Natures beinvloeden de stats. Je hebt bijvoorbeeld adamant: die heeft meer attack, maar minder special attack. Bij een pokemon die alleen physical attacks gebruikt is dat superhandig, omdat je dan meer attack hebt. Je moet er inderdaad veel vangen. Ik wou een adamant axew, maar na 14 axews met verkeerde natures heb ik maar een neutrale gepakt (serious), die heeft alle stats normaal. Ik heb wel een Litwick met extra special attack ten koste van attack kunnen vangen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:48 schreef Madame_Paon het volgende:
Mij moet je het niet vragen, want ik snap niks van EV trainen en ik heb geen idee wat die natures toevoegen.
Wat is het nut van natures?
Hoe weet je nou welke nature je moet hebben?
En moet je dan net zolang die Pokémon blijven vangen totdat je er een vangt met de juiste nature? Of is er een manier om daar in het gevecht achter te komen?
Vreemd. Ik schrijf altijd de speed bijv. op. Vervolgens geef ik ze de macho bracers (verdubbelt de EV points). Dan ga ik het water in voor speed (basculins). Na 4 gevechten had mn Cobalion zonder een level up al 1 speed point meer. Je moet steeds bij summary naar zn stats kijken. In de vorige pokemon games had je berries om EV points van pokemon te resetten, maar deze zitten blijkbaar niet in Black/Whitequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:00 schreef Madame_Paon het volgende:
Dat EV trainen heb ik online gelezen en het ook toegepast, maar op de een of andere manier heeft het geen enkel effect gehad.
Met mijn superslome Pokémon-vang-Pokémon Parasect (die is ideaal, want die kan False Swipe leren en leert Spore en Stun Spore) heb ik heel veel Pokémon die speedpunten opleveren verslagen, maar toch steeg de speedstat elk level hoogstens maar met 1 punt.
En de sterke en zwakke punten van de natures, zijn die bij alle Pokémon gelijk?
Hmm dat is inderdaad vreemd. Ik zou het nog eens proberen. Het klopt ook idd dat je minder exp krijgt, maar zo lang het spel gebalanceerd is, maakt het niet veel uit toch? Misschien was het voor mij makkelijk omdat ik tot de 6e badge altijd maar 3 pokemon max. in mn party heb gehad. Ik heb nooit zin om vroeg al veel pokemon te hebben. Later ga je toch veel aan je team veranderen, en dan is het zonde van de exp die je in je pokemon gestoken hebt. Alleen mijn starter en Musharna hebben het tot mijn uiteindelijke team gehaald dusquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:12 schreef Madame_Paon het volgende:
M'n Pokémon zat pas op level 24 toen ik begon met EV trainen ...
Ik zou dus op zoek moeten naar Pokémon met een modest nature. Ik ben dol op special attacks, omdat je dan geen last hebt van Pokémon met ability's als Rough Skin, Cute Charm, Static, Poison Point, Effect Spore, etc.
Ik ben met HeartGold bezig (heb even een pauze van White), maar ik vond het juist moeilijker ...
Het leek wel alsof de aanvallen van de tegenstander standaard meer schade veroorzaakten dan in de vorige generaties. En dan heb je nog dat waardeloze exp. puntensysteem. Je hebt een Lucky Egg nodig om een fatsoenlijk aantal exp. punten voor een Pokémon te krijgen.
Heb je vóór de lvl up gekeken of de special attack meer werd? Bij mij kreeg Haxorus ook steeds maar 1 speed erbij, en pas op lvl 45+ zag je dat hij af en toe 3 en 4 speed erbij kreeg. Maar tijdens de training kreeg hij ook al speed erbij voordat hij al lvlde.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:51 schreef Madame_Paon het volgende:
@)))%#Q)#$^%^_^$)#^_^#^#%#$@#
Heb ik m'n Miltank van level 17 naar level 18 getraind en op een paar Pokémon na, alleen Oddish verslagen, die dus special attack puten geven.
Gaat-ie naar het volgende level:
Max. HP + 3
Attack + 2
Defense + 2
Sp. Atk + 1
Sp. Def + 3
Speed + 2
Dus ik versla bijna alleen Pokémon die special attack punten geven, maar daar krijg ik er juist het minste van bij in de stats ...![]()
What. The. F.......
Waar sláát dit op?!?
Ik had nog die shiny gyarados, die die attack heeft wat altijd 40 hp damage doet, en daarmee heb ik Steelix kunnen verslaan! Bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:15 schreef Madame_Paon het volgende:
Ja, special attack was aan het begin van level 17 18, halverwege level 17 18 en op level 18 19 ...
Ik kies altijd Pokémon uit die minstens één aanval kunnen leren die minstens x1 schade op Steel types doen.
Ik zat namelijk ook altijd te klooien met die Steel types.
Probleem met EV trainen is dat het soms pas later zichtbaar wordt. 4 EV punten in een stat betekent eigenlijk dat die stat op level 100 1 hoger is dan die normaal zou zijn. Je krijgt de stat aanpassingen van EV-training daarom soms later. Dus als je 256 EV punten in Sp.Attack trained in 1 level dan krijg je niet meteen 64 punten in Sp.Attack erbij dat wordt uitgesmeerd over meerdere levels.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:51 schreef Madame_Paon het volgende:
@)))%#Q)#$^%^_^$)#^_^#^#%#$@#
Heb ik m'n Miltank van level 17 naar level 18 getraind en op een paar Pokémon na, alleen Oddish verslagen, die dus special attack puten geven.
Gaat-ie naar het volgende level:
Max. HP + 3
Attack + 2
Defense + 2
Sp. Atk + 1
Sp. Def + 3
Speed + 2
Dus ik versla bijna alleen Pokémon die special attack punten geven, maar daar krijg ik er juist het minste van bij in de stats ...![]()
What. The. F.......
Waar sláát dit op?!?
Dat kan het ook veroorzaken. Die verhoogt Sp.Def en verlaagt Sp.Attack. Dus dat schiet niet echt op.quote:
Heb ik weer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:29 schreef pjats het volgende:
[..]
Dat kan het ook veroorzaken. Die verhoogt Sp.Def en verlaagt Sp.Attack. Dus dat schiet niet echt op.
Ja, die zijn daar te vinden. (Zie hier.) Echt zeldzaam zijn ze ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:08 schreef Draganta het volgende:
Kun je btw die EV resettende berries ook in de dream world krijgen?
Voor neutrale nature wordt een stat bepaald doorquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:51 schreef Madame_Paon het volgende:
Waar sláát dit op?!?
Super, bedankt! Ik heb me kapot gegoogled maar kwam steeds alleen maar topics tegen waar mensen ook om die berries vragen, met 0 reacties.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:29 schreef HilarityEnsues het volgende:
[..]
Ja, die zijn daar te vinden. (Zie hier.) Echt zeldzaam zijn ze ook niet.
[..]
Voor neutrale nature wordt een stat bepaald door
( (IV + 2 x Base + EV/4) * level ) /100 + 5
IV is een willekeurig getal tussen 0 en 31 en als je bijvoorbeeld 40 Oddish verslagen hebt, is EV/4 ook maar 10. Base is minstens 30 of zo, dus die heeft dan de meeste invloed.
Helaas is Base voor Miltanks SpAtk maar 40, tegen 105 voor bijvoorbeeld Defense, dus dat verklaart wat je ziet. (Mogelijk wordt het nog erger doordat je SpAtk IV-waarde ook nog eens tegenzit.)
Het is zeker niet zinloos om Miltanks SpAtk te EV-trainen, maar je maakt het jezelf wel moeilijk, want SpAtk is gewoon met afstand Miltanks zwakste stat.
Pokémon Blue is wel heel erg verouderd. Een Gameboy Advance met Leaf Green/Fire Red is tegenwoordig ook heel goedkoop, en heeft veel nieuwe, verbeterde features.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:59 schreef Helgen het volgende:
Ik heb laatst een Gameboy color en Pokémon Blue gekocht, het spel dat ik altijd al wilde hebben. Mijn team bestaat nu (bij Cerulean city) uit Charmeleon lvl 20, Nidorino lvl 17, Pikachu lvl 19, en Pidgey lvl 16. Verder probeer ik Bellsprout en Magikarp te trainen, maar dat gaat langzaam. Ik moet even doorzetten, dan kan ik later ruilen met een vriendin van me met pokémon red![]()
Ik ben nu op weg naar Bill, maar ik kom nog niet langs een trainer met een lvl 17 Onix heen, dus ik ga Bellsprout maar eens goed trainen.
Voor mij is Blue echt nostalgie, vroeger mocht ik geen gameboy en nu kan ik het dan eindelijk spelen. Ik heb ook een ds met pokémon platinum, maar daar zit een te dwingende verhaallijn in, vind ik. Opeens moet je de wereld redden en kom je in een vreemde dimensie enzo. Daarbij vind ik dat er te veel pokémon zijn! Misschien koop ik de oude gameboy advance spellen ook nog wel eens. Die kan je toch ook spelen op een ds via de onderste cardslot?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:04 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Pokémon Blue is wel heel erg verouderd. Een Gameboy Advance met Leaf Green/Fire Red is tegenwoordig ook heel goedkoop, en heeft veel nieuwe, verbeterde features.
Ik heb zelf altijd een team van 3. En dan natuurlijk 3 verschillende types met verschillende aanvallen.
2 is eigenlijk te weinig en met 4 of meer ben je zolang bezig.
Ik heb bij HeartGold eindelijk 4 badges en kan dus Surf gebruiken.
Alleen heb ik na best veel spelen in de Gamecorner nog maar 5800 game coins ... terwijl je er 10.000 nodig hebt voor één tm. En ik wil sowieso Thunderbolt en Flamethrower.
Is er geen cheat om meer game coins te krijgen? Want op deze manier kan ik pas 2 tm's kopen zodra ik al in Kanto ben ...
Pokemon Blue spelen, en dan ook nog op de Gameboy Color!quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:59 schreef Helgen het volgende:
Ik heb laatst een Gameboy color en Pokémon Blue gekocht, het spel dat ik altijd al wilde hebben. Mijn team bestaat nu (bij Cerulean city) uit Charmeleon lvl 20, Nidorino lvl 17, Pikachu lvl 19, en Pidgey lvl 16. Verder probeer ik Bellsprout en Magikarp te trainen, maar dat gaat langzaam. Ik moet even doorzetten, dan kan ik later ruilen met een vriendin van me met pokémon red![]()
Ik ben nu op weg naar Bill, maar ik kom nog niet langs een trainer met een lvl 17 Onix heen, dus ik ga Bellsprout maar eens goed trainen.
Haha, in white hetzelfde met die groene vis. En het leuke is, dat hij ook nog moeilijk te vangen is :S. Ik probeer zoveel mogelijk te vangen, maar ik heb eens 3 ultr balls op een lvl 9 gegooid, en nog niks.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:39 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik schrik me kapot.
Heb m'n Nintendo DS aanstaan met HeartGold met een koptelefoon op, maar was een tijdje iets anders aan het doen.
Ik zet één stap en er verschijnt meteen een Pokémon. Dat had ik niet verwacht.
Maar heeft iemand nog cheats om meer game coins te krijgen? Want in dit tempo kan ik pas Thunderbolt en Flamethrower kopen als ik 12 badges heb ...!!!
Waarom is het toch elke keer zo dat ik niet kan ontsnappen van een Magikarp? Het kost minstens 3 pogingen.
En waarom? Zodat-ie Splash kan doen!
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |