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:00 schreef Madame_Paon het volgende:
Dat EV trainen heb ik online gelezen en het ook toegepast, maar op de een of andere manier heeft het geen enkel effect gehad.
Met mijn superslome Pokémon-vang-Pokémon Parasect (die is ideaal, want die kan False Swipe leren en leert Spore en Stun Spore) heb ik heel veel Pokémon die speedpunten opleveren verslagen, maar toch steeg de speedstat elk level hoogstens maar met 1 punt.
En de sterke en zwakke punten van de natures, zijn die bij alle Pokémon gelijk?
Hmm dat is inderdaad vreemd. Ik zou het nog eens proberen. Het klopt ook idd dat je minder exp krijgt, maar zo lang het spel gebalanceerd is, maakt het niet veel uit toch? Misschien was het voor mij makkelijk omdat ik tot de 6e badge altijd maar 3 pokemon max. in mn party heb gehad. Ik heb nooit zin om vroeg al veel pokemon te hebben. Later ga je toch veel aan je team veranderen, en dan is het zonde van de exp die je in je pokemon gestoken hebt. Alleen mijn starter en Musharna hebben het tot mijn uiteindelijke team gehaald dusquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:12 schreef Madame_Paon het volgende:
M'n Pokémon zat pas op level 24 toen ik begon met EV trainen ...
Ik zou dus op zoek moeten naar Pokémon met een modest nature. Ik ben dol op special attacks, omdat je dan geen last hebt van Pokémon met ability's als Rough Skin, Cute Charm, Static, Poison Point, Effect Spore, etc.
Ik ben met HeartGold bezig (heb even een pauze van White), maar ik vond het juist moeilijker ...
Het leek wel alsof de aanvallen van de tegenstander standaard meer schade veroorzaakten dan in de vorige generaties. En dan heb je nog dat waardeloze exp. puntensysteem. Je hebt een Lucky Egg nodig om een fatsoenlijk aantal exp. punten voor een Pokémon te krijgen.
Heb je vóór de lvl up gekeken of de special attack meer werd? Bij mij kreeg Haxorus ook steeds maar 1 speed erbij, en pas op lvl 45+ zag je dat hij af en toe 3 en 4 speed erbij kreeg. Maar tijdens de training kreeg hij ook al speed erbij voordat hij al lvlde.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:51 schreef Madame_Paon het volgende:
@)))%#Q)#$^%^_^$)#^_^#^#%#$@#
Heb ik m'n Miltank van level 17 naar level 18 getraind en op een paar Pokémon na, alleen Oddish verslagen, die dus special attack puten geven.
Gaat-ie naar het volgende level:
Max. HP + 3
Attack + 2
Defense + 2
Sp. Atk + 1
Sp. Def + 3
Speed + 2
Dus ik versla bijna alleen Pokémon die special attack punten geven, maar daar krijg ik er juist het minste van bij in de stats ...![]()
What. The. F.......
Waar sláát dit op?!?
Ik had nog die shiny gyarados, die die attack heeft wat altijd 40 hp damage doet, en daarmee heb ik Steelix kunnen verslaan! Bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:15 schreef Madame_Paon het volgende:
Ja, special attack was aan het begin van level 17 18, halverwege level 17 18 en op level 18 19 ...
Ik kies altijd Pokémon uit die minstens één aanval kunnen leren die minstens x1 schade op Steel types doen.
Ik zat namelijk ook altijd te klooien met die Steel types.
Probleem met EV trainen is dat het soms pas later zichtbaar wordt. 4 EV punten in een stat betekent eigenlijk dat die stat op level 100 1 hoger is dan die normaal zou zijn. Je krijgt de stat aanpassingen van EV-training daarom soms later. Dus als je 256 EV punten in Sp.Attack trained in 1 level dan krijg je niet meteen 64 punten in Sp.Attack erbij dat wordt uitgesmeerd over meerdere levels.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:51 schreef Madame_Paon het volgende:
@)))%#Q)#$^%^_^$)#^_^#^#%#$@#
Heb ik m'n Miltank van level 17 naar level 18 getraind en op een paar Pokémon na, alleen Oddish verslagen, die dus special attack puten geven.
Gaat-ie naar het volgende level:
Max. HP + 3
Attack + 2
Defense + 2
Sp. Atk + 1
Sp. Def + 3
Speed + 2
Dus ik versla bijna alleen Pokémon die special attack punten geven, maar daar krijg ik er juist het minste van bij in de stats ...![]()
What. The. F.......
Waar sláát dit op?!?
Dat kan het ook veroorzaken. Die verhoogt Sp.Def en verlaagt Sp.Attack. Dus dat schiet niet echt op.quote:
Heb ik weer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:29 schreef pjats het volgende:
[..]
Dat kan het ook veroorzaken. Die verhoogt Sp.Def en verlaagt Sp.Attack. Dus dat schiet niet echt op.
Ja, die zijn daar te vinden. (Zie hier.) Echt zeldzaam zijn ze ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:08 schreef Draganta het volgende:
Kun je btw die EV resettende berries ook in de dream world krijgen?
Voor neutrale nature wordt een stat bepaald doorquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:51 schreef Madame_Paon het volgende:
Waar sláát dit op?!?
Super, bedankt! Ik heb me kapot gegoogled maar kwam steeds alleen maar topics tegen waar mensen ook om die berries vragen, met 0 reacties.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:29 schreef HilarityEnsues het volgende:
[..]
Ja, die zijn daar te vinden. (Zie hier.) Echt zeldzaam zijn ze ook niet.
[..]
Voor neutrale nature wordt een stat bepaald door
( (IV + 2 x Base + EV/4) * level ) /100 + 5
IV is een willekeurig getal tussen 0 en 31 en als je bijvoorbeeld 40 Oddish verslagen hebt, is EV/4 ook maar 10. Base is minstens 30 of zo, dus die heeft dan de meeste invloed.
Helaas is Base voor Miltanks SpAtk maar 40, tegen 105 voor bijvoorbeeld Defense, dus dat verklaart wat je ziet. (Mogelijk wordt het nog erger doordat je SpAtk IV-waarde ook nog eens tegenzit.)
Het is zeker niet zinloos om Miltanks SpAtk te EV-trainen, maar je maakt het jezelf wel moeilijk, want SpAtk is gewoon met afstand Miltanks zwakste stat.
Pokémon Blue is wel heel erg verouderd. Een Gameboy Advance met Leaf Green/Fire Red is tegenwoordig ook heel goedkoop, en heeft veel nieuwe, verbeterde features.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:59 schreef Helgen het volgende:
Ik heb laatst een Gameboy color en Pokémon Blue gekocht, het spel dat ik altijd al wilde hebben. Mijn team bestaat nu (bij Cerulean city) uit Charmeleon lvl 20, Nidorino lvl 17, Pikachu lvl 19, en Pidgey lvl 16. Verder probeer ik Bellsprout en Magikarp te trainen, maar dat gaat langzaam. Ik moet even doorzetten, dan kan ik later ruilen met een vriendin van me met pokémon red![]()
Ik ben nu op weg naar Bill, maar ik kom nog niet langs een trainer met een lvl 17 Onix heen, dus ik ga Bellsprout maar eens goed trainen.
Voor mij is Blue echt nostalgie, vroeger mocht ik geen gameboy en nu kan ik het dan eindelijk spelen. Ik heb ook een ds met pokémon platinum, maar daar zit een te dwingende verhaallijn in, vind ik. Opeens moet je de wereld redden en kom je in een vreemde dimensie enzo. Daarbij vind ik dat er te veel pokémon zijn! Misschien koop ik de oude gameboy advance spellen ook nog wel eens. Die kan je toch ook spelen op een ds via de onderste cardslot?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:04 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Pokémon Blue is wel heel erg verouderd. Een Gameboy Advance met Leaf Green/Fire Red is tegenwoordig ook heel goedkoop, en heeft veel nieuwe, verbeterde features.
Ik heb zelf altijd een team van 3. En dan natuurlijk 3 verschillende types met verschillende aanvallen.
2 is eigenlijk te weinig en met 4 of meer ben je zolang bezig.
Ik heb bij HeartGold eindelijk 4 badges en kan dus Surf gebruiken.
Alleen heb ik na best veel spelen in de Gamecorner nog maar 5800 game coins ... terwijl je er 10.000 nodig hebt voor één tm. En ik wil sowieso Thunderbolt en Flamethrower.
Is er geen cheat om meer game coins te krijgen? Want op deze manier kan ik pas 2 tm's kopen zodra ik al in Kanto ben ...
Pokemon Blue spelen, en dan ook nog op de Gameboy Color!quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:59 schreef Helgen het volgende:
Ik heb laatst een Gameboy color en Pokémon Blue gekocht, het spel dat ik altijd al wilde hebben. Mijn team bestaat nu (bij Cerulean city) uit Charmeleon lvl 20, Nidorino lvl 17, Pikachu lvl 19, en Pidgey lvl 16. Verder probeer ik Bellsprout en Magikarp te trainen, maar dat gaat langzaam. Ik moet even doorzetten, dan kan ik later ruilen met een vriendin van me met pokémon red![]()
Ik ben nu op weg naar Bill, maar ik kom nog niet langs een trainer met een lvl 17 Onix heen, dus ik ga Bellsprout maar eens goed trainen.
Haha, in white hetzelfde met die groene vis. En het leuke is, dat hij ook nog moeilijk te vangen is :S. Ik probeer zoveel mogelijk te vangen, maar ik heb eens 3 ultr balls op een lvl 9 gegooid, en nog niks.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:39 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik schrik me kapot.
Heb m'n Nintendo DS aanstaan met HeartGold met een koptelefoon op, maar was een tijdje iets anders aan het doen.
Ik zet één stap en er verschijnt meteen een Pokémon. Dat had ik niet verwacht.
Maar heeft iemand nog cheats om meer game coins te krijgen? Want in dit tempo kan ik pas Thunderbolt en Flamethrower kopen als ik 12 badges heb ...!!!
Waarom is het toch elke keer zo dat ik niet kan ontsnappen van een Magikarp? Het kost minstens 3 pogingen.
En waarom? Zodat-ie Splash kan doen!
[ afbeelding ]
Ow, dan moet ik maar ff goed zoeken. De enigsten die ik kan vinden zijn de berries die bepaalde klappen verzachten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:29 schreef HilarityEnsues het volgende:
Ja, die zijn daar te vinden. (Zie hier.) Echt zeldzaam zijn ze ook niet.
Gisteren zitten zoeken. Kon ze niet vinden en nu heb ik ze alle zes binnen 5 minuutjes... Maar goed ik heb zequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:26 schreef pjats het volgende:
[..]
Ow, dan moet ik maar ff goed zoeken. De enigsten die ik kan vinden zijn de berries die bepaalde klappen verzachten.
Basculin?quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:06 schreef Draganta het volgende:
[..]
Haha, in white hetzelfde met die groene vis. En het leuke is, dat hij ook nog moeilijk te vangen is :S. Ik probeer zoveel mogelijk te vangen, maar ik heb eens 3 ultr balls op een lvl 9 gegooid, en nog niks.
En Darkaanvallen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:28 schreef Helgen het volgende:
Ik heb laatst Soulsilver gehaald en zit nu bij de ghost gym in ecruteak city, maar ik kom nog niet eens langs de trainers heen. Toen dacht ik: ik ga eens al mijn pokémon die voor lvl 20 evolueren laten evolueren. Dus daar ben ik nu mee bezig. Ondertussen mijn dratini ook wat trainen, want ik denk dat ik daarmee wél langs de ghosts ga komen (anders drowzee misschien?) Het is wel een leuk spel
Vandaar ook de op-titelquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:03 schreef tuut-chips het volgende:
Ik krijg steeds 91010, kan niet connecten met WFC op pokemon white
Volgens mij nog niet. Wat dat betreft lopen we toch wat achter op japan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:03 schreef tuut-chips het volgende:
Ik krijg steeds 91010, kan niet connecten met WFC op pokemon white
Ik heb nog geen Dark pokémon, geloof ik. Mijn Onix is op level 28, mijn Pidgeotto op 26 en Bayleef op lvl 21. Maar aan die pokémon heb ik bijna niets, dus ik ga nu mijn Drowzee trainenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:40 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En Darkaanvallen.
Maar de gymleider heeft Pokémon op level 25, dus als je Pokémon nog niet eens op level 20 zitten, wordt het héél moeilijk.
Ik had m'n Pokémon op level 35 en kon alle Pokémon in die gym 1 hit k.o.'en.
Ondertussen Miltank, Feraligatr en Togetic op level 42. Nog 3 levels en dan ga ik Jasmine uitdagen.
Wel vreemd dat gymleider 6 (Jasmine) sterker is dan gymleider 7 (Bryce).
En al 8700 game coins.Nog maar 13.300 te gaan.
![]()
Dan kan ik Miltank Thunderbolt leren en Togetic Flamethrower.
Ik heb echt genant veel tijd verspeeld met voltorb-flip voor een TMquote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:24 schreef Helgen het volgende:
[..]
Ik heb nog geen Dark pokémon, geloof ik. Mijn Onix is op level 28, mijn Pidgeotto op 26 en Bayleef op lvl 21. Maar aan die pokémon heb ik bijna niets, dus ik ga nu mijn Drowzee trainenDe eerste twee gyms waren supermakkelijk met Onix en Pidgeotto, de derde wat moeilijker.
Voltorb flip in de gamecorner is trouwens wel leuk, zo heb ik ook Dratini gekregenMaar het gaat pas na level 3 snel met de coins.
Er zijn genoeg niet-dark Pokémon die bijvoorbeeld Pursuit of Bite kunnen leren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:24 schreef Helgen het volgende:
[..]
Ik heb nog geen Dark pokémon, geloof ik. Mijn Onix is op level 28, mijn Pidgeotto op 26 en Bayleef op lvl 21. Maar aan die pokémon heb ik bijna niets, dus ik ga nu mijn Drowzee trainenDe eerste twee gyms waren supermakkelijk met Onix en Pidgeotto, de derde wat moeilijker.
Voltorb flip in de gamecorner is trouwens wel leuk, zo heb ik ook Dratini gekregenMaar het gaat pas na level 3 snel met de coins.
Ja, ik ga er ook voor, ik denk dat ze later wel te pas zullen komen. Maar 10.000 coins is ongeveer 10 games winnen, als je ongeveer rond rank 3 blijft hangen. Ik ga alleen elke keer naar rank 1 terug als ik bij rank 5 ben aangekomenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:39 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Er zijn genoeg niet-dark Pokémon die bijvoorbeeld Pursuit of Bite kunnen leren.
Dratini krijg je heel snel, maar voor een tm als Thunderbolt, Flamethrower of Ice Beam, heb je 10.000 coins nodig.
En ik wil ze eigenlijk alledrie.
Ik wil hoe dan ook Thunderbolt en Flamethrower, maar dat duurt nog wel een tijd voordat ik die kan kopen.
8700 coins ... en ik heb voor alle drie de tm's 30.000 coins nodig.![]()
het is een beetje onzinnig om togetic flamethrower te leren eigenlijk, hij/zij kan al flying moves tegen grass en bug pokemon en tegen de meeste ice pokemon is ie bij voorbaat al kansloos.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:39 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Er zijn genoeg niet-dark Pokémon die bijvoorbeeld Pursuit of Bite kunnen leren.
Dratini krijg je heel snel, maar voor een tm als Thunderbolt, Flamethrower of Ice Beam, heb je 10.000 coins nodig.
En ik wil ze eigenlijk alledrie.
Ik wil hoe dan ook Thunderbolt en Flamethrower, maar dat duurt nog wel een tijd voordat ik die kan kopen.
8700 coins ... en ik heb voor alle drie de tm's 30.000 coins nodig.![]()
Dat vind ik dus ook zo kut. Zit je op level 7, krijg je bij het derde vakje dat je omdraait een Voltorb, val je helemaal terug naar level 1.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:42 schreef Helgen het volgende:
[..]
Ja, ik ga er ook voor, ik denk dat ze later wel te pas zullen komen. Maar 10.000 coins is ongeveer 10 games winnen, als je ongeveer rond rank 3 blijft hangen. Ik ga alleen elke keer naar rank 1 terug als ik bij rank 5 ben aangekomen
Voor Steeltypes. Nu kan-ie alleen maar "not very effective"-aanvallen tegen die Pokémon.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
het is een beetje onzinnig om togetic flamethrower te leren eigenlijk, hij/zij kan al flying moves tegen grass en bug pokemon en tegen de meeste ice opkemon is ie bij voorbaat al kansloos.
mocht je geluk hebben bij de bug catching contest en een shiny stone winnen, kun je hem toch evolueren tot een togetic waardoor hij automatisch aura blast(fighting) leert?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:45 schreef Madame_Paon het volgende:
Voor Steeltypes. Nu kan-ie alleen maar "not very effective"-aanvallen tegen die Pokémon.
Je bedoelt Togekiss?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
mocht je geluk hebben bij de bug catching contest en een shiny stone winnen, kun je hem toch evolueren tot een togetic waardoor hij automatisch aura blast(fighting) leert?
Ik dacht dat de shiny stone ook als random prize kon winnen als je de bug-catching contest won.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:56 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je bedoelt Togekiss?
Een Shiny stone kun je toch pas krijgen als je de National dex hebt na de Pokémon League? Ik heb pas 5 badges.
Jup, maar pas als je de National dex hebt. Daarvoor kun je alleen maar een Sun Stone winnen als je eerste wordt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik dacht dat de shiny stone ook als random prize kon winnen als je de bug-catching contest won.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |